- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 58
Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων - North by northwest (1959)
---------------------- Ε Π Α Ν Ε Κ Δ Ο Σ Η --------------------------
Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Πρωταγωνιστούν: Κάρι Γκραντ, Εύα Μαρί Σαιντ, Τζέιμς Μέισον, Μάρτιν Λαντάου
Γυρισμένο το 1959, ανάμεσα στον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» και το «Ψυχώ», το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» είναι ένα άψογο δείγμα της καλύτερης δημιουργικής περιόδου του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Είναι μία τέλεια περιπέτεια, που όσο περνούν τα χρόνια, μόνο να επαινεθεί περισσότερο μπορεί για τον αξιοζήλευτο συγχρονισμό, το σασπένς και το μαύρο χιούμορ που διαθέτει.
Το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» δεν είναι μια ταινία άγνωστη στο κοινό. Προβλήθηκε μάλιστα τις τελευταίες ημέρες στην τηλεόραση. Ομως σπάνια προβάλλεται σε μεγάλη οθόνη και είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το κοινό να απολαύσει αυτή την ταινία, όπως ακριβώς φτιάχτηκε για να βλέπεται.
Σχεδόν όλες οι ταινίες του Χίτσκοκ μπορούν να διαβαστούν με πολλούς τρόπους, αναλύοντας ψυχολογικά επίπεδα, σεξουαλικές εμμονές, ενοχές και ζητήματα ταυτότητας. Ολα αυτά υπάρχουν και εδώ. Ομως πάνω απ' όλα, το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» είναι μια απολαυστική περιπέτεια με κεντημένο διάλογο στο σενάριο του Ερνεστ Λέμαν.
Πρόκειται για μια από τις ταινίες που έχουν αντιγραφεί όσο λίγες στην ιστορία του κινηματογράφου και έχει αντιμετωπιστεί με θαυμασμό σε κάθε αναφορά που έχει γίνει σ' αυτήν, από τις τυποποιημένες χολιγουντιανές περιπέτειες, μέχρι το «Λίγο πολύ τρελούτσικος» του Μελ Μπρουκς!
Ο Κάρι Γκραντ είναι όπως πάντα ακαταμάχητα γοητευτικός, παίζοντας τον Ρότζερ Θόρνχιλ, έναν Νεοϋορκέζο διαφημιστή, ο οποίος μπλέκει σε ένα ατέλειωτο μπλέξιμο, που απειλεί διαρκώς τη ζωή του.
Από μια παρεξήγηση που θα οδηγήσει σε φόνο μέσα στο κτίριο των Ηνωμένων Εθνών, ο Θόρνχιλ θα θεωρηθεί ότι είναι ο πράκτορας Κάπλαν. Από εκείνη τη στιγμή θα αρχίσει μια ατελείωτη καταδίωξη σε ολόκληρη την Αμερική, από το κτίριο του ΟΗΕ, μέχρι το βουνό Ράσμορ, όπου βρίσκονται σκαλισμένα τα κεφάλια των προέδρων της Αμερικής, των «τεσσάρων γιγάντων» της ελληνικής απόδοσης του τίτλου.
Από αυτές τις δύο σκηνές άρχισε το στήσιμο της ταινίας από τον Χίτσκοκ και τον Λέμαν, όμως ενδιάμεσα, υπάρχει μια ακόμη σκηνή ανθολογίας. Αυτή της καταδίωξης με το αεροπλάνο στα χωράφια.
Και μια τελευταία σημείωση, για το πόσο ασήμαντα μπορεί να είναι ή πόσο έξω να πέσουν τα κινηματογραφικά βραβεία. Το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» δεν κέρδισε κανένα από τα μόλις τρία Οσκαρ για τα οποία είχε προταθεί: Πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και καλλιτεχνικής διεύθυνσης για έγχρωμη ταινία...
---------------------- Ε Π Α Ν Ε Κ Δ Ο Σ Η --------------------------
Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Πρωταγωνιστούν: Κάρι Γκραντ, Εύα Μαρί Σαιντ, Τζέιμς Μέισον, Μάρτιν Λαντάου
Γυρισμένο το 1959, ανάμεσα στον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» και το «Ψυχώ», το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» είναι ένα άψογο δείγμα της καλύτερης δημιουργικής περιόδου του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Είναι μία τέλεια περιπέτεια, που όσο περνούν τα χρόνια, μόνο να επαινεθεί περισσότερο μπορεί για τον αξιοζήλευτο συγχρονισμό, το σασπένς και το μαύρο χιούμορ που διαθέτει.
Το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» δεν είναι μια ταινία άγνωστη στο κοινό. Προβλήθηκε μάλιστα τις τελευταίες ημέρες στην τηλεόραση. Ομως σπάνια προβάλλεται σε μεγάλη οθόνη και είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το κοινό να απολαύσει αυτή την ταινία, όπως ακριβώς φτιάχτηκε για να βλέπεται.
Σχεδόν όλες οι ταινίες του Χίτσκοκ μπορούν να διαβαστούν με πολλούς τρόπους, αναλύοντας ψυχολογικά επίπεδα, σεξουαλικές εμμονές, ενοχές και ζητήματα ταυτότητας. Ολα αυτά υπάρχουν και εδώ. Ομως πάνω απ' όλα, το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» είναι μια απολαυστική περιπέτεια με κεντημένο διάλογο στο σενάριο του Ερνεστ Λέμαν.
Πρόκειται για μια από τις ταινίες που έχουν αντιγραφεί όσο λίγες στην ιστορία του κινηματογράφου και έχει αντιμετωπιστεί με θαυμασμό σε κάθε αναφορά που έχει γίνει σ' αυτήν, από τις τυποποιημένες χολιγουντιανές περιπέτειες, μέχρι το «Λίγο πολύ τρελούτσικος» του Μελ Μπρουκς!
Ο Κάρι Γκραντ είναι όπως πάντα ακαταμάχητα γοητευτικός, παίζοντας τον Ρότζερ Θόρνχιλ, έναν Νεοϋορκέζο διαφημιστή, ο οποίος μπλέκει σε ένα ατέλειωτο μπλέξιμο, που απειλεί διαρκώς τη ζωή του.
Από μια παρεξήγηση που θα οδηγήσει σε φόνο μέσα στο κτίριο των Ηνωμένων Εθνών, ο Θόρνχιλ θα θεωρηθεί ότι είναι ο πράκτορας Κάπλαν. Από εκείνη τη στιγμή θα αρχίσει μια ατελείωτη καταδίωξη σε ολόκληρη την Αμερική, από το κτίριο του ΟΗΕ, μέχρι το βουνό Ράσμορ, όπου βρίσκονται σκαλισμένα τα κεφάλια των προέδρων της Αμερικής, των «τεσσάρων γιγάντων» της ελληνικής απόδοσης του τίτλου.
Από αυτές τις δύο σκηνές άρχισε το στήσιμο της ταινίας από τον Χίτσκοκ και τον Λέμαν, όμως ενδιάμεσα, υπάρχει μια ακόμη σκηνή ανθολογίας. Αυτή της καταδίωξης με το αεροπλάνο στα χωράφια.
Και μια τελευταία σημείωση, για το πόσο ασήμαντα μπορεί να είναι ή πόσο έξω να πέσουν τα κινηματογραφικά βραβεία. Το «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» δεν κέρδισε κανένα από τα μόλις τρία Οσκαρ για τα οποία είχε προταθεί: Πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και καλλιτεχνικής διεύθυνσης για έγχρωμη ταινία...