- Μηνύματα
- 13.899
- Reaction score
- 6.895
Δυστυχώς αυτά μπορεί να ισχύουν στις βορειες χώρες και εαν...
Εδω υπάρχουν αλλοι παράμετροι:
Ο σχεδιασμός του κάθε εργου εγινε απο εμπειρους μελετητές ?
Η απο την εταιρεία εκτέλεσης του εργου,που απο πριν ειχε συμφωνηθεί να κερδίσει τον διαγωνισμό?
Η υλοποίηση του εργου εγινε σύμφωνα με την μελέτη?
Η επιβλέπουσα τεχνική υπηρεσία εκανε σωστά την δουλειά της? Η λαδώθηκε και η διατομή του αγωγού εγινε μικρότερη απο την προβλεπόμενη της μελέτης?
Δεν μπορούμε να λέμε οτι ενα εργο απλά αστόχησε, υπάρχουν αιτίες.
Αν δεν εχει γινει κατι απο αυτα που γραφεις,προφανως εοχυμε προβλημα,αλλα σαν πολιτικος μηχανικος μπορω να σου πω οτι τα εργα που γινονται στη χωρα μας εδω και αρκετα χρονια,δεν αντιμετωπιζουν τετοιες "παθογενειες" (σχεδον στο συνολο τους εκτος καποιων εξαιρεσεων,που παντα θα υπαρχουν). Η αστοχια ενος εργου λογω υπερβασης της αναφορας σχεδιασμου,ειναι κατι που δυστυχως συμβαινει και εκει οφειλεται η αναθεωρηση των κανονισμων σχεδιασμου των τεχνικων εργων.Για παραδειγμα ο σεισμος του 1999 στην Παρνηθα,αλλαξε ολο τον σεισμικο χαρτη στη χωρα μας. Η Αθηνα περασε σε ανωτερη ζωνη σεισμικης επικινδυνοτητας,ενω οι ζωνες απο τεσσερις εγιναν τρεις (καταργηθηκε η πιο χαμηλη).Αυτο ομως εγινε οχι απο κακη προθεση ή δολο καποιου,αλλα γιατι πολυ απλα το συγκεκριμενο ρηγμα δεν ειχε δωσει σεισμο για διακοσια τοσα χρονια,πολυ πριν δηλαδη αρχισει η καταγραφη σεισμων (επισημα και με επιστημονικες μετρησεις εννοω).Φυσικα αυτα δεν συμβαινουν μονο στη χωρα μας,αλλα σε ολο τον κοσμο.