CD...όπως λέμε make_up...

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: CD...όπως λέμε make_up...

Αν ακούσουμε jazz του '50 με φυσικά ή ηλεκρο-... όργανα, σε σωστά γραμμένο δίσκο θα είναι πιο ''φυσικό'' από το ίδιο (αντίγραφο) cd στην εποχή του 1990.

Όλα σωστά Timbre, αλλά ας λάβουμε υπ'οψη μας οτι οι ψηφιοποιήσεις το '90 γινόντουσαν με μηχανές, πολύ υποδεέστερες
από τις σημερινές. Παρ'όλα αυτά αν είχαμε ένα βινύλιο Α' κοπής της εποχής -αυστηρά και όχι επανέκδοση-θα ήταν καλύτερο (σε ένα σπουδαίο πικάπ φυσικά).
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Κάποιος που θα έχει σωστά γραμμένο δίσκο από την δεκαετία του '50 (υποθετικά μιλάμε πάντα, καθώς η ισοστάθμιση RIAA και η στερεοφωνία που κάνανε το βινυλίο HiFi, παρουσιάστηκαν το '54 και '57 αντιστοιχα. Εκτός αυτού, τα βινύλια τότε, ήταν 90-130 γραμμαρίων και τυπώνονταν από πρέσσες της κακιάς ώρας, οπότε μόνο για σωστά γραμμένο δίσκο δεν μπορούμε να μιλάμε...) και δεν τον έχει καταστρέψει ακόμα από την χρήση, μάλλον δεν είναι μουσικόφιλος, αλλά βινυλιόφιλος...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: CD...όπως λέμε make_up...

Κάποιος που θα έχει σωστά γραμμένο δίσκο από την δεκαετία του '50 (υποθετικά μιλάμε πάντα, καθώς η ισοστάθμιση RIAA και η στερεοφωνία που κάνανε το βινυλίο HiFi, παρουσιάστηκαν το '54 και '57 αντιστοιχα. Εκτός αυτού, τα βινύλια τότε, ήταν 90-130 γραμμαρίων και τυπώνονταν από πρέσσες της κακιάς ώρας, οπότε μόνο για σωστά γραμμένο δίσκο δεν μπορούμε να μιλάμε...) και δεν τον έχει καταστρέψει ακόμα από την χρήση, μάλλον δεν είναι μουσικόφιλος, αλλά βινυλιόφιλος...
αν πούμε την δεκαετία του ΄55 - ΄65 είσαι καλυμμένος ? :126:
Εξαρτάται από την εποχή και την τεχνολογία, το είπα και πριν.

Υπάρχουν όμως είδη μουσικής + παραγωγής που το βινύλιο υπερέχει (σε σημεία), χωρίς αυτό να σημαίνει το cd είναι κατώτερο, αν το εκμεταλλευτείς σωστά.

Στην αρχική του μορφή το ψηφιακό cd ήταν χειρότερο από ένα καλό δίσκο και καλύτερο από τα ''καταναλωτικά'' βινύλια και την κασέτα.
Υπάρχουν και μερικά cds που αποδίδουν χειρότερα, αφού προέρχονται από δίσκους.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD...όπως λέμε make_up...

Αν ακούσουμε jazz του '50 με φυσικά ή ηλεκρο-... όργανα, σε σωστά γραμμένο δίσκο θα είναι πιο ''φυσικό'' από το ίδιο (αντίγραφο) cd στην εποχή του 1990.

Όλα σωστά Timbre, αλλά ας λάβουμε υπ'οψη μας οτι οι ψηφιοποιήσεις το '90 γινόντουσαν με μηχανές, πολύ υποδεέστερες
από τις σημερινές. Παρ'όλα αυτά αν είχαμε ένα βινύλιο Α' κοπής της εποχής -αυστηρά και όχι επανέκδοση-θα ήταν καλύτερο (σε ένα σπουδαίο πικάπ φυσικά).
Αυτό ακριβώς ! !! :126:
 


Μηνύματα
1.747
Reaction score
874
Μήπως κάτι έχεις ξεχάσει SUDOKU?
Η ψηφιακή μήτρα πως έγινε βινύλιο, δεν πέρασε απ΄όλα αυτά τα τρισκατάρατα μειονεκτήματα ενός DAC για να αναλογικοποιηθεί?
Oι ανακρίβειες και οι χρωματισμοί μίας καλής RIAA είναι πολλαπλάσιες από ότι αντίστοιχο εισάγει και ένα μέτριο DAC..
Θέμη...ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ μαζί σου στον παραπάνω ισχυρισμό σου για την RIAA...
Αν υπάρχει τρόπος να αποδειχθεί το αντίθετο επιστημονικά με μετρήσεις και γραφήματα παρακαλώ εσένα ή τον οποιονδήποτε να το κάνει...
Πιστεύω πως η ισοστάθμιση RIAA όταν εφαρμόζεται σωστά ΕΙΝΑΙ 100% ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ...
Αυτό που ΔΕΝ είναι καθόλου αναστρέψιμο είναι ο ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ της μουσικής πληροφορίας σε ψηφία και η ΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ της με αμφισβητούμενους αλγόριθμους...
Σε οτιδήποτε HD φορμά είναι αυτό...To σημερινό HD είναι 24/96 το αυριανό θα είναι 128/6400 μετά από 10 χρόνια θα είναι 2400/192000...
Και φυσικά ΔΕΝ βάζω στη μέση το νόθο red_book_cd που θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: CD...όπως λέμε make_up...

....
Αυτό που ΔΕΝ είναι καθόλου αναστρέψιμο είναι ο ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ της μουσικής πληροφορίας σε ψηφία και η ΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ της με αμφισβητούμενους αλγόριθμους...
Σε οτιδήποτε HD φορμά είναι αυτό...To σημερινό HD είναι 24/96 το αυριανό θα είναι 128/6400 μετά από 10 χρόνια θα είναι 2400/192000...
Και φυσικά ΔΕΝ βάζω στη μέση το νόθο red_book_cd που θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...
Θυμάσαι τι αντιπροσωπεύει το "16" και τι το "44.1" ? (ή αντίστοιχα το 24/96)

Δεν χρειάζεται να ανέβουμε πολύ παραπάνω.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Θέμη...ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ μαζί σου στον παραπάνω ισχυρισμό σου για την RIAA...
Αν υπάρχει τρόπος να αποδειχθεί το αντίθετο επιστημονικά με μετρήσεις και γραφήματα παρακαλώ εσένα ή τον οποιονδήποτε να το κάνει...
Πιστεύω πως η ισοστάθμιση RIAA όταν εφαρμόζεται σωστά ΕΙΝΑΙ 100% ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ...
Αυτό που ΔΕΝ είναι καθόλου αναστρέψιμο είναι ο ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ της μουσικής πληροφορίας σε ψηφία και η ΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ της με αμφισβητούμενους αλγόριθμους...
Σε οτιδήποτε HD φορμά είναι αυτό...To σημερινό HD είναι 24/96 το αυριανό θα είναι 128/6400 μετά από 10 χρόνια θα είναι 2400/192000...
Και φυσικά ΔΕΝ βάζω στη μέση το νόθο red_book_cd που θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...
Ας μην διαφωνούμε SUDOKU για άλλη μία φορά για όλα αυτά. Απλά σύγκρινε τον ήχο τριών ακριβών phono και αντίστοιχων ακριβών DACs και εκτίμησε το μέγεθος των διαφορών.
Σαν τελευταίο θέλω να πω οτι σήμερα ΟΛΟΙ γράφουν σε υψηλή ανάλυση και αυτό είναι η ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΗ αποτύπωση ήχου που έγινε ποτέ από τότε που εφευρέθηκε. Πίστεψέ με έχω γράψει
χιλιάδες ώρες αναλογικά και ψηφιακά και μπορώ να γνωρίζω.
Αλλά είτε μας αρέσει, είτε όχι όλη η σύγχρονη παραγωγή είναι ψηφιακή ή ψηφιοποιημένη αναλογική. Πραγματικά δεν έχω κάτι άλλο να αποδείξω, ακούστε προσεκτικά, χωρίς τις δικαιολογημένες αντιπάθειες της εποχής του redbook.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Κάποιος που θα έχει σωστά γραμμένο δίσκο από την δεκαετία του '50 (υποθετικά μιλάμε πάντα, καθώς η ισοστάθμιση RIAA και η στερεοφωνία που κάνανε το βινυλίο HiFi, παρουσιάστηκαν το '54 και '57 αντιστοιχα.


The Jazz Club is a unique RIAA phono stage because it allows you to select different RIAA equalisation for different recordings. Some older vinyl recordings used different equalization from the standard adopted in later years.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
The RIAA equalization curve has operated as a de facto global industry standard for the recording and playback of vinyl records since 1954. Before then, especially from 1940, each record company applied its own equalization; there were over 100 combinations of turnover and rolloff frequencies in use, the main ones being Columbia-78, Decca-U.S., European (various), Victor-78 (various), Associated, BBC, NAB, Orthacoustic, World, Columbia LP, FFRR-78 and microgroove, and AES.

When the Columbia LP was released in June 1948, the developers subsequently published technical information about the 33 1/3 rpm, microgroove, long playing record. Columbia disclosed a recording characteristic showing that it was like the NAB curve in the treble, but had more bass boost or pre-emphasis below 150 Hz. The authors disclosed electrical network characteristics for the Columbia LP curve. This was the first such curve based on formulae.

In 1951 at the beginning of the post-World War II high fidelity (hi-fi) popularity, the Audio Engineering Society (AES) developed a standard playback curve. This was intended for use by hi-fi amplifier manufacturers. If records were engineered to sound good on hi-fi amplifiers using the AES curve, this would be a worthy goal towards standardization. This curve was defined by the time constants of audio filters and had a bass turnover of 400 Hz and a 10,000 Hz rolloff of -12 dB.

RCA Victor and Columbia were in a "market war" concerning which recorded format was going to win: the Columbia LP versus the RCA Victor 45 rpm disc (released in February 1949). Besides also being a battle of disc size and record speed, there was a technical difference in the recording characteristics. RCA Victor was using "New Orthophonic" whereas Columbia was using the LP curve.

Ultimately the New Orthophonic curve was disclosed in a publication by R. C. Moyer of RCA Victor in 1953. He traced RCA Victor characteristics back to the Western Electric "rubber line" recorder in 1925 up to the early 1950s laying claim to long-held recording practices and reasons for major changes in the intervening years. The RCA Victor New Orthophonic curve was within the tolerances for the NAB/NARTB, Columbia LP, and AES curves. It eventually became the technical predecessor to the RIAA curve and superseded all other curves. By the time of the stereo LP in 1958, the RIAA curve, identical to the RCA Victor New Orthophonic curve, became standard throughout the national and international record markets.

RIAA equalization is not a simple low-pass filter. It carefully defines transition points in three places - 75 µs, 318 µs and 3180 µs, which correspond to 2122 Hz, 500 Hz and 50 Hz. Implementing this characteristic is not especially difficult, but more involved than a simple linear amplifier
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
και γω τι σου γραφω μανουλα μου παραπανω;
οτι υπαρχουν φονο που διορθωνουν αυτες τις διαφορετικες ισοσταθμισεις εγγραφης ακομη και πριν το ΄50
 



JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Μόνο που οι άλλες ισοσταθμίσεις εγγραφής δεν είχαν καμμία σχέση ποιοτικά με την καμπύλη RIAA, δίναν μικρότερο συχνοτικό ευρός, αναμείγνυαν συχνότητες ανάλογα με την γραμμική ταχύτητα του αυλακίου και δεν μπορούν να χαρακτηριστούν Hi-Fi...
 

Μηνύματα
1.747
Reaction score
874
Τα παραπάνω γραφόμενα ΔΕΝ σημαίνουν πως το equalization με το καθιερωμένο πρωτόκολλο RIAA δεν είναι ανακτήσιμο μέγεθος...
Η RIAA δεν είναι τίποτε άλλο από την εφαρμογή ενός ΑΠΛΟΥ standard equalization...

http://en.wikipedia.org/wiki/RIAA_equalization

Κάτι σαν το DOLBY που με τη χρήση του έχουν γίνει οι περισσότερες και οι κορυφαίες των κορυφαίων ηχογραφήσεις...

Και ακόμα MHN ξεχνάμε πως όλοι έχουμε στα ηχεία μας διπλά και τριπλά bandpass equalizers(τα γνωστά crossovers)...Τι πάει να πει πως τα ηχεία μας δεν είναι καλά ή πως πρέπει να αλλάξουμε τα crossovers των ηχείων μας με DACS 24/96 ???
 

Μηνύματα
13.983
Reaction score
11.664
Και ακόμα MHN ξεχνάμε πως όλοι έχουμε στα ηχεία μας διπλά και τριπλά bandpass equalizers(τα γνωστά crossovers)...Τι πάει να πει πως τα ηχεία μας δεν είναι καλά ή πως πρέπει να αλλάξουμε τα crossovers των ηχείων μας με DACS 24/96 ???
Για αυτό τώρα τελευταία έχω γίνει και εγώ οπαδός της ενεργής πολυενίσχυσης σε ένα ηχείο, χρησιμοποιώντας ψηφιακά crossovers σε επίπεδο ψηφιακού σήματος. Γλυτώνεις πολλά προβλήματα, λεφτά να 'χεις!
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: CD...όπως λέμε make_up...

... Και ακόμα MHN ξεχνάμε πως όλοι έχουμε στα ηχεία μας διπλά και τριπλά bandpass equalizers(τα γνωστά crossovers)...Τι πάει να πει πως τα ηχεία μας δεν είναι καλά ή πως πρέπει να αλλάξουμε τα crossovers των ηχείων μας με DACS 24/96 ???
Μάνο με πρόλαβε ο Πέτρος:
Για αυτό τώρα τελευταία έχω γίνει και εγώ οπαδός της ενεργής πολυενίσχυσης σε ένα ηχείο, χρησιμοποιώντας ψηφιακά crossovers σε επίπεδο ψηφιακού σήματος. Γλυτώνεις πολλά προβλήματα, λεφτά να 'χεις!
αλλά θα το συζητήσουμε σε άλλο θέμα. Είναι τα παθητικά ηχεία, κατά τη γνώμη μου, το botlleneck ενός συστήματος. :126:
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.746
Reaction score
22.489
Μόνο που οι άλλες ισοσταθμίσεις εγγραφής δεν είχαν καμμία σχέση ποιοτικά με την καμπύλη RIAA, δίναν μικρότερο συχνοτικό ευρός, αναμείγνυαν συχνότητες ανάλογα με την γραμμική ταχύτητα του αυλακίου και δεν μπορούν να χαρακτηριστούν Hi-Fi...
Όλες οι ισοσταθμίσεις είναι hi-fi, ακόμη και αυτές που εφαρμόζονταν προπολεμικά στους δίσκους 78 στροφών, υπό την προϋπόθεση πως κατά την αναπαραγωγή θα εφαρμογή η αντίστοιχη αποέμφαση. Απόδειξη οι εξαίσιες – για τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής – ηχογραφήσεις του Carlos Gardel, που έφυγε από τη ζωή μόλις το 1935. Όλες οι ισοσταθμίσεις είχαν παραπλήσια δομή, ώστε να προσπεράσουν τα εγγενή μηχανικά προβλήματα του φωνογραφικού δίσκου, και απλώς επειδή καθεμιά καθορίσθηκε από διαφορετικούς μηχανικούς, παρουσιάζει επιμέρους διαφοροποιήσεις. Η καμπύλη RIAA είναι απλώς ένα κοινό πρότυπο που καθορίσθηκε από ένα συλλογικό φορέα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ανάλογες τεχνικές
προδιαγραφές, ώστε σε δίσκο LP 12 ιντσών να μπορεί να χωρέσει πρόγραμμα διαρκείας ακόμη και μισής ώρας ανά πλευρά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.746
Reaction score
22.489
Και ακόμα MHN ξεχνάμε πως όλοι έχουμε στα ηχεία μας διπλά και τριπλά bandpass equalizers(τα γνωστά crossovers)...Τι πάει να πει πως τα ηχεία μας δεν είναι καλά ή πως πρέπει να αλλάξουμε τα crossovers των ηχείων μας με DACS 24/96 ???
Φυσικά! Ποιος σου είπε πως ένα αναλογικό κροσόβερ που διαχειρίζεται ισχύ έως και 1000W είναι ό,τι καλύτερο; Δεν είναι καλύτερο, απλώς πουλάει στο πόπολο. Διότι οι εκλεκτοί, που ΔΕΝ είναι πόπολο, ακούν από κάτι τέτοια.
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.173
Μηνύματα
3.003.803
Members
38.421
Νεότερο μέλος
kokdim
Top