Στρώσιμο ηχείων. Τι γνώμη έχετε?


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.544
Reaction score
2.134
...
Δεν είναι αυτό το ζητούμενο παιδιά , δεν μετράμε ποιός την έχει μεγαλύτερη , αλλά κάτι άλλο.
Πάρτετο χαμπάρι γμτ μου.
? ? ? ? 😕
 

Μηνύματα
5.368
Reaction score
6.495
+ Oτι γραφει ο Τoulou, μετρημενα ,αποδεδειγμενα.
Απλα οι μεθοδοι αυτες ,σε εμας ερχονται σε πραγματικες συνθηκες σε μεγαλυτερο χρονικο διαστημα που ποικιλει, αναλογα με το περιεχομενο, τις εντασεις τη συχνοτητα ,την υλοποιηση κοκ που γινονται λιγοτερο η περισσοτερο αντιληπτες.
Eξαιρουνται τα Ψωράλ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Είναι πολύ "ωραιοποιημένη" (και κατά βάση διαστρεβλωμένη) η χαϊεντάδικη συνταγή περί "στρωσίματος" των ηχείων.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις στο Χάι Ενδ, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας έχει τον κύριο ρόλο.

Η διαφοροποίηση που θα έρθει στην πάροδο του χρόνου, δεν είναι δεδομένο πως είναι "θετική", κάλλιστα μπορεί να έχει χειρότερα αποτελέσματα από το φρέσκο. Βεβαίως αυτό δύσκολα να το παραδεχτεί κάποιος...

Η ανάρτηση των μεγαφώνων που επιτελούν σημαντικές διαδρομές (μεγάλο x-max) όπως πολλοί έχουν διαπιστώσει, όντως "μαλακώνει" με τη χρήση, αλλά αυτό δεν είναι ένα ακόμα κατασκευαστικό "σφάλμα";

Γιατί να μην χρησιμοποιείται κάποιο επιλεγμένο λάστιχο στην ανάρτηση του γουφερ ώστε να μην αλλοιώνονται οι παράμετροι ελαστικότητας με τη χρήση; Προσωπικά, θεωρώ ως κατασκευαστικό ελάττωμα το να μεταβάλλονται με την πάροδο του χρόνου τα χαρακτηριστικά ελαστικότητας του μεγαφώνου.

Γιατί να μη δίνουν τα ηχεία "στρωμένα" οι κατασκευαστές που γνωρίζουν ότι θέλουν "στρώσιμο" οι αναρτήσεις τους;
Το θεωρώ αμέλεια του κατασκευαστή.

Ο τελικός χρήστης, όντως μπορεί να διαπιστώσει σε κάποια μεγάφωνα να διαφοροποιείται η απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, εφόσον γίνεται πιο χαλαρή η ανάρτηση αυτού του μεγαφώνου. Ωστόσο, η σωστή προσέγγιση των χαμηλών συχνοτήτων, δεν είναι να περιμένεις να κατέβει ακόμα 5 χερτζ το γουφερ του ηχείου σου, αλλά να έχεις τα κατάλληλα σαμπ για το χώρο, ώστε να έχεις πλήρη απόκριση σε όλο το ακουστό φάσμα εξ'αρχής, και να μη περιμένεις να κερδίσεις μια χούφτα χερτζ μετά από 1000 ώρες "στρωσίματος"..

Δεν μπορώ να φανταστώ ως "σωστή" την διαδικασία "στρωσίματος" σε καμία συσκευή, παρά μόνο ως κατασκευαστικό πρόβλημα ή αμέλεια. Εκτιμώ τις φίρμες που αναφέρουν ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, ή πως ο,τι ήταν να "στρώσει", το έχουν κάνει οι ίδιοι, και δε χρειάζεται να ασχολείται με τέτοια ο αγοραστής.

Από κει και πέρα, οι διαφορές μεταξύ ηχείων, λόγω κατασκευαστικών ανοχών, είναι εκ των πραγμάτων μεγαλύτερες των 3 ντεσιμπέλ, ακόμα και χωρίς παθητικό κρος. Αν υπάρχει και παθητικό κρος, οι διαφορές μεταξύ των καναλιών φτάνουν οπουδήποτε.

Χαρακτηριστικά θα σας πρότεινα να δείτε το ενεργό μόνιτορ της Νιούμαν, το μικρό το 80-αρι, για το οποίο εγγυάται η φίρμα διαφορές μικρότερες του 1,6 ντεσιμπέλ από ηχείο σε ηχείο, το οποίο το καταφέρνει μόνο με τη βοήθεια ισοστάθμισης (ενσωματωμένο DSP) και πρόκειται για τα πιο "όμοια" ηχεία (ενεργά κιόλας) που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή...


ΥΓ. Πόσο στρώσιμο θέλουν τα σαμπ;
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Από κει και πέρα, οι διαφορές μεταξύ ηχείων, λόγω κατασκευαστικών ανοχών, είναι εκ των πραγμάτων μεγαλύτερες των 3 ντεσιμπέλ, ακόμα και χωρίς παθητικό κρος. Αν υπάρχει και παθητικό κρος, οι διαφορές μεταξύ των καναλιών φτάνουν οπουδήποτε.
Θυμάμαι όταν αγόρασα πριν πολλά πολλά χρόνια τα πρώτα μου hifi ηχεία, τα monitor audio 2 gold, ο κατασκευαστής δήλωνε πως ήταν ταιριασμένα τα ζεύγη (ένας από τους λόγους του "gold" στην ονομασία) και δεν είχαν διαφορές μεγαλύτερες των 3db. Βέβαια τότε ποιος μπορούσε να το αμφισβητήσει?


ΥΓ. Πόσο στρώσιμο θέλουν τα σαμπ;
Bingeαρεις ό,τι υπάρχει από Jurassic και Kong και είσαι έτοιμος, σε είδος πες 2 κιλά popcorn.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
δεν είχαν διαφορές μεγαλύτερες των 3db.
Το Νιούμαν λέει απόκλιση έως +- 0.8 ντεσιμπέλ.
Δηλαδή, ηχείο από ηχείο, με ανάποδο κάποιο σημείο, φτάνουν να διαφέρουν έως 1,6 ντεσιμπέλ. Και τόσο φτάνουν, μετρήθηκε.

Είναι άπιαστο νούμερο για παθητικά.

Μόνο με ενεργά και χρήση dsp για ισοστάθμιση εργοστασιακή πάνω σε συγκεκριμένο ταργκετ κερβ μπορείς να επιτύχεις τέτοια ομοιότητα.

Με παθητικά υλικά στο κρος και τις γνωστές ανοχές; Ας γελάσω. Χο Χο Χο..

ΥΓ. Αν πέσει σε σημείο ευαισθησίας του αυτιού, μια χαρά ακούγεται η διαφορά 1 ντεσιμπέλ ηχείο από ηχείο.
Και από κουφό ακούγεται.
Μόνο με χρήση ισοστάθμισης και εφαρμογή ταργκετ κερβ γίνεται να έρθουν τα ηχεία να παίζουν όμοια στο χώρο.
Είναι εντελώς αδύνατο διαφορετικά.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.859
Reaction score
8.903
Την εμπειρία μου την έχω ξαναγράψει και την σημειώνω και εδώ.
Πριν αρκετό καιρό είπα να αγοράσω (για Backup) τα δύο τουίτερσ των rf 62II μου. Τα παράγγειλα από Αμερική και όταν τα παρέλαβα, θεώρησα σκόπιμο να τα βάλω στα ηχεία και να κρατήσω στην άκρη τα παλιά! Όμως πραγματικά έπαθα πλάκα από το αποτέλεσμα! Θεώρησα ότι ήταν ελαττωματικά ή άλλων προδιαγραφών τέλος πάντων και ετοιμάστηκα να βάλω τα παλιά και να θεωρήσω τα χρήματά μου, πεταμένα! Ήχος υποδεέστερος μουντός χωρίς λεπτομέρεια σε σχέση με τα παλιά!
Όμως μου πέρασε ευτυχώς από το μυαλό ότι το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στο ότι είναι ... άστρωτα!
Τα άφησα λοιπόν επάνω (με βαριά καρδιά είναι η αλήθεια) ! Μετά την πάροδο αρκετού χρονικού διαστήματος, γύρω στον 1 Μήνα και κάτι, με μέση ακρόαση - χρήση περίπου 1 με 2 ώρες ημερησίως, δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ παλιών - νέων. Σημειώστε ότι σχεδόν καθημερινώς δοκίμαζα παλιά - νέα με το ίδιο μουσικό αρχείο!!!

Κατά την γνώμη μου λοιπόν, τα ηχεία έρχονται στις προδιαγραφές τους, με την χρήση και ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα!
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
αν οι χαιενταδες ισχυριζονται οτι τα ηχεια με τον καιρο στρωνουν ...τοτε παρτε ως δεδομενο το αντιθετο. με αυτον τον χρυσο κανονα δεν θα κανετε ποτε λαθος.
λενε οτι τα ενεργα δεν.......τοτε παρτε σαν τρελοι ενεργα
λενε οτι το πικαπ ειναι το καλυτερο μεσο αναπαραγωγης, τοτε καντε μια συνδρομη στο σποτιφαι
 

Μηνύματα
1.994
Reaction score
4.704
αν οι χαιενταδες ισχυριζονται οτι τα ηχεια με τον καιρο στρωνουν ...τοτε παρτε ως δεδομενο το αντιθετο. με αυτον τον χρυσο κανονα δεν θα κανετε ποτε λαθος.
λενε οτι τα ενεργα δεν.......τοτε παρτε σαν τρελοι ενεργα
λενε οτι το πικαπ ειναι το καλυτερο μεσο αναπαραγωγης, τοτε καντε μια συνδρομη στο σποτιφαι

Είσαι στο σωστό δρόμο
Θα διαπρέψεις στο αθλημα...
(Εκτός αν γράφεις μόνο όταν θέλεις να κάνεις πλακα)
Για τα Ψωράλ τι γνώμη έχεις;
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.812
Reaction score
27.857
Το Νιούμαν λέει απόκλιση έως +- 0.8 ντεσιμπέλ.
Δηλαδή, ηχείο από ηχείο, με ανάποδο κάποιο σημείο, φτάνουν να διαφέρουν έως 1,6 ντεσιμπέλ. Και τόσο φτάνουν, μετρήθηκε.

Είναι άπιαστο νούμερο για παθητικά.

Μόνο με ενεργά και χρήση dsp για ισοστάθμιση εργοστασιακή πάνω σε συγκεκριμένο ταργκετ κερβ μπορείς να επιτύχεις τέτοια ομοιότητα.

Με παθητικά υλικά στο κρος και τις γνωστές ανοχές; Ας γελάσω. Χο Χο Χο..

ΥΓ. Αν πέσει σε σημείο ευαισθησίας του αυτιού, μια χαρά ακούγεται η διαφορά 1 ντεσιμπέλ ηχείο από ηχείο.
Και από κουφό ακούγεται.
Μόνο με χρήση ισοστάθμισης και εφαρμογή ταργκετ κερβ γίνεται να έρθουν τα ηχεία να παίζουν όμοια στο χώρο.
Είναι εντελώς αδύνατο διαφορετικά.
Εγώ κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου.
Πιστεύεις ότι δεν μπορούν να υπάρξουν ανοχές κάτω του 1% σε κρος παθητικού ηχείου?
Στους ΑΥΛΟΥΣ τα κρος είχαν ανοχές , 0,5%.
Τα πηνία όλα τυλιγμένα στο χέρι , 1,2mh πχ , όλα τα πηνία ήταν μετρημένα , 1,2mh , μετρημένα με το όργανο.
Μέγιστο επιτρεπόμενο σφάλμα , από 1,19 έως 1,21.
Πυκνωτές mkt mkp , 4,7μf , με ακρίβεια 0,1. Τους αγοράζαμε , σε 200άδες και τους ματσάραμε σε ζευγάρια. Οσοι μας έβγαιναν εκτός προδιαγραφών , παράδειγμα 100 κομμάτια τους δίναμε πίσω.
Αντιστάσεις ακριβείας , το ίδιο ακρίβεια 0,1 με 0,2 του ohm. Οσες έβγαιναν εκτός πήγαιναν πίσω.
Μεγάφωνα TONSIL τα πέρναμε σε 20άδες ή 40άδες, ματσαρισμένα από το εργοστάσιο, αλλά τα ελέγχαμε και μείς. Ενα-ένα στην γεννήτρια και παλμογράφο , με το μικρόφωνο , και με μετρητικό bruel-kjaer.
Kάποια , ήταν οκ κάποια τα δίναμε πίσω.
Η ακρίβεια υπήρχε , βέβαια σε μικρές παραγωγές των 10 ζευγαριών κάθε φορά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Γιατί να μη δίνουν τα ηχεία "στρωμένα" οι κατασκευαστές που γνωρίζουν ότι θέλουν "στρώσιμο" οι αναρτήσεις τους;
Το θεωρώ αμέλεια του κατασκευαστή.
H Harman τα ζορίζει πρωτα αρκετά, ενα ενα, να δει αν αντέχουν, και μετα τα πουλάει.
Γι αυτο και δεν βρήκε διαφορές η μετρηση στο ASR.

Αυτο δεν ισχύει για όλες τις εταιρίες, κακώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Εγώ κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου.
Πιστεύεις ότι δεν μπορούν να υπάρξουν ανοχές κάτω του 1% σε κρος παθητικού ηχείου?
Όχι.
Και με αυτά που κάνατε, όχι.
Αποκλείεται να βγάλατε ηχεία με αποκλίσεις μικρότερες των Νιούμαν που σου λέω. Είναι ανέφικτο.

Πολλές φίρμες κάνουν επιλογή υλικών για μικρές ανοχές στα εξαρτήματα, όπως και επιλογή μεγαφώνων.

Το όμοιο όμως, δεν είναι αυτού του κόσμου.

Πέραν της "εργαστηριακής" μέτρησης σε νεκρό θάλαμο, όπου (επαναλαμβάνω) δε ξεπερνιέται το μικρό Νιούμαν, αν πάμε να δούμε στο χώρο, δεν γίνεται τα 2 ηχεία να μετράνε όμοια σε κανένα απολύτως δωμάτιο, διότι πλήρης συμμετρία σε όλες τις επιφάνειες ένθεν κι ένθεν, δε μπορεί να υπάρξει σε φυσιολογικό σπίτι...
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.812
Reaction score
27.857
H Harman τα ζορίζει πρωτα αρκετά, ενα ενα, να δει αν αντέχουν, και μετα τα πουλάει.
Γι αυτο και δεν βρήκε διαφορές η μετρηση στο ASR.

Αυτο δεν ισχύει για όλες τις εταιρίες, κακώς.
Δεν νομίζω να το κάνει για όλα αυτό. Εννοώ ολόκληρη την παραγωγή.
Ισως το κάνουν δειγματοληπτικά , όπως το έκαναν και παλιότερα οι εταιρίες audio , ανά 10 ή ανά 100 κομμάτια.
Είναι τρομερά χρονοβόρα διαδικασία αυτό.
Από την άλλη , δεν μπορείς να υποχρεώσεις έναν ηχειά , να σου πουλάει στρωμένα ηχεία , αν αυτός δεν θέλει ή δεν το θεωρεί σκόπιμο.
Ο κάθε κατασκευαστής έχει τα δικά του. Το ίδιο γίνεται παντού , αυτοκίνητα , ψυγεία κουζίνες πλυντήρια .
Τα πάντα όλα.
Θυμάμαι όταν είχα αγοράσει πλυντήριο πιάτων , εγώ το ξεσφράγισα, και το τοποθέτησα. Μέσα όμως είχε λίγα νερά και έμεινα πάκης. Τηλ στην miele, τάδε μοντέλο τάδε αριθμός σειράς , το πλυντήριο έχει μέσα νερά.
Απάντηση . Α ναι είσαστε ο κύριος τάδε , μπλα μπλα μπλά .
Κύριε τάδε μου τα πλυντήριά μας ελέγχονται όλα , ένα προς ένα πριν φύγουν από το εργοστάσιο.
Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν κάποια νερά μέσα. Μην ανησυχείτε , μπλά μπλά μπλά.
Αν χρειάζεστε δωρεάν επίδειξη , μπορούμε αύριο το απόγευμα, μπλά μπλά μπλά.
Εγώ.
Οχι ευχαριστώ .
Ουφφφφφφ.
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.812
Reaction score
27.857
Όχι.
Και με αυτά που κάνατε, όχι.
Αποκλείεται να βγάλατε ηχεία με αποκλίσεις μικρότερες των Νιούμαν που σου λέω. Είναι ανέφικτο.

Πολλές φίρμες κάνουν επιλογή υλικών για μικρές ανοχές στα εξαρτήματα, όπως και επιλογή μεγαφώνων.

Το όμοιο όμως, δεν είναι αυτού του κόσμου.

Πέραν της "εργαστηριακής" μέτρησης σε νεκρό θάλαμο, όπου (επαναλαμβάνω) δε ξεπερνιέται το μικρό Νιούμαν, αν πάμε να δούμε στο χώρο, δεν γίνεται τα 2 ηχεία να μετράνε όμοια σε κανένα απολύτως δωμάτιο, διότι πλήρης συμμετρία σε όλες τις επιφάνειες ένθεν κι ένθεν, δε μπορεί να υπάρξει σε φυσιολογικό σπίτι...
Δεν κατάλαβες , τα ηχεία που φιάχναμε , το κάθε ζευγάρι είχε ομοιότητα και απόκλιση +-2db.
Μετρημένα όπως σου είπα με bruel kjaer , σε ένα μικρό θαλαμίσκο , όχι ανηχοικό , απλά πλήρως συμμετρικό. 2χ2χ3.
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.812
Reaction score
27.857
Νομίζω ναι , δεν είμαι όμως σίγουρος. Πρέπει να βρώ παλιά χαρτιά , να σου δείξω.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.072
Reaction score
79.749
Δε στρώνουν με τίποτα αυτοί.
μια χαρά στρώνουν....φτιάχνεις ένα ματσάκι με τα χαιενδ καλώδια και τους αρχίζεις :lolsign:

 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.832
Μηνύματα
2.953.270
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top