Stacked projectors, Stacked Απόλαυση και σίγουρα Over-Stacked κούραση εγκατάστασης

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Στην ήπειρο που συμβαίνουν όλα τα τεχνολογικά θαύματα της υπερβολής συμβαίνει και το εξής λογικό που σέβομαι και κατανοώ απόλυτα.
Σε μερικούς δεν φτάνει μόνο ένας 9άρης CRT προβολέας.
Κάποιοι που τους νιώθω σαν αδελφούς στη τρέλα χωρίς καν να τους γνωρίζω, χρειάζονται δύο 9άρηδες προφανώς για να μας κάνουν να ζηλέψουμε και να κοιτάμε το δικό μας προβολέα με μισό μάτι.


Εξι μάτια μας κοιτάνε. Και δεν φτάνει που είναι έξι, έιναι και πολύχρωμα!! :mrgreen:

Γιατί όμως;
Γιατί βάζουν stacked δύο προβολείς που στοιχίζουν από 45,000 ευρώ έκαστος και χρησιμοποιούν επιπλέον εξοπλισμό της τάξης των 12,000 (μέχρι και 35,000!!!)μόνο για τη παράλληλη χρήση τους;
Μήπως για αύξηση της φωτεινότητας ώστε να δείξουν τα 60 και 70 Nits των ψηφιακών, μήπως για αύξηση της ανάλυσης, μήπως για κάτι άλλο;


Ο εξοπλισμός, η ακριβή Verion των 35,000 ευρώ παρακαλώ


Λοιπόν, υπάρχουν δύο αιτίες και δύο λύσεις που μπορεί να προχωρήσει κάποιος σε stack προβολή.

Η 1η αιτία είναι η αύξηση της φωτεινότητας και για να ακριβολογούμε, ο διπλασιασμός της. Σε φωτεινούς χώρους ή οταν θέλουμε να παρακολουθούμε με κάποια φώτα αναμμένα, ενώνοντας δύο 9άρηδες ξεπερνάμε πλέον τα 80 Nits φωτεινότητας, που σημαίνει ότι παίρνουμε την άριστη εικόνα που δίνει ο καθοδικός σωλήνας CRT και παράλληλα έχουμε φωτεινότητα ίδια με μια κορυφαία plasma. Βέβαια σε φωτισμένο χώρο θα αχρηστέψουμε το μπαζούκα των CRT το δυνατό μαύρο αλλά πάλι δεν θα έχουμε ούτε ορατό Pixel, ούτε Rainbow και καλή κίνηση που για μερικούς που οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, δεν υπάρχει κάτι άλλο στον ορίζοντα τώρα που γράφουμε αυτές τις λέξεις που να τα συγκεντρώνουν όλα μαζί.

Αυτή η λύση παρόλο που εξαφανίζει το μοναδικό μειονέκτημα που μερικοί ισχυρίζονται για τους CRT δεν έχει προχωρήσει πολύ για τον απλούστατο λόγο ότι όσοι έχουν τέτοιους προβολείς φροντίζουν και για τη συσκότιση του χώρου τους αφού το βασικό κέρδος από την εικόνα τους είναι η κινηματογραφική εικόνα. Από ιδία εμπειρία με τον δικό μου προβολέα αλλά και πολλών πελατών και φίλων να σας μεταφέρω πάντως ότι εικόνα με φωτεινότητα 40 με 45 Nits είναι εξαιρετική και φωτεινότατη. Εταιρίες που παραδοσιακά έβγαζαν ψηφιακούς προβολείς για οικιακή χρήση με 65, 70 και 75 Nits αρχίζουν τώρα να μιμούνται marantz και sharp και να δίνουν μέγιστη ισχύ από 40 έως 55 με επιλογή από το χρήστη με gadgets ίριδας και έντασης λαμπτήρα.
Η sony για παράδειγμα με τον Qualia δεν ξεφεύγει από τη περπατημένη και δίνει περίπου 43 Nits.

Έτσι η λύση της ανάγκης υψηλής φωτεινότητας μένει μόνο για ανοικτούς χώρους, καφετέριες, αίθουσες συνεδριάσεων κλπ και μακριά από το Home Theater. Σε τέτοιες εγκαταστάσεις κάποιοι φωτεινοί LCD με 5000 Ansi, ή επαγγελματικοί 3 Chip DLP θα κάνουν εξαιρετική δουλειά.

Όμως να βλέπεις για παράδειγμα cous-cous και πρωινό καφέ με CRT, θα το παρομοιάσω με οδήγηση Ferrari με νοθευμένο diesel, ούτε καν βενζίνη. Αλλά περί ορέξεως..

Η δεύτερη αιτία έρχεται από την ανάγκη εκμετάλλευσης επιπλέον ωφέλιμου κάδρου. Πως; με το Blending (Ανάμιξη)
Είναι γνωστό ότι οι CRT προβολείς έχουν το τετράγωνο περίπου Panel 1,33 (4:3). Όταν λοιπόν χρησιμοποιούμε  DVD σε 1,78 ή 1,85 χρησιμοποιείτε μόνο τα 2/3 περίπου της ανάλυσης (2500x2000) αλλά και της φωτεινότητας (1300 Ansi peak white). Στη περίπτωση 2,35 τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο μπερδεμένα και δυσάρεστα αφού χρησιμοποιείτε μόνο κάτι παραπάνω από το μισό Panel.

Τι κάνουμε λοιπόν; Ενώνουμε 2 προβολείς πλάι-πλάι με κοινή επαφή στο 35% της εικόνας. Με ειδικά μηχανήματα χωρίζουμε την εικόνα και τροφοδοτούμε τους προβολείς σε σημείο που να γεμίζει ο ένας όλη την αριστερή πλευρά χρησιμοποιώντας όλο το 4:3 κάδρο και άλλος αντίστοιχα τη δεξιά.




Επάνω εικόνα: Προβάλει μόνο ο Αριστερός προβολέας, σβηστός ο δεξιος. Κάτω εικόνα: Το αναποδο.
Παρατηρήστε το fade με τη προδευτική πτώση της φωτεινότητας, ώστε κατα την την ένωση να μην αυξάνει η το φως από το κέντρο της εικόνας. Τουλάχιστοιν εντυπωσιακό. Τα βασικά ρυθμιστικά αλλά καιη  θερμοκρασία λευκού, gamma κλπ, ρυθμίζονται τόσο στον καθέ προβολέα ξεχωριστα αλλά τόσο και στoν αναγκαίο εξτρά εξοπλισμό
.

Η απορία είναι εύλογή.
Το σημείο ένωσης που δεν είναι μια απλή γραμμούλα αλλά 35% τη συνολικής εικόνας όπως ανέφερα δεν θα έχει διπλασιασμό φωτεινότητας όποτε θα δείχνει ότι ξεχωρίζει από τη υπόλοιπο κάδρο θέασης;
Η απάντηση απλά μας κάνει να κοιτάμε τις συσκευές διαχείρισης και επιμερισμού της εικόνας. Κάνουν όλη τη δουλειά (καθαρή και βρώμικη) αφού εκτός του scaling, δημιουργούν ένα φαινόμενο Fade in/out σε κάθε πλευρά έτσι ώστε η φωτεινότητα να μην αυξάνει στο σημείο της ένωσης. Έτσι για παράδειγμα με χρήση εισόδου από το DVD παίρνουμε 2 εξόδους μια για τον αριστερό και μια για τον δεξιό προβολέα.


Η διαδικασία του Blending δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί. Κοιτάξτε την ένωση με μια μικρή κάθετη γραμμούλα κέντρο και λίγο αριστερά, στο αριστερό μάτι του Crow (όπως το κοιτάμε).

Η εταιρία που δημιούργησε αυτές τις συσκευές, κατασκευάζει παράλληλα και άλλες πολλές συσκευές επαγγελματικού video και πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Barco. Ονομάζεται Folsom Display και είναι Αμερικάνικη.

Τι κερδίζουμε λοιπόν;
Χρήση πλήρους ανάλυσης και φωτεινότητας σε σήματα 2,35 ή 1,85 ανάλογα με το pre-configure που θα κάνουμε. Αυτό σημαίνει με χρήση οθόνης (πανιού) 2,35 ΜΗΔΕΝ μαύρες μπάρες, ανάλυση που υπερβαίνει το σήμα HD (1920x1080) και αύξηση διαθέσιμης φωτεινότητας και χρήση με ομοιόμορφη φθορά όλης της λυχνίας 4:3. Ο κάθε 9άρης που δίνει άνετα λοιπόν 120 ίντσες διαγώνιου πριν αρχίσει να δείχνει πτώση φωτεινότητας (κάτω των κρίσιμων 40 Nits), θα χρησιμοποιηθεί για περίπου 100 με 110 ίντσες οπότε και όλο το κάδρο θα ανέβει κοντά στις 170 με 200.


Όλα τα μηχανήματα σε ισχύ απογείωσης, Blending σε Full δράση. Καταπληκτικό.

Όσα μέλη και ειδικοί είδανε την εικόνα μέσω του AVS-Forum από όπου και η είδηση(Ανδρέα υπάρχει πρόβλημα, δεν βγήκαν  ******* :mrgreen:  ) ρυθμισμένη μάλιστα από κάποιον τυχαίο τον William Phelps  :mrgreen:  ανέφεραν οτι δεν έχουν δει κάτι πιο κοντά στον ορισμό της τέλειας εικόνας σε απίστευτες ιντσες για CRT. Μόλις 8 τυχεροί στις ΗΠΑ χαίρονται το σύστημα τους και χιλιάδες παγκόσμια θαυμάζουν ζηλεύοντας όχι τα πλούτη αλλά το τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα ρημαδοχρήματα άμα έχεις το μικρόβιο μέσα σου.

Η stacked προβολή σε Βlending διαταξη δεν μπορεί να γίνει με ψηφιακούς προβολείς, (παρά μόνο αν προβάλουν και οι δύο στο ίδιο ακριβώς κάδρο, οχι Blending δηλαδή) ακόμα και με τέλεια εγκατάσταση, ακόμα και με τη χρήση των άνω συσκευών και φυσικά χωρίς να υπάρχουν σημάδια ένωσης των 2 τμημάτων επί της οθόνης.

Αναρωτιέστε γιατί να το κάναμε σε ψηφιακό 16:9 ;

Μα πολύ απλά θα μπορούσαμε χρησιμοποιώντας για πχ. δύο BenQ7700 ή δύο Optoma Η78 να εξαφανίζαμε τις μαύρες μπάρες χρησιμοποιώντας Full 16:9 κάδρο, να χρησιμοποιούσαμε όλη τη native ανάλυση (1280x720). Φυσικά θα ανεβάζαμε την εικόνα πάνω από 200 ίντσες που είναι και το ζητούμενο για πολλούς.

Που λοιπόν τα 6000 ή 8000 ευρώ της αγοράς 2 προβολέων με τα 25,000 που κάνει ο φθηνότερος 3chip;

Όμως τεχνικά δεν μπορεί να επιτευχτεί  για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.
Για να δούμε τις απαντήσεις σας σε αυτή τη μικρή σπαζοκεφαλιά.
Ούτε εγώ πάντως δεν βρήκα την απάντηση όταν το εξέταζα. Μπορεί να είναι λίγο περίεργη απάντηση αλλά μην ντρέπεστε, περιμένω τις απόψεις σας !!!
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Είναι απίστευτο αυτό που βλέπουμε Βαγγέλη...

Ότι και να λέμε οι crt θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα η κορυφή και η εικόνα τους θα καθοδηγεί...
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Βαγγέλη ακόμα μαζεύω το σαγόνι μου από το πάτωμα!!! :roll: :shock: :shock:
Εκπληκτικό!!!

Θα ήθελα (αν υπάρχει βέβαια) να δω αυτή τη φωτό


και στην φάση του blend active!! :roll: :wink:
 


Μηνύματα
2.488
Reaction score
383
Ego pantos xero oti ginetai, alla monaxa an xrisimopoieis siskeui gia na
xorizeis tin eikona.
An prosoathiseis na kaneis overlapping, den mporeis na tous fereis akrivos, ftaneis sto 80% tou alignement, ara aporiptetai.

kapou diavasa oti i Digital projection eixe se demo 5 3-chip DLP's, se 25 metra othoni!

O ftinoteros tropos na petixeis sosti geometria einai me HTPC, me karta graficon Mattrox.Dimiourgei 2x2 panel se 4 VGA exodous.

Den exo dokimasei tipota apo ta parapano, apla einai pragmata pou exo diavasei..
Dimitris
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
@ Γιάννη Δημητρόπουλο:

Στη φωτογραφία με τον Russel που φαίνεται η ένωση αριστερά, δεν περιέγραψα ακριβώς οτι παράλληλα λειτουργεί το Blending άπό τα δεξιά.
Αν παρατηρήσεις Γιάννη γραμμή (ένωση δηλαδή) στην αντίστοιχη δεξιά πλευρά της εικόνας δεν φαίνεται.

Μπορείς έτσι να ελέγξεις τη διαφορα που έχει η εικόνα οταν έχεις ενεργοποιημένο το Blending σε ένα, δύο ή καθόλου, αφού με την συσκευή της Folsom δίνεται αυτή η δυνατότητα, λόγω οτι η έξοδος εικόνας είναι διπλή προς τους προβολείς. :wink:
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Δεν βλέπω απαντήσεις, γιατι τελικά δεν μπορεί να γίνει τελικά Blending σε ψηφιακά.
Να το πάρει το ποτάμι; :mrgreen:

Αυτό που γράφεις Δημήτρη με τις γνωστές Matrox (αλλά συγχρόνως πανάκριβες 1000+ euros), είναι απλά ενωση edge to edge (τις περισότερες φορές), κάτι που δεν μπορει να χρησιμοποιηθεί σε Home Theater, αφού θα έχεις μια γραμμη συρραφής στη μέση της οθόνης η οποια θα φαίνεται κατα πολύ περισσότερο από αυτή που φαίνεται στο δείγμα με τον Gladiator. Εχω μάθει οτι προσπαθώντας να κάνεις Blending παρουσίαζονται τραγικά προβλήματα στη συρραφή και για αυτό δεν έχουν απήχηση στην Αμερική όπου δεν έιναι λίγοι αυτοί που επικοινωνώ που ψάχνονται και έχουν δύο πανομοιότυπους προβολείς.

Αυτές τις κάρτες τις χρησιμοποιούν για ενώσεις οθονών για παρουσίασεις σε μεγάλες αίθουσες, αμφιθέτρα κλπ όπου από τα 20 και 30 μέτρα απόσταση φαίνονται όλα τέλεια! :mrgreen:

Αλλά για HT που ψαχνόμαστε με την λεπτομέρεια και με την ορατότητα των Pixels και το Dithering, φανταστείτε να βλέπουμε μια ολόκληρη κάθετη γραμμή!! Τα μάτια μας θα είναι κολλημένα πάνω της.
Εδω με ένα κολλημένο Pixel τρελαινόμαστε και δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε ταινία ακόμη και από τα 5 μέτρα!!!
Ειναι τρελοι αυτοί οι Ei-Bi Σαίτες!!! :mrgreen:
 


Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
Και βρήκα ότι υπάρχει λύση και σε αυτό το πρόβλημα!!!! 8)

Να το πω ή να αφήση λιγάκι χρόνο και στα υπόλοιπα παιδιά να το σκεφθούν :idea:

:?:
 


Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
Δημήτρη για να σε βoηθήσω θα σου υπενθημήσω ότι ο Bαγγέλης ανέφερε ότι το πρόβλημα το έχουν όλοι οι ψηφιακοί προβολείς άρα είναι κάτι που το έχουν σαν ελλάτωμα και οι DLP αλλά και οι LCD....
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Βρήκες τη λύση;
Τώρα με έφτιαξες και με τρώει εμένα.

Αν μιλάμε για το ιδιο προβλημα, τοτε χαραμίζεσαι Johny.
NASA is closer than you think :mrgreen:
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Έχει σίγουρα να κάνει με αυτήν την εξίσωση!


Κέρδισα; Κέρδισα; :mrgreen:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
ρε ak1s που τα θυμήθηκες αυτά...

εδώ και πόσο καιρό προσπαθούσα να τα ξεχάσω...

χαχαχα....


όποιος το λύσει έχει δώρο από μένα...
 

Μηνύματα
531
Reaction score
0
Φαντάζομαι ότι θα είναι σχεδόν αδύνατο να φέρεις τα pixels πλάι-πλάι στη σωστή σειρά...

Υποψιάζομαι κυρίως τον φακό γι' αυτό παρά τα μηχανήματα από πίσω που θα επιφορτιστούν να κάνουν τη δουλειά...
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Και όμως δεν είναι η συνοχή και αλληλοκάλυψη των Pixels. Με μια πολύ καλή εγκατάσταση και χρήση βάσης με μικρομετρική διόρθωση σε όλους τους άξονες μπορεί να πετύχει κάποιος άριστα αποτελέσματα.

Να βοηθήσω λίγο; Ποιό είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα των ψηφιακών απέναντι των CRT, που όσοι αναλογικοί κραδαίνουμε; :mrgreen:

Τι λέτε, μπορεί να έχει σχέση με αυτό; Και πως;
 

Μηνύματα
2.354
Reaction score
413
Μήπως είναι αδύνατον να επιτευχθεί το fade in/out στο 35% γιατί οι ψηφιακοί έχουν μία λάμπα οι οποία είτε θα φωτίσει πολύ το πάνελ, είτε λίγο;
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Προσπαθώ......... :roll: :roll:

Μήπως το γεγονός ότι οι ψηφιακοί δεν έχουν σε όλη την οθόνη ομοιογένεια στην εικόνα (ιδιαίτερα στα άκρα της εικόνας) οδηγεί στην μη δυνατή ένωση δύο οθονών γιατί θα είναι πολύ έντονη η απόκλιση (και μάλιστα στο κέντρο της διπλής οθόνης)??? :roll: :roll: :roll: :roll:

(κάτι που ξεκινά :?: και από τον όχι τόσο καλό έλεγχο του φωτός στα άκρα......Που χαλάει και το "μαύρο" των ψηφιακών???)
 

Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
Χμ ο Σωτήρης (και ο Γιάννης) το πλησιάζει το θέμα.....δεν δινω την απάντηση ακόμη.....Θα την αναπτύξω εν καιρό....και με αποδείξεις!
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ναι Johny ο Σωτήρης πλησίασε επικύνδινα. Εχει βρει το 70% της απάντησης αλλά θα πρέπει να εστιάσει το πρόβλημα κάπου συγκεκριμένα για να λύσει και το αίνιγμα. :wink:

Γιάννη, οι ψηφιακοί έχουν εξαιρετική ομοιογένια φωτός κάτι που αποδεικνύετε σε μετρήσεις άκρη μέ μέση. Συνήθως ψηφιακά καλά μηχανήματα ξεπερνάνε το 90%, ενω το καλύτερο CRT θα δώσει ένα 75 με 80%.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.478
Μηνύματα
2.941.699
Members
38.187
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top