Pink Floyd at Pompeii MCLMXXII

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.879
Reaction score
59.178



Αναρτάται στον κινηματογράφο αφού δεν νοείται ειδικά εδώ ολοκληρωμένη εμπειρία δίχως την εικόνα...

Ολημερίς στο σινεμά αγνάντευα Πομπηία
και τα ριχνα στην αρπαχτή την καθεστηκυία

Ο ΄΄μεγάλος ελέφαντας΄΄ στο αμφιθέατρο είναι ο σκοπός της πολυεθνικής που κατέχει τα δικαιώματα των έργων για γρήγορες αποσβέσεις στα εκταμιευθέντα κεφάλαια... Βγάζοντας το πλιάτσικο και τη ΄΄φαντασμένη΄΄ αναγραφή της χρονολογίας από τη μέση έχουμε ένα συγκρότημα στο απώγειο της ψυχεδελικής του φάσης αρκετά μετά την αναγκαστική αποχώρηση του αρχικού ηγέτη Syd Barrett και λίγο πριν αναβαθμιστούν οι υπόλοιποι σε mainstream οδοστρωτήρα και ... Atom Heart Mother χρημάτων.

Τα κομμάτια όλα εκλεκτά με την ικανότητα των εκτελέσεων να μεταβαίνουν από ειδυλλιακό ψίθυρο σε ανατριχιαστικές εκρήξεις ενέργειας ανεπτυγμένη εις το έπακρον. Θρυλικές συνθέσεις όπως τα "One Of These Days" , "Set The Controls For The Heart Of The Sun" , "Careful With That Axe Eugene" μπορεί να χάνουν τη στουντιακή τους γυαλάδα στην ύπαιθρο αλλά αποκτούν ιδανικό εικαστικό συνοδό την καμμένη γη και τις γκροτέσκες φιγούρες των στερεοποιημένων στη λάβα θυμάτων από το ηφαίστειο. Ο David Gilmour ξυπόλητος να χαράζει κοσμικές τροχιές στα τάστα και ο Nick Mason να δείχνει πόσο άξια θα εξαργύρωνε στο μέλλον την αγάπη του για θρυλικά αγωνιστικά αμάξια όπως η Ferrari 250 GTO. Ένα live ορόσημο της εποχής και διόλου...κομφορμιστικό.

Η εικόνα παρά την επεξεργασία διατηρεί αυθεντικό κόκκο από την εποχή της κινηματογράφησης ενώ η δικαναλική επανέκδοση δεν φαίνεται να προσθέτει συνταρακτικά στοιχεία σε σχέση με προηγούμενες.
Immersive by Steven Wilson λοιπόν all the way...

1747045388117.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.534
Reaction score
142.320
Κάπου διάβασα πως σκαρφάλωσε Νο.1 στα τσαρτς.

Αν ισχύει, πρόκειται για σοβαρό επίτευγμα ενός έργου τέτοιας ηλικίας...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.759
Reaction score
38.587
Εντάξει για Πομπηία μιλάμε, οπότε γιατί φαντασμένη η χρήση ρωμαϊκών αριθμών;
Φαντασμένο θα ήταν να δινόταν η χρονολογία ως MMDCCXXV (AUC)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.534
Reaction score
142.320
Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII the live album has today debuted at the top of the Official Charts Company UK album chart.

This is the first Pink Floyd album to hit #1 in the UK in eleven years and marks their seventh chart-topping album.

The album is seeing chart success around the world, debuting at #1 in Germany, Italy and Belgium today, and in the Top 20 across the Netherlands, France, Japan, New Zealand and Sweden.

The success of the live album follows the acclaimed cinematic return of Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII, the newly restored version of the groundbreaking 1972 film directed by Adrian Maben and distributed by Sony Music Vision, which broke into the top ten at the global, North American and many more box office charts upon its debut, and top 5 in the UK & Ireland, Italy, The Netherlands and Uruguay.

.
 

TGD

Μηνύματα
9.972
Reaction score
9.861
Αυτοί που ενδιαφέρονται για αυτό έχουν και τα φράγκα να το αγοράσουν. Άσε που είναι κι οπαδοί φυσικών μέσων.
 

Μηνύματα
18.419
Reaction score
21.911
Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII the live album has today debuted at the top of the Official Charts Company UK album chart.

This is the first Pink Floyd album to hit #1 in the UK in eleven years and marks their seventh chart-topping album.

The album is seeing chart success around the world, debuting at #1 in Germany, Italy and Belgium today, and in the Top 20 across the Netherlands, France, Japan, New Zealand and Sweden.

The success of the live album follows the acclaimed cinematic return of Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII, the newly restored version of the groundbreaking 1972 film directed by Adrian Maben and distributed by Sony Music Vision, which broke into the top ten at the global, North American and many more box office charts upon its debut, and top 5 in the UK & Ireland, Italy, The Netherlands and Uruguay.

.



In a recent interview with the UCR Podcast, he shared that it was a challenging task. "It was quite a basic recording. There really were only four mono feeds -- one drum feed, one bass feed, one guitar feed, one keyboard feed. A lot of what you're listening to on the original performance is just four channels," he explains. "Now, they did do some overdubbing later in Paris and of course, there are the vocals occasionally, but they're not a very vocal-heavy band at this point in their career. It's mostly instrumental."

"So you're listening essentially most of the time just to four channels, and it's like, 'Well, what am I going to do with that in Dolby Atmos and spatial audio? So I did my best," he continues. "I took the view that it should be a fairly dry up front sound. I spent a lot of time removing things like distortion, tape hiss, level fluctuations, trying to EQ the sounds to sound as golden and as clear as possible without making them sound too modernized or anything like that. So there were a lot of challenges, mostly to do with the the limitations, I think, of the original recording. But you know, the proof will be in the reaction the Floyd fans have to it."
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.534
Reaction score
142.320
Είναι σοβαρός άνθρωπος ο Steven Wilson, δεν κάνει χαζομάρες.

Αξίζει να σημειωθεί πως κι ο James Guthrie έκανε φανταστική δουλειά στο Αnimals, επίσης πολύ παλιά ηχογράφηση, που την απογείωσε με Dolby Atmos, χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας της.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.245
Μηνύματα
3.006.130
Members
38.436
Νεότερο μέλος
damian111
Top