μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Μηνύματα
1.133
Reaction score
5
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

YΓ: το παράδειγμα αφορά παραπλήσιες επιδόσεις γι΄αυτό κι απέφυγα την σύγκριση με 1.6D 115hp (22590€) αφού αυτός, θα ήταν δικαιότερο να συγκριθεί με τον απλό 1.6 105hp (17610€)
Αν εξαιρέσουμε φορολογικές διαφορές, στο ίδιο αποτέλεσμα θα καταλήξουμε...
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.603
Reaction score
27.470
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Δλδ στην απόσβεση δεν εχεις περιλάβει την διαφορά τιμής καυσίμου?
 

Μηνύματα
1.133
Reaction score
5
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Δλδ στην απόσβεση δεν εχεις περιλάβει την διαφορά τιμής καυσίμου?
Aν υπολογίσεις βάζω μια διαφορά 20 λεπτών...
Χοντρικά δεν είναι παραπάνω.
Αν είχα διαλέξει άλλη μάρκα το πρόβλημα θα ήταν πιο εμφανές γιατί η Ford έχει και μεγάλη γκάμα κινητήρων που μειώνει τις διαφορές οικονομικά.
Όπως πχ 1.6D 95hp που μειώνει την διαφορά στο τριχίλιαρο αλλά περνάμε σε τραγωδία από πλευράς επιδόσεων.
 

Μηνύματα
2.815
Reaction score
1.240
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Τι ροπή και σε ποιές στροφές έχει το 1.6D 95Hp ??

Σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα η ροπή , δηλαδή η δύναμη να διατηρήσεις την ταχύτητά σου είναι σημαντική !

http://www.ford.gr/cs/BlobServer?bl...cation/pdf&blobwhere=1214406149229&blobkey=id


σελίδα 24

Άποψή μου για ταξίδι , ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ , με 6η και 2000 σαλ η κατανάλωση είναι αστεία !
 

Μηνύματα
1.133
Reaction score
5
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Τι ροπή και σε ποιές στροφές έχει το 1.6D 95Hp ??

Σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα η ροπή , δηλαδή η δύναμη να διατηρήσεις την ταχύτητά σου είναι σημαντική !
Συμφωνώ απόλυτα
αλλά
να δίνεις 20 χιλιάρικα +
για 95 άλογα
σε εποχές που μικρότεροι σε χωρητικότητα υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες (1.4) βγάζουν παραπλήσια ροπή και σχεδόν διπλάσια άλογα (πχ 170) ?
 

Μηνύματα
2.815
Reaction score
1.240
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Ένα αμάξι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να τα έχει ΟΛΑ !

Το συγκεκριμένο 1.6D 95Hp έχει ΜΙΚΡΗ κατανάλωση 3.7 εκτός πόλης !

Θα το πάρει κάποιος που ΤΟΝ ΝΙΑΖΕΙ η κατανάλωση και κάνει ΠΟΛΛΑ χλμ τον μήνα !

Δυστηχώς ( και για μένα) δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα !

( η μάλλον κάτι παει να κάνει η MB με το νέο μοτέρ της , αλλά είναι 5.5λίτρα ( όχι τα 100χλμ) χωρητικότητα )

http://autozonews.wordpress.com/201...e-and-the-first-image-of-mercedes-slk-55-amg/
 

Μηνύματα
2.850
Reaction score
236
Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Μήτσο, δώσε μας περιγραφή των 3000km/μήνα.
Εθνική? Επαρχιακός? Επίπεδος ή ανηφόρες κατηφόρες? Σταμάτα ξεκίνα?

Πόσα σου καίει το focus με σταθερή 120km/h?
Μας ηρθε ξαφνικα η ''μετακομιση'' στην Αθηνα για ενα χρονο και τα χλμ θα ειναι εθνικη οδο,Λαρισα- Αθηνα καθε σαβα/κυριακο.Μπορεις να πηγαινεις με 110-120 τοσο δρομο?Εγω οχι.
Αν αντεχε η τσεπη μου θα αγοραζα αλλο αμαξι αλλα δεν παιζει φραγκο,οποτε πρεπει να την κανουμε καπος διαφορετικα την δουλεια.Μαστορα της προκοπης στην Αθηνα για φορντ ξερουμε κανενα,να μου κανει την 5η πιο μακρια????
Με 120 καιει καπου στα 8 παρα,με 140 το εχει για πλακα το 10ρικο(λιτρα ειναι αυτα ετσι?)
Σερβις του εκανα,μπεκ καθαρισα,η εξατμιση δεν χανει,το διαγνωστικο δεν βρισκει ζημια πουθενα,αλλα παλι καιει.
Κουβα του στυλ πικαντο δεν αγοραζω για να βγαινω εθνικη.Εχει πολλα ποδαρια ο διαολος.
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Νομίζω υπερβάλλεις! Μια χαρά κατανάλωση είναι αυτή. Μη ξεχνάς ότι μιλάμε για αυτοκίνητο 1300+ κιλών! Δηλαδή και σχετικά τσιμπημένη να ήταν τι θα περίμενες ακριβώς; Να καίει αντί για 8 παρά στα 120, 7-7.5; Θα μιλούσαμε δηλαδή για περίπου 15 ευρώ καυσίμου το μήνα παραπάνω, με βάση τα χιλιόμετρα που προβλέπεις να κάνεις μηνιαίως. Δε νομίζω ότι το ενδεχόμενο κέρδος από κάποια αλλαγή θα μπορούσες να το αποσβέσεις.

Ενδεχομένως να μπορούσες να άλλαζες την τελική σχέση μετάδοσης. Αλλά έτσι:

α) θα μάκραιναν όλες οι σχέσεις και όχι μόνο η 5η και

β) μπορεί από την ανάγκη σου για να περισσότερο νεύρο στις χαμηλές ταχύτητες να κατέληγες να καις συνολικά περισσότερο από ότι τώρα, και ας κέρδιζες στο ταξίδι.

Υ.Γ. Δεν πρόσεξα να ανέφερες τίποτα για ζαντολάστιχα. Τι διάσταση φοράς;

Ίσως να μπορούσες να δοκιμάσεις και μια μικρή αεροδυναμική βελτίωση: Λεπτότερα λάστιχα, ίσως και αυτά τα διάφανα πλαστικά που βάζουν στις κολώνες του παρμπρίζ, όλο και κάτι θα γλυτώσεις.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Νότη στα 120 καίει καλά. Στα 140 ανεβαίνει πολύ. Και για μένα (αν δεν κάνει απότομες αλλαγές ρυθμού κίνησης ο Μήτσος) είναι πολλά τα 10lt/100km για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο C-segment στα 140km/h.

Η μόνη λύση είναι να συγκρατεί τον ρυθμό του στα 120km/h και με πόδι πούπουλο (οπότε μπορεί να καταφέρει και άλλο ένα 0.5lt/100km προς τα κάτω).

Βοηθητικό ρόλο στην αεροδυναμική παίζει και το χαμήλωμα (πέρα από τα στενότερα ελαστικά)
Αν το χαμηλώσει, μειώνονται οι στροβιλισμοί στους θόλους και περνά λιγότερος αέρας στο πάτωμα (από κάτω), περιοχή που στα οχήματά μας δημιουργεί έντονες αναταράξεις και αύξηση αντιστάσεων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.765
Reaction score
136.602
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ποδιά (ως αεροδυναμικό βοήθημα κάτω από τη μηχανή).

γενικά, πάνω από τα 100χλμ/ω, η αντίσταση του αέρα είναι ο κύριος παράγοντας με τον οποίο θα πρέπει να ασχοληθείς.

δες τα πιο μεγάλα φοκους τι αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν από "μαμά". Πέραν του ότι όντως κάνουν δουλειά (βελτίωση αεροδυναμικής), θα σου βελτιώσουν και το κράτημα του αυτοκινήτου (κάθεται πιο καλά το αυτοκίνητο στο δρόμο).

τέλος, η κατανάλωση που λες είναι μια χαρά. Η εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης για "εκτός πόλης" είναι με τη μεγαλύτερη σχέση του κιβωτίου και με 90 χλμ/ω. Οπότε, αν πας με 90 χλμ/ω θα καίς 6 λίτρα στα 100 χλμ.

για ταχύτητες >120χλμ/ω θες μεγάλους κινητήρες, ώστε να είναι στις χαμηλές στροφές τους.

Αν ειχες ντίζελ 1.6 πάλι δε θα είχες εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση στα 140-150χλμ/ω. Στα 100 χλμ/ω θα σου έκαιγε 3 λ/100χλμ βέβαια.

άρα, βάλε αεροδυναμικά βοηθήματα και ότι καταφέρεις.

αλλιώς, πήγαινε με πιο χαμηλή ταχύτητα, με 110! βάλε μουσική, πάρε κομπολόι, φτιάξε καφέ, κάνε κάτι ρε παιδί μου, να περνάει η ώρα σου!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.765
Reaction score
136.602
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

επίσης δοκίμασε διαφορετικές βενζίνες. είναι απολύτως βέβαιο πως με όλες τις βεζίνες δεν έχεις την ίδια κατανάλωση, ούτε το ίδιο "τράβηγμα".

πρόσφατα, ο κουμπάρος μου μου έλεγε πως έβαλε από ένα άβιν και έπαθε πλάκα, έπεσε τρελά η κατανάλωσή του. από τότε βάζει μόνο από το συγκεκριμένο βενζινάδικο της άβιν, και έχει πολύ μεγάλη μείωση κατανάλωσης (κι αυτός κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα).
 

Μηνύματα
2.850
Reaction score
236
Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ποδιά (ως αεροδυναμικό βοήθημα κάτω από τη μηχανή).

γενικά, πάνω από τα 100χλμ/ω, η αντίσταση του αέρα είναι ο κύριος παράγοντας με τον οποίο θα πρέπει να ασχοληθείς.

δες τα πιο μεγάλα φοκους τι αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν από "μαμά". Πέραν του ότι όντως κάνουν δουλειά (βελτίωση αεροδυναμικής), θα σου βελτιώσουν και το κράτημα του αυτοκινήτου (κάθεται πιο καλά το αυτοκίνητο στο δρόμο).

τέλος, η κατανάλωση που λες είναι μια χαρά. Η εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης για "εκτός πόλης" είναι με τη μεγαλύτερη σχέση του κιβωτίου και με 90 χλμ/ω. Οπότε, αν πας με 90 χλμ/ω θα καίς 6 λίτρα στα 100 χλμ.

για ταχύτητες >120χλμ/ω θες μεγάλους κινητήρες, ώστε να είναι στις χαμηλές στροφές τους.

Αν ειχες ντίζελ 1.6 πάλι δε θα είχες εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση στα 140-150χλμ/ω. Στα 100 χλμ/ω θα σου έκαιγε 3 λ/100χλμ βέβαια.

άρα, βάλε αεροδυναμικά βοηθήματα και ότι καταφέρεις.

αλλιώς, πήγαινε με πιο χαμηλή ταχύτητα, με 110! βάλε μουσική, πάρε κομπολόι, φτιάξε καφέ, κάνε κάτι ρε παιδί μου, να περνάει η ώρα σου!
Απο μουσικη κωστα,καλα παμε.Τσιγαροφραπεδες,ειναι μεσα στο καθημερινο προγραμμα.:105:
Να το χαμηλωσω δεν μπορω ρε μαγκες.Πως θα πηγαινω μετα στις παραλιες και τα ποταμια για ψαρεμα οταν πρεπει να περναω απο χωματοδρομους?Ασε που δεν θα μπορω να κανω και το αγαπημενο μου καβαλημα πεζοδρομιων για να παρκαρω:137:
Οσο για λαστιχα φοραει τα μικρα 195/65/15.Το βαρος του ειναι 1.300 κιλα τωρα αδειο,το ζυγισα πριν απο 10 ημερες.Κατα την αποψη μου το αμαξι θελει μια πιο μακρια 5η ταχυτητα,ωστε να πηγαινει πιο χαλαρα στο ταξιδι.Το μοτερ δεν εχει προβλημα να σηκωσει μακρυτερη 5η,τα παει καλα στις χαμηλομεσαιες απο ροπη.Μαγνιτακι του εβαλα,φιλτρο ελευθερα ροης JR του φορεσα και κανανε δουλεια και τα 2 αυτα,αφου μειωσανε λιγο την καταναλωση.Γνωριζουμε κανεναν συνεργειο στην Αθηνα πο να τα παιζει στα δαχτυλα τα φορντ???
Αν μπορουσα να αγορασω διαφορετικο αμαξι θα το εκανα και θα χτυπαγα diesel,αλλα θα πρεπει να μπω τραπεζα,πραγμα αδυνατον λογω 2 δανειων που εχω απο προπερσι.
Λετε να μην ξερω τι με συμφερει???????
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.765
Reaction score
136.602
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

αφού έβαλες και μαγνητάκι, είσαι αρχηγός! λεν όμως πως κάνει δουλειά μόνο σε χαμηλές ταχύτητες (στροφές)!

το φίλτρο ελευθέρας μπορεί να κάνει δουλειά, μπορεί και όχι, εξαρτάται από τις μετρήσεις που κάνει το εργαλείο, τι αισθητήρες έχει δηλαδή. ακόμα πάντως και στον "μαμά" παπά, ένα πιο ελεύθερο φίλτρο (κι όχι το χάρτινο της φορντ) μπορεί να είναι εξίσου αποδοτικό.

βάλε και μια εξάτμιση ελευθέρας, με χταπόδι κατά προτίμηση, κι αυτή κάνει δουλειά. μπορεί να βγει και σχετικά αθόρυβη, να μη σε ενοχλεί (εκτός κι αν γουστάρεις βαβούρα - γούστα είν'αυτά...).

βάλε κι ένα water injection, κι αυτό κάνει δουλειά, και σε όλο το εύρος στροφών (κυρίως ψηλά βέβαια).

άκουσα πάντως πως τα φορντ δε τα παν καλά με το υγραέριο. δε το πολυγουστάρουν.

όσο για την αλλαγή σχέσης της 5ης που λες, νομίζω πως μπορεί να γίνει. Και 6-άρι σασμάν μπορεί να μπει, και 7-άρι, κι ότι θες, λεφτά να έχεις, κι όλα γίνονται.

Θα πρέπει να ψαξεις, να βρεις ένα μάστορα της προκοπής, να κάνεις μια δοκιμή αλλαγής σχέσης της 5ης. Αν πχ στα 140χλμ/ω είσαι στις 4.000 στροφές, δες να πάει στις 3.500. Το θέμα είναι πως αυτή την "αλλαγή σχέσης" πρέπει να την κάνει μάστορας με εμπειρία, κυρίως από αγωνιστικά αυτοκίνητα. Θέλει ψάξιμο.

Μια πιο απλή αλλαγή σχέσης, μπορεί να γίνει και με άλλο τρόπο: βάλε πιο μεγάλα λάστιχα. έχεις τώρα 195/65/15, με διάμετρο ρόδας 63,4 εκ. Μπορείς να βάλεις μια ρόδα 205/65/16 (εννοείται αλλαγή ζάντας) με διάμετρο ρόδας 67,3 εκ. Να η αλλαγή σχέσης σου!

με αυτή την αλλαγή ρόδας, με τις ίδιες στροφές που πήγαινες με 120 χλμ/ω, τώρα θα πηγαίνεις με 127 χλμ/ω.

αν βάλεις 205/70/16, τότε διάμετρος ρόδας 69.3 εκ και 130χλμ/ω στις ίδιες στροφές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.765
Reaction score
136.602
Απάντηση: Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

δες τι διάμετρο ρόδας χωράει το φτερό, ή δες ποια είναι η πιο μεγάλη ρόδα που φοράει το μεγάλο - γρήγορο φορντ φόκους.


βάλε πάντως (αν δεν έχει) μια ποδιά κάτω από τη μηχανή. Συνήθως είναι πλαστική, και κοστίζει πολύ φτηνά. Λεν πως προστατεύει τον κινητήρα από πετραδάκια. Στην πραγματικότητα είναι ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό βοήθημα ( γι'αυτό το λόγο κι απαγορεύεται στα αγωνιστικά αναβάσεων - απ'όσο ξέρω)
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Εντάξει, τα λάστιχα είναι μαμά, πιο στενά δύσκολο. Ψάξτο για μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα (ΜΑΜΑ και όχι άλλα, άλλωστε αυτά έχουν εξελιχθεί στην αεροδυναμική σήραγγα της Ford) μπορεί όντως να βοηθήσει, αν και δεν ξέρω σε τι λεφτά θα τα βρεις και αν θα αξίζουν το κόστος. Πρόσεχε επίσης τις σωστές πιέσεις, μετράνε πολύ. Επίσης, οπωσδήποτε κλειστά παράθυρα, ανοικτά την αεροδυναμική την ξεσκίζουν.

(καφρίλα: θα μπορούσε να κλείσει και όλους τους αρμούς με κολλητική ταινία!!!)

Αλήθεια, σε τι στροφές λειτουργεί ο κινητήρας στα 120 και τα 140; Είναι βέβαιο ότι θα το σηκώσει πιο μακρύ κιβώτιο ο κινητήρας;

Εφόσον δεν υπάρχει κιβώτιο 6ρι για το φόκους κοίτα αν μπορείς να βάλεις κάποιο aftermarket διαφορικό (ή και μαμά, αν γνωρίζεις ότι υπάρχει κάποιο με διαφορετική σχέση, δεν ξέρω κατά πόσο μπορείς να κρατήσεις το ίδιο κιβώτιο και να αλλάξεις σε αυτό την τελική σχέση μετάδοσης) πιο μακρύ από αυτό που έχεις τώρα. Αν και πάλι δε γνωρίζω κατά πόσο θα σε ικανοποιήσει το αποτέλεσμα, αφού θα μακρύνουν όλες οι σχέσεις έτσι και όχι μόνο η 5η.

Επέμβαση στο κιβώτιο πάντως θα την απ-έφευγα. Έχω την αίσθηση ότι εδώ και χρόνια τα κιβώτια είναι terra incognita για τα συνεργεία, μαύρα κουτιά. Όταν χαλάνε τα στέλνουν έξω και παίρνουν άλλα. Αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος. Ακόμη και να μην είναι έτσι όμως, πόσο αξιόπιστη θα μπορούσε να είναι μια τέτοια επέμβαση; Με τι προέλευσης γρανάζια; Και σε τι κόστος; Προσωπικά δε θα το εξέταζα ως επιλογή.

Πάντως μου κάνει εντύπωση το όλο θέμα, είχα την αίσθηση ότι τα Focus είχαν μακριές σχέσεις. Θυμάμαι Focus 1ης γενιάς να τερματίζει την 3η του στα 160!!
 

Μηνύματα
2.850
Reaction score
236
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

δες τι διάμετρο ρόδας χωράει το φτερό, ή δες ποια είναι η πιο μεγάλη ρόδα που φοράει το μεγάλο - γρήγορο φορντ φόκους.


βάλε πάντως (αν δεν έχει) μια ποδιά κάτω από τη μηχανή. Συνήθως είναι πλαστική, και κοστίζει πολύ φτηνά. Λεν πως προστατεύει τον κινητήρα από πετραδάκια. Στην πραγματικότητα είναι ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό βοήθημα ( γι'αυτό το λόγο κι απαγορεύεται στα αγωνιστικά αναβάσεων - απ'όσο ξέρω)
Απο μετατροπες εχω χωρτασει στα προηγουμενα αυτοκ/τα μου,οποτε και λογω χρονολογιας γεννησης μας......δεν.Ασε που πλεον δεν συμπαθω το θορυβο καθολου.Γεραματα βλεπεις κωστα μου:142:
Τα λαστιχα καλα ειναι.Αν φορουσε και 14αρες ακομα καλητερα.Βαρκα στο δρομο και πατα οτι λακουβες θελεις.Ειπαμε γερασαμε πλεον.Αυτο με τα βενζιναδικα θα το κοιταξω,το εχω ακουσει και απο αλλους.
Πιστευω οτι με ενα καλο μαστορα θα βρω ακρη κα θα μου φτιαξει μια καλουτσικη 5η,λιγο πιο μακρια,αλλα σε ποιον να παω ρε γμτ μου που δεν ξερω κανεναν στην Αθηνα?????Ενδεικτικα με 3.500 στροφες,εχω στο κοντερ 120 χλμ.Αν μπορουσα να τα εχω αυτα τα χλμ με 3.000 η' 3.200στροφες,τιποτα αλλο δεν θα θελα.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Κώστα, αλλαγή διάστασης δεν την προτείνω σε καμία περίπτωση.
Αφενός οι διαστάσεις που γράφεις πιθανότατα να μην υπάρχουν, αφετέρου θα χαλάσουν πολύ κράτημα και αίσθηση γιατί έχουν πολύ μεγάλο προφίλ.
Για να μην αναφέρω και πιθανή αλλαγή στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης.

Συν το ότι όλα αυτά έχουν κόστος (και έχει ήδη καινούρια λάστιχα ο Μήτσος, αν θυμάμαι καλά), πάνω από 600€ για να κερδίσει (ΑΝ κερδίσει) μισό λίτρο βενζίνης στα 100km.
Στα 3000km τον μήνα δηλαδή θα έχει ένα κέρδος 25€.

Για να αποσβέσει τα 600+€ θα περάσουν.... 24 μήνες (2 χρόνια)!!!
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Όσο για φίλτρα και ελεύθερα τελικά και αυτά μου κάνουν μεγάλη εντύπωση. Αυτά απελευθερώνουν τη ροή, μπαίνει (και βγαίνει) περισσότερος αέρας από τον κύλινδρο, και για να μείνει το λ στο 1 πρέπει να ψεκαστεί περισσότερο καύσιμο. Κατά κανόνα λοιπόν μιλάμε για αύξηση της κατανάλωσης (και της ιπποδύναμης, και της ροπής φυσικά) στις ίδιες στροφές, νομίζω ότι θα έπρεπε να γίνουν τα πράγματα χειρότερα αντί για καλύτερα.

Η αύξηση της διαμέτρου των τροχών θα μακρύνει την τελική σχέση μετάδοσης, με τον ίδιο τρόπο που θα το κάνει και η αλλαγή της σχέσης μετάδοσης του διαφορικού. Αλλά το αυτοκίνητό σου είναι σχεδιασμένο για τη συγκεκριμένη διάσταση ελαστικών και σημαντικότερα για τη συγκεκριμένη διάμετρο. Και λάστιχο 205/70/16;;; Ζόρικο... Εκτός και αν σκοπεύει να το κάνει τζιπ. Επίσης αύξηση διαμέτρου των τροχών κατά 6 εκατοστά σημαίνει 3 εκατοστά ανύψωση του αμαξώματος. Χωρίς (σωστά μελετημένη) αλλαγή ανάρτησης με αντίστοιχο χαμήλωμα, όχι μόνο θα χάσει αεροδυναμικά ότι κερδίσει από τη μεγαλύτερη διάμετρο, αλλά και θα είναι το αυτοκίνητο επικίνδυνο.
 

Μηνύματα
2.850
Reaction score
236
Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Κώστα, αλλαγή διάστασης δεν την προτείνω σε καμία περίπτωση.
Αφενός οι διαστάσεις που γράφεις πιθανότατα να μην υπάρχουν, αφετέρου θα χαλάσουν πολύ κράτημα και αίσθηση γιατί έχουν πολύ μεγάλο προφίλ.
Για να μην αναφέρω και πιθανή αλλαγή στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης.

Συν το ότι όλα αυτά έχουν κόστος (και έχει ήδη καινούρια λάστιχα ο Μήτσος, αν θυμάμαι καλά), πάνω από 600€ για να κερδίσει (ΑΝ κερδίσει) μισό λίτρο βενζίνης στα 100km.
Στα 3000km τον μήνα δηλαδή θα έχει ένα κέρδος 25€.

Για να αποσβέσει τα 600+€ θα περάσουν.... 24 μήνες (2 χρόνια)!!!
Ναι γιανη εχω ελαστικα 2 μηνων επανω και δεν θελεω να κανω αλλαγες για τους παραπανω λογους που ανεφερες.Οσο για το focus I,το εχει ενας φιλος μου στα 1.600CC μοντελο του 2001.Εχει στις 3.000 στροφες,118 χλμ στο κοντερ,πολυ καλη σχεση για ταξιδι,αλλα εκεινο το μοτερ ειναι ψοφιμι και δεν αρπαζει με 5η απο τα χλμ αυτα σχεδον καθολου.Εντελος αντιθετο αμαξι απο το δικο μου οπου η 5η του δεν μασαει καθολου.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????

Απο μετατροπες εχω χωρτασει στα προηγουμενα αυτοκ/τα μου,οποτε και λογω χρονολογιας γεννησης μας......δεν.Ασε που πλεον δεν συμπαθω το θορυβο καθολου.Γεραματα βλεπεις κωστα μου:142:
Τα λαστιχα καλα ειναι.Αν φορουσε και 14αρες ακομα καλητερα.Βαρκα στο δρομο και πατα οτι λακουβες θελεις.Ειπαμε γερασαμε πλεον.Αυτο με τα βενζιναδικα θα το κοιταξω,το εχω ακουσει και απο αλλους.
Πιστευω οτι με ενα καλο μαστορα θα βρω ακρη κα θα μου φτιαξει μια καλουτσικη 5η,λιγο πιο μακρια,αλλα σε ποιον να παω ρε γμτ μου που δεν ξερω κανεναν στην Αθηνα?????Ενδεικτικα με 3.500 στροφες,εχω στο κοντερ 120 χλμ.Αν μπορουσα να τα εχω αυτα τα χλμ με 3.000 η' 3.200στροφες,τιποτα αλλο δεν θα θελα.

Η αλλαγή μίας σχέσης (πιο μακρυά 5η) σημαίνει πως θα πρέπει να ζορίζεις περισσότερο την 4η για να μην κρεμάει η 5η.
Ή απλά η 5η όταν κρεμάει και κατεβάζεις σε 4η, θα αυξάνονται περισσότερο οι στροφές.
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο λάθος να αλλάξεις μία σχέση, αφενός γιατί θα ξεκοιλιάσεις ένα σασμάν (ακριβή δουλειά και όχι σίγουρο αποτέλεσμα) για να κερδίσεις ελάχιστα.
Αν υποθέσω πως όντως θα γίνει σωστή επιλογή γραναζιού, το κατέβασμα-ξεκοίλιασμα-αντικατάσταση-ανέβασμα-αλλαγή βαλβολίνων θα έχει μεγάλο κόστος (να υποθέσω πως τα 700€ τα ακουμπάς χαλαρά) χωρίς να συμπεριλαμβάνω και την στραβή που μπορεί να προκύψει αν στο κατέβασμα δείτε κάποιο χτένι στον δίσκο αρπαγμένο.....

Αν καίγεσαι για αλλαγές στο σασμάν, ψάξε αλλαγή σχέσης τελικής μετάδοσης που θα μακρύνει λίγο όλες τις σχέσεις.


Αφού σου έκατσε στραβή, απλά συνεργάσου και πήγαινε σταθερά με 110-120km/h.
Χρονικά η διαφορά δεν θα ξεπερνά τα 15 λεπτά, αλλά θα δεις μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση.

Υπάρχει κι άλλη λύση, αλλά δεν θα την δεχτείς.
Λέγεται ΚΤΕΛ
Αφήνεις το ford Αθήνα και τα ΣΚ ανεβαίνεις με το λεωφορείο.
Οικονομία εξασφαλισμένη....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.517
Μηνύματα
2.942.861
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top