Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί



Μηνύματα
463
Reaction score
1.590
Στο live δεν έχει κανάλια έτσι όπως αυτά ορίζονται. Στο live ακούμε τα objects και τις ανακλάσεις τους από το χώρο.
Στα Live events στηνονται ΔΥΟ speaker stacks τα οποια αντιπροσωπευουν τις θεσεις που εχουν τα οργανα στην σκηνη με τα φωνητικα να μοιραζονται και στα δυο stacks.

Οταν υπαρχει μεγαλη αποσταση απο την σκηνη τοτε τοποθετουμε συμπληρωματικα stacks με χρονοκαθυστερηση μετρημενη με μεγαλη ακριβεια φυσικα ετσι ωστε να καλυπτονται και οι απομακρυσμενοι ακροατες.

Μερικες φορες οταν η αποσταση του δεξιου απο το αριστερο stack ειναι μεγαλη βαζουμε και ενα κεντρικο stack για να καλυπτει το κοντινο στην σκηνη κοινο που οι λοβοι των μεγαλων stacks μερικες φορες δεν καλυπτουν ικανοποιητικα.

Υπαρχει περιπτωση τα καναλια στα stacks να ειναι τυχαια βαλμενα ? Μα φυσικα, στην Ελλαδα ειμαστε αλλα αυτα δεν συμβαινουν σε σοβαρες δουλειες ουτε απο ηχοληπτες που ξερουν τι κανουν.

Στα events που δεν υπαρχουν ηχεια η ηχητικη εικονα της σκηνης μεταφερεται σε πολυ μεγαλο ποσοστο απο ενα σωστα στημενο δικαναλο συστημα και σε αυτο μεγαλο ρολο εχει ο ηχοληπτης που στις σοβαρες δουλειες δεν λεει ουτε κανει αρλουμπες.
 


Μηνύματα
7.646
Reaction score
2.630
Αφού έχουμε 2 αυτιά τότε τι το θέλουμε το ρημάδι το πολυκαναλο?
Είπα να κάνω και γω μια ερώτηση επιπέδου Μαρλμπορο :biggrin:
και με το ένα αυτί, πάλι όλλα τα ηχεία θα ακούς .
Το πρόβλημα ξεκινάει όταν ακούς μουσική και με τα δύο αυτιά, με φτηνά μεγάφωνα, νομίζοντας ότι ακούς πολυκαναλικά.
Τα καλά πολυκαναλικά συστήματα απαιτούν θυσίες οικονομικές αλλά και συμβιβασμούς χωροταξικούς.
 

Μηνύματα
463
Reaction score
1.590
και κάπως έτσι προκύπτει το φυσικό αποτέλεσμα... :biggrin:
Καλως ή κακως οτι μουσικη και να ακουτε φτανει στα αυτια σας αυτο που ενας ηχοληπτης εφτιαξε και αυτο συμβαινει παντα και παντου.

Σημ. Δεν βλογαω τα γενια μου ουτε και συμπεριλαμβανω την αφεντια μου σε αυτους ασχετως αν παντα βασιζομουν σε δεδομενα και μετρησεις με εργαλεια και συστηματα hardware & Software πχ (μετρησεις με το Smaart και μικροφωνα Earthworks 25 χρονια πριν) και οχι σε αρλουμπες.
 

Μηνύματα
7.646
Reaction score
2.630
Τα αυτιά μας καταλαβαίνουν κατεύθυνση ήχου από οποιοδήποτε σημείο γύρω μας, 360° πλήρης σφαίρα, πάνω πίσω κάτω κλπ, και μετά καταλαβαίνουν απόσταση και στάθμη.
Καταλαβαίνει ο εγκέφαλος την κατεύθυνση και ταυτοχρόνως εκτιμάται και η απόσταση, με σχετική ακρίβεια , αλλά μόνο σε ανοικτό χώρο, με σχεδόν μηδενικές ανακλάσεις.
Σε ένα κλειστό χώρο, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε την ηχητική πηγή, π.χ. χτυπάει κάπου το κινητό μας και ψάχνουμε σε ολόκληρο το σπίτι για να το βρούμε . Αν το κινητό ήταν στην εξοχή, σε επίπεδη επιφάνεια, θα μπορούσες να το εντοπίσεις επακριβώς.
Επίσης τα κουτιά των ηχείων και οι κώνοι των μεγαφώνων συντονίζονται στο ρυθμό της μουσικής, χρωματόζοντας τον ήχο. Συνεπώς, όσα περισσότερα ηχεία υπάρχουν στον χώρο (βλ. πολυκαναλικό σύστημα) τόσο μεγαλύτερος είναι και ο παραγόμενος χρωματισμός που τελικά διεγείρει την αίσθηση της ακοής μας με κάποια καθυστέρηση αναλόγως απόστασης.

Αν αποφασίσω μια μέρα να φτιάξω πολυκάναλο σύστημα , δεν θα ψάξω αλλού

 


Μηνύματα
5.077
Reaction score
9.032
Σε ένα κλειστό χώρο, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε την ηχητική πηγή, π.χ. χτυπάει κάπου το κινητό μας και ψάχνουμε σε ολόκληρο το σπίτι για να το βρούμε
Σε καθεδρικό ναο μένεις και δεν μπορείς να εντοπίσεις την πηγή? :tongue:
Καλά τότε στο σπίτι πως ακούς μουσική, δεν μπορείς να εντοπίσεις την θέση των οργάνων?
 

Μηνύματα
7.646
Reaction score
2.630
Σε καθεδρικό ναο μένεις και δεν μπορείς να εντοπίσεις την πηγή? :tongue:
Καλά τότε στο σπίτι πως ακούς μουσική, δεν μπορείς να εντοπίσεις την θέση των οργάνων?
Σε καθεδρικό ναό ακόμα πιο δύσκολο.
Από εκεί βγήκε το εδώ παππάς, εκεί παππάς, που είναι ο παππάς ;
 

Μηνύματα
13.793
Reaction score
11.432
Στα Live events στηνονται ΔΥΟ speaker stacks
Σε ΜΕΡΙΚΑ LIVE EVENTS στήνονται 2 ηχεία. ΣΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΝ ΗΧΕΙΑ.

Όταν έγραψα για τα objects είχα στο μυαλό μου το μέγαρο μουσικής Αθηνών, το Ηρώδειο, ορχήστρες με μουσικούς του δρόμου (όχι Ελλάδα), οπότε δεν υπάρχουν ηλεκτρονικώς ενισχυμένα όργανα.
 

Μηνύματα
5.077
Reaction score
9.032
Σε καθεδρικό ναό ακόμα πιο δύσκολο.
Από εκεί βγήκε το εδώ παππάς, εκεί παππάς, που είναι ο παππάς ;
Στο σπίτι ακούγοντας με μια πηγή, μόνο το localization είναι ισχυρό.
Δεν ισχύουν αυτά που γράφεις :)
 

Μηνύματα
7.646
Reaction score
2.630
Στο σπίτι ακούγοντας με μια πηγή, μόνο το localization είναι ισχυρό.
Δεν ισχύουν αυτά που γράφεις :)
ισχύουν όταν υπάρχουν ανακλάσεις είπαμε, δημιουργούνται ασάφειες στο localization, ειδικα off axis .
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.765
Reaction score
58.694
Καταλαβαίνει ο εγκέφαλος την κατεύθυνση και ταυτοχρόνως εκτιμάται και η απόσταση, με σχετική ακρίβεια , αλλά μόνο σε ανοικτό χώρο, με σχεδόν μηδενικές ανακλάσεις.
Σε ένα κλειστό χώρο, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε την ηχητική πηγή, π.χ. χτυπάει κάπου το κινητό μας και ψάχνουμε σε ολόκληρο το σπίτι για να το βρούμε . Αν το κινητό ήταν στην εξοχή, σε επίπεδη επιφάνεια, θα μπορούσες να το εντοπίσεις επακριβώς.
...

Διαφωνώ σε αυτό επειδή υφίσταται το φαινόμενο προτεραιότητας όπως έχει τεκμηριωθεί μέσα από τις μελέτες του Helmut Haas καθώς και άλλες ψυχοακουστικές ιδιότητες όπως το Cocktail Party Effect..

Κατά την ακρόαση live ακούμε ένα μονάχα νοητό κανάλι με τρισδιάστατη σύσταση από το περιβάλλον όπου εκτυλίσσεται το μουσικό γεγονός και είτε μας αρέσει είτε όχι πολυκαναλικά setup στημένα με στοιχειώδεις διατυπώσεις αναπλάθουν αυτό το ΄΄μοναδικό΄΄ κανάλι - όπως θα το έχει διαμορφώσει η εκάστοτε παραγωγή - με ανώτερη αληθοφάνεια σε σχέση με δικαναλικά απαρτιζόμενα από τα ίδια ακριβώς ηχεία. Η σύγκριση έχει βάση μονάχα όποτε γίνεται ανάμεσα σε ταυτόσημα ηχειακά κανάλια ανεξάρτητα από την τιμή των αντίστοιχων ηχείων.

Από εκεί και πέρα η απόλαυση μουσικών έργων μέσα από ηχοσυστήματα ενέχει γενικώς στοιχεία ματαιότητας και αβεβαιότητας ως προς το τι ακριβώς θα σήμαινε αυτό για την ψυχαγωγία και... ψυχολογία καθενός χομπίστα.

Με τον όρο μικροδυναμικές αντιθέσεις περιγράφονται συμβάντα των οποίων οι μεταβολές ενέργειας εκτείνονται σε στενότερα περιθώρια πλάτους σε σχέση με τα ποσά ενέργειας που αποδίδονται από τα όργανα ως σύνολο στη μίξη. Αφορούν συνήθως είτε σε μεμονωμένα όργανα είτε σε αρμονικέςσυζεύξεις μεταξύ μεμονωμένων οργάνων.

Παραδείγματα τέτοιων φαινομένων είναι ο παλμός από το περίβλημα ή τη στεφάνη σε τύμπανα κατά την κρούση των , οι εσωτερικές αντηχήσεις από πνευστά όργανα, ήχοι από το δοξάρι σε γνωστά έγχορδα όργανα, ήχος δακτύλων σε τάστα κιθάρας, επαγωγικές δονήσεις γειτονικών χορδών κατά την κρούση πλήκτρων στο πιάνο, η ρεαλιστική αντίληψη λ.χ. ενός οργάνου με χαμηλή ενέργεια σε μια συμφωνική ορχήστρα εν μέσω κρεσέντο από το σύνολο των οργάνων , οι αρμονικές συζεύξεις μεταξύ διαφορετικών φωνών σε μια χορωδία , κτλ.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.646
Reaction score
2.630
Διαφωνώ ότι η εκτίμηση της απόστασης συσχετίζεται από το μέγεθος της ηχητικής πίεσης που φτάνει στα αυτιά μας.

Από μια ζωντανή ορχήστρα, εύκολα προσδιορίζουμε την απόσταση ενός βιολιού και ενός πιάνου που βρίσκονται περίπου στην ίδια αποσταση από εμάς. Καθήμενοι ακριβώς μπροστά από τη σκηνή, με τα όργανα να βρίσκονται και υπό γωνία μεταξύ τους σε σχέση με τον ακροατή.
Παρά το γεγονός ότι τα δύο όργανα διαφέρουν κατά πολύ σε ηχητική στάθμη.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.519
Reaction score
80.600
παντα βασιζομουν σε δεδομενα και μετρησεις με εργαλεια και συστηματα hardware & Software πχ (μετρησεις με το Smaart και μικροφωνα Earthworks 25 χρονια πριν) και οχι σε αρλουμπες.
τι πήγε στραβά? :biggrin:
 





ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.268
Μηνύματα
2.969.431
Members
38.292
Νεότερο μέλος
Neroponti
Top