Πανελλαδικές εξετάσεις 2025.

Μηνύματα
3.326
Reaction score
1.979
Μιας και αύριο ξεκινάει ο γολγοθάς των μαθητών της Γ λυκείου, να ευχηθούμε καλή επιτυχία στους νέους και νέες που έχουν αφιερώσει 1-2 χρόνια προετοιμασίας! Καλή επιτυχία και σε αυτούς που το πήραν πιο χαλαρά και που στην τελική καλά κάνουν.....η ζωή είναι μπροστά τους ανεξαρτήτως αποτελέσματος!

Ψυχραιμία στους γονείς και στα παιδιά! Μακάρι όλοι να τα πάνε καλα και μακάρι οι υπεύθυνοι να καταλάβουν κάποια στιγμή πως οι πανελλαδικές είναι για τους μαθητές και όχι για να βγάζουν τα αποθημένα τους με θέματα παραπάνω απο δύσκολα!!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.983
Reaction score
8.855
μακάρι οι υπεύθυνοι να καταλάβουν κάποια στιγμή πως οι πανελλαδικές είναι για τους μαθητές και όχι για να βγάζουν τα αποθημένα τους με θέματα παραπάνω απο δύσκολα!!
Εξήγησέ μας όμως και πως και ποιον θα βοηθούσε αν τα θέματα ήταν πιο εύκολα;

Σε ένα σύστημα όπου δεν έχει καμία σημασία πόσο θα γράψεις αλλά μόνο πως θα γράψεις σε σχέση με τους υπόλοιπους;

Υ.Γ.1 Εκτός αν μιλάμε για τη βάση του 10, οπότε... έλεος
Υ.Γ.2 Η μόνη απαίτηση είναι τα θέματα να είναι κλιμακωτά. Όχι εύκολα.
 

Μηνύματα
3.326
Reaction score
1.979
Το ίδιο λέμε. Δεν έγραψα πουθενά για πιο εύκολα θέματα. Κλιμακωτά απο μέτρια εώς δύσκολα.
Οτιδήποτε παραπάνω που μπαίνει κατά καιρούς είναι αχρειάστο, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι ανεπαρκές.
 


gid

Μηνύματα
8.648
Reaction score
9.901
Δεν ξέρω αν και στις μέρες μας επιτρέπεται να "κρατήσει" ο μαθητής 1-2 βαθμούς και να δώσει τα υπόλοιπα μαθήματα τον επόμενο χρόνο. Αν ναι, τότε μια βασική απαίτηση ειναι τα θέματα να είναι όμοιας δυσκολίας κάθε χρονιά.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
23.188
Reaction score
39.219
Ισως το μοναδικό αξιοκρατικό και αδιάφθορο σύστημα αξιολόγησης ανθρώπων σε αυτή τη χώρα.
Αμερόληπτο ναι, τώρα για το αξιοκρατικό, θα μου επιτρέψεις.
Πόσο μπορεί να είναι ένα σύστημα που προάγει την αποστήθιση;
 

gid

Μηνύματα
8.648
Reaction score
9.901
Δεν προάγει την αποστήθιση. Προάγει την απόκτηση Γνώσης.

Στο Πολυτεχνείο δε μπαίνεις με αποστήθιση, και φωτογραφική μνήμη να έχεις.

Και άγνωστο κείμενο Αρχαίων δε μεταφράζεις με αποστήθιση.

Αποστήθιση σημαίνει "απομνημονεύω χωρίς απαραίτητα να καταλαβαίνω". Αυτό δεν ισχύει ΟΥΤΕ για τις ερωτήσεις θεωρίας (για ασκήσεις δε συζητάμε καν). Γιατί κάτι που δε γίνεται κατανοητό, δύσκολα συγκρατείται.

Πολύ πιο εύκολο είναι να ισχυριστεί κανείς πως το σύστημα δεν είναι αμερόληπτο. Γιατί δεν ξέρεις σε τι άτομα θα πέσει το γραπτό σου.
 

Μηνύματα
244
Reaction score
4
Δεν ξέρω αν και στις μέρες μας επιτρέπεται να "κρατήσει" ο μαθητής 1-2 βαθμούς και να δώσει τα υπόλοιπα μαθήματα τον επόμενο χρόνο. Αν ναι, τότε μια βασική απαίτηση ειναι τα θέματα να είναι όμοιας δυσκολίας κάθε χρονιά.
Δεν μπορεί να τα κρατήσει .Τα ξαναδίνει όλα
 
  • Like
Reactions: gid

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
23.188
Reaction score
39.219
Δεν ισχύουν αυτά που ξέραμε παλιά λχ για αρχαία. Κι εκεί ακόμη έχει παρεισφρήσει η αποστήθιση. Το κατεξοχήν μάθημα αξιολόγησης της σκέψης και του λόγου, την έκθεση, την έχουν κάνει να μην πω. Έχεις εικόνα τι αποστηθίζουν στην ιστορία; Πόσο χρήσιμα, αλήθεια, είναι τα σχετικά με την ιστορία του ΣΕΚΕ;
Εντάξει προφανώς στα μαθηματικά δεν ισχύει, οπότε εκεί τι κάνουν; Ποσότητα θεμάτων με το ζόρι να χωρούν στις 3 ωρες, αμφισημία καμιά φορά στη διατύπωση κλπ. Εμπειρία από τον γιο που έδωσε (επιτυχώς).
Συγγνώμη αλλά μια διαστροφή τη βγάζουν.

Έχω την αίσθηση ότι τροφοδοτούν απλώς την ελληνική ιδιαιτερότητα των φροντιστηρίων. Την ίδια στιγμή που στο Pisa....πίπιζα
 

gid

Μηνύματα
8.648
Reaction score
9.901
Το κατεξοχήν μάθημα αξιολόγησης της σκέψης και του λόγου, την έκθεση, την έχουν κάνει να μην πω. Έχεις εικόνα τι αποστηθίζουν στην ιστορία; Πόσο χρήσιμα, αλήθεια, είναι τα σχετικά με την ιστορία του ΣΕΚΕ;
Και στα μαθηματικά έχω μάθει ΠΟΛΛΑ πράγματα που ουδέποτε χρησιμοποίησα.

Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι, ανθρώπους που ξέρουν Ιστορία καλά, ονόματα, γεγονότα, τοπωνύμια, ημερομηνίες, τους εκτιμούμε, και καλά κάνουμε. Η γνώση της Ιστορίας οδηγεί στη γνώση της Ανθρώπινης Φύσης, τόσο στο ατομικό όσο και στο συλλογικό επίπεδο.

Την έκθεση την αντιπαθούσα, και έγραψα χάλια. Χάρη στα άλλα τρία μαθήματα μπήκα στη δυσκολότερη σχολή του ΕΜΠ. Και όπως έχεις δει χρόνια τώρα, έχω προφανή προβλήματα έκφρασης. Χάρηκα πολύ όταν έμαθα πως έχει αλλάξει μορφή η εξέταση τη γλώσσας.
 

Μηνύματα
3.326
Reaction score
1.979
Μην μένετε μόνο στα 4 βασικά μαθήματα.

Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες μαθημάτων είτε μιλάμε για ξένες γλώσσες, είτε για αθλήματα είτε για σχέδιο, τα οποία δεν διδάσκονται στο σχολείο αλλά είναι προαπαιτούμενα για την εισαγωγή στο ΑΕΙ. Και το επίπεδο δυσκολίας τους είναι υψηλό.
Μόνο με φροντιστήριο μπορεί ο μαθητής να ανταποκριθεί. Από μόνος του να πάει και να αποδώσει σε γραμμικό σχέδιο πχ. Είναι πρακτικά αδύνατο.

Αδιάβλητο είναι το σύστημα, αλλά έχει φτιαχτεί για να δουλεύουν τα φροντιστήρια. Και το λέω με πάσα επίγνωση μιας και η σύζυγός είναι ιδιοκτήτης φροντιστηρίου......
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.184
Reaction score
22.204
Αποστήθιση σημαίνει "απομνημονεύω χωρίς απαραίτητα να καταλαβαίνω". Αυτό δεν ισχύει ΟΥΤΕ για τις ερωτήσεις θεωρίας (για ασκήσεις δε συζητάμε καν). Γιατί κάτι που δε γίνεται κατανοητό, δύσκολα συγκρατείται.
Από ότι διαβάζω, δεν έδωσες εξετάσεις στην Δ' Δέσμη αλλά (μάλλον) στην Α' Δέσμη.

Το ότι χρειάστηκε να αποστηθίσω χωρίς να καταλαβαίνω ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας δέσμης είναι γεγονός. Το ότι κληθήκαμε να απαντήσουμε ερωτήσεις βασισμένες στην ύλη του βιβλίου, τις οποίες έπρεπε να γράψουμε ακριβώς όπως στο βιβλίο - μέχρι τελείας - είναι επίσης γεγονός.

Το ότι γνωρίζω Ιστορία (γενικά) είναι αποτέλεσμα δικής μου προσπάθειας, όχι του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης.
 

Μηνύματα
694
Reaction score
569
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βασίζεται δυστυχώς στην αποστήθιση και στην εκμάθηση "τεχνικών" για την επίλυση ασκήσεων στα θετικά μαθήματα.
Στην Κύπρο, πχ, στο μάθημα της Φυσικής εξετάζονται οι μαθητές και σε πειράματα, κάτι που εδώ δε γίνεται ούτε στα σχολεία στη διάρκεια της χρονιάς
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
23.188
Reaction score
39.219
Από ότι διαβάζω, δεν έδωσες εξετάσεις στην Δ' Δέσμη αλλά (μάλλον) στην Α' Δέσμη.

Το ότι χρειάστηκε να αποστηθίσω χωρίς να καταλαβαίνω ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας δέσμης είναι γεγονός. Το ότι κληθήκαμε να απαντήσουμε ερωτήσεις βασισμένες στην ύλη του βιβλίου, τις οποίες έπρεπε να γράψουμε ακριβώς όπως στο βιβλίο - μέχρι τελείας - είναι επίσης γεγονός.

Το ότι γνωρίζω Ιστορία (γενικά) είναι αποτέλεσμα δικής μου προσπάθειας, όχι του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης.

....και η ύλη του βιβλίου τότε ποια ήταν όμως; Ελληνικός Διαφωτισμός, Ελληνική Επανάσταση, Μικρασιατική Εκστρατεία.
Δεν τα λες και άχρηστα ή πράγματα που δεν θα σου μείνουν.
Έστω κι αν σου μένει ο Κύριλλος Λούκαρης και ο Ιώσηπος Μοισιόδακας ή μπερδεύεις τη Συνθήκη των Μουδανιών με του Μούδρου (όπως έσωσα τη Γιώτα που με ρώτησε από πίσω "μα τι λες, αυτό είναι από τον Μούδρο!")

Πες μου τώρα τι μπορεί να μείνει στον μαθητή, που το βλέπουμε ότι ακόμη και οι καλοί πόσα καταλήγουν να θυμούνται τελικά, από την κρίση της σταφίδας ή την ιστορία του ΣΕΚΕ, προδρομου του ΚΚΕ
 
Last edited:


gid

Μηνύματα
8.648
Reaction score
9.901
Το ότι χρειάστηκε να αποστηθίσω χωρίς να καταλαβαίνω ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας δέσμης είναι γεγονός.
Τι δεν κατάλαβες, θες να μου δώσεις μερικά παραδείγματα;


Το ότι γνωρίζω Ιστορία (γενικά) είναι αποτέλεσμα δικής μου προσπάθειας, όχι του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης.
Αποτελεί προσωπική σου επιλογή να το βλέπεις έτσι. Για ιδεολογικούς λόγους πιθανότατα.

Η γνώση της Ιστορίας ΑΠΑΙΤΕΙ απομνημόνευση. Είναι η φύση του αντικειμένου. Δε γίνεται αλλιώς.

Και η γνώση της νομικής επιστήμης το ίδιο. Πρέπει να ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ και συνεπώς να ΘΥΜΑΣΑΙ τη νομοθεσία και νομολογία, στον τομέα τουλάχιστον που ειδικεύεσαι.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
23.188
Reaction score
39.219
Όλα απαιτούν κάποια απομνημόνευση, άλλο αυτό άλλο η αποστήθιση.
Ρώτα βαθμολογητες. Μεταξύ δύο εξεταζομένων που το γραπτό τους περιέχει το ίδιο γενικό νόημα, αφαιρούνται κατά κανόνα βαθμοί από εκείνον που δεν τα γραφεί ακριβώς όπως το βιβλίο. Με το "και" που λέμε.
Αυτό εννοούμε αποστήθιση, όχι ότι να θυμάται κανείς ότι το 1789 έγινε η Γαλλική Επανάσταση. Ή ότι το 1215 καταρτίστηκε η Μάγκνα Κάρτα. Προφανώς και δεν νοείται γνώση της ιστορίας χωρίς γνώση τουλάχιστον των σημαντικών γεγονότων.

 

Μηνύματα
7.699
Reaction score
2.144
Αυτό που είναι σωστό και δίκαιο για όσους προσπάθησαν είναι τα θέματα σε όλα τα μαθήματα να είναι ΔΥΣΚΟΛΑ.

Το 8, το 10, το 12, το 15 να είναι δύσκολα επιτεύξιμα, ώστε να μπορεί να φανεί η διαφορά αυτού που σκίστηκε, από αυτόν που διάβασε, και από αυτόν που πασάλειψε.

Εύκολα θέματα βοηθάνε τους πλημμελώς προετοιμασμένους, που θα γράψουν όσο και οι καλά προετοιμασμένοι χάρη στην ευκολία τους.

Το βασικό μου μήνυμα σε όποιον δίνει εξετάσεις και ενδιαφέρεται για την άποψή μου είναι να μην χολοσκάει. Αν πάλεψε για κάτι που θέλει πολύ και τα καταφέρει μπράβο του. Αν δεν τα καταφέρει δεν έγινε και τίποτα, το πολύ πολύ να παλέψει ακόμη μία χρονιά. Αν δεν το θέλει πολύ, πάλι δεν έγινε τίποτα, καλύτερα να βρει κάτι που θέλει να κάνει - δεν είναι ανάγκη όλοι να σπουδάσουν στο πανεπιστήμιο, ούτε στο τέλος της ημέρας το πτυχίο από μόνο του λέει κάτι για την αξία και τις ικανότητες των ανθρώπων.

Και στις μέρες μας δεν εξασφαλίζει καν και κάποια επαγγελματική αποκατάσταση, ούτε κάποιο βιοτικό επίπεδο όπως ίσχυε 40-50 χρόνια πριν. Ένας καλός επαγγελματίας τεχνίτης μπορεί με λιγότερη δουλειά να βγάζει πολύ περισσότερα από κάποιον που θα ξεπατωθεί να τελειώσει το Φυσικό, ενώ αν ανταποκρίνεται σε όλη τη δουλειά που του προτείνεται μπορεί να χεστεί στο τάληρο.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
23.188
Reaction score
39.219
Aυτό ακριβώς. Έχουν τα παιδιά την αίσθηση ότι εκείνη τη στιγμή κρίνεται όλη η ζωή τους. Δεν είναι έτσι αλλά πώς να το ξέρουν.
Και δυστυχώς αυτό ενισχύεται όχι από τους γονείς αλλά από όλο το σύστημα. Αδιάβλητο-ξεαδιάβλητο, είναι εξετάσεις μάλλον αυτοαναφορικές, εξετάσεις για τις εξετάσεις. Παντού φυσικά υπάρχουν εξετάσεις, αλλά έχω την αίσθηση ότι στο εξωτερικό δεν είναι σε τέτοιο βαθμό. Εδώ την έχουμε δει ....ars gratia artis.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.441
Reaction score
96.272
Αυτό που είναι σωστό και δίκαιο για όσους προσπάθησαν είναι τα θέματα σε όλα τα μαθήματα να είναι ΔΥΣΚΟΛΑ.

Το 8, το 10, το 12, το 15 να είναι δύσκολα επιτεύξιμα, ώστε να μπορεί να φανεί η διαφορά αυτού που σκίστηκε, από αυτόν που διάβασε, και από αυτόν που πασάλειψε.
Να προσθέσω ότι εκτός από το σκίσιμο μετράνε και οι έμφυτες ικανότητες του μαθητή που είναι μέρος της αξιολόγησης όσο κι αν δεν αρέσει στους οπαδούς της πλήρους ισότητας. Όπως π.χ. τα ταλέντα στον αθλητισμό. Πάντα στο πλαίσιο της εκάστοτε κατεύθυνσης που επιλέγεται.

Γελάω με τους γονείς που πιστεύουν ότι για την αποτυχία των παιδιών τους φταίνε όλοι οι πιθανοί παράγοντες εκτός από αυτούς που αφορούν τα ίδια.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.420
Μηνύματα
3.011.313
Members
38.453
Νεότερο μέλος
Xatzisjim
Top