Πώς γίνεται να συνδεθούν 2 επιπλέον ηχεία σε υπάρχον σύστημα με Dual Binding Posts?

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Καλησπέρα σε όλους

Είχα 2 Klipsch RF series συνδεδεμένα σε έναν παλιό αλλά διόλου ευκαταφρόνητο SANSUI G-3500 ( Τον ήχο του μεχρι στιγμής δεν έχω τολμήσει να τον αντικαταστήσω με τους σύγχρονους διαδόχους του..).
Μόλις απέκτησα και 2 νέα ίδια Klipsch RF οπότε η ερώτησή μου είναι:

Μιας και τα 4 ηχεία έχουν Dual Binding Posts, μπορώ να δώσω ήχο από τα 2 παλιά στα 2 καινούρια μέσω των 2 επάνω ακροδεκτών των Dual Binding Posts η μου έχουν πει λάθος πράγματα?

PS: Συγχωρέστε την ημιμάθειά μου αλλά δεν τολμάω να το δοκιμάσω χωρίς επιβεβαίωση απο κάποιον που ξέρει...
 




Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.531
Reaction score
78.582
Αν δεν έχουν jumpers πώς θα περάσει το ρεύμα στον άλλο δρόμο του πρώτου ηχείου;
 


Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Στο μαγαζί μάλλον θα ήθελαν να σου πουν να τα συνδέσεις σε σειρά.

Προσοχή στην πολικότητα μόνο.



Ο άλλος τρόπος είναι παράλληλα, όπου στην πράξη είναι σαν να έχουμε μια δεύτερη έξοδο ηχείων από τον ενισχυτή.
 

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Ωραια!
Ερώτηση 1: Στο δεύτερο σχήμα, τα καλώδια φεύγουν από τα ΕΠΑΝΩ Binding Posts του 1ου και πάνε στα ΚΑΤΩ Binding Posts του 2ου ηχείου?
Ερώτηση 2: Τα Jumpers τα αφήνουμε πάνω σε όλα τα ηχεία ετσι?
 


Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
541
Reaction score
714
Απ' ότι είδα, ο ενισχυτής σου έχει δύο εξόδους για ηχεία. Μπορείς να συνδέσεις ανά έξοδο το κάθε ζεύγος. Αυτό όμως θα πιέσει τον ενισχυτή αφού θα λειτουργούν παράλληλα. Πλεονέκτημα ότι μέσω επιλογέα Α, Β, Α+Β θα επιλέγεις εσύ ποιο ζεύγος θα παίζει. Προτείνω τη εν σειρά συνδεση, λόγω ευαισθησίας πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα για τον ενισχυτή, θα μειωθούν οι εντάσεις, δε θα έχεις το πλεονέκτημα επιλογής από τον αντίστοιχο Α, Β διακόπτη αλλά δε θα πιέζεται, ιδιαίτερα, ο ενισχυτής.
Από το κόκκινο της μίας εξόδου του ενισχυτή (πχ αριστερό κανάλι) θα συνδέσεις το κόκκινο του ενός ηχείου, καλό θα ήταν να βάλεις τους βραχυκυκλωτήρες που έχεις αφαιρέσει λόγω διπλοκαλωδίωσης στη θέση τους, το μαύρο καλώδιο θα το βάλεις στο δεύτερο ηχείο και θα συνδέσεις το μαύρο του πρώτου ηχείου με το κόκκινο του δεύτερου ηχείου.
Βάλε τα καλώδια στις κάτω μπόρνες των ηχείων (γράφουν bass ή mid/bass).
Αντίστοιχα θα κινηθείς και για την άλλη εξοδο του ενισχυτή. Πάντα μιλάμε για την Α ή τη Β, όχι το ένα ζεύγος εν σειρά στην Α και το δεύτερο ζεύγος εν σειρά στη Β.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
541
Reaction score
714
εγώ θα ρωτήσω: γιατί να το κάνεις αυτό???
Μάλλον για να έχει μεγαλύτερη ηχοκάλυψη του χώρου αλλά θα χάσει σε άλλους τομείς. Έτσι και αλλιώς τα έχει, κόστος δεν υπάρχει, μπορεί να κάνει τις δοκιμές του και ν' αποφασίσει ο ίδιος τι είναι το καλύτερο γι' αυτόν
 

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Στο Β είναι συνδεδεμένα 2 άλλα ηχειακια που έλεγα να μη τ αποσυνδέσω.
Επίσης, απέρριψα την περίπτωση να τα συνδέσω παράλληλα διότι πληροφορήθηκα οτι τα ηχέια κατεβαίνουν μεχρι τα 4 Ohm περιπου πράγμα που θα οδηγούσε τον ενισχυτή κοντά στα 2 Ohm ( Όχι πάντα , αλλά λέω να μη το ρισκάρω! )
Αυτό που δεν είχα καταλάβει ήταν: έαν επιλέξουμε να συνδέσουμε σε σειρά η παράλληλα σε ποια περίπτωση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις επάνω μπόρνες- και αν αυτό μας οδηγεί σε διαφορετικό αποτέλεσμα!
Ευχαριστώ πολύ Auditory για το ότι μου ξεκαθάρισες οτι σε σύνδεση σε σειρά χρησιμοποιώ μονο τις κάτω μπόρνες και το ότι οι βραχυκυκλωτήρες είναι ''φορεμένοι'' .
Το όλο θέμα σύγχυσης ήταν το ''ΕΠΑΝΩ Η ΚΑΤΩ μπορνες? ", και τώρα νομιζω οτι έχω αρχίσει να το συλλαμβάνω...
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Στο Β είναι συνδεδεμένα 2 άλλα ηχειακια που έλεγα να μη τ αποσυνδέσω...
Να τα αποσυνδέσεις. Τι νόημα έχουν 6 ηχεία στον ίδιο χώρο; Ένταση ήχου; Αμφιβάλλω. Ποιότητα ήχου; Δεν αμφιβάλλω, οι συντριπτικές πιθανότητες είναι να είναι κακή έως ανύπαρκτη η σκηνή και ανομοιογενής η αναπαραγωγή του φάσματος των συχνοτήτων. Ενώ με 2 ίδια ζευγάρια ηχείων συνδεδεμένα με σωστό τρόπο και μετά από μελέτη της θέσης τους στο χώρο, έχεις να κερδίσεις ενδεχομένως πράγματα.
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Κι αν στην έξοδο β, έχει συνδέσει ένα ζευγαράκι που το έχει επάνω στο γραφείο και το επιλέγει μόνο όταν κάθεται εκεί;
Πολλά ηχεία στον ίδιο χώρο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι παίζουν όλα μαζί.

Από κει και πέρα, πρόκειται για έναν όχι πολύ δυνατό ενισχυτή, που ο κατασκευαστής προτείνει να μη συνδέονται ηχεία με αντίσταση λιγότερη των 8ohm.

Συνεπώς θα τα συνδέσει σε σειρά, αλλά θα περιμένει μείωση της έντασης αφού η αντίσταση διπλασιάζεται.

Γι' αυτόν εδώ δε λέμε;
 

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Ναι, αυτός ακριβώς είναι ο ενισχυτής -πολύ παλιός αλλά σε πολύ καλή φόρμα και πραγματικά την ποιότητα του ήχου του δεν την αλλάζω εύκολα. Είχα συνδέσει πρόσφατα τα ίδια ηχεία πάνω σ εναν Yamaha RXV-357 που έχω και δεν άντεξα ούτε 2 ώρες- Είχε έναν μικρό θόρυβο ο Yamaha σε σχέση με τον Sansui , ο οποίος στα Klipsch δεν περνάει απαρατήρητος...δυστυχώς!

Τα ηχεία στην έξοδο Β είναι 2 ηχεία βάσης που είναι στον χώρο της κουζίνας - ο οποίος χωρίζεται με πάσο απο το καθιστικό- και βολεύουν σχετικά. Αλλά και να τα αποσυνδέσω δεν είναι καλό να παίζω Α+Β τα 4 Klipsch γιατί θα υπάρχουν στιγμές που ο Sansui θα βλεπει 2 Ohm (Μιας και τα Klipsch πέφτουν από τα 8 στα 4 Ohm ώρες ώρες) !


Το ερώτημα είναι λοιπόν πλέον : Στα 16 Ohm (εάν συνδέσω σε σειρά) υπάρχει θέμα ζορίσματος του ενισχυτή η των ηχείων?
Επίσης, καπου εχω δει για μία "Σε σειρά παράλληλη σύνδεση" που κρατάει την συνολική αντίσταση στην τιμή των 8 Ohm.. Μπορεί να γίνει εδώ τέτοια σύνδεση?

PS : Εκτιμώ πολύ τη βοήθεια και τις γνώμες σας και σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση!
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Ας κάνει σύνδεση και εν σειρά και παράλληλα ωστε η ωμική αντίσταση να παραμείνει ίδια.

Edit.Εψαχνα τη φωτό με την εν λόγω σύνδεση... αλλά μάλλον είναι στο λαπτοπ που κάηκε προχτές...
 


Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
541
Reaction score
714
Στην εν σειρά σύνδεση δεν πέφτει η αντίσταση, το ρεύμα πέφτει, γι αυτό και οι μικροτερες εντάσεις.
Ο ενισχυτής θα μοιράσει την ενέργεια του σε μεγαλύτερο αριθμό μεγαφώνων, προστασια αυτών, βλέπε κρος και θα ζοριστεί περισσότερο. Τα ηχεία ζορίζονται από την έλλειψη ρεύματος από τον ενισχυτή, είναι βάρος για τον ενισχυτή οπότε αν δε μπορεί να τα διεγείρει σωστα, νομίζεις ότι ζορίζονται τα ηχεία.
Εν σειρά και παράλληλα στην τετράδα, το τελευταίο ηχείο θα παίζει πιο δυνατά από τα υπόλοιπα.
Αφού υπάρχει και τρίτο, ίσως και τέταρτο ζεύγος ηχείων, το μόνο που θα μπορούσα να εικάσω είναι ότι σύντομα θα χρειαστείς άλλο ενισχυτή, αφού αυτός μπορεί να κρατάει καλά με τα 2 ζευγη που λειτουργούσε έως σήμερα, από "αύριο" με 3 ή 4 ζεύγη σε κάθε πάτημα του power on και οδήγηση της τριάδας ή τετράδας ανά κανάλι (οι Α, Β εξόδοι ουσιαστικά είναι παραλληλισμένοι εσωτερικά, γι αυτό οι κατασκευαστές αναφέρουν Α ή Β 4~16Ω, Α+Β 8~16Ω), ανεξάρτητα σύνδεσης, θα χάνει ένα μέρος από τις δυνάμεις του :/
 

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Πολύ ωραία! Κατάλαβα...

Τελικά σύνδεσα τα 4 Klipsch σε σειρά στο Α (συνολική αντίσταση 16 Οhm) και μπορώ να πω ότι είμαι αρκετά ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα έως τώρα. Ο όγκος της μουσικής γεμίζει πολυ πιο άνετα το σαλόνι, τα μπάσα είναι παραπάνω από διπλάσια σε σχέση με πριν και οι κόρνες καλύπτουν όλο το χώρο με άνεση ακόμα και σε χαμηλή ένταση.
Πίστευα ότι θα χρειαζόταν να ανεβάζω πολυ περισσότερο το volume για να ακούω το ίδιο αλλά όχι τελικά.. Η διαφορά είναι ελάχιστη (κάπου στα 2 χιλιοστά) λογικά, λόγω της υψηλής ευαισθησίας των Klipsch και το ότι ο παραγόμενος όγκος του ήχου είναι πλέον σχεδόν διπλάσιος (αφού προστέθηκαν 4 ακόμη γουφερ και 2 κόρνες στο προηγούμενο σύνολο).
Βέβαια, χθες το βράδυ που τελείωσα με τις συνδέσεις επαιξε χαμηλά λόγω ωρών κοινης ησυχίας, αλλά σήμερα θα το βάλω να παίξει λίγο και σε ένταση για να δω αν θα ζεσταθεί ο ενισχυτής και θα επανέλθω για εντυπώσεις!
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
541
Reaction score
714
Αυτό που θα πρέπει να παρατηρήσεις/προσέξεις είναι αν ο όγκος είναι, εκτός από αποτέλεσμα των παραπάνω μεγαφώνων στο χώρο, και η απώλεια ελέγχου από τον ενισχυτή με αποτέλεσμα την έλλειψη οδήγησης των μεγαφώνων και σου φαίνεται ότι υπάρχει μεγαλύτερος όγκος αλλά ουσιαστικά είναι "χαλαρές" χαμηλές.
Ένας εύκολος τρόπος να πειραμαστιστείς και να κατανοήσεις το "φαινόμενο" είναι να αλλάξεις την είσοδο στις μπόρνες των ηχείων και από τις "χαμηλές" που είναι τώρα να τις βάλεις στις "υψηλές". Αν η συμπεριφορά αλλάξει, προσθέτοντας "πόντους" ευχαρίστησης στη μεσαία και υψηλή περιοχή και ακομα μεγαλύτερη χαλαρότητα στις χαμηλές, θα καταλάβεις ότι ο ενισχυτής κουράζεται.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.887
Μηνύματα
3.032.537
Members
38.515
Νεότερο μέλος
Alebut
Top