Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Καταλαβαίνω που το πας, αλλά έχω σοβαρές αντιρρήσεις για το σκεπτικό, και εξηγούμαι:Δεν διαφωνούμε πουθενά.
Εκμαιεύω τις αποκρίσεις των πιο απαιτητικών σε μπάσο ηχείων.
Αυτές: "-10 γύρω στους 40 τα 10ιντσα. Και -3 στους 55-60Hz ."
Πράγματι... Εγώ ζητώ συγγνώμηΤο offtopic παει συννεφο...........
Για κάποιον μυστήριο λόγο έκατσα και είδα όλη την παρουσίαση.Και πολύ καλά κάνεις.
Αν έκανες φυσική στο σχολείο θα έπρεπε να ήξερες γιατι.Το offtopic παει συννεφο...........
Ενα βασικο που δεν αναφερει κανεις για τα συναυλιακα μεγαφωνα-συστηματα ειναι η αποσταση. Οι χαμηλες μια χαρα ακουγονται γιατι εχουν χωρο να απλωσουν για να ακουστουν. Μια ελαχιστη κινηση απο ενα υπογουφερ 18" που συνηθως δεν ειναι ποτε μονο του ειναι ικανο να σε παει βολτα οταν κατσεις εκει που πρεπει και οχι μπροστα του. Στο συστημα της Meyer που ειχα ως DJ σε γνωστο μαγαζι της παλαιας νυχτερινης αθηνας τα 4χ18 " που ειχε η καθε μοναδα του συστηματος οταν περναγες απο μπροστα τους ουτε που καταλαβανες κατι, απλα τα εβλεπες να παλονται οταν ομως εφευγες και πηγαινες στα 10 μετρα δεν ηξερες απο που σου ερχοταν ,και γιατι σου κουνιωντουσαν τα μεσα σου.
Λαθος υφος εχει το σχολιο σου.Αν έκανες φυσική στο σχολείο θα έπρεπε να ήξερες γιατι.
Δεν έχει ύφος καθόλου. Απλό σχόλιο είναι. Ύλη τρίτης Λυκείου : Κύματα.Λαθος υφος εχει το σχολιο σου.
Μήπως σε κάθε post πρέπει να αναρτούμε και διαγράμματα για να δικαιολογούνται αυτά που γράφουμε; Απο αυτό που έγραψα ποιο είναι το νόημα,που θέλεις και τεχνική διατύπωση ; Ναι το μήκος κύματος των χαμηλών συχνοτήτων είναι μεγάλο και μεγαλώνει όσο χαμηλώνει η συχνότητα σε Hz . Για αυτό και στα περισσότερα σαλόνια των 20-30 τετραγωνικών δεν μπορείς να ακούσεις χαμηλές συχνότητες,δεν φτάνει η απόσταση.Δεν έχει ύφος καθόλου. Απλό σχόλιο είναι. Ύλη τρίτης Λυκείου : Κύματα.
Μήπως σε κάθε post πρέπει να αναρτούμε και διαγράμματα για να δικαιολογούνται αυτά που γράφουμε; Απο αυτό που έγραψα ποιο είναι το νόημα,που θέλεις και τεχνική διατύπωση ; Ναι το μήκος κύματος των χαμηλών συχνοτήτων είναι μεγάλο και μεγαλώνει όσο χαμηλώνει η συχνότητα σε Hz . Για αυτό και στα περισσότερα σαλόνια των 20-30 τετραγωνικών δεν μπορείς να ακούσεις χαμηλές συχνότητες,δεν φτάνει η απόσταση.
Δεν ισχύουν αυτά παιδιά (τουλάχιστον έτσι όπως τα γράφετε).Η μικρότερη απόσταση για να ακούσεις μια συχνότητα όπως τα 20 Hz καθαρά είναι η μισή από αυτή που υπολογίζεις διότι στην πράξη εφαρμόζεται η θεωρία του μισού μήκους κύματος (half wave length theory).
Στην πράξη μπορείς να ακούσεις και σε μικρότερους χώρους αλλά όχι το κυρίως κύμα αλλά ανακλάσεις.
Αν ο χώρος είναι περιποιημένος το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ικανοποιητικό.
Τέλος υπάρχουν και τα near field subwoofers τα οποία σύμφωνα με την θεωρία αναπαράγουν χαμηλες συχνότητες σε μικρούς χώρους.
The ear canal (external acoustic meatus, external auditory meatus, EAM; Latin: meatus acusticus externus) is a tube running from the outer ear to the middle ear. The adult human ear canal extends from the pinna to the eardrum and is about 2.5 centimetres (1 in) in length and 0.7 centimetres (0.3 in) in diameter.
Επιπλέον, γράφοντας το παραπάνω είναι σα να ισχυρίζεσαι ότι ένας χώρος με μέγιστη διάσταση μικρότερη από το ήμισυ του μήκους κύματος μιας συγκεκριμένης συχνότητας, είναι ταυτόχρονα πολύ μικρός ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί το εν λόγω κύμα αλλά ταυτόχρονα αρκετά μεγάλος ώστε το εν λόγω κύμα να υποστεί και ανακλάσεις.Η μικρότερη απόσταση για να ακούσεις μια συχνότητα όπως τα 20 Hz καθαρά είναι η μισή από αυτή που υπολογίζεις διότι στην πράξη εφαρμόζεται η θεωρία του μισού μήκους κύματος (half wave length theory).
Στην πράξη μπορείς να ακούσεις και σε μικρότερους χώρους αλλά όχι το κυρίως κύμα αλλά ανακλάσεις.
Αν ο χώρος είναι περιποιημένος το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ικανοποιητικό.
Τέλος υπάρχουν και τα near field subwoofers τα οποία σύμφωνα με την θεωρία αναπαράγουν χαμηλες συχνότητες σε μικρούς χώρους.
Και πολύ καλά κάνεις.
Για κάποιον μυστήριο λόγο έκατσα και είδα όλη την παρουσίαση.
Για να μην μπείτε και εσείς στον κόπο, σας παρουσιάζω τα δυο σημαντικά σημεία της:
Snapshot:
View attachment 98607
Και δεύτερο σημείο, στο 47:05
“We should be able to see anything that we hear in the waveform. We just have to know what to look for, and how to analyze for it. “
Και το κεντρικό μήνυμα της ομιλίας ειναι πως χρειαζόμαστε πιο αναλυτικά και διεξοδικά specs.
Αυτά.
Εξαιρετικά....
Οι χαμηλές συχνότητες παίζουν και ακούγονται και σε μικρούς χώρους.
Και για να'χουμε και μία βάση στο μυαλό μας:Παρακαλώ!
Βέβαια άλλη ποιότητα του πρωτογενούς χαμηλού και άλλη του δευτερογενούς και τα προβλήματα που δημιουργεί στον χώρο.
Με ένα κλασσικό ηχείο σε γωνία, 100% ανακλαστικούς τοίχους και δεδομένου ότι εκπέμπει μπάσα σφαιρικά, θα έλεγα ότι η άμεσα εκπεμπόμενη ενέργεια είναι το 1/8 της συνολικής. Ή και λιγότερο αν σκεφτούμε ότι αυτό το 1/8 επίσης ανακλάται αρκετές φορές πριν σβήσει.Και για να'χουμε και μία βάση στο μυαλό μας:
Ερώτηση Νο.1: τι ποσοστό του χαμηλού που ακούμε στο χώρο μας προέρχεται από άμεση και τι από έμμεση ακτινοβολία;
(Άμεση από το μεγάφωνο στην ευθεία, έμμεση από τις ανακλάσεις στα δωμικά στοιχεία του χώρου).
ΥΓ. Απαντήσεις με ποσοστό άμεσης >20%, δε γίνονται αποδεκτές. (Εκτός κι αν μιλάμε για καρδιοειδές, και ιδίως για αρεϊ με καρδιοειδή λοβό, δηλαδή εντοιχιζόμενο)
Ερώτηση Νο.2: προβλήματα του χώρου υπάρχουν αν χρησιμοποιηθούν 4 ή 8 σαμπ στις προβλεπόμενες κατά χάρμαν γκρουπ θέσεις;;
Δεν γίνονται αυτά.αφού οι συχνότητες κάτω από τα 200hz και ειδικά οι πιο χαμηλές περνάνε κατευθειαν στο έσω αυτί και τον κοχλία.
Πολύ μικρό ποσοστό ειδικά σε μικρούς χώρους.Και για να'χουμε και μία βάση στο μυαλό μας:
Ερώτηση Νο.1: τι ποσοστό του χαμηλού που ακούμε στο χώρο μας προέρχεται από άμεση και τι από έμμεση ακτινοβολία;
(Άμεση από το μεγάφωνο στην ευθεία, έμμεση από τις ανακλάσεις στα δωμικά στοιχεία του χώρου).
ΥΓ. Απαντήσεις με ποσοστό άμεσης >20%, δε γίνονται αποδεκτές. (Εκτός κι αν μιλάμε για καρδιοειδές, και ιδίως για αρεϊ με καρδιοειδή λοβό, δηλαδή εντοιχιζόμενο)
Ερώτηση Νο.2: προβλήματα του χώρου υπάρχουν αν χρησιμοποιηθούν 4 ή 8 σαμπ στις προβλεπόμενες κατά χάρμαν γκρουπ θέσεις;;
Αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει, σε θεωρητικό επίπεδο. Όπως όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί έτσι κι η ακοή μας διαφέρει. Όχι μόνο το όργανο αλλά και η αντίληψη. Για ποιο λόγο λοιπόν γίνεται τόση φασαρία για αντικειμενικές σταθερές σε ηχητικά συστήματα?… Κι επειδή όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν ίδια αυτιά, άλλοι πιο μεγάλο πτερύγιο, άλλοι πιο φαρδύ χωνί, δεν ακούν όλοι το ίδιο…