Βαγγέλης Λάμπρου
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 1.695
- Reaction score
- 277
Στην ήπειρο που συμβαίνουν όλα τα τεχνολογικά θαύματα της υπερβολής συμβαίνει και το εξής λογικό που σέβομαι και κατανοώ απόλυτα.
Σε μερικούς δεν φτάνει μόνο ένας 9άρης CRT προβολέας.
Κάποιοι που τους νιώθω σαν αδελφούς στη τρέλα χωρίς καν να τους γνωρίζω, χρειάζονται δύο 9άρηδες προφανώς για να μας κάνουν να ζηλέψουμε και να κοιτάμε το δικό μας προβολέα με μισό μάτι.
Εξι μάτια μας κοιτάνε. Και δεν φτάνει που είναι έξι, έιναι και πολύχρωμα!! :mrgreen:
Γιατί όμως;
Γιατί βάζουν stacked δύο προβολείς που στοιχίζουν από 45,000 ευρώ έκαστος και χρησιμοποιούν επιπλέον εξοπλισμό της τάξης των 12,000 (μέχρι και 35,000!!!)μόνο για τη παράλληλη χρήση τους;
Μήπως για αύξηση της φωτεινότητας ώστε να δείξουν τα 60 και 70 Nits των ψηφιακών, μήπως για αύξηση της ανάλυσης, μήπως για κάτι άλλο;
Ο εξοπλισμός, η ακριβή Verion των 35,000 ευρώ παρακαλώ
Λοιπόν, υπάρχουν δύο αιτίες και δύο λύσεις που μπορεί να προχωρήσει κάποιος σε stack προβολή.
Η 1η αιτία είναι η αύξηση της φωτεινότητας και για να ακριβολογούμε, ο διπλασιασμός της. Σε φωτεινούς χώρους ή οταν θέλουμε να παρακολουθούμε με κάποια φώτα αναμμένα, ενώνοντας δύο 9άρηδες ξεπερνάμε πλέον τα 80 Nits φωτεινότητας, που σημαίνει ότι παίρνουμε την άριστη εικόνα που δίνει ο καθοδικός σωλήνας CRT και παράλληλα έχουμε φωτεινότητα ίδια με μια κορυφαία plasma. Βέβαια σε φωτισμένο χώρο θα αχρηστέψουμε το μπαζούκα των CRT το δυνατό μαύρο αλλά πάλι δεν θα έχουμε ούτε ορατό Pixel, ούτε Rainbow και καλή κίνηση που για μερικούς που οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, δεν υπάρχει κάτι άλλο στον ορίζοντα τώρα που γράφουμε αυτές τις λέξεις που να τα συγκεντρώνουν όλα μαζί.
Αυτή η λύση παρόλο που εξαφανίζει το μοναδικό μειονέκτημα που μερικοί ισχυρίζονται για τους CRT δεν έχει προχωρήσει πολύ για τον απλούστατο λόγο ότι όσοι έχουν τέτοιους προβολείς φροντίζουν και για τη συσκότιση του χώρου τους αφού το βασικό κέρδος από την εικόνα τους είναι η κινηματογραφική εικόνα. Από ιδία εμπειρία με τον δικό μου προβολέα αλλά και πολλών πελατών και φίλων να σας μεταφέρω πάντως ότι εικόνα με φωτεινότητα 40 με 45 Nits είναι εξαιρετική και φωτεινότατη. Εταιρίες που παραδοσιακά έβγαζαν ψηφιακούς προβολείς για οικιακή χρήση με 65, 70 και 75 Nits αρχίζουν τώρα να μιμούνται marantz και sharp και να δίνουν μέγιστη ισχύ από 40 έως 55 με επιλογή από το χρήστη με gadgets ίριδας και έντασης λαμπτήρα.
Η sony για παράδειγμα με τον Qualia δεν ξεφεύγει από τη περπατημένη και δίνει περίπου 43 Nits.
Έτσι η λύση της ανάγκης υψηλής φωτεινότητας μένει μόνο για ανοικτούς χώρους, καφετέριες, αίθουσες συνεδριάσεων κλπ και μακριά από το Home Theater. Σε τέτοιες εγκαταστάσεις κάποιοι φωτεινοί LCD με 5000 Ansi, ή επαγγελματικοί 3 Chip DLP θα κάνουν εξαιρετική δουλειά.
Όμως να βλέπεις για παράδειγμα cous-cous και πρωινό καφέ με CRT, θα το παρομοιάσω με οδήγηση Ferrari με νοθευμένο diesel, ούτε καν βενζίνη. Αλλά περί ορέξεως..
Η δεύτερη αιτία έρχεται από την ανάγκη εκμετάλλευσης επιπλέον ωφέλιμου κάδρου. Πως; με το Blending (Ανάμιξη)
Είναι γνωστό ότι οι CRT προβολείς έχουν το τετράγωνο περίπου Panel 1,33 (4:3). Όταν λοιπόν χρησιμοποιούμε DVD σε 1,78 ή 1,85 χρησιμοποιείτε μόνο τα 2/3 περίπου της ανάλυσης (2500x2000) αλλά και της φωτεινότητας (1300 Ansi peak white). Στη περίπτωση 2,35 τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο μπερδεμένα και δυσάρεστα αφού χρησιμοποιείτε μόνο κάτι παραπάνω από το μισό Panel.
Τι κάνουμε λοιπόν; Ενώνουμε 2 προβολείς πλάι-πλάι με κοινή επαφή στο 35% της εικόνας. Με ειδικά μηχανήματα χωρίζουμε την εικόνα και τροφοδοτούμε τους προβολείς σε σημείο που να γεμίζει ο ένας όλη την αριστερή πλευρά χρησιμοποιώντας όλο το 4:3 κάδρο και άλλος αντίστοιχα τη δεξιά.
Επάνω εικόνα: Προβάλει μόνο ο Αριστερός προβολέας, σβηστός ο δεξιος. Κάτω εικόνα: Το αναποδο.
Παρατηρήστε το fade με τη προδευτική πτώση της φωτεινότητας, ώστε κατα την την ένωση να μην αυξάνει η το φως από το κέντρο της εικόνας. Τουλάχιστοιν εντυπωσιακό. Τα βασικά ρυθμιστικά αλλά καιη θερμοκρασία λευκού, gamma κλπ, ρυθμίζονται τόσο στον καθέ προβολέα ξεχωριστα αλλά τόσο και στoν αναγκαίο εξτρά εξοπλισμό.
Η απορία είναι εύλογή.
Το σημείο ένωσης που δεν είναι μια απλή γραμμούλα αλλά 35% τη συνολικής εικόνας όπως ανέφερα δεν θα έχει διπλασιασμό φωτεινότητας όποτε θα δείχνει ότι ξεχωρίζει από τη υπόλοιπο κάδρο θέασης;
Η απάντηση απλά μας κάνει να κοιτάμε τις συσκευές διαχείρισης και επιμερισμού της εικόνας. Κάνουν όλη τη δουλειά (καθαρή και βρώμικη) αφού εκτός του scaling, δημιουργούν ένα φαινόμενο Fade in/out σε κάθε πλευρά έτσι ώστε η φωτεινότητα να μην αυξάνει στο σημείο της ένωσης. Έτσι για παράδειγμα με χρήση εισόδου από το DVD παίρνουμε 2 εξόδους μια για τον αριστερό και μια για τον δεξιό προβολέα.
Η διαδικασία του Blending δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί. Κοιτάξτε την ένωση με μια μικρή κάθετη γραμμούλα κέντρο και λίγο αριστερά, στο αριστερό μάτι του Crow (όπως το κοιτάμε).
Η εταιρία που δημιούργησε αυτές τις συσκευές, κατασκευάζει παράλληλα και άλλες πολλές συσκευές επαγγελματικού video και πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Barco. Ονομάζεται Folsom Display και είναι Αμερικάνικη.
Τι κερδίζουμε λοιπόν;
Χρήση πλήρους ανάλυσης και φωτεινότητας σε σήματα 2,35 ή 1,85 ανάλογα με το pre-configure που θα κάνουμε. Αυτό σημαίνει με χρήση οθόνης (πανιού) 2,35 ΜΗΔΕΝ μαύρες μπάρες, ανάλυση που υπερβαίνει το σήμα HD (1920x1080) και αύξηση διαθέσιμης φωτεινότητας και χρήση με ομοιόμορφη φθορά όλης της λυχνίας 4:3. Ο κάθε 9άρης που δίνει άνετα λοιπόν 120 ίντσες διαγώνιου πριν αρχίσει να δείχνει πτώση φωτεινότητας (κάτω των κρίσιμων 40 Nits), θα χρησιμοποιηθεί για περίπου 100 με 110 ίντσες οπότε και όλο το κάδρο θα ανέβει κοντά στις 170 με 200.
Όλα τα μηχανήματα σε ισχύ απογείωσης, Blending σε Full δράση. Καταπληκτικό.
Όσα μέλη και ειδικοί είδανε την εικόνα μέσω του AVS-Forum από όπου και η είδηση(Ανδρέα υπάρχει πρόβλημα, δεν βγήκαν ******* :mrgreen: ) ρυθμισμένη μάλιστα από κάποιον τυχαίο τον William Phelps :mrgreen: ανέφεραν οτι δεν έχουν δει κάτι πιο κοντά στον ορισμό της τέλειας εικόνας σε απίστευτες ιντσες για CRT. Μόλις 8 τυχεροί στις ΗΠΑ χαίρονται το σύστημα τους και χιλιάδες παγκόσμια θαυμάζουν ζηλεύοντας όχι τα πλούτη αλλά το τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα ρημαδοχρήματα άμα έχεις το μικρόβιο μέσα σου.
Η stacked προβολή σε Βlending διαταξη δεν μπορεί να γίνει με ψηφιακούς προβολείς, (παρά μόνο αν προβάλουν και οι δύο στο ίδιο ακριβώς κάδρο, οχι Blending δηλαδή) ακόμα και με τέλεια εγκατάσταση, ακόμα και με τη χρήση των άνω συσκευών και φυσικά χωρίς να υπάρχουν σημάδια ένωσης των 2 τμημάτων επί της οθόνης.
Αναρωτιέστε γιατί να το κάναμε σε ψηφιακό 16:9 ;
Μα πολύ απλά θα μπορούσαμε χρησιμοποιώντας για πχ. δύο BenQ7700 ή δύο Optoma Η78 να εξαφανίζαμε τις μαύρες μπάρες χρησιμοποιώντας Full 16:9 κάδρο, να χρησιμοποιούσαμε όλη τη native ανάλυση (1280x720). Φυσικά θα ανεβάζαμε την εικόνα πάνω από 200 ίντσες που είναι και το ζητούμενο για πολλούς.
Που λοιπόν τα 6000 ή 8000 ευρώ της αγοράς 2 προβολέων με τα 25,000 που κάνει ο φθηνότερος 3chip;
Όμως τεχνικά δεν μπορεί να επιτευχτεί για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.
Για να δούμε τις απαντήσεις σας σε αυτή τη μικρή σπαζοκεφαλιά.
Ούτε εγώ πάντως δεν βρήκα την απάντηση όταν το εξέταζα. Μπορεί να είναι λίγο περίεργη απάντηση αλλά μην ντρέπεστε, περιμένω τις απόψεις σας !!!
Σε μερικούς δεν φτάνει μόνο ένας 9άρης CRT προβολέας.
Κάποιοι που τους νιώθω σαν αδελφούς στη τρέλα χωρίς καν να τους γνωρίζω, χρειάζονται δύο 9άρηδες προφανώς για να μας κάνουν να ζηλέψουμε και να κοιτάμε το δικό μας προβολέα με μισό μάτι.
Εξι μάτια μας κοιτάνε. Και δεν φτάνει που είναι έξι, έιναι και πολύχρωμα!! :mrgreen:
Γιατί όμως;
Γιατί βάζουν stacked δύο προβολείς που στοιχίζουν από 45,000 ευρώ έκαστος και χρησιμοποιούν επιπλέον εξοπλισμό της τάξης των 12,000 (μέχρι και 35,000!!!)μόνο για τη παράλληλη χρήση τους;
Μήπως για αύξηση της φωτεινότητας ώστε να δείξουν τα 60 και 70 Nits των ψηφιακών, μήπως για αύξηση της ανάλυσης, μήπως για κάτι άλλο;
Ο εξοπλισμός, η ακριβή Verion των 35,000 ευρώ παρακαλώ
Λοιπόν, υπάρχουν δύο αιτίες και δύο λύσεις που μπορεί να προχωρήσει κάποιος σε stack προβολή.
Η 1η αιτία είναι η αύξηση της φωτεινότητας και για να ακριβολογούμε, ο διπλασιασμός της. Σε φωτεινούς χώρους ή οταν θέλουμε να παρακολουθούμε με κάποια φώτα αναμμένα, ενώνοντας δύο 9άρηδες ξεπερνάμε πλέον τα 80 Nits φωτεινότητας, που σημαίνει ότι παίρνουμε την άριστη εικόνα που δίνει ο καθοδικός σωλήνας CRT και παράλληλα έχουμε φωτεινότητα ίδια με μια κορυφαία plasma. Βέβαια σε φωτισμένο χώρο θα αχρηστέψουμε το μπαζούκα των CRT το δυνατό μαύρο αλλά πάλι δεν θα έχουμε ούτε ορατό Pixel, ούτε Rainbow και καλή κίνηση που για μερικούς που οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, δεν υπάρχει κάτι άλλο στον ορίζοντα τώρα που γράφουμε αυτές τις λέξεις που να τα συγκεντρώνουν όλα μαζί.
Αυτή η λύση παρόλο που εξαφανίζει το μοναδικό μειονέκτημα που μερικοί ισχυρίζονται για τους CRT δεν έχει προχωρήσει πολύ για τον απλούστατο λόγο ότι όσοι έχουν τέτοιους προβολείς φροντίζουν και για τη συσκότιση του χώρου τους αφού το βασικό κέρδος από την εικόνα τους είναι η κινηματογραφική εικόνα. Από ιδία εμπειρία με τον δικό μου προβολέα αλλά και πολλών πελατών και φίλων να σας μεταφέρω πάντως ότι εικόνα με φωτεινότητα 40 με 45 Nits είναι εξαιρετική και φωτεινότατη. Εταιρίες που παραδοσιακά έβγαζαν ψηφιακούς προβολείς για οικιακή χρήση με 65, 70 και 75 Nits αρχίζουν τώρα να μιμούνται marantz και sharp και να δίνουν μέγιστη ισχύ από 40 έως 55 με επιλογή από το χρήστη με gadgets ίριδας και έντασης λαμπτήρα.
Η sony για παράδειγμα με τον Qualia δεν ξεφεύγει από τη περπατημένη και δίνει περίπου 43 Nits.
Έτσι η λύση της ανάγκης υψηλής φωτεινότητας μένει μόνο για ανοικτούς χώρους, καφετέριες, αίθουσες συνεδριάσεων κλπ και μακριά από το Home Theater. Σε τέτοιες εγκαταστάσεις κάποιοι φωτεινοί LCD με 5000 Ansi, ή επαγγελματικοί 3 Chip DLP θα κάνουν εξαιρετική δουλειά.
Όμως να βλέπεις για παράδειγμα cous-cous και πρωινό καφέ με CRT, θα το παρομοιάσω με οδήγηση Ferrari με νοθευμένο diesel, ούτε καν βενζίνη. Αλλά περί ορέξεως..
Η δεύτερη αιτία έρχεται από την ανάγκη εκμετάλλευσης επιπλέον ωφέλιμου κάδρου. Πως; με το Blending (Ανάμιξη)
Είναι γνωστό ότι οι CRT προβολείς έχουν το τετράγωνο περίπου Panel 1,33 (4:3). Όταν λοιπόν χρησιμοποιούμε DVD σε 1,78 ή 1,85 χρησιμοποιείτε μόνο τα 2/3 περίπου της ανάλυσης (2500x2000) αλλά και της φωτεινότητας (1300 Ansi peak white). Στη περίπτωση 2,35 τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο μπερδεμένα και δυσάρεστα αφού χρησιμοποιείτε μόνο κάτι παραπάνω από το μισό Panel.
Τι κάνουμε λοιπόν; Ενώνουμε 2 προβολείς πλάι-πλάι με κοινή επαφή στο 35% της εικόνας. Με ειδικά μηχανήματα χωρίζουμε την εικόνα και τροφοδοτούμε τους προβολείς σε σημείο που να γεμίζει ο ένας όλη την αριστερή πλευρά χρησιμοποιώντας όλο το 4:3 κάδρο και άλλος αντίστοιχα τη δεξιά.
Επάνω εικόνα: Προβάλει μόνο ο Αριστερός προβολέας, σβηστός ο δεξιος. Κάτω εικόνα: Το αναποδο.
Παρατηρήστε το fade με τη προδευτική πτώση της φωτεινότητας, ώστε κατα την την ένωση να μην αυξάνει η το φως από το κέντρο της εικόνας. Τουλάχιστοιν εντυπωσιακό. Τα βασικά ρυθμιστικά αλλά καιη θερμοκρασία λευκού, gamma κλπ, ρυθμίζονται τόσο στον καθέ προβολέα ξεχωριστα αλλά τόσο και στoν αναγκαίο εξτρά εξοπλισμό.
Η απορία είναι εύλογή.
Το σημείο ένωσης που δεν είναι μια απλή γραμμούλα αλλά 35% τη συνολικής εικόνας όπως ανέφερα δεν θα έχει διπλασιασμό φωτεινότητας όποτε θα δείχνει ότι ξεχωρίζει από τη υπόλοιπο κάδρο θέασης;
Η απάντηση απλά μας κάνει να κοιτάμε τις συσκευές διαχείρισης και επιμερισμού της εικόνας. Κάνουν όλη τη δουλειά (καθαρή και βρώμικη) αφού εκτός του scaling, δημιουργούν ένα φαινόμενο Fade in/out σε κάθε πλευρά έτσι ώστε η φωτεινότητα να μην αυξάνει στο σημείο της ένωσης. Έτσι για παράδειγμα με χρήση εισόδου από το DVD παίρνουμε 2 εξόδους μια για τον αριστερό και μια για τον δεξιό προβολέα.
Η διαδικασία του Blending δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί. Κοιτάξτε την ένωση με μια μικρή κάθετη γραμμούλα κέντρο και λίγο αριστερά, στο αριστερό μάτι του Crow (όπως το κοιτάμε).
Η εταιρία που δημιούργησε αυτές τις συσκευές, κατασκευάζει παράλληλα και άλλες πολλές συσκευές επαγγελματικού video και πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Barco. Ονομάζεται Folsom Display και είναι Αμερικάνικη.
Τι κερδίζουμε λοιπόν;
Χρήση πλήρους ανάλυσης και φωτεινότητας σε σήματα 2,35 ή 1,85 ανάλογα με το pre-configure που θα κάνουμε. Αυτό σημαίνει με χρήση οθόνης (πανιού) 2,35 ΜΗΔΕΝ μαύρες μπάρες, ανάλυση που υπερβαίνει το σήμα HD (1920x1080) και αύξηση διαθέσιμης φωτεινότητας και χρήση με ομοιόμορφη φθορά όλης της λυχνίας 4:3. Ο κάθε 9άρης που δίνει άνετα λοιπόν 120 ίντσες διαγώνιου πριν αρχίσει να δείχνει πτώση φωτεινότητας (κάτω των κρίσιμων 40 Nits), θα χρησιμοποιηθεί για περίπου 100 με 110 ίντσες οπότε και όλο το κάδρο θα ανέβει κοντά στις 170 με 200.
Όλα τα μηχανήματα σε ισχύ απογείωσης, Blending σε Full δράση. Καταπληκτικό.
Όσα μέλη και ειδικοί είδανε την εικόνα μέσω του AVS-Forum από όπου και η είδηση(Ανδρέα υπάρχει πρόβλημα, δεν βγήκαν ******* :mrgreen: ) ρυθμισμένη μάλιστα από κάποιον τυχαίο τον William Phelps :mrgreen: ανέφεραν οτι δεν έχουν δει κάτι πιο κοντά στον ορισμό της τέλειας εικόνας σε απίστευτες ιντσες για CRT. Μόλις 8 τυχεροί στις ΗΠΑ χαίρονται το σύστημα τους και χιλιάδες παγκόσμια θαυμάζουν ζηλεύοντας όχι τα πλούτη αλλά το τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα ρημαδοχρήματα άμα έχεις το μικρόβιο μέσα σου.
Η stacked προβολή σε Βlending διαταξη δεν μπορεί να γίνει με ψηφιακούς προβολείς, (παρά μόνο αν προβάλουν και οι δύο στο ίδιο ακριβώς κάδρο, οχι Blending δηλαδή) ακόμα και με τέλεια εγκατάσταση, ακόμα και με τη χρήση των άνω συσκευών και φυσικά χωρίς να υπάρχουν σημάδια ένωσης των 2 τμημάτων επί της οθόνης.
Αναρωτιέστε γιατί να το κάναμε σε ψηφιακό 16:9 ;
Μα πολύ απλά θα μπορούσαμε χρησιμοποιώντας για πχ. δύο BenQ7700 ή δύο Optoma Η78 να εξαφανίζαμε τις μαύρες μπάρες χρησιμοποιώντας Full 16:9 κάδρο, να χρησιμοποιούσαμε όλη τη native ανάλυση (1280x720). Φυσικά θα ανεβάζαμε την εικόνα πάνω από 200 ίντσες που είναι και το ζητούμενο για πολλούς.
Που λοιπόν τα 6000 ή 8000 ευρώ της αγοράς 2 προβολέων με τα 25,000 που κάνει ο φθηνότερος 3chip;
Όμως τεχνικά δεν μπορεί να επιτευχτεί για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.
Για να δούμε τις απαντήσεις σας σε αυτή τη μικρή σπαζοκεφαλιά.
Ούτε εγώ πάντως δεν βρήκα την απάντηση όταν το εξέταζα. Μπορεί να είναι λίγο περίεργη απάντηση αλλά μην ντρέπεστε, περιμένω τις απόψεις σας !!!