Το Πιάνο και η Μουσική του.



Μηνύματα
16.473
Reaction score
19.394

 

Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
Σε συνέχεια της παρουσίασης αξιόλογων παραγωγών με ιστορικά πιάνα κατά το δυνατόν με χρονολογική σειρά, σήμερα σας φέρνω εις γνώσιν ότι η Ιαπωνέζικη εταιρεία ALM Records έχει εκδόσει ένα σπάνιο αλλά πολύ ενδιαφέρον CD με 20 Σονάτες του σπουδαίου Domenico Scarlatti, παιγμένες σε πιάνο Ιαπωνικής κατασκευής, αντίγραφο αντιστοίχου οργάνου του Bartolomeo Cristofori του 1720. Ο ερμηνευτής είναι ο Ιάπων φορτεπιανίστας Yoshio Watanabe. H παραγωγή είναι λίαν ικανοποιητική.
Η ίδια εταιρεία έχει εκδόσει και μερικά ακόμη CDs, με έργα του μεγάλου J.S. Bach, παιγμένα σε πιάνο της εποχής του, ήτοι σε αυτό του Gottfried Silbermann. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πρόκειται και πάλι για Ιαπωνέζικο όργανό, αντίγραφο αντίστοιχου του Silbermann του 1747. Ο ερμηνευτής είναι ο θαυμάσιος σολίστ Genzoh Takehisa. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το διπλό CD με τις 6 Παρτίτες. Οι παραγωγές είναι εξαιρετικές.
Σε Ευρωπαικές παραγωγές, υπάρχουν ολίγιστα δείγματα ηχογραφήσεων με όργανα Silbermann, κυρίως σε έργα Μουσικής Δωματίου, όπως...
α) Οι Σονάτες για Φλάουτο, σε πολύ καλή παραγωγή της Ισπανικής Glossa, με τους W. Hazelzet (φλάουτο), J. Ogg (στο τσέμπαλο και το Φορτεπίανο) και τον τσελίστα J. ter Linden.
β) Οι Σονάτες για Viola da Gamba και τσέμπαλο του J.S. Bach, με τους V. & L. Ghielmi, σε πολύ καλή παραγωγή της Βελγικής Passacaille.
 


petros32

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
676
Reaction score
108
Κάποιος μουσικός σε forum είχε πει ότι ανάλογα με το είδος του, το πιάνο μεταδίδει την εξής ευχαρίστηση σε αυτόν που παίζει, σε ποσοστά (προφανώς αναφέρεται σε ακουστική και φυσική αίσθηση) :
Stage 30 - 40%
Ηλεκτρικό τοίχου 50 - 60 %
Όρθιο (τοίχου) ακουστικό 70 - 80%
Πιάνο ουρά 100%
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.707
Reaction score
29.604
Tα περισσότερα όρθια πιάνα έχουν ήχο που δεν μ΄ αρέσει.
Μου θυμίζουν τα σαλούν στις ταινίες γουέστερν.
Λίγα είναι τα όρθια που έχουν ωραίο ήχο.
Ένα Υamaha που είχε ο Νάκας στην έκθεσή του ήταν πολύ ωραίο για όρθιο, αλλά ήταν και αρκετά ακριβότερο από άλλα που είχε.
Και ήταν και κόσμημα στην εμφάνιση.
Επίσης ένα Kawai που άκουσα είχε πολύ ωραίο ήχο, πιανένιο.
 

Μηνύματα
577
Reaction score
1.556
Ακόμα και τα όρθια πιάνα μπορούν να έχουν εξαιρετικό ήχο. Τις περισσότερες φορές είναι λάθος τοποθετημένα στο χώρο κακοκουρδισμένα κολλημένα σε κάποιο τοίχο η γωνία. Ένα καλό όρθιο πιάνο έχει ένα σεβαστό κόστος και αντίστοιχο ήχο. Επίσης ακόμα και σε αυτά υπάρχουν οι λεγόμενες επαγγελματικές σειρές που είναι εξαιρετικές. Εφόσον αναφέρθηκε η εταιρεία το Κ 800 της Κawai είναι εκπληκτικό όργανο ή ένα Steingraeber οι τιμές τους συναγωνίζονται τιμές πιάνων με μισή ουρά εύκολα.

Η κακή φήμη τους προέρχεται από μια πληθώρα οργάνων από φθηνές σειρές διαφόρων εταιρειών πεταμένα σε δωμάτια σπιτιών ή ωδεία συμψηφισμένα με τα προβλήματα που ανέφερα αρχικά. Επιπροσθέτως ανάλογα την σχολή κατασκευής πολλά από αυτά είναι σκληρά όργανα προσανατολισμένα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη συγκεκριμένης τεχνικής δίνοντας δευτερεύον σημασία στον ήχο ή σε αντιδιαστολή πολύ εύκολα μαλακά όργανα (μιλάμε πάντα για την αίσθηση που δίνουν τα πλήκτρα) που αποσκοπούν και καλά σε κάποια γρήγορη ανάπτυξη δεξιοτητων. Και οι 2 σχολές είναι λάθος για μένα καθώς όταν θα βρεθεί κάποιος σε ένα σωστά κατασκευασμένο όργανο θα χρειαστεί σοβαρό χρόνο να «δαμάσει» το νέο πιάνο, και να βρεθεί αντιμέτωπος με οποιο προβλημα τεχνικής.


Βιντεο για σκεπτοτροφή!
 

Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
Συνεχίζοντας την σχετική έρευνα (στη δισκοθήκη μου, μεταξύ άλλων) και παρουσίαση αξιόλογων παραγωγών των πρώτων στην Ιστορία του οργάνου πιάνων, ήτοι των Bartolomeo Cristofori & Gottfried Silbermann, εντόπισα και τα εξής:
- H εκλεκτική Γαλλική εταιρεία Arcana έχει κυκλοφορήσει το 2014 ένα θαυμάσιο CD με Κοντσέρτα για Κλειδοκύμβαλο (ή Φορτεπιάνο) του Ιταλού Giovanni Benedetto Platti, εξαιρετικά ερμηνευμένα από τον εξειδικευμένο και λίαν έμπειρο Ιταλό σολίστα Luca Guglielmi και το συγκρότημα Μουσικής Δωματίου Μπαρόκ Concerto Madrigalesco. To όργανο που χρησιμοποιείται στην εν λόγω ηχογράφηση είναι ένα αντίγραφο από ένα αντίστοιχο του Β. Cristofori του 1726. Η παραγωγή είναι πρώτης τάξεως, ως αναμένεται από μία τέτοια εταιρεία.
- Ο ίδιος Ιταλός σολίστας (L. Guglielmi) έχει ηχογραφήσει για την Ολλανδική Piano Classics ένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και μοναδικό στο είδος του CD, με τον τίτλο "Bach and the Early Pianoforte", όπου χρησιμοποιεί τρία όργανα της εποχής του μεγάλου Γερμανού συνθέτη της εποχής του Μπαρόκ, ήτοι ένα Φορτεπιάνο του Cristofori του 1726, ένα του Silbermann του 1749 και ένα Κλαβίχορδο του 1784. Ερμηνεία με authority και παραγωγή σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.
- Ο ίδιος, πολύ προσφάτως, ηχογράφησε το Δεύτερο Βιβλίο από το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο του Bach, σε όργανο αντίγραφο από αντίστοιχο του Silbermann του 1749, στη Γερμανική πολύ αξιόλογη εταιρεία Avi-Music. To αναμένω με πολύ ενδιαφέρον. (Το Πρώτο Βιβλίο έχει κυκλοφορήσει σε κλειδοκύμβαλο).
- Ο πολύ έμπειρος και ειδικός σε πιάνα εποχής Ούγγρος σολίστ Miklos Spanyi, από τον πλήρη κύκλο των Κοντσέρτων για Keyboard του C.P.E. Bach, στον 5ο τόμο, χρησιμοποιεί επίσης ένα όργανο βασισμένο σε αντίστοιχο του Gottfried Silbermann του 1749. Στον εν λόγω τόμο, περιλαμβάνονται τρία Κοντσέρτα, τα W.11, 14 & 19. Σπουδαίες ερμηνείες από τον Μ. Spanyi και το Concerto Armonico, σε υψηλού επιπέδου παραγωγή της Σουηδικής BIS.
- Τέλος, η Γερμανική Winter & Winter έχει κυκλοφορήσει από το 2008 ένα θαυμάσιο CD με τις Σονάτες για Viola da Gamba και Φορτεπιάνο του C.P.E. Bach, θαυμάσια ερμηνευμένες από τους αδελφούς Lorenzo & Vittorio Ghielmi, όπου ο πρώτος χρησιμοποιεί, επίσης, σχετικό όργανο Silbermann.
 



Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
Αχ βρε Alexander. Σε ξέχασαν.

Σπουδαίο έργο ενός όχι και τόσο εύκολου και αγαπητού συνθέτη. Ένα Κοντέρτο από τα πλέον εντυπωσιακά για την ιδιότυπη πρωτοτυπία αλλά και την έντονη επίδραση του Chopin στο πνέυμα του Scriabin. H αργή κίνηση, στην εξεζητημένη κλίμακα Φα δίεση μείζονα (!), είναι στη φόρμα ενός πολύ ρομαντικού Θέματος και 5 ευφάνταστων Παραλλαγών.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε μία άλλη πολύ αξιόλογη ερμηνεία, με τον εξαιρετικό και λίαν έμπειρο Γάλλο πιανίστα Jean-Philippe Collard και τον μαέστρο Emil Tabakov να διευθύνει μια από τις σημαντικές Ορχήστρες της Τουρκίας, την Bilkent Symphony Orchestra, σε εξαιρετική παραγωγή της Γαλλικής La Dolce Volta.
 

Μηνύματα
165
Reaction score
560
Ακόμα και τα όρθια πιάνα μπορούν να έχουν εξαιρετικό ήχο. Τις περισσότερες φορές είναι λάθος τοποθετημένα στο χώρο κακοκουρδισμένα κολλημένα σε κάποιο τοίχο η γωνία. Ένα καλό όρθιο πιάνο έχει ένα σεβαστό κόστος και αντίστοιχο ήχο. Επίσης ακόμα και σε αυτά υπάρχουν οι λεγόμενες επαγγελματικές σειρές που είναι εξαιρετικές. Εφόσον αναφέρθηκε η εταιρεία το Κ 800 της Κawai είναι εκπληκτικό όργανο ή ένα Steingraeber οι τιμές τους συναγωνίζονται τιμές πιάνων με μισή ουρά εύκολα.

Η κακή φήμη τους προέρχεται από μια πληθώρα οργάνων από φθηνές σειρές διαφόρων εταιρειών πεταμένα σε δωμάτια σπιτιών ή ωδεία συμψηφισμένα με τα προβλήματα που ανέφερα αρχικά. Επιπροσθέτως ανάλογα την σχολή κατασκευής πολλά από αυτά είναι σκληρά όργανα προσανατολισμένα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη συγκεκριμένης τεχνικής δίνοντας δευτερεύον σημασία στον ήχο ή σε αντιδιαστολή πολύ εύκολα μαλακά όργανα (μιλάμε πάντα για την αίσθηση που δίνουν τα πλήκτρα) που αποσκοπούν και καλά σε κάποια γρήγορη ανάπτυξη δεξιοτητων. Και οι 2 σχολές είναι λάθος για μένα καθώς όταν θα βρεθεί κάποιος σε ένα σωστά κατασκευασμένο όργανο θα χρειαστεί σοβαρό χρόνο να «δαμάσει» το νέο πιάνο, και να βρεθεί αντιμέτωπος με οποιο προβλημα τεχνικής.

Και η ποσότητα και σταθερότητα της σχετικής υγρασίας στον χώρο που βρίσκεται το όργανο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο ηχόχρωμά του και στο πόσο θα κρατήσει το χόρδισμά του. Γενικά το εύρος πρέπει να είναι μεταξύ 40% και 60%. Όσο περισσότερο πλησιάζουμε στο 60% τόσο πιο μεστός και βαθύς γίνεται ο ήχος:

Πέρα από το Soundboard ακόμα και η τσόχα στα σφυράκια γίνεται πιο μαλακή με αποτέλεσμα πιο εσωστρεφή και βελούδινο ήχο.

Και φυσικά το λεγόμενο voicing ως μέρος των εργασιών συντήρησης μπορεί να μεταμορφώσει ένα όργανο . Όλα αυτά τα πιάνα που αναφέρετε και δεν σας αρέσει δικαιολογημένα ο ήχος τους «πάσχουν» και σε αυτούς τους τομείς, γιατί δεν τα φροντίζουν.
 

Μηνύματα
16.473
Reaction score
19.394
Ποιό ηχόχρωμα (μουσικά) το πιάνο βρε παιδιά ?
Που η κιθάρα ή κάθε άλλο όργανο ρεπερτορίου, παίζει μια νότα π.χ. το "ντο" με 5 διαφορετικά ηχοχρώματα ανάλογα με την ικανότητα του οργανοπαίκτη και το πιάνο μόνο με μια ?

Κε Χρήστο @christos77 μαέστρο πές τους :D ... μη σου την πέσουν βέβαια όπως στο θέμα εαν είναι ή όχι, το πιάνο κρουστό. χα χα.
 

Μηνύματα
165
Reaction score
560
Ποιό ηχόχρωμα (μουσικά) το πιάνο βρε παιδιά ?
Που η κιθάρα ή κάθε άλλο όργανο ρεπερτορίου, παίζει μια νότα π.χ. το "ντο" με 5 διαφορετικά ηχοχρώματα ανάλογα με την ικανότητα του οργανοπαίκτη και το πιάνο μόνο με μια ?
Χωρίς ίχνος ειρωνείας αλλά ούτε και διάθεσης για πλάκα:

Είναι κατανοητό ότι μπορεί να έχετε δημιουργήσει την εντύπωση ότι το πιάνο δεν μπορεί να παραγάγει πολλά ηχοχρώματα, σε σύγκριση με άλλα ακουστικά όργανα. Ευτυχώς για όλα τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν παίξει ή παίζουν αυτό το όργανο στον πλανήτη, η πραγματικότητα για αυτούς είναι εντελώς διαφορετική.

Και δεν αναφέρομαι στους μεγάλους καλλιτέχνες του οργάνου που πας σε ρεσιτάλ τους και ακούς όλα τα όργανα ορχήστρας, την ανθρώπινη φωνή και πολλά άλλα μέσα από το παίξιμο τους. Αυτοί μένουν σε άλλον γαλαξία.

Αναφέρομαι στα ευαισθητοποιημένα χέρια και αυτιά όλων όσων ασχολούνται με αυτό το μοναδικό στην φύση και τον πλουραρισμό του όργανο.
 

Μηνύματα
16.473
Reaction score
19.394
Χωρίς ίχνος ειρωνείας αλλά ούτε και διάθεσης για πλάκα:

Είναι κατανοητό ότι μπορεί να έχετε δημιουργήσει την εντύπωση ότι το πιάνο δεν μπορεί να παραγάγει πολλά ηχοχρώματα, σε σύγκριση με άλλα ακουστικά όργανα. Ευτυχώς για όλα τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν παίξει ή παίζουν αυτό το όργανο στον πλανήτη, η πραγματικότητα για αυτούς είναι εντελώς διαφορετική.

Και δεν αναφέρομαι στους μεγάλους καλλιτέχνες του οργάνου που πας σε ρεσιτάλ τους και ακούς όλα τα όργανα ορχήστρας, την ανθρώπινη φωνή και πολλά άλλα μέσα από το παίξιμο τους. Αυτοί μένουν σε άλλον γαλαξία.

Αναφέρομαι στα ευαισθητοποιημένα χέρια και αυτιά όλων όσων ασχολούνται με αυτό το μοναδικό στην φύση και τον πλουραρισμό του όργανο.
Το πιάνο φίλε μου είναι το αγαπημένο μου όργανο. Αλλά αυτό που έγραψα ισχύει και δεν ξέρω ποιούς εννοείς "εμείς" ? ...που έχουμε δημιουργήσει την εντύπωση.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.915
Reaction score
14.693
Κε Χρήστο @christos77 μαέστρο πές τους :D ... μη σου την πέσουν βέβαια όπως στο θέμα εαν είναι ή όχι, το πιάνο κρουστό. χα χα.
Το πιανο ειναι κρουστο οργανο ;) ενας ασ τον πουμε αναβολεα κρουει μια χορδη;) τελος
 



Μηνύματα
7.715
Reaction score
6.444
Το πιανο ειναι κρουστο οργανο ;) ενας ασ τον πουμε αναβολεα κρουει μια χορδη;) τελος
Τι μανία και αυτή εάν είναι "κρουστό" όργανο ένα τόσο μοναδικό όργανο, το πλέον μουσικό και πολυφωνικό.
Εάν το κριτήριο είναι ότι κάτι "κρούει" μία χορδή, τότε, μάλλον, και τα έγχορδα, όταν παίζονται...pizzicato, να θεωρούνται και αυτά...κρουστά?
Σε κάθε περίπτωση, από τη στιγμή που το πιάνο έχει χορδές...είναι και...έγχορδο, αν αυτό έχει κάποια σημασία για την υποχρεωτική κατηγοριοποίησή του.
Το τσεμπαλο ειναι νυκτο οργανο δεν ειναι κρουστο
Αυτό τι σχέση έχει με το πιάνο?
Ή είναι μουσικό ιντερλούδιο στο νήμα.
Εξαιρετικό...anyway...(ο μέγας Händel).
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.881
Μηνύματα
2.954.981
Members
38.254
Νεότερο μέλος
PanosLouis
Top