VLASSIS-S
Sιγμοειδής Νέμεσις
- Μηνύματα
- 8.074
- Reaction score
- 14.059
Re: Απάντηση: Παν... METRIC... Αριστον
επισης ενα τυφλο τεστακι αξιολογησης ακροατων ......
επισης ενα τυφλο τεστακι αξιολογησης ακροατων ......
Audio – Science in the Service of Art
by
Floyd E. Toole, Ph.D.
Vice President Engineering, Harman International
Senior Vice President Acoustical Engineering, JBL and Infinity
"BLIND vs. SIGHTED TESTS – SEEING IS BELIEVING
Knowledge of the products that are being evaluated is generally understood to be a powerful source of psychological bias. In scientific tests of many kinds, and even in wine tasting, considerable effort is expended to ensure the anonymity of the devices or substances being subjectively evaluated. In audio, though, things are more relaxed, and otherwise serious people persist in the belief that they can ignore such factors as price, size, brand, etc. In some of the “great debate” issues, like amplifiers, wires, and the like, there are assertions that disguising the product identity prevents listeners from hearing differences that are in the range of extremely small to inaudible. That debate shows no signs of slowing down. In the category of loudspeakers and rooms, however, there is no doubt that differences exist and are clearly audible. To satisfy ourselves that the additional rigor was necessary, we tested the ability of some of our trusted listeners to maintain objectivity in the face of visible information about the products.
The results are very clear, and strongly supportive of the scientific view. Figure 4 shows that, in subjective ratings of four loudspeakers, the differences in ratings caused by knowledge of the products is as large or larger than those attributable to the differences in sound alone. The two left-hand striped bars are scores for loudspeakers that were large, expensive and impressive looking, the third bar is the score for a well designed, small, inexpensive, plastic three-piece system. The right-hand bar represents a moderately expensive product from a competitor that had been highly rated by respected reviewers.
When listeners entered the room for the sighted tests, their positive verbal reactions to the big beautiful speakers and the jeers for the tiny sub/sat system foreshadowed dramatic ratings shifts - in opposite directions. The handsome competitor’s system got a higher rating; so much for employee loyalty. Other variables were also tested, and the results indicated that, in the sighted tests, listeners substantially ignored large differences in sound quality attributable to position in the listening room and to program material. In other words, knowledge of the product identity was at least as important a factor in the tests as the principal acoustical factors. Incidentally, many of these listeners were very experienced and, some of them thought, able to ignore the visually-stimulated biases.
At this point, it is correct to say that, with adequate experimental controls, we are no longer conducting “listening tests”, we are performing “subjective measurements”.
Ανοιξε ενα τετοιο θεμα στα Γενικα περι HiFi..........Έχει καμία σχέση αυτό με audiophile ακρόαση?.............
Bαλλε με στην πενταδα.......ακουω πολυ καλα με διαπιστευτηρια απο το Stereophile!!!!!!!!!!!!!!!επισης ενα τυφλο τεστακι αξιολογησης ακροατων ......
Αμα δεν δειξεις τις μετρησεις σου....................ποσα pico jitter ακους........δεν μπαινεις:203::601:
Θα σε παρακαλούσα να μην αποκόβεις μια μεμονωμένη πρόταση από το όλο νήμα γιατί αλλοιώνεται το νόημα.Ανοιξε ενα τετοιο θεμα στα Γενικα περι HiFi.
"Ιδου η Ροδος.......παμε για πηδημα " :202: :146:
Γιατί νομίζω πως είσαι εντελώς εκτός θέματος?ναι αλλα με αυτα που λες τα βινυλια και οι καλες κεφαλες θα εχουν τεραστια αξια στο μελλον παρα τα ψηφιοποιημενα αρχεια
συλλεκτικη αξια
Από την άλλη, καλά και λογικά όλα αυτά, αλλά η λογική στο χόμπι μας απουσιάζει. Αυτό δε το λέω για σένα πίτερ, ούτε για το βλάση, το λέω για όλους μας, εμού συμπεριλαμβανομένου πρώτα απ'όλους. Απλά ο καθένας βλέπει πιο εύκολα την ανωμαλία του άλλου, παρά τη δική του. πχ, στην ερώτηση-σχόλιο του φίλου κι άξιου χομπίστα GeoVaz, περί ψηφιοποίησης βινυλίων, η απάντηση του ChrisHat ήταν αποστομωτική: (ιδίως αν αναλογιστείς τι γνωρίζει ο ένας για τα ψηφιακά και τι γνωρίζει άλλος, αλλά και την αδιαμφισβήτητη εμπειρία του ChrisHat στο αντικείμενο)Ποιος ο σκοπός μιας επαγγελματικής συσκευής?
- να δουλεύει. Το αντίθετο, δηλαδή "ο σκοπός μιας οικιακής συσκευής", είναι να αρέσει. Παράδειγμα, οι ηλεκτρικές σκούπες, ή οι τοστιέρες.
Τι ζητάει τελικά ένας ηχολήπτης από τα εργαλεία του?
- Να δουλεύουν σωστά, να μην τον εκθέτουν, να μη βγάλει κάτι "λάθος", ή/και με προβλήματα.
Έχει καμία σχέση αυτό με audiophile ακρόαση?
- ναι, εφόσον ο ηχολήπτης δεν είναι κουφός, εφόσον ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα. Πολλά μεγάλα ονόματα του χώρου, θεωρούνται audiophile'ς και οι ηχογραφήσεις τους, το ίδιο. Προφανώς, δεν ισχύει για όλους.
Πως (αμάν ποια) κοστολογείτε μια συσκευή? Με το περιεχόμενο, τις ευκολίες ή το άκουσμα?
(εδώ ο καθένας ανάλογα τη περίπτωση κάνει στροφή έως και 180 μοίρες)
- προσωπικά, με όλα αυτά που είπες. ευτυχώς, δε συμπεριέλαβες την εξωτερική εμφάνιση.
Ποιες οι πραγματικές δυνατότητες ενός <<τελεστικού ενισχυτή>> και πως γίνεται ένας υποδεέστερος, υπό δεδομένες συνθήκες, να αποδίδει καλύτερα από έναν ποιο προηγμένο?
- αυτό θέλει πολύ μεγάλη ανάλυση. εν συντομία, οι πραγματικές δυνατότητες ενός op-amp δεν είναι κάτι που βαθμολογείται στην κλίμακα 1-100, πχ με "67", διότι ο ίδιος op-amp μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλειάδα εφαρμογών, με πολύ διαφορετικό πλαισιο στήριξης (την πέριξ σχεδίαση), οπότε, αναλόγως εφαρμογής και υλοποίησης να "βαθμολογείται" από "0" έως "100". Γενικά, οι op-amp's μπορούν να κάνουν τόσο διαφορετικά πράγματα, που είναι άξιο θαυμασμού. Σε κάθε ενα από αυτά ξεχωριστά, μπορεί να είναι από υπεραρκετός, έως ανεπαρκέστατος. Από κει και πέρα, για μια εφαρμογή πολύ μικρών απαιτήσεων, οι "χάρες" ενός op-amp σε σχεση με έναν άλλο πολύ χειρότερο, ποτέ δε θα αναδειχθούν, διότι απλά δε χρειάζονται. Εδώ είναι η "μαγκιά" του μάστορα. Με αυτά υπ'όψιν, εξηγείται πανεύκολα το πως ένας op-amp γενικά υποδεέστερων ικανοτήτων μπορεί να αποδίδει καλύτερα από έναν υψηλότερων ικανοτήτων.
Αυτό που λες έχει κάποιο νόημα, μάλιστα παρόμοια συζήτηση είχαμε χτες με τον Χρήστο Χατζηστάμου.Για να καταλάβουμε τι εννοώ θα μεταφέρω έναν διάλογο μεταξύ δυο ηχοληπτών...
<<Το ξέρω πως τα ηχεία μου (της κονσόλας του εννοούσε) δεν είναι κάτι ιδιαίτερο (στην ουσία είναι μάπα αλλά το είπε ευγενικά) αλλά τα έχω μάθει και μπορώ μέσω αυτών να αντιληφθώ τι συμβαίνει>>.
Για όποιον κατάλαβε...
Γενικά, όταν μιλάμε για εξαρτήματα, ιδιαίτερα όταν αυτά χρησιμοποιούνται σε συσκευές την αρχιτεκτονική των οποίων είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε πλήρως, καλό θα είναι όροι όπως "υποδεέστερος" και "πιο προηγμένος" να μπαίνουν σε εισαγωγικά, μια και αντιστοιχούν σε ιδιότητες οι οποίες εξαρτώνται άμεσα από την εκάστοτε εφαρμογή....
Ποιες οι πραγματικές δυνατότητες ενός <<τελεστικού ενισχυτή>> και πως γίνεται ένας υποδεέστερος, υπό δεδομένες συνθήκες, να αποδίδει καλύτερα από έναν ποιο προηγμένο?
...
Προσέξατε το σημείο όπου ανέφερε τον όρο layout;...
Με τρεις κουβέντες, η βελτιστοποίηση όλων των συστατικών μερών μιας συσκευής δίχως να "έχουμε κολλήματα" σχετικά με την επιλογή των υλικών 126, η συνολική θεώρησή της ως ΟΛΟΤΗΤΑΣ και όχι απλά ως μιας συλλογής από αλληλοσυνδεδεμένα εξαρτήματα, αλλά και η ικανότητα αναγνώρισης - επόπτευσης όσο το δυνατόν περισσοτέρων οδών παράκμψης των προβλημάτων που επιβάλλουν τα δομικά στοιχεία καθώς και η δυνατότητα υπέρβασης των περιορισμών τα οποία αυτά ενδεχομένως θα επέβαλλαν αν αφήνονταν να λειτουργήσουν "στην τύχη".:144:
Ο βαθμός στον οποίο επιτυγχάνονται τα δύο τελευταία είναι και αυτό που ξεχωρίζει έναν καλό από έναν πραγματικά σπουδαίο μηχανικό - σχεδιαστή.:144:
Για όσους ενδιαφέρονται, παραθέτω ένα σχετικό απόσπασμα από μια συνέντευξη του B.J. Buchalter της Metric Halo:
14. What advice would you give a consumer who is trying to intelligently assess a purchasing decision—as a designer, do you have any guidance to share?
Metric Halo—B.J. Buchalter: One critical thing is that parts don’t necessarily equal performance. Two designers can utilize the same basic components and come up with designs that have dramatically different performance characteristics. It is a mistake to say, “this box uses this ADC so it must be good”. The components (in some cases:126 may provide an absolute limit on the performance of a product, but they certainly do not guarantee a specific level of performance.
***Often the performance of the product is more dependent on design topology or seemingly***
*** secondary considerations like layout and power-supply engineering than on the primary ***
*** components used in the design. ***
:144:
Sometimes the performance of the design is limited by issues that are not obvious at all.
...
Από εδώ:
ProSoundNews: 2010 - Semicondutors in Audio
http://prosoundnews.com/Blog.aspx?id=27542&blogid=192
...
Συνεπώς, το να νομίζει κανείς ότι μπορεί μόνος του και χωρίς τη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού να προσδιορίσει τη βέλτιστη διευθέτηση - χωροθέτηση των υλικών πάνω σε μια αρκετά πολύπλοκη πλακέτα, είναι τουλάχιστον αυταπάτη."Το ζήτημα της εύρεσης ενός κατά το δυνατόν αυτοματοποιημένου τρόπου προσδιορισμού της βέλτιστης διευθέτησης - χωροθέτησης των υλικών πάνω σε μια πλακέτα, είναι ένα θέμα, η μελέτη του οποίου έχει αναλώσει δεκάδες διδακτορικά και δημοσιεύσεις τις τελευταίες δεκαετίες.
Ορισμένα από τα αποτελέσματα της κοπιώδους και χρονοβόρας αυτής έρευνας έχουν ενσωματωθεί σε πακέτα Λογισμικού (software) που αναλαμβάνουν, ανάλογα με την εφαρμογή και την περιοχή συχνοτήτων την οποία καλύπτει η συσκευή για την οποία προορίζεται η εν λόγω πλακέτα, να προσδιορίσουν τη διάταξη εκείνη των εξαρτημάτων καθώς και τις οδούς "επικοινωνίας" μεταξύ τους αλλά και τροφοδοσίας τους πάνω στην πλακέτα, η οποία διάταξη θα παρέχει τον βέλτιστο δυνατό συμβιβασμό ανάμεσα σε θέματα εύρους ζώνης, θορύβου, EMI κλπ."
Έχουν και παραέχουν!...
Τα παραπάνω βέβαια θα αλλοίωναν το σκοπό της συγκεκριμένης αναφοράς οπότε και δεν έχουν νόημα.
Τι να καταλάβει ?Για να καταλάβουμε τι εννοώ θα μεταφέρω έναν διάλογο μεταξύ δυο ηχοληπτών...
<<Το ξέρω πως τα ηχεία μου (της κονσόλας του εννοούσε) δεν είναι κάτι ιδιαίτερο (στην ουσία είναι μάπα αλλά το είπε ευγενικά) αλλά τα έχω μάθει και μπορώ μέσω αυτών να αντιληφθώ τι συμβαίνει>>.
Για όποιον κατάλαβε...
Πάτα βρε Χριστιανέ ένα Quote να καταλαβαίνουμε σε τι απευθύνεσαι.:107:οχι εντος ειμαι αλλα εχω διαφορα φασης μερικες σελιδες
αμεσως να πεις την κακια σου:135:
Γενικά, όταν μιλάμε για εξαρτήματα, ιδιαίτερα όταν αυτά χρησιμοποιούνται σε συσκευές την αρχιτεκτονική των οποίων είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε πλήρως, καλό θα είναι όροι όπως "υποδεέστερος" και "πιο προηγμένος" να μπαίνουν σε εισαγωγικά,
Αμάν αδερφάκι μου! Μην αρχίζεις κι εσύ να μιλάς για εμπειρίες! Όχι άλλες εμπειρίες...Αν βέβαια ενδιαφέρεται κάποιος να προχωράει την ηχητική του εμπειρία ...