Tesla



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.479
Reaction score
86.666
Αρκούν οι κάμερες; Καθυστερεί η τελειοποίηση του software λόγω της έλλειψης των υπολοίπων κρίκων του hardware αναγνώρισης περιβάλλοντος, που αφαιρέθηκαν για οικονομία, όπως και το ταχύμετρο και οι διακόπτες φλας κτλ;
 






alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.413
Reaction score
31.399
Το video που δείχνει σημείο κοπής του gigacasting.


Γιατί είναι αδύνατο να κάνεις εκτίμηση κόστους επισκευής στα EVs, και γιατί ένα απλό φανοποιείο δεν μπορεί να φτιάξει εκτεταμένη ζημία σε ένα EV. Στα γρήγορα, και σε συνδυασμό με άλλα videos που έχω δει, εκτός την κλασικής φανοποιίας, πρέπει να υπάρχει γνώση ώστε να απομονωθεί όλο το ηλεκτρικό σύστημα χαμηλής και υψηλής τάσης του οχήματος για να μην γίνει κάποια μεγάλη ζημία κατά την διαδικασία κολλήσεων στο σασί. Πρέπει να υπάρχει γνώση στο τμήμα υψηλής τάσης ώστε να γίνει ξήλωμα και επανατοποθέτηση, και εφόσον χρειαστεί, η διάγνωση γιατί δεν δουλεύει κάτι μετά την τοποθέτηση. Τμήμα software που θα λύσει όλα τα θέματα που θα προκύψουν κατά την συναρμολόγηση καθώς μόλις το βάλεις μπροστά, αν ανάψει, θα έχει μια λίστα από errors, και να είναι σε θέση να συνεννοείται με το αντίστοιχο τεχνικό τμήμα του κατασκευαστή. ADAS calibration καθώς το σύστημα θα είναι κουκουρούκου, το οποίο εκτός του απαραίτητου εξοπλισμού που θα έχει το συνεργείο χρειάζεται και το ειδικό software επικοινωνίας του οχήματος που θα μιλάνε αυτά τα δύο softwares μεταξύ τους για να ολοκληρωθεί το calibration, το οποίο το δίνει μόνο ο κατασκευαστής, κλπ κλπ.


Kαι διάφορα άλλα
 


Μηνύματα
7.563
Reaction score
1.742
Είναι σαφές πιστεύω όμως ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο.

Ούτε κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει σε σύγκρουση (Ακόμη και αστεία εκ πρώτης όψεως) γίνεται να βγαίνει ολική, ούτε οι ασφαλιστικές γίνεται να αποζημιώνουν τους ιδιοκτήτες με ποσά της τάξης των 30.000 για πλάκα για ψύλλου πήδημα.

Και αν κάποιοι νομίζουν ότι σιγά μωρέ, εγώ έχω καλό ασφαλιστή, πληρώνω καλή ασφάλεια και είμαι καλυμμένος, να θυμίσω ότι δεν μιλάμε μόνο για σήμερα, που τα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν π.χ. στην Ελλάδα είναι 15-20.000 σε σύνολο 5-6 εκατομμυρίων οχημάτων, αλλά αύριο - μεθαύριο που τα ηλεκτρικά θα είναι εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια.

Βάλτε το λίγο και σε μία ευρύτερη οπτική: Σήμερα το ρεύμα που πληρώνει κανείς για τη φόρτιση είναι αφορολόγητο, τα αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορία, δεν πληρώνουν τέλος ταξινόμησης, και πληρώνουν ασφάλιστρα που αντιστοιχούν σε συμβατικό = φτηνό στην επισκευή του αυτοκίνητο.

Όταν κάποια στιγμή θα κυκλοφορεί π.χ. μισό ή ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά στην Ελλάδα, και η φόρτιση θα υπόκειται σε φόρους, και τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν, και με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται, και ασφάλιστρα που αντιστοιχούν σε τέτοια δεδομένα χρήσης θα πληρώνουν. Πόσο φτηνότερα πρέπει να γίνουν τα ηλεκτρικά για να είναι βιώσιμη αυτή η κατάσταση; Να παίρνεις Μ3 με ΛΤΠΦ 20.000€
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.413
Reaction score
31.399
Είναι σαφές πιστεύω όμως ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο.

Ούτε κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει σε σύγκρουση (Ακόμη και αστεία εκ πρώτης όψεως) γίνεται να βγαίνει ολική, ούτε οι ασφαλιστικές γίνεται να αποζημιώνουν τους ιδιοκτήτες με ποσά της τάξης των 30.000 για πλάκα για ψύλλου πήδημα.

Και αν κάποιοι νομίζουν ότι σιγά μωρέ, εγώ έχω καλό ασφαλιστή, πληρώνω καλή ασφάλεια και είμαι καλυμμένος, να θυμίσω ότι δεν μιλάμε μόνο για σήμερα, που τα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν π.χ. στην Ελλάδα είναι 15-20.000 σε σύνολο 5-6 εκατομμυρίων οχημάτων, αλλά αύριο - μεθαύριο που τα ηλεκτρικά θα είναι εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια.

Βάλτε το λίγο και σε μία ευρύτερη οπτική: Σήμερα το ρεύμα που πληρώνει κανείς για τη φόρτιση είναι αφορολόγητο, τα αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορία, δεν πληρώνουν τέλος ταξινόμησης, και πληρώνουν ασφάλιστρα που αντιστοιχούν σε συμβατικό = φτηνό στην επισκευή του αυτοκίνητο.

Όταν κάποια στιγμή θα κυκλοφορεί π.χ. μισό ή ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά στην Ελλάδα, και η φόρτιση θα υπόκειται σε φόρους, και τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν, και με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται, και ασφάλιστρα που αντιστοιχούν σε τέτοια δεδομένα χρήσης θα πληρώνουν. Πόσο φτηνότερα πρέπει να γίνουν τα ηλεκτρικά για να είναι βιώσιμη αυτή η κατάσταση; Να παίρνεις Μ3 με ΛΤΠΦ 20.000€
Το Model 3 δεν έχει gigacasting οπότε πέφτει και άλλο η τιμή. Μπορούν να βγουν και διάφορα όπως πίσω οθόνη, παντού "δέρμα", εσωτερικό LED που αλλάζει χρώματα, θερμαινόμενα - αεριζόμενα καθίσματα. Όλα αυτά ρίχνουν αρκετά την τιμή.

Στις μπαταρίες έρχονται πολλά νέα πράγματα που θα ρίξουν και άλλο το κόστος. Εκτός από τους νέους τρόπους παραγωγής μπαταριών που αυξάνουν δραματικά το volume, έρχονται και νέες μπαταρίες πολύ ελαφρύτερες και με μεγαλύτερο energy density. Aυτό θα μειώσει το βάρος των οχημάτων, και αναγκαστικά και το κόστος. Κάποια στιγμή θα μειωθεί η εξόρυξη λιθίου και άλλων μετάλλων καθώς θα τα παίρνουμε από την ανακύκλωση.

Στην ασφάλιση σιγά σιγά θα υπάρξουν παραπάνω από μία εταιρείες που θα προσφέρουν έκπτωση στα ασφάλιστρα αν οδηγείς αυτόνομα για Χ χλμ. Αργότερα μπορεί και να αυξάνεται η έκπτωση όσο αυξάνεται και η αυτόνομη οδήγηση. Η Tesla προσφέρει ήδη αυτή την δυνατότητα σε κάποιες χώρες. H ZPENG ξεκινά συνεργασία με ασφαλιστικές στην Κίνα για τον ίδιο λόγο. Περισσότερη αυτόνομη οδήγηση οδηγεί σε μικρότερο ασφάλιστρο. Είναι βέβαιο πως θα ακολουθήσουν και άλλοι Κινέζοι. Μετά θα βγει και εκτός Κίνας.

Οι υπόλοιποι κατασκευαστές κάποια στιγμή θα αρχίσουν να καταλαβαίνουν πως φθηνό ηλεκτρικό χωρίς gigacasting και structural battery δεν γίνεται. Και θα σχεδιάζουν ηλεκτρικά σε ηλεκτρικές πλατφόρμες. Όχι μια πλατφόρμα για όλα όπως τους συμφέρει. Μεταφέροντας το κόστος στον πελάτη. Μία πλατφόρμα για ICE-PHEV-EV πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζει όλα τα εξαρτήματα και των τριών κατηγοριών οχημάτων ταυτόχρονα. Αυτό αυξάνει το βάρος, το κόστος κατασκευής, που οδηγεί σε βαρύτερο όχημα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται σίγουρα μεγαλύτερη μπαταρία, ίσως και ισχυρότερο μοτέρ, από το να ήταν πάνω σε αποκλειστική πλατφόρμα ηλεκτρικών. Δηλαδή ακριβότερο ηλεκτρικό από ότι θα έπρεπε. Και ας το πάρουν απόφαση να αφήσουν τους Κινέζους να παίξουν μπάλα στην μπαταρία. Έτσι και αλλιώς το έχουν χάσει το παιχνίδι. Η Αμερική σε σχέση με την Κίνα είναι τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω στο θέμα μπαταριά. Λόγια του CEO της FORD. Και οι δασμοί θα τους στείλουν ακόμα πιο πίσω. Για Ευρώπη άσε καλύτερα.

Οπότε ναι τα ηλεκτρικά μπορούν να γίνουν ακόμα φθηνότερα.

Όσο αφορά την χρέωση φόρτισης και τα διαφυγόντα κέρδη του κράτους θα τον βρουν τον τρόπο. Πολλές χώρες ή πολιτείες ήδη σκέφτονται χρέωση με το χλμ. Το νούμερο που ακούγεται περισσότερο είναι 0,028€/km για τα BEVs. Στα PHEVs θα είναι άλλο ελαφρός μικρότερο ποσό.

Θα μπορείς να βγάζεις χρήματα από το EV σου συνδέοντας το στο δίκτυο όσο είσαι σπίτι. Άσχετα αν φορτίζει ή όχι. Οπότε θα μπορείς να μαζέψεις τμήμα ή ίσως και όλο το επιπλέον κόστος που έρχεται. Η μπαταρία του EV θα χρησιμοποιείτε από τον πάροχο σου για balance δικτύου και πώληση ενέργειας. Το κάνει ήδη η Tesla αλλά με τα Powerwalls. Ποιος μας λέει ότι δεν θα το κάνει και με τα EVs. Οι κάτοχοι powerwall που έχουν συμβόλαιο VPP με την Tesla Energy λαμβάνουν έως και $700 το χρόνο. Αυτή την δυνατότητα την έχουν πλέον και άλλες μπαταρίες από άλλους κατασκευαστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ανοίξει την δυνατότητα ο πάροχος. Άσε που υπάρχουν ήδη σημεία ανά τον κόσμο που νομοθετούν πως από την τάδε χρονιά (δεν είναι καθόλου μακριά) όλα τα EVs που πωλούνται πρέπει να έχουν V2G (Vehicle to Grid). Στην ουσία τα θέλουν για ότι γράφω παραπάνω.

Το balance θα έρθει μόνο του μέσω των εξελίξεων. Απλά θα πέσει ξεβόλεμα από τα συνηθισμένα και αυτό δεν αρέσει.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.354
Μηνύματα
2.973.571
Members
38.308
Νεότερο μέλος
Billylofa
Top