Ελαστικά αυτοκινήτων, για EV

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.029
Reaction score
6.834
Είναι λίγο παραπλανητικό βέβαια να εστιάζουμε μόνο ή κυρίως στη θερμοκρασία.

Π.χ. σε κάτι Σκανδιναβίες τα λάστιχα που έχουν "καρφιά", δεν τα έχουν για να λειτουργούν μέχρι τους -40 αντί τους -10, δεν έχει σχέση αυτό.
(το γιατί τα έχουν παρόλα αυτά δεν χρειάζεται να το πω, είναι προφανές)

Προσωπικά, θα μου έκανε τεράστια εντύπωση αν ένα 4 εποχών ελαστικό είχε καλύτερη πρόσφυση από ένα καλοκαιρινό, σε εντελώς στεγνό οδόστρωμα σε θερμοκρασία 5C. Παρόλο που θερμοκρασιακά το 4 εποχών είναι εντελώς μέσα στο "comfort zone" του ενώ το καλοκαιρινό εκτός ορίων.

Όταν όμως βρέξει (και σε συνδυασμό με τη χαμηλή θερμοκρασία), το 4 εποχών έχει προφανώς καλύτερη πρόσφυση.

Όπως με όλα, μαγικά δεν γίνονται. Όπως δεν μπορείς να έχεις αυτοκίνητο που να έχει κρατήματα Ferrari και να πηγαίνει και off road, έτσι είναι και με τα λάστιχα.

Άρα ανάλογα τις συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει καθένας εκεί που μένει και ανάλογα το στυλ οδήγησης που έχει, επιλέγει και τα αντίστοιχα λάστιχα. Δεν νομίζω πως είναι τυχαίο ότι το 99,9% των Αθηναίων δεν αλλάζει λάστιχα, ούτε νομίζω πως όλοι αυτοί αδιαφορούν για την ασφάλειά τους. Αν μπορούσαμε να διαλέγουμε λάστιχα κάθε φορά που παίρνουμε το αυτοκίνητο οκ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.442
Reaction score
125.847
Προσωπικά, θα μου έκανε τεράστια εντύπωση αν ένα 4 εποχών ελαστικό είχε καλύτερη πρόσφυση από ένα καλοκαιρινό, σε εντελώς στεγνό οδόστρωμα σε θερμοκρασία 5C.
Δεν ξέρω τι να σου πω για να σε πείσω, πέραν του να το δοκιμάσεις.

Η προσωπική μου εμπειρία λέει πως τα καλοκαιρινά ελαστικά κάτω από τους 10° C αλλάζουν άρδην συμπεριφορά, ξεκινάει να γλυστράει καλά, και αυτό το έχω επισημάνει σε όλα τα ελαστικά που έχω βάλει στα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου, πάντα με ελαστικά premium, από τις 5-6 κορυφαίες μάρκες, ποτέ δεν έκανα οικονομία στα ελαστικά.


Δεν νομίζω πως είναι τυχαίο ότι το 99,9% των Αθηναίων δεν αλλάζει λάστιχα
Καθόλου τυχαίο.
Κάνουν οικονομία, δε δίνουν λεφτά για έξτρα ελαστικά, δεν έχουν χώρο αποθήκευσης, δεν δίνουν λεφτά για ξεζανταρίσματα, δεν δίνουν λεφτά; για δεύτερες ζάντες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.727
Reaction score
28.091
Συμφωνώ με τον Κώστα. Η εμπειρία μου λέει ότι ακόμα και στο κρύο στεγνό οδόστρωμα το 4 Season που φοράω είναι καλύτερο από το προηγούμενο καλοκαιρινό που δεν θυμάμαι ποιο ήταν.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.442
Reaction score
125.847
Για πολύ υψηλών επιδόσεων, υπάρχουν άλλες επιλογές. Πάντα όμως, το εύρος θερμοκρασίας με τη βέλτιστη απόδοση του ελαστικού, είναι συγκεκριμένο, κι όσο πιο υψηλές επιδόσεις θέλουμε, τόσο περισσότερο περιορισμένο είναι.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.426
Reaction score
74.808
Το θέμα είναι απλό. Συγκρίνετε και βγάζετε συμπεράσματα για ανόμοια προϊόντα με φθορά, συνθήκες και πιέσεις στην τύχη.

Δεν υπάρχει περίπτωση να συμβαίνει αυτό με φρέσκα λάστιχα:
Η προσωπική μου εμπειρία λέει πως τα καλοκαιρινά ελαστικά κάτω από τους 10° C αλλάζουν άρδην συμπεριφορά, ξεκινάει να γλυστράει καλά
Η δική μου εμπειρία λέει οτι η συμπεριφορά αλλάζει σοβαρά γύρω στο 0.


που δεν θυμάμαι ποιο ήταν.
Εμ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.442
Reaction score
125.847
Η δική μου εμπειρία λέει οτι η συμπεριφορά αλλάζει σοβαρά γύρω στο 0.
"Σοβαρά" είναι η λέξη που χρησιμοποίησες.

Σύμφωνοι. Τουλάχιστον στα δικά σου, τα γνωστά μισελεν.

Και γω έτυχε και είδα εξαιρετική συμπεριφορά από καλοκαιρινό ελαστικό στους 6-7°C, αφού βεβαίως προηγουμένως είχε "ζεσταθεί" καλά. Δε το πίστευα..

Ωστόσο, κατά μέσο όρο, υπάρχει σαφώς διακριτή διαφορά (και σε εντελώς καινούργιο ελαστικό, υψηλών προδιαγραφών και επιδόσεων) από τους 10°.

Και δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Δεν γίνεται.

Τα αγωνιαρικα ελαστικά δε, έχουν πολύ περιορισμένο ιδανικό θερμοκρασιακό εύρος.

Στο μαμά ελαστικό του Τέσλα, είδα σαφή διαφορά στο φρενάρισμα, ένα πρωί με ψιλόβροχο προ λίγων ημερών, που η θερμοκρασία έπεσε στους 13°.
Εννοείται με την ενδεδειγμένη πίεση (42).

Φυσικά υπάρχουν διαφορές από ελαστικό σε ελαστικό, αναλόγως σύνθεσης γόμας.

Μια μελέτη της Dunlop δείχνει την σαφή υπεροχή του χειμωνιάτικου ελαστικού (!!!) σε βρεγμένο οδόστρωμα στους 5°C, σε σχέση με το καλοκαιρινό.

Ωστόσο, σε στεγνό οδόστρωμα, το καλοκαιρινό εξακολουθεί να είναι καλύτερο του χειμωνιάτικου στους 5°C, έστω και με σχετικά μικρή διαφορά.

1000009103.png


Φυσικά σε πάγο και χιόνι, το καλοκαιρινό δεν κάνει.

Υπόψιν: Εδώ μιλάμε για χειμωνιάτικο Vs καλοκαιρινό, όχι για 4-εποχων. 😎
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.423
Reaction score
79.738
Βάζω αυτή τη στιγμή 4 εποχών στο Yaris της μικρής. Κινείται κυρίως χειμώνα, το καλοκαίρι λιγότερο.
Αισθάνομαι πιο ασφαλής για βροχές/κρύα στην Σαλονίκη.

Οφ τοπικ διότι δεν είναι EV…
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.334
Reaction score
94.003
Εγώ φοβάμαι ότι το δικό μου θα 'ρθει με τίποτα...υπερλάστιχα Cooper :o που τα βλέπω συχνά σε διάφορα reviews/βιντεάκια στο youtube, και θα πρέπει να σκάσω ένα σκασμό λεφτά επιπλέον για αξιοπρεπή ελαστικά σοβαρής εταιρείας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.442
Reaction score
125.847
Μάλλον έρχεται Ευρώπη σιγά σιγά (το νέο μαμά ελαστικό στα model Y)


Από αυτό που έβαλα:


Είμαι τρομερά ικανοποιημένος. Βεντούζα...
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.423
Reaction score
79.738
Τι γίνεται με τα all season λάστιχα σε συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.727
Reaction score
28.091
Τίποτα. Όλα καλά. Τώρα να ψάχνεις επιδόσεις πρέπει να τα αλλάζεις. Εγώ δεν τα αλλάζω.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.935
Reaction score
12.622
Τι γίνεται με τα all season λάστιχα σε συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού;
Σαπούνι. Γλύστρημα. Αηδία.


Όπως καταλαβαίνεις τα κριτήρια του καθενός είναι διαφορετικά (και εδώ). 🙄
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.727
Reaction score
28.091
Όπως έγραψα για νορμάλ ανθρώπινη οδήγηση δεν χρειάζεται αλλαγή. Προφανώς αν γλιστράει δεν είναι νορμάλ η οδήγηση. Εγώ δεν εγώ πρόβλημα.
 

Μηνύματα
3.136
Reaction score
10.378
Νέο ενδιαφέρον ελαστικό all season από μισελεν

View attachment 329593

View attachment 329594

Πολύ έξυπνος δείκτης φθοράς, αν φαγωθεί κ η λέξη replace, τότε γίνονται αγωνιστικά slick και είσαι έτοιμος για πίστα :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.442
Reaction score
125.847
Τι γίνεται με τα all season λάστιχα σε συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού;
Έχουν καλή συμπεριφορά από -10° C μέχρι 30° C εξωτερική θερμοκρασία, αυτή είναι η επίσημη προδιαγραφή τους.

Στους 34-35° έχουν "χάσει" το χαρακτήρα τους, το γκριπ που ήξερες. Τσουλάνε με την πρώτη ευκαιρία.

Στα 40-αρια και στα 45-άρια της καυτής αυγουστιάτικης ελληνικής ασφάλτου, λιώνουν, τα αφήνεις στην άσφαλτο, είσαι πάνω σε σαπούνι, όπως ειπώθηκε. Θέλει πολύ προσεκτικά και χαλαρά να πηγαίνεις.

Τα καλοκαιρινά, αντέχουν άριστα μέχρι 40°C, στους 45°C αρχίζουν να έχουν υποδεέστερες επιδόσεις.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.727
Reaction score
28.091
Στα χειμερινά ναι, είχα και τέτοια. Στα τεσσάρων εποχών δεν είχα ποτέ εμπειρία σαπουνιού. Γιατί όταν μιλάμε για σαπούνι και με 10χλμ να πας θα φεύγει στη στροφή.

Πριν χρόνια είχα ρωτήσει με email (τη Michelin ή την GoodYear δεν θυμάμαι), και η απάντηση ήταν πως δεν έχουν θέμα στο Ελληνικό καλοκαίρι.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.637
Μηνύματα
2.870.337
Members
37.929
Νεότερο μέλος
daemon76
Top