- Μηνύματα
- 998
- Reaction score
- 2.363
Μαλακια ήταν.....Βλέπουμε συνεχώς.
Το καινούριο flash είναι καλό, δες το.
Μαλακια ήταν.....Βλέπουμε συνεχώς.
Το καινούριο flash είναι καλό, δες το.
Το top και να το γνωρίζεις (ολοι το γνωρίζουν) στην πραγματική ζωή και στην πράξη δεν έχει τόσο σημασία να αναφερεται όσες φορές (και άπειρες) και να το αναφέρεις. Και αυτα που ανφέρεις κιόλας ... δεν είναι καν το top.Τα έχω πει 50 φορές ρε γαμωτο, πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να κάνω. Το τοπ ξεκινάει από την επιλογή του χώρου με ευνοϊκές διαστάσεις, τοποθέτηση των ηχειων στον χώρο, καλύτερα ελεύθερα στον χώρο σε μεγάλες αποστάσεις από τα τοιχωματικα όρια και παθητική φροντίδα. Μετά η κατάλληλη επιλογή ηχειων για την απόσταση ακρόασης και αναπαραγωγη των ειδώλων στις σωστές θέσεις, πιστό ηχόχρωμα και αποδοση της χωρικοτητας με την απαιτούμενη ομοιομορφία. Τέλος η χρήση ισοστάθμισης.
Τι να πω ρε μαμωτο, σε ανήλικα μιλάω?![]()
Είχε έρθει σπίτι μου ένας μουσικός, μέλος ορχήστρας, βιολί παίζει ο άνθρωπος και του έβαλα το ίδιο κομμάτι από 2 διαφορετικές αίθουσες και βρήκε ποια είναι ποια. Επομένως είναι τοπ το ηχοσύστημαΤο top και να το γνωρίζεις (ολοι το γνωρίζουν) στην πραγματική ζωή και στην πράξη δεν έχει τόσο σημασία να αναφερεται όσες φορές (και άπειρες) και να το αναφέρεις. Και αυτα που ανφέρεις κιόλας ... δεν είναι καν το top.
Σημασία έχει το ποσοστό του top που μπορείς να επιτύχεις και μάλιστα το minimun αυτού που θα δικαιολογεί (με αυτό πρέπει να ασχοληθείς και να ασχολείσαι συνέχεια) , αξιοποιεί την επιλογή του ενός format έναντι του άλλου (όχι βεβαια μόνο συγκριτικά αλλά και αυτού καθαυτου απο μόνας εξεταζόμενου) αλλά και την οικονομικη επένδυση και άλλες κακουχίες που θα περάσεις. Και αυτά εάν θες να τα βγάλεις απο την εξίσωση (οικονιμικό, προσπαθεια κλπ) και μείνεις μόνο στο ηχητικό .... πάλι πρέπει να δικαιολογήσεις έναν minimum συνθηκών που πρέπει να τηρηθούν ώστε αυτή σου η επιλογή να αποδώσει το minimum απο τα μέγιστα. Η χωρική πληροφορία (έστω και αυτή που επιλέγει ο μηχανικός για εμάς και όχι η πραγματικότητα του εκάστοτε χώρου αιθούσης της κλασικής που αυτό εξαλλου είναι το μόνο επιδιωκόμενο και δεν ξέρω απο που σας ήρθε να το επιδιώξετε αφού ούτε κλασική ακούτε ούτε σε τέτοιες αιθουσες συχνάζετε ώατε να πω απο εκεί τον ¨ερωτευθήγκατε" και θέλετε να τον αναπαράγετε) είναι πολύ απαιτητικό πράγμα και animal. Δεν εχει πολλές αποχρώσεις του γκρί που μπορείς να κινηθείς και να πεις έχω τόσο, άλλος εχει περισσότερο ...Οκ δεν πειράζει .... είναι λίγο απόλυτο μέγεθος ... ή την εχεις σωστά ή στην ουσία δεν την έχεις καθόλου. ¨Εστω και αυτή την λίγη που προσφέρει το πολυακάναλο και έχει επιλέξει για εσενα ο ηχολήπτης να ακούσεις, συγκριτικά με την πραγματικότητα που θα άκουγες εάν όντως ήσουνα εντός της αιθούσης. Και ποιάς αιθούσης ; Εάν πήγαιινες συχνά θα είχες καταλάβει ότι εντός της αιθούσης (που η καθεμία μάλιστα είναι ΕΝΤΕΛΩΣ απο μόνη της και μόνο ξεχωριστό πράγμα και ήχος που θα ακούσεις απο την άλλη) θα ήξερες ακόμη ότι και στην ίδια μέσα ότι ανάλογα που θα κάτσεις η ambient πληοφορία που θα πάρεις απο αυτήν κυμαίνεται μεταξύ ενός εύρους 30 % και 80 %. !!! Ποιό επιδιώκεις εσύ ; Ποιο σου δίνει ο μηχανικός και πιάσε το αυγό και κούρευτο με τις αναζητήσεις σου. Αυτά πρέπει να τα γνωρίζεις για να μπορείς να μιλήσεις κατ΄ελάχιστον κιόλας ότι το πολυκανάλο σου και ποιό απο αυτά (απο μηχανήματα , χώρο , θέση, κλπ και 1002 άλλα) σου τα εξασφαλίζει και σε τι επιθυμητό γαι εσένα βαθμό. Αλλιώς πως ξέρεις τι είναι το top (για εσένα κιολας) ; Και μην μου αρχίσεις τα αφηγήματα των audio people περι "πιστής" αναπαραγωγής. Πάλι ότι ψίχουλα (στην καλύτερη) θα σου δώσει ο μηχανικός και οι επιλογές του, και ολη αυτή η προσπάθεια σου που αφορά το HI Fi σου ... θα ακούσεις.
Αρχίσανε τα ανεκδοτολογικά κουκουρούκου επιχειρήματα και απαντήσεις.Είχε έρθει σπίτι μου ένας μουσικός, μέλος ορχήστρας, βιολί παίζει ο άνθρωπος και του έβαλα το ίδιο κομμάτι από 2 διαφορετικές αίθουσες και βρήκε ποια είναι ποια. Επομένως είναι τοπ το ηχοσύστημα![]()
Λάθος.Η διαφοροποίηση που μπορεί να υπάρχει από θέση σε θέση μέσα στην ίδια αίθουσα κλασσικής μουσικής, δείχνει για άλλη μια φορά το ανόητο του θέματος.
Δάσκαλε κατηργησες όλες τις αιθουσες κλασικής και τις έκανες όλες μια.Λάθος.
Η μόνη διαφοροποίηση που υπάρχει (αν δεν υπάρχει μικροφωνική) είναι στην στάθμη και στον όγκο των οργάνων. Και αυτά σε πολύ μικρό βαθμό. Σε όλα τα άλλα δεν αλλάζει τίποτα.
Ξεκινάμε σεμινάρια, έχεις κενά.Δάσκαλε κατηργησες όλες τις αιθουσες κλασικής και τις έκανε όλες μια.Πιες καφέ.
![]()
Εάν σου φτάνει αυτό (τα ψίχουλα και τις επιλογές που κάνουν οι άλλοι για εσένα και δεν θες να πειραματιστείς για να διαμορφώσεις εσυ όπως θες την κατάσταση , ακόμη και ποιά πιθανή θέση θα κάθεσαι εντός αυτής όταν ακούς στο σπίτι σου) .... ΟΚ.Η διαφοροποίηση που μπορεί να υπάρχει από θέση σε θέση μέσα στην ίδια αίθουσα κλασσικής μουσικής, δείχνει για άλλη μια φορά το ανόητο του θέματος.
Δεν μπορείς να ξέρεις που είχε βάλει τα μικρόφωνα και τι χωρική πληροφορία μάζεψαν, ούτε αν επεξεργάστηκε την ηχογράφηση εκ των υστέρων, με προσθήκη τέτοιας πληροφορίας.
Δεν έχει νόημα όλη αυτή η συζήτηση, δεν βγάζει πουθενά. Πάμε πάλι στο τι κάνει ο κάθε μαστεράς κι ο κάθε πικραμένος τι νομίζει στο χώρο του ότι θέλει. Συζητήσεις για πτι φουρ.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να βγάλεις εκτός την ηχητική σφραγίδα του χώρου σου, ώστε ο,τι ακούς, να προέρχεται από την ηχογράφηση.
Δηλαδή, ηχητική φροντίδα του χώρου ακρόασης.
Μοίρασες γνώση πάλι!θα έβαζα delay (όχι αυτό μόνο για να σου τα φέρει όλα ίδια χρονικά και σε ένταση μεταξύ τους αλλά επιπρόσθετα ... μετα απο αυτό σαν επιτευχθείσα "βάση") στα main μου , μεγαλύτερο στα πλευρικά μου ως πρός τα main, ακόμη μεγαλύτερο στα πίσω ως πρός τα πλευρικά μου και ακόμη μεγαλύτερο στα subs μου ιδίως πάλι τα πίσω.
Που να ξέρεις εσυ αλλά και ο Ν.Κ. τι λέω, τι εννοώ και που το πάω ...... εσεις τον μπούσουλα. Kαι αφου εγκριθεί κιόλας απο καμιά "αυθεντία" και γίνει βίντεο πρώτα στο youtube.Μοίρασες γνώση πάλι!![]()
![]()
Όχι μόνον "μου φτάνει", αλλά αυτός είναι ο ένας και απλός στόχος της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής που ακολουθώ, δηλαδή η μη επέμβαση στην εγγεγραμμένη πληροφορία, σε καμία παράμετρο.Εάν σου φτάνει αυτό (τα ψίχουλα και τις επιλογές που κάνουν οι άλλοι για εσένα και δεν θες να πειραματιστείς για να διαμορφώσεις εσυ όπως θες την κατάσταση , ακόμη και ποιά πιθανή θέση θα κάθεσαι εντός αυτής όταν ακούς στο σπίτι σου) .... ΟΚ.
Ζήτα ευγενικά απο την διαχείριση να στο σβήσουν πριν μπει ο Μπουτχιας και το διαβάσει ο άνθρωπος, μα καλά δεν τον λυπάσαι?Εάν σου φτάνει αυτό (τα ψίχουλα και τις επιλογές που κάνουν οι άλλοι για εσένα και δεν θες να πειραματιστείς για να διαμορφώσεις εσυ όπως θες την κατάσταση , ακόμη και ποιά πιθανή θέση θα κάθεσαι εντός αυτής όταν ακούς στο σπίτι σου) .... ΟΚ.
Στη θέση σου και με αυτά που έχεις θα έβαζα delay (όχι αυτό μόνο για να σου τα φέρει όλα ίδια χρονικά και σε ένταση μεταξύ τους αλλά επιπρόσθετα ... μετα απο αυτό σαν επιτευχθείσα "βάση") στα main μου , μεγαλύτερο στα πλευρικά μου ως πρός τα main, ακόμη μεγαλύτερο στα πίσω ως πρός τα πλευρικά μου και ακόμη μεγαλύτερο στα subs μου ιδίως πάλι τα πίσω. Ο τρινόβ το κάνει (άμα το βάλεις να το κάνει ... αλλιώς και αυτός είναι υπέρ της "πιστης" αναπαραγωγής ως βασικη επιλογή χα χα). F@ck την "πιστή" αναπαραγωγή είναι overrated. xa xa
Το πόσo ambient πληροφορία θα επιλέξεις να ακούσεις δεν ανήκει στην κατηγορία όλων αυτών που αναφέρεις. Μάλιστα μπορεί να θεωρηθεί στην ουσία απο μόνη της η παραμόρφωση του κάθε χώρου κλασικής αιθούσης στον οποιο επεμβαίνεις αλλά και αποφασίζεις να απολαύσεις (γιατί πάλι σου αρέσει και είναι του γούστου σου αυτή και όχι η άλλη. Το ίδιο ισχύει και για την αίθουσα που θα επιλέξεις να αποτελει την αγαπημένη σου όπως και η θέση που θα επιλέξεις μέσα σε αυτήν). Στην ουσία δηλαδή δεν ακούς την ορχήστρα εντός μια αιθουσας κλασική, ακους την αίθουσα. Εάν θέλεις να ακούσεις μόνο τι θα έπαιζε η ορχήστρα (και αυτό θεμιτό και αποδεκτό) θα άκουγες σε ανοιχτό χώρο.Όχι μόνον "μου φτάνει", αλλά αυτός είναι ο ένας και απλός στόχος της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής που ακολουθώ, δηλαδή η μη επέμβαση στην εγγεγραμμένη πληροφορία, σε καμία παράμετρο.
Όπως έχω ξαναγράψει, αφού αισίως ξεπέρασα κάποτε τις ισχυρότατες "προσωπικές μου προτιμήσεις", κι έβαλα στόχο την υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, τα πράγματα έγιναν πολύ πιο απλά, και στην τελική, όπως διαπίστωσα στην πράξη, πιο απολαυστικά.
Είναι όμως δύσκολο να απαγκιστρωθεις από τις προσωπικές σου προτιμήσεις. Δεκτό.
Η οδός των προσωπικών προτιμήσεων και του "ρι-μαστερινγκ" κατ'οικον κατά το δοκούν, είναι η οδός της λυχνίας, των υψηλών αρμονικών παραμορφώσεων, και των συνταγών των πάσης λογής καβλωδίων. Been there, done that, enough.
Πλέον το βλέπω στους φίλους μου, που ο ένας θα βρει "στενή" την μουσική σκηνή, κι ο άλλος "πολύ πλατιά", πιστοί ο καθένας στην δική του προσωπική προτίμηση. Όπως πάντα, η αλήθεια βρίσκεται στην μέση, στην πιστή αναπαραγωγή.
Μα μιλάμε για dedi τέτοιες αίθουσες αφού..Το πόσo ambient πληροφορία θα επιλέξεις να ακούσεις δεν ανήκει στην κατηγορία όλων αυτών που αναφέρεις. Μάλιστα μπορεί να θεωρηθεί στην ουσία απο μόνη της η παραμόρφωση του κάθε χώρου κλασικής αιθούσης στον οποιο επεμβαίνεις αλλά και αποφασίζεις να απολαύσεις (γιατί πάλι σου αρέσει και είναι του γούστου σου αυτή και όχι η άλλη. Το ίδιο ισχύει και για την αίθουσα που θα επιλέξεις να αποτελει την αγαπημένη σου όπως και η θέση που θα επιλέξεις μέσα σε αυτήν). Στην ουσία δηλαδή δεν ακούς την ορχήστρα εντός μια αιθουσας κλασική, ακους την αίθουσα. Εάν θέλεις να ακούσεις μόνο τι θα έπαιζε η ορχήστρα (και αυτό θεμιτό και αποδεκτό) θα άκουγες σε ανοιχτό χώρο.
Αλλά όπως θες.
Μην προλαμβάνεις την άποψη του Bhutia. Κάτσε να το δει και βλέπουμε τι θα απαντήσει για το συγκεκριμένο ως επιπρόσθετη επιδίωξη πάνω σε αυτό που αρχικά σαν βάση θεωρείται ώς "βάση" ξεκινήματος και μετά αυτής όπως το εξήγησα και με το σκετπικό που επιχειρηματολόγησα. Του αρέσει και ο πειρμαματισμός. Τώρα εάν επιλέξει ο κάθενας (που αυτό θα επιλέξει) να μου πετάξει το δικό του ορθόδοξο αποτέλεσμα ... τότε δνε κάνουμε "διάλογο" που λες ... ο διάλογος είναι πάνω σε κάτι που ανατπύσσει και ορίζει σαν επιδιωκόμενο ο άλλος και προσθέτεις πάνω σε αυτό ως παραδοχή προς περαιτερω εξέταση ... όχι οτι θες εσυ να πείς με άλλη παραδοχή.Ζήτα ευγενικά απο την διαχείριση να στο σβήσουν πριν μπει ο Μπουτχιας και το διαβάσει ο άνθρωπος, μα καλά δεν τον λυπάσαι?![]()
Ναι, και γι'αυτό κάποιες αίθουσες έχουν εξαιρετική φήμη, γιατί "ακούγονται" πολύ ωραία.Στην ουσία δηλαδή δεν ακούς την ορχήστρα εντός μια αιθουσας κλασική, ακους την αίθουσα.
Το upmixing είναι ένα μικρό σκαλί πιο κοντά στην πιστή αναπαραγωγή. Όπως και το 3ο ηχείο ως κεντρικό σε ένα δικαναλο σεταπ.το "πιστή αναπαραγωγή" και το upmixing πως πάνε μαζί?![]()
![]()
Οι κακές οι γλώσσες λένε ότι μερικά απο αυτά όλα τα format διαχείρησης και επεξεργασίας ανάλογα τον αλγόριθμο κιόλας στο upmixing "προσθέτει" κιόλας κάποια πληροφορία για να το καταφερει.Το upmixing είναι ένα μικρό σκαλί πιο κοντά στην πιστή αναπαραγωγή. Όπως και το 3ο ηχείο ως κεντρικό σε ένα δικαναλο σεταπ.
Δεν αλλοιώνεται τίποτα, ξεκαθαρίζει η ηχογράφηση.
Μόνον εάν υπάρχει εγγεγραμμένη πληροφορία θα την πάρει το upmixing να την αναδείξει όπως θα έπρεπε να είναι. Ειδάλλως, σε πολλές περιπτώσεις, οι διαφορές είναι απειροελάχιστες, στα όρια του αντιληπτού, γι'αυτό και πολλές φορές πολλοί σηκώθηκαν να δουν ότι όντως παίζουν όλα τα ηχεία, όπως έκανα και γω κάποτε, στις αρχές που δοκίμαζα το apmixing. Νομίζεις πως παίζουν μόνο 2, αλλά όχι. Η διαφορά ακούγεται, αν κλείσουν όλα τα υπόλοιπα και μείνουν τα 2, τότε μόνο καταλαβαίνεις την βελτίωση που προσφέρουν.
Δεν είμαι σε θέση να αναλύσω τόσο εξελιγμένους αλγόριθμους, και δε το περιμένω από κανέναν εδώ μέσα. Είναι σοβαροί μηχανικοί ήχου αυτοί που τους εξελίσσουν, και δε μπορούμε να κοντράρουμε τις γνώσεις μας με αυτούς.Οι κακές οι γλώσσες λένε ότι μερικά απο αυτά όλα τα format διαχείρησης και επεξεργασίας ανάλογα τον αλγόριθμο κιόλας "προσθέτει" κιόλας κάποια πληροφορία για να το καταφερει.
Το σωστό κανονικά θα ήταν (είναι) να την πάρει απο τα main και να την πάει στα πίσω. Τότε βέβαια παύει να υπάρχει στα main. Αλλιώς προσθέτει .... πως αλλιώς γίνεται λογικά ;