Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
άμα δε τις βάλεις ζγκατάψυξ για κανα μήνα, δε θα ακούγονται αέρινα τα μεσαία και παχιά τα πρίμα.τι μπορνες να βαλλω στα Ncores.....ροδιο η χαλκινες??????????????????
τι μπορνες να βαλλω στα Ncores.....ροδιο η χαλκινες?
Δεχόμενοι ότι δεν άλλαξε κάτι στη διαρρύθμιση του χώρου ή στη στάση της κεφαλής και του σώματος του ακροατή κατά τη διάρκεια της σύγκρισης,εικάζεται ότι αντιλήφθηκε χαμηλότερη ενέργεια στα προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης μεταξύ υψίσυχνων αρμονικών στο ακουστό φάσμα και υπερηχητικών συνιστωσών.Ποιος λοιπόν θα απαντήσει στην Ερώτηση ¨τι άκουσε ο Σταματης ως ρολ-οφ ψηλα;¨
Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:...
O James Boyk(1997) είχε υποστηρίξει τη διατύπωση περί αντίληψης ευρύτερου από το θεωρητικό φάσμα,παρέχοντας σε σχετική μελέτη το φασματικό εύρος αρκετών κλασικών μουσικών οργάνων.Από τις εκτιμήσεις του προκύπτει ότι αρκετά εξ αυτών εκπέμπουν αρμονικές σε συχνότητες που φτάνουν τουλάχιστον το ύψος των 40 KHz:
http://www.cco.caltech.edu/~boyk/spectra/spectra.htm
Από την άλλη πλευρά,ο R.Black(1999) έχει προτείνει έναν εναλλακτικό μηχανισμό αντίληψης γιά ορισμένες τουλάχιστον από τις επιτελούμενες δοκιμές.Βασίζεται στην έρευνα που έχει δείξει ότι σε μερικές περιπτώσεις η έλλειψη απόλυτης γραμμικότητας του συστήματος ή/και μεμονωμένων συσκευών αναπαραγωγής οδηγεί σε υπερηχητικές συνιστώσες των οποίων η υπέρθεση έχει ως παράγωγα διακροτήματα(παλμούς) παρουσιαζόμενα εντός του αποδεκτού ακουστού φάσματος.
Σε ποιά ακριβώς από το σύνολο ΄΄ψηφιακών μέσων αποθήκευσης΄΄ αναφέρεσαι;Τα ψηφιακά μέσα αποθήκευσης δεν έχουν πληροφορία σε συχνότητες πέρα από το ακουστό φάσμα, σωστά?
Τα ψηφιακά μέσα αποθήκευσης δεν έχουν πληροφορία σε συχνότητες πέρα από το ακουστό φάσμα, σωστά?
Το SACD ξεπερνά κατά πολύ το ακουστικό φάσμαΜόνο την παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης του ενισχυτή μπορώ να καταλάβω...
Ότι έγινε στην εγγραφή δεν μας αφορά.
Είχα στο μυαλό μου - εσφαλμένα- ότι όλα τα players, software / hardware, είχαν φίλτρα αποκοπής κάπου λίγo ψηλότερα από τα 20kHz, αλλά αυτό τελικά είναι αναγκαίο μόνο για τα Red Book CD players που δεν χρησιμοποιούν oversampling...Το SACD ξεπερνά κατά πολύ το ακουστικό φάσμα
http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/151934-dac-output-filters-need-explanations.htmlIt you are sampling at 44.1kHz, (CD's) and you are sampling a 20kHz tone, that tone is actaully indistiguishable from its images, one which is located at 24.1kHz (44.1kHz - 20kHz). So if you are trying to play a 20kHz through a DAC with no filtering, you will actually get tones at these image frequencies coming out of the DAC!!!. Mathematically if you have an input tone called "TONE" and a smapling rate "FS", you will have images at N*FS +/- TONE, where N is an integer. SO from this you can see if you sample a 20kHz tone at 44.1kHz, you not only just get the image at 24.1kHz, but also at 64.1kHz (44.1k + 20k) , 68.2kHz (2*44.1k - 20k), (2*44.1k + 20k) 108.2kHz...... The oversamplong filters job in life it to remove these as they were never in the origanal recording. SInce the oversmapking filter take the rate up to a much higher rate, it still too suffers from images, but now since the sample rate is so high, the first image can be over 1 MHz, easily filters by a simple R-C ananlog filter. for example, if you have an 32x oversamping filter, the 44.1kHz gets upsampled to 1.4112MHz., if the oversmapling process sucessfully got rid of all the images cause from the 44.1kHz initial sample rate, you now only have to worry about filtering freuquencies above 1.3912MHz (32*44.1kHz - 20kHz) This is were a R-C filter would doa great job.
3. Practically speaking, if we could built a sharp 8th order analog filter, maybe oversampling wouldn't be needed, (with the exception of something else ill mention later), but how would one make that filter with the pole and zeroes right where they want them? Im sure it cane be done on a PCB, but the yield would not be that good do you variances in the R's and C's. The next reason is because if one builds a sharp 8th order analog filter successfully, the group delay will not be constant since it is an IIR type filter. Non constant group delay means that you cymbal hits (high frequencies) and bass drum kicks (low frequencies) dont come out of the filter with the same amount of delay. So if a cymbal was hit at the instant the bass drum was kicked, and you play that track back trough this wicked 8th order analog filter, they will not longer be in sync upon play back, this TOTALLY messes up the soundstage.
4. My choice would be to have the filter at 100kHz, this is to minimise the phase shift at 20kHz and also to have a "resonably" constant group delay over the 20 - 20kHz range.
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_system_measurementsA higher sampling rate allows a greater total bandwidth or pass-band frequency response and allows less-steep anti-aliasing/anti-imaging filters to be used in the stop-band, which can in turn improve overall phase linearity in the pass-band.
Bit depth A specification of the precision of each measurement. For example, a 3-bit system would be able to measure 2[SUP]3[/SUP] = 8 different levels, so it would round the actual level at each point to the nearest representable. Typical values for audio are 8-bit, 16-bit, 24-bit, and 32-bit. The bit depth determines the theoretical maximum signal-to-noise ratio or dynamic range for the system. It is common for devices to create more noise than the minimum possible noise floor, however. Sometimes this is done intentionally; dither noise is added to decrease the negative effects of quantization noise by converting it into a higher level of uncorrelated noise. To calculate the maximum theoretical dynamic range of a digital system, find the total number of levels in the system. Dynamic Range = 20·log(# of different levels). Note: the log function has a base of 10. Example: An 8-bit system has 256 different possibilities, from 0 – 255. The smallest signal is 1 and the largest is 255. Dynamic Range = 20·log(255) = 48 dB.
Features | Specifications |
*All-discrete op amps with proven "real circuit" linearity well beyond that of the best IC's *On-board discrete voltage regulators for the buffer and comparator stages *DC coupled, differential input with high common-mode impedance *Extensive circuit protection with under/overvoltage sensing on all supply voltages *Gold-plated screw terminals for low-impedance connection and biwiring *Iconic industrial design *Milled aluminium base / heat spreader. Very low idling losses (4.5W) permit free-air cooling in most applications *Mounting options include bolting from panel into amplifier or from amplifier into panel | * Output power 400W/4ohms * Characterised from open circuit down to 2 ohm. Lower load impedances are allowed, 24A current limit * Signal-to-noise ratio: unweighted, min 124dB re full power, 101dB re 2.8Vrms * Output impedance: typ. 0.7 milliohms (corresponds to a DF of 11000) * PSRR: better than 85dB |
Καλα τα λες εσύ και ο μπουτακιας αλλα μήπως λόγω μικρότερου κέρδους απλώς δεν έφθανε ίδιες εντάσεις με αποτέλεσμα να του ¨φαινεται" σαν ρολλ οφ;εν ολίγοις, και για να γίνει εύκολα αντιληπτό, χαμηλότερες παραμορφώσεις (είτε πρόκειται για παραμορφώσεις ενδοδιαμόρφωσης, είτε για την ολική αρμονική παραμόρφωση).
Μια ακόμα αιτία θα μπορούσε να είναι η έλλειψη τονισμών.