- Μηνύματα
- 1.648
- Reaction score
- 141
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν
[YOUTUBE]vW22Xh2LrL0 [/YOUTUBE]
[YOUTUBE]vW22Xh2LrL0 [/YOUTUBE]
[YOUTUBE]vW22Xh2LrL0 [/YOUTUBE]
[YOUTUBE]2r0obAgOyKM&feature=related [/YOUTUBE]
Κατ αρχην, το πρωτο Κωστα που υπογραμιζεις ειναι απολυτως σωστο. Και αυτο δεν αφορα μονο την μουσικη αλλα ολους τους τομεις της ζωης μας. Σαν προεκταση αυτου του σκεπτικου και αντιστρεφοντας τα πραγματα θα ελεγα οτι δεν ειναι δυνατον τεχνη να κανουν αποκλειστικα και μονο οι ασχετοι!!Το γούστο δεν ξεκινά εκεί που τελειώνει η γνώση. Τουλάχιστον όχι πάντοτε. Ενα πρόβλημα μπορεί να έχει περισσότερες από μία λύσεις. Λύσεις που πληρούν τις συνθήκες και τους όρους σχεδίασης. Δεν είναι όλα τα προβλήματα απλά, σαν τα προβλήματα που λύναμε στο δημοτικό, που είχαν μόνο μία λύση. Στα μαθηματικά υπάρχουν έννοιες όπως ο μαθηματικός τόπος. Ολα τα σημεία που ανήκουν στον μαθηματικό τόπο αποτελούν αποδεκτές λύσεις. Ο τόπος αυτός μπορεί να έχει πολυδιάστατες μορφές. Και μιλάμε γιά τέλειες λύσεις, χωρίς συμβιβασμούς.
Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολυπλοκότερα. Υπάρχουν μη γραμμικότητες που εισάγουν κι άλλες παραμέτρους στο πρόβλημα. Συχνά, δεν υπάρχει απόλυτη λύση. Η επιλογή μεταξύ των διαφόρων και πάντοτε αποδεκτών λύσεων, έχει να κάνει με την προσωπική άποψη του σχεδιαστή. Εχει να κάνει με την φιλοσοφία της κάθε εταιρείας. Εχει να κάνει με την αίσθηση που θα δώσει το προιόν στην αγορά, στον καταναλωτή.
Υπάρχει και ο αντίλογος. Αυτός που λέει ότι όταν ο σχεδιαστής θα εξαντλήσει τις γνώσεις του, τότε θα ακολουθήσει την διαίσθηση, το γούστο του. Θα αντικαταστήσει την επιστημονική μεθόδευση με την εμπειρική, ενδεχομένως αντιμετώπιση. Στον χώρο της '' υψηλής πιστότητας'', υπάρχει αυτή η πολιτική κατά κόρον. ΄Γι αυτό και δικαιολογημένα δημιουργείται η αντίληψη, ότι '' το γούστο '' υποκαθιστά την επιστημονική προσέγγιση.
Το γούστο και η εμπειρική προσέγγιση δεν πρέπει να αποτελούν υποκατάστατο η αναπληρωτή κάποιας σχεδίασης. Το γούστο πρέπει να υπεισέρχεται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες της επιλογής μεταξύ ισάξιων λύσεων. Που είναι πάντοτε υπαρκτές.
Δικαιολογημένα (με άπειρα παραδείγματα) δε δημιουργείται μόνο η αντίληψη, ότι το γούστο υποκαθιστά την επιστημονική προσέγγιση, αλλά ότι το γούστο, πασπαλισμένο με ένα σωρό αηδίες, προσπαθεί να καταρρίψει την επιστημονική προσέγγιση ως λάθος επιλογή...Το γούστο δεν ξεκινά εκεί που τελειώνει η γνώση. Τουλάχιστον όχι πάντοτε. Ενα πρόβλημα μπορεί να έχει περισσότερες από μία λύσεις. Λύσεις που πληρούν τις συνθήκες και τους όρους σχεδίασης. Δεν είναι όλα τα προβλήματα απλά, σαν τα προβλήματα που λύναμε στο δημοτικό, που είχαν μόνο μία λύση. Στα μαθηματικά υπάρχουν έννοιες όπως ο μαθηματικός τόπος. Ολα τα σημεία που ανήκουν στον μαθηματικό τόπο αποτελούν αποδεκτές λύσεις. Ο τόπος αυτός μπορεί να έχει πολυδιάστατες μορφές. Και μιλάμε γιά τέλειες λύσεις, χωρίς συμβιβασμούς.
Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολυπλοκότερα. Υπάρχουν μη γραμμικότητες που εισάγουν κι άλλες παραμέτρους στο πρόβλημα. Συχνά, δεν υπάρχει απόλυτη λύση. Η επιλογή μεταξύ των διαφόρων και πάντοτε αποδεκτών λύσεων, έχει να κάνει με την προσωπική άποψη του σχεδιαστή. Εχει να κάνει με την φιλοσοφία της κάθε εταιρείας. Εχει να κάνει με την αίσθηση που θα δώσει το προιόν στην αγορά, στον καταναλωτή.
Υπάρχει και ο αντίλογος. Αυτός που λέει ότι όταν ο σχεδιαστής θα εξαντλήσει τις γνώσεις του, τότε θα ακολουθήσει την διαίσθηση, το γούστο του. Θα αντικαταστήσει την επιστημονική μεθόδευση με την εμπειρική, ενδεχομένως αντιμετώπιση. Στον χώρο της '' υψηλής πιστότητας'', υπάρχει αυτή η πολιτική κατά κόρον. ΄Γι αυτό και δικαιολογημένα δημιουργείται η αντίληψη, ότι '' το γούστο '' υποκαθιστά την επιστημονική προσέγγιση.
Το γούστο και η εμπειρική προσέγγιση δεν πρέπει να αποτελούν υποκατάστατο η αναπληρωτή κάποιας σχεδίασης. Το γούστο πρέπει να υπεισέρχεται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες της επιλογής μεταξύ ισάξιων λύσεων. Που είναι πάντοτε υπαρκτές.
Η επάρκεια του κρίνειν...
Έλα τώρα Κωστάκη με τα εναλασσόμενα. Όλοι οι μεγάλοι ηχολήπτες με τα ίδια μικρόφωνα και κονσόλες δουλεύουν τα ίδια έχουν μάθει και άλλα φτάχνει ο καθένας τους, οι μηχανικοί μάστερινγκ δουλεύουν με τα αυτιά τους και οι σχεδιαστές ηχείων τα ίδια ακριβώς. Αν μπορείτε και γνωρίζετε ρωτήστε σχεδιαστές πως κατέληξαν στα προιόντα τους, μετά από πόσες ατέλειωτες ακροάσεις. Δεν τους αρκούσαν οι γνώσεις και οι μετρήσεις για να τελειώσουν? ή δεν τις είχαν?Μη με το λες εμένα. Σε κανένα πολυτεχνείο πήγαινε να το πεις αυτό. Εγώ έχω κάνει τις επιλογές μου.
Και δεν είναι υπεραπλούστευση. Εναλλασσόμενο ρεύμα είναι. Τίποτε άλλο. Εσύ τουλάχιστον, το ξέρεις. Εντάξει, δεν λέμε μόνο τέτοια όταν πάμε να κάνουμε μια πώληση. Εκεί θέλει και σάλτσες και τα τοιαύτα, αλλά μέχρι ένα σημείο δηλαδής.
Και το εναλλασσόμενο ρεύμα, ανθρώπινο άγγιγμα είναι, ειδικά αυτό. Το έχουμε στο στήθος μας, μέχρι να πεθάνουμε.
Πολύ σωστά, αλλά άντε να το βάλεις αυτό στο χοντροκαύκαλο των κάθε λογής ρηβγιουεράδων και "χομπιστών", που θέλουν το σύστημα να είναι φλατ, γιατί τα ρυθμιστικά τονικότητας καταστρέφουν την αγνότητα του κόκκου, τρίτη πόρτα δεξιά όπως μπαίνουμε... (Βρήκα μια γιαπωνέζικη Σαντέ με ένα μπάσο, λες και ο μαστερομηχανικοτέτοιος άκουγε από τρανζιστοράκι...)Έλα τώρα Κωστάκη με τα εναλασσόμενα. Όλοι οι μεγάλοι ηχολήπτες με τα ίδια μικρόφωνα και κονσόλες δουλεύουν τα ίδια έχουν μάθει και άλλα φτάχνει ο καθένας τους, (...)
Κι όμως αν το καλοσκεφτείς και αυτές οι εταιρείες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εισάγουν στη γκάμα των προϊόντων τους τη διαφορετικότητα και κατά συνέπεια βάζουν την υπογραφή τους σε ότι κατασκευάζουν, μια υπογραφή που περνάει και στον ήχο των συσκευών.Αναρωτιέμαι πόση "φιλοσοφία", "προσωπική άποψη", "γούστο" και... "διαίσθηση" σηκώνει ο βιομηχανικός σχεδιασμός. Διότι ωραία τα χαϊεντάδικα κελάρια στις υπόγες του βιοτέχνη, αλλά αυτοί που πουλάνε (πχ η sony ή η b&w) μάλλον λειτουργούν διαφορετικά.
...
Μεγάλος πόνος αυτός...Πολύ σωστά, αλλά άντε να το βάλεις αυτό στο χοντροκαύκαλο των κάθε λογής ρηβγιουεράδων και "χομπιστών", που θέλουν το σύστημα να είναι φλατ, γιατί τα ρυθμιστικά τονικότητας καταστρέφουν την αγνότητα του κόκκου, τρίτη πόρτα δεξιά όπως μπαίνουμε... (Βρήκα μια γιαπωνέζικη Σαντέ με ένα μπάσο, λες και ο μαστερομηχανικοτέτοιος άκουγε από τρανζιστοράκι...)