Πλεούμενα και χόμπι της θάλασσας

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.294
Reaction score
8.892
Υπάρχουν ακόμα οι θεοί; Δεν είχα ποτέ, αλλά (ανάλογα την εποχή) έφτιαχναν καλές βάρκες.
Θύμησε μου όταν βρεθούμε από κοντά να σου πω ωραίες ιστορίες.;)
 


MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.252
Reaction score
1.163
Εχθές το απόγευμα ήμουν στον Καρτελιά, άφησα την φιάλη μου για υδροστατικό έλεγχο, και το σακάκι της στολής για ''άνοιγμα'', γιατί έχω πάρει κάποια κιλάκια τελευταία! :D 3 Ιουλίου ανεβαίνω Καμμένα με το βαρκάκι μου, για ξεσκούριασμα!!!
 

Attachments



melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.253
Δηλαδή πόσο V πρέπει να είναι η γάστρα για τις ελληνικές θάλασσες;
Καλό θα είναι οι τεχνικές προδιαγραφές να συνοδεύονται και από συγκεκριμένα μοντέλα που τις εφαρμόζουν.
Ως γνωστόν σαν τις Ελληνικές θάλασσες δεν έχει πουθενά :D
 



P

PMC

Guest
Ελληνικά και πολύ καλά.


http://www.technohull.com/
[DOUBLEPOST=1528314690][/DOUBLEPOST]
Αγ. Ρωμανός ?
Κύθνος κολόνα και απόκρουση
[DOUBLEPOST=1528315001][/DOUBLEPOST]Επισεις ....αναφέρθηκε πριν για την https://www.bostonwhaler.com/
Η εταιρία είναι κορυφαία παγκοσμίως .
Τα σκάφη της είναι αβυθιστα.
Απλά εδώ στην Ελλάδα παίρναμε τα σκάφη από την σειρά των ντινγκι της Boston και νομίζαμε ότι έχουμε πάρει σκαφαρα..... υπάρχουν σειρές όπως η outrage και η conquest που δεν παίζονται !
 

P

PMC

Guest
Δηλαδή πόσο V πρέπει να είναι η γάστρα για τις ελληνικές θάλασσες;
Καλό θα είναι οι τεχνικές προδιαγραφές να συνοδεύονται και από συγκεκριμένα μοντέλα που τις εφαρμόζουν.
Ως γνωστόν σαν τις Ελληνικές θάλασσες δεν έχει πουθενά :D
Το v των ταχύπλοων σκαφών είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων.
Όταν λέμε ελληνικές θάλασσες τι ακριβώς εννοούμε ?
Ότι σκάφος και να έχεις είναι αδύνατο να πας κόντρα στο κύμα από τα 5 μποφόρ και πάνω .
Δεν θα μπορείς να πλαναρεις
Το μεγάλο v υποτίθεται ότι κάνει την βουτιά στο κύμα ποιο ομαλή .
Το θέμα είναι ότι με μεγάλο κυματισμό θέλει προσαρμογή στο τιμονεμα.
Σε μεγάλο κύμα είναι προτιμότερο μικρό σκάφος ώστε να σου προσφέρει την δυνατότητα του ελιγμού ανάμεσα στα κύματα.( για πάνω από 6 μποφόρ ιδανικό μήκος σκαφους 6,4 μέτρα.)

Γενικά θέλει εμπειρία .
Τα ταχύπλοα αγαπάνε την μπουνάτσα.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.253
Το v των ταχύπλοων σκαφών είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων.
Όταν λέμε ελληνικές θάλασσες τι ακριβώς εννοούμε ?
Ότι σκάφος και να έχεις είναι αδύνατο να πας κόντρα στο κύμα από τα 5 μποφόρ και πάνω .
Δεν θα μπορείς να πλαναρεις
Το μεγάλο v υποτίθεται ότι κάνει την βουτιά στο κύμα ποιο ομαλή .
Το θέμα είναι ότι με μεγάλο κυματισμό θέλει προσαρμογή στο τιμονεμα.
Σε μεγάλο κύμα είναι προτιμότερο μικρό σκάφος ώστε να σου προσφέρει την δυνατότητα του ελιγμού ανάμεσα στα κύματα.( για πάνω από 6 μποφόρ ιδανικό μήκος σκαφους 6,4 μέτρα.)

Γενικά θέλει εμπειρία .
Τα ταχύπλοα αγαπάνε την μπουνάτσα.
Δεν έχω γνώση για το τι διαφορετικό μπορεί να έχει η ελληνική θάλασσα από άλλες. Τελείως εμπειρικά ξέρω ότι το καλοκαίρι στο αιγαίο έχουμε μελτέμια και ότι στο σαρωνικό γενικά δεν έχει μεγάλα κύματα. :)

Από τις διάφορες κουβέντες μέχρι τώρα νομίζω ότι το δίλημμα καταλήγει μεταξύ σκαφών εκτοπίσματος τύπου ιστιοπλοϊκών και σκαφών που πάνε πλανάροντας πάνω από τα κύματα. Αν το έχω καταλάβει σωστά :oops:

Τα πρώτα πάνε αργά και με κάθε καιρό και πιο οικονομικά τα δεύτερα γρήγορα, πιο οικονομικά αλλά μέχρι ενός ορίου θάλασσας που μετά δεν έχει καθόλου πλάκα.

ποιος τύπος είναι άραγε ο καταλληλότερος για εντός σαρωνικού ολιγοήμερες εξορμήσεις και ποιος για να βγει κανείς ανοικτά στο αιγαίο (Κυκλάδες κλπ);
 
  • Like
Reactions: PMC

Μηνύματα
30.074
Reaction score
24.378
H ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΓΑΣΤΡΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΒΑΘΥ ΒΕ ΚΑΙ

ΙΣΙΩΝΕΙ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΕΩΣ ΠΙΣΩ.
 

P

PMC

Guest
Δεν έχω γνώση για το τι διαφορετικό μπορεί να έχει η ελληνική θάλασσα από άλλες. Τελείως εμπειρικά ξέρω ότι το καλοκαίρι στο αιγαίο έχουμε μελτέμια και ότι στο σαρωνικό γενικά δεν έχει μεγάλα κύματα. :)
Στο Αιγαίο σε αντίθεση με αλλά μεγάλα πελάγη είναι πιο εύκολος ο σχηματισμός κύματος με σχετικά μεγάλο ύψος και μικρή απόσταση των κυμάτων μεταξύ τους.( λόγο τον δυνατών ανέμων αλλά και των πολλών νησιών )
Σε αλλά πελάγη στο ίδιο ύψος κύματος έχουμε μεγαλύτερη απόσταση κύμα από κύμα.( ανεβαίνεις και κατεβαίνεις ....δεν καρφώνεις )
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.253
Στο Αιγαίο σε αντίθεση με αλλά μεγάλα πελάγη είναι πιο εύκολος ο σχηματισμός κύματος με σχετικά μεγάλο ύψος και μικρή απόσταση των κυμάτων μεταξύ τους.( λόγο τον δυνατών ανέμων αλλά και των πολλών νησιών )
Σε αλλά πελάγη στο ίδιο ύψος κύματος έχουμε μεγαλύτερη απόσταση κύμα από κύμα.( ανεβαίνεις και κατεβαίνεις ....δεν καρφώνεις )
όταν λέω εγώ ότι πρέπει να μεταναστεύσουμε οι άλλοι νομίζουν ότι είμαι αντισυριζα :laugh:
 

P

PMC

Guest
Από τις διάφορες κουβέντες μέχρι τώρα νομίζω ότι το δίλημμα καταλήγει μεταξύ σκαφών εκτοπίσματος τύπου ιστιοπλοϊκών και σκαφών που πάνε πλανάροντας πάνω από τα κύματα. Αν το έχω καταλάβει σωστά :oops:

Αν το ταχύπλοο δεν πλαναρει (λόγο του ότι θα καρφώνει στα κύματα ) θα πηγαίνει ίδια ταχύτητα με το ιςτιοπλοικο. ( φουσκωτό 10μετρο στο Αιγαίο με 8 μποφόρ ορτσα θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα μέχρι 9 κόμβους .....αν πάει πιο γρήγορα θα σπάσει.)

Μια άλλη διαφορα είναι η εξής....
Το ταχύπλοο όταν έχει κύμα παλαντζαρει.( γέρνει ποτέ προς τα δεξιά και ποτέ προς τα αριστερά )
Το ιςτιοπλοικο ποτέ. Η δύναμη του αέρα στα πανιά δεν το αφήνει να παλαντζαρει.

Γενικά αποφασίζεις για ταχύπλοο άρα χαίρεσαι στην μπουνάτσα
Ιςτιοπλοικο πας παντού υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αλλά κλαις στην μπουνάτσα ( όταν σε περνάνε αυτοι με τα ταχύπλοα ). Χαχαχα
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.253
Αν το ταχύπλοο δεν πλαναρει (λόγο του ότι θα καρφώνει στα κύματα ) θα πηγαίνει ίδια ταχύτητα με το ιςτιοπλοικο. ( φουσκωτό 10μετρο στο Αιγαίο με 8 μποφόρ ορτσα θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα μέχρι 9 κόμβους .....αν πάει πιο γρήγορα θα σπάσει.)

Μια άλλη διαφορα είναι η εξής....
Το ταχύπλοο όταν έχει κύμα παλαντζαρει.( γέρνει ποτέ προς τα δεξιά και ποτέ προς τα αριστερά )
Το ιςτιοπλοικο ποτέ. Η δύναμη του αέρα στα πανιά δεν το αφήνει να παλαντζαρει.

Γενικά αποφασίζεις για ταχύπλοο άρα χαίρεσαι στην μπουνάτσα
Ιςτιοπλοικο πας παντού υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αλλά κλαις στην μπουνάτσα ( όταν σε περνάνε αυτοι με τα ταχύπλοα ). Χαχαχα
πάντως με το καταμαράν που έπλεα τς προάλλες μας πέρναγαν τα ιστιοπλοϊκά :laugh::laugh::laugh: με μηχανές και οι δύο :D
μας έκανε οικονομία ο skipper :)

ΥΓ τετραήμερο στο σαρωνικό, Άλιμος -Αίγινα - Ύδρα - Πόρος - Άλιμος με ένα μικρό κομμάτι την πρώτη μέρα με πανί, απολογισμός καυσίμων €125 :thumbsup:
 
  • Like
Reactions: PMC

Μηνύματα
537
Reaction score
2.390
Η έννοια «ελληνική θάλασσα» έχει κάποιο νόημα ως κυματισμός του Αιγαίου αποκλειστικά.

Το Αιγαίο αρχιπέλαγος έχει ιδιαιτερότητες. Η βασική ιδιαιτερότητα είναι η «κοντοθαλασσιά» και ο ακανόνιστος κυματισμός («αντιμάμαλο» - στο Κάβο Ντόρο φτάνει μίλια από την ακτή)

Δηλαδή τα κύματα είναι σε μικρή απόσταση το ένα από το άλλο σε σχέση περίπου 1/7έως 1/ 9.
Που σημαίνει ότι αν έχουμε ένα μέτρο κύμα η απόσταση μεταξύ των κυμάτων (στο ανοιχτό Αιγαίο) είναι 7-9 μέτρα (το ένα από το επόμενο).

Αυτό συμβαίνει γιατί για να αναπτυχθεί ο πλήρης κυματισμός που αντιστοιχεί σε κάποια συγκεκριμένη στάθμη ανέμου (πχ, 6Β) απαιτούνται τουλάχιστον 30-40 ν.μίλια ανοιχτής ανεμπόδιστης θάλασσας στην πορεία του ανέμου . Αυτό δεν συμβαίνει στο Αιγαίο λόγω των πάρα πολλών νησιών του αρχιπελάγους οπότε ο κυματισμός αναπτύσσεται ακανόνιστος – ανακλώμενος και χωρίς τις μέγιστες θεωρητικές τιμές του κυματισμού (μήκος και ύψος κύματος).

Το ωκεάνιο κύμα έχει συντελεστές περίπου 1/15 έως 1/20 (δηλαδή ένα κύμα 5 μέτρων απέχει 80-100 μέτρα από το επόμενο). Και γενικά κανονικό κυματισμό.

Με την λογική αυτή εξηγείται αυτό που είπε ο φίλος παραπάνω ότι ένα σκάφος 6-7 μέτρων ταχύπλοο κινείται σχετικά πιο εύκολα στο Αιγαίο ανεβοκατεβαίνοντας τα κύματα

Αν κάτι δεν θυμάμαι καλά ας με διορθώσει κάποιος .

Γενικά πιστεύω (πλέον) ότι ταχύτητα και θάλασσα δεν πάνε μαζί. Είμαι σταθερός οπαδός της αργής βαπορίσιας πλεύσης βυθίσματος για πολλούς λόγους.

Υγ Επίσης συμφωνώ απόλυτα για όσα γράφει ο φίλος παραπάνω γιά τα BW σκάφη -
 
Last edited:

P

PMC

Guest
πάντως με το καταμαράν που έπλεα τς προάλλες μας πέρναγαν τα ιστιοπλοϊκά :laugh::laugh::laugh: με μηχανές και οι δύο :D
μας έκανε οικονομία ο skipper :)

Το καταμαράν είναι μια άλλη ιστορία ...
Άνετοι χώροι.
Δεν γέρνει ( για όσους δεν τους αρέσει ...)
Ιδανικό για πλαγιοδρομιες.( δεν πάνε ορτσα).
Γρηγορότερη πλεύση ( από μονοχαλ ίδιου μήκους ).
Ρίχνει άγκυρα σε ρηχά νερά...( τα ιστιοπλοϊκά θέλουν από 2 μέτρα βάθος και πάνω)
Και αλλά....

Με Τριμαραν( 33 πόδια φουλ καρμπον 600 κιλά ) έχω πιάσει 24 μίλια .
[DOUBLEPOST=1528320165][/DOUBLEPOST]
8F32113A-4DC5-48A8-B957-57EF0881F7BC.jpeg
EE6B8BDE-A732-4205-9FBA-CAF4FC4D85E7.jpeg
 

Μηνύματα
77
Reaction score
141
φουσκωτό 10μετρο στο Αιγαίο με 8 μποφόρ ορτσα
8bf είναι κυμα 6-7μ ύψος, δηλαδη κτισμα διωροφο και βαλε. Είναι εγκληματικό να βγεις με τέτοιο καιρο με μικρο σκαφος, εκτός αν εισαι απολυτως βεβαιος ότι ξερεις τι κάνεις.
Πιστεύω οτι ο βασικότερος κανονας ασφαλείας στη θαλασσα ειναι ενας. Παντα κοιτας την προγνωση καιρου και ποτε δεν ρισκάρεις να πέσεις σε συνθήκεςπου ξεπερνουν τις δυνατοτητες τις δικες σου και του σκαφους σου.
Όλοι οσοι ασχολουνται με τη θάλασσα εχουν να λενε ιστοριες για σκυλοπνιγματα και εφταρια και πως τη γλιτωσαν κλπ, είναι αγαπημένο θεμα συζητησης, οπως οι εμπειριες του στρατου. Εμένα να μου λειπει το βυσσινο.
 

P

PMC

Guest
8bf είναι κυμα 6-7μ ύψος, δηλαδη κτισμα διωροφο και βαλε. Είναι εγκληματικό να βγεις με τέτοιο καιρο με μικρο σκαφος, εκτός αν εισαι απολυτως βεβαιος ότι ξερεις τι κάνεις.
Πιστεύω οτι ο βασικότερος κανονας ασφαλείας στη θαλασσα ειναι ενας. Παντα κοιτας την προγνωση καιρου και ποτε δεν ρισκάρεις να πέσεις σε συνθήκεςπου ξεπερνουν τις δυνατοτητες τις δικες σου και του σκαφους σου.
Όλοι οσοι ασχολουνται με τη θάλασσα εχουν να λενε ιστοριες για σκυλοπνιγματα και εφταρια και πως τη γλιτωσαν κλπ, είναι αγαπημένο θεμα συζητησης, οπως οι εμπειριες του στρατου. Εμένα να μου λειπει το βυσσινο.
Και όμως ....με ιςτιοπλοικο φτιάχνεις μακαρόνια !
 

Μηνύματα
30.074
Reaction score
24.378
Και όμως ....με ιςτιοπλοικο φτιάχνεις μακαρόνια !

ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΡΑΠΑΤΣΑΔΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ......:D

ΕΙΧΑ ΝΑ ΑΝΕΒΩ ΣΕ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ 22 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΒΗΚΑ ΠΕΡΣΙ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΑΓΡΙΑ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ.....

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΤΖΙΑ-ΚΥΘΝΟΣ ΜΕ 6 ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ 7 ΒΒΑ.

Η ΠΡΩΤΗ ΣΦΑΛΙΑΡΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΣΤΗΛΕΣ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΗ

ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΚΡΟ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΥ. ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΜΙΣΟΚΑΤΕΒΑΣΜΕΝΗ ΜΑΤΣΑ ΜΕ

ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΜΕ 8Κ.

ΖΑΛΙΣΤΗΚΑ ΣΑΝ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΣΥΝΗΡΘΑ ΣΤΙΣ ΚΟΛΟΝΕΣ.

ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΜΥΤΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΥ ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ 37ΑΡΙ

ΚΑΙ ΙΔΙΟ ΚΑΙΡΟ ΤΟ ΜΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΠΗΓΑΙΝΕ ΜΕ 24Μ ΚΑΙ ΤΟ

GPS ME 19M.... ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟ ΡΕΥΜΑ ΜΙΛΑΜΕ.

ΣΤΟΝ ΓΥΡΙΣΜΟ ΠΑΛΙ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΑΛΛΑ ΕΦΑΓΑ ΔΥΟ ΓΕΡΑ ΜΠΟΥΓΕΛΑ ΚΑΙ

ΣΥΝΗΡΘΑ.. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΜΕ 35-40 ΚΟΜΒΟΥΣ

ΣΤΟ ΓΕΜΑΤΟ 6ΑΡΙ. ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΜΕ ΠΡΟΩΣΗ ΑΡΝΕΣΟΝ ΚΛΠ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.396
Μηνύματα
2.901.457
Members
38.036
Νεότερο μέλος
ChristosM
Top