Το σύστημα μου

Μηνύματα
2.538
Reaction score
2.928
January 1971: Using NHK's experimental PCM recording system, Dr. Takeaki Anazawa, an engineer at Denon, records the world's first commercial digital recordings, The World Of Stomu Yamash'ta 1 & 2 by Stomu Yamash'ta (January 11, 1971)[3] and Something by Steve Marcus & Jiro Inagaki (January 25, 1971). Both had to be recorded live, without edits. Marcus is released first (on LP, in February 1972), making it the first released digital recording. On January 27 Yamash'ta records Metempsychosis in the Nippon Columbia studio, Tokyo, with percussion and a brass section.
Οι δικοί μου ηχογραφούν σχεδόν πάντοτε αναλογικά.
 


Μηνύματα
7.509
Reaction score
12.324
Υπάρχει η μάλλον υπάρχουν.Οι περισσότεροι.Οσο για τα περί αυτιων μην προσπαθείς να μου χρεώσεις αυτό που δεν είπα.
Ωραία. Πόσοι απο εσάς λοιπόν έχετε πάρει μετρήσεις χώρου και όσοι έχετε ( έχουν ) πάρει, ας μας πείτε ( πουν ) αν οι μετρήσεις επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά σας σχετικά με τα καλώδια και την αποφυγή χρήσης subs.
 

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.208
Reaction score
3.274
Μπαίνω πάλι εμβόλιμα. Το ότι σε πολλούς αρέσουν οι χροιές και τα ακούσματα τις λάμπας είναι αποδεκτό. Δεν σημαίνει ότι όμως είναι το σωστό ειδικά αν δεν υπάρχουν μετρήσεις. Επίσης αν υπάρχουν μετρήσεις δεν σημαίνει ότι θα μας αρέσει και το αποτέλεσμα. Οπότε το άκουσμα είναι υποκειμένικο. Αν για κάποιον του αρέσει να ακούσει με ηχείο με κακές μετρήσεις και το αποτέλεσμα είναι αυτό που περίμενε μια ζωή εγώ είμαι μαζί του. Αν συνεχίζουμε να λέμε ότι με ή χωρίς μετρήσεις είναι η πιο σωστή ακρόαση επειδή μας αρέσει, αυτό με ξεπερνάει. Είναι σαν να επιβάλεις σε κάποιον αυτό που θέλεις ή με λίγα λόγια φασισμός. Ακούστε όπως σας αρέσει και μην προσπαθείτε να το επιβάλετε στους άλλους. @Π.Α.Η. αν το σύστημα σου για σένα είναι το υπέρτατο εγώ είμαι μαζί σου. Ωστόσο δεν σημαίνει ότι το αποδέχομαι. Και αν με ρωτήσεις για μένα το καλύτερο σύστημα είναι το δικό μου και δεν είναι μετρημένο. Καλές ακροάσεις και θα ήθελα πολύ να ακούσω πως ακούγεται στα αυτιά μου το σύστημα σου.
 

Μηνύματα
7.587
Reaction score
2.522
Οι δικοί μου ηχογραφούν σχεδόν πάντοτε αναλογικά.
Προφανώς δεν διαθέτεις σύστημα αναπαραγωγής αναλογικών tapes για να απολαμβάνεις τις αναλογικές ηχογραφήσεις των 60s.
Ακούς τα ψηφιακά επεξεργασμένα μουσικά θέματα της χρυσής εποχής των 60s , αλλά από το CD player.
 


Μηνύματα
7.587
Reaction score
2.522
και χονδρός με βουλωμένες αρτηρίες από τις πολλές ακροάσεις στον καναπέ και από τις μπριζόλες .

Λες και χάθηκαν οι κατεψυγμένες μπάμιες του μπαρμπα σταθη , με τη γλίτσα τους και με όλα τα φυτοφάρμακα και τα εντομοκτόνα, για λαχανικά καλύτερα και από τα φρέσκα, χωρίς μαυράκια και ζουζούνια
 
Last edited:

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.208
Reaction score
3.274
Α
Υπάρχει η μάλλον υπάρχουν.Οι περισσότεροι.Οσο για τα περί αυτιων μην προσπαθείς να μου χρεώσεις αυτό που δεν είπα.
Ζητώ ταπεινά συγνώμη μίλησα γενικά. Δες το τελευταίο μου μήνυμα. Εγώ δεν είμαι υπέρμαχος καμιας σχολής. Ότι κανω στο συστημα μου το κάνω για μένα, για αυτό και είμαι μαζί σου αν σου αρέσει εσένα το σύστημα σου.
 

Μηνύματα
1.033
Reaction score
1.777
με τίγκα παραμόρφωση υποψιάζομαι λόγω τοπολογίας , αφού δεν υπάρχουν τεκμηριωμένες μετρήσεις.
υπαρχουν στο σαιτ τους, και υποθετω και στο εγχειριδιο.
Ωραία. Πόσοι απο εσάς λοιπόν έχετε πάρει μετρήσεις χώρου και όσοι έχετε ( έχουν ) πάρει, ας μας πείτε ( πουν ) αν οι μετρήσεις επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά σας σχετικά με τα καλώδια και την αποφυγή χρήσης subs.
εκει κανεις λαθος. κανεις απο "αυτους" δεν νιαζονται για μετρησεις, οποτε την απαντηση την ξερεις ηδη, και ειναι οχι. ειναι καπως ασκοπη ερωτηση, μιας και δεν ζουνε για τις μετρησεις, αλλα για αυτο που αντιλαμβανονται. καποιοι αλλοι ζουνε για τις μετρησεις. εγω λεω να παει ο καθενας με οποιοδρομο τον φωτησει ο θεος (αν πιστευει)

εγω παντως μπορω να σου δειξω πως πηρα σαμπ, και στον μονο χωρο που χωραει να μπει δεν κανει απολυτος τιποτα. το ακυρωνει ο χωρος. δεν μπορω να κανω τιποτα για αυτο. και εχω και μετρησεις βεβαιος βεβαιος.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.033
Reaction score
1.777
η ακροαση μουσικης δεν επιβαλλεται να ειναι επιστημονικη υποθεση, εκτως αμα μιλαμε για παραγωγη μουσικης, η δημοσιους χωρους.

Δεν στηνει κανενας χαιεντας εμπορικο σινεμά, χαι φαι στο σαλονι του στηνει. αφηστε τον να ζησει τον ερωτα του, και εσεις τον δικο σας.

αυτο το ξερετε, απλα θελετε να νιωθετε ανωτερα οντα, (οπως και οι χαιενταδες δηλαδη) stop and enjoy the music.
 


Μηνύματα
1.446
Reaction score
1.467
Ο γενικος σκελετος για υπερ υψηλη πιστοτητα σε δικαναλο (το πως θα τον πετυχεις ομως ...)
1. Εύρος & ομαλότητα απόκρισης συχνότητας:

  • Εύρος συχνοτήτων από τουλάχιστον 20 Hz έως 20 kHz (±1.5 dB ή και στενότερη απόκλιση).
  • Spinorama / Polar response (ευρύ και ομαλό διάγραμμα κατευθυντικότητας): η απόκριση εκτός άξονα να παραμένει όσο το δυνατόν κοντά στην απόκριση εντός άξονα (±2-3 dB αποκλίσεις).
  • Flat on-axis απόκριση με όσο γίνεται πιο ομαλή πτώση στις υψηλές συχνότητες (εφόσον το προτιμά ο σχεδιασμός).
2. Χαμηλή παραμόρφωση & υψηλή δυναμική ικανότητα:

  • Συνολική Αρμονική Παραμόρφωση (THD): < 1% σε όλο το εύρος συχνοτήτων (20 Hz – 20 kHz) στους 90-95 dB SPL. Σε υψηλότερες στάθμες (π.χ. 105 dB peak) ιδανικά να παραμένει < 3%.
  • Intermodulation Distortion (IMD): Εξίσου χαμηλή (<1% στα συνήθη επίπεδα ακρόασης).
  • Peak SPL δυνατότητα τουλάχιστον 105-110 dB (στις στάθμες ακρόασης θέσης ακροατή), με άνετο headroom για δυναμικά αποσπάσματα χωρίς συμπίεση.
3. Γραμμικότητα και χρονική συμπεριφορά:

  • Group Delay: Να διατηρείται χαμηλό και ομαλό, ιδίως στην περιοχή των μπάσων (π.χ. < 10-15 ms έως τους 50 Hz, και ακόμα πιο χαμηλό στις μεσαίες/υψηλές).
  • Συμφασικότητα/Φασική απόκριση: Συντονισμένα ηχεία (time/phase-aligned drivers), ιδανικά με μικρές αποκλίσεις φάσης σε κρίσιμες περιοχές (midrange & tweeter crossover).
  • Minimal ringing ή resonances σε καμπίνα και μονάδες (καμπύλες CSD/Spectrogram με ταχείες αποκλίσεις μετάβασης).
4. Ιδανική ακουστική χώρου:

  • RT60(χρόνος αντήχησης):
    • Από ~200 Hz και πάνω να βρίσκεται κοντά στα 0.2-0.3 s (σε τυπικό οικιακό χώρο ακρόασης).
    • Στις χαμηλές συχνότητες (< 200 Hz) να γίνεται επιπλέον έλεγχος με απορροφητές / traps ώστε να περιοριστούν τα στάσιμα κύματα και οι μεγάλοι χρόνοι αντήχησης.
  • Διάχυση και απορρόφηση: Ισορροπημένη χρήση απορροφητικών και διαχυτικών υλικών για ομοιόμορφη εξασθένηση των ανακλάσεων (πρώιμες ανακλάσεις <20 ms να ελέγχονται).
  • Room modes: Διαχείριση των βασικών modes ώστε να μην υπάρχουν έντονα φαινόμενα ακυρώσεων/ενισχύσεων στο μπάσο (σε θέσεις ακρόασης).
5. Τοποθέτηση και καλιμπράρισμα ηχείων:

  • Συμμετρία: Σωστή τοποθέτηση σε ίσες αποστάσεις από πλευρικούς τοίχους, ίδια γωνία toe-in, και ίση απόσταση μεταξύ των δύο ηχείων και του κεντρικού σημείου ακρόασης.
  • Ύψος: Οι μονάδες (mid/high drivers) να βρίσκονται στο ύψος των αυτιών ή κατάλληλα γωνιασμένες προς αυτά.
  • Time alignment (ειδικά σε περίπτωση χρήσης subwoofer): Επιβεβαίωση της σωστής φάσης/χρονικής ευθυγράμμισης για ομαλό crossover με τα κυρίως ηχεία.
6. Σήμα / Ηλεκτρονικά / DAC:

  • Εύρος δυναμικών: Προενισχυτές, DACs και ενισχυτές με SNR > 100 dB (ιδανικά και > 110 dB).
  • Παραμόρφωση ενισχυτή: (THD+N) < 0.01% σε εύρος ισχύος που καλύπτει τις συνήθεις στάθμες ακρόασης.
  • Ισορροπημένες συνδέσεις (XLR) ή υψηλής ποιότητας RCA, ελαχιστοποίηση θορύβου/βόμβου.
  • Ποιότητα πηγής: Αρχεία 24-bit / 96 kHz ή και υψηλότερης ανάλυσης (καλό mastering).
7. Ελεγχόμενη στερεοφωνική εικόνα (Imaging & Soundstage):

  • Ομοιόμορφη κατευθυντικότητα μεταξύ αριστερού και δεξιού ηχείου για σταθερότατο stereo image.
  • Χαμηλές πρώιμες ανακλάσεις κοντά στην περιοχή των ηχείων (π.χ. από side walls, πάνω/κάτω) για ακριβή εστίαση.
  • Τρίγωνο ακρόασης : Η απόσταση μεταξύ των ηχείων να είναι ίδια με την απόσταση του ακροατή από κάθε ηχείο (περίπου).
8. Προσωπικές/υποκειμενικές προτιμήσεις & fine-tuning:

  • Ήπια προσαρμογή EQ ή house curve (αν απαιτείται), π.χ. ελαφρύ χαμηλομεσαίο lift ή ελαφρά αυξημένο μπάσο αναλόγως του γούστου.
  • Ακουστική επιμέλεια στις ανώτερες «ευαίσθητες» περιοχές (1 kHz – 4 kHz), ώστε να μη δημιουργείται ακουστική κόπωση.
  • Περαιτέρω «voicing» εφόσον κρίνεται απαραίτητο, διατηρώντας ωστόσο την ουδετερότητα ως πυρήνα.
 


Μηνύματα
1.446
Reaction score
1.467
Ακόμα κι αν ακολουθήσεις τις «τέλειες» προδιαγραφές σε διαφορετικά συστήματα (διαφορετικές μάρκες ηχείων, ενισχυτών κ.λπ.), θα υπάρξουν σαφώς διαφορές στον ήχο που φτάνει στα αυτιά σου. Οι βασικοί λόγοι είναι οι εξής:

  1. Διαφορετική «ηχητική υπογραφή» προϊόντων
    • Κάθε κατασκευαστής (ηχείων, ενισχυτών, DAC) έχει τη δική του σχεδιαστική φιλοσοφία. Μπορεί να επιδιώκει την απόλυτη ουδετερότητα, αλλά θα υπάρχουν ελαφριές αποκλίσεις (π.χ. μια μικρή προτίμηση σε συγκεκριμένες περιοχές συχνοτήτων ή κάποια ιδιαιτερότητα στην κατευθυντικότητα).
    • Ακόμα και αν μετρητικά πλησιάζουν το «τέλειο», ο τρόπος που ο κάθε μηχανικός επιτυγχάνει αυτό το αποτέλεσμα, οι επιλογές φίλτρων, τα crossover, τα υλικά καμπίνας ή τα κυκλώματα ενισχυτών, δημιουργούν μικρο-διαφορές στον ήχο.
  2. Συνέργεια εξαρτημάτων (Synergy)
    • Ο συνδυασμός προενισχυτή, τελικού, ηχείων και καλωδίων μπορεί να οδηγεί σε «πάγωμα» ή «ζεστασιά» ή «ζωντάνια» κ.ο.κ. Υπάρχουν μικρά χαρακτηριστικά σε κάθε κομμάτι που, όταν συνδυαστούν, δίνουν ένα τελικό ηχητικό αποτύπωμα.
    • Ακόμα και στον χώρο του «ultra-high-end», το «ταίριασμα» (matching) αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Γι’ αυτό πολλοί Audiophiles δοκιμάζουν διάφορα προενισχυτικά / τελικά / καλώδια προκειμένου να βρουν αυτό που τους «κάθεται» καλύτερα υποκειμενικά.
  3. Ακουστική χώρου και διάταξη
    • Ο χώρος, με τις ιδιορρυθμίες του (διαστάσεις, απορρόφηση, διάχυση, modes) παραμένει ο μεγαλύτερος «χρωματιστής» του ήχου. Δύο διαφορετικά ηχεία, ακόμα κι αν έχουν παρόμοιo spinorama , μπορεί να αντιδρούν διαφορετικά σε σχέση με τους τοίχους, τα έπιπλα, τις επιφάνειες.
    • Οι διαφορές σε κατευθυντικότητα (ακόμα κι αν είναι μικρές) μπορεί να δημιουργήσουν αισθητά διαφορετική στερεοφωνική εικόνα. Άλλο ηχείο μπορεί να «γεμίζει» περισσότερο το χώρο, άλλο να δίνει πιο «στενό» sweet spot κλπ.
  4. Προσωπικές προτιμήσεις & ψυχοακουστική
    • Οι ακροατές αλληλεπιδρούν διαφορετικά με τον ήχο: μια μικρή άνοδος στα πρίμα μπορεί σε κάποιους να ακούγεται πιο «διαυγής», ενώ σε άλλους να προκαλεί κόπωση.
    • Ακόμη κι όταν μερικά συστήματα είναι πολύ κοντά σε μετρήσεις, οι υποκειμενικές εντυπώσεις μπορεί να ποικίλλουν λόγω ακουστικής μνήμης, προσμονής, ή και της αλληλεπίδρασης μεταξύ «φωνητικού χαρακτήρα» του συστήματος και του υλικού που ακούς.
  5. Μικροδιαφορές στις ρυθμίσεις
    • Ένα άλλο σημείο είναι ότι σχεδόν κανένα σύστημα δεν μένει «μηδενικά ρυθμισμένο». Πάντα μπορεί να γίνει κάποια μικρορύθμιση στο DSP (αν υπάρχει), κάποια διαφορά στην κλίση του ηχείου (toe-in), διαφορετική απόσταση από τον πίσω τοίχο κ.ο.κ.
    • Όλα αυτά προσθέτουν ή αλλάζουν μικρές λεπτομέρειες στη χροιά, στο balance των συχνοτήτων και στην αίσθηση της στερεοφωνικής εικόνας.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
  • Όσα συστήματα πετυχαίνουν παρόμοιες αντικειμενικές μετρήσεις (ομαλή απόκριση συχνότητας, χαμηλή παραμόρφωση, καλά διαχειρίσιμη κατευθυντικότητα) θα μοιάζουν αρκετά στον τρόπο που αποδίδουν τη μουσική, ειδικά αν βρίσκονται σε παρόμοιους χώρους και έχουν γίνει οι ίδιες ακουστικές διορθώσεις.
  • Παρόλα αυτά, η απόλυτη ταύτιση σπάνια επιτυγχάνεται. Κάθε συνδυασμός έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και, φυσικά, εμείς ως ακροατές ακούμε (και εκτιμούμε ή απορρίπτουμε) τις μικροδιαφορές.
Τελικό Συμπέρασμα:
Ναι, θα υπάρχουν σίγουρα διαφοροποιήσεις στον ήχο. Όμως, εφόσον ακολουθούνται οι θεμελιώδεις αρχές της σωστής σχεδίασης/εγκατάστασης, όλοι οι συνδυασμοί που «τσεκάρουν» τα βασικά κριτήρια (ομαλή απόκριση, χαμηλή παραμόρφωση, κατάλληλη ακουστική στο χώρο) μπορούν να προσφέρουν μια κορυφαία εμπειρία ακρόασης — απλώς με διαφορετικές αποχρώσεις ή «προσωπικότητες» στο τελικό αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
2.538
Reaction score
2.928
Προφανώς δεν διαθέτεις σύστημα αναπαραγωγής αναλογικών tapes για να απολαμβάνεις τις αναλογικές ηχογραφήσεις των 60s.
Ακούς τα ψηφιακά επεξεργασμένα μουσικά θέματα της χρυσής εποχής των 60s , αλλά από το CD player.
Και σήμερα οι δικοί μου συνεχίζουν να ηχογραφούν αναλογικά.Αν προκύπτει δεύτερη επιλογή,είναι η μπομπίνα.
 


Μηνύματα
1.033
Reaction score
1.777
Και σήμερα οι δικοί μου συνεχίζουν να ηχογραφούν αναλογικά.Αν προκύπτει δεύτερη επιλογή,είναι η μπομπίνα.
ποιοι ειναι οι ''δικοι σου" ?
Μπαμπίνα. Θέλουν το μπαμπά τους.
αυτό σκεφτεσαι οταν βλεπεις τις τιμές για αυτες! :lolsign:
 


Μηνύματα
2.538
Reaction score
2.928
Μπαίνω πάλι εμβόλιμα. Το ότι σε πολλούς αρέσουν οι χροιές και τα ακούσματα τις λάμπας είναι αποδεκτό. Δεν σημαίνει ότι όμως είναι το σωστό ειδικά αν δεν υπάρχουν μετρήσεις. Επίσης αν υπάρχουν μετρήσεις δεν σημαίνει ότι θα μας αρέσει και το αποτέλεσμα. Οπότε το άκουσμα είναι υποκειμένικο. Αν για κάποιον του αρέσει να ακούσει με ηχείο με κακές μετρήσεις και το αποτέλεσμα είναι αυτό που περίμενε μια ζωή εγώ είμαι μαζί του. Αν συνεχίζουμε να λέμε ότι με ή χωρίς μετρήσεις είναι η πιο σωστή ακρόαση επειδή μας αρέσει, αυτό με ξεπερνάει. Είναι σαν να επιβάλεις σε κάποιον αυτό που θέλεις ή με λίγα λόγια φασισμός. Ακούστε όπως σας αρέσει και μην προσπαθείτε να το επιβάλετε στους άλλους. @Π.Α.Η. αν το σύστημα σου για σένα είναι το υπέρτατο εγώ είμαι μαζί σου. Ωστόσο δεν σημαίνει ότι το αποδέχομαι. Και αν με ρωτήσεις για μένα το καλύτερο σύστημα είναι το δικό μου και δεν είναι μετρημένο. Καλές ακροάσεις και θα ήθελα πολύ να ακούσω πως ακούγεται στα αυτιά μου το σύστημα σου.
Ούτε το υπέρτατο είναι ούτε υπάρχει περίπτωση να γίνει με οποιοδήποτε τρόπο.
Ας αναφέρω όμως έναν από τους τομείς που δεν σηκώνει υποκειμενικότητα.Μπασσαρα με το πικάπ,μπασσακι στραγγαλισμενου δορυφόρου απ' αυτούς που μερικοι χρησιμοποιείτε,με το cd.
 

Μηνύματα
848
Reaction score
1.931
εγω χτες που σηκώθηκα από το σαμπ κροουλ, πήρα το αλφάδι και ίσιαξα τα ηχεία να πατάνε ισια γιατί το ένα ποδαρακι πάταγε πάνω στο χαλί και το αλλό κατάχαμα και γερναν λίγο σα το μπάρμπα που πλαγιάζει για να αμολυσει το κλανιδι.

πςςςςς αλλό πράμα....


ΥΓ την γάμησα την μέση...στα αλήθεια όμως!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.209
Μηνύματα
2.966.619
Members
38.306
Νεότερο μέλος
lntalis75
Top