Καλωδιο ρευματος

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Επειδή οι περισσότεροι θα βαρεθήκατε να διαβάσετε όλο το άρθρο δείτε εδώ τι λέει:

Τετραγωνικός παλμός από μέτριας σχεδίασης ενισχυτή Α που ταλαντώνει όταν συνδέεται με υψηλής χωρητικότητος καλώδιο ηχείων:



Ο ίδιος παλμός από σωστό σταθερό ενισχυτή Β που δεν επηρεάζεται από δύσκολες καταστάσεις:



Και τι γράφει ο Roger Russel γι αυτό: "When there is an audible difference in speaker wire due to wire capacitance, it can be interpreted as an improvement when one wire appears to have more clarity but is actually altering the sound and departing from accuracy."

Τι λέει δηλαδή ο άνθρωπος; Το ίδιο πράγμα που λέω και εγώ πιο ωμά: Πως το χρυσό αυτί του hali-endά θα μεταφράσει την πρώτη περίπτωση ως αυξημένη λεπτομέρεια και καθαρότητα η οποία απλώς στην πραγματικότητα απέχει από την ακρίβεια στην αναπαραγωγή! :D

Και φυσικά θα προτιμήσει τον ενισχυτή Α που ταλαντώνει και «ακούει» από καλώδια , σε συνδυασμό με το hali-end ακριβό καλώδιο υψηλής χωρητικότητας που απέχει μεν από την ακρίβεια αλλά του ακούγεται πιο ωραία στο αυτί!!! :fuckyou:


Αντίθετα ο ενισχυτής Β που είναι ο σωστός απορρίπτεται από το χρυσό αυτί του hali-endά γιατί όσα καλώδια και να του αλλάζει δεν ακούει διαφορά! Και δεν είναι δυνατόν να πιστέψει πως το ηλεκτρολογικό καλώδιο του μισού €υρό παίζει το ίδιο με το «φίδι» των πολλών Κ€ Άρα κάτι άλλο φταίει! Αρα φταίει ο ενισχυτής που δεν μπορεί να «αναδειχθεί» μέσα από το «φίδι»!!! :gotcha::gotcha::gotcha:


Όλο το άρθρο εδώ: http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm

Ωραία και αφού τελειώσαμε με τα καλώδια ηχείων ας ξαναπιάσουμε τα καλώδια τροφοδοσίας ρεύματος που ήταν το αρχικό μας θέμα συζήτησης.
 
Last edited:

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Τι λέει δηλαδή ο άνθρωπος; Το ίδιο πράγμα που λέω και εγώ πιο ωμά: Πως το χρυσό αυτί του hali-endά θα μεταφράσει την πρώτη περίπτωση ως αυξημένη λεπτομέρεια και καθαρότητα η οποία απλώς στην πραγματικότητα απέχει από την ακρίβεια στην αναπαραγωγή! :D
Οχι,αυτο που λεει "ο ανθρωπος" δεν ειναι τοσο επιφανειακο και προς χρηση κατα το συμφερον.........
Αυτο που λεει "ο ανθρωπος" να το ακουσουν και να το καταλαβουν ΠΡΩΤΑ οι "θιασωτες" της "ουδετεροτητας,αναλυσης,ελλειψης χρωματισμων" και τα παρομοια.Και ξερεις πως θα το καταλαβει καποιος αυτο?Συγκρινοντας τον ηχο ενος mcintosh με εναν "καθαρο,accurate,αναλυτικο και αλλα ανεκδοτα" ενισχυτη.Μετα τα ξαναλεμε για το "πορισμα" των "χρυσαυτιαδων της απολυτης ουδετεροτητας" των οποιων η ακοη ιπταται σε απολυτη αρμονια με την τεχνικη τελειοτητα.
Αυτοι,που σε τεραστιο ποσοστο δεν ξερουν ποτε επιτελους σταματα η "καθαροτητα,η αναλυση,το σφικτο μπασο", και ενα σωρο αλλα ανεκδοτα.
Τωρα παμε στο θεμα μας ;)
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Έχεις δίκιο δεν το διάβασα το άρθρο, ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

Δεν διαφωνώ, αλλά όταν κάποιος αγοράζει ένα καλώδιο, δεν γνωρίζει ούτε την χωρητικότητά, ούτε την εμπεδησή του. Το ίδιο και όταν αγοράζεις έναν ενισχυτή, δεν γνωρίζεις με ποια καλώδια θα αισθάνεται άνετα και με ποια όχι.

Επιπλέον όλων των παραπάνω και σημαντικότερο, τα καλώδια χρησιμοποιούνται κατά κόρον ως παθητικό EQ του συστήματος, κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει βέβαια.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Επιπλέον όλων των παραπάνω και σημαντικότερο, τα καλώδια χρησιμοποιούνται κατά κόρον ως παθητικό EQ του συστήματος, κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει βέβαια.
Αν εξαιρεσουμε μερικα καλωδια με "κουτια" που πληρωνεις μιση περιουσια , ενα καλωδιο που ειναι EQ εχεις υπ'οψιν σου?Ειτε ηχειων ειτε ρευματος ?Δεν ρωτω για να σε ειρωνευτω να εξηγουμαστε,απλα δεν ετυχε να δω κατι τετοιο.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Έχεις δίκιο δεν το διάβασα το άρθρο, ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

Δεν διαφωνώ, αλλά όταν κάποιος αγοράζει ένα καλώδιο, δεν γνωρίζει ούτε την χωρητικότητά, ούτε την εμπεδησή του. Το ίδιο και όταν αγοράζεις έναν ενισχυτή, δεν γνωρίζεις με ποια καλώδια θα αισθάνεται άνετα και με ποια όχι..
Πολύ σωστά! Γι αυτό και εγώ λέω πως το ανθρώπινο αυτί δεν είναι μετρητικό όργανο!
Αυτό δηλαδή που μού αρέσει εμένα και μού ακούγεται πιο ευχάριστο στο αυτί δεν είναι απαραίτητα και το σωστό.

Πάρε για παράδειγμα τους χεβιμεταλάδες και γενικώς αυτούς που παίζουν hard rock. Χρησιμοποιούν λαμπάτους ενισχυτές στις κιθάρες για να κλιπάρουν και να δημιουργούν αυτό τον χαρακτηριστικό σκληρό ήχο που έχουν αυτά τα συγκροτήματα και αρέσει στους οπαδούς τους. Απολύτως αποδεκτόν μεν αφού τους αρέσει, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αυτός ο σκληρός κλιπαρισμένος ήχος είναι ο σωστός.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Πάρε για παράδειγμα τους χεβιμεταλάδες και γενικώς αυτούς που παίζουν hard rock. Χρησιμοποιούν λαμπάτους ενισχυτές στις κιθάρες για να κλιπάρουν και να δημιουργούν αυτό τον χαρακτηριστικό σκληρό ήχο που έχουν αυτά τα συγκροτήματα και αρέσει στους οπαδούς τους. Απολύτως αποδεκτόν μεν αφού τους αρέσει, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αυτός ο σκληρός κλιπαρισμένος ήχος είναι ο σωστός.
Καμια σχεση με το θεμα μας.Αυτη ειναι επιλογη τους και αυτην την επιλογη θα κληθει το συστημα σου/μας να αναπαραξει εφ'οσον ηχογραφηθει ετσι.Αυτη η επιλογη τους ειναι το "reference" ειτε μας αρεσει,ειτε οχι.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Οχι,αυτο που λεει "ο ανθρωπος" δεν ειναι τοσο επιφανειακο και προς χρηση κατα το συμφερον.........
Αυτο που λεει "ο ανθρωπος" να το ακουσουν και να το καταλαβουν ΠΡΩΤΑ οι "θιασωτες" της "ουδετεροτητας,αναλυσης,ελλειψης χρωματισμων" και τα παρομοια.Και ξερεις πως θα το καταλαβει καποιος αυτο?Συγκρινοντας τον ηχο ενος mcintosh με εναν "καθαρο,accurate,αναλυτικο και αλλα ανεκδοτα" ενισχυτη.Μετα τα ξαναλεμε για το "πορισμα" των "χρυσαυτιαδων της απολυτης ουδετεροτητας" των οποιων η ακοη ιπταται σε απολυτη αρμονια με την τεχνικη τελειοτητα.
Αυτοι,που σε τεραστιο ποσοστο δεν ξερουν ποτε επιτελους σταματα η "καθαροτητα,η αναλυση,το σφικτο μπασο", και ενα σωρο αλλα ανεκδοτα.
Τωρα παμε στο θεμα μας ;)
Ο άνθρωπος δεν μίλησε καν για McIntosh ενισχυτές στο άρθρο του. Δεν ήταν ούτε διαφημιστικό, ούτε «ευλογάμε τα γένια μας». Ηταν καθαρά τεχνικό άρθρο.

Το τι ακριβώς ήθελε να πει το λέει τόσο σαφώς που δεν χρειάζεται ερμηνεία ούτε από σένα ούτε από μένα ούτε από κανέναν άλλον.
Εδώ είναι το άρθρο και όποιος θέλει το διαβάζει και καταλαβαίνει.

http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm
 


Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Καμια σχεση με το θεμα μας.Αυτη ειναι επιλογη τους και αυτην την επιλογη θα κληθει το συστημα σου/μας να αναπαραξει εφ'οσον ηχογραφηθει ετσι.Αυτη η επιλογη τους ειναι το "reference" ειτε μας αρεσει,ειτε οχι.
Δεν είναι άσχετο. Η χορδή όταν κινείται και παράγει ρεύμα στον μαγνήτη της κιθάρας αυτό το ρεύμα δεν είναι κλιπαρισμένο. Όπως κλιπαρισμένη δεν ήταν ούτε η ταλάντωση της χορδής. Δεν υπάρχει κλιπαρισμένος ήχος στην φύση επειδή δεν υπάρχει ευθεία γραμμή στην φύση.
Η αναπαραγωγή κατά αυτόν το συγκεκριμένο τρόπο δημιουργεί τον κλιπαρισμένο ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας. Κανείς δεν ισχυρίζεται πως αυτή είναι η σωστή αναπαραγωγή όμως.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Το τι ακριβώς ήθελε να πει το λέει τόσο σαφώς που δεν χρειάζεται ερμηνεία ούτε από σένα ούτε από μένα ούτε από κανέναν άλλον.
Εδωσα την δικη μου ερμηνεια σε σχεση με την δικη σου που προφανως διαφερει.
Εμαθα στην ζωη μου να μην δεχομαι "ευαγγελια" απο κανεναν :drinks:
Mαθαινω απο τα λαθη μου και προσπαθω να βελτιωνομαι.Αυτο με εξελισσει και δεν μενω "στασιμος".
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Μα δεν μιλάει δογματικά, σού έχει βάλει τόσα screendumps από τον παλμογράφο που επιβεβαιώνουν και εξηγούν τα λεγόμενά του. Αυτό είναι τεκμηριωμένο άρθρο. Δεν είναι ευαγγέλιο...
 


Μηνύματα
569
Reaction score
488
Το τι ακριβώς ήθελε να πει το λέει τόσο σαφώς που δεν χρειάζεται ερμηνεία ούτε από σένα ούτε από μένα ούτε από κανέναν άλλον.
Εδώ είναι το άρθρο και όποιος θέλει το διαβάζει και καταλαβαίνει.
Εγω βλεπω οτι και ο ενισχυτης Β επηρεαστηκε απο το καλωδιο , απλα επηρεαστικε λιγοτερο ! .
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Αν εξαιρεσουμε μερικα καλωδια με "κουτια" που πληρωνεις μιση περιουσια , ενα καλωδιο που ειναι EQ εχεις υπ'οψιν σου?Ειτε ηχειων ειτε ρευματος ?Δεν ρωτω για να σε ειρωνευτω να εξηγουμαστε,απλα δεν ετυχε να δω κατι τετοιο.
Ναι πιθανών να μην το εξήγησα καλά.

Εννοώ ότι πολλές φορές τα καλώδια καλούνται για παράδειγμα να μειώσουν το υπερβολικό χαμηλό (στάσιμα - μπουμάρισμα) ή πρίμα που τσιρίζουν (ανεπιθύμητες ανακλάσεις) κτλ. Οπότε αντί να διαλέξουμε ένα καλό - ισορροπημένο καλώδιο καταλήγουμε σε κάποιο άλλο γιατί το χρησιμοποιούμε ως EQ, κουκουλώνοντας έτσι το πρόβλημα.

Νομίζω πως πάνω σε αυτό το φαινόμενο στηρίζεται η βιομηχανία των καλωδίων.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Δεν είναι άσχετο. Η χορδή όταν κινείται και παράγει ρεύμα στον μαγνήτη της κιθάρας αυτό το ρεύμα δεν είναι κλιπαρισμένο. Όπως κλιπαρισμένη δεν ήταν ούτε η ταλάντωση της χορδής. Δεν υπάρχει κλιπαρισμένος ήχος στην φύση επειδή δεν υπάρχει ευθεία γραμμή στην φύση.
Η αναπαραγωγή κατά αυτόν το συγκεκριμένο τρόπο δημιουργεί τον κλιπαρισμένο ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας. Κανείς δεν ισχυρίζεται πως αυτή είναι η σωστή αναπαραγωγή όμως.
Το ξερω αυτο.Αλλα δεν μπορει να βγει στην σκηνη με την κιθαρα του μονον.Θελει και τον ενισχυτη της,και αυτος (ο κιθαριστας) ετσι επιλεγει να στειλει τον ηχο του.Κι αν ηχογραφηθει ετσι,αυτο ειναι το "reference" του.Συναυλια θα κανει οχι "near field private performance"
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Εννοώ ότι πολλές φορές τα καλώδια καλούνται για παράδειγμα να μειώσουν το υπερβολικό χαμηλό (στάσιμα - μπουμάρισμα) ή πρίμα που τσιρίζουν (ανεπιθύμητες ανακλάσεις) κτλ. Οπότε αντί να διαλέξουμε ένα καλό - ισορροπημένο καλώδιο καταλήγουμε σε κάποιο άλλο γιατί το χρησιμοποιούμε ως EQ, κουκουλώνοντας έτσι το πρόβλημα.

Νομίζω πως πάνω σε αυτό το φαινόμενο στηρίζεται η βιομηχανία των καλωδίων.
Nαι αυτο το κανουν πολλοι αλλα παλιν δεν μπορω να φανταστω ενα καλωδιο ηχειων για παραδειγμα που μπορει να το κανει αυτο,αν δεν ειναι οντως "σχεδιασμενο να φιλτραρει κατι".
Η βιομηχανια σημερα στηριζεται κυριως στην χρηση πολυ καλων υλικων και καθαρων μεταλλων.Αυτο που δεν λενε ειναι οτι αυτα τα καθαρα μεταλλα οπως π.χ χαλκο OCC ,3-4 κατασκευαστες υπαρχουν στον κοσμο,και οι υπολοιποι τα αγοραζουν ετοιμα με το ονομα τους τυπωμενο.Αυτο πρεπει να ειναι το κατακριτεο κυριως λογω των απαραδεκτων τιμων που χρεωνουν οι "επωνυμοι" και οχι η προσπαθεια βελτιωσης των υλικων απο πλευρας κατασκευαστων.
 


Μηνύματα
866
Reaction score
751
Αντίθετα ο ενισχυτής Β που είναι ο σωστός απορρίπτεται από το χρυσό αυτί του hali-endά γιατί όσα καλώδια και να του αλλάζει δεν ακούει διαφορά! Και δεν είναι δυνατόν να πιστέψει πως το ηλεκτρολογικό καλώδιο του μισού €υρό παίζει το ίδιο με το «φίδι» των πολλών Κ€ Άρα κάτι άλλο φταίει! Αρα φταίει ο ενισχυτής που δεν μπορεί να «αναδειχθεί» μέσα από το «φίδι»!!! :gotcha::gotcha::gotcha:
.
Κραζεις ? Θαυμαζεις !!!

 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Εγω βλεπω οτι και ο ενισχυτης Β επηρεαστηκε απο το καλωδιο , απλα επηρεαστικε λιγοτερο ! .
Όχι, κάνεις λάθος, ο ενισχυτής Β δεν επηρεάστηκε καθόλου από το καλώδιο.

Ορίστε δες:

Through #12 Line Cord





Through High-Cap Wire




Η κάτω καμπύλη (της κάθε οθόνης) είναι ο τετραγωνικός παλμός που δίνει η γεννήτρια συχνοτήτων στην είσοδο του μηχανήματος και η πάνω καμπύλη είναι αυτό που βγάζει ο ενισχυτής στην έξοδο. Εννοείται βέβαια πως κανένας ενισχυτής στον πλανήτη όσο κορυφαίος και αν είναι δεν μπορεί να βγάλει ακριβώς αυτούσιο τον τετραγωνικό παλμό. Όσο πιο κοντά είναι τόσο καλύτερα.

Συγκρίνουμε λοιπόν τις δύο πάνω καμπύλες της κάθε οθόνης μεταξύ τους. Στην πρώτη οθόνη με το απλό καλώδιο, στην δεύτερη με υψηλής χωρητικότητας καλώδιο. Βλέπουμε ότι είναι οι ίδιες ακριβώς. Δεν υπάρχει ίχνος ταλάντωσης: "Amplifier B remains unchanged with no overshoot for either kind of wire"
Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι ο ενισχυτής Β δεν «ακούει» από καλώδια.







Αντίθετα ο Α με υψηλής χωρητικότητας καλώδιο παίζει άλλα αντ' άλλων:



Η κάτω γραμμή είναι ο τετραγωνικός παλμός που δίνει η γεννήτρια συχνοτήτων στην είσοδο, η πάνω γραμμή που πάει σαν μεθυσμένη είναι η έξοδος του ενισχυτή Α.

Συνεπώς είναι σαφές ποιος από τους δύο έχει σωστή σχεδίαση και ποιος όχι.


With a loudspeaker system connected as a load for amplifier A, the waveform leading edge shows further deformation compared to the resistor load. In fact, it indicates a tendency towards oscillation. Either channel of stereo amplifier A shows the same result. Meanwhile, amplifier B still remains essentially unchanged with no tendency to overshoot.


Conclusions


The degree of influence when using high capacitance wire depends on three factors.

1. The total capacitance of the wire used (capacitance per foot times the number of feet).

2. The complex impedance of the speaker being used.

3. The stability of the amplifier being used to drive the speaker.


Το 3. είναι λοιπόν όλο το ζουμί της υπόθεσης.
 
Last edited:

Μηνύματα
569
Reaction score
488
ΟΚ , εχεις δικιο , νομιζα οτι η κατω ηταν με το Line Cord και η πανω ηταν με το High-Cap Wire .
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.964
Μηνύματα
2.957.410
Members
38.270
Νεότερο μέλος
Nice_kid
Top