hi end=απαραιτητα δικαναλος ηχος?

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Διότι απλούστατα για μία φαζαρισμένη κιθάρα, ή οποιοδήποτε ηλεκτρικό/ηλεκτρονικό όργανο, συν ο,τιδήποτε έχει ηχογραφηθεί σε multitrack και μετά περαστεί από κονσόλα, η έννοια "πιστή αναπαραγωγή" δεν υφίσταται, επειδή δεν υφίσταται το φυσικό ακουστικό πρότυπο στο οποίο η αναπαραγωγή οφείλει να είναι πιστή.
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
RDoherty said:
Διότι απλούστατα για μία φαζαρισμένη κιθάρα, ή οποιοδήποτε ηλεκτρικό/ηλεκτρονικό όργανο, συν ο,τιδήποτε έχει ηχογραφηθεί σε multitrack και μετά περαστεί από κονσόλα, η έννοια "πιστή αναπαραγωγή" δεν υφίσταται, επειδή δεν υφίσταται το φυσικό ακουστικό πρότυπο στο οποίο η αναπαραγωγή οφείλει να είναι πιστή.
Σωστος.....να σου πω...5η του Μαλερ η 9η?????
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Μπα, ώς την 4η έχω φτάσει. Δεν έχω ακόμα τις εμπειρίες και την ωριμότητα για τις επόμενες.
 



Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Όταν φτάσω στα χρόνια σας, "έτσι σοφός ... με τόση πείρα", είμαι βέβαιος ότι θα την εκτιμήσω. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας? 8)
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Βισση ;;;; live ;;; σε monotrack ;; ειναι και ευκολο να τσεκαρεις την ακριβεια της παραγωγης με μια επισκεψη στο πολιτιστικο κεντρο που αδει :D ( συγνωμη που ξεφευγω .....δεν θα το ξανακανω! )
 





Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Θα προτιμούσα πολυκάναλο ΕΑΝ υπήρχε αρκετό αξιόλογο υλικό από τη μουσική που μου αρέσει - αλλά από ό,τι καταλαβαίνω, δεν υπάρχει.
 

Μηνύματα
1.526
Reaction score
1.379
RDoherty said:
Διότι απλούστατα για μία φαζαρισμένη κιθάρα, ή οποιοδήποτε ηλεκτρικό/ηλεκτρονικό όργανο, συν ο,τιδήποτε έχει ηχογραφηθεί σε multitrack και μετά περαστεί από κονσόλα, η έννοια "πιστή αναπαραγωγή" δεν υφίσταται, επειδή δεν υφίσταται το φυσικό ακουστικό πρότυπο στο οποίο η αναπαραγωγή οφείλει να είναι πιστή.
Τα φυσικα οργανα μιας κλασικης ορχηστρας δεν ηχογραφουνται με μικροφωνα μεσω κονσολας; Δεν γινεται mixing & mastering; Δεν υπαρχει επεξεργασια ακομα και κατα την διαρκεια της κοπης; Σε αυτην την περισταση η εννοια "πιστη αναπαραγωγη" υφισταται;
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Ναι, αλλά (α) συχνά οι ηχογραφήσεις είναι "χώρου" (Blumlein, ORTF κλπ) και (β) υπάρχει το φυσικό πρότυπο αναφοράς (live ήχος χωρίς ενίσχυση).
 

Μηνύματα
1.526
Reaction score
1.379
RDoherty said:
Ναι, αλλά (α) συχνά οι ηχογραφήσεις είναι "χώρου" (Blumlein, ORTF κλπ) και (β) υπάρχει το φυσικό πρότυπο αναφοράς (live ήχος χωρίς ενίσχυση).
Δεν καταλαβαινω τι εννοεις. Τι σημαινει ηχογραφησεις χωρου; "live ήχος χωρίς ενίσχυση"??? Τι ειναι αυτο; Πως ειναι δυνατον οταν χρησιμοποιεις μικροφωνα;
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Ίσως δεν εκφράστηκα με σαφήνεια: στην κλασσική μουσική ΜΠΟΡΕΙΣ να ακούσεις μία συναυλία χωρίς να μεσολαβεί τίποτε ανάμεσα στα όργανα και στο αυτί σου, παρά μόνο αέρας. Αυτό είναι το φυσικό ακουστικό πρότυπο, προς το οποίο μία ηχογράφηση οφείλει να είναι πιστή, και με βάση το οποίο κρίνεται. Στο ροκ, π.χ., ΔΕΝ μπορείς να ακούσεις μία συναυλία αν δεν μεσολαβούν ηλεκτρ(ον)ικά κυκλώματα ανάμεσα στα όργανα και στο αυτί σου. Επίσης στο ροκ, π.χ., η ηχογράφηση ουδέποτε συμβαίνει ως ενιαίο γεγονός. Το κάθε όργανο ηχογραφείται μόνο του και τα περισσότερα οδηγούν κατευθείαν την κονσόλα ηλεκτρικά. Το αποτέλεσμα συντίθεται και κρίνεται μόνο μέσα από ενισχυτικά και ηχεία. Άρα δεν υπάρχει "αγνό παρθένο" πρότυπο, ως προς το οποίο να κρίνεται η πιστότητα της αναπαραγωγής. Όλα είναι τεχνητά. Αυτό δεν είναι κακό για τη μουσική δημιουργία, αλλά αφαιρεί τη δυνατότητα σύγκρισης με ένα πρότυπο.
 

Μηνύματα
1.526
Reaction score
1.379
1) Σε μια κλασσικη συναυλια δεν μεσολαβει μονο ο αερας αναμεσα στο αυτι σου και τα οργανα. Μακαρι να ηταν τοσο απλα τα πραγματα. Δυστυχως ή ευτυχως ο ηχος ειναι μια πολυπλοκη διαδικασια και επηρεαζεται απο το παραμικρο. Η ιδια ορχηστρα με το ιδιο προγραμμα, θα ακουστει διαφορετικα (ειτε το καταλαβεις ειτε οχι) σε δυο διαφορετικες αιθουσες. Ο ηχος επηρεαζεται απο τον χωρο, το δωματιο. Απο τα υλικα που ειναι χτισμενος ο χωρος μεχρι τη μοκετα που εχει κατω. Απο τα καθισματα μεχρι αν η προσελευση του κοσμου γεμισει ή οχι τον χωρο. Απο το αν οι θεατες θα ειναι ελαφρα ντυμενοι ή οχι!

2) Σωστα αναφερεις οτι σε μια rock ηχογραφηση το καθε οργανο ηχογραφειται ξεχωριστα σε δικο του καναλι (ή καναλια). Αυτο μπορει να συμβει σε οποιοδηποτε ειδος μουσικης. Η "live" ηχογραφηση, δηλαδη συγχρονως ηχογραφηση ολων των οργανων μαζι, ειναι κατι που συνηθιζεται σε κλασσικες ορχηστρες, ομως συμβαινει και σε αλλα ειδη μουσικης. Συνηθιζεται, μπαντες που θελουν να αναπαραγουν το live feeling να ηχογραφουν live. Πολλοι το κανουν στο σταδιο της προετημασιας, ηχογραφουν τα demo ενος δισκου live. Επισης το κανουν οι περισσοτερες νεες rock μπαντες, γιατι απλουστατα μια live ηχογραφηση ειναι πολυ πιο φθηνη, διοτι "παιρνει" πολυ λιγοτερο χρονο. Ως γνωστον στο studio, ο χρονος ειναι χρημα.

3) Για να ερθουμε παλι στις κλασσικες ηχογραφησεις. Εστω οτι θεωρουμε την live ηχογραφηση πιο αγνη/αληθινη, κτλ. Το μικροφωνο ή μικροφωνα που ηχογραφουν την ορχηστρα, θα δωσουν σημα σε κονσολα. Αυτο σημαινει αμεσως οτι εχει προστεθει στην ηχογραφηση η χροια της προενισχυσης της κονσολας. Συνηθως, γινεται επεξεργασια και με EQ. Αν προσθεσουμε χρωματικα effects (Reverb, delay, chorus, κτλ) αλλιωνουμε παραπανω την ηχογραφηση. Φευγει το σημα, παει στο τελικο σταδιο της ενισχυσης (χροια τελικου) και μετα στα ηχεια (χροια ηχειων). Στο σταδιο του mastering ειναι πολυ πιθανο να χρησιμοποιηθει compressor & limiter. Οντως ολα ειναι τεχνητα σε μια ηχογραφηση, οπως και να διαλεξεις να ηχογραφησεις. Το τελικο αποτελεσμα κρινεται απο την φιλοσοφια και το γουστο του ηχοληπτη/παραγωγου.

Εδω και πολλα χρονια εχω καταλαβει, μεσα απο το παιξιμο και το ακουσμα της μουσικης, οτι δεν υπαρχει ιδανικος ηχος αλλα μονο προσωπικο γουστο. Κανενα μηχανημα δεν ειναι τελειο, κανενας μουσικος δεν ειναι τελειος. Κανενα ειδος μουσικης δεν ειναι ανωτερο απο καποιο αλλο. Τα φυσικα οργανα δεν ειναι καλυτερα ή χειροτερα απο τα ηλεκτρικα/ηλεκτρονικα. Τα οργανα υπαρχουν για να υπηρετουν τον μουσικο. Το που και πως θα τα χρησιμοποιησει, ειναι κατι που δειχνει την ευρηματικοτητα και το γουστο του μουσικου. Μην ξεχναμε, οτι υπαρχουν περιπτωσεις που εχει παιχθει μουσικη χωρις μουσικα οργανα, ενω υπαρχουν ανθρωποι (DJ's, ηχοληπτες) που μπορουν να αλλαξουν τελειως ενα κομματι, χωρις να χρησιμοποιησουν ουτε ενα μουσικο οργανο.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Σωστά όλα αυτά, αλλά παρεμπίπτοντα. Δεν μπορώ να κάνω το επιχείρημά μου σαφέστερο, οπότε ας δεχτούμε ότι δεν συνεννοούμαστε.
 

Μηνύματα
925
Reaction score
0
kostas said:
Εδω και πολλα χρονια εχω καταλαβει, μεσα απο το παιξιμο και το ακουσμα της μουσικης, οτι δεν υπαρχει ιδανικος ηχος αλλα μονο προσωπικο γουστο. Κανενα μηχανημα δεν ειναι τελειο, κανενας μουσικος δεν ειναι τελειος. Κανενα ειδος μουσικης δεν ειναι ανωτερο απο καποιο αλλο. Τα φυσικα οργανα δεν ειναι καλυτερα ή χειροτερα απο τα ηλεκτρικα/ηλεκτρονικα. Τα οργανα υπαρχουν για να υπηρετουν τον μουσικο. Το που και πως θα τα χρησιμοποιησει, ειναι κατι που δειχνει την ευρηματικοτητα και το γουστο του μουσικου. Μην ξεχναμε, οτι υπαρχουν περιπτωσεις που εχει παιχθει μουσικη χωρις μουσικα οργανα, ενω υπαρχουν ανθρωποι (DJ's, ηχοληπτες) που μπορουν να αλλαξουν τελειως ενα κομματι, χωρις να χρησιμοποιησουν ουτε ενα μουσικο οργανο.
+1000000
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
RDoherty said:
Ίσως δεν εκφράστηκα με σαφήνεια: στην κλασσική μουσική ΜΠΟΡΕΙΣ να ακούσεις μία συναυλία χωρίς να μεσολαβεί τίποτε ανάμεσα στα όργανα και στο αυτί σου, παρά μόνο αέρας.
Says who?
Οι ηχογραφήσεις κλασικής, ιδίως αυτές των μεγάλων ορχηστρικών, είναι οι πολυπλοκότερες όλων. Εδώ είναι που η τεχνολογία των ηλεκτρονικών μέσων οργιάζει. Αν θέλεις να ακούσεις όσο το δυνατόν απλούστερες ηχογραφήσεις, άκου μικρά σύνολα, χωρίς φωνές...
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.751
Μηνύματα
3.026.446
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top