- Μηνύματα
- 55.273
- Reaction score
- 137.917
Τρομερό!
In one word , BULLSHIT.Ατιμούτσικα, σας φέρνω φρέσκο πράμμα!!!
Ζητά κάποιος πρόταση καλωδίων για διενίσχυση των B&W ηχείων του ( κάποια απο τα ακριβά ) και μεταξύ άλλων, δόθηκε αρχικά και αυτή η πρόταση:
" Do you necessarily need biwire? In our early developments we found that biwiring added timing-issues. Added ‘air’ but less precision. We later wastly increased bandwidth and solve timing issues all together. Our Transcendence speaker cable would fit your budget and do much of what the Immanence does: reviewed here: "
Όταν του ζητήθηκε να τεκμηριώσει τη θέση του, απάντησε ως εξής:
" what sort of reference are you looking for? This was based on in-house experimentations -not easy to ‘refer’ to. I can however elaborate on the point if of any help. Basically all cables’ individual conductors couple to those carrying the current of opposite direction. Signal couples to return and creates LCR -circuits. These have time constants and the more conductors the more constants affecting the time/phase of the signal. MIT and Transparent use these LCR-circuits to tune the sound by adding many discrete parallel LCR’s that have different time constants to spread out the ‘articulation’ that they affect onto the signal. At OePhi we have found that we through careful analysis of conductors coupling can emulate only one articulation point/time constant and place it as far up in frequency as possible to give it as little effect on the audible band as possible. The effect is by mastering engineers said to be much like getting a much better clock in your DAC or moving to phase-linear monitors. The linked review is an account of the audible effect that this concept brings in our implementation. I hope this helps. "
Μάι θοτ εγκζάκτλι!!In one word , BULLSHIT.
Χάου δε φακ δέυ ινκρήζντ μπάντγουιντθ...Τιδεγκαταλαβαινεις
Και πως είναι σίγουρος ότι αυτό που άκουσε είναι αυτό που μπορεί να δώσει το σύστημα και αυτό που ακούει ο μαστεράς; Είδες τι ωραία την άποψη και το τι του αρέσει το βαφτίζει σωστό;Ο οποίος ριβιούερ, ενώ εκθειάζει τα προϊόντα σαν αυτά που ανέδειξαν καλύτερα τις δυνατότητες των συστημάτων στα οποία εγκαταστάθηκαν και έφεραν τον ακροατή πιο κοντά σε αυτό που είχε κατά νου ο μιξεράς, στο τέλος τα επέστρεψε στον κατασκευαστή. Ρώτησα λοιπόν τον κατασκευαστή πως και τα επέστρεψε, μου απάντησε ότι δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσει ( he couldn't afford them ). έλεοςςςςς
Φυσικά, αφού δεν πουλάει καλώδια για διπλοκαλωδίωση.Σημασία έχει ότι ο καλωδιάς του είπε ότι δεν χρειάζεται διπλοκαλωδίωση!
Κάτσε να συμπτυχθεί ώστε να γίνει πιο κατανοητό...Ατιμούτσικα, σας φέρνω φρέσκο πράμμα!!!
Ζητά κάποιος πρόταση καλωδίων για διενίσχυση των B&W ηχείων του ( κάποια απο τα ακριβά ) και μεταξύ άλλων, δόθηκε αρχικά και αυτή η πρόταση:
" Do you necessarily need biwire? In our early developments we found that biwiring added timing-issues. Added ‘air’ but less precision. We later wastly increased bandwidth and solve timing issues all together. Our Transcendence speaker cable would fit your budget and do much of what the Immanence does: reviewed here: "
Όταν του ζητήθηκε να τεκμηριώσει τη θέση του, απάντησε ως εξής:
" what sort of reference are you looking for? This was based on in-house experimentations -not easy to ‘refer’ to. I can however elaborate on the point if of any help. Basically all cables’ individual conductors couple to those carrying the current of opposite direction. Signal couples to return and creates LCR -circuits. These have time constants and the more conductors the more constants affecting the time/phase of the signal. MIT and Transparent use these LCR-circuits to tune the sound by adding many discrete parallel LCR’s that have different time constants to spread out the ‘articulation’ that they affect onto the signal. At OePhi we have found that we through careful analysis of conductors coupling can emulate only one articulation point/time constant and place it as far up in frequency as possible to give it as little effect on the audible band as possible. The effect is by mastering engineers said to be much like getting a much better clock in your DAC or moving to phase-linear monitors. The linked review is an account of the audible effect that this concept brings in our implementation. I hope this helps. "
Ή dirac ( για το οποίο, ομολογώ ότι ψήνομαι... ) !!Κάτσε να συμπτυχθεί ώστε να γίνει πιο κατανοητό...
΄΄Blah blah increased bandwidth...Our Transcendence (= υπερβατικό,όχι αστεία) speaker cable...blah blah...
...Mumbo jumbo LCR circuits...blah blah much better clock...mumbo jumbo phase -linear monitors...΄΄
Κάποιοι θα έπρεπε πραγματικά να ντρέπονται για κάθε φορά που έχουν αποκαλέσει ακαταλαβίστικα γραπτά του υποφαινομένου...
Ηθικόν δίδαγμα επί του παρόντος : Μαθαίνουμε το (δωρεάν παρεχόμενο) rePhase ώστε να κάνουμε τα ηχεία μας phase-linear στα σίγουρα και με τα ρέστα αντί για καλώδια μπορούμε να προμηθευτούμε περισσότερα κανάλια ίδια με τα main.
Σωστά τα λέει. Το πρόβλημα στο μεγαλύτερο μέρος του θα λυθεί. Θα ακούει καλύτερα ο άνθρωπος!
Paul Mc Gowan : "...Nothing in this life is 100% ,except death and taxes (hehehe)..."