Θα μας πεις μια ιστορία??


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.537
Reaction score
21.979
Απάντηση: Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Ο Δολοφονακης λογω της εμπορικης του ιδιοτητος εχει απαγορευσει στον εαυτο του να συμμετεχει σε δημοσιες συζητησεις για να μην κακοχαρακτηριστει, ομως για χαρη του Κ.Κ. θα μου τα στειλει με μνμ και θα τα φορτωσω εγω ....
Όου γιες! Και υπόσχομαι να μην αποκαλύψω την ηλικία του! Μουάχα-χα!
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Το τρισδιαστατο ολογραφημα του χωρου αποτελειται απο τρεις αξονες.

Δεν μπορεις να εχεις πλατος και βαθος χωρις να εχεις "υψος".

Καταγραφεται και ακουγεται............ειτε γινεται σεβαστο ειτε οχι.
Mερικά πολύ σωστά πράγματα γράφτηκαν εκεί.....

Η φερόμενη και ως πληροφορία ύψους, αφορά σε μια - κατά την γνώμη μου - υπαρκτή διάσταση της υποτιθέμενης σκηνής, την οποία προσπαθεί να δημιουργήσει το κάθε σύστημα αναπαραγωγής εμπρός μας, αναλόγως της ηχογράφησης.

Μπορεί δηλαδή εξ ορισμού μια δικάναλη ηχογράφηση να μην προβλέπει (βάσει προδιαγραφών) αυτό το χαρακτηριστικό, αλλά αυτό είναι μόνον ο κανόνας και φυσικά δεν χαρακτηρίζει όλες τις ηχογραφήσεις.

Οι θέσεις των μικροφώνων σε μια ηχογράφηση είναι νομίζω το ζητούμενο και εδώ η πληροφορία ύψους, υποχρεωτικά καταγράφεται μαζί με την υπόλοιπη πληροφορία χώρου, τις αντηχήσεις, το κοινό που ενδεχομένως παρακολουθεί το live κοκ. Εδώ μπορεί να μην ακολουθήθηκε η διαδικασία των Ambisonics αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μικρόφωνα σταματούν σε συγκεκριμένο ή έστω ελεγχόμενο ύψος/πλάτος/βάθος κλπ. Το ότι το σήμα μετά μεταφέρεται σε δύο κανάλια δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Η λογική της στερεοφωνίας δεν είναι να παραχθεί ένας ήχος από αριστερά και ένας από δεξιά…

Αυτές βέβαια είναι και οι πιο καλές ηχογραφήσεις. Οι άλλες με τα μικρόφωνα μέσα στις κιθάρες και τα πιάνα και η κατόπιν εορτής τοποθέτηση των οργάνων στον χώρο από τον εκάστοτε μηχανικό ήχου, είναι για να εντυπωσιάσουμε κανέναν υποψήφιο αγοραστή…

Κατά την γνώμη μου εφόσον η πληροφορία είναι καταγεγραμμένη, τα ηχεία έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την απόδοσή της, τόσο από πλευράς μεγέθους όσο και από πλευράς τεχνολογίας, που σημαίνει ότι για παράδειγμα ένα μεγάλο πάνελ, έχει περισσότερες πιθανότητες να την βγάλει από ένα λιλιπούτειο ηχείο ραφιού…
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.730
Reaction score
58.493
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??


Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:
...Θεωρώντας μιά συνεχή άνοδο της ηχητικής πηγής στο χώρο,βρίσκονται αρκετές θέσεις που παρέχουν πανομοιότυπες διωτικές διαφορές χρόνου κι έντασης.Όταν η ανύψωση αφεθεί να ποικίλλει,λαμβάνουμε έναν υποθετικό κώνο σημείων στον τρισδιάστατο χώρο,τα οποία θα οδηγούν σε ταυτόσημες τιμές.Αυτό το φαινόμενο έχει χαρακτηριστεί ως ΄΄κώνος σύγχυσης΄΄:



Γιά έναν δεδομένο ΄΄κώνο΄΄,πηγή ευρισκόμενη σε κάθε σημείο στην επιφάνειά του θα παρείχε την ίδια διωτική διαφορά χρόνου.Η ακτίνα της βάσης κάθε υποθετικού κώνου ποικίλλει ανάλογα με το εύρος της διαφοράς.Τα όρια του κώνου σύγχυσης λογίζονται ότι επεκτείνονται επ'άπειρον στον τρισδιάστατο χώρο.
Γιά τους καθαρούς τόνους η σύγχυση επιλύεται με κινήσεις του κεφαλιού-με την προϋπόθεση το ακουστικό ερέθισμα να έχει αρκετή διάρκεια και να μένει απαράλλακτο.Η μετακίνηση στο οριζόντιο επίπεδο συντελεί στην αποσαφήνιση του ΄΄μπρος-πίσω΄΄,ενώ το τίναγμα επί του μέσου οβελιαίου στο ΄΄πάνω-κάτω΄΄.Γιά τους σύνθετους τόνους αναλαμβάνει το ακριβές σχήμα της κεφαλής,του κορμού και κυρίως του πτερυγίου-που είναι ξεχωριστά γιά το κάθε άτομο- που καθορίζουν τα φασματικά χαρακτηριστικά ενός ήχου καθώς διαδίδεται από τον ελεύθερο χώρο στο έσω αυτί.Εξαιτίας της ακανόνιστης μορφής αυτών,θεωρείται ότι οι φιλτραριστικές επιδράσεις που εξασκούν είναι χωρικά εξαρτώμενες και κυμαίνονται ανάλογα με την ακριβή θέση της ηχητικής πηγής.Εφόσον κάθε άτομο διαθέτει δικά του μοναδικά ανατομικά γνωρίσματα είναι επόμενο ότι θα έχει κι ένα ι δ ι α ί τ ε ρ ο (ε ξ α τ ο μ ι κ ε υ μ έ ν ο) γι αυτόν σύνολο HRTF...
...
Τα υπολογιζόμενα HRTF γιά μιά τοποθεσία εμπεριέχουν τις συνθηματικές γραμμές και γιά τις διωτικές διαφορές χρόνου κι έντασης (όπως ορίζονται από τη θεωρία Duplex) αλλά και τα φαινόμενα φασματικού φιλτραρίσματος που οφείλονται κύρια στο πτερύγιο του αυτιού αλλά και στο σύνολο κορμός-κεφάλι.Ο βαθμός ανύψωσης της ηχητικής πηγής είναι όμοιος σε σχέση και με τα δύο αυτιά,οπότε αναμένεται και τα φαινόμενα φιλτραρίσματος που εξασκεί το καθένα αυτί στο ακουστό φάσμα να είναι αντίστοιχα παραπλήσια.Κατά συνέπεια δε διαθέτουμε αξιοσημείωτη ενδοακουστική συχνοτική διαφορά γιά ν'αντιπαραβάλουμε μεταξύ των αυτιών.Έτσι εξηγείται η εμπειρική παρατήρηση ότι απουσία οπτικών δεδομένων,είμαστε πολύ ικανότεροι στο να προσδιορίζουμε τη θέση της ηχητικής πηγής ως προς το αζιμούθιο π α ρ ά ως προς το επίπεδο ανύψωσης αυτής...
...
Ίσως ήλθε ο καιρός ν'αναλογιστούμε τι ανέμους φέρνει στα...υψίπεδα του χαιενδ η ψηφιακή ΄΄αύρα΄΄ των φιλτραρισμάτων που αναφέρθηκαν.Οι μη έχοντες τα ΄΄σοβαρά΄΄ μηχανήματα και παρελκόμενα των δεκάδων χιλιάδων,πόσο χρειάζεται ν'αδημονούν γιά την απόκτησή τους;
vlasis said:
Θα πάρω Tivoli
Η αγορά του Tivoli θ'ακούγεται...amfivoli
(εκτός και αν αναληφθεί σα...Zeppelin)
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

η διαφορά 80-200 βατ είναι μια αστειότητα, είναι 4 db. θέστηκε η φοράς στ'αλώνι.

για κάθε διπλασιασμό ισχύος (πχ από τα 80 στα 160 βατ) παίρνουμε μόλις 3 db κέρδος στάθμης.
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, η ενδεχόμενη υπαρκτή διαφορά ισχύος που έψαχνα να βρω και τελικά δεν άκουσα, οφείλεται στο διαφορετικό gain στην είσοδο του ενισχυτή, ή από 80 στα 200 watt δεν υπάρχει όντως μεγάλη ακουστή μεταβολή?

Βρε Κώστα μπερδεύτηκα πάλι με τα pdf σας..:tongue:
Τα αυτιά μου δεν άκουσαν διαφορές ισχύος, γιατί το ποτενσιόμετρο του προ δεν το πήγα πάνω από το 12:05?:rolleyes:
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Έ, έχει 6 db μικρότερο κέρδος ο νκορ, ενώ λόγω ισχύς μπορεί να παίξει 4db πιο δυνατά, πες 7db από 2 ηχεία, ε πάνω κάτω τα ίδια....σωστά άκουσες!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.712
Reaction score
138.753
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

ρολ οφ στις υψηλές θες να "ονομάσεις" την πτώση κατά 0,4 db στους 20 kHz?

Δε με λες, παριστάνεις τη νυχτερίδα;

Ή θες να σου δείξω γω γράφημα από ρολ-οφ υψηλών;

Τώρα σοβαρά μιλάω.

Και σταμάτα την καραμέλα με το "ύψος", αμάν πχια. Δες πως λειτουργούν τα ηχεία. Ξεκόλλα.





ΥΓ αυτός ο άμπερτζακ, ποιος μ@λαξ είναι ρε παιδιά; τον ξέρει κανείς;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.537
Reaction score
21.979
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Το τρισδιαστατο ολογραφημα του χωρου αποτελειται απο τρεις αξονες.

Δεν μπορεις να εχεις πλατος και βαθος χωρις να εχεις "υψος".

Καταγραφεται και ακουγεται............ειτε γινεται σεβαστο ειτε οχι, μου ειναι αδιαφορο.
Αααααχχχχχχ, τώρα που έφαγα τη μακαρονάδα μου, μπορώ επιτέλους να σου πω δγυό πράγματα με ηρεμία (αφού δεν είμαι ο εαυτός μου όταν πεινάω). Λοιπόοοον και που λες, είχα κι εγώ κάποτε αποκτήσει ακουστική εμπειρία από σοβαρά συστήματα, αλλά δε θυμάμαι και πολλά, πάνε πάνω από 20 χρόνια από τότε. Δεν έμεινα στάσιμος εκεί, και ούτε έδωσα βάση στις μ@λ@κίες του κάθε άσχετου που το έπαιζε ρηβιούερ (και μετρούσε το "ύψος" της σκηνής τεστάροντας ψηφιακά καβλώδια). Προχώρησα, δγιάβασα, (σε εποχές που δεν υπήρχαν pdf), και κυρίως έψαξα, ε και ξεστραβώθηκα ολίγον. Δεν έκατσα στην πολυθρόνα με ύφος μπλαζέ να το παίζω βαρύς χαϊεντάς. Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά είναι λίγο. Πολύ λίγο.

Αν κάνεις το ίδιο, μετά από καμιά 40ριά χρόνια ίσως ανακαλύψεις πού είναι τα μικρόφωνα σε μια ηχογράφηση, τί είδους είναι, και γιατί είναι εκεί.



Παράδειγμα, η Τσαρνταφουρστίν με τη Νετρέμπκο, μέσα στο στούντιο υπό τον Εμανουέλ Βιγιώμ. Πρόκειται για αυτό το CD.


Άλλο παράδειγμα, πιο παλιό, είναι αυτό (από ηχογράφηση της Mercury).
 
Last edited by a moderator:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.537
Reaction score
21.979
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Άλλο παράδειγμα είναι αυτό...

Σε περίπτωση που δεν το έχεις προσέξει, για συγκεκριμένους λόγους, τα μικρόφωνα κατά πλειονότητα κοιτούν τις ηχητικές πηγές από πάνω, αλλά πάντοτε στην αναπαραγωγή αυτές δεν ακούγονται από κάτω.

Αυτά... Πάω να στρώσω κανα καβλώδιο, να φτιάξουν οι χαμηλομεσαίες του Αντρέας Σόλλ... Σα συναχωμένο τον ακούω απόψε...
 
Last edited by a moderator:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.537
Reaction score
21.979
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Ρίχτε ένα βλέφαρο κι εδώ. Τουλάχιστον όποιος θέλει να ξεστραβωθεί και να μη χάφτει ανοησίες. Ο μαέστρος δεν είναι ο Αγάθωνας Ιακωβίδης. (Click on image - πώς το σπρεχάρω το εγγλέζικο ο παλιοπ...)...

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.712
Reaction score
138.753
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Πάω να στρώσω κανα καβλώδιο, να φτιάξουν οι χαμηλομεσαίες του Αντρέας Σόλλ... Σα συναχωμένο τον ακούω απόψε...
το καβλώδιο που λες, βάλτο 2 μέρες στην κατάψυξη. ξέρεις, κρυογέννηση και ηλεκτρόνια αφ'ενός ζυγού και τα συναφή, βασικές γνώσεις.
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.537
Reaction score
21.979
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Άραγε πώς να παίζουν Γιάσκα Χάιφετς τα nCore;

 
Last edited by a moderator:

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Ncore - Frequency Response 0-50 kHz -3dB
Onkyo - Frequency Response 10Hz-100kHz -1db , 1Hz-250kHz -3db
Στα quad μου ιδιαίτερα νομίζω θα το ακούσω...
αλλα μάλλον εσύ έχεις καλύτερα, οπότε Οκ....

 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Ποιος λοιπόν θα απαντήσει στην Ερώτηση ¨τι άκουσε ο Σταματης ως ρολλ οφ ψηλα;¨
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Δεν εχω εγω Onkyo Νικο, ο δικος μου παει 500 kHz -2db μετρημενος στο εργαστηρι.

Συμφωνα λοιπον με τις παραπανω αποκρισεις, δικαιολογημενα ακουσε αυτο που ακουσε ο Σταματης?
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.059
Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Αααααχχχχχχ, τώρα που έφαγα τη μακαρονάδα μου, .......................
Παραμυθια, το μπασκετακι εβλεπες αλλα παλι σας κερασαμε ...........ουζακι ...
 

Μηνύματα
4.023
Reaction score
3.901
Απάντηση: Re: Απάντηση: Θα μας πεις μια ιστορία??

Ποιος λοιπόν θα απαντήσει στην Ερώτηση ¨τι άκουσε ο Σταματης ως ρολλ οφ ψηλα;¨
O Σταμάτης άκουσε την ψηλή μάλλον για πρώτη φορά στη ζωή του σωστά(εικασία).

Έχοντας επενδύσει σε αποτελέσματα τσικι-τσικι (ψηλές) ή μπαμ-μπουμ (χαμηλές) η βιομηχανία παραγωγής ήχων απο ακριβές συσκευές, δημιούργησε ορδές "ακροατών" που ανοίγουν τις συστηματάρες για να εισπράξουν τσικι΄τσ τσ-μπαμ-μπουμ.

Το ξανάγραψα.

Ακούς ΣΠΑΝΙΑ ισορροπημένα συστήματα.

Παντού πρίμα. Πρίμα στις χαμηλές, πρίμα στις μεσαίες , πρίμα στα πρίμα...

Δεν γίνεται να λες ότι είσαι σοβαρός ακροατής και να ακούς συνεχώς το τουήτερ.

Δεν πρέπει να ακούς το τουήτερ.

Τώρα βέβαια τον ανκορ δεν τον έχω ακούσει, αλλά η καλή υλοποίηση της τάξης Δ έχει τέτοια φυσικότητα - πληρότητα - πληροφορία σε όλο το φάσμα που οτιδήποτε άλλο ακούσεις μετά...απλώς κάνει καραμπαμ!!

Φωνάζει σε διάφορες περιοχές. Λέει προσέξτε με!!!

Η καλή τάξη Δ δίνει τόσα επίπεδα στην αναπαραγωγή, μα τόσα επίπεδα...και δεν φωνάζει...μιλάει με τον πιό φυσικό τρόπο που έχω ακούσει έως τώρα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.139
Μηνύματα
2.963.116
Members
38.289
Νεότερο μέλος
Wintersun
Top