Σύντομη απορία περί SNR

Μηνύματα
928
Reaction score
935
Η προδιαγραφή λόγου σήματος προς θόρυβο (Sound to Noise Ratio) τι ακριβώς σημαίνει;
Αν ας πούμε δω μία προδιαγραφή (πχ σε ενισχυτή) SNR 90 DB at full power, σημαίνει ότι ο ενισχυτής αποδίδοντας το φουλ της προδιαγραφόμενης ισχύος του, βγάζει θόρυβο 90db κάτω από το σήμα;

Ας το κάνουμε πιο πρακτικό:
Υποτιθέσθω έχουμε ηχείο 85 DB στα 8ωμ.
Και ψάχνουμε να διαλέξουμε ενισχυτή για αυτά. Ας υποθέσουμε προς το παρόν ότι το ηχείο μας μπορεί να δεχθεί 128 βατ rms. Άρα κατά τας γραφάς αν δεν κάνω λάθος, θα ανεβάσει μάξιμουμ ένταση (128 βατ = + 21 db) 106 DB rms, ή με δύο ηχεία 109 DB rms.

Αν ο ενισχυτής που μας ενδιαφέρει βγάζει 128 βατ rms με SNR 90 db σε πλήρη ισχύ, αυτό σημαίνει ότι θα βγάλει θόρυβο 109 - 90 = 29db rms; Αν ναι, αυτό δεν σημαίνει ότι ο θόρυβος που βγάζει είναι πρακτικά μη ακουστός;

Έχει κανένα νόημα να προτιμήσουμε έναν άλλο ενισχυτή, ίδιας ισχύος και λοιπής ποιότητας, ο οποίος θα προδιαγραφόταν με SNR πχ 105 db; Θα υπάρχει ακουστή διαφορά στο εν λόγω σύστημα;

Τα παραπάνω είναι υποθετικά, προκειμένου να κατανοήσω καλύτερα πως λειτουργεί η προδιαγραφή.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Είναι άλλα τα db που μετράμε ως ακουστική πίεση που ασκεί μια ηχητική πηγή και άλλο το χαρακτηριστικό (db) που αναφέρεται στα σχετικά μιας συσκευής.

Γενικά τα db έχουν οριστεί σαν μονάδες μέτρησης ακουστικής φύσης και αφορούν συγκριτικά μεγέθη.

Το db που βλέπεις είναι ακριβώς αυτό που είπες στην πρώτη γραμμή.
Είναι αναλογία του σήματος ως προς τον θόρυβο.
Κάθε συσκευή με ενεργό στάδιο παράγει, λόγο της κατασκευής της, κάποιο θόρυβο.
Στην έξοδο λοιπόν της συσκευής μας ο θόρυβος αυτός θα αθροιστεί με το καθαρό σήμα.

Το ποσοστό-αναλογία του θορύβου που εισάγει η συσκευή μας ως προς το καθαρό σήμα είναι τα db που βλέπεις.
Με δυο λόγια μας δηλώνει πόσες φορές είναι μεγαλύτερο το καθαρό σήμα από τον θόρυβο.
Τα 0 db είναι αναλογία 1/1. Ενώ τα 90 που ανέφερες είναι 1/31620.
Δηλαδή το σήμα μας είναι κατά 31620 φορές μεγαλύτερο από τον θόρυβο.
 

Μηνύματα
5.439
Reaction score
6.596
Απο τις βασικες μετρησεις για ενα συστημα υψηλης πιστοτητας.
Φαντασου να προσπαθησεις να ακουσεις σε ενα θορυβωδες περιβαλλον με υψηλο κατωφλι δηλ και καθε φορα που αυξανεται η ενταση να ανεβαινει και αυτο.
Π.χ το βραδυ οι ακροασεις ειναι παντα καλυτερες και φυσικα σε χαμηλοτερες εντασεις.
 

Μηνύματα
928
Reaction score
935
Ευχαριστώ. Και πως γνωρίζουμε από ποιό σημείο και πάνω ή συγκεκριμένη προδιαγραφή ξεπερνά τις δυνατότητες ακοής μας δεδομένου και του υπόλοιπου συστήματος; Ας πούμε θα ακουγόταν καλύτερα ένας ενισχυτής με snr 120 db στο συγκεκριμένο σύστημα;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Οι υψηλές τιμές SNR (90-100-120 db) φαντάζουν εντυπωσιακές μεν, και είναι, αφού ο θόρυβος είναι χαμηλότερος από το καθαρό σήμα κατά πολλές δεκάδες χιλιάδες φορές, αλλά το θέμα, στο πρακτικό του κομμάτι, δεν είναι τόσο απλό.
Ας δούμε γιατί:
α) Σε ένα σύστημα ήχου μας ενδιαφέρουν τα συνολικά επίπεδα θορύβου όλων των συσκευών που το αποτελούν. Αυτό σημαίνει πως ο συνολικός θόρυβος είναι αρκετά μεγαλύτερος από αυτόν των επιμέρους συσκευών.

β) Το σπιτικό περιβάλλον είναι κατά πολύ ποιο θορυβώδες από το εργαστηριακό, όπου γίνονται οι μετρήσεις.

γ) Στο εργαστήριο, οι είσοδοι των συσκευών κατά τις μετρήσεις είναι βραχυκυκλωμένες, όταν στο σπίτι έχουμε καλώδια, πολλές φορές μέτρια στο θέμα του θορύβου ασχέτως τιμής, ενώ κάποια είναι κάμποσα μέτρα και διασταυρώνονται με άλλα.

δ) Σε ένα εργαστήριο το ρεύμα τροφοδοσίας είναι φροντισμένο. Επιπλέον οι γειώσεις ελέγχονται τακτικά και είναι σε άριστη κατάσταση.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.042
Reaction score
59.990
Η προδιαγραφή λόγου σήματος προς θόρυβο (Sound to Noise Ratio) τι ακριβώς σημαίνει;
Αν ας πούμε δω μία προδιαγραφή (πχ σε ενισχυτή) SNR 90 DB at full power, σημαίνει ότι ο ενισχυτής αποδίδοντας το φουλ της προδιαγραφόμενης ισχύος του, βγάζει θόρυβο 90db κάτω από το σήμα;

Ας το κάνουμε πιο πρακτικό:
Υποτιθέσθω έχουμε ηχείο 85 DB στα 8ωμ.
Και ψάχνουμε να διαλέξουμε ενισχυτή για αυτά. Ας υποθέσουμε προς το παρόν ότι το ηχείο μας μπορεί να δεχθεί 128 βατ rms. Άρα κατά τας γραφάς αν δεν κάνω λάθος, θα ανεβάσει μάξιμουμ ένταση (128 βατ = + 21 db) 106 DB rms, ή με δύο ηχεία 109 DB rms.

Αν ο ενισχυτής που μας ενδιαφέρει βγάζει 128 βατ rms με SNR 90 db σε πλήρη ισχύ, αυτό σημαίνει ότι θα βγάλει θόρυβο 109 - 90 = 29db rms; Αν ναι, αυτό δεν σημαίνει ότι ο θόρυβος που βγάζει είναι πρακτικά μη ακουστός;

Έχει κανένα νόημα να προτιμήσουμε έναν άλλο ενισχυτή, ίδιας ισχύος και λοιπής ποιότητας, ο οποίος θα προδιαγραφόταν με SNR πχ 105 db; Θα υπάρχει ακουστή διαφορά στο εν λόγω σύστημα;

Τα παραπάνω είναι υποθετικά, προκειμένου να κατανοήσω καλύτερα πως λειτουργεί η προδιαγραφή.
Καταρχάς,οι μονάδες dB είναι λογαριθμικής φύσης,οπότε οι διαφορές στάθμης προκύπτουν με εκθετικούς υπολογισμούς αντί απλών προσθαφαιρέσεων.

Κατά την αναπαραγωγή master υψηλής ανάλυσης ο χαμηλός σηματοθορυβικός λόγος σε οιονδήποτε κρίκο της αλυσίδας τείνει να υποβαθμίζει τη συνολική ακροαματική απόδοση σε χαμηλές στάθμες ακρόασης.Εφόσον μάλιστα το αναπαραγόμενο σήμα διέθετε υγιές εύρος δυναμικής ζώνης,οι θορυβικές συνιστώσες θα τείνουν να επικαλύπτουν σε οποιαδήποτε πιθανή στάθμη ακρόασης περιεχόμενες σε αυτό συνιστώσες με πλάτος χαμηλότερο από τις πρώτες,όπως λ.χ. χωρικές πληροφορίες και λεπτομερείς οργανικές παρουσίες από το καταγεγραμμένο μουσικό γεγονός.

Στο προαναφερθέν παράδειγμα,η συσκευή με SNR τάξης 90 dB θα παρεμπόδιζε για τον ακροατή την πλήρη αντίληψη ενός σήματος που θα διέθετε ανώτερο δυναμικό εύρος (υλικό 16-24 bit).Κι εφόσον ο συνδυασμός θορυβικών συνιστωσών επενεργεί αθροιστικώς,η συσσώρευση συσκευών με αυτό το χαρακτηριστικό όπως και η παρεμβολή από θόρυβο υποβάθρου στο χώρο ακρόασης θα όξυναν την υποβάθμιση αντί να την αμβλύνουν.

Κάτι που περιπλέκει περισσότερο την κατάσταση από τον ίδιο τον εξοπλισμό,είναι ότι ο βαθμός επικαλυπτικής δράσης θα διαφοροποιείται σε συνάρτηση με τις οκτάβες στις οποίες θα κατανέμονται ο εκάστοτε επικαλυπτής και η αντίστοιχη επικαλυπτόμενη συνιστώσα,οπότε είναι πιθανή και η αντίληψη σημάτων με πλάτος κατώτερο από τη στάθμη θορύβου (εκείνου που υπάγεται στο αναλογικό πεδίο). Σε αυτό το τελευταίο μάλιστα βασίζεται και η εξακολουθητική τάση αναγόρευσης του βινυλιακού δίσκου ως μέσου υψηλής -κατά τα άλλα- ανάλυσης...:sneaky:
Οι βασικές Αρχές των φαινομένων έχουν αναλυθεί σε σχετικά νήματα:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-9#post-1009481

https://www.avsite.gr/forum/threads/compression-και-μουσική.30856/page-2#post-1780817
Όπως επίσης φανερώνουν οι γνωστές καμπύλες ίσης ακουστότητας,το ακουστικό μας σύστημα χαρακτηρίζεται από επαρκές εύρος δυναμικής ζώνης ώστε να μπορεί ν'αντιλαμβάνεται ανάλογες διακυμάνσεις.
 
Last edited:

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Στο προαναφερθέν παράδειγμα,η συσκευή με SNR τάξης 90 dB θα παρεμπόδιζε για τον ακροατή την πλήρη αντίληψη ενός σήματος που θα διέθετε ανώτεροδυναμικό εύρος (υλικό 16-24bit)..

Οπως γινεται κατανοητο, τζαμπα κυνηγαμε τα hirez αρχεια και τα "καλα" dac κλπ κλπ, εφ' οσον αδυνατουμε να τα... εκμεταλλευτουμε.


Ή οχι;
 

Μηνύματα
5.439
Reaction score
6.596
Οι υψηλές τιμές SNR (90-100-120 db) φαντάζουν εντυπωσιακές μεν, και είναι, αφού ο θόρυβος είναι χαμηλότερος από το καθαρό σήμα κατά πολλές δεκάδνες χιλιάδες φορές, αλλά το θέμα, στο πρακτικό του κομμάτι, δεν είναι τόσο απλό.
Ας δούμε γιατί:
α) Σε ένα σύστημα ήχου μας ενδιαφέρουν τα συνολικά επίπεδα θορύβου όλων των συσκευών που το αποτελούν. Αυτό σημαίνει πως ο συνολικός θόρυβος είναι αρκετά μεγαλύτερος από αυτόν των επιμέρους συσκευών.

β) Το σπιτικό περιβάλλον είναι κατά πολύ ποιο θορυβώδες από το εργαστηριακό, όπου γίνονται οι μετρήσεις.

γ) Στο εργαστήριο, οι είσοδοι των συσκευών κατά τις μετρήσεις είναι βραχυκυκλωμένες, όταν στο σπίτι έχουμε καλώδια, πολλές φορές μέτρια στο θέμα του θορύβου ασχέτως τιμής, ενώ κάποια είναι κάμποσα μέτρα και διασταυρώνονται με άλλα.

δ) Σε ένα εργαστήριο το ρεύμα τροφοδοσίας είναι φροντισμένο. Επιπλέον οι γειώσεις ελέγχονται τακτικά και είναι σε άριστη κατάσταση.
Διαφωνω,αν η αν η αναφερεσε στην απαντηση μου μονο.
Στα εργατηρια γινονται οι μετρησεις και σωστα,ερχονται ομως να αθροιστουν με το θορυβο του σπιτιου οποτε αυτο που ακουμε ειναι η συνολικη αναλογια .Αρα αυτη θελουμε να την εχουμε υγιεστερη απο καθε κομματι της αλυσιδας μας στην προκειμενη και απο τον ενισχυτη.Εγω τη θεωρω ποιο σημαντικη εαν θα επρεπε να επιλεξω εναν ισχυροτερο αλλα και ποιο θορυβωδη ενισχυτη .
Παρολαυτα εφερα το παραδειγμα του σπιτιου για να γινει κατανοητη η αξια της συγκεκριμενης μετρησης μιας και ολοι εχουμε αυτη την εικονα...
Πιστευω να καλυψα και τον Λακη...
 

Μηνύματα
928
Reaction score
935
Στο προαναφερθέν παράδειγμα,η συσκευή με SNR τάξης 90 dB θα παρεμπόδιζε για τον ακροατή την πλήρη αντίληψη ενός σήματος που θα διέθετε ανώτεροδυναμικό εύρος (υλικό 16-24bit)..

Οπως γινεται κατανοητο, τζαμπα κυνηγαμε τα hirez αρχεια και τα "καλα" dac κλπ κλπ, εφ' οσον αδυνατουμε να τα... εκμεταλλευτουμε.


Ή οχι;
Ούτε τις προδιαγραφές του cd δεν μπορούμε να εξαντλήσουμε.. Δεν έχει νόημα το hi rez παρά για μετρημένους στα δάκτυλα χομπίστες με μεταξωτά βρακιά κι επιδέξια οπίσθια (η για καλά ακουστικά)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.042
Reaction score
59.990
...
Οπως γινεται κατανοητο, τζαμπα κυνηγαμε τα hirez αρχεια και τα "καλα" dac κλπ κλπ, εφ' οσον αδυνατουμε να τα... εκμεταλλευτουμε.
Ή οχι;
Συμπέρασμα βγαλμένο για ν'ανταποκρίνεται σε όσους...βολεύονται με αυτό.:sneaky:

Kυκλοφορούν αρκετά ενισχυτικά για οικιακή χρήση προδιαγεγραμμένα με σηματοθορυβικό λόγο σαφώς ανώτερο των 100 dB.Είναι επίσης δυνατοί οικιακοί χώροι ακρόασης με θόρυβο υποβάθρου τάξης 40 dB.Τέλος όπως αναφέρθηκε ανωτέρω υπάρχει και η απλή λύση από ακουστικά υψηλής ευκρίνειας.

Με δεδομένη μια άρτια λειτουργία ως προς το ακουστικό μας αισθητήριο,οι μόνοι περιοριστικοί παράγοντες συναρτώνται με την διαθέσιμη ισχύ και τη διαχείριση αυτής ούτως ώστε να επιτυγχάνονται υπό γραμμικές συνθήκες οι απαραίτητες στάθμες κορυφής που θα επέτρεπαν την πλήρη αντίληψη ως προς τα αρχεία υψηλής ανάλυσης.Δεν μιλάμε για εξωπραγματικές προδιαγραφές,αρκούν περί τα 120 dB ολικού δυναμικού εύρους -για να μην υποτίθεται κιόλας ότι ακούμε ξεκάθαρα σήματα με πλάτος κατώτερο και από τον...εγγενή θερμικό θόρυβο των ηλεκτρονικών.;)

Κατ'επέκτασιν οι ικανές και αναγκαίες συνθήκες συναρτώνται όπως είναι επόμενο με τη διαρρύθμιση δεδομένου συστήματος αναπαραγωγής και φροντίδα χώρου ακρόασης που θα επιτρέψουν την γραμμική είσπραξη από τον ακροατή του δυναμικού εύρους που παρέχουν τα ηλεκτρονικά και δεδομένο master.

Και πού λοιπόν έγκειται το περιβόητον ΄΄τζάμπα΄΄ στην εν λόγω θεώρηση;
΄΄Τζάμπα΄΄ καίει συνήθως μια...λάμπα και ισοδύναμα αναιμικά ενισχυτικά όποτε οδηγούν ηχεία τυπικής ευαισθησίας και σύνθετης εμπέδησης.Τζάμπα διατείνεται ο περιχαρής χρήστης ότι αντιλαμβάνεται ήχους υψηλής ανάλυσης από τα ομόλογα συστήματα,τα οποία είναι ανεπαρκή ακόμα και για ολοκληρωμένη αναπαραγωγή...βινυλίων.

Τζάμπα επίσης πάει και η ακρόαση Hi Res αρχείων με περιεχόμενο στερούμενο υγιούς δυναμικού εύρους,όπως κι εντός χώρων με προεξάρχοντες και ανεξέλεγκτους ρυθμούς συντονισμού,ιδίως στις κατώτερες οκτάβες (που ασκούν και το μεγαλύτερο βαθμό επικαλυπτικής δράσης).

Χαρακτηριστικόν δε παράδειγμα ο χρήστης που αντί να διορθώσει τον ΄΄γάϊδαρο΄΄,εκείνος προσπαθούσε να ξεφορτωθεί αδίκως το...σαμάρι (βλ. Devialet 200 & Sonus Faber Venere).:lolsign:
Σε οικιακό αφρόντιστο ή έστω στοιχειωδώς φροντισμένο χώρο, ιδίως σε διαμέρισμα πολυκατοικίας, 120 db στη θέση ακρόασης ούτε καν θέλω να το σκέπτομαι. Έρχεται η αστυνομία πολύ νωρίτερα...
Προς το παρόν όμως,δεν έχεις να κάνεις με την αστυνομία αλλά με τον...υποφαινόμενο,ο οποίος επισημαίνει -γι άλλη μια φορά φορά σε σχετικό νήμα- ότι η τιμή των 120 dB αναφέρεται σε στιγμιαίες κορυφές του προγράμματος οι οποίες δεν θα προλαβαίνουν να γίνονται αντιληπτές από κανέναν γείτονα σε ώρες που δεν ανήκουν στη ζώνη κοινής ησυχίας.
Για την ακρίβεια,ούτε καν ο άμεσος ακροατής δεν θα συνειδητοποιεί τη στάθμη των εν λόγω κορυφών τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνουν.Εφόσον όμως μένουν αποκομμένες,όλο και ΄΄κάτι΄΄ θα του φταίει στην απόδοση και θα ΄΄ψάχνεται΄΄ ματαίως με τις συνήθεις αλλαγές συσκευών και παρελκομένων.
 
Last edited:


Μηνύματα
928
Reaction score
935
Συμπέρασμα βγαλμένο για ν'ανταποκρίνεται σε όσους...βολεύονται με αυτό.:sneaky:

Kυκλοφορούν αρκετά ενισχυτικά για οικιακή χρήση προδιαγεγραμμένα με σηματοθορυβικό λόγο σαφώς ανώτερο των 100 dB.Είναι επίσης δυνατοί οικιακοί χώροι ακρόασης με θόρυβο υποβάθρου τάξης 40 dB.Τέλος όπως αναφέρθηκε ανωτέρω υπάρχει και η απλή λύση από ακουστικά υψηλής ευκρίνειας.

Με δεδομένη μια άρτια λειτουργία ως προς το ακουστικό μας αισθητήριο,οι μόνοι περιοριστικοί παράγοντες συναρτώνται με την διαθέσιμη ισχύ και τη διαχείριση αυτής ούτως ώστε να επιτυγχάνονται υπό γραμμικές συνθήκες οι απαραίτητες στάθμες κορυφής που θα επέτρεπαν την πλήρη αντίληψη ως προς τα αρχεία υψηλής ανάλυσης.Δεν μιλάμε για εξωπραγματικές προδιαγραφές,αρκούν περί τα 120 dB ολικού δυναμικού εύρους -για να μην υποτίθεται κιόλας ότι ακούμε ξεκάθαρα σήματα με πλάτος κατώτερο και από τον...εγγενή θερμικό θόρυβο των ηλεκτρονικών.;)

Κατ'επέκτασιν οι ικανές και αναγκαίες συνθήκες συναρτώνται όπως είναι επόμενο με τη διαρρύθμιση δεδομένου συστήματος αναπαραγωγής και φροντίδα χώρου ακρόασης που θα επιτρέψουν την γραμμική είσπραξη από τον ακροατή του δυναμικού εύρους που παρέχουν τα ηλεκτρονικά και δεδομένο master.

.:lolsign:
Σε οικιακό αφρόντιστο ή έστω στοιχειωδώς φροντισμένο χώρο, ιδίως σε διαμέρισμα πολυκατοικίας, 120 db στη θέση ακρόασης ούτε καν θέλω να το σκέπτομαι. Έρχεται η αστυνομία πολύ νωρίτερα...
 

sterkon

Τελεοράσεις!
Μηνύματα
981
Reaction score
1.616
Ούτε τις προδιαγραφές του cd δεν μπορούμε να εξαντλήσουμε.. :thumbsup: Δεν έχει νόημα το hi rez παρά για μετρημένους στα δάκτυλα χομπίστες με μεταξωτά βρακιά κι επιδέξια οπίσθια (η για καλά ακουστικά :thumbsup::thumbsup:)
Το 192, 384, 768 kHz κλπ. μάλλον δεν έχουν νόημα όντως...
Έλα όμως που τα 24 και τα 32 bit έχουν...
(32bit - 48kHz έπρεπε να είναι το στάνταρ, αλλά μας έφαγε το μάρκετινγκ...).
Και όντως ελάχιστες εταιρίες εξάντλησαν τις δυνατότητες του compact disc.
Οι άλλοι, πετάξανε μέσα ότι του φανεί του τρελο-στεφανή και οδήγησαν στην απαξίωση του μέσου απ' τη μεγάλη μάζα των "ψαγμένων", που το βλέπουν όπως έβλεπα εγώ τις κασέτες... Όποτε μου πετύχαινε η εγγραφή του LP στην κασέτα, χαμογελούσα μια βδομάδα (δεν είχαμε όλοι Νακαμήτσοι :p βλέπετε...).
Κι άντε να πείσεις τώρα τους νέους, ότι ένα σχολαστικά καθαρισμένο βινύλιο σε ένα σχολαστικά διαλεγμένο σύστημα κεφαλής βραχίονα πλατώ φόνοπρε :p και ADC, σου φτιάχνει ένα cd που πίσω απ' την κουρτίνα, δεν το ξεχωρίζει ούτε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του αναλογικού με το μεταξωτό βρακί... :o Και δεν πιάνει και σκόνη... ;)
Τέλος. Όλα γίνονται για τα καλά ακουστικά! Και για τα μέτρια μη σου πω! Έτσι κι αλλιώς κι αυτά τα "μέτρια", σβήνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των ηχείων του εμπορίου. Αλλά άντε να βάλεις τώρα τον άλλο ν' ακούσει DSD με crossfeed για να μη χάσει τη "σκηνή"... :D Αφού θέλει "bit perfect"... 8-)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.045
Reaction score
90.388
Σε οικιακό αφρόντιστο ή έστω στοιχειωδώς φροντισμένο χώρο, ιδίως σε διαμέρισμα πολυκατοικίας, 120 db στη θέση ακρόασης ούτε καν θέλω να το σκέπτομαι. Έρχεται η αστυνομία πολύ νωρίτερα...
Πρέπει να ξεκαθαριστεί επιτέλους το θέμα της στάθμης
Αλλο να μιλάμε για κορυφές, και άλλο για μέση στάθμη

Οι κορυφές μπορει να ειναι και 25 db πάνω απο την μέση στάθμη.
Δηλαδη αν ακους στα 85-90db μεση στάθμη, δυνατά να γουστάρεις, οι κορυφές μπορει να φτανουν τα 115db σε καλές ηχογραφήσεις.

Αλλά νομίζω τα έχουμε πει δεκάδες φορές αυτά.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Δυστυχως αγαπητε Bhutia ο ...γάιδαρος ηταν (και ειναι) αδυνατο να διορθωθει οποτε η αλλαγη σαμαριου, υποτιθεμενου φταιχτη, ηταν η λυση. Στη συγκεκριμενη ομως περιπτωση (μου) οντως η συνεργεια των δυο "υλικων" δεν ...εδενε το γλυκο (απαραδεκτη εφαρμογη SAM, αλλα και γενικα με τα ηχεια), οποτε καποιο θα εφευγε -την ...εκανε πρωτος ο Devialet!
Το τοτε συστημα ηταν ικανοτατο για αναπαραγωγη hirez (s/n Devialet>130db, δεν υπαρχει μεγαλυτερο στην πιατσα), οπως και το σημερινο, μα αυτο που κυριως ενοχλουσε στα, περιορισμενης ευαισθησιας, λογω ηλικιας, ωτα μου, ηταν η λεγομενη χροια ή ηχοχρωμα ή...ή..., που απωθουσε απο πολυωρη ακροαση ακομη και χαμηλης εντασης.
Μιλας για σταθμες κορυφης 120db - εννοεις σταθμη εντασης, ακουστικης πιεσης, 120db εντος χωρου ή δυναμικου ευρους; Εαν το πρωτο τοτε ...απλα δεν υπαρχει περπτωση για κατι τετοιο εν οικω μα και γενικως (καταστροφη θα ηταν). Για δυναμικο ευρος συσκευων ...χμ... δυσκολη περιπτωση η προσομοιωση (ταιριασμα), των σχετικων συσκευων.
Τελικα με "οικιακα" (=λογικου κοστους) μηχανακια και φροντισμενα hirez αρχεια, θα τα ...ακουμε ή οχι;
Η σχετικη "αρνηση" μου ξεκινησε λογω της θεσης φιλου που με απετρεψε απο τα "υψηλα" αρχεια γιατι ειναι αδυνατο να ακουστουν με τα μηχανηματά μας, γενικα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.954
Ευχαριστώ. Και πως γνωρίζουμε από ποιό σημείο και πάνω ή συγκεκριμένη προδιαγραφή ξεπερνά τις δυνατότητες ακοής μας δεδομένου και του υπόλοιπου συστήματος;
Γνωρίζοντας κάποια συγκεκριμένα μεγέθη. Το όριο πόνου εντοπίζεται στα 120dB SPL (κατά μέσον όρο), ενώ το κατώφλι ακουστότητας είναι 0dB, που αναφέρεται σε κάποια πολύ μικρή πίεση. Άρα, λογικά σκεπτόμενοι, το ακουστικό μας αισθητήριο έχει δυναμική περιοχή (δηλ. μέγιστο λόγο S/N) 120dB.

Δεδομένου ότι ένας ειδικός, κατάλληλα κατασκευασμένος οικιακός χώρος ακροάσεων (playroom) μπορεί να επιτύχει κατώφλι ακουστότητας γύρω στα 20dB, ίσως και λίγο πιο κάτω, απομένει αξιοποιήσιμη δυναμική περιοχή 100dB, και χοντρικά ολόκληρη η δυναμική περιοχή του CD, 96dB. Βεβαίως, το κατώφλι ακουστότητας μιας αίθουσας συναυλιών είναι πολύ μεγαλύτερο, ας πούμε 45-55dB για καθήμενους ακροατές, ενώ όρθιοι, πολλοί και ελαφρώς μεθυσμένοι ακροατές σε μια rock συναυλία κάνουν πολύ περισσότερη φασαρία.

Εκτός αυτού, αν το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρατεταμένη έκθεση σε υψηλή πίεση, όπως το πρόγραμμα μιας rock συναυλίας, τότε εντός ολίγων λεπτών ο ακροατής αναπτύσσει εμβοή, με αποτέλεσμα το κατώφλι του να πάει ακόμη και πάνω από τα 60dB. Δηλαδή, ένας ακροατής που τελεί σε τέτοια κατάσταση, είναι αδύνατο να ακούσει το bolero του Ravel, ας πούμε, ενώ απ’ αυτήν την εμβοή θα υποφέρει για τουλάχιστον δύο 24ωρα.

Από τα παραπάνω θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς ότι τα παραπανήσια των 96dB δυναμικής περιοχής του CD, που έχουν οι in vitro (στουντιακές) ηχογραφήσεις υψηλής ανάλυσης, είναι άχρηστα, αλλά ο θόρυβος είναι μόνο μια πλευρά του προβλήματος, γιατί έχουμε αφήσει απ’ έξω τις πάσης φύσεως παραμορφώσεις. Εκτός αυτού, αφ’ ης στιγμής την έχουμε στη διάθεσή μας, η υψηλή ανάλυση είναι απαραίτητη, καθώς κάνει την επεξεργασία μιας παραγωγής πολύ ακριβέστερη.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.954
Ας πούμε θα ακουγόταν καλύτερα ένας ενισχυτής με snr 120 db στο συγκεκριμένο σύστημα;
Όχι. Ο λόγος S/N είναι συνθήκη αναγκαία, αλλ' όχι ικανή. Πρέπει να είναι πολύ χαμηλά και οι παραμορφώσεις του, κάτι πρακτικά αδύνατον για όλους τους γραμμικούς ενισχυτές, αφού εκεί ψηλά λειτουργούν σε τάξη Β. Για τους ενισχυτές τάξης D τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, παραμορφώνουν λιγώτερο, αν είναι σωστά σχεδιασμένοι, και αν το επιτρέπουν και τα ηχεία, το σύστημα δίνει ήχο με σαφώς χαμηλότερες παραμορφώσεις, κάτι που κάθε καθωσπρέπει χαϊεντάς που σέβεται τον εαυτό του εκλαμβάνει ως "επιθετικότητα", "γρέζι" και "σκληρότητα", ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι "θεωρείες". Και για να ξορκίσει την ψηφιακίλα την κακιά βάζει να ακούσει βινύλιο, επιστρέφοντας, έτσι, εκεί που ανήκει. Στο παρελθόν.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Μονον γιατι (ΚΚ) η "υψηλή ανάλυση είναι απαραίτητη, καθώς κάνει την επεξεργασία μιας παραγωγής πολύ ακριβέστερη" ή μηπως γιατι (χωρις να ειναι απαραιτητη αλλα αφου, και οταν, υπαρχει) συμπληρωνει θετικα το συνολικο ακουστο αποτελεσμα; Κατι δηλ σαν τα τουιτερς ανω των μη ακουστων 20khz, που, οπως λενε, συμπληρωνουν ο,τι ακουμε;
 

Μηνύματα
928
Reaction score
935
Πρέπει να ξεκαθαριστεί επιτέλους το θέμα της στάθμης
Αλλο να μιλάμε για κορυφές, και άλλο για μέση στάθμη

Οι κορυφές μπορει να ειναι και 25 db πάνω απο την μέση στάθμη.
Δηλαδη αν ακους στα 85-90db μεση στάθμη, δυνατά να γουστάρεις, οι κορυφές μπορει να φτανουν τα 115db σε καλές ηχογραφήσεις.

Αλλά νομίζω τα έχουμε πει δεκάδες φορές αυτά.
Μπορείς όμως να ακούς μέση στάθμη 90 db στη θέση ακρόασης σε πολυκατοικία; Αν θυμάμαι καλά απέξω, στα 80 db σε γράφουν... Οκ, όχι στη θέση ακρόασης, αλλά στην πόρτα του διαμερίσματος.
Είναι λίγο too much για πολυκατοικία. Εκτός αν έχεις παραβατικές τάσεις.
 

Μηνύματα
2.693
Reaction score
638
Μπορείς όμως να ακούς μέση στάθμη 90 db στη θέση ακρόασης σε πολυκατοικία; Αν θυμάμαι καλά απέξω, στα 80 db σε γράφουν... Οκ, όχι στη θέση ακρόασης, αλλά στην πόρτα του διαμερίσματος.
Είναι λίγο too much για πολυκατοικία. Εκτός αν έχεις παραβατικές τάσεις.
Θα σου περιγραψω πως λειτουργει η Ελληνικη αστυνομια γι αυτα τα θεματα
1 η ωρα τα ξημερωματα ο σκυλος του καλου μου γειτονα εβγαζε 90 ντεσιμπελ στην πορτα του κατεβαινω και τον καλω στο τηλεφωνο να βγει εξω βγαινει και μου λεει οτι αυτος ειναι φιλοζωος και οτι εγω μισω τα ζωα.
Μματαια προσπαθω να του δωσω να καταλαβει οτι το μονο ζωο που μισω ειναι αυτος και καλω την ασυνομια .Το περιπολικο ηρθε μετα απο μιαμιση ωρα μετα απο πεντε κλησεις και μας ειπε οτι ημασταν τυχεροι γιατι δεν ειχε πολλες κλησεις . Ο σκυλος ειχε κουραστει να γαβγιζει και ειχε ησυχασει και ο γειτονας γελουσε .....
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.846
Μηνύματα
3.030.306
Members
38.506
Νεότερο μέλος
costasgera
Top