Eλληνικος θριαμβος στην εκθεση του Μοναχου


Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
Δεν είναι ευγενικό ν'αποπαίρνουμε...νέα μέλη.Ο αύξοντας δεν έχει τόση σημασία όσο ο...λήγοντας.
(εφόσον με αποδέσμευσε με κάθε επισημότητα ο thva,έχω ευχέρεια να συνηγορήσω υπέρ οποιουδήποτε,pro bono) :wink:
Καριέρα θα κάνω εγω εδω μέσα ? Εγω Χαλίααααααα ....πουλάω χαλίαααααα. :D
 
Last edited:

Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
ότι η φωνή έρχεται από εξω από τον τοίχο σαν να έρχεται από τον Άδη
Τώρα το είδα αυτό χα χα.

Ωχ, μην λες τέτοια, κάτι τέτοια έλεγα και εγω στην αρχή και βγάλουν αι ειδικαί επιστήμοναι το DSM-5 και μας φορτώσουν με εξ αποστάσεως διάγνωση, καμιά δεκαριά σύνδρομα, πέρα απο το ότι τα τσούζουμε. :D
 


Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
Πάμε για Νόμπελ ακουστικής με την κατανόηση της μέτρησης RT 60 σε μικρούς χώρους, εδω μέσα. :D

Εγω πάντως αποφάσισα ποιόν θα καλέσω για να μου το φτιάξει αλλά και να μου στήσει πολυκάναλο.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
@kanakiani βγάλε τη φροντίδα από το χωρο σου, να δεις που θα πάει η στερεοφωνική εικόνα.
Ξέρεις ότι όσο πιο πολύ απορρόφηση βάζεις τόσο πιο λάθος είναι η μέτρησή σου του RT 60 ε ?

Που ήθελες να μετρήσεις και απο πρίν , για αυτό το λέω. :D

Υ.Γ: μην τρομάζεις τον κόσμο. :)
 

Μηνύματα
7.514
Reaction score
12.341
Πάμε για Νόμπελ ακουστικής με την κατανόηση της μέτρησης RT 60 σε μικρούς χώρους, εδω μέσα. :D

Εγω πάντως αποφάσισα ποιόν θα καλέσω για να μου το φτιάξει αλλά και να μου στήσει πολυκάναλο.
Ξέρεις ότι όσο πιο πολύ απορρόφηση βάζεις τόσο πιο λάθος είναι η μέτρησή σου του RT 60 ε ?

Που ήθελες να μετρήσεις και απο πρίν , για αυτό το λέω. :D

Υ.Γ: μην τρομάζεις τον κόσμο. :)
Δεν τρομάζω κανένα. Ξέρει όπως ξέρω κι εγώ τί θα χάσει αν βγάλει τη φροντίδα.
 

Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
Δεν τρομάζω κανένα. Ξέρει όπως ξέρω κι εγώ τί θα χάσει αν βγάλει τη φροντίδα.
Το πρώτο πόστ μου που έκανες reply (δεν χρειαζόταν) δεν αφορούσε σε κάτι που είπες εσύ. Just saying, so you Know.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.759
Reaction score
58.669
@kanakiani βγάλε τη φροντίδα από το χωρο σου, να δεις που θα πάει η στερεοφωνική εικόνα.
Σε βαθύ...σκοτάδι. :sneaky:
(εξαρτάται βεβαίως και από τη διασπορά των ηχείων,αλλά αυτό είναι περιττή επέκταση στο παρόν σχόλιο)
Ξέρεις ότι όσο πιο πολύ απορρόφηση βάζεις τόσο πιο λάθος είναι η μέτρησή σου του RT 60 ε ?

Που ήθελες να μετρήσεις και απο πρίν , για αυτό το λέω. :D

Υ.Γ: μην τρομάζεις τον κόσμο. :)
Θα ήταν περίεργο να μην άλλαζαν οι τιμές RT σε κάποιες οκτάβες ανάλογα με τη ζώνη δράσης στις εφηρμοσμένες απορροφητικές διατάξεις.

Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι οι τιμές RT τείνουν επίσης να μεταβάλλονται σε συνάρτηση με τη θέση λήψης εντός του δωματίου,έστω και χωρίς την παραμικρή μεταβολή στη σύσταση των επιφανειών του.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.991
Reaction score
139.349
Πάμε για Νόμπελ ακουστικής με την κατανόηση της μέτρησης RT 60 σε μικρούς χώρους, εδω μέσα. :D
Σε μικρούς χώρους;

Υπάρχουν 2 ερμηνείες του τι εστί "μικρός χώρος".

Η απλοϊκή ερμηνεία μεταξύ κοινών ανθρώπων, είναι "εγώ έχω μεγάλο σαλόνι, ίσα με 45τμ, εσύ έχεις μικρό δωμάτιο γραφείου, στα 9 τμ, εσύ έχεις μικρό χώρο για στέρεο, εγώ μεγάλο".

Φυσικά αυτό δεν ισχύει, όσον αφορά τις μετρήσεις τουλάχιστον, και την ακουστική του χώρου.

Η "επιστημονική" ερμηνεία είναι "όλοι οι οικιακοί χώροι είναι μικροί χώροι, μεγάλες είναι οι αίθουσες κλασσικής μουσικής, οι μεγάλοι κινηματογράφοι, οι καθεδρικοί ναοί, κλπ".

Σε μια μεγάλη και διάσημη αίθουσα κλασσικής μουσικής, η ηχητική σφραγίδα του χώρου, θεωρείται "το μεγάλο ατού της" και οι τιμές RT60 εκεί είναι ιδιαίτερα υψηλές, μπορεί να ξεπερνούν τα 3 δευτερόλεπτα.

Λόγω όμως των μεγάλων διαστάσεων αυτής της αίθουσας, οι πρώτες ανακλάσεις είναι από τοιχωματικα όρια που βρίσκονται πολύ μακριά, πολλά πολλά μέτρα μακριά, και η έμμεση, αφού ταξιδέψει δεκάδες μέτρα, έχει μεν μεγάλους χρόνους μετρήσιμης αντήχησης, αλλά εξασθενει λόγω της απόστασης που διανύει.

Σε μικρούς χώρους, η ισχύς της έμμεσης παραμένει παρόμοια της ισχύος της άμεσης, στη θέση ακρόασης, λόγω των μικρών διαστάσεων του χώρου και της μικρής απόστασης που διανύει.

Δηλαδή ο χρόνος πτώσης της ισχύος της έμμεσης σε σχέση με την άμεση, μας ενδιαφέρει μόνο σε σχέση με τις διαστάσεις του χώρου.

Σε μια μεγάλη αίθουσα συναυλίας, που μετράνε το RT60, το πρώτο ερώτημα είναι γιατί μετράνε αυτό το πράμα, δηλαδή τον χρόνο που κάνει ένας ήχος για να πέσει η ισχύς του κατά 60 ντεσιμπέλ. Που σκατα το βρήκαν το 60; τυχαίο είναι; γιατί δε χρησιμοποίησαν το 90 ας πούμε;

Η ερμηνεία είναι απλή. Τα μουσικά όργανα κατά μέσο όρο παράγουν 100 ντεσιμπέλ μέση στάθμη και ο θόρυβος ηρεμίας σε μια αίθουσα γεμάτη κόσμο κατά μέσο όρο είναι στα 40 ντεσιμπέλ, άρα χρειάζεται να μετρήσουν πόσο χρόνο κάνει ο ήχος να φτάσει το θόρυβο του περιβάλλοντος, δηλαδή να σβήσει μέσα σε αυτόν. 100-40=60. RT60 λοιπόν.

Κι έτσι αποφάσισαν να μετράνε το χρόνο που κάνει να πέσει η ισχύς της άμεσης κατά 60 ντεσιμπέλ.

Μέσα στο σπίτι, στο δωμάτιο που κάθεσαι, δύσκολα να βάλεις στάθμες αυθεντικών μουσικών οργάνων, εκεί τα πράματα είναι πιο χαλαρά, πες 75 ντεσιμπέλ και ο θόρυβος ηρεμίας στο διαμέρισμα μέσα στην πόλη με τα λεωφορεία απ'εξω και το ψυγείο δίπλα, το λέβητα ή το κλιματιστικό, πες στα 45, άρα διαφορά 30 άρα μετράς RT30 και RT20.

Πολλαπλασιαζοντας το RT30 επί 2 και το RT20 επί 3, έχεις πραγματική τιμή RT60.

Όλα τα σοφτγουερ έτσι δουλεύουν, και οι γενικές οδηγίες για "μικρούς χώρους" (δηλαδή οικιακούς χώρους) είναι χαμηλό RT60 κοντά στο 0.3".

Σε μεγάλες αίθουσες κλασικής, ένα RT60 μεταξύ 1,5-2,5" είναι εξαιρετικό για μουσική, και σε καθεδρικό ναό για εκκλησιαστικο όργανο ένα RT60 στα 9-10 δευτερόλεπτα είναι ομοίως εξαιρετικό.

Στο σπίτι όμως, για να ακούσεις την ηχογράφηση που έγινε σε αυτόν τον καθεδρικό ναό, θα πρέπει το μετρησιμο RT60 σου να βρίσκεται περί το 0.3".

Στην πραγματικότητα, αυτό που πρέπει να μπορείς να ακούσεις, είναι το RT60 του χώρου ηχογραφησης, της αίθουσας συναυλίας, το οποίο είναι σπουδαίο, και δεν πρέπει να ακούς καθόλου το RT60 του δικού σου χώρου, το οποίο είναι γτπκ.

Ο τουλ έκανε τον κόπο να εξηγήσει σε βάθος τι εκφράζει το RT60 σε μικρούς χώρους, διότι κατά βάση δεν υπάρχει πραγματικός χρόνος αντήχησης σε μικρούς χώρους, και είπε πως το RT60 εκφράζει το ρυθμό μείωσης της ενέργειας της έμμεσης, και αυτό ακριβώς μας ενδιαφέρει, δηλαδή πόσο γρήγορα θα ελαττωθεί η ισχύς της ισχυρής έμμεσης των πρώτων (άμεσων) ανακλασεων.

Πάρα τη διαφορά της ερμηνείας, παραμένει ως RT60 η μέτρηση σε μικρούς χώρους, χωρίς να σημαίνει κατ'αναγκη reveberation time κυριολεκτικά, περισσότερο είναι reflection time.

Συμπερασματικα, για Νόμπελ ακουστικής προφανώς δεν πάμε, αλλά το θέμα της ηχητικής μικρών χωρών, επειδή διαβάσαμε τον πάτο μας, το έχουμε κατανοήσει με απόλυτη βεβαιότητα, και με σοβαρές επιστημονικές βάσεις, αποδεδειγμένα.
Κάθε αντίρρηση, είναι γτπκ επιπέδου μανούλες του φειζμπουκ.

FB_IMG_1653844759513.jpg
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.552
Reaction score
22.045
Στην πραγματικότητα, αυτό που πρέπει να μπορείς να ακούσεις, είναι το RT60 του χώρου ηχογραφησης, της αίθουσας συναυλίας, το οποίο είναι σπουδαίο, και δεν πρέπει να ακούς καθόλου το RT60 του δικού σου χώρου, το οποίο είναι γτπκ.
Αμήν!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.991
Reaction score
139.349
Α ρε κογια, τα αυτονόητα ακόμα λέμε.

Να σας πω ένα μυστικό, αλλά να μείνει μεταξύ μας:

Με μετρήσιμο RT60 στο χώρο σας μεταξύ 0.4-0.5" είναι εντελώς αδύνατο να διακρίνετε με σαφήνεια τους χρόνους αντήχησης της αίθουσας συναυλιών της ηχογραφησης.

Θα "λερώνει" σημαντικά το RT του χώρου σας αυτόν της ηχογράφησης.

Ο χώρος σας θα λερώνει κάθε ηχογράφηση, κι όταν μιλάμε για σπουδαίες αίθουσες συναυλιών, αυτές είναι σπουδαίες μόνον και μόνον για το RT60 τους, κι όχι για το πόσο αναπαυτικά καθίσματα έχουν. Δηλαδή στο σπίτι σας, εκείνο το RT60 της αίθουσας συναυλίας θα πρέπει να μπορείτε να ακούσετε, κι όχι τι ηχητική σφραγίδα βγάζει το σύνθετο και το τραπεζάκι στο δωματιάκι σας.

Βεβαίως, με μετρησιμο RT60 στο χώρο σας πάνω από 0.5", πάνω από μισό δευτερόλεπτο, έχετε χάσει όλη την ομορφιά της ακουστικής τέτοιων χώρων ηχογραφησης, ακούτε κατά κύριο λόγο την ηχητική σφραγίδα του φτωχικού σας να επιβάλλεται σε ότι πα να παιξ το ρημάδι το στερεο. Ακούτε έναν αχταρμά αντήχησης από 2 διαφορετικούς χώρους, δηλαδή ακούτε γτπκ εβριθινγκ.

Σιτ χαπενς.

Ευτυχώς που όλα αυτά όχι απλώς δεν είναι σπουδαία, αλλά είναι αμελητέας σημασίας, καθως χεστηκε το σύμπαν όλο για το πως παιζ το ρημάδι το στέρεο στο χώρο σας, και ομοίως η σύζυγος, καρφί δε της καίγεται και καλά κάνει. Σλόου δι εγκς. Λεφτά να υπάρχουν, φαΐ στο τραπέζι, υγεία, να μην έχουμε πόλεμο, να πάρουμε κάνα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Να αυτά πιο σημαντικά είναι. Κι η μπριζόλα να είναι μιντιουμ ρεϊρ, το ψάρι καρπατσιο, ωμό. Αυτά. Σπουδαία. 😎
 
Last edited:


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.020
Reaction score
14.878
Με μετρήσιμο RT60 στο χώρο σας μεγαλύτερο του 0.4" είναι εντελώς αδύνατο να διακρίνετε με σαφήνεια τους χρόνους αντήχησης της αίθουσας συναυλιών της ηχογραφησης.

Θα "λερώνει" σημαντικά το RT του χώρου σας αυτό της ηχογράφησης.
:hi:
μπριζόλα να είναι μιντιουμ ρεϊρ, το ψάρι καρπατσιο, ωμό. Αυτά. Σπουδαία.
:( νεαντερναλ:errwhat:Δρακουλα των καρπαθιων :rofl:
 

Μηνύματα
7.514
Reaction score
12.341
Και που με δύο μόνο ηχεία είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει. Δηλαδή, άντε να βγάλουν δύο ηχεία το reverb του μεγάρου σε μικρό χώρο με rt60 γτπκ.
Άσε ρε συ. Αφού είναι γνωστό ότι ακούτε βιολιστές στη στέγη όλοι οι πολυκάναλοι!!!!! Εντελώς αφύσικη αναπαραγωγή!! Μα, ήχοι απο το ταβάνι;;;; Παίζουν στο ταβάνι οι μουσικοί του μεγάρου;;;;;;; Αληθοφάνεια μηδέν, αγαπητέ!!!!!
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.020
Reaction score
14.878
Νικο πεζνε στο Μεγαρο εχει 4 ηχεια ακριβως στο κεντρο της αιθουσας για να πεζνε οι Μουσικοι απ την οροφη :gamer: γιατι αλλο να ειναι τα ηχεια στο κεντρο;;:rofl:
Μα γιατι μρε Μαστοροι βαλανε τα ηχεια ;;;;;; θα αρωτηξω τον κ. Μαρκου που ειναι τακτικος θαμων στο Μεγαρο :beach: :rofl:
 
Last edited:

Μηνύματα
7.514
Reaction score
12.341
Νικο πεζνε στο Μεγαρο εχει 4 ηχεια ακριβως στο κεντρο της αιθουσας για να πεζνε οι Μουσικοι απ την οροφη :gamer: γιατι αλλο να ειναι τα ηχεια στο κεντρο;;:rofl:
Μη τους δικαιολογείς εσύ Χρήστο!!!!! Είναι αφύσικος τρόπος αναπαραγωγής!!! Τέρμα!!! Το σωστό, το χάι εντ το ορθόδοξο φέρνει στο χώρο μας την ορχήστρα!! Εκεί που κάθεται η ορχήστρα, κάθονται και τα ηχεία!! Έχεις δει εσύ βιολιστή να κάθεται στο ταβάνι;;;;;; Όχι, δεν το δέχομαι! Σινεματζήδες, φτου κακά!!!!!
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.899
Reaction score
16.978
Νικο πεζνε στο Μεγαρο εχει 4 ηχεια ακριβως στο κεντρο της αιθουσας για να πεζνε οι Μουσικοι απ την οροφη :gamer: γιατι αλλο να ειναι τα ηχεια στο κεντρο;;:rofl:
δεν πα να πέζνε απ' όπου θέλνε!
όταν ξαπλώνω στο κρεβάτι για "οριζόντια ακρόαση" ούτε καν σε τρίγωνο δεν κάθομαι! τα ταβάνια θα με πειράξουν :p
 

Μηνύματα
16.657
Reaction score
19.635
Θα ήταν περίεργο να μην άλλαζαν οι τιμές RT
Δεν είπα "άλλαζαν" είπα είναι λάθος.
Σε βαθύ...σκοτάδι.
Εαν εκλάβουμε, (όπως έκανα εγω καθώς κάθε άλλη ερμηνεία θα θεωρούνταν γενική και ατυχής μόνο για εντυπωσιασμό ειπωμένη ) , την έκφραση του @Astronaut Jr. "που θα πάει η στερεοφωνική εικόνα" κυριολεκτικά με την έννοια εαν θα μετακινηθεί απο το κέντρο, τότε :

Η στερεοφωνική απεικόνιση με την έννοια αυτή και απο τις συχνότητες απο τις οποίες κυρίως εξαρτάται, δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί σε εναν συμμετρικό χώρο (απο ότι θυμαμαι μπορεί να κάνω και λάθος , βαριέμαι να ψάξω ξανά για φωτό) και με την απόσταση που έχει απο τον πίσω τοίχο (όχι τον πλαινό, άλλο θέμα), ο @kanakiani

Μικρές αποκλίσεις (ή και μεσαίες) μπορούν να διορθωθούν και με απλή μετακίνηση ενός ηχείου πιο πίσω ή πιο μπροστά. Εξάλλου δεν ξέρω κανέναν που να κεντράρει στερεοφωνική εικόνα με μετρήσεις (ούτε εσυ) και όχι με πρακτικό τρόπο ή με το "αυτί" (το καταραμένο), καθώς δεν έχει νόημα και είναι τόσο χρονοβόρο και τόσο αναποτελεσματικό στις απολάβές του επιθυμητού αποτελέσματος (με μετρήσεις) , αφού θα βλέπεις καμπύλες αλλά δεν θα έχεις ενα reference διόρθωσης τους και δεν μπορείς χωρίς αυτό το reference να κάνεις το συμβιβασμό για το που ακριβώς και σε ποιές συχνότητες θα είναι ο καλύτερος που θα επιλέξεις. Αρα αναγκαστικά γίνεται με το αυτί καθώς οι ανακλάσεις είναι πολλές και περίπλοκες. Αυτό που θα βλέπεις στις καμπύλες έτσι και αλλιώς δεν μπορεί να "μεταφραστεί" σε ακουστική εντύπωση, ώστε να καταλήξεις στον εν λόγω συμβιβασμό.

Παραπέρα αναλύσεις μη μου ζητάς, δεν είμαι άξιος εγω, να τις συζητήσεις με τους είρωνες παραπάνω άξιους γνώστες που τους βάζεις και like ως επιβράβευση (και σου βάζουν) ή με τα νέα μέλη που με το δεύτερο πόστ τους προσβάλλουν ανθρώπους (εαν και εγω δεν προσβλήθηκα, αλλά απάνταω σαν Ρομπέν των Δασών αξιακά για άλλους σε περίπτωση που προσβλήθηκαν) που δεν τους ξέρουν με ένα συβιλλικό "τα τσούζουν". Οι μεγάλοι δάσκαλοι την τελευταία φορά που κοίταξα διαλέγουν τους ακολουθους τους, όχι το αντίθετο. Εσυ φαίνεται να έχεις διαλέξει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.226
Μηνύματα
2.967.180
Members
38.309
Νεότερο μέλος
ChristosDi
Top