8 μήνες στην αναζήτηση...αποτέλεσμα μπερδεμένος..




Μηνύματα
557
Reaction score
523
Ear,αναφέρεται στα διατιθέμενα κεφάλαια αντί στα Beolab 90...:D

Το περιβόητο τίμημα δεν έγκειται αποκλειστικώς στην εκταμίευση χρήματος ή χρόνου προς μελέτη,αλλά και στην ετοιμότητα αποδοχής των ευρημάτων,έστω και αν τα τελευταία θ'αντίκεινται πιθανώς σε όσα θα συνάρπαζαν τον άμεσα ενδιαφερόμενο ή θα εντυπωσίαζαν...τον περίγυρό του.:sneaky:

Συχνά είναι χρήσιμο να ΄΄ενοχλεί΄ η αλήθεια-ιδίως άμα εκφράζεται με γλαφυρό τρόπο,αλλά είναι πάντα κρίμα ν'αποτελεί εκείνη πηγή εκνευρισμού...:D

.
και στην ετοιμότητα αποδοχής των ευρημάτων,έστω και αν τα τελευταία θ'αντίκεινται πιθανώς σε όσα θα συνάρπαζαν τον άμεσα ενδιαφερόμενο ή θα εντυπωσίαζαν...τον περίγυρό του.:sneaky:
H XΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ ΚΡΙΣΗ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ή ΠΡΟΒΛΗΜΑ....... Σε όποιο από τα δύο μπορώ, ευχαριστως να συνδράμω.


Συχνά είναι χρήσιμο να ΄΄ενοχλεί΄ η αλήθεια-ιδίως άμα εκφράζεται με γλαφυρό τρόπο,αλλά είναι πάντα κρίμα ν'αποτελεί εκείνη πηγή εκνευρισμού...:D
όπως είπα μπορώ σε κάθε περίπτωση ...... να συνδράμω....

είναι πραγματικά πολύ αστείο να νομίζεις (bhutia) ότι μπορεί να με εκνευρίσει η στάση σου....ή τα λεγόμενα σου...
όσον αφορά την αλήθεια....έχω δεί πολλές, που δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να "αντιμετωπίσει.."


Επειδή ειλικρινά δεν μου αρέσει να αναλώνω τον χρόνο όλων μας, σε ανούσιες κουβέντες, και επειδή πραγματικά σκοπός μου είναι να μπορέσω να μάθω (με τον τρόπο που ξέρω) επιστημονικά, τα του ήχου, διαβάζω εδώ και 7 μήνες αρκετά βιβλία περί ακουστικής, μηχανικής του ήχου, ηλεκτρονικής κ.α. με σκοπό την διαμόρφωση άποψης την οποία έχω σκοπό να διασφαλίσω και εμπλουτίσω με κάθε γνώση που μπορώ να βρω. Σε αυτή τη βάση ανοίχθηκε το συγκεκριμένο θρεντ....παρακαλώ λοιπόν όποιον έχει τη διάθεση-όρεξη να με βοηθήσει ή να μου υποδείξει βιβλία ή ευρετηρια ή να μου παρέχει στοιχειοθετημένη άποψη για τους προβληματισμούς μου, παρακαλώ να το κάνει.
Λοιπές σκέψεις - προβληματισμούς - κόμπλεξ που δεν αφορούν το προβληματισμό μου ή την αναζήτηση μου, παρακαλώ πολύ κρατήστε τα, έτσι ώστε αν συνεχίσουν να υπάρχουν αφού με γνωρίσετε.....τότε ελεύθερα και επιθυμητά κάθε κρίση και επίκριση αδερφια......
 

Μηνύματα
557
Reaction score
523
Φτιαχνεις ανοιχτη μπαφλα και μετα κορνες? εισαι σουπερ !!!
Ο Μπουλαματσης και τα δυο?
Για πες λεπτομεριες..............
O μπουλ θα φτιάξει κόρνες και ένα ιδιαίτερο ομοκεντρικό...;)
[DOUBLEPOST=1479136019][/DOUBLEPOST]
Φτιαχνεις ανοιχτη μπαφλα και μετα κορνες? εισαι σουπερ !!!
Ο Μπουλαματσης και τα δυο?
Για πες λεπτομεριες..............
O μπουλ θα φτιάξει κόρνες και ένα ιδιαίτερο ομοκεντρικό...;)
η ανοιχτή μπάφλα ψάχνεται από ποιον θα γίνει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.026
Reaction score
59.931
1)H XΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ ΚΡΙΣΗ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ή ΠΡΟΒΛΗΜΑ....... Σε όποιο από τα δύο μπορώ, ευχαριστως να συνδράμω.
...
2)είναι πραγματικά πολύ αστείο να νομίζεις (bhutia) ότι μπορεί να με εκνευρίσει η στάση σου....ή τα λεγόμενα σου...
όσον αφορά την αλήθεια....έχω δεί πολλές, που δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να "αντιμετωπίσει.."

...
1)Όπως έχει σημειωθεί και σε αλλότρια περίσταση: Την...αγάπη και αν την πλένεις,την...αγάπη σου χαλάς.

2)Δεν μπορεί κανείς να είναι απολύτως σίγουρος έως ότου βρεθεί στη δεδομένη θέση...Έστω όμως και αν ισχύει,είναι άτοπον να επιπλήττεις κάποιον που σου προσφέρει απλόχερα....αστεία.;)
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.494
Reaction score
1.526
To ομοκεντρικο του Μπουλ ειναι το 15ιντσο HEMP ? Ειναι φοβερο, το ακουσα σε φαση μελετης, και παρ' ολα αυτα επαιζε παπαδες.
Αντε να δουμε και καμια κορνα απο το Νικο. (Πρεπει να κανεις και μια ακροαση και στα ΑΝΙΜΑ ομως και ας μην ειναι στη λιστα σου)

Για ανοιχτη μπαφλα........ανοιξε νημα εδω και θα "συνδραμουν" ολοι. Θα την φτιαξεις μονος σου μετα........δυο ξυλα θα ειναι (περιπου).
Αλλιως κανε αυτη.......... http://www.pureaudioproject.com/product/trio15tb-open-baffle-speakers/
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.077
Reaction score
11.228
Επειδή ειλικρινά δεν μου αρέσει να αναλώνω τον χρόνο όλων μας, σε ανούσιες κουβέντες, και επειδή πραγματικά σκοπός μου είναι να μπορέσω να μάθω (με τον τρόπο που ξέρω) επιστημονικά, τα του ήχου, διαβάζω εδώ και 7 μήνες αρκετά βιβλία περί ακουστικής, μηχανικής του ήχου, ηλεκτρονικής κ.α. με σκοπό την διαμόρφωση άποψης την οποία έχω σκοπό να διασφαλίσω και εμπλουτίσω με κάθε γνώση που μπορώ να βρω. Σε αυτή τη βάση ανοίχθηκε το συγκεκριμένο θρεντ....παρακαλώ λοιπόν όποιον έχει τη διάθεση-όρεξη να με βοηθήσει ή να μου υποδείξει βιβλία ή ευρετηρια ή να μου παρέχει στοιχειοθετημένη άποψη για τους προβληματισμούς μου, παρακαλώ να το κάνει.
Λοιπές σκέψεις - προβληματισμούς - κόμπλεξ που δεν αφορούν το προβληματισμό μου ή την αναζήτηση μου, παρακαλώ πολύ κρατήστε τα, έτσι ώστε αν συνεχίσουν να υπάρχουν αφού με γνωρίσετε.....τότε ελεύθερα και επιθυμητά κάθε κρίση και επίκριση αδερφια......
https://hackaday.io/project/2374/logs
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
θα ήθελα να μου πείτε ...τελικά ....παθητικά ή ενεργά ηχεία?
Είπαμε, ενεργά.

Πέρα από το όποιο παιχνίδι καλλιεργούν (και θεμιτό είναι) οι εταιρείες του hi end, ώστε να παραγουν συνεχεια προιοντα και να αγοραζουμε...μήπως η επίτευξη της ακουστικής πιστότητας (έστω και της μή απόλυτης) έρχεται με ένα ζευγαρι ενεργων ηχείων ( με τους όποιους περιορισμους σε ποιοτητα οδηγων και ενισχυτικών)και ένα καλό portable player?
Το portable player, είναι λίγο άσχετο με το αν είναι ενεργά ή παθητικά τα ηχεία. Θα επηρρεάζει το τελικό αποτέλεσμα με όμοιο τρόπο σε αμφότερες των περιπτώσεων, και απορω γιατί τα συνδέεις.

Ως προς το πρώτο τμήμα της παραγράφου σου, όντως οι εταιρείες χάι εντ σκοπίμως καλλιεργούν αυτό το κλίμα, για μεγιστοποίηση των κερδών τους, και δε μας απασχολεί.

Σαφώς η επίτευξη της ακουστικής πιστότητας έρχεται ευκολότερα με ένα ζευγάρι ενεργών ηχείων, και οι περιορισμοί οδηγών και ενισχυτικων σταδίων που αναφέρεις πακέτο με τα ενεργά, είναι επίσης ασχετοι με αυτήν καθαυτήν την τοπολογία των ενεργειών, καθώς υφίσταται προφανώς και στις υλοποιήσεις παθητικών ηχείων αντίστοιχοι περιορισμοί.

Πειτε μου σας παρακαλώ λίγο τις σκέψεις σας....μήπως και φωτίσει λίγο το μυαλό μου...
Αυτό κάνουμε. Σκόρπιες σκέψεις, από τη σκοπιά του καθενός.

Έχοντας λοιπόν το μυαλό στην πρώτη έκθεση που θα παρακολουθήσω
Αυτό ομοίως είναι άσχετο, μη τα μπερδεύεις.
Η όποια έκθεση δε προσφέρει τίποτε περισσότερο από ξεφύλλισμα περιοδικών του χώρου, με ωραίες έγχρωμες φωτογραφίες.

Δηλαδή μου λες κώστα οτι αν παρω ενα ζευγαρι ενεργα και του κολλήσω το πορταμπλ πλειερ....θα ακουω καλύτερα από ότι ακούω τωρα...?
Όχι, δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, δεν αναφέρθηκα σε κανένα πορταμπλ πλειερ, δε ξέρω καν πως σου έχει κολλήσει αυτό το παραμύθι.

Συχνά είναι χρήσιμο να ΄΄ενοχλεί΄ η αλήθεια
Όχι συχνά, πάντα. Αν δεν ενοχλεί, δεν είναι χρήσιμη. ;)

επειδή πραγματικά σκοπός μου είναι να μπορέσω να μάθω (με τον τρόπο που ξέρω) επιστημονικά, τα του ήχου, διαβάζω εδώ και 7 μήνες αρκετά βιβλία περί ακουστικής, μηχανικής του ήχου, ηλεκτρονικής κ.α.
Πολύ καλά κάνεις. Είσαι στο σωστό δρόμο.

παρακαλώ λοιπόν όποιον έχει τη διάθεση-όρεξη να με βοηθήσει ή να μου υποδείξει βιβλία ή ευρετηρια ή να μου παρέχει στοιχειοθετημένη άποψη για τους προβληματισμούς μου, παρακαλώ να το κάνει.
Στοιχειοθετημένη άποψη για την υπεροχή των ενεργών ηχείων, που αποτελούν και το αρχικό σου ερώτημα, μετά από 7 μήνες διαβάσματος θα έπρεπε να έχεις ήδη. ;)
Τα πλεονεκτήματα των ενεργών ηχείων είναι χειροπιαστά, αντικειμενικά, πλήρως στοιχειοθετημένα και βρίσκονται σε 5 λεπτά με ένα γκουγκλιασμα, αρκεί να διαβάσεις τα πρώτα 5-10 αποτελέσματα της αναζήτησης. 7 μήνες τι κάνεις; ;)

Τες πα, θα σου πω εν τάχει δύο πραγματακια που κάνουν τα ενεργά ηχεία να κοιτάζουν αφ'υψηλου οποιοδήποτε παθητικό.

Τα ενεργά ηχεία έχουν ως γνωστόν ξεχωριστές ενισχυτικες βαθμίδες για κάθε ακουστικό κλάδο της υλοποίησης, οπότε ένα ηχείο μπορεί να έχει μέσα του από 2 έως πάνω από 6 ενισχυτικες βαθμίδες. Το ίδιο ηχείο, με τα ίδια μεγάφωνα στην ίδια καμπίνα, απλώς με προσθήκη ενός παθητικού κροσοβερ, μπορεί να οδηγηθεί από 1 ενισχυτική βαθμίδα, να γίνει παθητικό.
Στην περίπτωση του παθητικού, έχεις μία ενισχυτική βαθμίδα που οφείλει να αναπαράγει τις συχνότητες όλου του ακουστικού φάσματος, και ταυτόχρονα καλείται να οδηγήσει όλους τους κλάδους του ηχείου, όλα τα μεγάφωνα, και το παθητικό δικτυωμα του κροσοβερ, δηλαδή έχει ένα δύσκολο έργο.
Στην περίπτωση του ενεργού, κάθε ενισχυτική βαθμίδα καλείται να αναπαράξει μόνο ένα μικρό τμήμα του ακουστικού φάσματος, και μόνο ένα μεγάφωνο, χωρίς ταυτόχρονα να παρεμβάλλεται ανάμεσα τους ούτε παθητικό δικτυωμα, ούτε καλωδίωση ηχείων.
Έχει δηλαδή πολύ πιο εύκολο έργο. (Επίσης έχει το τέλειο καλώδιο ηχείων - δεν έχει)
Ταυτόχρονα, όταν υπάρχει φόρτιση ενός κλάδου από μεγάλο ενεργειακό περιεχόμενο κατά την αναπαραγωγή μουσικής, λόγου χάριν σε ένα μουσικό πέρασμα πλούσιο σε βαθύ χαμηλό, τότε στο πολυενισχυομενο ενεργό ηχείο μπορεί να ζοριστει ο ενισχυτής του κλάδου των χαμηλών, αλλά δε θα μεταφέρει ζόρι στους άλλους κλάδους, αφού οδηγούνται από διαφορετικές ενισχυτικες βαθμίδες, που δε ζορίζονται καθόλου, αντιθέτως όταν έχεις μία ενισχυτική βαθμίδα, στα έντονα μεταβατικά περάσματα χαμηλών συχνοτήτων θα υπάρξει αναπόφευκτη πτώση τάσης τροφοδοσίας, αύξηση παραμορφώσεων κλπ που θα μεταφερθούν με όμοια συμπεριφορά και στους υπόλοιπους κλάδους του ηχείου.
Σε αυτό το πανηγύρι, αν προσθέσεις το τι κάνει το παθητικό κροσοβερ, το οποίο μεταβάλλει την αντίσταση που βλέπει ο ενισχυτής, τρώει τμήμα της ισχύος εξόδου του ενισχυτή, και δίνει "χαρακτήρα" στον ήχο αναλόγως υλικών που χρησιμοποιούνται, προσθέτει επαγωγικά και χωρητικα φορτία σε ενισχυτικες βαθμίδες που έτσι κι αλλιώς ζορίζονται (όπως και το καλώδιο ηχείων), σκοτώνει το χρήσιμο damping factor του ενισχυτή σου υποβοηθούμενο πάντα από την εμπέδηση του καλωδίου ηχείων και των πρόσθετων ενδιάμεσων επαφών, καθώς ή έξοδος του ηχείου δε "βλέπει" ένα μεγάφωνο αλλά ένα σύνολο παθητικών εξαρτημάτων που όλα κάτι θέλουν και κάτι αλλάζουν, και υπολογίζοντας ότι κάθε αξιοπρεπές παθητικό δικτυωμα κροσοβερ εμπεριέχει κυκλώματα διόρθωσης της απόκρισης των μεγαφώνων, δηλαδή χοντρά να στο πω, εμπεριέχει παθητικά φίλτρα ΕΚΟΥΑΛΑΙΖΕΡ, καταλαβαίνεις πως η όλη κατάσταση είναι ένα μαύρο χαλι σε σχέση με την ομορφιά του ενεργού ηχείου, όπου έχεις ένα ενεργό διαχωρισμό των συχνοτήτων του ακουστικού κλάδου σε ψηφιακό επίπεδο, ακολουθούμενο από ψηφιακό φίλτρο διόρθωσης απόκρισης του κλάδου, και μετά ακολουθεί μία ενισχυτική βαθμίδα που οδηγεί ένα μεγάφωνο όμορφα κι απλά.
Η δυνατότητα λοιπόν που έχεις για άριστη οδήγηση σε ενεργά ηχεία, με ξεχωριστές βαθμίδες ενίσχυσης σε κάθε κλάδο και χωρίς παρεμβολές από χίλιους μύριους ενδιάμεσους βραχνάδες, είναι αδύνατο να ξεπεραστεί, ούτε καν να συγκριθεί με την παθητική οδό, του ενός ενισχυτή που τα κάνει όλα.. Είναι απλώς αδύνατο.

Από κει και πέρα, πόσο σωστή είναι η καμπίνα του ενεργού, είναι άσχετο και είναι το ίδιο ερώτημα με το πόσο σωστή είναι η καμπίνα του παθητικού. Πόσο σωστό είναι το ψηφιακό κρος, είναι άσχετο και είναι αντίστοιχο του πόσο σωστά υλοποιείται το παθητικό, και βεβαίως η πλάστιγγα γέρνει στο ψηφιακό τοπίο και όχι στο αναλογικό, όχι στα παθητικά εξαρτήματα σε επίπεδο ισχύος, αλλά σε επίπεδο τάσης, σε line level, που λεν.

Η θεωρητική "μάχη" ενεργό vs παθητικό έχει δωθεί και έχει βγεί αδιαφιλονίκητος νικητής το ενεργό. Επ'αυτου δεν τίθεται θέμα άποψης, ούτε για τον λινκβιτζ, τον μεγάλο δάσκαλο, ούτε για τον μπρουνο, τον τιτανοτεραστιο μηχανικό, ούτε για κανέναν σοβαρό σχεδιαστή.
Τα παιχνίδια της βιοτεχνίας του χάι εντ, είναι άσχετα με την αδιαφιλονίκητη θεωρία και την αποδεδειγμένη με μετρήσεις πράξη. Το διάβασμα που λες, δε μπορεί να σε οδηγήσει σε άλλο συμπέρασμα, είναι ίσα ίσα αξιοπερίεργο να διαβάζεις τόσο καιρό που λες και να έχεις ακόμα τέτοια βασικά ερωτήματα και απορίες.
Να δεχτώ μετά από διάβασμα να συζητάμε μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα fir & iir φίλτρων και σχεδιαστικές επιλογές μεγάλων μηχανικών, αλλά να συζητάμε το αν υπερέχουν τα ενεργά ή τα παθητικά, το αν υπερέχει το ψηφιακό κρος με dsp τη στιγμή που ο μπρουνο παραδίδει μαθήματα dsp με το κιι και η μπαγκενολουφσεν να dsp-ιαζεται πρωτοποριακά με αποτελέσματα πέραν κριτικής, το βρίσκω άτοπο.
Οπότε διάβαζε γερά, και εδώ είμαστε για τα σοβαρά ερωτήματα που με απόλυτη βεβαιότητα θα προκύψουν. ;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Για διάβασμα, ο λινκβιτζ είναι μαστ.
Ο παππούς έχει προσφέρει τόση γνώση απλόχερα, που δικαίως χαίρει της εκτίμησης και της αγάπης όλου του κόσμου.
Μπες στο σάιτ του, και διάβαζε ότι έχει, δες τι έχει σχεδιάσει, δες τι κρος χρησιμοποιούνται, δες τι λινκ δίνει, δες τι papers έχει ανεβάσει στην AES. Η AES έτσι κι αλλιώς είναι η πηγή, εκεί θα βρεις απάντηση σε κάθε ερώτημα, εκεί βόσκουν όλα τα standards, εκεί παραδίδει μαθήματα ο μπρουνο με αλλεπάλληλες δημοσιεύσεις που έρχονται να καταργήσουν προηγούμενες θεωρίες, ο μπρουνο είναι τεράστιο μυαλό, θα μείνει στην ιστορία. Αν κάνεις ριβερς εντζινιρινγκ στα μπρουνοκατασκευασματα, ανακαλύπτεις το μέγεθος του εγκεφάλου που κρύβεται πίσω από αυτά, και είναι ο ίδιος τόσο μεγάλος δάσκαλός μας ήδη, που μοιράζεται ντιβελοπμεντ θοτς ακόμα και στο γκριμ, εμπορικό προϊόν. Αν ακολουθήσεις το σκεπτικό εξέλιξης ενός πρότζεκτ τέτοιου, και για κάθε λέξη που δε καταλαβαίνεις διαβάζεις, είναι σα να παίρνεις δωρεάν διδακτορικό. Ρισπεκτ.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.494
Reaction score
1.526
Oλοσωστος γιατρε μου................. και μακαρι ο Μπρουνος να ακολουθησει το παραδειγμα του Νελσονα και να προσφερει στην diy κοινοτητα οτι και ο παππους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Oλοσωστος γιατρε μου................. και μακαρι ο Μπρουνος να ακολουθησει το παραδειγμα του Νελσονα και να προσφερει στην diy κοινοτητα οτι και ο παππους.
Ο παππούς είναι αξεπέραστος, αποτελεί σταθμό αναφοράς, σε θρησκευτικούς όρους θα ήθελα να του φιλήσω το χέρι, πάλι καλά που δεν είμαι θρησκόληπτος! Χαχαχαχα

Μιά δυο φορές διαφώνησα με τον παππού, αλλά δε τόλμησα τη διαφωνία μου να την εκφράσω όχι δημοσίως, ούτε καν στον εαυτό μου, ρισπεκτ. ;)

Ο μπρουνος έχει ήδη προσφέρει στην πελώρια diy κοινότητα, το τέλος των diy ενισχυτικων βαθμίδων, και σε τιμή ξεφτιλα, και κλείνοντάς μας και το μάτι πονηρά σε φόρουμ που συμμετέχει. Τα σχέδια των ηχείων του δεν είναι κρατικά μυστικά, και πάει από διάλεξη σε διάλεξη, δε μπορείς να του πρασαψεις τίποτα μεμπτό. Έχει πολύ μέλλον μπροστά του..
 


Μηνύματα
557
Reaction score
523
Είπαμε, ενεργά.



Το portable player, είναι λίγο άσχετο με το αν είναι ενεργά ή παθητικά τα ηχεία. Θα επηρρεάζει το τελικό αποτέλεσμα με όμοιο τρόπο σε αμφότερες των περιπτώσεων, και απορω γιατί τα συνδέεις.

Ως προς το πρώτο τμήμα της παραγράφου σου, όντως οι εταιρείες χάι εντ σκοπίμως καλλιεργούν αυτό το κλίμα, για μεγιστοποίηση των κερδών τους, και δε μας απασχολεί.

Σαφώς η επίτευξη της ακουστικής πιστότητας έρχεται ευκολότερα με ένα ζευγάρι ενεργών ηχείων, και οι περιορισμοί οδηγών και ενισχυτικων σταδίων που αναφέρεις πακέτο με τα ενεργά, είναι επίσης ασχετοι με αυτήν καθαυτήν την τοπολογία των ενεργειών, καθώς υφίσταται προφανώς και στις υλοποιήσεις παθητικών ηχείων αντίστοιχοι περιορισμοί.



Αυτό κάνουμε. Σκόρπιες σκέψεις, από τη σκοπιά του καθενός.



Αυτό ομοίως είναι άσχετο, μη τα μπερδεύεις.
Η όποια έκθεση δε προσφέρει τίποτε περισσότερο από ξεφύλλισμα περιοδικών του χώρου, με ωραίες έγχρωμες φωτογραφίες.



Όχι, δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, δεν αναφέρθηκα σε κανένα πορταμπλ πλειερ, δε ξέρω καν πως σου έχει κολλήσει αυτό το παραμύθι.



Όχι συχνά, πάντα. Αν δεν ενοχλεί, δεν είναι χρήσιμη. ;)



Πολύ καλά κάνεις. Είσαι στο σωστό δρόμο.



Στοιχειοθετημένη άποψη για την υπεροχή των ενεργών ηχείων, που αποτελούν και το αρχικό σου ερώτημα, μετά από 7 μήνες διαβάσματος θα έπρεπε να έχεις ήδη. ;)
Τα πλεονεκτήματα των ενεργών ηχείων είναι χειροπιαστά, αντικειμενικά, πλήρως στοιχειοθετημένα και βρίσκονται σε 5 λεπτά με ένα γκουγκλιασμα, αρκεί να διαβάσεις τα πρώτα 5-10 αποτελέσματα της αναζήτησης. 7 μήνες τι κάνεις; ;)

Τες πα, θα σου πω εν τάχει δύο πραγματακια που κάνουν τα ενεργά ηχεία να κοιτάζουν αφ'υψηλου οποιοδήποτε παθητικό.

Τα ενεργά ηχεία έχουν ως γνωστόν ξεχωριστές ενισχυτικες βαθμίδες για κάθε ακουστικό κλάδο της υλοποίησης, οπότε ένα ηχείο μπορεί να έχει μέσα του από 2 έως πάνω από 6 ενισχυτικες βαθμίδες. Το ίδιο ηχείο, με τα ίδια μεγάφωνα στην ίδια καμπίνα, απλώς με προσθήκη ενός παθητικού κροσοβερ, μπορεί να οδηγηθεί από 1 ενισχυτική βαθμίδα, να γίνει παθητικό.
Στην περίπτωση του παθητικού, έχεις μία ενισχυτική βαθμίδα που οφείλει να αναπαράγει τις συχνότητες όλου του ακουστικού φάσματος, και ταυτόχρονα καλείται να οδηγήσει όλους τους κλάδους του ηχείου, όλα τα μεγάφωνα, και το παθητικό δικτυωμα του κροσοβερ, δηλαδή έχει ένα δύσκολο έργο.
Στην περίπτωση του ενεργού, κάθε ενισχυτική βαθμίδα καλείται να αναπαράξει μόνο ένα μικρό τμήμα του ακουστικού φάσματος, και μόνο ένα μεγάφωνο, χωρίς ταυτόχρονα να παρεμβάλλεται ανάμεσα τους ούτε παθητικό δικτυωμα, ούτε καλωδίωση ηχείων.
Έχει δηλαδή πολύ πιο εύκολο έργο. (Επίσης έχει το τέλειο καλώδιο ηχείων - δεν έχει)
Ταυτόχρονα, όταν υπάρχει φόρτιση ενός κλάδου από μεγάλο ενεργειακό περιεχόμενο κατά την αναπαραγωγή μουσικής, λόγου χάριν σε ένα μουσικό πέρασμα πλούσιο σε βαθύ χαμηλό, τότε στο πολυενισχυομενο ενεργό ηχείο μπορεί να ζοριστει ο ενισχυτής του κλάδου των χαμηλών, αλλά δε θα μεταφέρει ζόρι στους άλλους κλάδους, αφού οδηγούνται από διαφορετικές ενισχυτικες βαθμίδες, που δε ζορίζονται καθόλου, αντιθέτως όταν έχεις μία ενισχυτική βαθμίδα, στα έντονα μεταβατικά περάσματα χαμηλών συχνοτήτων θα υπάρξει αναπόφευκτη πτώση τάσης τροφοδοσίας, αύξηση παραμορφώσεων κλπ που θα μεταφερθούν με όμοια συμπεριφορά και στους υπόλοιπους κλάδους του ηχείου.
Σε αυτό το πανηγύρι, αν προσθέσεις το τι κάνει το παθητικό κροσοβερ, το οποίο μεταβάλλει την αντίσταση που βλέπει ο ενισχυτής, τρώει τμήμα της ισχύος εξόδου του ενισχυτή, και δίνει "χαρακτήρα" στον ήχο αναλόγως υλικών που χρησιμοποιούνται, προσθέτει επαγωγικά και χωρητικα φορτία σε ενισχυτικες βαθμίδες που έτσι κι αλλιώς ζορίζονται (όπως και το καλώδιο ηχείων), σκοτώνει το χρήσιμο damping factor του ενισχυτή σου υποβοηθούμενο πάντα από την εμπέδηση του καλωδίου ηχείων και των πρόσθετων ενδιάμεσων επαφών, καθώς ή έξοδος του ηχείου δε "βλέπει" ένα μεγάφωνο αλλά ένα σύνολο παθητικών εξαρτημάτων που όλα κάτι θέλουν και κάτι αλλάζουν, και υπολογίζοντας ότι κάθε αξιοπρεπές παθητικό δικτυωμα κροσοβερ εμπεριέχει κυκλώματα διόρθωσης της απόκρισης των μεγαφώνων, δηλαδή χοντρά να στο πω, εμπεριέχει παθητικά φίλτρα ΕΚΟΥΑΛΑΙΖΕΡ, καταλαβαίνεις πως η όλη κατάσταση είναι ένα μαύρο χαλι σε σχέση με την ομορφιά του ενεργού ηχείου, όπου έχεις ένα ενεργό διαχωρισμό των συχνοτήτων του ακουστικού κλάδου σε ψηφιακό επίπεδο, ακολουθούμενο από ψηφιακό φίλτρο διόρθωσης απόκρισης του κλάδου, και μετά ακολουθεί μία ενισχυτική βαθμίδα που οδηγεί ένα μεγάφωνο όμορφα κι απλά.
Η δυνατότητα λοιπόν που έχεις για άριστη οδήγηση σε ενεργά ηχεία, με ξεχωριστές βαθμίδες ενίσχυσης σε κάθε κλάδο και χωρίς παρεμβολές από χίλιους μύριους ενδιάμεσους βραχνάδες, είναι αδύνατο να ξεπεραστεί, ούτε καν να συγκριθεί με την παθητική οδό, του ενός ενισχυτή που τα κάνει όλα.. Είναι απλώς αδύνατο.

Από κει και πέρα, πόσο σωστή είναι η καμπίνα του ενεργού, είναι άσχετο και είναι το ίδιο ερώτημα με το πόσο σωστή είναι η καμπίνα του παθητικού. Πόσο σωστό είναι το ψηφιακό κρος, είναι άσχετο και είναι αντίστοιχο του πόσο σωστά υλοποιείται το παθητικό, και βεβαίως η πλάστιγγα γέρνει στο ψηφιακό τοπίο και όχι στο αναλογικό, όχι στα παθητικά εξαρτήματα σε επίπεδο ισχύος, αλλά σε επίπεδο τάσης, σε line level, που λεν.

Η θεωρητική "μάχη" ενεργό vs παθητικό έχει δωθεί και έχει βγεί αδιαφιλονίκητος νικητής το ενεργό. Επ'αυτου δεν τίθεται θέμα άποψης, ούτε για τον λινκβιτζ, τον μεγάλο δάσκαλο, ούτε για τον μπρουνο, τον τιτανοτεραστιο μηχανικό, ούτε για κανέναν σοβαρό σχεδιαστή.
Τα παιχνίδια της βιοτεχνίας του χάι εντ, είναι άσχετα με την αδιαφιλονίκητη θεωρία και την αποδεδειγμένη με μετρήσεις πράξη. Το διάβασμα που λες, δε μπορεί να σε οδηγήσει σε άλλο συμπέρασμα, είναι ίσα ίσα αξιοπερίεργο να διαβάζεις τόσο καιρό που λες και να έχεις ακόμα τέτοια βασικά ερωτήματα και απορίες.
Να δεχτώ μετά από διάβασμα να συζητάμε μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα fir & iir φίλτρων και σχεδιαστικές επιλογές μεγάλων μηχανικών, αλλά να συζητάμε το αν υπερέχουν τα ενεργά ή τα παθητικά, το αν υπερέχει το ψηφιακό κρος με dsp τη στιγμή που ο μπρουνο παραδίδει μαθήματα dsp με το κιι και η μπαγκενολουφσεν να dsp-ιαζεται πρωτοποριακά με αποτελέσματα πέραν κριτικής, το βρίσκω άτοπο.
Οπότε διάβαζε γερά, και εδώ είμαστε για τα σοβαρά ερωτήματα που με απόλυτη βεβαιότητα θα προκύψουν. ;)
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο και τον κόπο. Το εκτιμώ ιδιαιτέρως...
Από εκεί και πέρα οι class d παίζουν?
[DOUBLEPOST=1479151737][/DOUBLEPOST]
Για διάβασμα, ο λινκβιτζ είναι μαστ.
Ο παππούς έχει προσφέρει τόση γνώση απλόχερα, που δικαίως χαίρει της εκτίμησης και της αγάπης όλου του κόσμου.
Μπες στο σάιτ του, και διάβαζε ότι έχει, δες τι έχει σχεδιάσει, δες τι κρος χρησιμοποιούνται, δες τι λινκ δίνει, δες τι papers έχει ανεβάσει στην AES. Η AES έτσι κι αλλιώς είναι η πηγή, εκεί θα βρεις απάντηση σε κάθε ερώτημα, εκεί βόσκουν όλα τα standards, εκεί παραδίδει μαθήματα ο μπρουνο με αλλεπάλληλες δημοσιεύσεις που έρχονται να καταργήσουν προηγούμενες θεωρίες, ο μπρουνο είναι τεράστιο μυαλό, θα μείνει στην ιστορία. Αν κάνεις ριβερς εντζινιρινγκ στα μπρουνοκατασκευασματα, ανακαλύπτεις το μέγεθος του εγκεφάλου που κρύβεται πίσω από αυτά, και είναι ο ίδιος τόσο μεγάλος δάσκαλός μας ήδη, που μοιράζεται ντιβελοπμεντ θοτς ακόμα και στο γκριμ, εμπορικό προϊόν. Αν ακολουθήσεις το σκεπτικό εξέλιξης ενός πρότζεκτ τέτοιου, και για κάθε λέξη που δε καταλαβαίνεις διαβάζεις, είναι σα να παίρνεις δωρεάν διδακτορικό. Ρισπεκτ.
Ευχαριστω πολύ κώστα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
οι class d παίζουν?
Όχι απλά "παίζουν", αλλά τουναντίον αποτελούν τις με διαφορά αρτιότερες τεχνικά λύσεις, προσφέροντας απλετη ισχύ σε εξαιρετικά χαμηλές παραμορφώσεις και με ανεξαρτησία των διακυμάνσεων του φορτίου, όπως θα δεις φάτσα κάρτα στο σάιτ του μπρουνο για τα ενκορ.

Το θέμα έχει λήξει (περί της υπεροχής των διακοπτικών σταδίων) και μόνο μελετώντας διεξοδικά τα 2 ηχεία σε παραγωγή του μπρουνο, το γκριμ και το κιι.

Φυσικά, μία πληθώρα σπουδαίων μόνιτορ υλοποιησεων συμπεριλαμβάνει διακοπτικά ενισχυτικά, και ουδείς θίγει το γεγονός αυτό, σε καμία μέτρηση.

Οι διαμάχες χρωσεων και αποχρώσεων χαλιεντικων περί του εν λόγω θέματος, ανήκουν στο παρελθόν πλέον. Έγινε ο τζερτζελες των απόψεων, έληξε. Μένουν κανα δύο γραφικοί που αναμασαν τα ίδια παντελακη μου τα ίδια παντελή μου.

Το σημαντικότερο όμως, είναι να συνηδειτοποιησουμε πως εν γένει η ενασχόληση με τις ενισχυτικες βαθμίδες, αποτελεί πληγή του παρελθόντος.
Σε ένα σύγχρονο σκεπτικό, αυτό των ενεργών ηχείων με δυνατότητες DSP και ασύρματης σύνδεσης, με ισοστάθμιση χώρου και αυτοματοποιημένες λειτουργίες προς όφελος του καταναλωτή (όπως το θεριό της μπανγενολουφσεν), η ενασχόληση με τα ενισχυτικά στάδια είναι χειρότερη από το ψειριασμα της μαϊμούς. Αυτά αποτελούν σχεδιαστικές επιλογές του μηχανικού που σχεδιάζει το ηχείο, και όχι θέματα σχολιασμού μεγαλύτερης σημασίας από πχ το ποιο τουιτερ χρησιμοποιείται σε πόσο πλατειά μπαφλα και με τι είδους κυματοδηγό.

Εν συντομία, τζάμπα σάλιο.

Το θέμα της οδήγησης, το εξαιρετικής σημασίας αυτό θέμα, που βασανίζει πληθώρα χάι εντ υλοποιησεων με τραγικές ανεπάρκειες, το έχει λύσει άριστα ο μηχανικός σχεδίασης του ενεργού ηχείου, οπότε δεν είναι στο χέρι σου να κάνεις λάθος επιλογές σε αυτόν τον κρουσιαλ τομέα. Σε γλυτώνει από σωρεία λαθών.

Εξ'ου και η προτροπή μου να παψουμε να ασχολούμαστε με τα ενισχυτικά.

Άλλωστε, έχει τόσα σοβαρά θέματα που οφείλουμε να ασχοληθούμε, όπως ο χώρος και οι χρόνοι αντήχησης, οι λοβοι ακτινοβολίας, η ισοστάθμιση χώρου, οι αναγκαίες στάθμες, η απόσταση ακρόασης, ο εντοιχισμος, ο πολυκάναλος ήχος, κλπ, που κρίνεται προτιμότερο να ξοδευουμε αλλού το χρόνο μας. Δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό. Το κάναν άλλοι, παμ παρακατ. ;)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.318
Reaction score
22.370
Εχεις ενα ζευγάρι 802d απο ο,τι ειδα. (Ζηλεύω)

Ε, αν πάρεις το κιτ και τα κανεις ενεργά θα ακούς καλυτερα. Συγκριση πριν/μετα ίδιου ηχείου.
Να ενα:
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=29921

Αλλα μην συγκρίνεις ενα ενεργό των 4000€ με ενα παθητικό των 10000+10000 ενισχυτικά. Οι συγκρίσεις πρέπει να ειναι μεταξύ αξιόλογων ηχείων, ίδιας κατηγορίας τιμής, συμπεριλαμβανομένων του κόστους ενισχυτικών.

Όσο για τα του χωρου και της ενεργής ισοσταθμισης, αυτα εννοείται πως πρέπει να τα εχεις ήδη τακτοποιήσει με τόσες επενδύσεις που εχεις κανει, σωστα;
Έτσι, πληροφοριακά, αυτό το kit διατίθεται κάπου προς πώληση;
 

Μηνύματα
2.806
Reaction score
1.391
και στην ετοιμότητα αποδοχής των ευρημάτων,έστω και αν τα τελευταία θ'αντίκεινται πιθανώς σε όσα θα συνάρπαζαν τον άμεσα ενδιαφερόμενο ή θα εντυπωσίαζαν...τον περίγυρό του.:sneaky:
H XΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ ΚΡΙΣΗ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ή ΠΡΟΒΛΗΜΑ....... Σε όποιο από τα δύο μπορώ, ευχαριστως να συνδράμω.


Συχνά είναι χρήσιμο να ΄΄ενοχλεί΄ η αλήθεια-ιδίως άμα εκφράζεται με γλαφυρό τρόπο,αλλά είναι πάντα κρίμα ν'αποτελεί εκείνη πηγή εκνευρισμού...:D
όπως είπα μπορώ σε κάθε περίπτωση ...... να συνδράμω....

είναι πραγματικά πολύ αστείο να νομίζεις (bhutia) ότι μπορεί να με εκνευρίσει η στάση σου....ή τα λεγόμενα σου...
όσον αφορά την αλήθεια....έχω δεί πολλές, που δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να "αντιμετωπίσει.."


Επειδή ειλικρινά δεν μου αρέσει να αναλώνω τον χρόνο όλων μας, σε ανούσιες κουβέντες, και επειδή πραγματικά σκοπός μου είναι να μπορέσω να μάθω (με τον τρόπο που ξέρω) επιστημονικά, τα του ήχου, διαβάζω εδώ και 7 μήνες αρκετά βιβλία περί ακουστικής, μηχανικής του ήχου, ηλεκτρονικής κ.α. με σκοπό την διαμόρφωση άποψης την οποία έχω σκοπό να διασφαλίσω και εμπλουτίσω με κάθε γνώση που μπορώ να βρω. Σε αυτή τη βάση ανοίχθηκε το συγκεκριμένο θρεντ....παρακαλώ λοιπόν όποιον έχει τη διάθεση-όρεξη να με βοηθήσει ή να μου υποδείξει βιβλία ή ευρετηρια ή να μου παρέχει στοιχειοθετημένη άποψη για τους προβληματισμούς μου, παρακαλώ να το κάνει.
Λοιπές σκέψεις - προβληματισμούς - κόμπλεξ που δεν αφορούν το προβληματισμό μου ή την αναζήτηση μου, παρακαλώ πολύ κρατήστε τα, έτσι ώστε αν συνεχίσουν να υπάρχουν αφού με γνωρίσετε.....τότε ελεύθερα και επιθυμητά κάθε κρίση και επίκριση αδερφια......
δε χρειαζονται βιβλια για το λογο αυτο...

μεγαρο - λυρικη και μικρα τζαζοκλαμπακια , ειναι ο,τι πρεπει

προσωπικά δε με αφορά ποιες οι διαδρομές του ηχου μεχρι να φτάσουν στα αυτιά μου , αλλα απο κει και μετα , ωστε να εχω την όποια δυνατή αληθοφανή απόλαυση
 

Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.676
Εύλογη απορία: γιατί σεβάσμιες εταιρείες του χώρου με εξαιρετικά ενεργά ηχεία όπως η ΑΤC, η Neumann και η Focal, επιμένουν σε ενισχυτικές βαθμίδες τάξεως ΑΒ; Η Focal νομίζω, μάλιστα, δηλώνει ρητά ότι θεωρεί την τάξη ΑΒ καλύτερη επιλογή.
Τους λείπει η τεχνογνωσία;
 

I

iason

Guest
Αυτή ακριβώς είναι η πρωτοπορία της μπαγκενολουφσεν σε αυτό το τεχνολογικό αριστούργημα, και για αυτόν ακριβώς το λόγο ξεπέρασε ο,τι έχει υπάρξει ως τώρα.

Εν ολίγοις, πήρε το DSP της ισοσταθμισης χώρου και το ενσωμάτωσε τόσο πρωτοποριακά στο ηχείο, που το ίδιο το ηχείο αποτελεί τμήμα και εργαλείο της ισοσταθμισης χώρου, ενώ μέχρι τώρα είχαμε ένα ηχείο από τη μιά μεριά, κι ένα dsp από την άλλη, να προσπαθεί να μπαλώσει τα αμπάλευτα.

Η εξαίρεση στο μπάσο του κιι, είναι στην ίδια λογική με το μπαγκενολουφσεν, καθώς στο μπάσο το κιι όντως ως ηχείο και ως κατασκευή αποτελεί τμήμα και εργαλείο της ισοσταθμισης χώρου, αλλά όχι στο υπόλοιπο φάσμα, όπου έχει τις αδυναμίες όλων των υπολοίπων συμβατικών ηχείων.

Αυτό που προσπαθεί να κάνει ας πούμε το κιι στα μπάσα, δηλαδή να βγάζει το χώρο έξω από το παιχνίδι, το προσπαθεί το μπαγκενολουφσεν σε όλο το ακουστικό φάσμα, εκ κατασκευής και σχεδίασης.

Έτσι, ενώ το κιι συνεχίζει να απαιτεί εξαιρετικό χώρο από πλευράς ανακλάσεων, αντηχησεων και RT 60 για να αποδώσει σωστά (με φωτεινή εξαίρεση το μπάσο), διότι ειδάλλως δεν ακούς το κιι αλλά το χώρο, έρχεται το μπαγκενολουφσεν να του τρίψει στη μούρη την για πρώτη φορά (σχεδόν) ολική απεξάρτηση από το χώρο.
Τελικά δεν πιάνεσαι με τίποτα ρε μπαγάσα !!:hi::hi::hi:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Εύλογη απορία: γιατί σεβάσμιες εταιρείες του χώρου με εξαιρετικά ενεργά ηχεία όπως η ΑΤC, η Neumann και η Focal, επιμένουν σε ενισχυτικές βαθμίδες τάξεως ΑΒ; Η Focal νομίζω, μάλιστα, δηλώνει ρητά ότι θεωρεί την τάξη ΑΒ καλύτερη επιλογή.
Τους λείπει η τεχνογνωσία;
Πιθανό κι αυτό. Άλλωστε πέραν της B&O με την μεγάλη εξέλιξη των ICE, οι λοιπές εταιρείες που δαπάνησαν σημαντικούς πόρους για έρευνα και εξέλιξη στον τομέα αυτόν, δεν είναι πολλές.
Εξ'ου και η χρήση των ICE modules σε πλειάδα εταιρειών, οι οποίες παραδοσιακά είχαν τις δικές τους σχεδιάσεις, ακομα και σε εταιρείες κολοσσούς οπως η B&W, που γιατί να μη δεχτώ ότι δε διαθέτουν την τεχνογνωσία κατασκευής δικών τους σταδίων, ασχέτως του μεγέθους του τμήματος R&D. Είναι θέμα προτεραιοτήτων, πόρων, συνεργασιών, δεξερωγωτι και δε με νοιάζει κιόλας.
Μπορεί να είναι αμιγώς οικονομοτεχνικα τα κριτήρια.
Μπορεί να είναι και απλές επιλογές του σχεδιαστή, ποιός ξέρει.
Μπορεί να είναι και υποκειμενικές προσωπικές προτιμήσεις. Σε τέτοιο επίπεδο σχεδιαστών, η άποψη συνεχίζει να υπάρχει, δεν είναι προνόμιο του χάι εντ.
Μπορεί να είναι και για λόγους μάρκετινγκ. Διόλου απίθανο, καθώς σε πολλούς κύκλους το καύχημα περί ΑΒ μετραει ακόμα. ;)

Σε εταιρείες τέτοιου επιπέδου, στο κάτω κάτω της γραφής, όταν θα πάρω πχ ένα ενεργό ATC 300-αρι να το εντοιχίσω, ποσως με απασχολεί η τάξη λειτουργίας των ενισχυτικων του βαθμίδων. Ειλικρινά, καρφί δε μου καίγεται. ;)

Και τέλος, δεν βρίσκω κανένα λόγο να υπερασπίζομαι τις διακοπτικες επιλογές του τάδε ηχείου σε σχέση με τις ΑΒ επιλογές του δείνα ηχείου, μου είναι παντελώς αδιάφορο.;)

Επαναλαμβάνω πως η όλη ενασχόληση με το θέμα αυτό, έχει για μένα μηδενικό ενδιαφέρον. Η παραδοχή της ανωτερότητας των μόλα μόλα και των ενκορ, υφίσταται περισσότερο για λόγους απόδοσης των του καίσαρα στον καίσαρα, σχεδόν για ακαδημαϊκούς λόγους, χωρίς ιδιαίτερη ουσία.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.733
Μηνύματα
3.025.526
Members
38.488
Νεότερο μέλος
nikpapageo
Top