Focal Sopra & Mola-Mola, signature edition

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Για άλλη μια φορά....η σύγκρουση φέρνει εξέλιξη......:drinks:
Ζαπαντη welcome back:drinks:....ελπίζω να κάτσεις...;)

Απορία: ποιος ο λόγος ύπαρξης των monoblock mola mola οταν πολλα απο αυτά που εξηγει Ζαπ-Κογιας-Έαρ και λοιποί άνωθεν φαίνονται λογικά ακόμη και για μένα που στερούμαι βασικής γνώσης;
Και μη μου πεις Έαρ για ενεργή πολύ ενίσχυση με mola mola γιατί το κόστος ακόμη και για αυτούς που διαθέτουν το αντίστοιχο τίμημα ειναι μεγάλο.
...

Με λίγα λόγια ψάχνω μία καλή δικαιολογία απο κάποιον να με πείσει γιατί να μήν δώσει κάποιος το 1/10 της τιμής να πάρει ncore και να πάρει mola mola.
Για τα σώβρακα της Μινέρβα.
Και ομιλώς απολύτως σοβαρά.


Εξηγώ:

Προ ετών, η γνωστή εταιρεία εσωρούχων μινέρβα είχε ένα τουλάχιστον μοντέλο σώβρακου που δεν πούλαγε καθόλου, και στοιβαζόταν αδιάθετο στις αποθήκες της.
Αναζητά λοιπόν τις συμβουλές ενός "γάτου" μαρκετίστα σχετικά με το τι να κάνει για να βγει από τη δύσκολη θέση.
Ο "γάτος" λοιπόν τους παρουσιάζει μια νέα γ@μάτη συσκευασία και τους προτείνει να μαρκετάρουν ΤΟ ΙΔΓΙΟ και πολύ καλό σώβρακο με τη νέα συσκευασία που έγραφε επάνω "Vintage επετειακό μοντέλο" (ή κάτι τέτοιο) και παράλληλη αύξηση της τιμής του κατά 300% (μπορεί και παραπάνω).
Οι μινερβαίοι, τον πέρασαν για τρελό, αλλά υπό το βάρος του προβλήματός τους, ακολούθησαν τελικά τη συμβουλή του.
Το παλιό σώβρακο με τη νέα συσκευασία ξεπούλησε...

Αλλά ας μην πηγαίνουμε τόσο μακριά...

Εσύ βρε Χρήστο, τις μέρες της χαϊεντοσύνης σου, υπήρχε ποτέ περίπτωση να κοιτάξεις έστω ζεύγος ενισχυτών με κόστος κάτω από 10.000 Ευρώ;
Ένα σωρό παιδγιά, ακόμα και σήμερα στα τέλη του 2016 ρε πστ μου, ανοίγουν thread σε φόρουμ με θέμα "Πχοιον ενισχυτή από 3 εως 5 χιλιάδες εβρώ;", συνεπώς είναι δεδομένο ότι δε θα κοιτάξουν καν ενισχυτή του χιλιάρικου.

Η MBL, η οποία απ' όσο ξέρω βγάζει πάντα σοβαρά προϊόντα αλλά "βαράει στο σταυρό", έχει βγάλει προενισχυτή βασισμένο στον (εως και εξαιρετικό ανάλογα την εφαρμογή) 5532, και οι χαϊεντάδες που πιθανόν να κορόιδευαν το πρώτο benchmark μπορεί να ονειρεύονταν ότι θα τον αποκτήσουν.

Δες κι αυτόν π.χ. βασισμένο στα UCD400 HG των 100 Ευρώ ανά κανάλι:

MBL Corona C15 monoblock power amplifier

και 25.000$ και Class A στο Stereophile:

2015 Recommended Components Power Amps


Γι' αυτό το λόγο λοιπόν ο μπρούνος έβγαλε και τα mola - mola.
Για να απευθυνθεί και σε ένα κομμάτι της αγοράς στο οποίο δε θα μπορούσε να απευθυνθεί με άλλο τρόπο.
Και από τη στιγμή που προσφέρει το ίδιο ουσιαστικά προϊόν και σε πολύ χαμηλότερη τιμή, καλά έκανε.
Ίσως έπρεπε να κοστολογήσει τα mola - mola ακόμα ακριβότερα.



- Για επιπλέον πληροφορίες - τυχόν διορθώσεις σχετικά με την ιστορία με τα επετειακά σώβρακα της μινέρβα, απευθυνθείτε στους costas EAR - Costas Coyias.

- Για επιπλέον πληροφορίες - ενδεχόμενη αγορά ήδη φορεμένων / ιδρωμένων φανελακίων της μινέρβα, απευθυνθείτε στον Kostas Kefalas.





Για 3-5 db παραπάνω, αν αντέχουν τα ηχεία :whistling:

Κατι αλλο; :idk:



Που ειναι το πουλάκι να λύσει την απορία μας;

Για την ακρίβεια, για ηχείο με ονομαστική αντίσταση 4 Ohm, 10log(700/400) = 2,43 "ονομαστικά" dB παραπάνω
 


Μηνύματα
4.999
Reaction score
8.867
Αναδείχθηκαν ΛΙΓΑ και ΜΙΚΡΑ μικρά κομμάτια της πραγματικότητας.
Αν αυτά φαίνονται "άσχημα" τότε ας φρόντιζαν διάφοροι να μην ασχημονούν, μερικοί μάλιστα επί χρόνια.
Η κορυφη του παγοβουνου δηλαδη.....ειμουν σιγουρος. Αμα παιζει χρημα και στο χαι εντ παιζει αρκετο θα εχουμε ομορφιες:D




Γι' αυτό το λόγο λοιπόν ο μπρούνος έβγαλε και τα mola - mola.
Για να απευθυνθεί και σε ένα κομμάτι της αγοράς στο οποίο δε θα μπορούσε να απευθυνθεί με άλλο τρόπο.
Και από τη στιγμή που προσφέρει το ίδιο ουσιαστικά προϊόν και σε πολύ χαμηλότερη τιμή, καλά έκανε.
Ίσως έπρεπε να κοστολογήσει τα mola - mola ακόμα ακριβότερα.
Καλα αυτο το καταλαβαινει και μικρο παιδι. απορω πως ο νους μεγαλων ανθρωπων αδυνατει ως ενδεχομενο να το αντιληφθει. αλλα αμα σε εχουν αρρωστησει το μυαλο με το λεγομενο χαι εντ.......θελει πολυ μυαλο ρε μπουφο οτι ο μπρουνο το εβγαλε για να απευθυνθεί και σε ένα πολυ συγκεκριμενο κομμάτι της αγοράς? αμαν πχια που λεει και ο κυριος Κογιας:D

Α και το μπουφος δεν παει καπου συγκεκριμενα........να προλαβω μην εχουμε παλι δραματα:D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.276
Reaction score
137.926
Δες κι αυτόν π.χ. βασισμένο στα UCD400 HG των 100 Ευρώ ανά κανάλι:

MBL Corona C15 monoblock power amplifier

και 25.000$ και Class A στο Stereophile:

2015 Recommended Components Power Amps
Και χωρίς το διακοπτικό τροφοδοτικό του μπρούνο, έβαλαν μετασχηματιστή..

Γιατί; Μάρκετινγκ. Αυτό θέλει ο κόσμος.
Διαφορά στον ήχο απολύτως καμμιά, αν βέβαια το έφτιαξαν σωστά το τροφοδοτικό, που δε με ενδιαφέρει.

Και πουλιέται πιο ακριβά από τα μόλα μόλα; Χαχαχα
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.626
Reaction score
58.086
Πάντως βρε παιδιά αν είναι τόσο σοβαρές οι διαφωνίες και σφοδρές οι αντιπαραθέσεις μεταξύ ενεργών/παθητικών, ψηφιακών/αναλογικών, bass reflex/κλειστού τύπου καμπίνα κ.ά. ώστε να εκτοξεύονται πικρά λόγια...
Αυτά δεν συνιστούν αίτια,αλλά...αφορμές.:sneaky:
Tα mola mola είναι για το πέος βεβαίως βεβαίως. Κάνει ρήμα. ε?
Για να μην παιδευόμαστε με ρήμα και...(κ)ρίμα,κατατίθεται ένα ονομαστικό λογοπαίγνιο συνδεδεμένο με την εξέλιξη του τωρινού νήματος : Fola-Fola.:lolsign:
Χμμμ...Μισό λεπτό...
Βασικά δύο ερωτήματα.
Το πρώτο ερώτημα είναι το πώς είναι δυνατόν το ncore να μήν έχει "χαρακτήρα", δηλαδή να είναι διάφανο ως βαθμίδα, και ο ίδιος κατασκευαστής να παρουσιάζει κάτι με 20απλάσια τιμή το οποίο έχει ως υπέρ οτι ... είναι λίγο πιο διάφανο???
Δηλαδή κάτι πρέπει να δείξει. Αν το ένα είναι διάφανο τότε γιατί να προωθήσει κάτι καλύτερο? Οκ δέχομαι το επιχείρημα της υψηλής ισχύος αλλα απο την άλλη μεριά 20απλάσια τιμή για λίγο παραπάνω ισχύ? Αφού το ncore φτάνει τα 700watt πόσα να θέλει κανείς πια?
Δεύτερο ερώτημα γενικό, απευθύνεται σε όλους.
Αφού τα ncore είναι τόσο καλά γιατί η hi-end βιομηχανία δέν έσκισε τα ρούχα της να τα πάρει? Και στην τελική είναι φανερό οτι ο Μπρούνο έχει ένα πολύ καλό know how. Γιατί δέν κόβει τα DIY κίτ να το γυρίσει αποκλειστικά στα mola mola στο μισό της τιμής τους και να διαλύσει όλα τα βατοφόρα κουτιά που κυκλοφορούν. Ακόμα και τα ICE...
Εκτός αν το έκανε και δέν το έχω καταλάβει... Δέν είδα πάντως σε κανα περιοδικό να διαλύονται οι πωλήσεις των ενισχυτών εξαιτίας των ncore...
[DOUBLEPOST=1479502283][/DOUBLEPOST]Με λίγα λόγια ψάχνω μία καλή δικαιολογία απο κάποιον να με πείσει γιατί να μήν δώσει κάποιος το 1/5 της τιμής να πάρει ncore και να πάρει mola mola.
Στη ζωή τα πάντα έχουν κάποιον χαρακτήρα,ακόμα και η απουσία ιδιαίτερου χαρακτήρα γίνεται...χαρακτηριστική.

Η ιδιαιτερότητα του Bruno -και συνάμα ο λόγος που δεν ενστερνίζονται άπαντες τη δική του τεχνολογική θεώρηση- έγκειται στην πεποίθηση ότι οι ενισχυτικοί πόλεμοι του υψιτελούς μέλλοντος θα διεξάγονται με... ΄΄αεροπλανοφόρα΄΄,με την πλειοψηφία κατασκευαστών-χρηστών να εξακολουθεί τη στήριξη και τη γοητεία από...θωρηκτά.

Για να δοθούν κάποιες εξηγήσεις υπό όρους συγγενικούς με την ονοματολογία των ενισχυτικών,το αποτελεσματικό ψάρεμα απαιτεί ως βοήθημα ζωντανά δολώματα.Στην περίπτωση των Mola-Mola,αυτόν το ρόλο καλούνται να παίξουν το σασί με το πρωτότυπο σχήμα και τις μηδενικές ανοχές,τα ΄΄ψαγμένα΄΄ περαιτέρω από τον ίδιο τον σχεδιαστή των ncore buffer εισόδου,διακοπτικό τροφοδοτικό,χαρακτηριστικά του χαμηλοπερατού φίλτρου στην έξοδο και βρόχου ανάδρασης,η συναρμολόγηση,η εσωτερική καλωδίωση με Kubala-Sosna,οι ακροδέκτες Furutech,κ.ο.κ.

Κανονικά ένας ήδη ικανοποιημένος DIY χρήστης ncore δεν θα είχε ιδιαίτερους λόγους να καταφύγει στα Mola-Mola,κατά τον ίδιο τρόπο που ένας ικανοποιημένος χρήστης αλλότριου setup δεν θα είχε λόγο να το αλλάξει...

...Έλα όμως που ο εγκέφαλός μας είναι ΄΄καλωδιωμένος΄΄ κατά τρόπον ώστε ν'αποζητά διαρκώς διέγερση στους δοπαμινεργικούς υποδοχείς και το κέντρο ανταμοιβής με νέα κάθε φορά ερεθίσματα...Έλα επίσης που η ακουστική μας αντίληψη τείνει να εκλαμβάνει αρχικώς τις μηδαμινές αρμονικές παραμορφώσεις ως ένδεια αρμονικού περιεχομένου,ιδίως σε χαμηλές στάθμες ακρόασης.Γι αυτό και όποιος θα είναι έτοιμος να τ'αποκτήσει ή να τα...προωθήσει δεν έχει ανάγκη καλής δικαιολογίας.

O Ζαπ ήταν πολύ ευγενικός. :drinks: Κανείς δεν βλέπω να του το αναγνωρίζει. Δεν λυπάμαι κανέναν από τους υπολοίπους. Τα θέλει ο κ@λος τους. :rolleyes:
:laugh::roflmao::lol:
Ο Alexei Zapantin φέρει την ιδιότητα του...Αμαρτοβόρου


https://en.wikipedia.org/wiki/Sin-eater
 
Last edited:

Μηνύματα
4.999
Reaction score
8.867
Γενικα λιγα πραγματα πλεον μου προκαλουν εντυπωση. Ολα εξηγουνται με τους υπαρχοντες νομους της φυσικης και της μηχανικης τους οποιους βεβαιως βεβαιως οι χαιενταδες εξακολουθουν να αψηφουν:D:roflmao:. Αυτο που παραμενει ανεξηγητο ειναι πως γινεται οι Alex Zapantis,Costas Coyias,Bhutia,costas Ear να βρισκονται στον ιδιο χωροχρονο:D
 




Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Δυο κουβεντούλες για τα ncore...

Η τεχνολογία ncore, την οποία έχει παρουσιάσει ο φίλος μας ο μπρούνος εδώ και κάτι χρονάκια, αποτελεί στην ουσία εξέλιξη μέσω "επανεφεύρεσης" της τεχνολογίας UCD (Universal Class D) την οποία έιχε πάλι εφεύρει ο ίδιος εδώ και περίπου μια δεκαπενταετία:

http://spectrum.ieee.org/computing/hardware/bruno-putzeys-the-sound-of-music-extended-play

Αυτό που ξεχώριζε τους βασισμένους σε UCD ενισχυτές σε σχέση με κάθε άλλο διακοπτικό ενισχυτή, ήταν η σταθερότητα στη συμπεριφορά τους τόσο συχνοτικά όσο και σε σχέση με το φορτίο που συνδέονταν (frequency - load independence).

Ας πάρουμε τη βοήθεια της wikipedia για μια απλουστευτική, αλλά ας ελπίσουμε όχι υπερβολικά απλοϊκή εξήγηση των παραπάνω:

https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier





Τι δείχνει λοιπόν το παραπάνω μπλοκ διάγραμμα;
Πάνω αριστερά είναι η είσοδος του ενισχυτή, δηλαδή το σήμα προς ενίσχυση.
Κάτω αριστερά είναι η έξοδος μιας γεννήτριας τριγωνικής κυματομορφής, η οποία είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της: μια σειρά από τρίγωνα.
Τα δύο αυτά σήματα, κατόπιν οδηγούνται σε ένα συγκριτή υψηλής ταχύτητας, ο οποίος δίνει στην έξοδό του λογικό 1 όταν η στιγμιαία τιμή του προς ενίσχυση σήματος είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στιγμιαία τιμή της τριγωνικής κυματομορφής, και λογικό 0 στην αντίθετη περίπτωση.

Προφανώς, η έξοδος του συγκριτή θα είναι ένας τετραγωνικής μορφής παλμός με μεταβαλλόμενο duty cycle (ποσοστό της "ολικής διάρκειας" ON και OFF που βρισκόμαστε "πάνω" = στο ΟΝ = στο λογικό 1) ανάλογα με τη στιγμιαία τιμή του σήματος εισόδου, και συνεπώς ανάλογα με το αν αυτή είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στιγμιαία τιμή της τριγωνικής κυματομορφής.




Ε, αυτός ακριβώς ο παλμός είναι που ενισχύεται από τα τρανζίστορ (FET - field effect transistor) εξόδου.
Και ακριβώς επειδή η ενίσχυση αυτή λαμβάνει χώρα με τα τρανζίστορ ή να άγουν ρεύμα "εντελώς" ή "καθόλου", να δρουν δηλαδή ως διακόπτες που είναι ή "τελείως" ON ή "τελείως" OFF, οι διακοπτικοί ενισχυτές λειτουργούν με τόσο μεγάλο βαθμό απόδοσης που άνετα ξεπερνά το 90% ειδικά σε πλήρη ισχύ.

Ναι, αλλά μέχρι στιγμής, αυτό που έχουμε ενισχύσει είναι η έξοδος του συγκριτή και όχι το σήμα εισόδου.

No worries...
Όπως είπαμε, η έξοδος του συγκριτή θα είναι ένα τετραγωνικής μορφής παλμός με μεταβαλλόμενο duty cycle , το οποίο εξαρτάται από το σήμα εισόδου μας.
Αν τώρα θυμηθούμε ότι ένας τεραγωνικός παλμός δεν είναι παρά μια άπειρη σειρά από ημίτονα,



τότε καταλαβαίνουμε ότι η έξοδος του συγκριτή μας δεν είναι παρά μια σειρά τετραγωνικών παλμών, το duty cycle των οποίων διαμορφώνεται από το προς ενίσχυση σήμα μας.

Με άλλα λόγια, όπως ένας τετραγωνικός παλμός δεν είναι παρά ένα ημίτονο με πολλή πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων, "έτσι" και το σήμα στην έξοδο του συγκριτή άρα και ενισχυμένο στην έξοδο του ενισχυτή μας, δεν είναι παρά μια ενισχυμένη εκδοχή του σήματος εισόδου με πολλή πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων.
(Λίγο μπακάλικα αλλά...)

Συνεπώς, πώς μπορούμε να εξάγουμε το, ενισχυμένο πια, σήμα μας για να το στείλουμε στο ηχείο μας και ν' ακούσουμε Τερλέγκα; (κλικ κι εδώ)

Μα, "απλά" φιλτράροντας όλη την πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων με ένα βαθυπερατό φίλτρο, που είναι και το τελευταίο στοιχείο του αρχικού μπλοκ διαγράμματος πριν το μεγάφωνο (και τη μουσική του Τερλέγκα στ' αυτάκια μας...)
 
Last edited:

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Ναι, είναι να μην τον αφήσει ελεύθερο κανείς...:laugh:


Dislike.

Γιάννη, είμαι σίγουρος πως δε σκόπευες να με προσβάλλεις με τα παραπάνω, αλλά δεν είμαι κανα παιδάκι ούτε κανα ζωάκι για "να μ' αφήσει κάποιος ελεύθερο", πόσο μάλλον για "να με αμολύσει".

Επίσης, τόσο ο πραγματικός κόσμος σε μεγάλη κλίμακα, όσο κι εγώ, δεν είμαστε συμμετρικοί ως προς το χρόνο.



Τα παραπάνω πολύ φιλικά, και επαναλαμβάνω πως είμαι σίγουρος για τις καλές σου προθέσεις.

Συνεπώς, δε βλέπω ανάγκη απάντησης.
 


Y

Yiannis_B

Guest
Δυο κουβεντούλες για τα ncore...

Η τεχνολογία ncore, την οποία έχει παρουσιάσει ο φίλος μας ο μπρούνος εδώ και κάτι χρονάκια, αποτελεί στην ουσία εξέλιξη μέσω "επανεφεύρεσης" της τεχνολογίας UCD (Universal Class D) την οποία έιχε πάλι εφεύρει ο ίδιος εδώ και περίπου μια δεκαπενταετία:

http://spectrum.ieee.org/computing/hardware/bruno-putzeys-the-sound-of-music-extended-play

Αυτό που ξεχώριζε τους βασισμένους σε UCD ενισχυτές σε σχέση με κάθε άλλο διακοπτικό ενισχυτή, ήταν η σταθερότητα στη συμπεριφορά τους τόσο συχνοτικά όσο και σε σχέση με το φορτίο που συνδέονταν (frequency - load independence).

Ας πάρουμε τη βοήθεια της wikipedia για μια απλουστευτική, αλλά ας ελπίσουμε όχι υπερβολικά απλοϊκή εξήγηση των παραπάνω:

https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier





Τι δείχνει λοιπόν το παραπάνω μπλοκ διάγραμμα;
Πάνω αριστερά είναι η είσοδος του ενισχυτή, δηλαδή το σήμα προς ενίσχυση.
Κάτω αριστερά είναι η έξοδος μιας γεννήτριας τριγωνικής κυματομορφής, η οποία είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της: μια σειρά από τρίγωνα.
Τα δύο αυτά σήματα, κατόπιν οδηγούνται σε ένα συγκριτή υψηλής ταχύτητας, ο οποίος δίνει στην έξοδό του λογικό 1 όταν η στιγμιαία τιμή του προς ενίσχυση σήματος είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στιγμιαία τιμή της τριγωνικής κυματομορφής, και λογικό 0 στην αντίθετη περίπτωση.

Προφανώς, η έξοδος του συγκριτή θα είναι ένας τετραγωνικής μορφής παλμός με μεταβαλλόμενο duty cycle (ποσοστό της "ολικής διάρκειας" ON και OFF που βρισκόμαστε "πάνω" = στο ΟΝ = στο λογικό 1) ανάλογα με τη στιγμιαία τιμή του σήματος εισόδου, και συνεπώς ανάλογα με το αν αυτή είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στιγμιαία τιμή της τριγωνικής κυματομορφής.




Ε, αυτός ακριβώς ο παλμός είναι που ενισχύεται από τα τρανζίστορ (FET - field effect transistor) εξόδου.
Και ακριβώς επειδή η ενίσχυση αυτή λαμβάνει χώρα με τα τρανζίστορ ή να άγουν ρεύμα "εντελώς" ή "καθόλου", να δρουν δηλαδή ως διακόπτες που είναι ή "τελείως" ON ή "τελείως" OFF, οι διακοπτικοί ενισχυτές λειτουργούν με τόσο μεγάλο βαθμό απόδοσης που άνετα ξεπερνά το 90% ειδικά σε πλήρη ισχύ.

Ναι, αλλά μέχρι στιγμής, αυτό που έχουμε ενισχύσει είναι η έξοδος του συγκριτή και όχι το σήμα εισόδου.

No worries...
Όπως είπαμε, η έξοδος του συγκριτή θα είναι ένα τετραγωνικής μορφής παλμός με μεταβαλλόμενο duty cycle , το οποίο εξαρτάται από το σήμα εισόδου μας.
Αν τώρα θυμηθούμε ότι ένας τεραγωνικός παλμός δεν είναι παρά μια άπειρη σειρά από ημίτονα,



τότε καταλαβαίνουμε ότι η έξοδος του συγκριτή μας δεν είναι παρά μια σειρά τετραγωνικών παλμών, το duty cycle των οποίων διαμορφώνεται από το προς ενίσχυση σήμα μας.

Με άλλα λόγια, όπως ένας τετραγωνικός παλμός δεν είναι παρά ένα ημίτονο με πολλή πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων, "έτσι" και το σήμα στην έξοδο του συγκριτή άρα και ενισχυμένο στην έξοδο του ενισχυτή μας, δεν είναι παρά μια ενισχυμένη εκδοχή του σήματος εισόδου με πολλή πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων.
(Λίγο μπακάλικα αλλά...)

Συνεπώς, πώς μπορούμε να εξάγουμε το, ενισχυμένο πια, σήμα μας για να το στείλουμε στο ηχείο μας και ν' ακούσουμε Τερλέγκα; (κλικ κι εδώ)

Μα, "απλά" φιλτράροντας όλη την πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων με ένα βαθυπερατό φίλτρο, που είναι και το τελευταίο στοιχείο του αρχικού μπλοκ διαγράμματος πριν το μεγάφωνο (και τη μουσική του Τερλέγκα στ' αυτάκια μας...)
1. This is an open loop system my friend, way more has to be done in the future, taking into account speaker dynamics and build-in sensors. :rolleyes:

2. My Agilent (Keysight) U8002A PSUs are linear designs....efficiency is not the case here, and is a currently produced model of a precision laboratory PSU. - Δεν είναι κανά τυχαίο brand, κάποια απ' αυτά θα έχει και ο Μπρούνος ο Πούτσης, για να κάνει πειράματα. :roflmao:

3. Low Pass Filters, εύκολα το λες, δύσκολα τα υλοποιείς σωστά - ειδικά σε έναν ενισχυτή ισχύος. ;)
 
Last edited by a moderator:

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Πού είχαμε μείνει;

Α, ναι...
Στον Τερλέγκα:

...

Συνεπώς, πώς μπορούμε να εξάγουμε το, ενισχυμένο πια, σήμα μας για να το στείλουμε στο ηχείο μας και ν' ακούσουμε Τερλέγκα; (κλικ κι εδώ)

Μα, "απλά" φιλτράροντας όλη την πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων με ένα βαθυπερατό φίλτρο, που είναι και το τελευταίο στοιχείο του αρχικού μπλοκ διαγράμματος πριν το μεγάφωνο (και τη μουσική του Τερλέγκα στ' αυτάκια μας...)
Επομένως, συνδέουμε το ηχείο μας στον ενισχυτή μας και ετοιμαζόμαστε να "χορέψουμε δυο στροφές, χορό αντρίκειο" με υψηλό γκάζι και υψηλή πιστότητα...

Καλά;
Κακά.

Και ο λόγος είναι ότι το ηχείο μας αποτελεί ένα μη σταθερό μη γραμμικό φορτίο στα άκρα του ενισχυτή μας, άρα και αμέσως μετά το φίλτρο μας.

Δηλαδή, αμέσως μετά την έξοδο του βαθυπερατού φίλτρου έχουμε ένα άλλο φίλτρο, το οποίο προφανώς εμποδίζει το πρώτο να αποβάλλει όλη αυτήν την "πλεονάζουσα πληροφορία υψηλών συχνοτήτων" κατά τον τρόπο που σκοπεύαμε, και να μας παραδώσει την ενισχυμένη εκδοχή του αρχικού μας σήματος αγνή κι αμόλυντη.
(Πάλι το μπακάλεψα αλλά...)

Τι κάνουμε τότε Νίκο Τσιαμτσίκα;
Τι κάνουμε τότε Νίκο Ευαγγελάτο;

Οι λύσεις είναι δύο ειδών:

1. Γενική λύση.
Χρησιμοποιούμε κάποιας μορφής error correction (ας πούμε αρνητική ανάδραση = ανατροφοδότηση του σήματος εξόδου στην είσοδο με πολικότητα τέτοια που να τείνει να ελαττώσει τις "ανεπιθύμητες" μεταβολές στην έξοδο) για να διορθώσουμε τις επιπλέον μη γραμμικότητες που οφείλονται σε ένα μη σταθερό - μη ωμικό φορτίο.
Ο μόνος που μπόρεσε να να εφαρμόσει την εν λόγω λύση με τρόπο που:
α)να μην κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει τον ενισχυτή (ούτε σε "περίεργα" φορτία)
β)να μη διαφοροποιεί (υποβαθμίζει) τη συμπεριφορά του ενισχυτή ούτε συχνοτικά (κυρίως στις υψηλές συχνότητες) ούτε ανάλογα με το πόσο "περίεργο" είναι το φορτίο του ηχείου
ήταν ο Μπρούνο.

2. Ειδική λύση.
Αν μας ενδιαφέρει ο γενικά ιδιότροπος ενισχυτής μας να συμπεριφερθεί καλά σε ένα συγκεκριμένο τύπο φορτίου, τότε ""απλά"" και ανάλογα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του φορτίου (...sorry) χρησιμοποιούμε ένα δικτύωμα αντιστάθμισης της σύνθετης αντίστασης του ηχείου μας (=προσθέτουμε το εν λόγω δικτύωμα ανάμεσα σε αυτό και τον ενισχυτή μας και μετρέπουμε το ηχείο μας σε ωμικό φορτίο) και αν είμαστε και τελειομανείς προσαρμόζουμε τις τιμές των εξαρτημάτων του βαθυπερατού φίλτρου εξόδου του ενισχυτή ώστε να είναι βέλτιστες για το συγκεκριμένο ωμικό πια φορτίο and we are set.
""Τέλεια"" λύση, αλλά για συγκεκριμένο κάθε φορά φορτίο και μόνο.
Αυτή τη λύση υλοποίησε ένας Θεσσαλονικιός γιατρός με τον κουμπάρο του, περίπου την ίδια εποχή που ο Μπρούνο έλυνε το πρόβλημα στη γενική του μορφή.


Εδώ το ξέσκισα στις απλοποιήσεις, αλλά...
 

Y

Yiannis_B

Guest
1. This is an open loop system my friend, way more has to be done in the future, taking into account speaker dynamics and build-in sensors. :rolleyes:

2. My Agilent (Keysight) U8002A PSUs are linear designs....efficiency is not the case here, and is a currently produced model of a precision laboratory PSU. - Δεν είναι κανά τυχαίο brand, κάποια απ' αυτά θα έχει και ο Μπρούνος ο Πούτσης, για να κάνει πειράματα. :roflmao:

3. Low Pass Filters, εύκολα το λες, δύσκολα τα υλοποιείς σωστά - ειδικά σε έναν ενισχυτή ισχύος. ;)
Αλλά τελικά, μικρή σημασία έχει, πόσο μικρό κομμάτι είναι η παραμόρφωση των ενισχυτών μπροστά σε ευφυείς ιδέες όπως τα Kii ή τα Grimm.

Όσο περισσότερο βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο, τόσο πιο γρήγορα θα φτάσουμε στην Ιθάκη μας.

Αλλά όπως ανέφερε και κάποιος στα πολύ πρώτα posts (o ear?- βαριέμαι να ψάχνω τώρα), έχει να ακούσω τόση γαμάτη μουσική, που το σύστημα έρχεται δεύτερο. Ίσως αυτή να είναι και η απάντηση στο post-παράπονο του Δημήτρη. :drinks:
 
Last edited by a moderator:

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
1. This is an open loop system my friend, way more has to be done in the future, taking into account speaker dynamics and build-in sensors. :rolleyes:
Ακόμα κι αυτός ο πολύ απλός ενισχυτής που περιέγραψα, τελικά closed loop γίνεται, ακόμα και στην υπερ-απλουστευμένη περιγραφή μου.
Be my guest αν θες να δώσεις μια απλή και λιγότερο μπακαλιζέ - πιο ρεαλιστική ανάπτυξη του θέματος.
Το εννοώ.
Ειλικρινά.


Εσύ βέβαια θες nested closed loop, όπου ο κάθε βρόχος θα περικλείει ολοένα και μεγαλύτερα μέρη του σύνθετου συστήματος ενισχυτής - μεγάφωνο - ηχείο - χώρος.
Δες (και θαύμασε) το Beolab 90.



...

2. My Agilent (Keysight) U8002A PSUs are linear designs....efficiency is not the case here, and is a currently produced model of a precision laboratory PSU. - Δεν είναι κανά τυχαίο brand, κάποια απ' αυτά θα έχει και ο Μπρούνος ο Πούτσης, για να κάνει πειράματα. :roflmao:

3. Low Pass Filters, εύκολα το λες, δύσκολα τα υλοποιείς σωστά - ειδικά σε έναν ενισχυτή ισχύος. ;)
Σωστά.
 
Last edited:

Y

Yiannis_B

Guest
Εσύ βέβαια θες nested closed loop, όπου ο κάθε βρόχος θα περικλείει ολοένα και μεγαλύτερα μέρη του σύνθετου συστήματος ενισχυτής - μεγάφωνο - ηχείο - χώρος.
Ακριβώς. :hi:

I think that simplicity and elegance sometimes can even best even clever complexity - που μου θες κι αγγλικό καράβλαχε.
:rolleyes:

:roflmao: :laugh: :lol:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Be my guest αν θες να δώσεις μια απλή και λιγότερο μπακαλιζέ - πιο ρεαλιστική ανάπτυξη του θέματος.
Το εννοώ.
Ειλικρινά.
Είναι υπέρ αρκετό ό,τι παραθέτεις. Έχει αναφερθεί κι ο ear επανηλημμένα στις μοντιές του φίλτρου εξόδου.

Σου είμαι υπόχρεος που προσπαθείς -επιτυχημένα- να ξεστραβώσεις τον κόζμο, που θα έλεγε κι ο κόγιας. ο βολιώτης, το αλάνι, ο καραμπουζουκλής. :welcome:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.276
Reaction score
137.926
2. Ειδική λύση.
Αν μας ενδιαφέρει ο γενικά ιδιότροπος ενισχυτής μας να συμπεριφερθεί καλά σε ένα συγκεκριμένο τύπο φορτίου, τότε ""απλά"" και ανάλογα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του φορτίου (...sorry) χρησιμοποιούμε ένα δικτύωμα αντιστάθμισης της σύνθετης αντίστασης του ηχείου μας (=προσθέτουμε το εν λόγω δικτύωμα ανάμεσα σε αυτό και τον ενισχυτή μας και μετρέπουμε το ηχείο μας σε ωμικό φορτίο) και αν είμαστε και τελειομανείς προσαρμόζουμε τις τιμές των εξαρτημάτων του βαθυπερατού φίλτρου εξόδου του ενισχυτή ώστε να είναι βέλτιστες για το συγκεκριμένο ωμικό πια φορτίο and we are set.
""Τέλεια"" λύση, αλλά για συγκεκριμένο κάθε φορά φορτίο και μόνο.
Α ρε Ζαπ, τι μου θυμίζεις..:wink:

Ε, ναι μωρέ, αν δεν είσαι μηχανικός τι να κάνεις άλλο; :(

Ήταν γνωστά τα προβλήματα των φίλτρων εξόδου από πολύ πολύ παλιά, άλλωστε ήταν παλιά τεχνολογία, γι'αυτό οι πολύ παλιοί κλας ντε ενισχυτές ήταν κακής φήμης στον ήχο, και δικαιολογημένα.

Προσωπικά το πάλεψα έτσι ακριβώς όπως περιέγραψε ο Ζαπ, με ζομπελ που μπορούσα να υπολογίζω για το ηχείο, και ταυτόχρονα με τους τύπους υπολογισμού του LC εξόδου, έφτιαχνα πηνία στο χέρι μετρώντας σπείρες και φυσικά υπολόγισα τιμή χωρητικότητας του πυκνωτή.
Το αποτέλεσμα; Όπως το περιγράφει ο Ζαπ, ένας ενισχυτής που "φτιάχτηκε" μόνο για τα μαγκνεπαν, με τίποτα άλλο δε θα έπαιζε σωστά.
Παρομοίως άλλος ενισχυτής φτιάχτηκε μόνο για τα 801.

Στο τελευταίο στάδιο είχαμε φτιάξει ειδικό ενισχυτή για κάθε μονάδα του ηχείου, διαφορετικό φίλτρο εξόδου αναλόγως μεγαφώνου, και φυσικά διαφορετικά ζομπελ σε κάθε μεγάφωνο. Τρέλα.. Κι όλα αυτά μία εποχή που κανείς δεν ήξερε τίποτα, εννοείται δεν ξέραμε τον μπρούνο..

Τες πα, ήμασταν λίγο πίθηκοι μπροστά στον μπρούνο, σαν αυτούς στην αρχή της γνωστής ταινίας του κιουμπρικ.. :gotcha:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.837
Μηνύματα
2.953.719
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top