- Μηνύματα
- 1.935
- Reaction score
- 13
Πολυ σωστα οσον αφορα το πρωτο.Επισημαίνεται, το αντίτιμο της γεφύρωσης για την αύξηση της ισχύος οδήγησης, που είναι η μείωση του συντελεστή απόσβεσης και η αύξηση των σφαλμάτων της απόκρισης συχνότητας.
Για την ακριβεια γινεται διπλασιασμος του συντελεστη Αποσβεσης κατα τον παραλληλισμο και υποδιπλασιασμος κατα την γεφυρωση.
Οσον αφορα την αυξηση των σφαλματων της αποκρισης συχνοτητων, αυτο απο που προκυπτει ?
Παραπερα κατα την γεφυρωση γινεται πιο κρισιμη η απολυτη ομοιοτητα χαρακτηριστικων των δυο καναλιων, καθως οποιαδηποτε διαφορα μεταξυ των ενισχυομενων σηματων θα εχει σαν αποτελεσμα να υπαρχει οχι προσθεση των σηματων, αλλα αλληλοεξουδετερωση, κατα την συνθεση τους στο φορτιο, και μαλιστα επιλεκτικα σε σχεση με τις διαφορες εντασεις και συχνοτητες. Αυτο ισως θελει να πει ο "acoustics" μιλωντας για συχνοτικες ανωμαλιες, πλην οτι αυτο αφορα μια στρεβλη κατασταση και οχι τον κανονα.
Στον παραλληλισμο η απολυτη ομοιοτητα των χαρακτηριστικων ειναι λιγοτερο σημαντικη. Απλα το ενα καναλι θα συμβαλλει στο τελικο αποτελεσμα λιγο λιγοτερο και το αλλο λιγο περισσοτερο. Ωστοσο και εδω ενδεχομενως να υπαρξουν θεματα χρωματισμου εαν τα δυο καναλια εχουν αξιοσημειωτες φασικες διαφορες, πραγμα σπανιο για το επιπεδο των μηχανηματων που συζηταμε.
Στους λαμπατους ενισχυτες, ΚΑΙ ο παραλληλισμος ΚΑΙ η γεφυρωση ειναι κατι ευκολο απο πρακτικης πλευρας, καθως ολο και ολο που πρεπει να γινει ειναι παιχνιδι με την συνδεση των δευτερευοντων των μετ/στων Εξοδου των δυο καναλιων με διαφορους τροπους ως προς το φορτιο : παραλληλα και συμφασικα για παραλληλισμο ενω για γεφυρωση εν σειρα το τελος του ενος τυλιγματος με την αρχη του αλλου - εδω δεν χρειαζεται καν αναστροφη φασεως στην Εισοδο αφου την κανουμε στην εξοδο- απλα παραλληλισμος των εισοδων και στις δυο περιπτωσεις.
Εννοειται οτι η πηγη που θα οδηγει τις δυο παραλληλες εισοδους θα εχει ικανοποιητικη ικανοτητα οδηγησης, αφου τωρα θα βλεπει διπλασιο φορτιο. Ομως με τα συνηθισμενα μηχανηματα στην πραξη δεν υπαρχει θεμα να γονατιζει η πηγη ή ο προενισχυτης.
Στους λαμπατους ομως τιθεται πιο εντονα το θεμα της ομοιοτητας των χαρακτηριστικων, (που οπως ειπαμε ειναι κρισιμοτερο κατα την γεφυρωση), λογω της συχνοτερης περιπτωσης ανομοιομορφιας μεταξυ δυο λυχνιων του ιδιου τυπου (σε σχεση με δυο ιδιους ημιαγωγους).
Ο παραλληλισμος δυο ματσαρισμενων καναλιων ειναι εφικτος κατω απο προυποθεσεις και στους λαμπατους, και δεν ειναι σπανιος σε ενισχυτες του εμποριου.