cosmarpan
Underground
- Μηνύματα
- 4.085
- Reaction score
- 7.487
The 27 Various - Yes, Indeed (1989)The 27 Various - Hi. (1987)
Αυτη κι αν ειναι εκπληξη. Μια παντελως αγνωστη μπαντα απο την Minneapolis της Minnesota, με το τουλαχιστον «υποπτο» ονομα “Οι 27 Διαφοροι” ξεκινα την καριερα του με ενα ψυχεδελικο αριστουργημα υπερανω περιγραφης. Με αξονα την αγαπη για τον Syd, και μια εμφυτη ταση για ποπ/ροκ μπαλλαντες βρετανικου στυλ θα ελεγα, εκτινασσουν τις συνθεσεις του σε πολυ υψηλα επιπεδα, τοσο ψηλα που αναρωτιεσαι πως δεν τους τσιμπησε καποια πολυεθνικη, αντιθετως μετα απο 2 αριστουργηματικα albums στην Susstones, να βρουν στεγη στην CleanRecords, μια ακομη ποιο μικρη ανεξαρτητη, που παιζει να ειναι και δικια τους τους, μια και οι μονες κυκλοφοριες ειναι των 27 Various και των TripShakespeare. Τι να πεις για το πρωτο τους album? Την ποπ παροξυσμικη ψυχεδελικη μανια του “PrinicpalPercival”, την μαγεμενη καρικατουρα του “Funny CreaturesFromTheForest”, την ψυχεδελικη ευαισθησια του “TheGormleysWillMissMe”, την αναλαφρη βολτα α-λα Kinks του «TempermentalArtist”, το απολυτο backgroundfuzz ισοπεδωμα του “Lamentations”, την grandiosepop μαγεια του “ColoredWorld”, την καλυτερη ψυχεδελικη haunting μπαλαντα, που ΠΟΤΕ δεν εγραψε ο Syd, του “VenetianBlinds” (λες και βρισκεται καπου εκει μαζι τους, σκετη μαγεια), την συγχρονη heavypsych ροκια του “SaturdayNightandSundayMorning”, το μαγευτικο ονειρο του “I’mInIt”, για να κλεισει ο δισκος με το τραγουδι-χαρισμα απο το υποθετικο διδυμο ζωντανων – νεκρων, RayDavies – SydBarrett, του “TheFish (KnowsWhy) μεσα σε ενα κλιμα πληρης ευφοριας. Ενας θριαμβος της ανεξαρτητης παραγωγης κι ενας δισκος που σιγουρα θα παρει αυτο που του αξιζει καμμια 20αρια από σημερα.
Και το βιολι τους «Οι 27 Διαφοροι». Ακομα δεν ειχε συνελθει ο Cosmarpan απο το σοκ της εκπληξης του “Hi.” (οχι οτι εχω συνελθει ακομα, αλλα τελος παντων) δεν περασαν καλα-καλα 2 χρονια και νασου λοιπον στα ραφια και το ”Yes, Indeed”. Δεν μπορει μας κοροιδευουν ειπα απο μεσα μου, αλλα πηρα την απαντηση αυτοματως ξανακοιτωντας τον τιτλο του album «Ναι, πραγματι». Διαφορες μεγαλες δεν υπαρχουν απο το πρωτο album, περαν του οτι η παραγωγη ειναι καλυτερη, λιγο πιο straight, αφησαν λιγο τις μπαλαντες στην ακρη για ενα πιο σφιχτο και upbeat ηχο, αν και παντα βρισκονται στο background με τον ενα η τον αλλο τροπο, ροκαρουν σαφως πιο πολυ αλλα με εναν απιστευτα υπουλο και εθιστικο τροπο, επιστρατευουν hammonds, sitar και καθε λογης studio τεχνικη, μεχρι και ψυχεδελικη ψαλμωδια με αναποδα tapes στο background μας πετανε καταμουτρα οι αθεοοφοβοι, για να μας κανουν σαφες οτι η ψυχεδελεια δεν υπαρχει μονο στην μουσικη αλλα υπαρχει παντου και ειναι αυτο που τελικα λεει και η ιδια η λεξη, δηλωνει την ιδια την ψυχη μας. Δεν θα αναλυσω καθε κοματι ξεχωριστα παρα θα σταθω μονο σε αυτο το ανυπερβλητο ποπ ψυχεδελικο διαμαντι που λεγεται «TheMaggot’sSermon” που εχει σφηνωθει στο μυαλο μου για παραπανω απο 25 χρονια και δεν λεει να φυγει απο εκει με τιποτα.
“…and you’ll rot just like the rest”
ΥΓ. Και τα 2 albums ειναι ανεβασμενα στο YT απο μενα μιας και οι αναφορες σε αυτους ηταν κυριολεκτικα μηδαμινες.