ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ SINGLE ENDED - ΓΙΑΤΙ???

Μηνύματα
255
Reaction score
61
Αγαπητοί φίλοι...

Ακούω σε συζητήσεις πολλά επιχειρήματα για την εν λόγω ενίσχυσης σε λαμπάτα τελικά στάδια και ομολογώ πως τελευταία με τις υλοποιήσεις από την Άπω Ανατολή οι οποίες προσφέρουν αρκετά βάτ σε πολύ λογικές τιμές μπαίνω στον πειρασμό να δοκιμάσω κάποια τέτοια υλοποίηση.
Μη έχοντας όμως τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις και το θεωρητικό υπόβαθρο θα ήθελα τη βοήθειά σας και τις απόψεις σας...

Ποιοί είναι αλήθεια οι λόγοι που κάποιοι παραληρούν στο όνομα της εν λόγω τοπολογίας και γιατί ουσιαστικά υπερτερεί???

...και καλά όλα τα θετικά, μήπως υπάρχει και κάποια αθέατη πλευρά?

Τί πρέπει να γνωρίζω?

Thanx!!!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.046
Μα δεν υπερτερεί. Η υπέρτερη όλων τοπολογία είναι η διαφορική, (ελληνιστί fully balanced).
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Σε μη δύσκολα φορτία που χαρακτηρίζονται από κατάλληλη ευαισθησία

η SE τοπολογία υπερτερεί και μάλιστα σαφώς !

Ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα !!!!

Και αυτό δεν είναι θέμα χαιεντάδικης παραφιλολογίας .

Είναι κοινή παραδοχή στους ψαγμένους και τους γνωρίζοντες .

Και έχει και την θεωρητική του βάση...........
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.009
Reaction score
139.361
Aθέατη πλευρά δε ξέρω, πλην της ισχύος στις λάμπες.
Τα παλαιότερα προβλήματα στα άκρα του φάσματος απ'όσο γνωρίζω ξεπεράστηκαν.
Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι πως δε χρειάζεται "ταίριασμα", αφού είναι 1 μόνο πχ "λάμπα". Τουλάχιστον έτσι ξέρω.
Το αμέσως επόμενο πλεονέκτημα είναι η απλότητα υλοποίησης.
Και το τελικό στάδιο του tripath SE θεωρείται πάντως....
Για τον ήχο ο Tsantoulis το έθεσε άψογα.

Αυτό που λέει ο ΚΚ είναι πιθανά σωστό σε θεωρητική βάση, αλλά στην πράξη ???? Αν θες πες μας πως υλοποιείται ένα fully balanced τελικό στάδιο μέχρι το ηχείο (δε καταλαβαίνω το τελικό στάδιο έτσι, το προενισχυτικό ναι) και αν κατά τη γνώμη σου παίζει ρόλο το ταίριασμα των υλικών των θετικών και αρνητικών ημιτόνων.
 

Μηνύματα
255
Reaction score
61
Tsantoulis said:
Σε μη δύσκολα φορτία που χαρακτηρίζονται από κατάλληλη ευαισθησία

η SE τοπολογία υπερτερεί και μάλιστα σαφώς !

Ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα !!!!


Και έχει και την θεωρητική του βάση...........
Βασίλη σ' ευχαριστώ!

Για ποιό λόγο όμως???

Έχετε ακουστικές εμπειρίες από τέτοια ενίσχυση?

Τί πρέπει να περιμένουμε ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα???
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Το γιατί προσωπικά δεν έχω τις γνώσεις να στο εξηγήσω.
Χωρίς να είμαι βέβαιος και από ότι ξέρω είναι ο πιό "αγνός" τρόπος μεταφοράς
του σήματος (σαν να μην έχει υποβοήθηση από άλλες "πατέντες", έτσι το έχω καταλάβει).

Ακουστική εμπειρία έχω, ο ήχος είναι ότι μουσικότερο έχω ακούσει. Εχει κάτι που δεν το
ξεχνάω και δεν το βρίσκω εύκολα αλλού.Ολα μου ακούγονταν σωστά και ευχάριστα.
Σίγουρα θα ήταν η πρώτη επιλογή μου αν δεν είχε τις ιδιοτροπίες του (αναφέρθηκαν).

Το δύσκολο είναι να βρεις ηχείο που θα έχει σταθερό φορτίο (χωρίς διακυμάνσεις) και μεγάλη
ευαισθησία. (το 1 είναι σημαντικότερο του 2).
Αν το ηχείο δεν είναι ευαίσθητο αλλά σταθερό φορτίο θα αναγκαστείς να ακούς σχετικά σιγά
αλλά καλά.

Τέτοιοι ενισχυτές είναι πολύ δύσκολο να βγάλουν πολλά βάτ και αν συμβεί κάτι τέτοιο
περίμενε πανάκριβες υλοποιήσεις (οταν λέμε πανάκριβες εννοούμε ΑΠΛΗΣΙΑΣΤΕΣ).

Τα ηχεία λοιπόν που τους ταιριάζουν είναι τα κορνοειδή και αυτά με τη σειρά τους αφενός είναι
λίγα και αφετέρου είναι δύσκολο να ακουστούν καλά με οποιονδήποτε άλλο ενισχυτή.
Επίσης έχουν ιδιαίτερη εμφάνιση που μπορεί να μη σ΄αρέσει (θα ακουστούν κι άλλα μειονεκτήματα).

Εγώ πχ συνδιάζω το δικάναλο σύστημά μου με το Home Theater. Οπότε χρησιμοποιώ αναγκαστικά
ηχεία συμβατικά για να μπορώ να τα οδηγήσω χωρίς "γκρίνιες" ΚΑΙ με τον AV ενισχυτή μου.

Αν είχα αυστηρά δικάναλο σύστημα (και λοιπές δυνατότητες που δεν έχω : χώρος, χρήμα κλπ) θα επέλεγα
SE ενισχυτή με ΚΟΡΝΕΣ.

ΥΓ. Με κάθε επιφύλαξη λέω ότι ξέρω, αν έχω κάνει κάτι λάθος ας με διορθώσετε οι λοιποί.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
costas EAR said:
Aθέατη πλευρά δε ξέρω, πλην της ισχύος στις λάμπες.
Τα παλαιότερα προβλήματα στα άκρα του φάσματος απ'όσο γνωρίζω ξεπεράστηκαν.
Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι πως δε χρειάζεται "ταίριασμα", αφού είναι 1 μόνο πχ "λάμπα". Τουλάχιστον έτσι ξέρω.
Το αμέσως επόμενο πλεονέκτημα είναι η απλότητα υλοποίησης.
Και το τελικό στάδιο του tripath SE θεωρείται πάντως....
Για τον ήχο ο Tsantoulis το έθεσε άψογα.

Αυτό που λέει ο ΚΚ είναι πιθανά σωστό σε θεωρητική βάση, αλλά στην πράξη ???? Αν θες πες μας πως υλοποιείται ένα fully balanced τελικό στάδιο μέχρι το ηχείο (δε καταλαβαίνω το τελικό στάδιο έτσι, το προενισχυτικό ναι) και αν κατά τη γνώμη σου παίζει ρόλο το ταίριασμα των υλικών των θετικών και αρνητικών ημιτόνων.


Ο ορος Single Ended δεν περιγραφει την ουσια της καταστασης. Ολα τα (υπαρκτα) ακουστικα πλεονεκτηματα οφειλονται στο αναγκαστικο επακολουθο του Single Ended που ειναι η καθαρη ΤΑΞΗ Α.
Στην ταξη Α εχουμε χαμηλη ενεργειακη αποδοση περιπου 25% γι αυτο προκυπτει ακριβη καθε υλοποιηση.
Με τα ιδια ενεργα εξαρτηματα και το ιδιο τροφοδοτικο, ενα παραλληλο Single Ended-ταξη Α θα δωσει πχ 16 Βαττ την στιγμη που εαν ηταν Pushpull-ταξη ΑΒ θα εδινε 40 Βαττ.
Οταν εχουμε να κανουμε με λυχνιες τα πραγματα γινονται ακομη πιο δυσκολα και ακριβα, διοτι πρωτον, ο Μετ/στης Εξοδου του παραδειγματος (16Βαττ) θα κοστιζε διπλασια απο εκεινον των 40 Βαττ. Δευτερον, προκειμενου να ξεπεραστει καποιο κατοφλι ισχυος πχ τα 20 Βαττ (οτιδηποτε παρακατω πολλοι το θαυμαζουν αλλα ελαχιστοι αγοραζουν και ακομη λιγοτεροι καταληγουν να κρατησουν) οι επιλογες μεταξυ των Λυχνιων Εξοδου με γνησιο προορισμο Audio ειναι ελαχιστες, δυσευρετες και πανακριβες.
Ετσι οι πιο πολλες εφαρμογες για πανω απο 30 Βαττ γινονται ειτε με παραλληλο Single Ended, ειτε με λυχνιες Εκπομπης (Ραδιοφωνιας) με ταση Ανοδου πανω απο 1500 Βολτ, που δεν ειναι ασφαλες να εφαρμοζεται στην βαση της Λυχνιας, και ως εκ τουτου εφαρμοζεται στην οροφη του γυαλινου φακελου, στο λεγομενο καπελακι. Αυτες οι εφαρμογες μπορουν να ειναι επικινδυνες σε κατοικημενους χωρους, και υπαρχουν κυριως σαν ιδιοκατασκευες, ή απο επισημους κατασκευαστες αλλα μεσα σε κλουβι ασφαλειας.
Το ερωτημα ειναι εαν θεωρει κανεις τα Ακουστικα πλεονεκτηματα της διαταξης τετοια που να δικαιολογουν την ολη φασαρια, και την Αντιοικονομικη εφαρμογη. Ο Τσαντουλης ειπε ΝΑΙ και μπραβο του, γιατι τουλαχιστον γνωριζει ποιο ακριβως ειναι το διλλημμα, και εχει απαντησει.
Εγω δεν θα εφτανα εκει.
Απ' την αλλη οπως ειπε και ο Χαρυ Κλην " Αμα 'σαι ματσό ρε φιλαρα, κανεις οτι γουσταρεις ναουμ"
Φαινεται λοιπον οτι καποιοι Κινεζοι τελευταια γινανε πολυ ματσοι, γιατι ενω ολος ο κοσμος εχει αφησει τις 845, 211, 811, 805, 813, VT4C και αλλες αρχαιολογιες να ησυχασουν στον ταφο τους, αυτοι τις ξαναφτιαχνουν απ' την αρχη και σε λιγο θα ειναι και η μονη επιλογη οσων εχουν τετοια εργαλεια.
Και βεβαια εχω παραπονο. Διοτι οσοι ρωτηθηκαν εαν θα ηθελαν ΚΤ88 παραλληλο Single Ended με 30 μπουμπουνιστα Βαττακια σε ταξη Α, ξυνισαν τα μουτρα τους, διοτι βλεπεις μαζι με το γαλα της μανας τους ακουγαν την εκπομπη της Θεια-Λενας απο Direct Heated Triode, και τωρα κατι τους τραβαει προς τα κει.
Ειδικα εαν μιλησεις για Ανορθωση Solid State, καποιοι που δεν εχουν πιασει κολλητηρι (ή το πιανουν απο την αναποδη και καιγονται) σε κυτταζουν σαν τους εβρισες την μαμα και τον μπαμπα.
Καλο το Fully Balanced αλλα παραμενει Push Pull και οπως λεει και ο EAR αντε να το ισορροπησεις. Ειδικα για λαμπα τι γινεται σε δυο χρονια απο την παραγωγη ?
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
RDoherty said:
Με την αρνητική ανάδραση τι παίζει?
Εννοεις την Συνολικη Αρνητικη Αναδραση ή γενικα καθε αρνητικη αναδραση (πχ τοπικη αρνητικη αναδραση στα πλαισια ενος Ενισχυτικου σταδιου) ??
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.009
Reaction score
139.361
RDoherty said:
Με την αρνητική ανάδραση τι παίζει?
Mήν είσαι αρνητικός! 8)

Μιχάλη στο (σωστό) σκεπτικό σου, έχω ένα πρόβλημα, ίσως έχεις κι εσύ ένα:
"αναγκαστικο επακολουθο του Single Ended που ειναι η καθαρη ΤΑΞΗ Α. Στην ταξη Α εχουμε χαμηλη ενεργειακη αποδοση περιπου 25% γι αυτο προκυπτει ακριβη καθε υλοποιηση"
Δεν λέω ότι δε συμφωνώ με αυτό, προσπάθησε όμως να το συσχετίσεις με την single ended τοπολογία των mosfet του τελικού σταδίου εξόδου του tripath.
Πρόκληση? :lol: :lol: :lol:
Υπάρχει βέβαια και η Α2 τάξη.... αν θυμάμαι καλά έτσι την ονόμασε ο Tim για κάποιον κάρυ που είχε μιε 300Β (λες κι εδώ να κάνω λάθος?) να οδηγεί μια 211 (ή 845? αλήθεια δε θυμάμαι....)... εγώ δε ξέρω, ε? ξέρω? μπα, δε ξέρω.... 8) 8) 8)
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
RDoherty said:
Και τις δυό, αν δεν σου κάνει κόπο :!:
Λοιπον, στις σχολες διδασκεται οτι Αρνητικη Αναδραση ειναι η εφαρμογη στην εισοδο μιας βαθμιδας ενος μερους του σηματος εξοδου με διαφορα φασεως 180 μοιρων. Αυτη η τεχνικη επιφερει θετικα και αρνητικα αποτελεσματα σε Ενισχυτικο σταδιο. Το μονο αρνητικο ειναι η μειωση του Συντελεστη Ενισχυσης (αναλογα το ποσοστο της Αρνητικης Αναδρασης). Τα υπερ ειναι οτι μειωνει την Αρμονικη Παραμορφωση, αυξανει την Αποκριση Συχνοτητων, βελτιωνει τον λογο θορυβου, μειωνει την Αντισταση Εξοδου, και γενικα συμβαλλει στην σταθεροτητα της βαθμιδας, με ενα τροπο αυτορυθμισης της βαθμιδας αναλογα με τις συνθηκες φορτου και οδηγησης.
Ενας τροπος μετρησης της Αρνητικης παραμορφωσης ειναι αναλογα με το ποσοστο του σηματος εξοδου που εφαρμοζεται στην εισοδο με διαφορα φασεως 180 μοιρων. Αλλοι την μετρανε απο το αποτελεσμα που επιφερει στην ευαισθησια εισοδου της Βαθμιδας, δηλαδη στο ποσοστο αυξησης της τασης εισοδου που απαιτειται για να φτασει η βαθμιδα στον κορο.
Σε ενα ενισχυτικο σταδιο με Τριοδο λυχνια, σε συνδεσμολογια γειωμενης καθοδου, αναδραση μπορουμε να πετυχουμε ειτε εφαρμοζοντας μερος του σηματος Ανοδου στο οδηγο πλεγμα, ειτε τροποποιωντας συνεχως την πολωση (ταση μεταξυ οδηγου πλεγματος και καθοδου). Το τελευταιο επιτυγχανεται εαν δεν χρησιμοποιησουμε πυκνωτη Αποζευξης εναλλασσομενου παραλληλα στην αντισταση καθοδου (στην περιπτωση αυτοπολωσης). Τοτε μαζι με την πολωση συνεχους που δημιουργειται απο την διελευση Συνεχους Ρευματος μεσα απο την αντισταση καθοδου, αναπτυσσεται και μια εναλλασσομενη συνιστωσα που αντιστοιχει στην διακυμανση του ρευματος καθοδου στον βαθμο και στον ρυθμο της διεγερσης της βαθμιδας απο το σημα εισοδου. Εν τελει αυτο αποτελει μια τοπικη Αρνητικη αναδραση.

Εαν θελουμε να "ψειρισουμε" το θεμα τοπικη Αρνητικη Αναδραση, πρεπει να εξετασουμε και τον βαθμο που οι πυκνωτες του τροφοδοτικου καταφερνουν να γειωσουν την Αντισταση του φορτιου ως προς το εναλλασσομενο. Στον βαθμο που οι πυκνωτες εχουν καποιες απωλειες (που σιγουρα εχουν) και μαλιστα επιλεκτικα ως προς τις Συχνοτητες που διαχειριζεται η βαθμιδα, εχουμε αλλη μια πηγη Αναδρασης, που καποιοι δεν διανοουνται να λαβουν υποψιν, και μετα λενε οτι θεωρια και πραξη δεν συμβαδιζουν.

Σε μια Τετροδο ή Πεντοδο λυχνια σε συνδεσμολογια γειωμενης Καθοδου εχουμε αλλη μια πορτα για πιθανη εφαρμογη Αναδρασης. Το προστατευτικο πλεγμα (g2 ή screen). Εαν σε αυτο εφαρμοσουμε μερος του σηματος Ανοδου εχουμε και εδω Αρνητικη Αναδραση καποιου ποσοστου.
Εαν σε μια τετοια βαθμιδα εφαρμοσουμε Αναδραση και απο τα τρια παραπανω διαφορετικα σημεια το αποτελεσμα θα ειναι αρθροιστικο, και μαλιστα μπορουν να συνυπαρχουν Θετικη και Αρνητικη αναδραση, με σαφη υπεροχη της Αρνητικης προκειμενου να μην μετατρεψουμε τον ενισχυτη σε Ταλαντωτη. Παρεπιπτοντως ΟΛΟΙ οι ταλαντωτες δεν ειναι παρα ενισχυτες με ισχυρη ΘΕΤΙΚΗ αναδραση.

Τα παραπανω αποτελουν μια ΕΛΑΧΙΣΤΗ τεχνικη προσεγγιση στο θεμα Τοπικη Αναδραση σε βαθμιδες με Λυχνιες, διοτι για παραδειγμα, μια τριοδος δεν ειναι απαραιτητο να συνδεθει σαν Γειωμενης καθοδου, αλλα μπορει να συνδεθει και σαν γειωμενου οδηγου πλεγματος ή σαν Ακολουθος Καθοδου (Cathode follower ή ας πουμε γειωμενης Ανοδου) ή σε μια σειρα απο πιο συνθετες τοπολογιες κ.ο.κ.

Οταν λεμε Συνολικη Αρνητικη Αναδραση (Overall Negative Feedback) εννοουμε οτι σε ενα Ενισχυτη με δυο και ανω ενισχυτικες βαθμιδες, παιρνουμε ενα μερος του σηματος Εξοδου και το εφαρμοζουμε καπου στην βαθμιδα Εισοδου ωστε να επιφερει αποτελεσματα ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ αναδρασης.

Αυτο ειναι που καποιοι ΝΟΜΙΖΟΥΝ οτι ειναι κακο για το Ακουστικο αποτελεσμα, μεταφεροντας ενα μυθο που ναι μεν εχει καποια βαση, ωστοσο καθε γενικευση ειναι λαθος προσεγγιση. Ολα ξεκινουν απο την ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ χρηση Αρνητικης Αναδρασης σε ορισμενους Ενισχυτες που πραγματι εχει σαν αποτελεσμα την διορθωση του σηματος με ενα τροπο που δεν ειναι ανθρωπομετρικος. Η εφαρμογη Αρνητικης αναδρασης σε καποιο βαθμο, μονο θετικη μπορει να ειναι για το συνολικο Ακουστικο αποτελεσμα, και η ολη μαγκια εγκειται στο ΠΟΣΟ. Και παλι δεν μπορουν να καλυφθουν ολα τα γουστα, και οι σχεδιαστες απευθυνονται στον μεσο ακροατη, εαν μπορει να εννοηθει κατι τετοιο.

Πως συνδεονται ολα αυτα με το σεναριο Single Ended - class A, και μαλιστα με Τριοδο Αμεσου Θερμανσεως (DHT- Directly Heated Triode) ??
Ειναι πολυ απλο. Η Τριοδος ειναι μια πρωτογονη διαταξη με πολλα προβληματα. Το κυριοτερο (που εγινε και η αιτια να περασουμε στην Τετροδο και μετα στην Πεντοδο), ειναι οτι εχει ανεπαρκη βαθμο Ενισχυσης (Κερδος ή Gain). Οταν δε, δουλευει σε ταξη Α και μαλιστα με Αυτοπολωση, τοτε εχουμε οτι πιο Αναποτελεσματικο απο πλευρας Ενισχυσης. Εαν σε ενα τετοιο Ενισχυτη εφαρμοσουμε σε καποιο βαθμο και Συνολικη Αρνητικη αναδραση, τοτε τον καναμε τελειως αναισθητο. Πιστευω δηλαδη οτι το Non Feedback ξεκινησε σαν μια σχεδον αναγκαστικη σχεδιαστικη επιλογη που στην πορεια εχει μεταλλαχθει σε υποθεση Cult, στα πλαισια καποιων κυκλων Ακροατων.
Παρολα αυτα ειχε και θα εχει μια μεριδα απο την πιττα, που θα γινεται ολο και πιο μεγαλη οσο, η λαθος εφαρμογη της τεχνολογιας σπρωχνει τον συγχρονο ανθρωπο να αναζηταει το παλιο-καλο.
ΟΥπς ... μηπως με το τελευταιο μπηκα στα χωραφια σου ??
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
costas EAR said:
RDoherty said:
Με την αρνητική ανάδραση τι παίζει?
Mήν είσαι αρνητικός! 8)

Μιχάλη στο (σωστό) σκεπτικό σου, έχω ένα πρόβλημα, ίσως έχεις κι εσύ ένα:
"αναγκαστικο επακολουθο του Single Ended που ειναι η καθαρη ΤΑΞΗ Α. Στην ταξη Α εχουμε χαμηλη ενεργειακη αποδοση περιπου 25% γι αυτο προκυπτει ακριβη καθε υλοποιηση"
Δεν λέω ότι δε συμφωνώ με αυτό, προσπάθησε όμως να το συσχετίσεις με την single ended τοπολογία των mosfet του τελικού σταδίου εξόδου του tripath.
Πρόκληση? :lol: :lol: :lol:
Υπάρχει βέβαια και η Α2 τάξη.... αν θυμάμαι καλά έτσι την ονόμασε ο Tim για κάποιον κάρυ που είχε μιε 300Β (λες κι εδώ να κάνω λάθος?) να οδηγεί μια 211 (ή 845? αλήθεια δε θυμάμαι....)... εγώ δε ξέρω, ε? ξέρω? μπα, δε ξέρω.... 8) 8) 8)
Ας τα παρουμε ενα -ενα απο κατω προς τα πανω

- Ποιος ειναι ο ΤΙΜ. Εννοεις τον Paravicini ??
- Η ταξη Α2 ειναι, εαν θυμαμαι καλα, η κατασταση οπου ξεκιναει να αναπτυσσεται ρευμα πλεγματος.
Παντως δεν νομιζω οτι την ονομασε ετσι καποιος ΤΙΜ.
- Ο εν λογω Cary πρωτον δεν ειναι ο μονος οπου μια λυχνια Ισχυος οδηγει μια αλλη μεγαλυτερης Ισχυος, και δευτερον εχει λογους που ειναι ετσι : ο σχεδιαστης μαλλον με αυτον τον τροπο επιδιωκει την αναπτυξη ρευματος πλεγματος. Γιατι ομως ? Τωρα ξερω για δεν ξερω ? Το μονο σιγουρο ειναι οτι μου θυμιζει το ονειρο του Οβελιξ : Ενα αγριογουρουνο γεμιστο με κατσικακι, γεμιστο με παπια, γεμιστη με ορτυκια.
- Απο τοτε που πεθαναν οι κοντρες στην Παραλιακη, δεν τσιμπαω σε προκλησεις.
- Δεν γνωριζω τον Τρίπατο. Δωσε μου παραπομπη σε σχεδιο
- Απο προβληματα αλλο τιποτε.
- Χρειαζεται να ειναι κανεις λιγο αρνητικος. Η αυτοταλαντωση παντα παραμονευει.
- Προσοχη να μην βγουμε εκτος θεματος...

οπα
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Τα κυκλωματικά δεν τα κατάλαβα, αλλά δεν επρόκειτο να τα καταλάβω ούτως ή άλλως :lol: Θα ήθελα, αν δεν σου τα έχω κάνει τσουρέκια ακόμα :mrgreen: να μας έλεγες:
1. πόσο χειρότερη είναι η συνολική αρνητική ανάδραση συγκρινόμενη με την τοπική και
2. πόσα dB ανάδρασης θεωρείς λογικά (μη υπερβολικά) - και σε τοπικό και σε συνολικό επίπεδο.
Σε ευχαριστώ για τον κόπο σου. Δεν είναι συχνό να έχουμε κάποιον κατασκευαστή ανάμεσά μας, που να μας αναπτύσσει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τις σχεδιαστικές του αναζητήσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.009
Reaction score
139.361
Μιχαλης Σπερτος said:
Πιστευω δηλαδη οτι το Non Feedback ξεκινησε σαν μια σχεδον αναγκαστικη σχεδιαστικη επιλογη που στην πορεια εχει μεταλλαχθει σε υποθεση Cult, στα πλαισια καποιων κυκλων Ακροατων.
Παρολα αυτα ειχε και θα εχει μια μεριδα απο την πιττα, που θα γινεται ολο και πιο μεγαλη οσο, η λαθος εφαρμογη της τεχνολογιας σπρωχνει τον συγχρονο ανθρωπο να αναζηταει το παλιο-καλο.
Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ!
τα σέβη μου....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.009
Reaction score
139.361
Μιχαλης Σπερτος said:
- Ποιος ειναι ο ΤΙΜ. Εννοεις τον Paravicini ??

Ναί, αυτόν τον μουρλό...

- Η ταξη Α2 ειναι, εαν θυμαμαι καλα, η κατασταση οπου ξεκιναει να αναπτυσσεται ρευμα πλεγματος.
Παντως δεν νομιζω οτι την ονομασε ετσι καποιος ΤΙΜ.

:lol: :lol: :lol:, όχι, δε την "ονόμασε" ο Tim de Paravinchini, απλά έτυχε να διαβάσω ένα άρθρο του "HXOY" πριν κάτι αιώνες, το οποίο ήταν η πρώτη μου επαφή με τη συγκεκριμένη τάξη λειτουργίας, στο οποίο έλεγε πως στη σχεδίαση του κάρυ 805 Β που έβγαζε 50 βατ από μια 211 (τότε δούλευε μόνο με 211, τώρα επιλέγεις 211 ή 845) σε SE τοπολογία ήρθε ο Tim de Paravinchini σε μια συνέντευξη και τους εξηγούσε τι εστί Α2 τάξη, αυτό.... μάλλον είμαι ο μόνος που έδωσα σημασία σε αυτή την λεπτομέρεια τότε...
Nα ο εν λόγω ενισχυτής. Σιρόπι με κάρυ.... και με ρυθμιζόμενη αρνητική ανάδραση, από 0 έως 10 db!!!
http://www.caryaudio.com/products/classic/CAD805AE.html

Η απόδοση της τάξης Α είναι στο 12.5% (πχ PASS amplifiers), 25% για μια τρίοδο οδηγούμενη από μετασχηματιστή και χωρίς ρεύμα πλέγματος, και 50% για μια τρίοδο σε τάξη A2 με ρεύμα πλέγματος, όπου το πλέγμα γίνεται θετικό σε σχέση με την κάθοδο, είτε για όλο το αναπαραγώμενο ημίτονο ή ακόμα και για μέρος αυτού.

Η τελευταία έκδοση του 805 βγάζει ~55 βατ με 845 και ~70 βατ με 211. Φυσικά σε χαμηλές στάθμες (μέχρι τα 25 βατ) δουλεύει σε τάξη Α και από κει και πάνω μετατρέπεται σε τάξη Α2.


- Ο εν λογω Cary πρωτον δεν ειναι ο μονος οπου μια λυχνια Ισχυος οδηγει μια αλλη μεγαλυτερης Ισχυος, και δευτερον εχει λογους που ειναι ετσι : ο σχεδιαστης μαλλον με αυτον τον τροπο επιδιωκει την αναπτυξη ρευματος πλεγματος.
Γιατι ομως ? Τωρα ξερω για δεν ξερω ? Το μονο σιγουρο ειναι οτι μου θυμιζει το ονειρο του Οβελιξ : Ενα αγριογουρουνο γεμιστο με κατσικακι, γεμιστο με παπια, γεμιστη με ορτυκια.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:, μα είναι απλό το γιατί γιατρέ μου, για να βγάλει περισσότερα βατ!

- Απο τοτε που πεθαναν οι κοντρες στην Παραλιακη, δεν τσιμπαω σε προκλησεις.

Αλήθεια τέλος οι κόντρες? φτού! :lol: :lol: :lol: :lol:

- Δεν γνωριζω τον Τρίπατο. Δωσε μου παραπομπη σε σχεδιο


**************************************************

A typical, single-ended switching amplifier.
http://www.tripath.com/downloads/an3.pdf

N. O. Sokal and A. D. Sokal, "Class E — A New Class of High-Efficiency Tuned Single-Ended Switching Power Amplifiers", IEEE Journal of Solid-State Circuits, vol. SC-10, pp. 168-176, June 1975. HVK
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier#_ref-3

Kοίτα τι λέει (http://members.tripod.com/Eli47/Page2.html) για την τάξη Α:
"Class A operation is where both devices conduct continuously for the entire cycle of signal swing, or the bias current flows in the output devices at all times. The key ingredient of class A operation is that both devices are always on. There is no condition where one or the other is turned off. Because of this, class A amplifiers in reality are not complementary designs. They are single-ended designs with only one type polarity output devices."
και ο tripath χρησιμοποιεί μόνο Ν-fet στην έξοδο. 2 παράλληλα για κάθε κανάλι.

Επίσης στο ίδιο site λέει:
Class F Also known by such terms as "biharmonic," "polyharmonic," "Class DC," "single-ended Class D," "High-efficiency Class C," and "multiresonator." Another example of a tuned power amplifier, whereby the load is a tuned resonant circuit. One of the differences here is the circuit is tuned for one or more harmonic frequencies as well as the carrier frequency.
Μπερδεύει?

Στη γενική περιγραφή η Tripath τα ονομάζει Single Ended:
http://www.tripath.com/pb2019.htm
Μιλάει για μη διαφορική οδήγηση, ή εννοεί ότι το single ended output stage είναι αντίθετο του bridged operation output stage:
www.tripath.com/downloads/an12.pdf
Δες ένα σχηματικό πχ:
www.41hz.com/downloads/eb-ta2022.pdf
κάποιοι λένε για τα tripath: The sound has been compared to that of single ended triode tube amplification.
http://chambana.craigslist.org/ele/239810402.html

Μέχρι και Single ended προ έχουνε ρίξει μαζί με tripath πάντως (άσχετο, αλλά πλάκα έχει)
http://www.audiodigit.com/?section=37


**************************************************


- Απο προβληματα αλλο τιποτε.

ΠΑΝΤΑ! :lol: :lol: :lol: :lol:

- Χρειαζεται να ειναι κανεις λιγο αρνητικος. Η αυτοταλαντωση παντα παραμονευει.

Μιλάς για τον αρ του ντί του, ε? (κοινώς RD).... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

- Προσοχη να μην βγουμε εκτος θεματος...

Δε μας πειράζει !!!!! Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια!!!!

οπα
Εντάξει?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
costas EAR said:
Μιχαλης Σπερτος said:
- Ποιος ειναι ο ΤΙΜ. Εννοεις τον Paravicini ??

Ναί, αυτόν τον μουρλό...

- Η ταξη Α2 ειναι, εαν θυμαμαι καλα, η κατασταση οπου ξεκιναει να αναπτυσσεται ρευμα πλεγματος.
Παντως δεν νομιζω οτι την ονομασε ετσι καποιος ΤΙΜ.

:lol: :lol: :lol:, όχι, δε την "ονόμασε" ο Tim de Paravinchini, απλά έτυχε να διαβάσω ένα άρθρο του "HXOY" πριν κάτι αιώνες, το οποίο ήταν η πρώτη μου επαφή με τη συγκεκριμένη τάξη λειτουργίας, στο οποίο έλεγε πως στη σχεδίαση του κάρυ 805 Β που έβγαζε 50 βατ από μια 211 (τότε δούλευε μόνο με 211, τώρα επιλέγεις 211 ή 845) σε SE τοπολογία ήρθε ο Tim de Paravinchini σε μια συνέντευξη και τους εξηγούσε τι εστί Α2 τάξη, αυτό.... μάλλον είμαι ο μόνος που έδωσα σημασία σε αυτή την λεπτομέρεια τότε...
Nα ο εν λόγω ενισχυτής. Σιρόπι με κάρυ.... και με ρυθμιζόμενη αρνητική ανάδραση, από 0 έως 10 db!!! ΣΙΓΑ ΤΑ ΩΑ
http://www.caryaudio.com/products/classic/CAD805AE.html

Η απόδοση της τάξης Α είναι στο 12.5% (πχ PASS amplifiers), 25% για μια τρίοδο οδηγούμενη από μετασχηματιστή και χωρίς ρεύμα πλέγματος, και 50% για μια τρίοδο σε τάξη A2 με ρεύμα πλέγματος, όπου το πλέγμα γίνεται θετικό σε σχέση με την κάθοδο, είτε για όλο το αναπαραγώμενο ημίτονο ή ακόμα και για μέρος αυτού.

Η τελευταία έκδοση του 805 βγάζει ~55 βατ με 845 και ~70 βατ με 211. Φυσικά σε χαμηλές στάθμες (μέχρι τα 25 βατ) δουλεύει σε τάξη Α και από κει και πάνω μετατρέπεται σε τάξη Α2.


- Ο εν λογω Cary πρωτον δεν ειναι ο μονος οπου μια λυχνια Ισχυος οδηγει μια αλλη μεγαλυτερης Ισχυος, και δευτερον εχει λογους που ειναι ετσι : ο σχεδιαστης μαλλον με αυτον τον τροπο επιδιωκει την αναπτυξη ρευματος πλεγματος.
Γιατι ομως ? Τωρα ξερω για δεν ξερω ? Το μονο σιγουρο ειναι οτι μου θυμιζει το ονειρο του Οβελιξ : Ενα αγριογουρουνο γεμιστο με κατσικακι, γεμιστο με παπια, γεμιστη με ορτυκια.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:, μα είναι απλό το γιατί γιατρέ μου, για να βγάλει περισσότερα βατ!

[/color]

Εντάξει?
Πολλα τα αλογα σου μεγαλε. Οταν τα μετρησω θα επανελθω.
Ομως πρεπει να βρεις την προσφυση ωστε να παραγουν εργο.

Παντως σε πρωτη φαση εχω να πω οτι τιποτε απο τα παραπανω δεν μου ακουγεται καινουργιο σαν ιδεα.
Μπορει να ειναι βιαστικο αυτο αλλα, ολα αυτα τα εργα εχουν παιχτει σε εφαρμογες Τηλεπικοινωνιων.
Επισης η εν γενει Switching τεχνικη εχει θριαμβευσει οπου υπαρχει στενοτητα ενεργειακων αποθεματων (βλεπε Μπατταρια) πχ στα Speed controller των αγωνιστικων ηλεκτρικων μοντελων στην 1/10 που ετρεχα μια εποχη, ή στο Car Audio.
Το καινουργιο ισως ειναι οτι δυναμωνει το κινητρο για παρομοιες αναζητησεις οσο αυξανεται το ενεργειακο προβλημα. Θα εμαθες φανταζομαι οτι στην ΕΟΚ εφτασαν να μελετανε να αφαιρεσουν την κατασταση Stand By απο ολες τις οικιακες συσκευες. Μηπως η προτεραιοτητα της παραπανω τεχνολογιας ηταν και ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ να ειναι η υψηλοτερη Ενεργειακη εκμεταλευση, χωρις ομως να χανουμε και σπουδαια πραγματα απο τον ΗΧΟ?
Συμφωνεις με την διατυπωση : ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Eτσι βεβαια η υψηλη πιστοτητα μπαινει σε Δευτερη προτεραιοτητα, γεγονος που πανε να κουκουλωσουν με μυστηρια και βαρυγδουπα αρκτικολεξα.
Υποθετω οτι και το δικο σου ΑΡΧΙΚΟ κινητρο για να ψαξεις σε βαθος τις συγκεκριμενες τεχνικες ηταν σε καποιο βαθμο Ενεργειακο. Στην πορεια θα ειδες και την Τεχνικη γοητεια και τις προεκτασεις του θεματος και ηρθε και εδεσε. Πολυ Καλως και κανενα προβλημα. Και εμενα μου αρεσει αυτο το παιχνιδι.

Ομως, δεν μου αρεσει το "Γιατρος". Θα προτιμουσα κατι σε "Μαγειρας".
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
RDoherty said:
Τα κυκλωματικά δεν τα κατάλαβα, αλλά δεν επρόκειτο να τα καταλάβω ούτως ή άλλως :lol: Θα ήθελα, αν δεν σου τα έχω κάνει τσουρέκια ακόμα :mrgreen: να μας έλεγες:
1. πόσο χειρότερη είναι η συνολική αρνητική ανάδραση συγκρινόμενη με την τοπική και
2. πόσα dB ανάδρασης θεωρείς λογικά (μη υπερβολικά) - και σε τοπικό και σε συνολικό επίπεδο.
Τσουρεκια ηταν αυτο που μυριζε τοσο ωραια ??
1) Υπαρχουν διαφορες αποψεις. Η δικη μου ειναι οτι η αναδραση στα πλαισια μιας βαθμιδας ειναι γενικα πιο θεμιτη, σαν μικροτερης εκτασης τοπικη επεμβαση, με πιο ελεγχομενα αποτελεσματα. Απ' τη αλλη ειναι και σε ενα βαθμο αναποφευκτη δεδομενου οτι προκαλειται και απο αδυναμιες των εξαρτηματων.
Στην περιπτωση της overall NFB ειναι πιο καθοριστικη για το τελικο αποτελεσμα αρα πρεπει να εφαρμοζεται προσεκτικα και με μετρο. Επισης εαν μεταβληθουν τα χαρακτηριστικα μιας βαθμιδας, (πχ πεφτει η αποδοση μιας Προενισχυτριας Λυχνιας) αυτο επιρρεαζει το συνολικο αποτελεσμα πιο κρισιμα, απ' οσο σε μια Non Feedback εφαρμογη.
2) Ενα νουμερο σε dB δεν λεει τιποτε. Πρωτον με ποια μεθοδο μετρησης το εννοουμε. Προκειται για ενα λογαριασμο με πολλες παραμετρους οπου προσπαθεις να σου βγει με τις ελαχιστες δυνατες διορθωσεις. Με καλους συγχρονους Μετ/στες Εξοδου ο Ενισχυτης του Williamson θα χρειαζοταν πχ 20dB λιγοτερη overall αναδραση και καθολου Τοπικη.
Το ιδιο και ο Quad που ειναι αρκετα διαφορετικη σχεδιαση με καλα κρυμμενη Τοπικη Αναδραση.
Ο δε McIntosh 275 δεν εχει αφησει σημειο της βαθμιδας Εξοδου που να μην εχει εφαρμοσει τοπικη Αναδραση (συν την overall και μαλιστα απο ειδικο τυλιγμα χαμηλης Παραμορφωσης).
Αβυσσος....
Εαν μετα απ' αυτα πρεπει οπωσδηποτε να τολμησω μια γενικευση θα ελεγα οχι πανω απο 10dB overall NFB. Και παλι αυτο δεν λεει σπουδαια πραγματα.
Τελος ισως ημουν πιο ευστοχος εαν γνωριζα το επιπεδο γνωσεων στο οποιο πρεπει να προσαρμοσω μια απαντηση σε ενα τεχνικο ζητημα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
- Προς γιατρούς και μάγειρες:
Παρακολουθώ με πολύ προσοχή την κουβέντα σας. Είναι άξιον απορίας όμως πως ξέρετε τόσα πράγματα για τα single ended κ.α. και δεν έχετε μάθει ακόμη να χρησιμοποιείτε το "quote" σωστά. Άντε για να βγάζουμε και άκρη χωρίς να ψάχνουμε να δούμε ποιός έγραψε τι... :lol: :mrgreen: :mrgreen:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.228
Μηνύματα
2.967.433
Members
38.293
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top