To σύστημά μου (Μάρκου)


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.687
Reaction score
27.631
Ωραιος!!!! φοβερη δουλεια.........μια ερωτηση ακομα Γιαννη.
Πως εγινε η σχεδιαση του isobaric ?
Θα υπάρχει καμπίνα για το ένα μόνο γούφερ, το άλλο θα είναι μπροστά απο την μπάφλα κολητά με αυτό που θα είναι μέσα . Με λίγα λόγια , θάλαμο θα έχει μόνο το ένα , το άλλο θα ακτινοβολεί ελεύθερα απο πίσω, σε αναστροφή φάσης.
 



Μηνύματα
5.360
Reaction score
6.486
Γατι δεν εκανες το κουτι μεχρι το υψος του μαγνητη και να καλυπτοταν ετσι ευθεια το υφασμα? ανοιχτο θα ηταν παλι και δε θα πατσαβουριασει το υφασμα..μπορεις και μετα βεβαια αφαιρουμενο εκτος και εαν συντρεχει καποιος λογος.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.687
Reaction score
27.631
Ε! επειδή είναι πρωτότυπο είπαμε να δοκιμάσουμε κάποιες άλλες ιδέες. Ολα μπορούν να αλλάξουν όμως.
Εννοώ σχεδιαστικά.
Σε ένα προτότυπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις και τα βλέπεις εκ των υστέρων είναι αρκετά. Καλά να είμαστε να τα λύσουμε.
 




JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.687
Reaction score
27.631
Ξέχασα κάτι πολύ σημαντικό. Την όλη προσπάθεια και τον σχεδιασμό , ανέλαβε ο Φίλος μου Κώστας Κωνσταντίνου. Οπως και το μεγαλύτερο μέρος της ειδικής αυτής κατασκευής. Πρωτότυπο γαρ.
Κωστή Φίλε 10000000 ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Ξέχασα κάτι πολύ σημαντικό. Την όλη προσπάθεια και τον σχεδιασμό , ανέλαβε ο Φίλος μου Κώστας Κωνσταντίνου. Οπως και το μεγαλύτερο μέρος της ειδικής αυτής κατασκευής. Πρωτότυπο γαρ.
Κωστή Φίλε 10000000 ευχαριστώ.
Καλησπέρα σε όλους.
Θα ήθελα να γράψω λίγα λόγια για την συγκεκριμένη προσπάθεια.
Είναι γνωστή η αγάπη του Γιάννη προς τα προιόντα εξ΄ανατολής. Εκτός από τα Σανσούι, φλερτάρει και με τα Κοράλ. Εναν ανενεργό, ιστορικό κατασκευαστή που παρήγαγε ενδιαφέρουσες και κορυφαίες μονάδες μεγαφώνων, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Ήταν μία πρόκληση για εμάς, να σχεδιασθεί ένα ηχείο, με τις μονάδες αυτές, δίχως όρια. Θέλαμε πολύ να μάθουμε πόσο ανταγωνιστική είναι μία τέτοια κατασκευή, συγκρινόμενη με αντίστοιχα κορυφαία ηχεία του παρόντος. Η τεχνολογία του παρελθόντος με την τεχνολογία του σήμερα. Μία μάχη που ακόμα δεν έχει βρει νικητή. Υπάρχουν πάρα πολλοί θιασώτες των vintage μηχανημάτων. Άδικα?

Η προσπάθεια ξεκίνησε συγκεντρώνοντας με πολύ κόπο και...χρήμα τις καλύτερες μονάδες της Κοράλ. Εξαίρεση αποτελεί το μιντ των 8" της JBL. Ένα από τα καλύτερα μεγάφωνα μεσαίων που έχουν φτιαχτεί παγκοσμίως και ταιριάζει στις παραμέτρους με τα υπόλοιπα. Σημειώνω ότι η ευαισθησία του ηχείου είναι μεγάλη. Οι δορυφόροι κάλλιστα θα μπορούσαν να οδηγηθούν με λαμπάτο ενισχυτή λίγων βαττ! Αποφασίσθηκε η χρήση των ξεχωριστών θαλάμων φόρτισης για την κάθε μονάδα. Ο θάλαμος θα είχε το σχήμα που βλέπετε. Ενα σχήμα που συνδυάζει την ακαμψία, τα ελάχιστα στάσιμα και την μικρότερη επιφάνεια. Οι μονάδες θα έπρεπε να βρίσκονται όσο πιό κοντά γίνονται και με μηδενική διαφορά ακουστικής φάσης. Ετσι σχεδιάσθηκε η μονάδα του δορυφόρου. Που αρθρώνεται σε ανοξείδωτες βάσεις για ρύθμιση της βέλτιστης κατακόρυφης κλίσης. Όλοι οι θάλαμοι κατασκευάστηκαν από συνθετικό υλικό, αφού έγιναν τα πρωτότυπα στον τόρνο και παρήχθησαν καλούπια. Όλα είναι μοναδικά. Δεν έχει αντιγραφεί τίποτα. Οι μπόρνες σύνδεσης της κάθε μονάδας βρίσκονται στο πίσω μέρος του αντίστοιχου θαλάμου.

Η μονάδα των χαμηλών συχνοτήτων δεν είναι απλούστερη. Αποφασίσαμε την δύσκολη υιοθέτηση της ισοβαρικής σχεδίασης, για να μειωθεί στο μισό ο όγκος του κουτιού. Και εδώ τα μεγάφωνα είναι 15" της Κοράλ. Μετά από αρκετές εξομοιώσεις, καταλήξαμε ότι θα επρεπε να τροποποιηθούν και τα μεγάφωνα, ώστε να βελτιστοποιηθεί το τελικό αποτέλεσμα. Ετσι αυξήθηκε ελαφρά η μάζα τους με την έντεχνη τοποθέτηση δαχτυλιδιών χαλκού κοντά στο πηνίο τους. Τα μεγάφωνα τοποθετήθηκαν όψη με όψη για τον ελάχιστο όγκο του ισοβαρικού θαλάμου. Αναγκαστικά το εξωτερικό μεγάφωνο εκθέτει τα...οπίσθιά του. Για να μην προεκταθεί το κουτί και αποκτήσει όγκο βροντόσαυρου η όλη κατασκευή, φτιάχθηκε ειδικό κάλυμμα-σίτα. Εγινε πολυεστερικό δικτύωμα που επάνω του κολλήθηκε το πανί. Οι πλευρές του κουτιού δεν είναι παράλληλες, επίσης προς ελαχιστοποίηση των στάσιμων κυμάτων. Το κουτί κατασκευάστηκε από χοντρή μοριοσανίδα. Γιά πρώτη όμως φορά δοκιμάσαμε τα αποσβεστικά υλικά που χρησιμοποιούμε στα sonusaeterna σε τέτοια κατασκευή. Το εσωτερικό του ηχείου απέκτησε μία γενναία επίστρωση αυτών των υλικών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μακρυά απόοτιδήποτε γνωστό σε επίπεδο απόσβεσης!
Σίγουρα μία σχεδίαση με δική της πνοή, που δεν μοιάζει μα καμμία άλλη.

Αλλωστε ολόκληρο το ηχείο είναι κάτι το διαφορετικό. Εμείς χαιρόμαστε που υπάρχουν ακόμα διαφορετικοί άνθρωποι που περιφρονούν το έτοιμο και δίνουν μία νότα δικής τους πινελιάς στον κόσμο αυτό. Περισσότερα μόλις ολοκληρωθεί το...παζλ.
 

Μηνύματα
276
Reaction score
79
Πολύ καλή προσπάθεια αξίζουν συγχαρητήρια και στους δύο !
Είναι καλό να συνδυάζεται το μεράκι με την γνώση και αξιοποίηση των κατάλληλων υλικών με συνδυασμούς πέρα από το κατεστημένο ....!
Είναι σίγουρο το αποτέλεσμα γιατί η κατασκευαστική επιμέλεια του Κώστα και η αγάπη για την δουλειά του έχει να προσφέρει θαυμαστά ηχεία.
Μακάρι οι εποχές να ευνοήσουν για να μπορούμε να αποκτήσουμε ολοένα και περισσότεροι υλοποιήσεις της sonus aeterna !
Μπράβο και στον Γιάννη για την ιδέα τον χρόνο που δαπάνησε αλλά και για την συνεργασία με τον Κωνσταντίνο.
Και εις ανώτερα !!!
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Συγχαρητήρια για την Πολύ Όμορφη κατασκευή σου και την προσπάθεια συνολικά. :drinks:

Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις και ελπίζω να μην τις παρεξηγήσεις.


. Η τεχνολογία του παρελθόντος με την τεχνολογία του σήμερα. Μία μάχη που ακόμα δεν έχει βρει νικητή. Υπάρχουν πάρα πολλοί θιασώτες των vintage μηχανημάτων. Άδικα?
Πιστεύω δεν τίθεται θέμα μάχης, το ότι κάποιοι άνθρωποι είναι λίγο ποιο ρομαντικοί (κάτι που βέβαια δεν είναι κακό), δεν σημαίνει ότι η τεχνολογία του παρελθόντος μπορεί να συγκριθεί με την σύγχρονη τεχνολογία, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις (π.χ. λυχνίες).



Ο θάλαμος θα είχε το σχήμα που βλέπετε. Ενα σχήμα που συνδυάζει την ακαμψία, τα ελάχιστα στάσιμα και την μικρότερη επιφάνεια.
Τα κυλινδρικό σχήμα παρουσιάζει στάσιμα διπλάσιας έντασης από ότι θα είχε μια παραλληλόγραμμη καμπίνα, μιας και ο διαστάσεις πλάτος - ύψος του κυλίνδρου συμπίπτουν.
Τα στάσιμα που προκύπτουν από μια τέτοια καμπίνα είναι πολύ δύσκολο να αποσβεστούν με παθητικό τρόπο και για αυτό το λόγο ακόμα και αν ο συντονισμός είναι εκτός φάσματος του μεγαφώνου (1 οκτάβα τουλάχιστον), θεωρείτε μη ενδεδειγμένη τακτική η χρήση του κυλίνδρου.


Οι μονάδες θα έπρεπε να βρίσκονται όσο πιό κοντά γίνονται και με μηδενική διαφορά ακουστικής φάσης.
Πολύ καλή η ιδέα χρονικής ευθυγράμμισης του lower mid, γιατί δεν το συνέχισες και προς τα πάνω (mid- tweeter)?

καταλήξαμε ότι θα επρεπε να τροποποιηθούν και τα μεγάφωνα, ώστε να βελτιστοποιηθεί το τελικό αποτέλεσμα. Ετσι αυξήθηκε ελαφρά η μάζα τους με την έντεχνη τοποθέτηση δαχτυλιδιών χαλκού κοντά στο πηνίο τους.
Συνήθως οι καμπίνες φτιάχνονται σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των μεγαφώνων και όχι το αντίθετο.
Το να αλλοιώνεις τα χαρακτηριστικά ενός μεγαφώνου της πλάκας (προσθέτοντας βάρος), προκειμένου να ταιριάξει σε μια είδη υπάρχουσα καμπίνα το καταλαβαίνω. Το να αλλοιώνεις όμως τα χαρακτηριστικά ενός "κορυφαίου" μεγαφώνου για να ταιριάξει σε μια καμπίνα που θα σχεδιαστεί εκ' νέου, είναι λίγο extreme νομίζω.


Γιά πρώτη όμως φορά δοκιμάσαμε τα αποσβεστικά υλικά που χρησιμοποιούμε στα sonusaeterna σε τέτοια κατασκευή. Το εσωτερικό του ηχείου απέκτησε μία γενναία επίστρωση αυτών των υλικών
Ενδιαφέρον, θα ήθελες να μας πεις για τα υλικά αυτά?
 


Μηνύματα
250
Reaction score
39
Θα προσπαθήσω να απαντήσω πολύ περιληπτικά.



Πιστεύω δεν τίθεται θέμα μάχης, το ότι κάποιοι άνθρωποι είναι λίγο ποιο ρομαντικοί (κάτι που βέβαια δεν είναι κακό), δεν σημαίνει ότι η τεχνολογία του παρελθόντος μπορεί να συγκριθεί με την σύγχρονη τεχνολογία, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις (π.χ. λυχνίες).

Σε κάποιους τομείς η τεχνολογία δεν έχει η έχει προχωρήσει ελάχιστα. Οπως π.χ. αναφέρεις τις λυχνίες που εξακολουθούν να παραμένουν το πιό γραμμικό μέσον ενίσχυσης. Μην ξεχνάμε όμως ότι κάποιοι κατασκευαστές παραπλανούν τους καταναλωτές με δήθεν προχωρημένης τεχνολογίας προιόντα, που μάλλον τέτοια δεν είναι. Αρκετά λοιπόν "σύγχρονα" μηχανήματα, όχι τεχνολογία δεν διαθέτουν, αλλά παρουσιάζουν και βήματα προς τα πίσω. Γι αυτό αρκετά vintage δίνουν μαθήματα απόδοσης. Τεχνοκράτης είμαι κι εγώ. Παραμυθιάζομαι όμως πολύ δύσκολα. Ειδικά όταν τα τελευταία χρόνια έχω λύσει εκατοντάδες ηλεκτρονικά μηχανήματα κάθε κλάσης και επιπέδου.



Τα κυλινδρικό σχήμα παρουσιάζει στάσιμα διπλάσιας έντασης από ότι θα είχε μια παραλληλόγραμμη καμπίνα, μιας και ο διαστάσεις πλάτος - ύψος του κυλίνδρου συμπίπτουν.
Τα στάσιμα που προκύπτουν από μια τέτοια καμπίνα είναι πολύ δύσκολο να αποσβεστούν με παθητικό τρόπο και για αυτό το λόγο ακόμα και αν ο συντονισμός είναι εκτός φάσματος του μεγαφώνου (1 οκτάβα τουλάχιστον), θεωρείτε μη ενδεδειγμένη τακτική η χρήση του κυλίνδρου.

Συμφωνώ. Γι αυτό οι θάλαμοι δεν είναι κυλινδρικοί.




Πολύ καλή η ιδέα χρονικής ευθυγράμμισης του lower mid, γιατί δεν το συνέχισες και προς τα πάνω (mid- tweeter)?

Το τουίτερ με το μιντ είναι στο ίδιο επίπεδο. Δεν έχει νόημα να ασχοληθούμε με λίγα χιλιοστά, γιατί έτσι κι αλλιώς η απόλυτη χρονική ευθυγράμμιση εξαρτάται απο την ακτίνα αυτιού και θόλων που εκ των πραγμάτων μεταβάλλεται.



Συνήθως οι καμπίνες φτιάχνονται σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των μεγαφώνων και όχι το αντίθετο.
Το να αλλοιώνεις τα χαρακτηριστικά ενός μεγαφώνου της πλάκας (προσθέτοντας βάρος), προκειμένου να ταιριάξει σε μια είδη υπάρχουσα καμπίνα το καταλαβαίνω. Το να αλλοιώνεις όμως τα χαρακτηριστικά ενός "κορυφαίου" μεγαφώνου για να ταιριάξει σε μια καμπίνα που θα σχεδιαστεί εκ' νέου, είναι λίγο extreme νομίζω.

΄Δουλευοντας το μεγάφωνο στα προγράμματα εξομείωσης, είδαμε ότι με λίγα γραμμάρια επάνω, βελτιώνεται η απόκριση χαμηλά. Σαφώς και δεν βάλαμε το-τα γουφερ σε δεδομένη καμπίνα και προσπαθήσαμε να φέρουμε την απόκριση προσθέτοντας μάζα. Το συγκεκριμένο μπορεί να ανέβει αρκετά ψηλά. Εμεις το κόβουμε στους 150 κύκλους. Φέραμε το γουφερ εκι που θέλαμε για την συγκεκριμενη σχεδίαση. Γιά κάποια άλλη πιθανώς να μην το πειράζαμε.




Ενδιαφέρον, θα ήθελες να μας πεις για τα υλικά αυτά?[/QUOTE]\
Είναι υλικά που εξελίξαμε στο εργαστήριο, μετά απο πολλές δοκιμές. Ανάλογα με την περιοχή συχνοτήτων και την ενδοτικότητα της καμπίνας, χρησιμοποιούμε την καταλληλότερη συνταγή. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα www.sonusaeterna.com.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.687
Reaction score
27.631
Respect απο εμένα στον Κώστα και τις γνώσεις του. Το δε αποτέλεσμα , μας δικαιώνει αμφότερους.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.363
Reaction score
1.423
Να υποθεσω ότι η επιλογή του jbl 2118 εγινε μετα από ψαξιμο, επιλέχθηκε σαν καλυτερο απο το το jbl 2123 ?
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Να υποθεσω ότι η επιλογή του jbl 2118 εγινε μετα από ψαξιμο, επιλέχθηκε σαν καλυτερο απο το το jbl 2123 ?
Για να είμαστε ακριβείς το 2118 ήταν καταλληλότερο για την συγκεκριμένη σχεδίαση. Ισως σε κάποια άλλη προτιμούσαμε το 2123. Γενικά δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα δύο μεγάφωνα, εκτός κι αν έχουν ίδιες παραμέτρους. Που δεν έχουν.
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.912
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top