Ενεργά ηχεία


Timaras

*****
Μηνύματα
2.953
Reaction score
2.144
Καντε ενα poll που ειναι και ανωνυμο (?) ... μη μαθει ο αλεξης τι λεφτα δινω στα κασσετοφωνα γιατι θα μου κανει ερωτα στο ηλιοβασιλεμα ...
Δε σου'χει κάνει ακόμα εσένα?:D
Πώς τη γλίτωσες?
 

Μηνύματα
1.694
Reaction score
1.532
Το μέσο σπίτι δεν μπορεί να αγοράσει (κόστος) και να τοποθετήσει (χώρος και διάθεση της συζύγου) 6 κανονικά ηχεία κι ένα sub. Γι' αυτό δεν βλέπω να προχωράει ποτέ το πολυκάναλο. Τουλάχιστον για την Ελλάδα. Χομπίστες ναι, αλλά κι αυτοί λίγοι.
Όποιος θέλει κι έχει και το χώρο παίρνει και τώρα έναν πολυκάναλο AV κι ένα σετ 6.1 και κάνει τη δουλειά του. Ή παίρνει έναν πολυκάναλο av για χρήση προενισχυτή / αποκωδικοποιητή (κόστος κάτω από 600 ευρώ), 6 ενεργά τύπου JBL LSR 305 με κόστος άλλα 700 ευρώ κι ένα καλό sub με κόστος πχ 500 ευρώ. Σύνολο κάτω από 2.000 ευρώ περιλαμβανομένων των καλωδίων κι ίσως κι ενός φτηνού blu ray player.
Αντιλαμβάνεται βέβαια οτι με rca καλώδια και ηχεία τοποθετημένα σε όλες τις πρίζες του σπιτιου το hum το εχεις στο τσεπακι ε;
Α! Και για να αναψεις το συστημα πρεπει να περασεις απο κάθε ενα ηχείο.
Αν το σκέφτεσαι, ξανασκεψου το.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.073
Reaction score
28.366
Αντιλαμβάνεται βέβαια οτι με rca καλώδια και ηχεία τοποθετημένα σε όλες τις πρίζες του σπιτιου το hum το εχεις στο τσεπακι ε;
Α! Και για να αναψεις το συστημα πρεπει να περασεις απο κάθε ενα ηχείο.
Αν το σκέφτεσαι, ξανασκεψου το.

Αυτό δεν είναι πρόβλημα. Τα μεν line καλώδια τα βάζεις με διπλή θωράκιση, τα δε ηχεία σε πρίζες τηλεχειριζόμενες και τα ανάβεις και τα σβήνεις με το remote.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.113
Reaction score
2.751
δεν ξερω για τα jbl αλλα στα Krk τον διακοπτη ρευματος τον εχω παντα ανοιχτο και αυτα ανοιγον αυτοματα αν δουν σημα και κλεινουν μετα απο καποια λεπτα χωρις σημα ,

οτι καλυτερο , αυτο που σου λεω Τσουκαλας speaking
 

Μηνύματα
102
Reaction score
67
Καλημέρα σε όλους! Μπορώ με άνοιγμα ηχείων περίπου στα 3 μέτρα και απόσταση ακρόασης στα 4 μέτρα να παίξω με ενεργά ηχεία? Κοιταω τα κρκ 3 δρόμων με τις 10 ίντσες γουφερ. Μου είπαν από την athens pro audio ότι τα ηχεία είναι nearfield.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Καλημέρα σε όλους! Μπορώ με άνοιγμα ηχείων περίπου στα 3 μέτρα και απόσταση ακρόασης στα 4 μέτρα να παίξω με ενεργά ηχεία? Κοιταω τα κρκ 3 δρόμων με τις 10 ίντσες γουφερ. Μου είπαν από την athens pro audio ότι τα ηχεία είναι nearfield.
Με 10" ΔΕΝ είναι νιαρφιλντ, είναι μιντφιλντ.

Ναι, μπορείς οριακά να ακούς στα 4 μέτρα (μιντφιλντ), αλλά δε θα έχεις μεγάλες στάθμες με αυτά τα ηχεία.



Από το site της φίρμας:

Mid-Field - The Rokit Powered 10-3 is a mid-field monitor, with the optimal operating distance of 1m-4m

Έχει μόλις 80 βατ ενισχυτή στο γουφερ και προδιαγράφεται με Max Peak SPL στα 113 dB, δηλαδή στα 4 μέτρα 101 dB από το ηχείο, 104 dB το ζεύγος, μέση στάθμη 85 dB.

Στα 4μ απόσταση ακρόασης, ακούς 90% ανακλωμενου ήχου και 10% άμεσου, οπότε δες τι χρόνους αντήχησης έχεις, γιατί μόνο το χώρο θα ακούς, όχι τα ηχεία.
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
"Στα 4μ απόσταση ακρόασης, ακούς 90% ανακλωμενου ήχου και 10% άμεσου, οπότε δες τι χρόνους αντήχησης έχεις, γιατί μόνο το χώρο θα ακούς, όχι τα ηχεία."
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Τι άλλη λύση υπάρχει? 2 μόνιτορ και Σαμπ ενεργά? Τώρα έχω τα Mtz Arcos II
Εκτιμώ ιδιαίτερα τις υλοποιήσεις του φίλου μου του Μανώλη (μαζί με τον Γιάννη), κι αυτή δεν αποτελεί εξαίρεση.

Τι ενισχυτή χρησιμοποιείς;

RT 60 έχεις μετρήσει; Αν όχι, μέτρα το, και ξαναμιλάμε.

Εφόσον ακούς στα 4μ, είναι βέβαιο ότι δε σου φταίνε τα ηχεία, ιδίως αυτά που έχεις. ;)

Η οπή του μπας ριφλεξ είναι συντονισμένη κει στους 33, όπως λέει στη σελίδα του. Δες τους ρυθμούς του χώρου σου, αν συμπίπτουν, θέλει αλλαγή μήκους σωλήνα, για να διαφοροποιηθεί.

Προσωπικά πάντως, δε θα έδινα 2 8" για 1 10"..;)

την καμπίνα που φιλοξενεί το σαμπ μου, την σχεδίασε ο Μανώλης, με υπολογισμούς από το software του Γιάννη.. κι όχι εγώ. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.741
Reaction score
2.172
Με βαση αυτο το statement "Το project του Arcos II απευθύνεται σε χώρους ακρόασης 20 έως 40 m2 με μέτριο προς έντονο πεδίο ανακλάσεων (δηλαδή από αρκετές έως πολλές σκληρές-ανακλαστικές επιφάνειες όπως τζαμαρίες ή ακάλυπτο γρανίτη στο δάπεδο και όχι λίγη επίπλωση)." πιστευω οτι με τον καταλληλο ενισχυτη και με μικρης εκτασης room treatment θα εχεις το επιθυμητο αποτελεσμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Με βαση αυτο το statement "Το project του Arcos II απευθύνεται σε χώρους ακρόασης 20 έως 40 m2 με μέτριο προς έντονο πεδίο ανακλάσεων (δηλαδή από αρκετές έως πολλές σκληρές-ανακλαστικές επιφάνειες όπως τζαμαρίες ή ακάλυπτο γρανίτη στο δάπεδο και όχι λίγη επίπλωση)." πιστευω οτι με τον καταλληλο ενισχυτη και με μικρης εκτασης room treatment θα εχεις το επιθυμητο αποτελεσμα.
Δηλαδή έχει δώσει μία ελεγχόμενη πτώση ευαισθησίας στα μεσαία και κατώτερα πρίμα, ώστε να ισοσταθμισει τυπικούς χρόνους αντήχησης, που εκεί είναι υψηλοί, ενώ στα ανώτερα πρίμα κατεβαίνουν.

Ξέρουν τη δουλειά εκεί στην ΜΤΖ, να τα λέμε κι αυτά.. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Προς τιμήν του "Ιωάννη", ριχτε μία ματχιά εδώ, στα δικά του κείμενα. Πάντα διδακτικός, στα αυτιά που ξέρουν να ακούνε.. ;)

Πχ: "σοβαρότατη ενδοδιαμόρφωση των υπόηχων με το ακουστό χαμηλό (μπάσσο) που οδηγεί στην γέννηση πρόσθετων ήχων σε συχνότητες κοντά και πάνω από τα 80-100 Hz.."

Κι άλλο ένα πολύ σοβαρό σχόλιο, από το φίλο μου τον Κρητικό, που ακούει στο όνομα Μορφέας και πλέον κατασκευαστής ηχείων:

"Σε δοκιμές που έγιναν σε πανεπιστήμιο της αλλοδαπής απέδειξαν ότι για χαμηλές συχνότητες, ακόμα και αν αφαιρεθεί η θεμελιώδης συχνότητα αλλά υπάρχουν οι αρμονικές, τα υποκείμενα δεν ήταν σε θέση στατιστικά να καταλάβουν την διαφορά."

Δείτε όλο το θρεντ, γράφει κι ο άλλος Μανώλης, ο Τζωρτζάκης.
. Σχετικά με τήν απόκριση ή πιο σωστά τήν δυνατότητα να είναι παρούσες κάποιες χαμηλές συχνότητες σε ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ χώρους :

Η χαμηλότερη συχνότητα που είναι παρούσα κι ενισχυμένη ΛΟΓΩ ΡΥΘΜΩΝ είναι η F = C / 2L
Οπου F = συχνότητα , C = ταχύτητα ηχου στον αέρα =343 m/s και L το μήκος του δωματίου

Room acoustics
The lowest frequency of all modes is for the axial mode, and it can be calculated from f=C/2L, where C is the speed of the sound and L is the room length.


Στήν πραγματικότητα Ομως αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΊΝΕΙ οτι και χαμηλότερες συχνότητες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ , ,απλά ΔΕΝ είναι ενισχυμένες απο τήν ΡΥΘΜΙΚΗ συμπεριφορά του δωματίου

Στήν πράξη η χαμηλότερη συχνότητα που μπορεί να υπάρχει καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό απο τήν διαγώνιο (που είναι η μεγαλύτερη ευθεία σε κλειστό χώρο ) και σχεση είναι πάλι σχέση ημικύματος ( δηλαδή F=C/2Ldiag)

Επίσης λόγω τής ΤΕΛΕΙΑΣ περίθλασης που υπάρχει σε αυτές τίς συχνότητες πρακτικά ΔΕΝ υπάρχουν εμπόδια , οπότε η χαμηλές γλύφουν σε οποιοδήποτε εμπόδιο και συνεχίζουν να προχωρούν (και ) παράλληλα με αυτα συνεχίζοντας τήν διάδοσή τους

Οπότε μιά και αναφέρθηκε το παράγειγμα τών 5.7 μέτρων , η συχνότητα που μπορεί να είναι παρούσα ΣΤΑ σίγουρα είναι τα 30Hz και οχι τα 60Hz και οσυσιαστικά μιά μέτση θα έδειχνε οτι θα υπάρχουν συχνότητες και απο 24-25Hz

Το ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ όμως τών μικρών (και μεγάλων χώρων ) ΔΕΝ είναι η χαμηλότερη σε συχνότητα απόκριση , αλλά τα φίλτρα κτένας που αλλάζουν τα φώτα στήν απόκριση και δημιουργούν το γνωστό υποκειμενικό συναίσθημα τής υπαρξης ή τής μη υπαρξης χαμηλού-μεσοχαμηλού και ενίοτε τήν παράξενη απόκριση και τήν αντίληψη της σάν μιά εντελώς ανώμαλη συμπεριφορά με φουσκώματα και ελλείψεις συχνοτήτων -εδώ μεγάλο κομμάτι θα λυθεί απο τήν τοποθέτηση και το DF κάθώς και κάποια μετακίνηση επιπλων / θέσης ακρόασης

ΠΗΓΗ για την ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ δωματίων :
F.Alton .Everest MASTER HANDBOOK OF ACOUSTICS

Καλό κάνει το διάβασμα, μη το φοβάστε..;)

(Απλώς θέλει πολύ "φιλτράρισμα" το διάβασμα, γιατί ενώ τα κείμενα του Τζωρτζάκη, του Βαλακα και του Μορφέα είναι άριστα, των υπολοίπων είναι λάθος..)
 
Last edited:

Μηνύματα
102
Reaction score
67
Έχω παιδευτει πολύ με το ηχείο αυτό. Δεν μπορούσα να το κάνω να παίζει όπως ήθελα λόγο χώρου. Ειχα το basic Bass και ήθελα να παίζει κοντά σε αυτό. Αλλά δεν ειχα ποτέ τον χώρο. Έχω μετακόμιση τώρα σε σαλόνι μεγάλο και τώρα έχω αρχίσει να ασχολούμαι πάλι και τώρα έχω καταφέρει να παίζει καλά. Μέσα μου δεν θέλω να το δώσω αλλα είπα μήπως γλίτωσω προβλήματα χώρου. Τώρα στα 4 μέτρα απόσταση παίζει πολύ καλά. Πρώτα το άκουγα στο 1.80 και ακουγόταν μουντο.Δεν μπορώ να μετρήσω γιατί δεν έχω τα εργαλεία που χρειάζεσαι. Για ενισχυτές έχω τους Sonora Cold amps 500watt το καθένα με hypex τροφοδοτικά αλλά είναι τα 400αρια άρα δεν βγάζει όλη την ισχύ. Με xlr. Και έχω το dac audio gd 7.32 που κάνει και την δουλειά του προ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Για όσους νέους δε ξέρουν ποιός είναι ο Μορφέας, ενημερωτικά, είναι ο σχεδιαστής αυτού του ηχείου και ιδιοκτήτης της εταιρείας αυτής.

Αν θυμάμαι καλά, πρώτη φορά άκουσε τα μαγκνεπαν στο σπίτι μου, περί του έτους 1998-1999, ενώ αυτός άκουγε πάντα από φουλρειντζ με φόρτιση κόρνας, ή κόρνες, όλα ιδιοκατασκευής. Παλιοχαρακτηρας... Ήταν η εποχή της άνθισης του diy.. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Για ενισχυτές έχω τους Sonora Cold amps 500watt το καθένα με hypex τροφοδοτικά αλλά είναι τα 400αρια άρα δεν βγάζει όλη την ισχύ.
Δεν αρκούν.. κι ούτε είμαι βέβαιος για τη συμπεριφορά τους στο φάσμα, όπως πχ τα άριστα ICE ή hypex.

Πάνε σε χυπεξ ενισχυτικά στάδια, μεγάλης ισχύος.
Προσωπικά, για τα ηχεία σου, θα χρησιμοποιούσα ενισχυτικά με ονομαστική ισχύ >600 βατ/8ωμ, δηλαδή μίνιμουμ θα έπαιρνα αυτό για οικονομία..

Η πιο σοφιστικέ επιλογή είναι διενισχυση, με ενεργό κρος. Θα χρειαστεί να κρατήσεις τα ζομπελ, και να επέμβεις με DSP στην απόκριση του ηχείου. Σίγουρα ο Μανώλης μπορεί να σε κατευθύνει στην υλοποίηση. Σε τέτοια περίπτωση, θα χρειαστούν 300 βατ/8ωμ στα γουφερ, η μισή ισχύς από πριν, ενώ το τουιτερ έχει πολύ μικρές απαιτήσεις ισχύος. ;)

Προς το παρόν, σημαντικότερο όλων είναι να βρείς τους ιδιορρυθμους του χώρου, κι αν χρειαστεί να αλλάξεις τον συντονισμό της οπής του μπας ριφλεξ.

Η μουνταδα που λες, οφειλόταν στα χαρακτηριστικά αντηχησης του χώρου, και επιμένω για την αναγκαιότητα μέτρησης των χαρακτηριστικών του παρόντος χώρου σου, αλλιώς δε βγαίνει άκρη. ;)
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.144
Reaction score
139.604
Μια κουβέντα που είχαμε για υπερήχους, μου θύμισε αυτή η φράση του Μπρούνο:

Note 1: At higher audio frequencies there are not enough harmonics left in the audio band to make a
meaningful THD measurement. High frequency distortion is therefore determined using a
18.5kHz+19.5kHz 1:1 two-tone IMD test.

Μπρούνο ρουλζζζζ :p
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.283
Μηνύματα
2.970.223
Members
38.293
Νεότερο μέλος
Μάρη Τ.
Top