Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.229
Reaction score
36.320
Οπως αναγραφεται και στον τιτλο...

- Αν εχουμε μια πολυ καλη μηχανη αυτοματα σημαινει οτι κανουμε και πολυ καλες φωτο?
Οτι αμεσως μπορουμε να δημιουργησουμε καλυτερα?


- Η αλλη αποψη παλι λεει πως οτι εξοπλισμο και να χουμε μπορουμε να κανουμε καλες εικονες.
Ακομα και με μια απλη, ταπεινη μηχανουλα.
Δηλαδη να μην εχουμε εξαρτηση απο τον εξοπλισμο μας.


Για πειτε...:136:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.015
Reaction score
139.363
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

άμα έχεις καλό στέρεο, ακούς καλή μουσική?
 

Μηνύματα
2.822
Reaction score
1.246
Και στα δύο η απάντηση είναι ΟΧΙ !

Πάμε να δούμε κάτι απλό !

Όσα και να ξέρεις , ότι και να θέλεις να κάνεις άν η μηχανή σου σε προδώσει , σε περιορίζει και δεν σου δίνει την δυνατότητα να το κάνεις δεν θα βγάλεις την φωτό όπως την θέλεις ...

Από την άλλη άν δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς την μηχανή σου , αν ψάχνεσαι να βρείς τα κουμπιά , αν δεν γνωρίζεις τις δυνατότητες της και απλά πατάς το κουμπί δεν πρόκειται να βγάλεις καλή φωτό ! !


Η σύνθεση-σκηνοθεσία , είναι αυτό που κάνει μια φωτό "πετυχημένη" όλα τα άλλα , σήμερα, έρχονται ( εκτώς από το νετ ) !
 

Μηνύματα
15.617
Reaction score
3.076
Ένα καλό εργαλείο βοηθά αλλά πιστεύω πάντα στον παράγοντα άνθρωπο.

Είναι το σε τι σημείο θα βρίσκεσαι, τι θέλεις να αποτυπώσεις, το σωστό timing...
 

Μηνύματα
511
Reaction score
88
Re: Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

άμα έχεις καλό στέρεο, ακούς καλή μουσική?
Κατά την άποψη μου:
Ένας καλός φωτογράφος κερδίζει πρώτα από όλα με την σύνθεση της φωτογραφίας και το κάδρο και φυσικά με τον φωτισμό τεχνητό ή φυσικό επιλέγοντας ίσως ώρες της ημέρας και καιρικές συνθήκες που θα τονίζουν αυτό που θέλει να δώσει η φωτογραφία (ήλιος ή συννεφιά π.χ.).
Τα εργαλεία έρχονται μετά για να δώσουν την δυνατότητα να έχεις καλύτερο και ελεγχόμενο αποτέλεσμα.
Βέβαια ένα γνωμικό λέει ότι τα εργαλεία κάνουν τον μάστορα. Αυτό ισχύει ειδικά σε δύσκολες περιπτώσεις. π.χ. σε νυχτερινή φωτογραφία χωρίς καλή σχετικά μηχανή και χωρίς τρίποδο δεν μπορείς να έχεις καλό αποτέλεσμα (και σε άλλα ειδικά παραδείγματα)

Και τα εργαλεία βέβαια πρέπει να ξέρεις να τα δουλεύεις...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.229
Reaction score
36.320
Ας βαλουμε στο παιχνιδι τοτε και τον παραγοντα φως, καδρο, στιγμη, εκφραση --- τελικη εικονα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.015
Reaction score
139.363
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Οπως αναγραφεται και στον τιτλο...

- Αν εχουμε μια πολυ καλη μηχανη αυτοματα σημαινει οτι κανουμε και πολυ καλες φωτο?
Οτι αμεσως μπορουμε να δημιουργησουμε καλυτερα?


- Η αλλη αποψη παλι λεει πως οτι εξοπλισμο και να χουμε μπορουμε να κανουμε καλες εικονες.
Ακομα και με μια απλη, ταπεινη μηχανουλα.
Δηλαδη να μην εχουμε εξαρτηση απο τον εξοπλισμο μας.


Για πειτε...:136:
πας από το ένα άκρο στο άλλο.

φυσικά, αν έχεις καλό εξοπλισμό δε σημαίνει αυτόματα πως κάνεις πολύ καλές φωτός.

φυσικά και με πολύ ταπεινό εξοπλισμό μπορείς νά'χεις καλές εικόνες.

φυσικά είναι πιο σημαντικό να ξέρεις να καδράρεις, να βρείς σημαντικό θέμα, να το προσεγγίσεις με ικανότητα κλπ κλπ κλπ

Αλλά.

εδώ υπάρχει ένα μεγάλο αντικειμενικό "αλλά".

Κακά τα ψέμματα, οι δυνατότητες που έχεις να αποθανατίσεις μια στιγμή, εξαρτώνται από την ποιότητα του εξοπλισμού σου.

Είναι μακριά το θέμα σου? είναι ένα πουλί στα 30 μέτρα? θες τηλεφακό μάστορα.

κινείται το θέμα σου? πχ πετάει το πουλί? θες γρήγορο και σωστό AF κυρ επίδοξε μάστορα.

κινείται γρήγορα το θέμα σου? πχ πας να φωτογραφίσεις αυτοκίνητο στη φόρμουλα 1? Θες μεγάλη ταχύτητα από τον εξοπλισμό σου, ριπές, κλπ κλπ αγαπητέ μου μάστορα.

είναι σκοτεινά και δε μπορείς να βάλεις φλας; θες πολλά ISO μάστορά μου.

βρέχει? θες αδιάβροχο εξοπλισμό μάστορα, να αντέχει.

έχει πολύ μεγάλο δυναμικό εύρος το θέμα σου? θες ανάλογων δυνατοτήτων εξοπλισμό ή δυνατότητα bracketing κλπ κλπ κλπ μάστορα.

είσαι σε κλειστό χώρο και θες να βγάλεις φωτό τα 15 πιτσιρίκια σου όλα μαζί πάνω στην τούρτα? θες υπερευρυγώνιο μάστορα, που πας ξεβράκωτος...

κλπ κλπ κλπ, να μη γράφω 15 σελίδες κείμενο...:137::138:

Δηλαδή, καλά και ωραία τα περί "ικανότητας του φωτογράφου" και η "σωστή στιγμή" και το "σωστό φως" και το "καλό θέμα" και το "καλλιτεχνικό δαιμόνιο" και η "πρωτοτυπία" και ο κανόνας των 2/3-των και να μη κόβεις τα γόνατα και όλα τα γνωστά, αλλά χωρίς εξοπλισμό, που πάς μάστορα?

επί τοις ευκαιρίας, δεν έχω δει κανένα επιτυχημένο φωτογράφο μόδας ή γάμων να βγάζει σούπερ ντούπερ φωτός με κόμπακτ ή με καμιά εισαγωγική dslr με τους ΚΙΤ φακούς.... ας μην αυτο-κοροϊδευόμαστε δηλαδή...


ομοίως στα στέρεα. αν το βιολί ακούγεται σα κλαρίνο, που πας μάστορα?:138:

Οι δυνατότητες της τεχνολογίας υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον άνθρωπο. Η όποια προσπάθεια απαξίωσης αυτών των δυνατοτήτων και εστίαση δήθεν στον άνθρωπο και μόνο, ιδίως όταν μιλάμε για αντικείμενα που είναι και τεχνικής φύσεως εξαρτώμενα, είναι καταδικασμένη στην αποτυχία.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Τη μεγάλη φωτογραφία, δεν την κάνει ο εξοπλισμός, είναι 99,9% φωτογράφος, και με αυτό εννοώ τόσο το πώς θα δει το μάτι του μια δεδομένη σκηνή, όσο και το να βρεθεί στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή (φυσικά όσο και να κυνηγάει το θέμα πάντα βάζει το χέρι του, καθοριστικότατο, το τυχαίο).

Σε συγκεκριμένα είδη φωτογραφίας ο καλός εξοπλισμός μπορεί να είναι από σημαντικός έως θεμελιώδης παράγων επίτευξης του αποτελέσματος. Τι να την κάνει τη "φωτογραφική ματιά" ή τη διαίσθηση ένας φωτογράφος αγώνων εάν δεν έχει τον 400ρη f/2.8. Επίσης στη φωτογραφία φύσης (πουλιά και θηρία), στο μάκρο, ε όπως και να το κάνουμε, δεν πας πουθενά δίχως ένα ελάχιστο επίπεδο εξοπλισμού, και μέσα βάζω και την τεχνική ικανότητα αξιοποίησής του. Αυτά τα είδη είναι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τεχνική (εξοπλισμός-ικανότητα στην αξιοποίησή του) και σε μικρότερο βαθμό τέχνη, σε σχέση με τη γενική φωτογραφία, όχι ασφαλώς ότι δεν υπάρχουν και εκεί μεγάλα περιθώρια παρέμβασης στο αποτέλεσμα. Υπάρχουν τέλος και είδη φωτογραφίας όπου το τεχνικό κομμάτι τείνει να αγγίξει το 100%: η αστροφωτογραφία (εάν εξαιρέσουμε κάτι κάδρα όπου ο ουρανός είναι απλώς τμήμα της σύνθεσης, πχ τοπία με φόντο star trails, ανατολή σελήνης -δεν μιλώ για τέτοια) ή αυτόματα πανοράματα με συστήματα όπως τα Gigapan
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Κάπου βέβαια χάνεται και η δυνατότητα διάκρισης μεταξύ εξοπλισμού και φωτογράφου, σε περιπτώσεις όπου ο τελευταίος δεν επενδύει σε ό,τι νεώτερο, ακριβότερο και απαστράπτον, αλλά επιλέγει προσεκτικά τα εργαλεία του για να του δώσουν το αποτέλεσμα που ο ίδιος πρώτος έχει φτιάξει στο μυαλό του.
Είδη φωτογραφίας όπως η pinhole, lomography, slit, IR κλπ λαμβάνουν την ονομασία τους από το είδος του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται ως μέσο δημιουργικής έκφρασης, αλλά είναι προφανές πως τείνουν να είναι και αυτά 100% φωτογράφος. Υπάρχει μια αμερικανίδα που επιλέγει φακούς με στοιχεία φαγωμένα από μήκυτες και γρατζουνισμένους, γιατί αυτή είναι η εικόνα που θέλει να βγάλει και φέρει τη "σφραγίδα" της, τι είναι αυτό, φωτογράφος ή εξοπλισμός;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.015
Reaction score
139.363
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Τη μεγάλη φωτογραφία, δεν την κάνει ο εξοπλισμός, είναι 99,9% φωτογράφος...
(αν και καταλαβαίνω τι λες και συμφωνώ 1000% μαζί σου)

το "μεγάλη φωτό" μου θύμισε αυτό:

http://www.boston.com/bigpicture/2010/12/2010_in_photos_part_1_of_3.html

αναρωτιέμαι, αν υπάρχει έστω και 1 φωτό ανάμεσα σε αυτές τις "μεγάλες φωτος" (δείτε και τα 3 parts, αξίζει) που να βγήκε από "ταπεινό" εξοπλισμό....:126:

προσωπικά, μετά το "σοκ" που έπαθα βλέποντας αυτές τις απίστευτες "μεγάλες" φωτός, υπέστη ένα ακόμα σοκ, καθώς σκεφτόμουν με πόσο απίστευτα "μεγάλο" εξοπλισμό βγήκαν, κάτι που είναι οφθαλμοφανές, δηλαδή "βγάζει μάτι", στην συντριπτική πλειοψηφία αυτών των τρομερών δημιουργημάτων....
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Κώστα περίπου όλες οι φωτογραφίες του λινκ είναι φωτορεπορτάζ, δεν είναι γενική φωτογραφία. Μερικές είναι σπουδαίες, και φυσικά ακόμη και στην είδηση υπάρχει τεράστιος χώρος για προσωπική ή και καλλιτεχνική ακόμη ματιά. Το τι εξοπλισμός πραγματικά χρησιμοποιήθηκε στη λήψη των φωτογραφιών αυτών (με εξαίρεση τη φωτογραφία από δορυφόρο και εκείνες από μεγάλους τηλεφακούς), δεν έχει να κάνει τόσο με τη δυνατότητα επίτευξης του αποτελέσματος όσο με την επαγγελματική ιδιότητα του φωτογράφου. Ο επαγγελματίας θέλει εξοπλισμό που να αντέχει, να μπορεί να στηρίζεται σε αυτόν, να μην τον κρεμάει, να μην χάνει καρέ τελοσπάντων λόγω του εξοπλισμού του, εξάλλου είναι για αυτόν μια επένδυση που τα βγάζει τα λεφτά της. Όχι όμως ότι οι περισσότερες από τις φωτογραφίες του λινκ (είπαμε εξαιρούνται εκείνες που απαιτούν μεγάλους τηλεφακούς) δεν μπορούν να βγουν με έναν -καλό αλλά όχι επαγγελματικό- εξοπλισμό των 2.000 ευρώ (σώμα και δυο καλοί φακοί).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.015
Reaction score
139.363
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

πχ:







κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ (να μη βάλω όλες τις φωτός εδώ δηλαδή...)


τι ευκρίνεια, τι λεπτομέρεια - ανάλυση, τι δυναμικό εύρος, τι πληροφορία στα σκοτεινά, τι έλλειψη τεχνουργημάτων, τι έλλειψη θορύβου, τι έλλειψη καμένων, τι ταχύτητα, τι εστίαση, τι να λέμε τώρα...

τεχνικά, αυτές οι φωτός δε βγαίνουν από ταπεινό εξοπλισμό, τον πωπό σου να βαράς κάτω δηλαδή.

και δε συμφωνώ με τη διάκριση καθημερινής - γενικής φωτογραφίας. έχει πάρα πολλές που θα μπορούσα να τις "κατατάξω" τρόπον τινά στον "χώρο" της καθημερινής φωτογραφίας. Προσωπικά, με εξοπλισμό που κοστίζει σημαντικά ποσά, τέτοιες φωτός δε μπορώ να βγάλω από καθαρά τεχνικής φύσεως περιορισμούς.

τώρα να βγάλεις μια φωτό το άγαλμα του καραμανλή στην παραλία εν μέσω λιακάδας, ναι, το κάνεις και με κόμπακτ. αλλά άλλο τεχνικό αποτέλεσμα θα έχεις με εξοπλισμό που κοστίζει 5000 ευρώ, άλλο με εξοπλισμό των 10,000 ευρώ κι άλλο με εξοπλισμό των 100.000 ευρώ.

δις ιζ λάιφ.

με τον ίδιο εξοπλισμό, δυό διαφορετικοί άνθρωποι μπορούν να βγάλουν το ίδιο άγαλμα τόσο διαφορετικά, που του ενός η φωτό να είναι "πατάτα", "μάπα" και "ηλίθια" σε σχέση με του αλλουνού.

Αυτό οκ, δεκτό. Αλλά το ίδιο ακριβώς ισχύει και για έναν άνθρωπο, με διαφορετικού κοστολογίου και δυνατοτήτων εξοπλισμούς, διότι ο εξοπλισμός δίνει δυνατότητες χειροπιαστές, αντικειμενικές. πέριοντ που'λέγε και ο μιχάλης κάποτε...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Τώρα Κώστα μου βάζεις τον όρο "ταπεινός" αντί του "επαγγελματικός".
Για τις παραπάνω φωτογραφίες θέλουμε πρώτον ένα σώμα με καλό -αλλά όχι απαραίτητα επαγγελματικό- υποσύστημα εστίασης (οι επαγγελματίες θεωρούν πως έχουν πάντα μόνο μία ευκαιρία, οι ερασιτέχνες ούτε αυτό το άγχος έχουν ούτε αυτές τις απαιτήσεις) και ένα αξιοπρεπές drive των 6+ fps, πες δηλαδή Nikon D7000 ή Canon 60D ή Pentax K-5 (για να μην λες πως λέω μόνο Canon και Nikon), και έναν μεσαίο ζουμ τηλεφακό, που στην Canon μπορεί να είναι και ο 70-200/4L των 600 ευρώ.

Τέτοιος εξοπλισμός σίγουρα δεν είναι -από άποψη τεχνικών και δημιουργικών δυνατοτήτων- "ταπεινός", αλλά σίγουρα δεν είναι επαγγελματικός: εσύ πχ διαθέτεις πολύ ανώτερο και ακριβότερο! -βέβαια εσύ δεν είσαι το μέτρο :142:
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.229
Reaction score
36.320
Re: Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

πχ:







κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ (να μη βάλω όλες τις φωτός εδώ δηλαδή...)


τι ευκρίνεια, τι λεπτομέρεια - ανάλυση, τι δυναμικό εύρος, τι πληροφορία στα σκοτεινά, τι έλλειψη τεχνουργημάτων, τι έλλειψη θορύβου, τι έλλειψη καμένων, τι ταχύτητα, τι εστίαση, τι να λέμε τώρα...

τεχνικά, αυτές οι φωτός δε βγαίνουν από ταπεινό εξοπλισμό, τον πωπό σου να βαράς κάτω δηλαδή.

.
συγγνωμη ρε Κωστα αλλα στις συγκεκριμενες φωτο που βλεπω, θεωρητικα παντα , μπορουν να βγουν και οι 3 με μια καλη καλη κομπακτ , η βεβαια μ ενα νορμαλ DSLR σωμα, ενα απλο προς καλο φακο με λιιιγο photoshop.
πραγματικα λιγο.

δε συμφωνεις?

τι ειναι αυτο που πιστευεις πως δεν μπορει να τις κανει η μηχανη σου αυτες τις 3 με τον πχ 50αρι φακο?
 

Μηνύματα
9.946
Reaction score
33
Όμως και ο καλός εξοπλισμός απελευθερώνει τη δημιουργικότητα του επίδοξου φωτογράφου.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Προσωπικά, με εξοπλισμό που κοστίζει σημαντικά ποσά, τέτοιες φωτός δε μπορώ να βγάλω από καθαρά τεχνικής φύσεως περιορισμούς.
Δεν ισχύει αυτό, από άποψη εξοπλισμού τις έχεις -χαλαρά- τις φωτογραφίες που παρέθεσες.

Με την Ε-5 και τον 50-200 θα τις έβγαζες όλες, με μια επιφύλαξη για την τρίτη -αλλά αυτό οφείλεται στο μειονέκτημα των Oly σε ψηλά iso καθαρά, γιατί η D7000 θα την έβγαζε εύκολα αυτή τη φωτογραφία (3200iso και 1/1000 αρκεί νομίζω)
 

Μηνύματα
1.673
Reaction score
143
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?





Σε ποια απο τις παραπανω διακρινετε ελλειψη εξοπλισμου ή (κυριως:136:) φωτογραφου...? :142::142:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.577
Reaction score
36.264
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

Αλήθεια, γιατί η πρώτη μπήκε στις κορυφαίες φωτογραφίες δεν καταλαβαίνω.
Ίσως πρόκειται για καταγραφή σημαντικού αθλητικού γεγονότος που ωστόσο μου διαφεύγει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.015
Reaction score
139.363
Απάντηση: Ο εξοπλισμος κανει το φωτογραφο ή ο φωτογραφος τη φωτογραφια ?

...βέβαια εσύ δεν είσαι το μέτρο :142:
ναι, λες και συ είσαι το μέτρο δηλαδή... ένας τυπικός δικηγόρος. τι να σε πω!

ρε αφού είμεθα βλαμμένοι, τι το συζητάς!
 



Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.237
Μηνύματα
2.967.633
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top