Ποδήλατο

Μηνύματα
23.349
Reaction score
17.530
Η τελευταία φορά που τα άλλαξα ήταν πριν 4-4,5 χρόνια; Κάπου εκεί, όταν άλλαξα το σύστημα από 6800 σε 8000. Ούτε καν λίπανση δεν τους έχω κάνει (στα καλώδια ταχυτήτων φυσικά, γιατί τα φρένα είναι υδραυλικά).
 

Μηνύματα
16.989
Reaction score
24.222
τώρα που έχω τα σύνεργα ψήνομαι να τα κάνω μια αλλαγή όλα , έχουμε προτίμηση σε κάτι;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.897
Reaction score
21.832
Έχουμε hi-endιές στα καλώδια ταχυτήτων/φρένων των ποδηλάτων; (ήρεμα ρωτάω)
 


Μηνύματα
23.349
Reaction score
17.530
Ναι, τέτοια είχα βάλει, ίσως για αυτό δεν έχουν θέμα μέχρι τώρα...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.544
Reaction score
50.370
Ναι, τέτοια είχα βάλει, ίσως για αυτό δεν έχουν θέμα μέχρι τώρα...
Αυτά Σωτο, αντέχουν περισσότερο, εκτός όμως από αυτό μειώνεται αρκετά η τριβή
 
Last edited:

Μηνύματα
23.349
Reaction score
17.530
Και τα δύο, ήταν οι λόγοι που επέλεξα τότε τέτοια συρματόσχοινα...
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.702
Reaction score
93.818
Το κυνήγι γκρίζων ζωνών στην εύρεση έξτρα δευτερολέπτων είναι αέναο παιχνίδι. Το τελευταίο κόλπο είναι ενδιαφέρον.
Στην ατομική χρονομέτρηση όπου η αεροδυναμική είναι πρωταρχικός τεχνικός παράγοντας επιτυχίας, το αυτοκίνητο του service που ακολουθεί μπορεί να παίξει ρόλο στις οριακές καταστάσεις.

Το μέσο αυτοκίνητο των ομάδων στην απόσταση των 10 μέτρων που είναι ο κανόνας, μπορεί να δώσει στον αθλητή 4 δευτερόλεπτα στα 50 χιλιόμετρα σε μία συνηθισμένη διαδρομή με ευθείες. Αυτό γίνεται γιατί "σπρώχνει" τον αέρα μπροστά του. Η αεροδυναμική αντίσταση ενός αντικειμένου είναι αποτέλεσμα της διαφοράς πίεσης (μπροστά μεγάλη -πίσω μικρή), άρα αυξάνεται η πίεση στο πίσω μέρος του ποδηλάτη και μειώνεται η διαφορά πίεσης. Στα 10 μέτρα η διαφορά είναι ελάχιστη αλλά υπολογίσιμη.

Τελευταία βλέπουμε κάποιες ομάδες να στριμώχνουν πολλά ποδήλατα στη σκεπή των αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει κανονισμός που να ορίζει τον μέγιστο αριθμό. Χαλάνε την αεροδυναμική των αυτοκινήτων, αυξάνοντας τη μετωπική επιφάνεια, άρα και την πίεση στο μπροστά μέρος, αλλά βοηθάνε ακόμα περισσότερο τον αθλητή τους. Το κέρδος στα 50 χιλιόμετρα μήκους μιας διαδρομής μπορεί να ξεπεράσει τα 8 δευτερόλεπτα.

6-640x350.jpg
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.702
Reaction score
93.818
Επόμενο στάδιο, κάποιο μεγάλο φορτηγό δηλαδή από πίσω...
Πρέπει το αυτοκίνητο να είναι επιβατικό, το πολύ station wagon. Επειδή παρακολουθώ πολύ αυτά τα τεχνικά κόλπα, αρκετές φορές τα 10 μέτρα επιτρεπόμενης απόστασης γίνονται στιγμιαία 9, 8 ή και λιγότερα. Άλλες φορές τα αυτοκίνητα μένουν αρκετά μέτρα πιο πίσω και πλησιάζουν με ταχύτητα τον ποδηλάτη λίγο πριν από ένα ήπιο ανηφορικό τμήμα για να του δώσουν ένα αέρινο σπρώξιμο.
 

Μηνύματα
23.349
Reaction score
17.530
Εννοείται ότι δεν περιμένα να δω στην πραγματικότητα φορτηγά, αλλά μέσα στην υπερβολή έτσι που το πάνε, είναι ποιος θα σκεφτεί το πιο καλό κολπάκι για να κερδίσει. Θεμιτό όσο το επιτρέπουν οι κανονισμοί, αλλά φαίνεται ότι κάπου τα ξεπερνάνε τα όρια μεταξύ θεμιτού και αθέμιτου.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.702
Reaction score
93.818
Εννοείται ότι δεν περιμένα να δω στην πραγματικότητα φορτηγά, αλλά μέσα στην υπερβολή έτσι που το πάνε, είναι ποιος θα σκεφτεί το πιο καλό κολπάκι για να κερδίσει. Θεμιτό όσο το επιτρέπουν οι κανονισμοί, αλλά φαίνεται ότι κάπου τα ξεπερνάνε τα όρια μεταξύ θεμιτού και αθέμιτου.
Όλη μας η ζωή είναι έτσι. Γι' αυτό και ξενερώνω όταν ακούω για αθλητικά ιδεώδη και ευγενή άμιλλα. :biggrin:
Το ζητούμενο είναι να κερδίσεις εκμεταλλευόμενος το κάθε παραθυράκι νόμιμο ή μη. Κι αν σε πιάσουν σ' έπιασαν.
Αν δεν το κάνεις εσύ θα το κάνει κάποιος άλλος και θα μείνεις με την γκρίνια της αδικίας.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.544
Reaction score
50.370
Να δεις Άλεξ τι συμβαίνει στο δρόμο με τον κάθε χτυπημένο, κυρίως γυαλιστερούς που κυνηγάνε τα κομ του στράβα.
Εχω δει και συναντήσει, ποδηλάτη πίσω από προφυλακτήρα φορτηγού σε ευθεία (κολλητήρι) με πάνω από 80km/h
Στη παραλιακή σκούτερ μπροστά, από πίσω γυαλιστερός να παίρνει τον αέρα και εγώ δίπλα σε μια απόσταση πάνω από 50km να μη μπορεί να μου ξεφύγει.
Το χειρότερο, σε δρόμο που έγινε αγώνας και πέρασαν τα τούμπανα τον ελληνικών ομάδων, πήγε ο άλλος και κρατήθηκε από τη καρότσα ενός αγροτικού και πάτησε τους χρόνους όλων των αθλητών και μάλιστα σε ανηφόρα με τεράστια διαφορά.
Φυσικά του τη έπεσαν όλοι με σχολια και το στράβα του διέγραψε τη προπόνηση.

Οσοι διαβάσουν αυτό το σχόλιο να γνωρίζουν πως όταν παίρνουμε τον αέρα από ογκώδες όχημα δεν βλέπουμε τα εμπόδια του δρόμου.
Το προπορευομενο όχημα θα βάλει ανάμεσα από τους τροχούς, τη πέτρα, τη λακκούβα, κάποιο ίσως χτυπημένο ζώο και όταν θα το αντιληφθεί ο ποδηλάτης θα είναι πλέον αργά... Βασικά δεν προλαβαίνει να αντιληφθεί τίποτα...
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.702
Reaction score
93.818
Το "κλέψιμο" είναι στη φύση του ανθρώπου.

Φαντάσου το επαγγελματικό επίπεδο ποδηλασίας που παίζονται εκατομμύρια και οι κορυφαίοι αθλητές έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. Ξέρουν ότι στατιστικά έχουν 5-7χρόνια καριέρας για να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν για να φτιάξουν μία ασφάλεια για τη μετέπειτα ζωή τους. Το 99% δεν έχει σπουδάσει, κάποιοι δεν έχουν τελειώσει το σχολείο, ζουν για δεκαετίες πάνω στο ποδήλατο, άρα οι μελλοντικές προοπτικές είναι μαύρες χωρίς κάποιου είδους καβάντζα.

Μία εικοσάδα βγάζει εκατομμύρια. Κάποιοι ακόμα αρκετά και οι υπόλοιποι απλά ένα εισόδημα για τις ετήσιες ανάγκες τους. Όλοι θέλουν να βρεθούν στην ανώτερη κατηγορία από την τρέχουσα.

Ακόμα κι αυτός που ξεκίνησε "αθώα" θα βρεθεί στον πειρασμό για πονηριά αν με αυτόν τον τρόπο κερδίσει το απειροελάχιστο έξτρα στις επιδόσεις του.
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.544
Reaction score
50.370
Τα γνωρίζω, ακριβώς όπως το διατύπωσες είναι.
Αυτοί όμως παλεύουν με εκατομμύρια, οι άλλοι οι χαροκαμμενοι που έγραψα όμως δεν έχουν να κερδίσουν απολύτως τίποτα
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.702
Reaction score
93.818
Τα γνωρίζω, ακριβώς όπως το διατύπωσες είναι.
Αυτοί όμως παλεύουν με εκατομμύρια, οι άλλοι οι χαροκαμμενοι που έγραψα όμως δεν έχουν να κερδίσουν απολύτως τίποτα
Οι άλλοι υπάρχουν σε όλα τα χόμπι και προσπαθούν να βγουν από την αφάνειά τους με χαζούς τρόπους.

Λες και αν είναι πρώτος στο τάδε ΚΟΜ θα αλλάξει κάτι. Όποιος έχει τα κότσια ας τρέξει σε μερικούς αγώνες για να προσγειωθεί στην πραγματικότητα. Παραμυθιάζονται μεταξύ τους.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.897
Reaction score
21.832
@bretsos Σου απαντάω εδώ, γιατί βαριέμαι να γράφω στο Strava.

Έγραψες:
Εδώ και καιρό με γαργαλάει και εμένα να πάρω, φοβάμαι όμως πως στο τέλος θα μείνει να πιάνει χώρο...
Απαντώ: Εσύ, να μην πάρεις trainer. Θα πιάνει χώρο, τέλος. Σκέψου το εξής απλό: Εσύ, βγαίνεις έξω για ποδηλασία (σχεδόν) καθημερινά, υπό (σχεδόν) οποιεσδήποτε συνθήκες. Εγώ, δεν ικανοποιώ την πρώτη συνθήκη - δεν μπορώ να βγαίνω καθημερινά (είπαμε, δύο φορές το μήνα κι αν!). Οπότε, αναπληρώνω τις ώρες που θα ποδηλατούσα έξω με προπονήσεις στο σπίτι - για αυτό έχω trainer. Όταν μπορούσα να βγαίνω 2-3 φορές την εβδομάδα, από 2-3 ώρες τη φορά, δεν είχα trainer. :)
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.544
Reaction score
50.370
Δίκιο έχεις, το τελευταίο διάστημα εχουν αλλάξει πολύ όμως τα πράματα Γιώργη.
Η Αθήνα λόγο αυξημένης κίνησης δεν ήταν ποτέ ιδανική για προπονήσεις.
Οτι και να αποφασίσεις να κάνεις θα είσαι αναγκαστικά για πολύ ώρα ανάμεσα σε αυτοκίνητα.
Παρατηρώ εδώ και καιρό πως δεν υπάρχει υπομονή, οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί, χάθηκε παντελώς ο σεβασμός στους δρόμους, όλοι τρέχουν για να τρέχουν.
Κάπως έτσι γεννήθηκε η σκέψη για το trainer...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.897
Reaction score
21.832
Δίκιο έχεις, το τελευταίο διάστημα εχουν αλλάξει πολύ όμως τα πράματα Γιώργη.
Η Αθήνα λόγο αυξημένης κίνησης δεν ήταν ποτέ ιδανική για προπονήσεις.
Οτι και να αποφασίσεις να κάνεις θα είσαι αναγκαστικά για πολύ ώρα ανάμεσα σε αυτοκίνητα.
Παρατηρώ εδώ και καιρό πως δεν υπάρχει υπομονή, οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί, χάθηκε παντελώς ο σεβασμός στους δρόμους, όλοι τρέχουν για να τρέχουν.
Κάπως έτσι γεννήθηκε η σκέψη για το trainer...
Τότε, τα δύο πρώτα πράγματα που πρέπεις επίσης να σκεφτείς είναι:
  1. Πόσες ώρες την εβδομάδα θα έχεις διαθέσιμες για in-doors προπονήσεις;
  2. Τι προϋπολογισμό θα διαθέσεις;
    • Στο σημείο αυτό, τονίζω ότι στην περίπτωσή σου δεν ταιριάζει τίποτα λιγότερο από trainers/rollers σαν αυτά που έχω (άρα κοιτάς για κόστος €500+), δηλαδή προπονητήρια που έχουν ενσωματωμένο power meter κι επικοινωνούν μέσω του πρότυπου ΑΝΤ+ με προπονητικό λογισμικό, έτσι ώστε να δομείται η προπόνηση κατάλληλα μέσω της αυτόματης προσαρμογής της αντίστασης του προπονητηρίου. Εάν έχεις power meter στο ποδήλατό σου (νομίζω έχεις), τότε τα δεδομένα αλλάζουν κι υπάρχουν σαφώς οικονομικότερες λύσεις.
Στη θέση σου, θα σκεφτόμουν την απάντηση στην πρώτη ερώτηση, πριν καν περάσω στη δεύτερη. Από αυτήν την απάντηση θα εξαρτηθεί το εάν θα κάνεις δουλειά με το trainer στο σπίτι ή θα πιάνει χώρο. Πέραν του αριθμού των ωρών, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις και πότε θα αφιερώνεις αυτές τις ώρες, π.χ. πρωί/απόγευμα/βράδυ, καθημερινά, κάποιες ημέρες την εβδομάδα, μόνο Σαββατοκύριακα κτλ. Θέλει σκέψη το πράγμα για να μην κλαις τα χρήματά σου εκ των υστέρων.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.544
Reaction score
50.370
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι εύκολη, 2 ώρες τη μέρα, στο trainer ο χρόνος αυτός βέβαια ελαττώνεται.
Όλα τα υπόλοιπα τα έχω υπόψιν και έχω καταλήξει στο wahoo KICKR
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.355
Μηνύματα
2.973.674
Members
38.309
Νεότερο μέλος
skouana
Top