Το Πιάνο και η Μουσική του.

Μηνύματα
154
Reaction score
397
κ' εγω πιστευω πως ειναι κρουστο
απλα ετοινα τσι κλασικης το χαϊδευουνε επειδη
α. μισοκοιμουντε
β. η μουσικη ντως ειναι ψιλοσκουριασμενη
γ. μη τυχον και το χαλασουνε
εδω πως το παιζει ο γκραντμαστερ
Δεν ισχύουν και τα 3. To αντίθετο συμβαίνει. Οι της κλασσικής το έκαναν κρουστό.

 

jag

Μηνύματα
10.828
Reaction score
29.972
:biggrin: Kόπι πάστε ( κάτι μου θυμίζει αυτό) :roflmao:

Στα σαλούν του Φαρ Γουέστ, όπου σύχναζε κάθε καρυδιάς καρύδι και συχνά ξεσπούσαν ομηρικοί καυγάδες, οι πιανίστες κολλούσαν πάνω στο πιάνο τους μια πινακίδα που έλεγε «Μην πυροβολείτε τον πιανίστα. Κάνει ό,τι μπορεί».

Αυτό, μας το μετέφερε στην Ευρώπη ο Όσκαρ Ουάιλντ, ο οποίος είχε δει μια τέτοια επιγραφή σε ένα μπαρ του Leadville (Colorado) όταν ταξίδεψε στην ταραχώδη Αμερική του 1882.

Στη συνέχεια, την εποχή του βωβού κινηματογράφου, οι πιανίστες που συνόδευαν με μουσική υπόκρουση τις βωβές ταινίες στην οθόνη, κολλούσαν ένα χαρτί με τη φράση «Μη πυροβολείτε τον πιανίστα». Όχι βέβαια για να μη τους πυροβολούν (έκαναν χιούμορ οι άνθρωποι), αλλά για να μη γίνονται στόχος των αποδοκιμασιών των θεατών όταν δεν άρεσε κάποια ταινία.

20120212-223344.jpg
 

Μηνύματα
577
Reaction score
1.556
Κατά το H-S σύστημα ( Hornbostel-Sachs) κατηγοριοποίησης μουσικών οργάνων θεωρείται χορδόφωνο (εξαλλου διαθέτει τις περισσότερες χορδές από κάθες άλλο μουσικό όργανο). Αλλά ακριβώς επειδή υπάρχει ο μηχανισμός κρούσης στον χώρο της οργανογνωσίας συχνά πυκνά καλείτε και ως "μεικτό" μουσικό όργανο αν και δεν θεωρείτε επίσημος όρος.
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.707
Reaction score
29.608
Ελπίζω να μου συγχωρέσετε ένα μικρό off topic χιούμορ.

Κάποτε όταν ήμουν μικρός σε μια συζήτηση μεγάλων, είπε κάποιος ότι το ανδρικό πέος είναι όργανο και μάλιστα χρήσιμο και χώθηκα κι εγώ και ρώτησα τι όργανο είναι;
Και μου είπε ο πρεσβύτερος της παρέας ότι στην ηλικία μου το πέος είναι όργανο κρουστό.
Αλλά όταν μεγαλώσω θα διαπιστώσω ότι γίνεται και πνευστό. :biggrin:
 

Μηνύματα
16.474
Reaction score
19.395
Κατά το H-S σύστημα ( Hornbostel-Sachs) κατηγοριοποίησης μουσικών οργάνων θεωρείται χορδόφωνο (εξαλλου διαθέτει τις περισσότερες χορδές από κάθες άλλο μουσικό όργανο). Αλλά ακριβώς επειδή υπάρχει ο μηχανισμός κρούσης στον χώρο της οργανογνωσίας συχνά πυκνά καλείτε και ως "μεικτό" μουσικό όργανο αν και δεν θεωρείτε επίσημος όρος.
Οι μουσικολόγοι είναι μουσικοί ? :D
 

Μηνύματα
577
Reaction score
1.556
Συνέχεια τεχνικών. Το πιάνο είναι ένα από τα λίγα όργανο που χρειάζεται εξειδικευμένο τεχνικό για το κούρδισμα του. Οι χορδιστές οφείλουν να έχουν ειδικό πτυχίο και οι καλοί είναι πραγματικά περιζήτητοι. Ένας κακός χορδιστής μπορεί να σου κάνει Steinway κατσαρόλα, στην κυριολεξία! Και ένας καλός μπορεί να φέρει ένα μέτριο πιάνο να ακούγεται καλύτερο από αυτό που μπορεί να είναι. (ΟΚ θαύματα δεν γίνονται). Ένα πιανο που παίζεται περίπου 4 ώρες καθημερινά χρειάζεται κούρδισμα περίπου μια φορά το χρόνο άνω των 7 ημερησίως (ολίγον ιατρικό ακούγεται αυτό) σίγουρα ανά 6 μήνες. Σίγουρα πάντα κάθε φορά που μετακινείται. Τα πιάνα που υπάρχουν σε συναυλιακούς χώρους πρέπει να ελέγχονται πάντα πρίν από κάθε κονσέρτο, ρεσιταλ το αυτό και για όσα υπάρχουν σε studio.
Οι μουσικολόγοι είναι μουσικοί ? :D
Μπορεί και να είναι μουσικοί αλλά υπάρχουν και μόνο θεωρητικοί προσωπικά δεν έχω πετύχει κάποιον που δεν παίζει ως κάποιο επίπεδο κάποιο όργανο (μουσικό ντε) και κάποιοι είναι και εξαιρετικοί.
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
ειρήσθω εν παρόδω ότι ακόμη και στα πιάνα της ίδιας εταιρείας ο ήχος διαφέρει από πιάνο σε πιάνο!
αυτο το λες ετσι ή μπορεις και το ακους ?
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.707
Reaction score
29.608
Κάποιος που παίζει κιθάρα αλλά δεν ξέρει να διαβάζει καθόλου νότες και παρτιτούρες, λέγεται μουσικός;



αυτο το λες ετσι ή μπορεις και το ακους ?
Το λένε και οι ίδιες οι εταιρίες πιάνων.
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
Δεν ισχύουν και τα 3. To αντίθετο συμβαίνει. Οι της κλασσικής το έκαναν κρουστό.

καλα
τον κεϊτζ δεν τον λες και της κλασικης
με τη κλασικη ενοια του ορου
Το λένε και οι ίδιες οι εταιρίες πιάνων.
συνφωνω
το θεμα ειναι
μπορει καποιος να το ακουσει ?
 

Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
αυτο το λες ετσι ή μπορεις και το ακους ?
Το διακρίνει ο κάθε έμπειρος σολίστας.
Δεν είναι περίεργο ότι σε εκλεκτικές εταιρείες CD (ή και audiophile) αναφέρεται όχι μόνον το είδος και η εταιρεία του πιάνου αλλά και το serial number αυτού.
Εξάλλου, Έλλην διακεκριμένος πιανίστας, όταν επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Steinway στη ΝΥ, έμεινε έκπληκτος από την "ποικιλία" της ποιότητας και της υφής του ηχητικού αποτελέσματος εκάστου πιάνου.
Δεν είχα και δεν έχω σκοπό να κάνω καμια οφ τόπικ ανταλλαγή απόψεων. Εσυ σχολιάσες τα πόστ μου (όλα και στη σειρά) και εσυ ζήτησες να σου απαντήσω με δευτερο πόστ σου και τώρα μου ζητάς έμεσα να σου απαντήσω και για το ατυχές στην πρώτη παρατήρηση σου. Εγω έγραψα μόνο μια πρόταση ακριβώς για να μην δοθεί συνέχεια.

Η πρώτη που ρωτάς τώρα δεν είναι εμφανώς ατυχής αλλά για μένα είναι ατυχής λόγω του ότι την βλέπω σαν κάπως ¨απαλή" συνέχεια των προηγουμενων πόστ σου, που αφορούν το τι είδους όργανο είναι το πιάνο (Άστο αφου είδες ότι το "έκλεισα" εγω το θέμα που είχατε όλοι, με το ίδιο μάλιστα σκεπτικό). Να μην το αναλύσω παραπέρα καθώς δεν μπορώ να το κάνω χωρίς να σε προσβάλω (έστω και έμεσα) και δεν θέλω να σε προσβάλω. Θα κάνει κακό στο νήμα σου και δεν θέλω.

Οδήγησε το εκεί που θέλεις. Σου ειπα (όχι ειρωνικά) εσυ είσαι ο ειδικός. Εγω πάντως δεν είμαι αυτός που θα στο χαλάσει (να είσαι σίγουρος για αυτό).
Fair enough, dear thva...
 


Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
Ας βάλω και γω κάτι αγαπημένο από τον βασικότερο πυλώνα της πιανιστικής εργογραφίας:

Ορμώμενος από ην τελευταία ανάρτηση, παραθέτω μερικές (δυστυχώς είναι ολίγιστες και γρήγορα καθίστανται δυσεύρετες) παραγωγές έργων συνθετών της εποχής του πρώτου κατασκευαστή του τότε Fortepiano Ιταλού Bartolomeo Cristofori:
- O κορυφαίος συνθέτης της εποχής εκείνης (1720-1730) ήταν, στον τομέα των συνθέσεων για το όργανο αυτό, ο Domenico Scarlatti. Παρά το γεγονός ότι προτιμώνται οι 555 Σονάτες του να παίζονται είτε στο κλειδοκύμβαλο (ο προκάτοχος του φορτεπιάνο) είτε στο μεγάλο σύγχρονο πιάνο, ενίοτε υπάρχουν κάποιες καλές έως πολύ αξιόλογες προσπάθειες ερμηνείας αυτών των έργων και σε Φορτεπιάνο. Μία από τις πλέον σημαντικές και σε όργανο Cristofori είναι η πολύ καλή παραγωγή της Αμερικανικής Cedille, που τιτλοφορείται Scarlatti on Fortepiano, με τον θαυμάσιο και έμπειρο Αμερικανό σολίστ David Schrader.
- Ένας άλλος πολύ λιγότερο γνωστός αλλά αρκούντως ενδιαφέρων συνθέτης στο όργανο αυτό της εποχής εκείνης είναι ο Ιταλός Lodovico Giustini. Υπάρχουν δύο παραγωγές πολύ ενδιαφέρουσες σε όργανα Cristofori:
a) Ένα μονό CD της Γερμανικής CPO με τον Wolfgang Brunner και
β) Ένα τριπλό σετ CD της Brilliant με τις 12 Σονάτες, Op. 1, με τον λίαν έμπειρο Andrea Coen.
 

Μηνύματα
16.474
Reaction score
19.395
αυτο το λες ετσι ή μπορεις και το ακους ?
Ωχ, την τελευταία φορά που έκανες εσυ ερώτηση , γράφαμε 2 σελίδες. :D Βάλε κανά κομμάτι.
 


Μηνύματα
577
Reaction score
1.556
Θα μπλέξουμε με το αν ακούγονται διαφορετικά τα πιάνα μεταξύ τους αλλά είναι μια αλήθεια απόλυτα αποδεκτή μεταξύ μουσικών που πηγάζει από μια σειρά συνθηκών. Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε από έμπειρους σολίστες σίγουρα αντιληπτό στο κοινό απαίδευτο αυτί πιθανόν όχι. Συμβουλή μη αρχίσετε να ψάχνετε διαφορές σε ηχογραφήσεις θα μπλέξουμε καθώς μπαίνουν και άλλοι παράγοντες. Εδώ δεν πρόκειται για φιδόλαδο αλλά από το γεγονός - και εφόσον μιλάμε για πιάνο - ότι κατασκευάζονται τα πάντα στο χέρι όσες στενές προδιαγραφές, διαδικασίες, εξειδικευμένο προσωπικό και να έχουν οι εταιρείες οι παράγοντες που θα δώσουν το τελικό αποτέλεσμα είναι δεκάδες ηλικία ξύλων επεξεργασίες αυτών, κράματα για τον σκελετό κλπ. Μιλάμε πάντα για όργανα με κοντινή ημερομηνία παραγωγής γιατί αν φθάσουμε σε όργανα που έχει περάσει ο χρόνος από πάνω τους τότε οι διαφορές είναι ακόμα μεγαλύτερες και όχι πάντα προς το καλύτερο.
 



Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.707
Reaction score
29.608
Οι διαφορές στα πιάνα από κομμάτι σε κομμάτι είναι επειδή τα ξύλα (και τα δένδρα) δεν είναι πάντα ίδια, ούτε και τα μέταλλα.
Τα ξύλα τα αφήνουν έξω να ωριμάσουν περίπου 3 χρόνια πριν κοπούν σε φέτες και μπουν στον ατμό για να τα λυγίσουν.
Το ίδιο και ο μεταλλικός σκελετός από χυτοσίδηρο (μαντέμι) που δέχεται την τεράστια πίεση των χορδών.
Το μαντέμι ωριμάζει πολύ καλά σε 5 χρόνια περίπου.
Επίσης παίζει ρόλο ακόμη και η τσόχα για τα μαρτέλα (σφυράκια) που δεν έχει πάντα την ίδια σκληρότητα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.891
Μηνύματα
2.955.154
Members
38.255
Νεότερο μέλος
konfan
Top