Eρωτευτηκα ενα fyne

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Τα ιδια στελνει οχι διαφορετικα αλλα εδω μπανει η τοποθετηση και το ειδος των ηχειων και εγγυται και η μεγαλη δυσκολια στο στησιμο κατα το οποιο πρεπει να τα τοποθετηεις με τεοιο τροπο ωστε η διαφορα στην on με την off axis αποκριση να στελνει 'συνολικα" το ιδιο σημα στην καθε θεση. Για αυτο σε τετοια συστηματα οι τεχνικες προδιαγραφες του ηχειου (μετρησεις) ειναι υψιστης σημασιας ,πολυ περισσοτερο αποο το stereo.
Aν το εχω καταλαβει λαθος διορθωστε με
Αυτο σημαινει οτι καθε τυπος ηχειου πρεπει να εχει διαφορετικη τοποθετηση, επισης οτι χρειαζεσαι οχι 16 η 32 αλλα 100 ηχεια και παλι μπαινει το ερωτημα εαν θελω απο ενα ηχειο αυξηση εντασης στην off axis ενταση πως αυτο θα γινει χωρις παραλληλη αυξηση και της on axis εντασης. Και εμπασει περιπτωσει εδω πολλες φορες ειναι δυσκολο να ακουσουμε λαθη σε ζευγος ηχειων ποσο ειναι δυνατον να το καταλαβουμε οταν παιζουν δεκαδες ηχεια; Αρα τα πολλα ηχεια καλυπτουν και τα λαθη ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Αυτο σημαινει οτι καθε τυπος ηχειου πρεπει να εχει διαφορετικη τοποθετηση, επισης οτι χρειαζεσαι οχι 16 η 32 αλλα 100 ηχεια και παλι μπαινει το ερωτημα εαν θελω απο ενα ηχειο αυξηση εντασης στην off axis ενταση πως αυτο θα γινει χωρις παραλληλη αυξηση και της on axis εντασης. Και εμπασει περιπτωσει εδω πολλες φορες ειναι δυσκολο να ακουσουμε λαθη σε ζευγος ηχειων ποσο ειναι δυνατον να το καταλαβουμε οταν παιζουν δεκαδες ηχεια; Αρα τα πολλα ηχεια καλυπτουν και τα λαθη ;
Όσο αυξάνεται το πλήθος των ηχείων θα περιοριζόταν η ανάγκη επεμβάσεων στην off-axis απόκριση.
Αυτό θα έδινε ευχέρεια να εξομαλύνονταν - εννοείται στο βαθμό που θα επέτρεπε δεδομένο μοντέλο ηχείου - διάφορες ανισορροπίες με γνώμονα την on-axis.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
επειδή θα παρέχεται από άμεση ηχητική ενέργεια που είναι λιγότερο χαοτική σε σχέση με την ενέργεια από ανακλάσεις σε δεδομένο χώρο
Ακριβώς.

Η χωρική πληροφορία στο δικαναλο σεταπ, τυπικά βασίζεται στην έμμεση του χώρου, γι'αυτό χαρακτηριστικά λένε πολλοί όντιοφιλ πως δε τοποθετούν τα ηχεία τους κολλητά στον πίσω τοίχο, ώστε με μια α απόσταση από αυτόν, να υπάρχει διακριτή η αντανακλωμενη ενέργεια από τον τοίχο, η οποία εκλαμβάνεται ως ενέργεια χωρικής πληροφορίας της ηχογράφησης, αλλά δεν είναι, διότι απλώς είναι χαρακτηριστική ενέργεια του χώρου ακρόασης, κι όχι αυτού της ηχογράφησης.

Οι τυπικές "καραμπόλες", ευχάριστες μεν, ψεύτικες δε.

Στο ιμερσιβ σεταπ, υπάρχουν πραγματικές πηγές ήχου (ηχεία) που αποδίδουν με άμεση ενέργεια (on axis) τη χωρική πληροφορία.

Η διαφορά είναι χαοτική, διότι με την άμεση ενέργεια θα ακούσεις την πραγματική χωρική πληροφορία της ηχογράφησης, του χώρου που έπαιζαν οι μουσικοί, κι όχι την πληροφορία του δικού σου χώρου.

Η δε ομοιογένεια στο φάσμα, η τονική ισορροπία που λέμε, όπως ακριβώς μόνον με πολλαπλά σαμπ μπορεί να ισχύει σε μεγάλο εύρος του χώρου ακρόασης, έτσι και στο υπόλοιπο φάσμα, με πολλαπλά ηχεία και μεγάλη ποσότητα άμεσης ενέργειας από κάθε κατεύθυνση, παραμένει τονικά ουδέτερο το σύνολο σε πολύ μεγαλύτερο εύρος του χώρου ακρόασης.

Με ένα σαμπ, μια χαρά μπορεί κάποιος να καταφέρει σε ένα σημείο του χώρου ακρόασης να μετράει (και να ακούει) ισορροπημένο μπάσο. Είναι καταδικασμένο όμως το αποτέλεσμα στο υπόλοιπο εμβαδό του χώρου ακρόασης, ακόμα και σε μικρές διαφοροποιήσεις θέσης, τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κατακόρυφο άξονα.

Το όμοιο ισχύει και στις ανώτερες συχνότητες. Μπορεί να σταματάει η κατευθυντικότητα σε ένα σημείο, αλλά συνεχίζει η τονική αλλοίωση ακάθεκτη.

Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση, από τη χρήση πολλαπλών πηγών ήχου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ακριβώς.

Η χωρική πληροφορία στο δικαναλο σεταπ, τυπικά βασίζεται στην έμμεση του χώρου, γι'αυτό χαρακτηριστικά λένε πολλοί όντιοφιλ πως δε τοποθετούν τα ηχεία τους κολλητά στον πίσω τοίχο, ώστε με μια α απόσταση από αυτόν, να υπάρχει διακριτή η αντανακλωμενη ενέργεια από τον τοίχο, η οποία εκλαμβάνεται ως ενέργεια χωρικής πληροφορίας της ηχογράφησης, αλλά δεν είναι, διότι απλώς είναι χαρακτηριστική ενέργεια του χώρου ακρόασης, κι όχι αυτού της ηχογράφησης.

Οι τυπικές "καραμπόλες", ευχάριστες μεν, ψεύτικες δε.

Στο ιμερσιβ σεταπ, υπάρχουν πραγματικές πηγές ήχου (ηχεία) που αποδίδουν με άμεση ενέργεια (on axis) τη χωρική πληροφορία.

Η διαφορά είναι χαοτική, διότι με την άμεση ενέργεια θα ακούσεις την πραγματική χωρική πληροφορία της ηχογράφησης, του χώρου που έπαιζαν οι μουσικοί, κι όχι την πληροφορία του δικού σου χώρου.

Η δε ομοιογένεια στο φάσμα, η τονική ισορροπία που λέμε, όπως ακριβώς μόνον με πολλαπλά σαμπ μπορεί να ισχύει σε μεγάλο εύρος του χώρου ακρόασης, έτσι και στο υπόλοιπο φάσμα, με πολλαπλά ηχεία και μεγάλη ποσότητα άμεσης ενέργειας από κάθε κατεύθυνση, παραμένει τονικά ουδέτερο το σύνολο σε πολύ μεγαλύτερο εύρος του χώρου ακρόασης.

Με ένα σαμπ, μια χαρά μπορεί κάποιος να καταφέρει σε ένα σημείο του χώρου ακρόασης να μετράει (και να ακούει) ισορροπημένο μπάσο. Είναι καταδικασμένο όμως το αποτέλεσμα στο υπόλοιπο εμβαδό του χώρου ακρόασης, ακόμα και σε μικρές διαφοροποιήσεις θέσης, τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κατακόρυφο άξονα.

Το όμοιο ισχύει και στις ανώτερες συχνότητες. Μπορεί να σταματάει η κατευθυντικότητα σε ένα σημείο, αλλά συνεχίζει η τονική αλλοίωση ακάθεκτη.

Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση, από τη χρήση πολλαπλών πηγών ήχου.
Για τους δε άπιστους Θωμάδες , στον παρακάτω σύνδεσμο έχει επιδειχθεί από το δωμάτιο που φιλοξενούσε τα Vecteur η στοιχείδης περίπτωση με απλό διπλασιασμό των main καναλιών, από δύο σε τέσσερα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
Κωστα προσεξε… βαζω το μικροφωνο στη θεση Α. Ειτε σε μια απλη κατασκευη οπως το sonos ειτε σε μια πιο συνθετη οπως στο trinnov. Κανει τις μετρησεις και ξερω οτι θα μου στειλει στη θεση Α τα σωστα σηματα. Μετα μετραει τη θαση Β. Κοκ…
Εαν στην ενασξη της ακροασης με ρωτουσε σε ποια θεση ειμαι θα καταλαβαινα οτι θα μου στειλει την επεξεργασια της συγκεκριμενης θεσης. Οταν δεν με ρωταει πως στελνει απο ηχειο διαφορετικα σηματα για τις διαφορες θεσεις; Στα sub δεν ισχυει γιατι κατω των 100hz δεν υπαρχει κατευθυντικοτητα του ηχου…
Είναι λάθος όλο το σκεπτικό σου.

Τα έχω εξηγήσει στα προηγούμενα ποστ, δες και το παράδειγμα υλοποίησης του μπουτχια από πάνω.

Κατά βάση, μόνον στα σαμπ υπάρχει σημείο που ορίζεται ως "mlp", όπου σε αυτό το σημείο, θα αποκτά μέγιστη συμφασικότητα η συνεισφορά των πολλαπλών σαμπ, λόγω πολλαπλών θέσεων αυτών, αλλά μειώνεται το υπαρκτό μετρητικά θέμα λόγω του πολύ μεγάλου μήκους κύματος.

Σε πολλαπλές θέσης ακρόασης, και σε 2-3 ή περισσότερες σειρές καθισμάτων, ορίζεται ως master reference position (mlp στην κοινή πρακτική) το κεντρικό σημείο ανάμεσα σε όλα τα καθίσματα. Εκεί έρχεται με τη μέγιστη συμφασικότητα η συνεισφορά των πολλαπλών σαμπ, με αποτέλεσμα κάθε θέση ακρόασης πέριξ αυτού του σημείου, να είναι έστω και κατά λίγο υποδεέστερη, και λέω κατά λίγο, διότι είναι πολύ μεγάλα τα μήκη κύματος, αλλά είναι υπαρκτό μετρητικά το ζήτημα.

Αυτό επιλύεται μόνον με plane wave array, με DBA, με SBA και απορρόφηση, ή με waveforming φυσικά.

Σε υψηλές συχνότητες, όπου τα μήκη κύματος είναι πολύ μικρά, αυτά τα φαινόμενα παύουν να έχουν ενδιαφέρον, και φυσικά δεν είναι καν μετρήσιμα.

Γι'αυτό γενικώς τα μεγαλύτερα προβλήματα σε κάθε χώρο, βρίσκονται στο μπάσο.

Ακόμα και με τα 2 main ηχεία "full range" του δικάναλου σεταπ, όπου είναι σαν να έχεις 2 ανεπαρκή σαμπ σε μη βέλτιστες θέσεις τοποθετημένα.. Δεν ξεφεύγεις από τα προβλήματα στις χαμηλές συχνότητες, ενώ βαίνουν μειούμενα τα προβλήματα τονικής ισορροπίας όσο ανεβαίνει η συχνότητα.
 
Last edited:

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Αυτο σημαινει οτι καθε τυπος ηχειου πρεπει να εχει διαφορετικη τοποθετηση, επισης οτι χρειαζεσαι οχι 16 η 32 αλλα 100 ηχεια και παλι μπαινει το ερωτημα εαν θελω απο ενα ηχειο αυξηση εντασης στην off axis ενταση πως αυτο θα γινει χωρις παραλληλη αυξηση και της on axis εντασης. Και εμπασει περιπτωσει εδω πολλες φορες ειναι δυσκολο να ακουσουμε λαθη σε ζευγος ηχειων ποσο ειναι δυνατον να το καταλαβουμε οταν παιζουν δεκαδες ηχεια; Αρα τα πολλα ηχεια καλυπτουν και τα λαθη ;
Για αυτο ο Costas ear τονιζει σε καθε ευκαιρια οτι για να δουλεψει το συστημα θελει ολα τα ηχεια ιδια και στις ιδιες αποστασεις με την βασικη θεση για να μην γινεται . Off axis η ενταση μειωνεται αλλα το ηχειο βρισκεται ποιο κοντα σου σε σχεση με το απενατι οπου σου στελνει on axis μεγαλυτερη ενταση αλλα λογω αποστασης ισορροπει . Ειναι ενα "balancing act" που απαιτει και πολυ καλο συστημα μετρησης για σοβαρο αποτελεσμα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
Για αυτο ο Costas ear τονιζει σε καθε ευκαιρια οτι για να δουλεψει το συστημα θελει ολα τα ηχεια ιδια και στις ιδιες αποστασεις με την βασικη θεση για να μην γινεται . Off axis η ενταση μειωνεται αλλα το ηχειο βρισκεται ποιο κοντα σου σε σχεση με το απενατι οπου σου στελνει on axis μεγαλυτερη ενταση αλλα λογω αποστασης ισορροπει . Ειναι ενα "balancing act" που απαιτει και πολυ καλο συστημα μετρησης για σοβαρο αποτελεσμα.
Για τον ίδιο λόγο που δε στήνεις δικαναλο σεταπ με 2 διαφορετικά ηχεία, και/ή σε διαφορετική απόσταση ακρόασης το καθένα.

Το ότι έχεις ένα, δύο, τρία, ή δεκατρία ηχεία, δεν αλλάζει τις βασικές αρχές.

Μπορεί να μειώνει την αξία τους, αλλά δε την καταργεί.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Και για να κλεισω θα σας βαλω ενα κομματακι οχι τζαζ οχι κλασσικη…
Πρεπει να ημουν 11 χρονων τελη δεκαετιας 70. Ο αρκετα μεγαλυτερος αδελφος ενος συμμαθητη και φιλου δουλευε σε μια disco. Με παρακαλια εβδομαδων μας υποσχεθηκε και μας εβαλε μεσα για λιγο πριν ανοιξει στο κοινο. Ηταν η abc καπου στη Πατησιων. Καθισαμε στο μπαρ μας βαλανε πορτοκαλαδα και παρακολουθησαμε για λιγο την πριετοιμασια…. Φωτα ηχο. Η πιστα με τετραγωνα φωτορυθμικα στο πατωμα. Και τα ηχεια ( οχι immersive) να παιζουν το εξης κομματι…. Που απο τοτε οποτε το ακουσω σε 1 η 2 η 102 ηχεια σε ακριβο σεταπ η σε φθηνο τρανζιστορακι με ενθουσιαζει. Για να δειξω πως η ουσια ειναι η μουσικη και μονο. Η πρεμουρα για on axis off axis pdf μετρησεων κλπ ειναι η αλλη οψη του νομισματος των καλωδιων με τυλιγμα δερμα εξωγηινου και μπορνας με υλικο απο την σεληνη. Το κομματι ειναι σε mono

 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.093
Reaction score
7.139
Εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο.
Όλοι κάποτε είχαμε άγνοια.
Ποτέ δεν ξέραμε πόσο πιο ωραία μπορεί να ακούγεται ένα τραγούδι από το all-in-one συστηματάκι ήχου της Aiwa.
Ακούσαμε όμως ένα separates σύστημα Pioneer π.χ. και αλλάξαμε γνώμη.
Έπειτα ακούσαμε το ίδιο κομμάτι σε separates σύστημα με Sony ES και ηχεία Roister.
Μετά σε ακόμα καλύτερο σύστημα, με ηχεία B&W.
Μετά ακούσαμε Focal, Martin Logan, Magnepan, κλπ. και όλο και ανέβαινε το επίπεδο ποιότητας.
Φτάσαμε κάποια στιγμή στα πιο σωστά ηχεία, στις πιο καλές πηγές, και σε περιποιημένους ακουστικά χώρους. Εκεί κακομάθαμε.

Πρόοδος, γνώση, εμπειρία.

Προφανώς και μπορεί στην χάση και στην φέξη να ακούσω και από ένα φορητό JBL ηχειάκι όσο κάνω δουλειές π.χ. στο πατάρι.
Με τίποτα όμως αυτό δεν θα αντικαταστήσει το σύστημα που ακούω μουσική όταν θέλω να αράξω και να απολαύσω δίχως να σκέφτομαι τίποτα (όσο αυτό είναι εφικτό με τους τωρινούς ρυθμούς της ζωής).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
Η πρεμουρα για on axis off axis pdf μετρησεων κλπ ειναι η αλλη οψη του νομισματος των καλωδιων με τυλιγμα δερμα εξωγηινου και μπορνας με υλικο απο την σεληνη.
Καταλαβαίνω πως σε οποιονδήποτε τυπικό μέσο μουσικόφιλο, που δεν διαθέτει τις αναγκαίες γνώσεις για τα "pdf" και τις "μετρήσεις", που δεν ξέρει ποιος είναι ο μπάρμπα Τουλ και δεν έχει διαβάσει ούτε καν τη Βίβλο του, όλα αυτά μπορεί να του φαίνονται εξωγήινα.

Αλλά δυστυχώς, δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση με τα φιδόλαδα του παραδοσιακού Χάι Ενδ, διότι αυτά είναι χειροπιαστά μετρητικά δεδομένα, με επαναληψιμότητα και αντικειμενικότητα, πέραν των "προτιμήσεων" του καθενός μας, πέραν του (σεβαστού) υποκειμενισμού.

Βεβαίως τίποτα απ'ολα αυτά δεν είναι αναγκαίο για να ευχαριστιέται τη μουσική του ο καθένας μας, και συμφωνώ με το κατωτέρω:

οποτε το ακουσω σε 1 η 2 η 102 ηχεια σε ακριβο σεταπ η σε φθηνο τρανζιστορακι με ενθουσιαζει. Για να δειξω πως η ουσια ειναι η μουσικη και μονο.
Αλλά η ευχαρίστηση της μουσικής, καλώς ή κακώς δεν αλλάζει τα μετρητικά δεδομένα και δεν συνδέεται με το χόμπι του audio, αυτό είναι ένα διαφορετικό χόμπι από το χόμπι της μουσικοφιλίας, και το ένα δεν προϋποθέτει το δεύτερο, παρά την αλληλοεπικάλυψη της απόλαυσης από τα 2 αυτά ξεχωριστά χόμπι.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Καταλαβαίνω πως σε οποιονδήποτε τυπικό μέσο μουσικόφιλο, που δεν διαθέτει τις αναγκαίες γνώσεις για τα "pdf" και τις "μετρήσεις", που δεν ξέρει ποιος είναι ο μπάρμπα Τουλ και δεν έχει διαβάσει ούτε καν τη Βίβλο του, όλα αυτά μπορεί να του φαίνονται εξωγήινα.

Αλλά δυστυχώς, δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση με τα φιδόλαδα του παραδοσιακού Χάι Ενδ, διότι αυτά είναι χειροπιαστά μετρητικά δεδομένα, με επαναληψιμότητα και αντικειμενικότητα, πέραν των "προτιμήσεων" του καθενός μας, πέραν του (σεβαστού) υποκειμενισμού.

Βεβαίως τίποτα απ'ολα αυτά δεν είναι αναγκαίο για να ευχαριστιέται τη μουσική του ο καθένας μας, και συμφωνώ με το κατωτέρω:



Αλλά η ευχαρίστηση της μουσικής, καλώς ή κακώς δεν αλλάζει τα μετρητικά δεδομένα και δεν συνδέεται με το χόμπι του audio, αυτό είναι ένα διαφορετικό χόμπι από το χόμπι της μουσικοφιλίας, και το ένα δεν προϋποθέτει το δεύτερο, παρά την αλληλοεπικάλυψη της απόλαυσης από τα 2 αυτά ξεχωριστά χόμπι.
Ναι μωρε μη παρεξηγεισαι πλακα κανω. Εχω εντυπωσιαστει απο τις ειδικες γνωσεις του toole το εχω πει πολλες φορες αλλα μη κολλαμε μαζι του οπως οι κνιτες στα γραπτα του λενιν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
Ναι μωρε μη παρεξηγεισαι πλακα κανω. Εχω εντυπωσιαστει απο τις ειδικες γνωσεις του toole το εχω πει πολλες φορες αλλα μη κολλαμε μαζι του οπως οι κνιτες στα γραπτα του λενιν.
Όχι μωρέ, δεν αξίζει να κολλάμε σε θέματα όντιο γενικότερα, και βεβαίως χωράει άφθονη πλάκα, για το χαβαλέ μας συμμετέχουμε άλλωστε.

Είναι ένα αστείο χόμπι.
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Και τα ηχεια ( οχι immersive) να παιζουν το εξης κομματι…. Που απο τοτε οποτε το ακουσω σε 1 η 2 η 102 ηχεια σε ακριβο σεταπ η σε φθηνο τρανζιστορακι με ενθουσιαζει. Για να δειξω πως η ουσια ειναι η μουσικη και μονο. Η πρεμουρα για on axis off axis pdf μετρησεων κλπ ειναι η αλλη οψη του νομισματος των καλωδιων με τυλιγμα δερμα εξωγηινου και μπορνας με υλικο απο την σεληνη.
Θα διαφωνήσω, εννοείται πως η μουσική είναι αυτή που δημιουργεί εν α αίσθημα ικανοποίησης αλλα παίζουν ρόλο και οι συνθήκες ακρόασης.
Για αυτό και στα λαιβ δεν πετάνε απλά στην σκηνή τους μουσικούς να παίξουν, χωρίς ηχολήπτη, κτλπ. Ποιος θα ήθελε να πληρώσει εισιτήριο και να ακούει παραμορφωση στο φουλ για παράδειγμα.
Τα καλώδια είναι οι κλασικές αστειότητες των οπαδών του χαιφαι. Τα υπόλοιπα που αναφέρονται κατά καιρούς όπως On axis έχουν νόημα διότι βελτιώνουν τις συνθήκες ακρόασης που συνδέονται με την απόλαυση αυτής.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
:sneaky:
Με τα παλαιότερα μοντέλα B&W ενδεχομένως οι ακροατές εκείνων των εποχών να κακομάθαιναν πραγματικά με την καλή έννοια σε σύγκριση προς τα μεταγενέστερα ...
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.093
Reaction score
7.139
Με τα παλαιότερα μοντέλα B&W ενδεχομένως οι ακροατές εκείνων των εποχών να κακομάθαιναν πραγματικά με την καλή έννοια σε σύγκριση προς τα μεταγενέστερα ... :sneaky:
Ήθελα να το γράψω κι αυτό, αλλά θα μακρυγορούσα πολύ και είπα να μην :D
 


stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Θα διαφωνήσω, εννοείται πως η μουσική είναι αυτή που δημιουργεί εν α αίσθημα ικανοποίησης αλλα παίζουν ρόλο και οι συνθήκες ακρόασης.
Για αυτό και στα λαιβ δεν πετάνε απλά στην σκηνή τους μουσικούς να παίξουν, χωρίς ηχολήπτη, κτλπ. Ποιος θα ήθελε να πληρώσει εισιτήριο και να ακούει παραμορφωση στο φουλ για παράδειγμα.
Τα καλώδια είναι οι κλασικές αστειότητες των οπαδών του χαιφαι. Τα υπόλοιπα που αναφέρονται κατά καιρούς όπως On axis έχουν νόημα διότι βελτιώνουν τις συνθήκες ακρόασης που συνδέονται με την απόλαυση αυτής.
μαλλον δεν ειχες ακουσει τους θεους ramones στο ροδον…
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.850
Αρα τα πολλα ηχεια καλυπτουν και τα λαθη ;
Αυτή είναι μια τυχαία, αλλά πολύ σοβαρή ερώτηση, και η απάντηση είναι ένα μεγάλο "ναι". 😎

Γι'αυτό το λόγο, και το έχει εξηγήσει αναλυτικά ο Αμίρ, προτείνεται στην αξιολόγηση ενός ηχείου, να ακούς ένα ηχείο, μόνο του. Ακόμα και τα 2 μαζί, μπορούν να "καλύψουν" υπαρκτά προβλήματα, τα οποία παύουν να είναι εύκολα αντιληπτά.

Προφανώς αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο σε πολλαπλά ηχεία, και σκεφτείτε το λίγο πονηρά, δεν είναι καθόλου κακό, ίσα ίσα είναι ότι καλύτερο.

Στόχος μας δεν είναι να διακρίνουμε ως σύγχρονοι Σέρλοκ Χολμς την παραμικρή ατέλεια ενός ηχείου, αλλά να μας ενοχλεί το λιγότερο δυνατόν οποιοδήποτε ηχείο, και η χρήση πολλαπλών ηχείων είναι ένα ισχυρό "κρυφό χαρτί" προς αυτή την κατεύθυνση.

Είναι μάλιστα τόσο ισχυρό, που μπορεί να φτάσεις στο σημείο να μην διακρίνεις κανένα απολύτως πρόβλημα, χρησιμοποιώντας άλλο ηχείο ως κεντρικό, σε σχέση με τα κυρίως ηχεία (προφανώς ίδιας μάρκας και ίδιας σειράς, αλλά με διαφορετική καμπίνα, ίσως και διαφορετικά μεγάφωνα σε διάμετρο ή αριθμό).

Ομοίως στα σαράουντ.

Γι'αυτό κυκλοφορουν διαφορετικά στην όψη κεντρικά ηχεία σε σχέση με τα μεϊν.

Το παραπάνω κεντρικό ηχείο, που δεν είναι όμοιο με τα μεϊν, δεν περνάει καν απ'το μυαλό σου να το συνδυάσεις με ένα Μέιν, για να φτιάξεις ένα δικαναλο σεταπ. Θα έχεις στάνταρ διακριτό, εύκολα αντιληπτό πρόβλημα.

Κι όμως, στο πολυκάναλο, μπορεί να περνάει απαρατήρητο.

Ομοίως οι διαφορετικές αποστάσεις ακρόασης στα περιφερικά λόγου χάριν κανάλια, στα οροφής, κλπ.

Θαύμα θαύμα. 🤣😊😜😁

Βεβαίως η ομοιότητα των ηχείων μεταξύ τους, και η τήρηση ομοίων αποστάσεων ακρόασης σε όλα, ανταμείβει ηχητικά, και όπως είπα οι βασικοί κανόνες δεν παύουν να ισχύουν. Η χρήση πολλαπλών ηχείων, όπως ξαναγραψα, μπορεί να μειώνει την αξία των βασικών αυτών αρχών του όντιο, αλλά δε την καταργεί.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Αυτή είναι μια τυχαία, αλλά πολύ σοβαρή ερώτηση, και η απάντηση είναι ένα μεγάλο "ναι". 😎

Γι'αυτό το λόγο, και το έχει εξηγήσει αναλυτικά ο Αμίρ, προτείνεται στην αξιολόγηση ενός ηχείου, να ακούς ένα ηχείο, μόνο του. Ακόμα και τα 2 μαζί, μπορούν να "καλύψουν" υπαρκτά προβλήματα, τα οποία παύουν να είναι εύκολα αντιληπτά.

Προφανώς αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο σε πολλαπλά ηχεία, και σκεφτείτε το λίγο πονηρά, δεν είναι καθόλου κακό, ίσα ίσα είναι ότι καλύτερο.

Στόχος μας δεν είναι να διακρίνουμε ως σύγχρονοι Σέρλοκ Χολμς την παραμικρή ατέλεια ενός ηχείου, αλλά να μας ενοχλεί το λιγότερο δυνατόν οποιοδήποτε ηχείο, και η χρήση πολλαπλών ηχείων είναι ένα ισχυρό "κρυφό χαρτί" προς αυτή την κατεύθυνση.

Είναι μάλιστα τόσο ισχυρό, που μπορεί να φτάσεις στο σημείο να μην διακρίνεις κανένα απολύτως πρόβλημα, χρησιμοποιώντας άλλο ηχείο ως κεντρικό, σε σχέση με τα κυρίως ηχεία (προφανώς ίδιας μάρκας και ίδιας σειράς, αλλά με διαφορετική καμπίνα, ίσως και διαφορετικά μεγάφωνα σε διάμετρο ή αριθμό).

Ομοίως στα σαράουντ.

Γι'αυτό κυκλοφορουν διαφορετικά στην όψη κεντρικά ηχεία σε σχέση με τα μεϊν.

Το παραπάνω κεντρικό ηχείο, που δεν είναι όμοιο με τα μεϊν, δεν περνάει καν απ'το μυαλό σου να το συνδυάσεις με ένα Μέιν, για να φτιάξεις ένα δικαναλο σεταπ. Θα έχεις στάνταρ διακριτό, εύκολα αντιληπτό πρόβλημα.

Κι όμως, στο πολυκάναλο, μπορεί να περνάει απαρατήρητο.

Ομοίως οι διαφορετικές αποστάσεις ακρόασης στα περιφερικά λόγου χάριν κανάλια, στα οροφής, κλπ.

Θαύμα θαύμα. 🤣😊😜😁

Βεβαίως η ομοιότητα των ηχείων μεταξύ τους, και η τήρηση ομοίων αποστάσεων ακρόασης σε όλα, ανταμείβει ηχητικά, και όπως είπα οι βασικοί κανόνες δεν παύουν να ισχύουν. Η χρήση πολλαπλών ηχείων, όπως ξαναγραψα, μπορεί να μειώνει την αξία τους, αλλά δε την καταργεί.
Αρα δεν μιλαμε για την καλυτερη de facto αναπαραγωγη αλλα για την πιο πετυχημενη διορθωση λαθων.
Τοτε σημαινει οτι αν κατι διορθωνει λαθη με μεγαλο ποσοστο επιτυχιας γινεται αποδεκτο. Αρα ενα πικαπ τεραστιας μαζας με εξτρα αποσβεσεις με μαγνητικα πηγαδια με με με εφοσον κατορθωνει να «σβηνει» τα λαθη γινεται με υποκλισεις αποδεκτο. Αρα ακομα και ενα γερασμενο μεσον με τα καταλληλα καλουδια μπορει να γινει αποδεκτο; Μα αυτο δεν ισχυριζονται οι χαιενταδες;
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
μαλλον δεν ειχες ακουσει τους θεους ramones στο ροδον…
Άστους να λένε, η προσπάθεια να elevate το sweet spot στο ίδιο επίπεδο ηχητικής ποιότητας σαν αυτό της mlp είναι audio people Φυσική. Εσύ είσαι επιστήμονας της πραγματικής Φυσικής. Αυτά παθαίνουν άμα φυσική μαθαίνουν απο τους audio people που την μαθαίνουν απο το ίντερνετ. Τα ίδια και για τις γενικολογίες και ασάφεια για τον ρόλο, την ποσόστωση, την αναγκαιότητα ή μάλλον την αντικατάσταση των ανακλάσεων εντός ενός χώρου απο μια τεχνικά ελεγχόμενη κατάσταση είτε κατά την διάρκεια μιας πολυκάναλης εγγραφής , είτε ακόμη ακόμη για τις επικρατούσες ανακλάσεις εντός του ίδιου του οικιακού χώρου αναπαραγωγής. :D
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.828
Μηνύματα
2.953.168
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top