Η επάρκεια του κρίνειν

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

(Τώρα σκέφτονται ποια είναι η μηχανή για μουσική και ποια η μηχανή διαχείρισης εναλλασόμενου ρεύματος)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.395
Reaction score
141.988
Απάντηση: Re: Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Η ηχητική αναπαραγωγή δεν είναι ηλεκτρική εγκατάσταση είναι κάτι παραπάνω.
ΣΙΓΟΥΡΑ δεν ειναι ηλεκτρικη εγκατασταση.Ειναι κατι πολυ πολυ παραπανω. Ειναι τεχνη να στηνεις συστηματα ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
γιατί δεν στέλνεις στο διάολο όσους ισχυρίζονται ότι κάνουν τέχνη ματσάροντας μηχανάκια
Φυσικά και τους στέλνω αλλά δεν με αφορούν θλιβεροί απατεώνες γι αυτό και δεν τους χρησιμοποιώ για παράδειγμα.
................................

Η τέχνη κύριοι ξεκινάει με τη γνώση
Είναι λάθος να λέμε ότι η τέχνη δεν απαιτεί γνώσεις
Δηλαδής, ο Μάρκος Βαμβακάρης, που δεν ήξερε νότες, δεν ήταν μουσικός;
:143::135::143:

ακούγοντας να μπορείς να προχωρείς την υλοποίηση ενός ηχείου και πέρα από αυτό που υπαγόρευει η επιστημονική γνώση
προσπαθώ να αποδείξω (με λογική - αντίθετα δηλαδή με την έννοια του χάλι έντ) ότι το θέμα γούστου ξεκινάει εκεί που σταματάει η γνώση, ΟΧΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ.
:126:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.911
Reaction score
13.293
<<...προσπαθώ να αποδείξω (με λογική - αντίθετα δηλαδή με την έννοια του χάλι έντ) ότι το θέμα γούστου ξεκινάει εκεί που σταματάει η γνώση, ΟΧΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ.>>


Δεν θυμάμαι ποιος κύριος το είπε αυτό αλλά...

με δεδομένο πως ένα κορυφαίο ηχοσύστημα μπορεί να πιάσει το 25, το πολύ, 30% του ζωντανού γεγονότος μας μένει, στη χειρότερη περίπτωση, ένα 70% να <<χωράει>> το προσωπικό γούστο του καθενός. Δεν το βρίσκεται πολύ?

Σεβασμός στις επιλογές του καθενός λοιπόν γιατί σίγουρα δεν είμαστε αυτοί που βρήκαν, ή που προβλέπεται να βρουν, την ηχητική Ιθάκη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.395
Reaction score
141.988
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

είναι λογικό να διαφωνούμε, ακόμα κι αν διαφωνούμε συμφωνούντες, πράγμα σύνηθες. :136:

το σίγουρο είναι πως είμαστε μια καλή παρέα που ο ένας δε θέλει να θίξει τα γραπτά του άλλου (και κατ'επέκταση τον άλλο), κι όταν το κάνει του στοιχίζει, λες και δε ζούμε σ'ένα κόσμο αντιθέσεων, λες και συμφωνούμε σε όλα, όλοι, πράγμα που δεν ισχύει φυσικά πουθενά, ούτε καν μέσα στην οικογένειά μας, ούτε μέσα στο εργασιακό μας περιβάλλον, ούτε με τους στενούς φίλους μας.

οι απόψεις που καταγράφονται δεν είναι ουσιαστικά απόψεις ατόμων, είναι ισχύουσες απόψεις της σύγχρονης καθημερινότητάς μας, και πίσω από κάθε άποψη κρύβονται πολλοί θιασώτες της.

το καλό της όλης υπόθεσης είναι ο διάλογος, που δίνει την ευκαιρία να δεις τα πράγματα κι από άλλες οπτικές, κι είναι απολύτως θετική η συμμετοχή, ακόμα κι αν φαίνεται να επιμένεις και να εμμένεις στην πρότερη απόλυτη αδιαπραγμάτευτη άποψή σου. :126:

Είμαι βέβαιος πως όλοι βγαίνουν κερδισμένοι. Γι'αυτό και θα ανοίξω ένα θρεντ για τον ...ορισμό της τέχνης! :138::137:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.395
Reaction score
141.988
Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

<<...προσπαθώ να αποδείξω (με λογική - αντίθετα δηλαδή με την έννοια του χάλι έντ) ότι το θέμα γούστου ξεκινάει εκεί που σταματάει η γνώση, ΟΧΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ.>>

Δεν θυμάμαι ποιος κύριος το είπε αυτό ...
εγώ βρε!:136:

με δεδομένο πως ένα κορυφαίο ηχοσύστημα μπορεί να πιάσει το 25, το πολύ, 30% του ζωντανού γεγονότος μας μένει, στη χειρότερη περίπτωση, ένα 70% να <<χωράει>> το προσωπικό γούστο του καθενός. Δεν το βρίσκεται πολύ?
πολύ βρίσκω τον πεσιμισμό σου. ένα καλό ηχοσύστημα μπορεί να πιάσει υπό συγκεκριμένες συνθήκες ακόμα και το 100% του ζωντανού γεγονότος.

σε πιο καθημερινές βέβαια ηχογραφήσεις και καταστάσεις, το ποσοστό μπορεί να είναι σημαντικά μικρότερο, αλλά όχι και 30%, πλην ελαχίστων μόνο εξαιρέσεων, όπου μιλάμε για κάκιστες ηχογραφήσεις μεγάλης παραμόρφωσης.

Ακόμα και παλιές ηχογραφήσεις πχ του B.B.King ακούγονται με έξοχη ρεαλιστικότητα και πλούσια - γεμάτη αληθοφάνεια - περιγραφή, ηχογραφήσεις δηλαδή καθημερινές, όχι "audiofile" εταιριών, που σου περνάν έντονη την αίσθηση του "live" και δε σε αφήνουν παραπονεμένο ούτε στο συχνοτικό φάσμα ούτε στην εικόνα. Νομίζω πως το 90-95 % του ζωντανού γεγονότος μπορεί άνετα να αναπαραχθεί από ένα κορυφαίο ηχοσύστημα-χώρο. Πολλές φορές ακόμα και η ανθρώπινη φωνή αναπαράγεται με ανατριχιαστική ομοιότητα με το αληθινό, κι αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο γεγονός της σημερινής τεχνολογικής εξέλιξης.


Σεβασμός στις επιλογές του καθενός λοιπόν γιατί σίγουρα δεν είμαστε αυτοί που βρήκαν, ή που προβλέπεται να βρουν, την ηχητική Ιθάκη.
Κάνεις και πάλι λάθος. Κάπχοι από μας βρήκαν την "ηχητική Ιθάκη" που λες. Είναι θέμα προσωπικών κριτηρίων αυτό, δηλαδή τι σου αρκεί, κι όχι θέμα τεχνολογικού ατελείωτου κυνηγιού. :126:

Και εννοείται πως το προσωπικό γούστο του καθενός είναι σεβαστό. Σ'αυτό νομίζω πως δε διαφωνεί κανένας.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.911
Reaction score
13.293
Μάλλον έχεις καιρό να ακούσεις Live ή έχουν προγραμματιστεί τα ώτα σου...:138::138::138:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.911
Reaction score
13.293
Για κλασσική μεγάλη ορχήστρα ούτε κουβέντα...
εκεί μετά βίας ένα 10-15% πιάνει το σύστημα.

Για ακουστικά όργανα και ολιγομελή σχήματα λίγο παραπάνω και μόνο σε ηλεκτρονική μουσική ή ροκιές με φτηνά ηχεία ανεβαίνουμε αρκετά στα ποσοστά.
 

Μηνύματα
1.651
Reaction score
28
Για κλασσική μεγάλη ορχήστρα ούτε κουβέντα...
εκεί μετά βίας ένα 10-15% πιάνει το σύστημα.

Για ακουστικά όργανα και ολιγομελή σχήματα λίγο παραπάνω και μόνο σε ηλεκτρονική μουσική ή ροκιές με φτηνά ηχεία ανεβαίνουμε αρκετά στα ποσοστά.
σωστα εκει στα συμφωνικα ιδιως μερη εκει χανεται ο μπουσουλας!!!!
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

ε

σε πιο καθημερινές βέβαια ηχογραφήσεις και καταστάσεις, το ποσοστό μπορεί να είναι σημαντικά μικρότερο, αλλά όχι και 30%, πλην ελαχίστων μόνο εξαιρέσεων, όπου μιλάμε για κάκιστες ηχογραφήσεις μεγάλης παραμόρφωσης.
Μου αρέσει που στην περσινή έκθεση το aca είχε εκδήλωση σχετικά με αυτό το θέμα που είχε μουσικούς διεθνούς βεληνεκούς.

Αλλα βέβαια...στο μπλα μπλα όλοι καλοί είμαστε...Όταν είναι το άλμα..κάνουμε πίσω...:144:
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Για κλασσική μεγάλη ορχήστρα ούτε κουβέντα...εκεί μετά βίας ένα 10-15% πιάνει το σύστημα.
PeterMeni τι απελπιστικά νούμερα είναι αυτά. Ποιά ορχήστρα και σε τι χώρο άκουσες ζωντανά? και στο σπίτι σου τι ηχογράφηση ήταν που σε απογοήτευσε τόσο -γιατί μικρόφωνα πήραν αυτό που άκουσες, όχι αυτιά-και από ποιό σύστημα? Μήπως οι απαιτήσεις σου υπερβαίνουν κατά πάρα πολύ το σύστημά σου?
Πήγαινε σε καμμιά αίθουσα σαν το Μέγαρο Θεσνίκης και θα αντιστραφούν τα παραπάνω ποσοστά αυτόματα.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Μα ειναι δυνατον ενας οικιακος χωρος να προσομοιασει μια αιθουσα συναυλιων?Το μεγαρο Μουσικης Αθηνων ας πουμε.
Ψηφιζω Petermeni.
Και ναι ,το συστημα μου ,ειναι χαμηλων δυνατοτητων η μετριων τελως παντων.
Αλλα προτιμω να αγορασω ενα σπιτι στην κορη μου απο ενα λαμπατο 2Χ 4 σε ταξη ΑΑΑΑΑ
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

Εδώ είναι η διαφωνία μας. Εσύ τις θεωρείς μηχανές για μουσική, ενώ στην ωμή πραγματικότητα είναι μηχανές που διαχειρίζονται εναλλασσόμενο ρεύμα.

Βρε πατριώτη τι υπεραπλούστευση είναι τούτη!!
Η ομορφιά και η ουσιαστική αλήθεια βρίσκoνται στην διαφορετικότητα που εισάγει το ανθρώπινο άγγιγμα και όχι στα τέλεια τεχνουργήματα διαχείρισης AC.
Προσοχή η ωμή απομυθοποίηση στεγνώνει και οδηγεί στην κατάθλιψη.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Ναι, είναι μηχανές, είναι υλικά αγαθά, που έχουν σκοπό να δώσουν λίγη τέρψη σε θνητούς ανθρώπους. Αυτό ισχύει γιά κάθε υλικό μέσον, όπως ένα πιάνο, η ένα ιστιοφόρο. Δεν βρίσκω κάποια διαφορετικότητα με έναν ενισχυτή. Ολα είναι μέσα προς ικανοποίηση.

Με την άυλη θεώρηση των πραγμάτων θα ασχοληθώ μετά...Θάνατον. Είναι υπόσχεση.
 

D

Deleted member 23222

Guest
Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

δε διαφωνούμε στα ίδια, απλά προσπαθώ να αποδείξω (με λογική - αντίθετα δηλαδή με την έννοια του χάλι έντ) ότι το θέμα γούστου ξεκινάει εκεί που σταματάει η γνώση, ΟΧΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ. :126:

ξέρω, τη σπάω σε κάπχιους κάπχιους...:142::137::138:
Έτσι όπως το διατυπώνεις είναι σαν να λες ότι αποκλείεται να βρείς καλή λαμπάτη σχεδίαση ή αντίστοιχα mosfet ή τρανζιστοράτη ή δεν ξέρω και γω τι... γιατί η γνώση είναι μονοσήμαντα προσανατολισμένη σε κάτι που εσύ θεωρείς ορθό,αλλά και έτσι να μην είναι, πες μου σε παρακαλώ τί κάνει έναν αγοραστή να επιλέξει ένα καλό μηχάνημα,καλοσχεδιασμένο κλπ κλπ αν όχι το γούστο του?
 

D

Deleted member 23222

Guest
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

Βρε πατριώτη τι υπεραπλούστευση είναι τούτη!!
Η ομορφιά και η ουσιαστική αλήθεια βρίσκoνται στην διαφορετικότητα που εισάγει το ανθρώπινο άγγιγμα και όχι στα τέλεια τεχνουργήματα διαχείρισης AC.
Προσοχή η ωμή απομυθοποίηση στεγνώνει και οδηγεί στην κατάθλιψη.
Τι ακριβώς εννοείτε με τον όρο ανθρώπινο άγγιγμα? Γιατί και εγώ πιστεύω οτι το ανθρώπινο άγγιγμα εισάγει μια ακόμη μαθηματική παράμετρο στη διαχείριση σήματος...που είθισται να λέγεται σχεδιασμός.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Το γούστο δεν ξεκινά εκεί που τελειώνει η γνώση. Τουλάχιστον όχι πάντοτε. Ενα πρόβλημα μπορεί να έχει περισσότερες από μία λύσεις. Λύσεις που πληρούν τις συνθήκες και τους όρους σχεδίασης. Δεν είναι όλα τα προβλήματα απλά, σαν τα προβλήματα που λύναμε στο δημοτικό, που είχαν μόνο μία λύση. Στα μαθηματικά υπάρχουν έννοιες όπως ο μαθηματικός τόπος. Ολα τα σημεία που ανήκουν στον μαθηματικό τόπο αποτελούν αποδεκτές λύσεις. Ο τόπος αυτός μπορεί να έχει πολυδιάστατες μορφές. Και μιλάμε γιά τέλειες λύσεις, χωρίς συμβιβασμούς.

Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολυπλοκότερα. Υπάρχουν μη γραμμικότητες που εισάγουν κι άλλες παραμέτρους στο πρόβλημα. Συχνά, δεν υπάρχει απόλυτη λύση. Η επιλογή μεταξύ των διαφόρων και πάντοτε αποδεκτών λύσεων, έχει να κάνει με την προσωπική άποψη του σχεδιαστή. Εχει να κάνει με την φιλοσοφία της κάθε εταιρείας. Εχει να κάνει με την αίσθηση που θα δώσει το προιόν στην αγορά, στον καταναλωτή.

Υπάρχει και ο αντίλογος. Αυτός που λέει ότι όταν ο σχεδιαστής θα εξαντλήσει τις γνώσεις του, τότε θα ακολουθήσει την διαίσθηση, το γούστο του. Θα αντικαταστήσει την επιστημονική μεθόδευση με την εμπειρική, ενδεχομένως αντιμετώπιση. Στον χώρο της '' υψηλής πιστότητας'', υπάρχει αυτή η πολιτική κατά κόρον. ΄Γι αυτό και δικαιολογημένα δημιουργείται η αντίληψη, ότι '' το γούστο '' υποκαθιστά την επιστημονική προσέγγιση.

Το γούστο και η εμπειρική προσέγγιση δεν πρέπει να αποτελούν υποκατάστατο η αναπληρωτή κάποιας σχεδίασης. Το γούστο πρέπει να υπεισέρχεται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες της επιλογής μεταξύ ισάξιων λύσεων. Που είναι πάντοτε υπαρκτές.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Έστω ότι κάποιος θέλει να σχεδιάσει ένα δίδρομο ηχείο βάσης και είναι κορυφή στις γνώσεις, επιστήμονας λέμε.
Δεν θα πρέπει:
Α) Να επιλέξει μονάδες. Νάτος αυτόματα ο πρώτος συμβιβασμός ή αν θέλετε η εισαγωγή υποκειμενισμού στη σχεδίασή του ηχείου.
Β) Να επιλέξει τον τρόπο φόρτισης των χαμηλών. Θα είναι bass reflex, ακουστικής ανάρτησης ή κάτι άλλο. Θα επιλέξει να φτιάξει ένα μικρό ηχείο (είπαμε βάσης θα είναι) που θα ακούγετε σαν μεγάλο (αλλά φυσικά δεν θα είναι) ή θα θυσιάσει την έκταση-ένταση των χαμηλών για να παίζουν αυτές σωστά τα όσα χαμηλά μπορούν. Εδώ βέβαια έχει κάτι να του πει και το βήμα (Α) γιατί δεν κάνουν όλες οι μονάδες για όλα. Άλλη μία εισαγωγή του επιλογής στη κατασκευή.
Γ) Να φτιάξει ένα κροσόβερ. Τι τάξης θα είναι αυτό και σε τι συχνότητα θα δουλεύει είναι ακόμα μία επιλογή η οποία σαφέστατα και επηρεάζεται από τις αποφάσεις που έχει κάνει στα βήματα (Α) και (Β)
Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και το γεγονός ότι το ηχείο θα πρέπει να είναι βιώσιμα εμπορεύσιμο, άρα θα πρέπει ότι επιλογές κάνει να βγουν στην παραγωγή σε κάποια τιμή και έχοντας κάποιο ανταγωνισμό από άλλα ηχεία νομίζω εύκολα καταλαβαίνουμε ότι οι συμβιβασμοί στη σχεδίαση και οι επιλογές που θα κάνει κάθε σχεδιαστής κάπου θα βγουν στον ήχο του ηχείου.
Εκεί κάπου θεωρώ ότι βρίσκετε ο χαρακτήρας του κάθε σχεδιαστή κρυμμένος μέσα στο τελικό προϊόν που θέλει να μας πουλήσει.
Το σύνολο των επιλογών και των αναγκαίων πολλές φορές συμβιβασμών που θα κάνει.
Μπορεί να είναι άποψη ή τέχνη ή μαγεία.
Τα τμήματα μάρκετινγκ ή ακόμα και οι ίδιοι οι σχεδιαστές-κατασκευαστές μπορεί να γουστάρουν να το πουλήσουν όσο-όσο προκειμένου να οικονομήσουν και να το πουν ή να το περιγράψουν όπως θέλουν – ακόμα και να το φουσκώσουν.
Αλλά αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο, μια άλλη ιστορία.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.736
Reaction score
22.459
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

Βρε πατριώτη τι υπεραπλούστευση είναι τούτη!!
Η ομορφιά και η ουσιαστική αλήθεια βρίσκoνται στην διαφορετικότητα που εισάγει το ανθρώπινο άγγιγμα και όχι στα τέλεια τεχνουργήματα διαχείρισης AC.
Προσοχή η ωμή απομυθοποίηση στεγνώνει και οδηγεί στην κατάθλιψη.
Μη με το λες εμένα. Σε κανένα πολυτεχνείο πήγαινε να το πεις αυτό. Εγώ έχω κάνει τις επιλογές μου.

Και δεν είναι υπεραπλούστευση. Εναλλασσόμενο ρεύμα είναι. Τίποτε άλλο. Εσύ τουλάχιστον, το ξέρεις. Εντάξει, δεν λέμε μόνο τέτοια όταν πάμε να κάνουμε μια πώληση. Εκεί θέλει και σάλτσες και τα τοιαύτα, αλλά μέχρι ένα σημείο δηλαδής.

Και το εναλλασσόμενο ρεύμα, ανθρώπινο άγγιγμα είναι, ειδικά αυτό. Το έχουμε στο στήθος μας, μέχρι να πεθάνουμε.
 




Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.122
Μηνύματα
3.001.901
Members
38.413
Νεότερο μέλος
FotisLam
Top