- Μηνύματα
- 5.373
- Reaction score
- 6.498
Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?Σωκράτη γίνε σε παρακαλώ πιο συγκεκριμένος. Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω;
Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?Σωκράτη γίνε σε παρακαλώ πιο συγκεκριμένος. Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω;
Θόρυβος ειναι το πρώτο στοιχείο που ζητάς μάλλον και μετα η ολική απόδοση του μηχανήματος.Επειδή δεν καταλαβαίνω σχεδον τίποτα από όσα γράφετε, όπως κάποιοι άλλοι στον ήχο δηλαδη , να ρωτήσω απλά.
Ν7 ή τον Samsung short throw?
Υπέρ-κατά; Θόρυβος απο τους δυο σε HDR?
Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?
Σωστά.Θόρυβος ειναι το πρώτο στοιχείο που ζητάς μάλλον και μετα η ολική απόδοση του μηχανήματος.
Κανω λάθος σε κάτι;
Ναι δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο εκεί έξω. Σίγουρα θα ήταν ένα χρήσιμο διάγραμμα, το οποίο θα με ενδιέφερε.
Μιλούσα με το Μανώλη νωρίτερα κι ανακάλεσα μια στιγμή, όταν είχε επισκεφτεί το νησί πριν κάποια χρόνια.
Μόλις είχα πάρει τον jvc 7000, με ελάχιστες ώρες στη λάμπα του κι αναμορφικό. Πρέπει να τον τερματίσαμε (high lamp, ανοικτή ίριδα).
Θυμάμαι, μετά από σκοτεινό πλάνο σε ένα δωμάτιο σχετικά καλά φροντισμένο για ανακλάσεις, να ενοχλούμαστε πάρα πολύ απ' το φως. Ήταν κουραστικό κι εκφράσαμε κι οι 2 τη δυσφορία μας. Να ήταν 130-150 nits; Όχι παραπάνω.
Εύκολα όσο πιάνει συνήθως η Oled.
Εδώ μετρήσεις σε διάφορα παράθυρα. Σε 100% λευκό παράθυρο η μέση Oled πιάνει 130-170 nits. Η αίσθηση δεν είχε καμία σχέση.
Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητό. Αυτή την ενόχληση που περιγράφεις την έχω νιώσει αρκετές φορές σε βιντεοπροβολέα, ποτέ σε τηλεοραση, σε οποιεσδήποτε συνθήκες,.
Δεν υπάρχει αντινοβολία. Το πρόβλημα υπάρχει στις υπεριώδες ακτίνες και συγκεκριμένα του μπλέ. χρωμάτος.Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?
Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.Καθόλου δε θα με χαλάσει εάν με τύφλωσει ακτίνα ηλίου, ακτίνα λέιζερ... Αυτό ψάχνω άστο....
Πια είναι η ασυμπίεστη και ποια η συμπιεσμένη αλήθεια;Εάν δεν μπορούμε να αντέξουμε την αλήθεια αλλά τη συμπιεσμένη της μορφή τότε φταίει η όραση μας, τα έχω πει νομίζω.... Αντεχουμε την αλήθεια στις λίγες ιντσες ενώ όχι στις πολλές;
όχι .. απλά πρεπει να απαντήσω και στα προγούμενα..@Μανώλης Κ. @loggeo μην με ξεχάσετε και μείνω με την απορία
Για εσενα η απαντηση ειναι μετατροπη από HDR σε SDR.Σωστά.
Αν δεν είχε θόρυβο στο HDR o Epson, δεν θα τον άλλαζα για πολλά χρόνια
Καλημέρα Δημήτρη! Έχω λίγη δουλίτσα τώρα. Θα σου πω τη γνώμη μου σύντομα (προβολέας LCD,dila, sxrd βέβαια!!!!)@Μανώλης Κ. @loggeo μην με ξεχάσετε και μείνω με την απορία
Respectόχι .. απλά πρεπει να απαντήσω και στα προγούμενα..
Καταρχήν η αναφορά στην καμπύλη Fletcher Munson το οποίο είναι ένα γράφημα που απεικονίζει το φαινόμενο της ανθρώπινης ακοής κατά το οποίο όταν ακούμε ένα μουσικό περιεχόμενο, καθώς η πραγματική ένταση αλλάζει, η αντιληπτή ένταση που ακούει ο εγκέφαλός μας θα αλλάξει με διαφορετικό ρυθμό, ανάλογα με τη συχνότητα, κάτι αντίστοιχο, από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει για το ανθρώπινο μάτι.
Στο κομμάτι της διαφοροποίησης στην ένταση του φωτισμού ξεκινάτε από λάθος βάση, κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Μία τηλεόραση, ένα monitor, μετριέται πάντα είτε fL(foot lamberts) είτε σε nits (cd/m2). Η μέτρηση του γίνετε με αυτό τον τρόπο γιατί η εκπομπή του φωτός είναι απ΄ευθείας από το panel.
Έναν προβολέα τον μετράμε πάντα σε Lumens τα οποία μετατρέπονται σε fL ή nits.
Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως πρέπει να ξέρουμε το εμβαδό της επιφάνειας και το gain της οθόνης.
Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικούς τρόπους μέτρησης. Luminance και in luminance.
Ας πάρουμε μια τηλεόραση 65 ιντσών με λευκό 100% full field patterns, και για το παράδειγμα μετράμε 100 nits φωτεινότητα. Μια φωτεινότητα που θεωρείτε ιδανική για θέαση, ασχέτως εάν σε πολύ κόσμο φαντάζει πολύ σκοτεινή.
Ας θεωρήσουμε όμως για το παράδειγμα μας και μόνο ότι αυτή είναι η φωτεινότητα που θα θεωρήσουμε ως φωτεινότητα αναφοράς.
Η μέτρηση γίνετε πάνω στο panel (incontact) και έτσι αναφέρετε όπου και να ψάξετε. Δεν έχουμε μετρήσει ποτέ μα ποτέ πόση φωτεινότητα μας δίνει μια τηλεόραση στην θέση θέασης. Και σαν απόσταση θέασης θεωρούμε την ιδανική που είναι από 30 έως και 45 μοίρες.
Αντίστοιχα ένας προβολέας σε 120 ίντσες οθόνη με gain 1 και φωτεινότητα 312 lux αντιστοιχεί πάλι σε φωτεινότητα μέσω μετατροπής σε 100 nits.
Με μόνη διαφορά ότι στην περίπτωση της οθόνης έχουμε 365 Lumens ενώ στην περίπτωση του προβολέα έχουμε 1238 Lumens.
Αυτήν την διαφορά βλέπει το μάτι μας. Επίσης πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και το FOV του καθενός από εμάς όπως επίσης το θέμα της κακής όρασης με βοήθεια ή όχι (γυαλιά ή φακούς επαφής) η οποία βοήθεια περιορίζει την περιφερειακή όραση.
Η πολύ υψηλή φωτεινότητα μπορεί να προκαλέσει σε βάθος χρόνου πρόβλημα στα μάτια μας και γιαυτό προτείνετε όταν ο προβολέας η τηλεόραση μας είναι πολύ φωτεινή, στο δωμάτιο να υπάρχει ένα ελάχιστο φως.
Και κάτι ακόμη, Σε κανονικό φωτισμό, η κόρη του ανθρώπινου ματιού έχει διάμετρο περίπου 3-4 χιλιοστά, σε έντονο φως ή κόρη έχει διάμετρο περίπου 1,5 χιλιοστά, ενώ σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού διαστέλλεται σε διάμετρο περίπου 8 χιλιοστών.
(Lemp & Snell., 1997, Ψύλλας., 1994).
Καταλαβαίνεται από τα παραπάνω ότι το μάτι σε έντονα ερεθίσματα δεν εχει πολλά περιθώρια προστασίας.
Για εσενα η απαντηση ειναι μετατροπη από HDR σε SDR.
Η λάμπα θα παίζει στο medium mode.
Ένας short throw προβολέας όσο ήσυχος και να είναι, επειδ΄σε ξέρω, θα σου χαλάει την εμπροσθια ακουστική αίσθηση ηρεμιας που θες.
Ακόμη δε εχω τελειώσει με τον Samsung για να έχω τεκμηριωμένη άποψη περί θορύβου.
Ίσως η απάντηση στο ερώτημα σου να είναι κρατάς επσον και αγοράζεις λουματζεν .Επειδή δεν καταλαβαίνω σχεδον τίποτα από όσα γράφετε, όπως κάποιοι άλλοι στον ήχο δηλαδη , να ρωτήσω απλά.
Ν7 ή τον Samsung short throw?
Υπέρ-κατά; Θόρυβος απο τους δυο σε HDR?
αυτο....Ακόμη δε εχω τελειώσει με τον Samsung για να έχω τεκμηριωμένη άποψη περί θορύβου.
Φίλε μου, οι φελλοί θα επιμένουν ότι δε χρειάζεται καλιμπράρισμα, ούτε στην εικόνα ούτε στον ήχο, με μια καλή επιλογή καλωδίου ρεύματος, όλα είναι τέλεια.Και αυτό το post του @Μανώλης Κ. στην ουσία δείχνει ότι δεν κάνει calibration τον προβολέα αλλά την οθόνη.
Προσπαθεί με τα κατάλληλα εργαλεία να ρυθμίσει σωστά την οθόνη σύμφωνα με τις δυνατότητες του προβολέα.
Το συγκεκριμένο post είναι μια εξαιρετική απάντηση σε όσους λένε ακόμα ότι η οθόνη δεν κάνει τίποτα. Σίγουρα υπάρχει ακόμα αυτή η άποψη.
Το αποφάσισα. Δε θα σου προτείνω τίποτα.@Μανώλης Κ. @loggeo μην με ξεχάσετε και μείνω με την απορία
Μια διευκρίνιση ως προς την ορολογία, γιατί αρκετοί θα παρεξηγήσουν τον όρο "Ansi" και θα μπούμε στο φαύλο κύκλο dlp-lcd κλπ.Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.
Σε μία προβολή αυτό που μετρά δεν είναι το φως (όχι οτι φυσικά δεν παίζει σημαντικό ρόλο) αλλά το Ansi. Πόσο κοντραστάτη θα είναι η εικόνα μας. Το ansi contrast είναι ένας λόγος με αριθμητή την φωτεινόττα και παρανομαστή το επίπεδο του μαύρου. Αρα όσο καλύτερο μαυρο έχουμε τόσο καλύτερο κοντραστ και δυναμική περιοχή.
Όχι, αρνούμαι, δεν διαβάζω.@Dimifoot άσε τους θορύβους και διάβασε καλά!!!!
Δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει κι όλας (ούτε εγω έχω δει κάτι αντίστοιχο προφανώς) γιατί η όρασή μας έχει "πολλές μεταβλητές"... προσαρμώζεται στις συνθήκες φωτισμού, προσαρμώζεται στο εκάστοτε "ασυμπίεστο" dynamic range στην φύση ( το οποίο φυσικό dynamic range ξεπερνάει κατά πολύ και τις κάμερες μας και τα μέσα απεικόνισης μας ).Καταρχήν η αναφορά στην καμπύλη Fletcher Munson... κάτι αντίστοιχο, από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει για το ανθρώπινο μάτι.
Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.
Σε μία προβολή αυτό που μετρά δεν είναι το φως (όχι οτι φυσικά δεν παίζει σημαντικό ρόλο) αλλά το Ansi. Πόσο κοντραστάτη θα είναι η εικόνα μας. Το ansi contrast είναι ένας λόγος με αριθμητή την φωτεινόττα και παρανομαστή το επίπεδο του μαύρου. Αρα όσο καλύτερο μαυρο έχουμε τόσο καλύτερο κοντραστ και δυναμική περιοχή.
Ποια είναι η ασυμπίεστη και ποια η συμπιεσμένη αλήθεια;
Για εμένα ασυμπίεστη είναι εικόνα που βλέπω έξω στον δρόμο από το παράθυρο μου, ασυμπίεστο είναι το πράσινο των δέντρων ή το κόκκινο της τομάτας.
Αυτην την πληροφορία που αποκωδικοποιεί το μάτι μου εγω θα μπορουσα να την χαρακτηρίσω ασυμπίεστη.
Οτι καταγραφεται ειναι με τον εναν η άλλο τροπο είναι συμπιεσμένη. Από την αρχη (καμερα) εως και το τέλος (μέσο προβολής).
Δεν μετράς μια στο 1μ στην μεγάλη σκάλα του προβολέαΠάντως ο Samsung είναι ΑΘΟΡΥΒΟΣ......