- Μηνύματα
- 17.952
- Reaction score
- 59.644
Το μόνο θέμα όταν μπορεί κάποιος να σφάζει με το βαμβάκι είναι... πότε να μη το χρησιμοποιούσε.Ήμουν βέβαιος για σένα.
Έτσι, με το γάντι να τους σφάζεις.![]()

Ας προσέξουμε τώρα τι γίνεται και πόσο ΄΄ρουφιάνα΄΄ - τουλάχιστον ως προς τα δικά μας ενδιαφέροντα - είναι η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους... Διαθέτουμε δύο αυτιά στα πλαϊνά του κρανίου. Συλλαμβάνοντας διωτικές διαφορές στάθμης και χρόνου ανάμεσα στα ερεθίσματα που λαμβάνει καθένα εξ αυτών τα ακουστικά κέντρα στον εγκέφαλο επεξεργάζονται τα δεδομένα κι έτσι εντοπίζονται οι θέσεις πηγών ήχου από διάφορες κατευθύνσεις όπως έχει περιγραφεί αναλυτικά στη "Λειτουργία της Ακοής".Ψυχοακουστικο μασκινγκ - οι ατέλειες κρύβονται αλλά δεν εξαφανίζονται και ο εγκεφαλος καταλωνει πιο πολλούς πόρους για να αναλύσει το σύνθετο πεδίο με αποτέλεσμα μειώση της συναισθηματικής εμπλοκής
Spatial parsing και προσπάθεια εγκεφάλου να αντιληφθεί πολλαπλες πηγες αυξάνουν τον «θόρυβο» εμπλοκής και μειώνουν την συναισθηματική εμπλοκή με τη μουσική
Με μόνο δύο κανάλια κρατάς interaural time difference και interaural level difference σε μη ακουστά επίπεδα κάτω από 0.1μs ενώ σε πολλά καναλια αυξάνεται η χρονική ασυμφωνία /ασυμετρια και θολώνει η σκηνή - μαζεύονται σφάλματα
phantom Center και imaging σε δικαναλο με κορυφαίο ζεύγος καλά ματσαρισμενο δημιουργεί ακριβή αίσθηση ενώ το l c r θολώνει το κέντρο και το μαλακώνει σε μη ιδεατή σύνθεση ή οδηγεί σε διπλή εικόνα
χαμηλότερη παραμόρφωση στη μεσαία περιοχή που είναι κρίσιμη . Καλύτερη καμπίνα οδηγοί καλύτερα ηλεκτρονικά . Γενικά το budget επιτρέπει ποιότητα σε ηχεία και μηχανήματα στο δικαναλο
Ένα ζεύγος Perlisten s7t και ένας nad m33 v2 θα καταστρέψει το σύστημα με τα πολλά kali και τον marantz av20 που ειπώθηκε σε συγκεκριμένο sweet spot και ακρόαση υψηλής πιστότητας ηχογράφησης στέρεο
Επειδή όμως οι διαφορές στάθμης και φάσης δεν είναι αρκετές για όλες τις πιθανές κατευθύνσεις έχουμε αναπτύξει ένα πρόσθετο μηχανισμό μέσω του οποίου επεξεργάζεται ο εγκέφαλος δεδομένα από τις μικρές διαφοροποιήσεις στην κατανομή της ηχητικής ενέργειας καθώς αυτή θα περνά υπό διαφορετικές γωνίες τους σχηματισμούς στο πτερύγιο καθενός αυτιού. Αυτά συνιστούν το καθιερωμένο πρωτόκολλο των HRTF (Head Related Transfer Function).
Στα αυθεντικά ηχητικά συμβάντα η πληροφορία μπορεί να θεωρηθεί μονοφωνική με το νοητό όμως κανάλι να είναι το ίδιο διεσπαρμένο σε στερεά γωνία 360 στερακτινίων, δηλαδή δεν έχουμε ουσιαστικά συγκεκριμένη πηγή με παντοκατευθυντική διασπορά αλλά άπειρες πιθανές πηγές με παντοκατευθυντική σύλληψη που θα έχει επίκεντρο την κεφαλή ακροατή.
Κατά την παραδοσιακή ανεπεξέργαστη αναπαραγωγή όμως δεν ισχύει αυτή η συνθήκη αφού θα έχουμε πεπερασμένο πλήθος καναλιών... Η δε δυσλειτουργία κατά τη χρήση μονοκαναλικού ή δικαναλικού setup έγκειται στο ότι θα έπρεπε ένα ή δύο κανάλια ευρισκόμενα κατά κανόνα μπροστά από τον εκάστοτε ακροατή να παρέχουν επαρκείς πληροφορίες για τη σύσταση σφαιρικού ηχητικού περιβάλλοντος. Ακριβώς επειδή δεν τροφοδοτούνται τα HRTF ερεθίσματα με επαρκή φασματική πληροφορία - ή ακόμα χειρότερα η περιεχόμενη αλλοιώνεται περαιτέρω από τις ανακλαστικές καραμπόλες ενέργειας ανάμεσα στα τοιχωματικά όρια των τυπικών χώρων και την ελαττωματική διασπορά στην πλειοψηφία των ηχείων - δεν προκύπτει επαρκής αληθοφάνεια και τότε είναι που ο εγκέφαλος θα πρέπει να κοπιάζει περισσότερο προσπαθώντας ν'αναπλάσει δεδομένο ηχητικό γεγονός.
Γι αυτό κι έχουν αναπτυχθεί λ.χ. αλγόριθμοι επεξεργασίας που δημιουργούν - με μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας -πολλαπλά phantom κανάλια από λιγοστές πηγές ήχου ώστε να παρεχόταν υπό ελεγχόμενες συνθήκες τοποθέτησης αποδεκτό ποσό πληροφορίας και να είχαμε την εντύπωση πως η ηχητική ενέργεια θα ερχόταν από πολλαπλές εναλλακτικές διευθύνσεις όπως θα συνέβαινε σε πραγματικά ηχητικά συμβάντα.
Το γεγονός λοιπόν ότι διαθέτουμε δύο αυτιά όπως είναι αυτά τοποθετημένα αντί να ευνοούσε αποτελεί... τελειωτικό χτύπημα για την κλασσική δικαναλική αρχιτεκτονική.
Τα μέλη έχουν δει μονάχα όσα δημοσιεύω κατά καιρούς, δηλαδή ποτέ...όλα.Τελικά, ποιος υιοθέτησε την τοπολογία με τα 3 παρόμιοα ηχεία για το δικό του χώρο ακρόασης ;
Καταλαβαίνω ότι ακόμα και το αγαπητό μέλος Bhutia, απλώς κάποτε πειραματίστηκε με τη συγκεκριμένη τοπολογία των τριών ηχείων και στο τέλος, αν κρίνω από τις φωτογραφίες του συστήματός του που είχε μοιραστεί μαζί μας , τελικά παρέμεινε σε λύσεις με αυτστηρώς δικάναλα συστήματα με πολλαπλά subwoofers.
