Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Όου γιες! Και υπόσχομαι να μην αποκαλύψω την ηλικία του! Μουάχα-χα!Ο Δολοφονακης λογω της εμπορικης του ιδιοτητος εχει απαγορευσει στον εαυτο του να συμμετεχει σε δημοσιες συζητησεις για να μην κακοχαρακτηριστει, ομως για χαρη του Κ.Κ. θα μου τα στειλει με μνμ και θα τα φορτωσω εγω ....
Mερικά πολύ σωστά πράγματα γράφτηκαν εκεί.....Το τρισδιαστατο ολογραφημα του χωρου αποτελειται απο τρεις αξονες.
Δεν μπορεις να εχεις πλατος και βαθος χωρις να εχεις "υψος".
Καταγραφεται και ακουγεται............ειτε γινεται σεβαστο ειτε οχι.
Η φερόμενη και ως πληροφορία ύψους, αφορά σε μια - κατά την γνώμη μου - υπαρκτή διάσταση της υποτιθέμενης σκηνής, την οποία προσπαθεί να δημιουργήσει το κάθε σύστημα αναπαραγωγής εμπρός μας, αναλόγως της ηχογράφησης.
Μπορεί δηλαδή εξ ορισμού μια δικάναλη ηχογράφηση να μην προβλέπει (βάσει προδιαγραφών) αυτό το χαρακτηριστικό, αλλά αυτό είναι μόνον ο κανόνας και φυσικά δεν χαρακτηρίζει όλες τις ηχογραφήσεις.
Οι θέσεις των μικροφώνων σε μια ηχογράφηση είναι νομίζω το ζητούμενο και εδώ η πληροφορία ύψους, υποχρεωτικά καταγράφεται μαζί με την υπόλοιπη πληροφορία χώρου, τις αντηχήσεις, το κοινό που ενδεχομένως παρακολουθεί το live κοκ. Εδώ μπορεί να μην ακολουθήθηκε η διαδικασία των Ambisonics αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μικρόφωνα σταματούν σε συγκεκριμένο ή έστω ελεγχόμενο ύψος/πλάτος/βάθος κλπ. Το ότι το σήμα μετά μεταφέρεται σε δύο κανάλια δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Η λογική της στερεοφωνίας δεν είναι να παραχθεί ένας ήχος από αριστερά και ένας από δεξιά…
Αυτές βέβαια είναι και οι πιο καλές ηχογραφήσεις. Οι άλλες με τα μικρόφωνα μέσα στις κιθάρες και τα πιάνα και η κατόπιν εορτής τοποθέτηση των οργάνων στον χώρο από τον εκάστοτε μηχανικό ήχου, είναι για να εντυπωσιάσουμε κανέναν υποψήφιο αγοραστή…
Κατά την γνώμη μου εφόσον η πληροφορία είναι καταγεγραμμένη, τα ηχεία έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την απόδοσή της, τόσο από πλευράς μεγέθους όσο και από πλευράς τεχνολογίας, που σημαίνει ότι για παράδειγμα ένα μεγάλο πάνελ, έχει περισσότερες πιθανότητες να την βγάλει από ένα λιλιπούτειο ηχείο ραφιού…
Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:...Θεωρώντας μιά συνεχή άνοδο της ηχητικής πηγής στο χώρο,βρίσκονται αρκετές θέσεις που παρέχουν πανομοιότυπες διωτικές διαφορές χρόνου κι έντασης.Όταν η ανύψωση αφεθεί να ποικίλλει,λαμβάνουμε έναν υποθετικό κώνο σημείων στον τρισδιάστατο χώρο,τα οποία θα οδηγούν σε ταυτόσημες τιμές.Αυτό το φαινόμενο έχει χαρακτηριστεί ως ΄΄κώνος σύγχυσης΄΄:
Γιά έναν δεδομένο ΄΄κώνο΄΄,πηγή ευρισκόμενη σε κάθε σημείο στην επιφάνειά του θα παρείχε την ίδια διωτική διαφορά χρόνου.Η ακτίνα της βάσης κάθε υποθετικού κώνου ποικίλλει ανάλογα με το εύρος της διαφοράς.Τα όρια του κώνου σύγχυσης λογίζονται ότι επεκτείνονται επ'άπειρον στον τρισδιάστατο χώρο.
Γιά τους καθαρούς τόνους η σύγχυση επιλύεται με κινήσεις του κεφαλιού-με την προϋπόθεση το ακουστικό ερέθισμα να έχει αρκετή διάρκεια και να μένει απαράλλακτο.Η μετακίνηση στο οριζόντιο επίπεδο συντελεί στην αποσαφήνιση του ΄΄μπρος-πίσω΄΄,ενώ το τίναγμα επί του μέσου οβελιαίου στο ΄΄πάνω-κάτω΄΄.Γιά τους σύνθετους τόνους αναλαμβάνει το ακριβές σχήμα της κεφαλής,του κορμού και κυρίως του πτερυγίου-που είναι ξεχωριστά γιά το κάθε άτομο- που καθορίζουν τα φασματικά χαρακτηριστικά ενός ήχου καθώς διαδίδεται από τον ελεύθερο χώρο στο έσω αυτί.Εξαιτίας της ακανόνιστης μορφής αυτών,θεωρείται ότι οι φιλτραριστικές επιδράσεις που εξασκούν είναι χωρικά εξαρτώμενες και κυμαίνονται ανάλογα με την ακριβή θέση της ηχητικής πηγής.Εφόσον κάθε άτομο διαθέτει δικά του μοναδικά ανατομικά γνωρίσματα είναι επόμενο ότι θα έχει κι ένα ι δ ι α ί τ ε ρ ο (ε ξ α τ ο μ ι κ ε υ μ έ ν ο) γι αυτόν σύνολο HRTF...
...
Τα υπολογιζόμενα HRTF γιά μιά τοποθεσία εμπεριέχουν τις συνθηματικές γραμμές και γιά τις διωτικές διαφορές χρόνου κι έντασης (όπως ορίζονται από τη θεωρία Duplex) αλλά και τα φαινόμενα φασματικού φιλτραρίσματος που οφείλονται κύρια στο πτερύγιο του αυτιού αλλά και στο σύνολο κορμός-κεφάλι.Ο βαθμός ανύψωσης της ηχητικής πηγής είναι όμοιος σε σχέση και με τα δύο αυτιά,οπότε αναμένεται και τα φαινόμενα φιλτραρίσματος που εξασκεί το καθένα αυτί στο ακουστό φάσμα να είναι αντίστοιχα παραπλήσια.Κατά συνέπεια δε διαθέτουμε αξιοσημείωτη ενδοακουστική συχνοτική διαφορά γιά ν'αντιπαραβάλουμε μεταξύ των αυτιών.Έτσι εξηγείται η εμπειρική παρατήρηση ότι απουσία οπτικών δεδομένων,είμαστε πολύ ικανότεροι στο να προσδιορίζουμε τη θέση της ηχητικής πηγής ως προς το αζιμούθιο π α ρ ά ως προς το επίπεδο ανύψωσης αυτής...
...
Ίσως ήλθε ο καιρός ν'αναλογιστούμε τι ανέμους φέρνει στα...υψίπεδα του χαιενδ η ψηφιακή ΄΄αύρα΄΄ των φιλτραρισμάτων που αναφέρθηκαν.Οι μη έχοντες τα ΄΄σοβαρά΄΄ μηχανήματα και παρελκόμενα των δεκάδων χιλιάδων,πόσο χρειάζεται ν'αδημονούν γιά την απόκτησή τους;
Η αγορά του Tivoli θ'ακούγεται...amfivolivlasis said:Θα πάρω Tivoli
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, η ενδεχόμενη υπαρκτή διαφορά ισχύος που έψαχνα να βρω και τελικά δεν άκουσα, οφείλεται στο διαφορετικό gain στην είσοδο του ενισχυτή, ή από 80 στα 200 watt δεν υπάρχει όντως μεγάλη ακουστή μεταβολή?η διαφορά 80-200 βατ είναι μια αστειότητα, είναι 4 db. θέστηκε η φοράς στ'αλώνι.
για κάθε διπλασιασμό ισχύος (πχ από τα 80 στα 160 βατ) παίρνουμε μόλις 3 db κέρδος στάθμης.
ρολ οφ στις υψηλές θες να "ονομάσεις" την πτώση κατά 0,4 db στους 20 kHz?
Αααααχχχχχχ, τώρα που έφαγα τη μακαρονάδα μου, μπορώ επιτέλους να σου πω δγυό πράγματα με ηρεμία (αφού δεν είμαι ο εαυτός μου όταν πεινάω). Λοιπόοοον και που λες, είχα κι εγώ κάποτε αποκτήσει ακουστική εμπειρία από σοβαρά συστήματα, αλλά δε θυμάμαι και πολλά, πάνε πάνω από 20 χρόνια από τότε. Δεν έμεινα στάσιμος εκεί, και ούτε έδωσα βάση στις μ@λ@κίες του κάθε άσχετου που το έπαιζε ρηβιούερ (και μετρούσε το "ύψος" της σκηνής τεστάροντας ψηφιακά καβλώδια). Προχώρησα, δγιάβασα, (σε εποχές που δεν υπήρχαν pdf), και κυρίως έψαξα, ε και ξεστραβώθηκα ολίγον. Δεν έκατσα στην πολυθρόνα με ύφος μπλαζέ να το παίζω βαρύς χαϊεντάς. Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά είναι λίγο. Πολύ λίγο.Το τρισδιαστατο ολογραφημα του χωρου αποτελειται απο τρεις αξονες.
Δεν μπορεις να εχεις πλατος και βαθος χωρις να εχεις "υψος".
Καταγραφεται και ακουγεται............ειτε γινεται σεβαστο ειτε οχι, μου ειναι αδιαφορο.
το καβλώδιο που λες, βάλτο 2 μέρες στην κατάψυξη. ξέρεις, κρυογέννηση και ηλεκτρόνια αφ'ενός ζυγού και τα συναφή, βασικές γνώσεις.Πάω να στρώσω κανα καβλώδιο, να φτιάξουν οι χαμηλομεσαίες του Αντρέας Σόλλ... Σα συναχωμένο τον ακούω απόψε...
Στα quad μου ιδιαίτερα νομίζω θα το ακούσω...Ncore - Frequency Response 0-50 kHz -3dB
Onkyo - Frequency Response 10Hz-100kHz -1db , 1Hz-250kHz -3db
Παραμυθια, το μπασκετακι εβλεπες αλλα παλι σας κερασαμε ...........ουζακι ...Αααααχχχχχχ, τώρα που έφαγα τη μακαρονάδα μου, .......................
O Σταμάτης άκουσε την ψηλή μάλλον για πρώτη φορά στη ζωή του σωστά(εικασία).Ποιος λοιπόν θα απαντήσει στην Ερώτηση ¨τι άκουσε ο Σταματης ως ρολλ οφ ψηλα;¨