Απάντηση: AVMentor reviews.... Metric Halo LIO-8!
Αν και βαριέμαι να γράφω πολλά θα σας πρήξω για λίγο:
Το ακουόγραμμα και οι μετρήσεις αφορούν συχνότητες, μεμονωμένα, και όχι σύνολο που προσθέτει στο τελικό HL.
Γι’ αυτό το λόγο οι προδιαγραφές σε ακουόγραμμα ενήλικων είναι λιγότερο αυστηρές σε σχέση με τις προδιαγραφές ενός ανήλικου, αφού βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και δεν έχει προλάβει να αναπτύξει τις σχέσεις του ενήλικα με τους ήχους.
Από την άλλη, η ικανότητα του δέκτη να λαμβάνει το ημίτονο δεν αποτελεί, από μόνο του, ακουολογικό κριτήριο και αυτό γιατί το σύνολο των ήχων είναι πολύ πιο περίπλοκο από ότι τα ημίτονα:
Α) Ο ημιτονικός ήχος είναι μία μόνο συχνότητα ενώ ο ήχος της μουσικής αποτελείται από πολλές συχνότητες συντονισμού γιατί οι αρμονικές εντείνονται ή μειώνονται σε ένταση επιλεκτικά,
Β) Οι ημιτονικοί ήχοι μπορούν να ρυθμιστούν για να έχουν ίδια ένταση και διάρκεια κατά την εξέταση σε αντίθεση με τη μουσική όπου τα ... "φωνήματα" δεν έχουν παρόμοια ένταση και διάρκεια μεταξύ τους. Εξαρτώνται από τη σύνθεση.
Η ένταση, το ύψος, τα χαρακτηριστικά της ρέουσας μουσικής, η προσωδία που θα αναπτυχθούν σε ένα π.χ. θέμα, απάντηση, αντίθεμα, εξετάζονται στη μουσική για την "αναγνώριση" τους αλλά και σε ένα ακουόγραμμα.
Η καθημερινή χρήση ενός ενήλικα στη μορφολογική και συντακτική κοινωνία της μουσικής π.χ. επαγγελματίας μουσικός ή επαγγελματίας τεχνικός ήχου ή ερασιτέχνης που παίζει μουσική και πάνω από δύο όργανα, μπορούν να αντιπαρέλθουν στη φυσιολογική απώλεια ακοής που βρίσκεται στα -10 έως -26db HL.
Για τα παραπάνω έγινε η αναφορά της "γνώσης" και το "ξέρουμε τι ακούμε"
Με βάση των επιχειρημάτων που έχουν αναφερθεί με τεχνικά στοιχεία, θα έπρεπε να το δεχτούμε το υποκειμενικό της ακρόασης σκεπτόμενοι την ψυχοακουστική και τις μελέτες της για την αντίληψη των ήχων και την εξάρτηση αυτών από το κοινωνικό, εργασιακό, περιβάλλον και όχι μόνο.
Πολλά έγραψα, αύριο πάλι :114:
Αν και βαριέμαι να γράφω πολλά θα σας πρήξω για λίγο:
Το ακουόγραμμα και οι μετρήσεις αφορούν συχνότητες, μεμονωμένα, και όχι σύνολο που προσθέτει στο τελικό HL.
Γι’ αυτό το λόγο οι προδιαγραφές σε ακουόγραμμα ενήλικων είναι λιγότερο αυστηρές σε σχέση με τις προδιαγραφές ενός ανήλικου, αφού βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και δεν έχει προλάβει να αναπτύξει τις σχέσεις του ενήλικα με τους ήχους.
Από την άλλη, η ικανότητα του δέκτη να λαμβάνει το ημίτονο δεν αποτελεί, από μόνο του, ακουολογικό κριτήριο και αυτό γιατί το σύνολο των ήχων είναι πολύ πιο περίπλοκο από ότι τα ημίτονα:
Α) Ο ημιτονικός ήχος είναι μία μόνο συχνότητα ενώ ο ήχος της μουσικής αποτελείται από πολλές συχνότητες συντονισμού γιατί οι αρμονικές εντείνονται ή μειώνονται σε ένταση επιλεκτικά,
Β) Οι ημιτονικοί ήχοι μπορούν να ρυθμιστούν για να έχουν ίδια ένταση και διάρκεια κατά την εξέταση σε αντίθεση με τη μουσική όπου τα ... "φωνήματα" δεν έχουν παρόμοια ένταση και διάρκεια μεταξύ τους. Εξαρτώνται από τη σύνθεση.
Η ένταση, το ύψος, τα χαρακτηριστικά της ρέουσας μουσικής, η προσωδία που θα αναπτυχθούν σε ένα π.χ. θέμα, απάντηση, αντίθεμα, εξετάζονται στη μουσική για την "αναγνώριση" τους αλλά και σε ένα ακουόγραμμα.
Η καθημερινή χρήση ενός ενήλικα στη μορφολογική και συντακτική κοινωνία της μουσικής π.χ. επαγγελματίας μουσικός ή επαγγελματίας τεχνικός ήχου ή ερασιτέχνης που παίζει μουσική και πάνω από δύο όργανα, μπορούν να αντιπαρέλθουν στη φυσιολογική απώλεια ακοής που βρίσκεται στα -10 έως -26db HL.
Για τα παραπάνω έγινε η αναφορά της "γνώσης" και το "ξέρουμε τι ακούμε"
Με βάση των επιχειρημάτων που έχουν αναφερθεί με τεχνικά στοιχεία, θα έπρεπε να το δεχτούμε το υποκειμενικό της ακρόασης σκεπτόμενοι την ψυχοακουστική και τις μελέτες της για την αντίληψη των ήχων και την εξάρτηση αυτών από το κοινωνικό, εργασιακό, περιβάλλον και όχι μόνο.
Πολλά έγραψα, αύριο πάλι :114: