- Μηνύματα
- 42.799
- Reaction score
- 76.244
Film (σπάνια πιά), και ψηφιακό 2K ή 4Κ απο DLP ή LCOS.Στο σινεμά με τι ποιότητα βλέπουμε;
Film (σπάνια πιά), και ψηφιακό 2K ή 4Κ απο DLP ή LCOS.Στο σινεμά με τι ποιότητα βλέπουμε;
1080p με 4κ e-shift τότεΔεν υπάρχει Epson 4Κ laser.
ως κατοχος 9300 συμφωνω απολυτα μαζι σου. οτι ειπες ισχυει 100% . το προβολακι μας στο 1080/4Κ SDR δινει ρεστα και στο HDR ειναι καντηλακι οπως λεει και ο Zizikουλης.Πραγματι ,η συζητηση γινεται ολο και πιο ενδιαφερουσα ,και εγω τουλαχιστον ,υστερα απο την προσφατη εμπειρια μου με προβολη σηματων UHD στο συστημα μου,εχω να καταθεσω τα εξης. Απο τις αρχες του χρονου, αγορασα τον Epson 9300, που εχει e-shift,και δυνατοτητα HDR. Tελευταια,αποφασισα να ολοκληρωσω την αναβαθμηση, αλλαζοντας στο συστημα μου, τον ενισχυτη,με καινουργιο(ΥΑΜΑΗΑ RX V- 683)που διαχειριζεται σηματα 4Κ,HDR, κλπ., στην αλυσιδα εβαλα και 2 player ,το Zappiti mini HDR ,και το Sony X-800 που παιζει και δισκακια ,και τελος αλλαξα ΟΛA ΤA ΚΑΛΩΔΙA HDMI, με αλλα, ''υψηλης ταχυτητας''. Στο τελος εγινε και το απαραιτητο καλιμπραρισμα (στη mode digital cinema). Λοιπον παιδια,παιζοντας με υλικο UHD και σε mode SDR, το αποτελεσμα ηταν εντυπωσιακο !! Παρατηρησα σημαντικη αυξηση φωτεινοτητας, λογω καλιμπραρισματος στην Digital mode του προβολεα, μεγαλη αυξηση της συνοχης της εικονας,αυξηση της ευκρινειας και της λεπτομερειας,βαθος πεδιου,και βελτιωση της κινησης. Ολα αυτα βεβαια, αναλογα και με την ποιοτητα και του προβαλλομενου υλικου ,το οποιον ηταν απο ματροσκες του διαδικτυου ,εως και αυθεντικα δισκακια απο αυτα που εχουν αρχισει ηδη να κυκλοφορουν και εδω. Το πραγμα χαλαγε στις περισσοτερες περιπτωσεις με την αλλαγη απο SDR σε HDR , εστω και αν τα ενημερωτικα της ταινιας πληροφορουσαν οτι η ταινια ειχε και HDR. Παρατηρηθηκαν αναλογα με την ταινια,απο μεγαλη πτωση της φωτεινοτητας, η κοκκινισμα της εικονας ,καμενα λευκα ,κλπ .Απ'οτι θυμαμαι,μονον σε 2 ταινιες καταφερα με τη χρηση των ρυθμιστικων φωτεινοτητας και χρωματος ,να πετυχω αριστη εικονα....Κοντολογις ,το HDR για το δικο μου συστημα ,ειναι πρακτικα αχρηστο. Δεν ξερω , μηπως στους ΄΄καθαροαιμους΄΄ 4Κ προβολεις ,αξιοποιειται καλυτερα . Τελος να πω ,οτι βλεποντας τον SONY 260 στην προσφατη παρουσιαση ,εντυπωσιαστηκα ακομα περισσοτερο ,σε ολες τις παραμετρους της εικονας που προβαλει,εκτος της φωτεινοτητας ,που για τα γουστα μου,ειναι πολυ χαμηλη. Οσον αφορα το αρχικο ερωτημα ,για αναβαθμηση μεσα στο 2018 ,η απαντηση ειναι ''οχι''. Περιμενω καταιγισμο απο νεα μοντελα . Η Epson δεν εχει απαντησει ,η Jvc επισης . Υπομονη λιγο ακομα. Παντως εγω αν δεν βγει προβολεας 4Κ με 2800 Lumens και πανω , ΔΕΝ.....
Απο εκτεταμένη ερευνα σε ηλεκτρικες που έκανα, η πιο προσιτη ήταν η react 3.0 της Euroscreen και τις εμπορεύεται ο Νάκας.Υπάρχει κάποια ALR οθόνη να μου προτείνετε
Με ενδιαφέρει πολύ μια τέτοια οθόνη τώρα μάλιστα που θέλω να αλλάξω. Υπάρχουν τέτοιες στη Ελλάδα η Ευρώπη που να έρχονται εδώ.
Μια πρόχειρη ματιά είδα την elite cinegrey 5d σχετικά σε καλή τιμή αλλά από Αμερική
Ευχαριστώ
εδω τι λεει ο φιλος μας στο 09:10 και μετα ;;Η λύση για να πλάσουμε την εικόνα, όπως θέλουμε εμείς, είναι να παρακάμψουμε το internal mapping του προβολικού. Δηλαδή να ξεγελάσουμε το προβολικό μας και να το κάνουμε να πιστέψει ότι δεν λαμβάνει uhd υλικό. Αυτό γίνεται με την αφαίρεση των metadata που βρίσκονται μες τα δισκάκια. Προσοχή κάποια player έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν το hdr σε sdr. Δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Το τέχνασμα αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με 2-3 συσκευές που κυκλοφορούν στην αγορά. Οι 2 πρώτες ανήκουν στην hd fury.
Είναι το hd linker και το Vertex.
View attachment 83186 View attachment 83187
Με ένα απλό κλικ μπορούμε να κάνουμε strip τα metadata.
Η τρίτη (και φαρμακερή) συσκευή είναι ο lumagen pro. Νομίζω τα σχόλια περιττεύουν.
Στους προβολείς η λύση του strip metadata μας λύνει τα χέρια. Δεν ισχύει το ίδιο στις τηλεοράσεις , καθώς αν δεν μπει η τηλεόραση σε hdr mode η φωτεινότητα της πέφτει δραματικά.
Για παράδειγμα σε παράθυρο 10% λευκό η Oled μου έδωσε max 350-400 nits σε sdr και κοντά στα 700 σε hdr.
Πολλά και διάφορα λέει ο φίλος μας. Προσωπικά η μέθοδος που ακολουθεί δεν είναι αυτή που προτιμώ, αλλά και μ' αυτήν θα πάρουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Για τη μέθοδο που ακολουθώ εγώ μπορείς να διαβάσεις εδώ.εδω τι λεει ο φιλος μας στο 09:10 και μετα ;;
και φυσικα η λαμπα παντα στο high....Πολλά και διάφορα λέει ο φίλος μας. Προσωπικά η μέθοδος που ακολουθεί δεν είναι αυτή που προτιμώ, αλλά και μ' αυτήν θα πάρουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Για τη μέθοδο που ακολουθώ εγώ μπορείς να διαβάσεις εδώ.
Το συμπέρασμα είναι ότι ο lumagen pro συνεχίζει την παράδοση των παλαιότερων μοντέλων, αλλά τώρα το πάει ένα βήμα πιο μακριά. Όποιος ασχοληθεί με την αναπαραγωγή hdr σε προβολέα νομίζω θα συμφωνήσει μαζί μου.
Φυσικά η δυνατότητα να ρυθμίσουμε sdr στην τρίχα υπάρχει ακόμα.
Για να μπούμε στην ουσία του θέματος, αυτό που κάνει ο lumagen (μέσα απ' τις ρυθμίσεις που μπορούμε να δώσουμε), είναι να λαμβάνει τις πληροφορίες απ' τα metadata του υλικού (μέγιστη τιμή του πιο φωτεινού Pixel, τιμές που έγινε το master πχ 0-4000 nits κλπ), στη συνέχεια απενεργοποιεί το internal mapping του προβολέα "κρύβοντας" αυτά τα metadata κι έπειτα με δικά του εργαλεία "πλάθουμε" όπως είπαμε και σε προηγούμενο post την εικόνα.
Οπωσδήποτε δεν είναι μια απλή διαδικασία, αλλά πίστεψε με αξίζει. Δεδομένης της απουσίας προτύπου, χρησιμοποιούνται "δύσκολες" σκηνές για να γίνουν ρυθμίσεις.
Αυτό κάνει στο βίντεο ο φίλος. Χρησιμοποίησα αντίστοιχες σκηνές εκρήξεων από Batman V Superman και fate of the Furious.
Γενικά όμως κοιτάζω και πλάνα με highlights και πολύ φως για να ελέγξω το clipάρισμα της πληροφορίας.
Δε θα μπω σε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, θα αναφέρω μόνο που διαφοροποιούμαι σε σχέση με τον φίλο.
Η εύκολη μέθοδος είναι να φτιάξουμε (χρησιμοποιώντας το lumagen και το απαραίτητο λογισμικό) μια καμπύλη gamma που χρησιμοποιούμε και στο hd (πχ 2,4) με primaries που δεν στηρίζονται στο rec.709, αλλά στο rec.2020 του uhd.
Έπειτα ενεργοποιούμε έναν αλγόριθμο στο lumagen (gamma to 3d lut=sdr) που μετατρέπει την καμπύλη απο sdr(πχ 2,4) σε 2084 που είναι αυτή του uhd. Με τα υπόλοιπα εργαλεία κάνουμε διάφορες προσαρμογές που "boostάρουν" την εικόνα.
Προσωπικά προτιμώ να "φορτώνω" στον lumagen καμπύλη gamma 2084, η οποία είναι σύμφωνη με το πρότυπο στο 60%-70% της κι έπειτα αρχίζω να χρησιμοποιώ τα μαγικά του Lumagen.
Προσπαθώ να το πω όσο πιο απλά γίνεται, γιατί μόνο απλό δεν είναι. Αλλά αυτή είναι η ιδέα. Αργότερα θα ανεβάσω ένα διάγραμμα με μια τέτοια καμπύλη και θα εξηγήσω τι ζητάω απ' το lumagen μου να κάνει
*όσο κοστίζει και ο 4K Sony δηλαδή κάτω απο 5000€πιστεύετε οτι η επόμενη γενιά που θα κυκλοφορήσει η JVC, για το 2018, θα είναι native 4k, σε προσιτή* τιμή; και θα αξίζει η αναμονή ενος χρόνου;
*όσο κοστίζει και ο 4K Sony 360
ισως θα άξιζε να γίνει poll
ναι γιαυτό το διόρθωσα μετα..Ο 260 κοστίζει 5.000€, ο 360 8.000€.
...λέει κι άλλα ενδιαφέρονα τo τεστ για τον 360 και τις εναλλακτικές τουWe also happened to have the JVC DLA-X7900 projector turn up for review while we were testing the VW360ES and as such did a number of comparisons given the similar specs but big difference in price. So let’s get the resolution argument out of the way first of all. During testing and from a normal seating distance there was very little in it when it came down to resolution on its own between the native 4K Sony and the E-Shift JVC. As you get closer to the screen it is a bit more obvious, but again it is not night and day. It is other image attributes such as black levels, shadow detail retrieval, gamma tracking, greyscale, colour accuracy and more, which make for an excellent projected image.
1. Well the most obvious alternative, if you can do without the dynamic iris and lens memory functions but still want a native 4K projector, is the VW260ES, which has to be the better choice for £1,800 less than the VW360ES.
2. If you want to keep all the features like manual and dynamic iris controls, with lens memory and add in wide colour, HDR, HLG, better black levels and shadow retrieval, HDMI inputs that are 18Gbps ready and will accept 4:4:4 60 4K signals along with a motorised lens cover and much more it has to be the £5,699 JVC DLA-X7900. It is not a native 4K projector but with E-Shift and at sensible viewing distances you will be hard pushed to see the resolution differences over and above the other attributes like a better black performance and shadow detail retrieval. It's also £1300 cheaper
3. Keeping the motorised lens and colour filter, plus decent HDR and black levels at the stunning price of £2,999 is the Epson TW9300. It uses a similar approach to the JVC’s and also supports HDR, WCG, lens memory, dynamic iris and 3D. Slightly more expensive, but using a laser light source to give a more consistent performance is the Epson LS10500 at £5,999. It also covers 100% of DCI-P3 with HDR 10 standards and you’ll never need to buy a bulb ever again.
4. Finally there is also a whole new breed of faux 4K DLP projectors hitting the market from BenQ, Acer and Optoma. While the black levels and the colour accuracy can’t match the more expensive machines, the Optoma UHD65 does offer a bright and colourful image which will work in less than ideal rooms for a very reasonable £2,999.