Ακούω λάθος αλλά μου αρέσει

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
8 watts από EL34 = 88 watts από ψοφίμια τρανζίστορς..
μη δίνεις σημασία σε...
Όχι βέβαια, δεν ισχύουν αυτά.
Αυτά είναι λανθασμένες υποκειμενικές εντυπώσεις, ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα.
Λινκ.
Βαργιέμαι να τα ξαναγράφω.
 

Μηνύματα
1.994
Reaction score
4.704
@ dimanag : Τα ηχεία είναι diamond 8.2 kevlar με απλό cross ευκολοοδηγητο και αρκετά διαφανο
Οτιδήποτε παραπλήσιο θα κάτσει. Δεν θέλουμε ηχείο με προσωπικότητα εδώ
Το ζητούμενο είναι η αμεσότητα. Φυσικά υπάρχουν απείρως καλλίτερες λύσεις
αλλά όχι για τα φυστικια που ζηταει το παραπάνω.

@ ABSENTI : Ο ενισχυτής είναι ένας τελικός με ποτενσιόμετρα καπου 1600 δεύτερο χέρι
Δεν μπορείς να κάνεις σκοντο παντού.

Ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή και τις επισημανσεις
 

Z

Zdimis

Guest
με μιας τετοιας τοπολογιας ενισχυτακι δεν υπάρχει σωστο κ λαθος.Σε μικρογραφια με ακαταληλο οπως αυτο το ηχειο παιρνεις αποτελεσμα που σαγηνευει αν συμπιπτει να γουσταρεις μουσικες ψιλομεταξενιες,Ας πουμε αυτο σιγα μη βρεις τρανζιστορ πολλων βατ που να το "αιθαιριαζει" οπως μιαminimal σχεδιαση και 1 el34 ανα καναλι.Και οχι μονο αυτο ....το κομματι αλλά κ πολλά αλλα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.836
Reaction score
12.933
8 watts από EL34 = 88 watts από ψοφίμια τρανζίστορς..
Αγαπητέ SUDOKU έχεις κάθε δικαίωμα να προτιμάς τον ήχο των λυχνιών απέναντι στον τρανζίστορ και να το δηλώνεις, αλλά ισοδυναμίες όπως η παραπάνω δεν στέκουν με τίποτα.

Ενδεχομένως, ακούγοντας έναν ενισχυτή λυχνίας και έναν με τρανζίστορ, ίδιας ακριβώς ισχύος και σε συνεργασία με εύκολο ηχείο, η αίσθηση που σου δίνεται να είναι πως ο λυχνιακός βγάζει περισσότερη ενέργεια στο ηχείο.
Αυτό όμως είναι μόνο αίσθηση και ως γνωστών οι αισθήσεις μας δεν είναι εργαστηριακό κριτήριο όπως είναι μια μέτρηση ισχύος.

Η λανθασμένη αυτή εντύπωση οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες.
Ο ένας είναι η υψηλή αρμονική παραμόρφωση του λυχνιακού ενισχυτή, ιδίως όταν φτάνει στα όρια του.
Με απλά λόγια ο ενισχυτής λυχνίας εμφανίζει στην έξοδο του υλικό-συχνότητες που δεν υπάρχει στο αρχικό σήμα εισόδου του.
Αυτό οφείλεται στα κυκλώματα και τα υλικά του και βέβαια η παραμόρφωση αυτή αθροίζεται στο καθαρό σήμα.

Ο δεύτερος λόγος είναι η φύση των παραμορφώσεων του σε σχέση με έναν ενισχυτή τρανζίστορ.
Ο τρανζιστοράτος θα βγάλει και περιττές και άρτιες αρμονικές πλησιάζοντας τα όρια του και κάνοντας το άκουσμα εύκολα δυσάρεστο.
Ο λυχνιακός τώρα θα βγάλει κυρίως άρτιες παραμορφώσεις, τις οποίες το αυτί μας <<ανέχεται>> ευκολότερα, δίνοντας την εντύπωση υψηλότερων ορίων.
Σε μια συσκευή μέτρησης βέβαια η παραμόρφωση μετράει και όχι τι μας αρέσει.

Ο τρίτος λόγος είναι η υψηλή αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή, γνωστή ως <<Συντελεστής Απόσβεσης>>, που έχει ως αποτέλεσμα να μεταβάλει το συνολικό Q του συστήματος ενισχυτής-ηχείο προκαλώντας <<φουσκώματα>> στις αντίστοιχες περιοχές του ακουστικού φάσματος.

Να διευκρινίσω εδώ ότι μέχρι πρότινος διέθετα και ενισχυτή με λυχνίες EL-34, δυστυχώς εκλάπη, τις οποίες είχα αντικαταστήσει με ΚΤ-77 με σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα στα άκρα ιδίως.
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Αγαπητέ SUDOKU έχεις κάθε δικαίωμα να προτιμάς τον ήχο των λυχνιών απέναντι στον τρανζίστορ και να το δηλώνεις, αλλά ισοδυναμίες όπως η παραπάνω δεν στέκουν με τίποτα.

Ενδεχομένως, ακούγοντας έναν ενισχυτή λυχνίας και έναν με τρανζίστορ, ίδιας ακριβώς ισχύος και σε συνεργασία με εύκολο ηχείο, η αίσθηση που σου δίνεται να είναι πως ο λυχνιακός βγάζει περισσότερη ενέργεια στο ηχείο.
Αυτό όμως είναι μόνο αίσθηση και ως γνωστών οι αισθήσεις μας δεν είναι εργαστηριακό κριτήριο όπως είναι μια μέτρηση ισχύος.

Η λανθασμένη αυτή εντύπωση οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες.
Ο ένας είναι η υψηλή αρμονική παραμόρφωση του λυχνιακού ενισχυτή, ιδίως όταν φτάνει στα όρια του.
Με απλά λόγια ο ενισχυτής λυχνίας εμφανίζει στην έξοδο του υλικό-συχνότητες που δεν υπάρχει στο αρχικό σήμα εισόδου του.
Αυτό οφείλεται στα κυκλώματα και τα υλικά του και βέβαια η παραμόρφωση αυτή αθροίζεται στο καθαρό σήμα.

Ο δεύτερος λόγος είναι η φύση των παραμορφώσεων του σε σχέση με έναν ενισχυτή τρανζίστορ.
Ο τρανζιστοράτος θα βγάλει και περιττές και άρτιες αρμονικές πλησιάζοντας τα όρια του και κάνοντας το άκουσμα εύκολα δυσάρεστο.
Ο λυχνιακός τώρα θα βγάλει κυρίως άρτιες παραμορφώσεις, τις οποίες το αυτί μας <<ανέχεται>> ευκολότερα, δίνοντας την εντύπωση υψηλότερων ορίων.
Σε μια συσκευή μέτρησης βέβαια η παραμόρφωση μετράει και όχι τι μας αρέσει.

Ο τρίτος λόγος είναι η υψηλή αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή, γνωστή ως <<Συντελεστής Απόσβεσης>>, που έχει ως αποτέλεσμα να μεταβάλει το συνολικό Q του συστήματος ενισχυτής-ηχείο προκαλώντας <<φουσκώματα>> στις αντίστοιχες περιοχές του ακουστικού φάσματος.

Να διευκρινίσω εδώ ότι μέχρι πρότινος διέθετα και ενισχυτή με λυχνίες EL-34, δυστυχώς εκλάπη, τις οποίες είχα αντικαταστήσει με ΚΤ-77 με σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα στα άκρα ιδίως.
αγαπητέ Πίτερ.. κατ' αρχάς επαναλαμβάνεις 87 φορές την λέξη "παραμόρφωση" και δεν μιλάς για σοβαρούς λόγους όπως το μεγάλο βολτάζ που τρώνε οι λυχνιακοί ενισχυτές και ότι έχουν σταθερή ωμική έξοδο από το δευτερεύον του ΜΣ εξόδου.. έπειτα τσουβαλιάζεις ΟΛΟΥΣ τους λαμπάτους σε ένα τσουβάλι και σ' ένα άλλο όλα τα SD.. είναι έτσι?? δεν είναι!!

τα τρανζίστορ είναι δύσκολα.. χρειάζονται πολλά χρήματα και πολύ μεγάλη γνώση στα τροφοδοτικά και στην διάταξη εξόδου για να παίξουν.. ενώ με τις λάμπες μπορείς να φτιάξεις αξιοπρεπή ήχο με λίγα σχετικά χρήματα.. όρα Τσακιρίδης.. προσωπικά ελάχιστα τρανζιστορικά έχω ακούσει να παίζουν άριστα (όχι τέλεια).. YPSILON, GAMUT, THETA.. άντε και άλλα 3-4.. μετά από κει το χάος.. αυτό δε που σιχαίνομαι είναι τα φθηνά λαμαρινένια κουτάκια που εγκλείουν μέσα τους τα "υψηλής πιστότητας" τρανζιστορικά κυκλώματα τροφοδοτώντας τα με ένα ασθενικό ΜΣ 240 VA έχοντας 1000% μεγαλύτερη και αγριότερη παραμόρφωση από αυτήν των λαμπάτων.. αυτά τα μηχανήματα παίζουν καλλίτερα από τις λάμπες?? τι λες τώρα!!
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.836
Reaction score
12.933
αγαπητέ Πίτερ.. κατ' αρχάς επαναλαμβάνεις 87 φορές την λέξη "παραμόρφωση" και δεν μιλάς για σοβαρούς λόγους όπως το μεγάλο βολτάζ που τρώνε οι λυχνιακοί ενισχυτές και ότι έχουν σταθερή ωμική έξοδο από το δευτερεύον του ΜΣ εξόδου.. έπειτα τσουβαλιάζεις ΟΛΟΥΣ τους λαμπάτους σε ένα τσουβάλι και σ' ένα άλλο όλα τα SD.. είναι έτσι?? δεν είναι!!

τα τρανζίστορ είναι δύσκολα.. χρειάζονται πολλά χρήματα και πολύ μεγάλη γνώση στα τροφοδοτικά και στην διάταξη εξόδου για να παίξουν.. ενώ με τις λάμπες μπορείς να φτιάξεις αξιοπρεπή ήχο με λίγα σχετικά χρήματα.. όρα Τσακιρίδης.. προσωπικά ελάχιστα τρανζιστορικά έχω ακούσει να παίζουν άριστα (όχι τέλεια).. YPSILON, GAMUT, THETA.. άντε και άλλα 3-4.. μετά από κει το χάος.. αυτό δε που σιχαίνομαι είναι τα φθηνά λαμαρινένια κουτάκια που εγκλείουν μέσα τους τα "υψηλής πιστότητας" τρανζιστορικά κυκλώματα τροφοδοτώντας τα με ένα ασθενικό ΜΣ 240 VA έχοντας 1000% μεγαλύτερη και αγριότερη παραμόρφωση από αυτήν των λαμπάτων.. αυτά τα μηχανήματα παίζουν καλλίτερα από τις λάμπες?? τι λες τώρα!!
Θεωρώ πως ήμουν απόλυτα κατανοητός στο μήνυμα μου, μην μπαίνοντας στη διαδικασία της κρίσης καλύτερος-χειρότερος.
Μια τέτοια κουβέντα δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα, αφού ως γνωστών το τι θεωρεί ο καθένας μας σημαντικό και τι όχι διαφέρει και επιπλέον δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια.
Στο θέμα ισχύος, αντίθετα, τα κριτήρια είναι αντικειμενικότατα, υπαρκτά και μετρήσιμα.

Το μεγάλο βολτάζ των λυχνιακών όπως λες δεν σημαίνει τίποτα, αφού συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ρεύματα και το ηχείο μας, σαν γνήσιος κινητήρας, ζητάει ρεύμα στα πηνία του.
Η υψηλή δε αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή, σε συνδυασμό με τις μεταβολές της αντίστασης του ηχείου κάνει έντονες τις μεταβολές στη συνολική απόκριση συχνότητας.
Πολλές αναφορές και σχεδιαγράμματα στο Stereophile στις σχετικές δοκιμές όπως εδώ:
http://www.stereophile.com/content/...ed-amplifier-measurements#HeidsGlbBWGCXjXF.97
Παρατήρησε τη μαύρη καμπύλη που αντιστοιχεί σε πραγματικό φορτίο. Χαμός εεε...

Επιπλέον το βολτάζ αυτό συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ρεύματα και αφήνεται στον μετασχηματιστή εξόδου να κάνει αυτή τη προσαρμογή τάσης σε ρεύμα.
Τι μετατροπή είναι αυτή...
Εδώ τα χαρακτηριστικά της EL-34.
https://en.wikipedia.org/wiki/EL34
Αντίσταση εξόδου, συνολική, ενός ενισχυτή ΑΒ 3400 Ωμ που θα πρέπει να προσαρμοστούν στα 8 ή στα 4 του ηχείου.
Λόγος προσαρμογής 425:1 για φορτίο 8 Ωμ και το διπλάσιο (850:1) για 4!
Με δυο λόγια η σύζευξη από 425 σπείρες θα γίνει με μία σπείρα εντός του μετασχηματιστή ή με πολλαπλά τυλίγματα γεωμετρίας αναλόγως της <<φώτισης>> του κάθε δημιουργού.
Μπάζει από παντού εεε.
Γιαυτό άφησα κατά μέρος το καλύτερο-χειρότερο.
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Θεωρώ πως ήμουν απόλυτα κατανοητός στο μήνυμα μου, μην μπαίνοντας στη διαδικασία της κρίσης καλύτερος-χειρότερος.
Μια τέτοια κουβέντα δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα, αφού ως γνωστών το τι θεωρεί ο καθένας μας σημαντικό και τι όχι διαφέρει και επιπλέον δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια.
Στο θέμα ισχύος, αντίθετα, τα κριτήρια είναι αντικειμενικότατα, υπαρκτά και μετρήσιμα.

Το μεγάλο βολτάζ των λυχνιακών όπως λες δεν σημαίνει τίποτα, αφού συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ρεύματα και το ηχείο μας, σαν γνήσιος κινητήρας, ζητάει ρεύμα στα πηνία του.
Η υψηλή δε αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή, σε συνδυασμό με τις μεταβολές της αντίστασης του ηχείου κάνει έντονες τις μεταβολές στη συνολική απόκριση συχνότητας.
Πολλές αναφορές και σχεδιαγράμματα στο Stereophile στις σχετικές δοκιμές όπως εδώ:
http://www.stereophile.com/content/...ed-amplifier-measurements#HeidsGlbBWGCXjXF.97
Παρατήρησε τη μαύρη καμπύλη που αντιστοιχεί σε πραγματικό φορτίο. Χαμός εεε...

Επιπλέον το βολτάζ αυτό συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ρεύματα και αφήνεται στον μετασχηματιστή εξόδου να κάνει αυτή τη προσαρμογή τάσης σε ρεύμα.
Τι μετατροπή είναι αυτή...
Εδώ τα χαρακτηριστικά της EL-34.
https://en.wikipedia.org/wiki/EL34
Αντίσταση εξόδου, συνολική, ενός ενισχυτή ΑΒ 3400 Ωμ που θα πρέπει να προσαρμοστούν στα 8 ή στα 4 του ηχείου.
Λόγος προσαρμογής 425:1 για φορτίο 8 Ωμ και το διπλάσιο (850:1) για 4!
Με δυο λόγια η σύζευξη από 425 σπείρες θα γίνει με μία σπείρα εντός του μετασχηματιστή ή με πολλαπλά τυλίγματα γεωμετρίας αναλόγως της <<φώτισης>> του κάθε δημιουργού.
Μπάζει από παντού εεε.
Γιαυτό άφησα κατά μέρος το καλύτερο-χειρότερο.

Το μεγάλο βολτάζ των λυχνιακών..
φυσικά.. αυτό σε συνδυασμό με την σταθερή αντίσταση εξόδου από τον ΜΣ εξόδου αποδίδουν πιο ομαλά και ακαριαία την ενέργεια στα ηχεία χωρίς να χρειάζονται ένα κάρο Αμπέρ!!

Τι λες τώρα.. και τι παράδειγμα μας δίνεις τον Jadis.. αν είναι δυνατόν!! έναν κακορυθμισμένο, κακοσχεδιασμένο ενισχυτή pushpull με ευαισθησία 250mv!! που κλιπάρει με τον ψίθυρο.. και που εδώ λέει ο Atkinson πως έκανε προσευχές, άλλαξε λυχνίες και ρύθμισε το bias από την αρχή για τί αντί για : 200, 200 (left), και 200, 200 (right), ήταν 138 and 31mV (left), and 158 and 134mV (right)!!!!! και χωρίς ματσαρισμένες λυχνίες..

υψηλή δε αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή!! τι λες!! ενώ τα τρανζίστορ έχουν χαμηλή ας πούμε?? η οποία αλλάζει και με τη συχνότητα.. η λάμπα έχει ΣΤΑΘΕΡΗ αντίσταση λόγω τυλίγματος του εξόδου!! και ακόμα πάλι τσουβαλιάζεις τους μετασχηματιστές τροφοδοσίας και εξόδου.. έχεις ακούσει πουθενά για TLA μετασχηματιστές ας πούμε?? 0-80Khz απόλυτα ευθεία απόκριση και 2Mhz εύρος στους interstage!!

και για τη γραμμικότητα της λάμπας?? τι έχουμε?? μας δίνεις ένα παράδειγμα σε χαρτί για EL34 και για ένα οποιοδήποτε τρανζίστορ?? μήπως το εύρος που μπορούμε να "δουλέψουμε" την λάμπα είναι 8:1 σε σχέση με το τρανζίστορ?? δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε καλή λάμπα με όλα αυτά ας πούμε??

και έχουμε κολλήσει και όλοι με την αρμονική παραμόρφωση.. μα η "αρμονική παραμόρφωση" στην λάμπα είναι μουσική βρε φίλε.. C-E-G.. Ντο-Μι-Σολ.. ακόρντο!! ΜΟΥΣΙΚΗ!! ενώ στο τρανζίστορ είναι φάλτσο!! C-D.. Ντο-Ρε.. φάλτσο!! διακρότημα!!
 




PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.836
Reaction score
12.933
Το μεγάλο βολτάζ των λυχνιακών.. φυσικά.. αυτό σε συνδυασμό με την σταθερή αντίσταση εξόδου από τον ΜΣ εξόδου αποδίδουν πιο ομαλά και ακαριαία την ενέργεια στα ηχεία χωρίς να χρειάζονται ένα κάρο Αμπέρ!!
Με κάθε σεβασμό θα σε παρακαλέσω αν δεν θέλεις να κατανοήσεις κάτι να το πεις εξαρχής να μην γράφουμε ατελείωτα μηνύματα.

Πάμε άλλη μία...
Το ηχείο δουλεύει με ρεύμα και μόνο ρεύμα. Μιλάμε για πηνία χαμηλής αντίστασης 8 ή 4 Ωμ ή και συνολικά του ηχείου ακόμα χαμηλότερη.
Αν θέλουμε να έχουμε στάθμες θέλουμε οπωσδήποτε μπόλικο ρεύμα.
Με τάση δυστυχώς μας τελείωσε. Ο μετασχηματιστής στην έξοδο ενός λαμπάτου αυτό κάνει. Προσαρμογή του χαμηλού ρεύματος των λυχνιών στο υψηλό που ζητάει το ηχείο.
Πόσο ποια απλά να γραφτεί? Χρειάζεται και παραχρειάζεται ένα σωρό ρεύμα.

υψηλή δε αντίσταση εξόδου του λυχνιακού ενισχυτή!! τι λες!! ενώ τα τρανζίστορ έχουν χαμηλή ας πούμε?? η οποία αλλάζει και με τη συχνότητα.. η λάμπα έχει ΣΤΑΘΕΡΗ αντίσταση λόγω τυλίγματος του εξόδου!! και ακόμα πάλι τσουβαλιάζεις τους μετασχηματιστές τροφοδοσίας και εξόδου.. έχεις ακούσει πουθενά για TLA μετασχηματιστές ας πούμε?? 0-80Khz απόλυτα ευθεία απόκριση και 2Mhz εύρος στους interstage!!
Ναι τα τρανζίστορ έχουν πολύ χαμηλότερη αντίσταση εξόδου γιαυτό και σε συνδυασμό με την αντίσταση του ηχείου έχουμε απειροελάχιστες μεταβολές απόκρισης.
Τουλάχιστον αυτό λένε όλες οι μετρήσεις που έχουν γίνει στον πλανήτη.

As is usual with a transformer-coupled amplifier using a push-pull pair of EL34 or 6CA7 tubes, the Air Tight's output impedance was high, ranging from 3.6 ohms at 20Hz to 3.3 ohms at 20kHz. This suggests that the single output-transformer tap is optimized for a 4 ohm load, but it results in response variations of ±1.1dB with the magazine's standard simulated loudspeaker (fig.1, gray trace).
Read more at http://www.stereophile.com/content/air-tight-atm-1s-power-amplifier-measurements#fVh3vtjhFeXM72Fj.99

Μας δίνεις σε παρακαλώ κάποιο σύνδεσμο με μετρήσεις αυτών που υποστηρίζεις.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
δεν μιλάς για σοβαρούς λόγους όπως το μεγάλο βολτάζ που τρώνε οι λυχνιακοί ενισχυτές και ότι έχουν σταθερή ωμική έξοδο από το δευτερεύον του ΜΣ εξόδου.
Αυτά δεν είναι επιχειρήματα.
Απλώς δείχνουν το μέγεθος της άγνοιας.
Δεν είναι κακό να μη ξέρεις, μη σκας.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.836
Reaction score
12.933
και έχουμε κολλήσει και όλοι με την αρμονική παραμόρφωση.. μα η "αρμονική παραμόρφωση" στην λάμπα είναι μουσική βρε φίλε.. C-E-G.. Ντο-Μι-Σολ.. ακόρντο!! ΜΟΥΣΙΚΗ!! ενώ στο τρανζίστορ είναι φάλτσο!! C-D.. Ντο-Ρε.. φάλτσο!! διακρότημα!!
Ειλικρινά το ότι ένας λαμπάτος ενισχυτής παίζει από μόνος του ακόρντα δεν περίμενα να το ακούσω.
 



Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Με κάθε σεβασμό θα σε παρακαλέσω αν δεν θέλεις να κατανοήσεις κάτι να το πεις εξαρχής να μην γράφουμε ατελείωτα μηνύματα.

Πάμε άλλη μία...
Το ηχείο δουλεύει με ρεύμα και μόνο ρεύμα. Μιλάμε για πηνία χαμηλής αντίστασης 8 ή 4 Ωμ ή και συνολικά του ηχείου ακόμα χαμηλότερη.
Αν θέλουμε να έχουμε στάθμες θέλουμε οπωσδήποτε μπόλικο ρεύμα.
Με τάση δυστυχώς μας τελείωσε. Ο μετασχηματιστής στην έξοδο ενός λαμπάτου αυτό κάνει. Προσαρμογή του χαμηλού ρεύματος των λυχνιών στο υψηλό που ζητάει το ηχείο.
Πόσο ποια απλά να γραφτεί? Χρειάζεται και παραχρειάζεται ένα σωρό ρεύμα.



Ναι τα τρανζίστορ έχουν πολύ χαμηλότερη αντίσταση εξόδου γιαυτό και σε συνδυασμό με την αντίσταση του ηχείου έχουμε απειροελάχιστες μεταβολές απόκρισης.
Τουλάχιστον αυτό λένε όλες οι μετρήσεις που έχουν γίνει στον πλανήτη.

As is usual with a transformer-coupled amplifier using a push-pull pair of EL34 or 6CA7 tubes, the Air Tight's output impedance was high, ranging from 3.6 ohms at 20Hz to 3.3 ohms at 20kHz. This suggests that the single output-transformer tap is optimized for a 4 ohm load, but it results in response variations of ±1.1dB with the magazine's standard simulated loudspeaker (fig.1, gray trace).
Read more at http://www.stereophile.com/content/air-tight-atm-1s-power-amplifier-measurements#fVh3vtjhFeXM72Fj.99

Μας δίνεις σε παρακαλώ κάποιο σύνδεσμο με μετρήσεις αυτών που υποστηρίζεις.
επιλέγεις αποσπασματικά αυτό που θες να πεις για να καλύψεις τις ασάφειες.. τσουβαλιάζεις τα πάντα.. "το ηχείο θέλει ρεύμα".. ποιο ηχείο?? το ευαίσθητο, το δύσκολο, το ομαλό φορτίο, το πάνελ?? όλα τα ηχεία είναι τα ίδια?? αυτό το ρεύμα δεν έχει σχέση με την τάση?? οι μετασχηματιστές είναι όλοι οι ίδιοι?? δεν μπορούν να φτιαχτούν κατάλληλα?? θα ανατρέψουμε αυτά που ξέρουμε??
[DOUBLEPOST=1489493082][/DOUBLEPOST]
Αυτά δεν είναι επιχειρήματα.
Απλώς δείχνουν το μέγεθος της άγνοιας.
Δεν είναι κακό να μη ξέρεις, μη σκας.
δεν σκάω καθόλου.. για αυτό μπήκα εδώ να μάθω 5-6 πράγματα κι εγώ.. ενεργά, ενεργά,ενεργά, ncore, ncore, ncore..
[DOUBLEPOST=1489493229][/DOUBLEPOST]
Ειλικρινά το ότι ένας λαμπάτος ενισχυτής παίζει από μόνος του ακόρντα δεν περίμενα να το ακούσω.
όταν δεν υπάρχει απάντηση, υπάρχει το στρίβειν δια του αρραβώνος.. πολύ ωραίος.. τσιμπάμε από το καλάθι ότι μας συμφέρει και επί πλέον το μαγειρεύουμε και λίγο μην εκτεθούμε κιόλας..
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
...87 φορές την λέξη "παραμόρφωση" και δεν μιλάς για σοβαρούς λόγους όπως το μεγάλο βολτάζ που τρώνε οι λυχνιακοί ενισχυτές και ότι έχουν σταθερή ωμική έξοδο από το δευτερεύον του ΜΣ εξόδου.. .
τα τρανζίστορ είναι δύσκολα...χρειάζονται πολλά χρήματα και πολύ μεγάλη γνώση στα τροφοδοτικά και στην διάταξη εξόδου για να παίξουν.. ενώ με τις λάμπες μπορείς να φτιάξεις αξιοπρεπή ήχο με λίγα σχετικά χρήματα.. όρα Τσακιρίδης.. προσωπικά ελάχιστα τρανζιστορικά έχω ακούσει να παίζουν άριστα (όχι τέλεια).. YPSILON, GAMUT, THETA.. άντε και άλλα 3-4.. μετά από κει το χάος.. αυτό δε που σιχαίνομαι είναι τα φθηνά λαμαρινένια κουτάκια που εγκλείουν μέσα τους τα "υψηλής πιστότητας" τρανζιστορικά κυκλώματα τροφοδοτώντας τα με ένα ασθενικό ΜΣ 240 VA έχοντας 1000% μεγαλύτερη και αγριότερη παραμόρφωση από αυτήν των λαμπάτων.. αυτά τα μηχανήματα παίζουν καλλίτερα από τις λάμπες?? τι λες τώρα!!
Γιατί 87 και όχι...88 (όσα και τα Watt της ισοδυναμίας);;;
Τί πίνουν μερικοί κι ευτυχώς δεν μας δίνουν;:lolsign:
Με κάθε σεβασμό θα σε παρακαλέσω αν δεν θέλεις να κατανοήσεις κάτι να το πεις εξαρχής να μην γράφουμε ατελείωτα μηνύματα.
Πάμε άλλη μία...
Για να μην αναλωθούμε σε άδικες φιλονικίες...Η ενέργεια που περικλείεται ένεκα των υψηλών τάσεων στις τελικές λυχνίες σε αντίθεση με την αποθηκευμένη στους πυκνωτές εξομάλυνσης των σταδίων με ημιαγωγούς δεν μπορεί ν'αποδοθεί με ωφέλιμο τρόπο στο συνδεδεμένο με την έξοδο φορτίο (ηχείο).

Η δε σταθερότητα της αντίστασης εξόδου (ένεκα του δευτερεύοντος τυλίγματος) σε κατά κανόνα υψηλή τιμή στις λυχνιακές υλοποιήσεις, συνεπάγεται ότι η απόκριση συχνότητας θα ανάγεται πρακτικώς στη διακύμανση τιμής που θα παρουσιάζει η εμπέδηση του συνδεδεμένου φορτίου (ηχείου) σε συνάρτηση προς τη συχνότητα.

Και σε συνδυασμό του προηγούμενου με ιδιαίτερα φάσματα παραμόρφωσης,ορίστε πώς προκύπτουν διάφορα "μεταφυσικά" ταιριάσματα ενισχυτών-ηχείων κατά την ακροαματική απόδοση...
με μιας τετοιας τοπολογιας ενισχυτακι δεν υπάρχει σωστο κ λαθος.Σε μικρογραφια με ακαταληλο οπως αυτο το ηχειο παιρνεις αποτελεσμα που σαγηνευει αν συμπιπτει να γουσταρεις μουσικες ψιλομεταξενιες,Ας πουμε αυτο σιγα μη βρεις τρανζιστορ πολλων βατ που να το "αιθαιριαζει" οπως μιαminimal σχεδιαση και 1 el34 ανα καναλι.Και οχι μονο αυτο ....το κομματι αλλά κ πολλά αλλα.
Νάτοι και οι ΄΄αιθεροβάμονες΄΄... ενισχυτές.:D
(Λίγο πριν τη λήξη του κομματιού όπου όλα τα όργανα μαζί και το καθένα χώρια επιδίδονται σε μίνι crescendo,αναρωτιέμαι πόσο μπορεί να καταρρέουν οι αιθέριες ακροαματικές οντότητες...)

Και για λόγους επιείκειας,δεν θα τονιστεί ο ανεξάρτητος της στάθμης παράγων οδηγικής ανεπάρκειας, δηλαδή η κατανομή των ενεργειακών απαιτήσεων ανά οκτάβα σε δεδομένο πρόγραμμα αναπαραγωγής.

Ηθικόν Δίδαγμα:
Όπως σε όλες τις καταστάσεις της ζωής,ουσιαστική σημασία δεν έχει το πόσο μας αρέσει κάτι,αλλά το πόσο θα μπορέσουμε ν'αντέχουμε κάτι που μας αρέσει...:sneaky:
Ειλικρινά το ότι ένας λαμπάτος ενισχυτής παίζει από μόνος του ακόρντα δεν περίμενα να το ακούσω.
Βιάζεσαι... :whistling: :D
...Καθότι δεν έχει γίνει ακόμα επίκληση του...Carlos Santana με τον λυχνιακό ενισχυτή κιθάρας του,μόνο που ελέω παραμόρφωσης θα γίνεται...Charlos Tsantana.:D
 
Last edited:


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.836
Reaction score
12.933
επιλέγεις αποσπασματικά αυτό που θες να πεις για να καλύψεις τις ασάφειες.. τσουβαλιάζεις τα πάντα.. "το ηχείο θέλει ρεύμα".. ποιο ηχείο?? το ευαίσθητο, το δύσκολο, το ομαλό φορτίο, το πάνελ?? όλα τα ηχεία είναι τα ίδια?? αυτό το ρεύμα δεν έχει σχέση με την τάση?? οι μετασχηματιστές είναι όλοι οι ίδιοι?? δεν μπορούν να φτιαχτούν κατάλληλα?? θα ανατρέψουμε αυτά που ξέρουμε??
[DOUBLEPOST=1489493082][/DOUBLEPOST]

δεν σκάω καθόλου.. για αυτό μπήκα εδώ να μάθω 5-6 πράγματα κι εγώ.. ενεργά, ενεργά,ενεργά, ncore, ncore, ncore..
[DOUBLEPOST=1489493229][/DOUBLEPOST]

όταν δεν υπάρχει απάντηση, υπάρχει το στρίβειν δια του αρραβώνος.. πολύ ωραίος.. τσιμπάμε από το καλάθι ότι μας συμφέρει και επί πλέον το μαγειρεύουμε και λίγο μην εκτεθούμε κιόλας..
Καμία ασάφεια.
Ναι όλα τα ηχεία δουλεύουν με ρεύμα. Το έγραψα και παραπάνω.
Το εύκολο ηχείο χωρίς να τραβάει από τον ενισχυτή, το δύσκολο με μπόλικο, το ομαλό με σταθερό, το μεταβλητής αντίστασης με αυξομειώσεις, αλλά πάντα ρεύμα.
Η τάση είναι απλά η διαφορά δυναμικού.
Η ικανότητα κίνησης των φορτίων είναι το ρεύμα.

Είναι σαν να λέμε δύο άντρες ύψους 1,80. Ένας αρσιβαρίστας και ένας κοινός θνητός.
Θεωρητικά και οι δύο μπορούν να φτάσουν ένα αντικείμενο σε ύψος 2 μέτρων. Αν το αντικείμενο ζυγίζει 150 κιλά μόνο ο ένας θα το κάνει.

Μια σκέτη τάση ναι δεν λέει το παραμικρό. Δες για παράδειγμα τις μπαταρίες.
Υπάρχουν πολλές μπαταρίες 12 volts, άλλες ισχυρές και άλλες όχι, αλλά όλες 12 volts. Το ρεύμα τους κάνει τη διαφορά.

Όταν ένας ενισχυτής έχει τροφοδοσία +-50 volts αυτό απλά δείχνει το όριο του.
Αν έχει τέσσερα τρανζίστορ και ισχυρούς πυκνωτές θα ακουστεί πολύ δυνατότερα από άλλον με δύο τρανζίστορ και μικρότερη χωρητικότητα.
Η τάση είναι ίδια. Στη δε περίπτωση των λαμπάτων που μεσολαβεί μεταξύ φορτίου και τάσεις και μετασχηματιστής έχουμε επιπλέον απώλεια.
Ο μετασχηματιστής είναι σαν τα καλώδια.
Αναγκαίο κακό. Όσο καλός και να είναι θα είναι πάντα κακό και μειονέκτημα να υπάρχει σε ένα κύκλωμα.

Αυτά που λες πως ξέρεις θα μπορούσες να τα μοιραστείς μαζί μας?
Θα μας δώσεις κάποιο σύνδεσμο αξιόπιστο που αναφέρονται?
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.522
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top