Το σύστημα του Wizzy

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Brainstorming: [...]:D
Ενδιαφέρουσες ιδέες μεν, μη εφαρμόσιμες στην περίπτωσή μου δε. Εκείνο το flipper πώς θα επηρεάζει την ηχητική συμπεριφορά του χώρου, άραγε;:)

Πόσα νήματα άνοιξαν κατά το παρελθόν όπου ο ανυποψίαστος χρήστης ζητούσε συμβουλές για αγορά π.χ. ηχείων και οι προτάσεις κατέληγαν ότι πρέπει να...γκρεμίσει το σπίτι;
Ε αυτή είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται! :p
Αμ πώς; Τόσα χρόνια στο forum, ένα μάθημα το διδάχτηκα!

Μπράβο Γιώργο.... περιμένω με ενδιαφέρον τις μελλοντικές "εξελίξεις"! :party:
:drinks:
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.870
Reaction score
30.795
Έχω μια υποψία, και σύμφωνα με ότι είπες, ότι η κουζίνα να γίνει audio room. :whistling:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Εγώ χώρο βλέπω μπόλικο πάντως... :p
Ναι μωρέ, χώρος υπάρχει...προς το παρόν! Στα σχέδια έχουμε χρησιμοποιήσει κάθε ωφέλιμο τετραγωνικό εκατοστό!

Έχω μια υποψία, και σύμφωνα με ότι είπες, ότι η κουζίνα να γίνει audio room. :whistling:
Αγαπητέ, δεν είναι υποψία, είναι βεβαιότητα!:dance2:

Με τη διαφορά ότι η κουζίνα που είδατε στις φωτογραφίες είναι του 1ου ορόφου, ο χώρος ακρόασης θα γίνει στο ισόγειο - στο χώρο που καταλαμβάνει τώρα η κουζίνα.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Ήρθε πριν από λίγο εκπρόσωπος της εταιρίας παροχής αποθηκευτικών λύσεων και χώρων. Μιλήσαμε, του εξήγησα αρκετά πράγματα, την Τετάρτη θα πάω να δω τις εγκαταστάσεις τους από κοντά κι αύριο περιμένω την προσφορά τους.

Άντε, να πάρει κι αυτή η υπόθεση το δρόμο της.
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους.

Η υπόθεση με την εταιρία παροχής αποθηκευτικών λύσεων και χώρων δεν προχώρησε, από δική μου επιλογή. Ο λόγος ήταν επειδή, μιλώντας με έναν θείο μου προσφέρθηκε να μου "δανείσει" μεταλλικά ράφια και ορθοστάτες (σε φάση, "πάρε τα και μην μου τα φέρεις πίσω, να αδειάζει ο τόπος!") κι ένας καλός γείτονάς μου πρόσφερε ένα δωμάτιο στην ταράτσα του σπιτιού του το οποίο δεν χρησιμοποιεί με την προτροπή να το μετατρέψω σε αποθήκη για όσο καιρό χρειαστεί. Στο χώρο έχω άμεση πρόσβαση (διπλανό σπίτι) κι επίσης κλειδώνει.

Οπότε, το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, άλλοι έκαναν ετοιμασίες για το ρεβεγιόν της παραμονής των Χριστουγέννων κι εγώ τελείωνα την τοποθέτηση των δίσκων στις κούτες - όπως επίσης και το ξήλωμα τραπεζαρίας κι άλλων επίπλων - τα οποία μεταφέρθηκαν στο χώρο του γείτονα. Κατά συνέπεια, το μόνο (χρηματικό) κόστος που επωμίστηκα ήταν η αγορά ενός καροτσιού για τις μεταφορές των κιβωτίων, αρκετός ιδρώτας και ένα πιάσιμο σε ωμοπλάτες/τρικέφαλους/δικέφαλους λόγω κουβαλήματος.

Στην πρώτη φωτογραφία, διακρίνονται οι κούτες με τους δίσκους ανεβασμένες στα ράφια, κάτι πίνακες, το καρότσι μεταφοράς κτλ. Πίσω από τον πίνακα στα δεξιά της εικόνας "κρύβεται" το rack. Τα ράφια στερεώθηκαν, τρόπον τινά, από την οροφή προς αποφυγήν μετακινήσεως (απίθανης μεν, αλλά "πρόσεχε τους δίσκους σου να τους έχεις όλους" δε! :D )

20171225_084235_HDR.jpg


Στη δεύτερη φωτογραφία διακρίνονται τα ηχεία (αριστερά). Κάτω από τον μουσαμά "κρύβεται" η τραπεζαρία.

20171225_084253_HDR.jpg


...κι οι εργασίες συνεχίζονται απρόσκοπτα.

Καλό Νέο Έτος να μας βρει, όλους!
 
Last edited:

Gojakla

Αρχαιολάγνος πιουριτανίστας
Μηνύματα
5.248
Reaction score
7.491
Με καθε σεβασμο, αλλα ισως θα ηταν συνετο να μην μοιραζοσουν τοσες λεπτομερειες... γιου νοου γουατ αϊ μιν.
 



Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.176
Reaction score
35.944
Με καθε σεβασμο, αλλα ισως θα ηταν συνετο να μην μοιραζοσουν τοσες λεπτομερειες... γιου νοου γουατ αϊ μιν.
γιατι? λες να χει θεμα?

να προσεχουμε λες να μη μιλαμε?
να μη βγαζουμε φωτο? να μαστε incognito κρυψιψινια?

να μη βγαλουμε στη φορα τη φατσουλα μας??

ιφ γιου νοου γουατ αι μιν...
 

Gojakla

Αρχαιολάγνος πιουριτανίστας
Μηνύματα
5.248
Reaction score
7.491
Αυτό που λέω είναι πώς κάνουμε πολύ εύκολη τη ζωή "αλαφρυχέρηδων" αναρτώντας με τόσες λεπτομέρειες "ευαίσθητες" πληροφορίες.

Καθένας κάνει όπως νομίζει βέβαια...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
ΟΚ, έχετε κι οι δύο δίκιο - εν μέρει.

Προσπαθώ να κρατήσω τις πληροφορίες σε ένα επίπεδο που θεωρώ ότι δεν υποσκάπτω την ασφάλειά μου. Ελπίζω, όπως όλοι μας, να μην με βρει το "κακό", αλλά από την άλλη πιστεύω ότι εάν γίνω "στόχος" δύσκολα θα την γλιτώσω.:)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Για πες τι θα βάλεις;
Εμένα ρωτάς; Τι ακριβώς εννοείς;
Nαι ρε συ. Τι θα βάλεις για απορρόφηση κ.λ.π.
Είπα να σου απαντήσω εδώ, που είναι και το σχετικό θέμα, αλλά μόλις διαπίστωσα ότι δεν έχω (εδώ που είμαι) στη διάθεσή μου τη σχετική μελέτη!:(

Αύριο θα το φροντίσω!:)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Σορρυ κιόλας αλλά σε δικάναλη ακρόαση δε νοείται τοποθέτηση σαμπ πίσω από τη θέση ακροάσης, ούτε κατά διάνοια και ανεξάρτητα από συχνότητα κρος. Λογικό να μην αρέσει στο ντιμι.
Καλά, σε stereo σύστημα πού τοποθετείται το subwoofer; Αφού, σύμφωνα με το ένα πράγμα που έμαθα από τον costas EAR, οι χαμηλές συχνότητες δεν έχουν κατευθυντικότητα, γιατί να έχει σημασία πού θα τοποθετηθεί;
[...]
Ας προσπαθήσουμε να το δικαιολογήσουμε.

H έννοια της μη κατευθυντικότητας συναρτάται με τις διεργασίες που επιτελούνται από το ακουστικό μας σύστημα προκειμένου να προσδιορίζεται ακριβώς η θέση δεδομένης ηχητικής πηγής στο χώρο.

Στο μήκος της διαδρομής που διατρέχει ένα ηχητικό κύμα από την υποβαθύφωνη μονάδα έως ότου να συλληφθεί αυτό από το ακουστικό μας σύστημα για την περαιτέρω επεξεργασία, μπορεί να υπεισέρχονται οι όροι κροσαρίσματος με τα κύρια ηχεία, ανώτερες αρμονικές από παραμορφώσεις της μονάδας, φαινόμενα από οπές ανάκλασης χαμηλών, εμπόδια με δράση απορροφητική ή επιφάνειες που θα συντονίζονταν από την ενέργεια των χαμηλών.

Απαλείφοντας πρόσκαιρα τους όρους τοποθέτησης σε σχέση με τα στάσιμα κύματα που θα προκύπτουν εντός του δωματίου, η οπίσθια τοποθέτηση μιας μονάχα υποβαθύφωνης μονάδας μπορεί σε κάποιο βαθμό να προξενεί παράπλευρα ενεργειακά συμβάντα που θα προήγαν ενδεχομένως τον χωρικό της προσδιορισμό.

Η ταχύτητα διάδοσης του ήχου είναι δεδομένη, το ηχητικό κύμα από μια και μοναδική πηγή δεν μπορεί ν'αναπτυχθεί ταυτοχρόνως σε όλα τα μήκη και πλάτη του δωματίου. Τυγχάνει επίσης και διαφορετική μεταξύ αέρα και στερεών υλικών. Στις πρώτες οκτάβες το ίδιο το σώμα του ακροατή θα προσλαμβάνει την ενέργεια - χάρη στους απτικούς αισθητήρες που αυτό διαθέτει - πιο δραστικά σε σύγκριση με την εξειδικευμένη επεξεργασία από το ακουστικό μας σύστημα.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο τα ερεθίσματα που πυροδοτούνται από αυτήν την ενέργεια - εφόσον αυτή υπάρχει - να προέρχονταν από πηγή τοποθετημένη μπροστά από τη θέση ακρόασης. Η κατάσταση αυτή αλλάζει δυνητικώς άμα εγκατασταθούν εντός του χώρου περισσότερες της μιας μονάδες...
Ευχαριστώ για την απάντηση. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να προετοιμαστούν/κατασκευαστούν οι κατάλληλες πρόνοιες για την μελλοντική τοποθέτηση subwoofer - εάν κι εφόσον κριθεί απαραίτητο. Τουλάχιστον, να υπάρχουν οι πρόνοιες και, στην χειρότερη, ας μην χρησιμοποιηθούν.
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Κι όμως. 8-)

Το χαλί κάτω, κατεβάζει τους χρόνους αντήχησης των πρίμων (από 4κ και πάνω) με έναν λάθος τρόπο προσέγγισης (απορρόφηση κι όχι διάχυση).

Αυτό έχει τριπλό επιβλαβές αποτέλεσμα:

1) γίνεται ψιλομουντό το άκουσμα, χάνεται η σπιρτάδα των ανώτερων πριμων, αυτό που όταν το ακούς λες "πω πω τι εκτεταμένες υψηλές". Θυμηθείτε τις γραμμές αντιληπτοτητας, του λαουντνες, όπου είναι εμφανής η απάθεια του αυτιού σε αυτές τις υψηλές συχνότητες. Εκεί, δε θέλει κόψιμο, σήκωμα θέλει. Κι αυτό που καταφέρνει το χαλί, είναι να βυθίσει τους χρόνους αντήχησης στα πρίμα.. λάθος μεγάλο.

2) παραμένουν υψηλά τα ανώτερα μεσαία, που πλέον σε ενοχλούν περισσότερο. Είναι η συχνοτική περιοχή του βιολιού που ξύνει, αυτό το ενοχλητικό στοιχείο που επιδεινώνεται, διότι παραμένουν υψηλά οι χρόνοι αντήχησης εκεί, όπως και η πρώτη αντανάκλαση, την τρως κανονικά στη μούρη.

3) η ψυχοακουστική λέει ότι το ανθρώπινο αυτί είναι συνηθισμένο να ακούει από το έδαφος την αντανάκλαση, είναι το φυσικό του στοιχείο, ξέρει να το επεξεργαστεί και να το συνδέσει σωστά με το χώρο. Κόβοντας την αντανάκλαση των υψηλών από το δάπεδο, αλλάζει η κατευθυντικοτητα του ήχου, προς την κατεύθυνση των επόμενων πρώτων ανακλάσεων, δηλαδής ταβάνι. Και γίνεται Άλιεν το άκουσμα, αφύσικο. Δηλαδή, χαλί ναι, στο ταβάνι όμως, όχι στο πάτωμα.
Καταλαβαίνω ότι όταν ο χώρος "τσιριζοφωνάζει", βάζοντας ένα χαλί κάτω πέφτουν τα πρίμα και γίνεται πιο υποφερτό το άκουσμα, οκ.

Όταν όμως το δεις σωστά το θέμα, το χαλί πρέπει να φύγει.

Κάτω οι Μπουχάρες.
Κάτω.

Ζήτω το πλακάκι.
Ζήτω!!!!!

:lolsign:
Σωστά όλα αυτά, είναι έτσι ακριβώς. Ακριβώς όμως.

Αλλά όλοι ξέρουμε πως αν κρυώνουν τα ποδαράκια, μικραίνει το
Επίσης γνωρίζουμε πως όλη η συζήτηση για το HiFi σχετίζεται άμεσα με το μέγεθός του .

Αμα είναι να μικραίνει για να ακούμε σωστά τα πρίμα, άστο.

Υπάρχουν λοιπόν δυο προσεγγίσεις: Χαλί+Dirac για να σηκώσουμε τα πρίμα εκεί που μας αρέσει, ή Πλακάκι+Viagra/Cialis για να σηκώσουμε το άλλο εκεί που αρέσει.
Απαντάω εδώ για να μην χαλάμε το original thread και συμπεριλαμβάνω και την απάντηση του @Dimifoot χάρην συνέχειας της συζήτησης.

Κι ερωτώ το εξής: Τα όσα αναφέρει ο @costas EAR για το χαλί είναι απαράβατος κανόνας; Η χρήση του ή όχι, δεν εξαρτάται από τον χώρο και πώς είναι αυτός ακουστικά φροντισμένος; Με άλλα λόγια, το χαλί (ανεξαρτήτως διαστάσεων, πάχους κτλ) είναι "κακό" σε κάθε, μα κάθε, περίπτωση;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.892
Reaction score
85.092
Τα όσα αναφέρει ο @costas EAR για το χαλί είναι απαράβατος κανόνας;
Μπορώ να σου πω πως έχω κάνει μετρήσεις σε φροντισμένο χώρο με ένα και δυο μικρά χαλιά (χωρίς δεν έκανα :D). Υπήρχε διαφορά περίπου 0,05-0,1 ms πάνω από τους 5000Hz αν θυμάμαι καλά. Από 0.3 έπεφτε στο 0.2 περίπου. Όπως τα λέει είναι δηλαδή. Αν ψάξω στα άδυτα μπορεί και να τις βρω αλλά δεν το υπόσχομαι, πέρασε καιρός.

Το άλλο :wink: δεν το μέτρησα.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.358
Reaction score
8.030
Από το Master Handbook of Acoustics (χρησιμο είναι, κατεβαστε το σε pdf):
α.JPG

β.JPG


γ.JPG



δ.JPG


Κατω οι αντιμπουχαριστες!

(αφου ο εαρ γραφει συνοπτικα τα συμπερασματα και στα Ελληνικα κιολας, τι θελετε και ζητατε λεπτομέρειες? Να, ζαλαδα σε πιανει! Ο άλλος ειχε κανει εξτενσιβ σταντι το 1957 για τα χαρακτηριστικα των χαλιων:o.
Ρε ειστε παλαβοι!)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.114
Με άλλα λόγια, το χαλί (ανεξαρτήτως διαστάσεων, πάχους κτλ) είναι "κακό" σε κάθε, μα κάθε, περίπτωση;
Yes. Always two thirty. :dance2::dance2::laugh::lol:

Master Handbook of Acoustics
Προ αμνημονεύτων ετών, μου το έδωσε δώρο ο Ζαπάντης. Τυπωμένο χαρτί, όχι πιντιέφ.

Αίσχος.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.984
Reaction score
11.438
Σωστά όλα αυτά και μπράβο σας που βάζετε και τεκμηριωμένες πηγές. Δεν έχω δει σοβαρό studio (live room ή control/mastering room) με χαλί.

Υπάρχει ένα αλλά: Αν τα ηχεία μας είναι κοντά στο πάτωμα και αν το RT60 του δωματίου το επιτρέπει, ένα παχί χαλί κόβει την πρώτη ανάκλαση μεσο/υψηλών από το πάτωμα. Ακόμη καλύτερα 5-10 εκ. αριθερμ μπροστά από κάθε ηχείο (οκ, δύσκολο αισθητικά αλλά πιο αποτλεσματικό και στοχευμένο ώστε να κόβει ανάκλαση χωρίς να επηρεάζει ιδιαίτερα το RT60).

Η πρώτη ανάκλαση από το πάτωμα κάνει μπαμ στο διάγραμμα impulse - ETC, όλα τα δωμάτια την έχουν και δε φεύγει αλλιώς. Αυτός είναι ένας λόγος που τα σοβαρά mastering rooms έχουν τα ηχεία ψηλά ώστε όσο είναι δυνατό να φτάνει εξασθεν. ενέργεια στο πάτωμα και να ανακλάται ακόμη λιγότερη. (Φυσικά, έτσι φτάνει πιο πολλή ενέργεια στην οροφή αλλά εκεί είναι πιο εύκολα αντιμετωπίσιμη. Επίσης, εκεί έχουν πρόβλημα με την ανάκλαση από την κονσόλα.)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.114
Νομίζω ότι το λάθος τοποθέτησης των ηχείων στο δάπεδο είναι το αρχικό πρόβλημα.

Βέβαια είναι δεδομένο, πήρες το 801, που θα το βάλεις, στο ταβάνι; Χαχαχαχαχα, όχι, όλα στο δάπεδο.

Βεβαίως αυτό είναι λάθος τοποθέτηση.

Το σωστό είναι το γούφερ να βρίσκεται στη μέση του ύψους του δωματίου, οπότε θα γλυτώσεις και σημαντικό τμήμα των στάσιμων του ταβανιού.

Το ηχειακι βέβαια, στραμμένο προς εσένα, να σε κοιτάει στην ευθεία.

Εμείς έχουμε πάρει γραμμή το τουιτερ στο ύψος των αυτιών. Διαφωνώ κύριε πρόεδρε, ενίσταμαι.:p
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.892
Reaction score
85.092
Νομίζω ότι το λάθος τοποθέτησης των ηχείων στο δάπεδο είναι το αρχικό πρόβλημα.

Βέβαια είναι δεδομένο, πήρες το 801, που θα το βάλεις, στο ταβάνι; Χαχαχαχαχα, όχι, όλα στο δάπεδο.

Βεβαίως αυτό είναι λάθος τοποθέτηση.

Το σωστό είναι το γούφερ να βρίσκεται στη μέση του ύψους του δωματίου, οπότε θα γλυτώσεις και σημαντικό τμήμα των στάσιμων του ταβανιού.

Το ηχειακι βέβαια, στραμμένο προς εσένα, να σε κοιτάει στην ευθεία.

Εμείς έχουμε πάρει γραμμή το τουιτερ στο ύψος των αυτιών. Διαφωνώ κύριε πρόεδρε, ενίσταμαι.:p
Εδώ θα διαφωνήσω.
Το δικάναλο πέθανε. Πρέπει να σκεφτόμαστε με όρους πολυκάναλου, και μάλιστα immersive.
Τα ηχεία “εδάφους” πρέπει να βρίσκονται στο έδαφος για να ξεχωρίζει η πληροφορία ύψους απο τα ηχεία οροφής.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.917
Μηνύματα
2.956.051
Members
38.261
Νεότερο μέλος
eypsi
Top