Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
...
Στο τελος θα βγάλουν μαλλιά και στα χέρια πέραν από τις γλώσσες τους οι γνωστοί άγνωστοι ...
Είπαμε έχει βγει νόμος για τα σαμπς... Θα αρχίσουν τα πρόστιμα... :laugh:
Επί τη ευκαιρία,ας πέσει λοιπόν ένα εικονικό πρόστιμο στους...λαμπάτους - οι οποίοι έστω και αν δεν μας έκαναν κάτι συγκεκριμένο,έτσι τους αξίζει αφού έχουν στην πλειοψηφία λερωμένη τη...φωλιά ισχύος τους.

Πρώτα όμως,σύντομη τοποθέτηση σε πλαίσιο εννοιολογικής συνάφειας : Η σημερινή ημέρα κύλησε στο Lugano,πρώτα με επίσκεψη στην έκθεση Ligne de Vie με έργα του Rene Magritte στο τοπικό μουσείο και κατόπιν σε διάφορα αξιοθέατα και καταστήματα της περιοχής.Φρόντισα δε οι διαδρομές να περνάνε σε τακτά χρονικά διαστήματα από την Piazza Della Riforma κοντά στην παραλία της λίμνης,όπου μπροστά από το υποκατάστημα της τράπεζας UBS ήταν στημένη υπαίθρια πλήρης ορχήστρα να εκτελεί δημοφιλή κλασσικά και τζαζ κομμάτια μέχρι και...Αfrica των Toto με ζωηρή παρουσία των τυμπάνων.Η δε αίσθηση εκτόνωσης από τα ακουστικά όργανα στο πλαίσιο του συνόλου μου έφερε στο νου το υποτιθέμενο...ηθικόν πλεονέκτημα των λυχνιακών ενισχυτών...

Σε συνάρτηση με τα φασματικά δεδομένα που δημοσίευσε ο DF και τα σχόλια του Ear,συνάγεται ότι η κατάσταση ως προς τη συμπαθή κατηγορία ενισχυτικών είναι ουσιαστικώς πολύ δυσχερέστερη απ'όσο φανταζόμαστε...

Ας ληφθούν ενδεικτικώς δημοσιευμένα διαγράμματα ποσοστών παραμόρφωσης(+θόρυβος) σε συνάρτηση με τη συχνότητα σε τρέχοντα σεβαστά και ακριβά κυρίως μοντέλα :
Jadis JA-200 monoblock Μκ.2

Γραμμικά όρια παραμόρφωσης στις επίμαχες πρώτες οκτάβες μπορεί να τηρούνται φαινομενικώς μέχρι και για φορτίο 2 Ωμ (από την αντίστοιχη τάπα εξόδου),αλλά στοιχειώδης επεξεργασία των αναγραφόμενων δεδομένων (Volt τάσης εφηρμοσμένα σε τιμή φορτίου αναφοράς) χάρη στο νόμο του Ωμ φανερώνει ότι ανταποκρίνονται τα όρια σε τιμές ισχύος που δεν θα ξεπερνούν τα...8 Watt .
Ας μη λογαριάσουμε τι συμβαίνει ακολούθως στη ζώνη της...αγνότητος κατά τις υψηλές οκτάβες.

Jadis JA-200 mk.1

Έξαίρετο παράδειγμα της επίκλησης για το μαγικό ΄΄πρώτο Watt΄΄,αφού τα γραμμικά όρια θα ισχύουν σε τιμές αποδιδόμενης ισχύος μετρούμενες με τα δάκτυλα ενός χεριού...

Audio Research Reference-160 monoblock

Εδώ τα πράγματα δεν είναι καθόλου ρόδινα : Ήδη σε τάξη φορτίου 8 Ωμ ,ο υπολογισμός χάρη στην Ωμική εξίσωση δείχνει πως η παραμόρφωση ξεφεύγει των γραμμικών ορίων από ιλιγγιώδεις τιμές αποδιδόμενης ισχύος γύρω στα...20 Watt.

Doshi V3.0 monoblocks

Ομοίως,η γραμμικότητα σε τιμή ισχύος άνω των 20 Watt παραμένει...ευσεβής πόθος.

Από ενισχυτές τιτλοφορούμενους Linear Tube Audio θα περίμενε ο καλοπροαίρετος κάποια ανώτερη γραμμικότητα...

Κι εδώ όμως,η γραμμικότητα σε αποδιδόμενη ισχύ άνω των 10Watt πάει βόλτα εις τας...εξοχάς.

Primaluna Prologue Premium

Εδώ πλέον είναι ΄΄τερματισμένο΄΄,αφού δεν έχουμε ούτε το...γραμμικόν πρώτο Watt ισχύος.
Thoress 300b monoblock

Μαγώ το βινυλιωμένο μου κέρατο,αυτός ο ενισχυτής - που σημειωτέον είχε ευχάριστο παίξιμο ως κομμάτι σχετικών εκθεσιακών setup - δεν θα οδηγεί γραμμικώς ούτε...ακουστικά.:p

"Δεν περιγράφω άλλο..." ύστερα από τέτοια...πολιτισμική καταπληξία.

Με τέτοια δεδομένα γραμμικότητος,ας αναλογιστούμε πόσο πλημμελώς θα γίνεται η οδήγηση μεγαφώνων χαμηλών - και δη παραλληλισμένων όπου θα ίσχυε πτώση φορτίου - σε απαιτούμενες στάθμες άνω της σιγανής ομιλίας.

Παρά τις ονομαστικές τιμές ισχύος που θα προδιέθεταν σαφώς για υποτυπώδεις δυνατότητες,τέτοια μετρητικά δεδομένα δεν θα επέτρεπαν γραμμική συμπεριφορά του συνόλου ούτε στη ζώνη των 70-80 dB μέσης στάθμης στη θέση ακρόασης.Για τυπικά παθητικά ηχεία της αγοράς με συνηθισμένα χαρακτηριστικά βεβαίως.

Όσοι έχουν σοβαρές αντιρρήσεις στα επιχειρήματα μπορούν να τις διατυπώσουν εδώ και σύντομα,αλλιώς ας κρατήσουν για πάντα (και παντού) σιωπή - αφού έτσι και αλλιώς η συμβίωση με λάμπες ισοδυναμεί με...γαμήλιο μυστήριον.:sneaky:

Όσοι δε θα ισχυρίζονταν πως δεν γίνονται κατανοητά τα επιχειρήματα,τα παράπονά τους στη...Λόλα - η οποία ως γνωστόν τα καταλαβαίνει καλά όλα.
 
Last edited:

A

AKARL

Guest
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
Πρώτα όμως,σύντομη τοποθέτηση σε πλαίσιο συνάφειας : Η σημερινή ημέρα κύλησε στο Lugano,πρώτα με επίσκεψη στην έκθεση Ligne de Vie με έργα του Rene Magritte στο τοπικό μουσείο και κατόπιν σε διάφορα αξιοθέατα και καταστήματα της περιοχής.
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
F@ckin' Speechless and ...
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
446
Απο οτι ξερω, η μεση πραμορφωση ενος οποιουδηποτε καλου ηχειου ειναι 2-3%+
Οποτε Το 1-3% παραμορφωση, γιατι ειναι κατι το οποιο κανει εναν ενυσχητη αχρηστο ενω στα ηχεια δεν το συζηταμε;
Η παραμορφωση στην πραξη, σε αυτα τα νουμερα , τι επιδραση εχει στον ηχο; Πχ τι επιδραση εχει , πρακτικα, στην αναπαραγωγη μιας καλης και τι στην αναπαραγωγη μιας κακης ηχογραφησης;
Θελω να πω, μηπως υπο προυποθεσεις, η συγκεκριμενη παραμορφωση ειναι κατι το επιθυμητο;
 

Μηνύματα
131
Reaction score
165
Ωραία παρουσίαση ειλικρινά, όπως πολλές που άπτονται σε τεχνικά θέματα.
Πρόσφατα ο D' Agostino έδωσε μία ολιγόλεπτη συνέντευξη και αναπτύσει πολύ σύντομα και κατανοητά τι κατάλαβε ο ίδιος από τη μακρά του πορεία στο σχεδιασμό κυκλωμάτων και στις απόλυτες μετρήσεις.
Έχει κάποιο ενδιαφέρον νομίζω. Στο you tube υπάρχει και την έδωσε σε κάποιν steve guteberg ή κάπως έτσι.
Το περίεργο είναι ότι ψιλοσυμφωνεί με τον Sifi (στο περίπου βέβαια).
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Valve technology is ignored because it is inefficient and obsolete, and despite much ill-informed special pleading, it has absolutely no magical redeeming features. You will find here no gas-fired pentodes, nor superheated triodes fed with the best Welsh steam coal and still bespattered with the mud of the Somme.
 


I

iason

Guest
Λίγο αργά τα γράφεις μάστορα. Τώρα έχουμε ηδη ψωνίσει. Και τι νά τις κάνουμε τις λάμπες τωρα? Να στολίσουμε το κομοδινο? Άσε πού όπως γραφω και στην υπογραφή. (Το καρφί βγαίνει η τρύπα μένει ) Ξέρεις τι χασούρα θα έχουμε αμα τα σπρώξουμε ολα........:o Αστα να το σκέφτομαι δε θελω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Ωραία παρουσίαση ειλικρινά, όπως πολλές που άπτονται σε τεχνικά θέματα.
Πρόσφατα ο D' Agostino έδωσε μία ολιγόλεπτη συνέντευξη και αναπτύσει πολύ σύντομα και κατανοητά τι κατάλαβε ο ίδιος από τη μακρά του πορεία στο σχεδιασμό κυκλωμάτων και στις απόλυτες μετρήσεις.
Έχει κάποιο ενδιαφέρον νομίζω. Στο you tube υπάρχει και την έδωσε σε κάποιν steve guteberg ή κάπως έτσι.
Το περίεργο είναι ότι ψιλοσυμφωνεί με τον Sifi (στο περίπου βέβαια).
Καταρχάς,θα παρακαλούσα θερμά όσους διατυπώνουν αντιρρήσεις μέσα από γνώμες τρίτων να παραθέτουν λινκ κι επιπλέον τη σχετική παράγραφο από εκείνο που να εδραίωνε την αντίρρηση.

Αν μη τι άλλο,προς εξοικονόμηση χρόνου,αφού είναι πολύτιμος και δεν περισσεύει.
Απ' τη Σκύλλα στη Χάρυβδι...
Για να γίνει και πρακτική επίδειξη της παράκλησης που κάνω λοιπόν,βάζω ΄΄πρόστιμο΄΄ (όχι στον ημίθεο) για την ελλιπή αντίρρηση ένα απόσπασμα από δοκιμή του Stereophile που μαρτυρά τον έλεγχο ποιότητας στα δημιουργήματα του D'Agostino:
https://www.stereophile.com/content...monoblock-power-amplifier#h0Js2bW3jd6fPeS7.99
"...
The moment I heard the first pre-production pair of Progression monoblocks ($38,000/pair), driving Wilson Audio Alexx loudspeakers at Definitive Audio's 2016 Music Matters event, I wanted them to be the first amps I would review for Stereophile. Alas, when D'Agostino's longtime associate Bill McKiegan visited my home to install the first pair of Progression monoblocks manufactured in their initial, limited production run, technical problems intruded: First, a loose ribbon cable in one monoblock's chassis caused it to emit a loud noise. Although McKiegan easily reattached the cable—its new header and pin should prevent future problems—both monoblocks continued to emit an annoying hum that made listening a chore, and compromised all sound above the bass region. This second problem was traced to improper potting in the transformers, an error on the part of the transformer provider, and has since been addressed. Still, it took five months before a replacement pair of Progressions could be freed up for review.
..."

Και από τη σελίδα των μετρήσεων για το ΄΄καλό΄΄ δείγμα:
https://www.stereophile.com/content...n-mono-monoblock-power-amplifier-measurements
"...
When Dan D'Agostino received the initial preprint of this review, he was concerned that this behavior indicated that the amplifier had suffered some sort of damage on its way to me from Jason Serinus. (After it had been picked up from Jason, the amplifier had been shipped to a dealer before it eventually found its way to me.) I was therefore sent a new sample of the Progression Mono (serial no. PMO100P), which had been fully checked out on the test bench, to test.
..."
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Λίγο αργά τα γράφεις μάστορα. Τώρα έχουμε ηδη ψωνίσει. Και τι νά τις κάνουμε τις λάμπες τωρα? Να στολίσουμε το κομοδινο? Άσε πού όπως γραφω και στην υπογραφή. (Το καρφί βγαίνει η τρύπα μένει ) Ξέρεις τι χασούρα θα έχουμε αμα τα σπρώξουμε ολα........:o Αστα να το σκέφτομαι δε θελω.
O χαρακτήρας του υποφαινομένου τα φταίει...Σε ανάλογες θεμελιώδεις περιπτώσεις,υφίστανται συνήθως τρεις αντιμαχόμενες πτυχές:

Πρώτη,΄΄Ζήσε και άσε τους άλλους να ζήσουν (καλύτερα όπως μπορούν),υπάρχουν άλλοι να τα εκθέσουν και καλύτερα...΄΄

Δεύτερη,΄΄Γράψε και άσε τους άλλους να πεθάνουν (καλύτερα όπως μπορούν),υπάρχει η ορθότητα και δεν γίνεται ν'αγνοείται...΄΄

Τρίτη και συνήθως επικρατέστερη,΄΄Όλοι θα ζήσουμε και θα γράφουμε όπως μπορούμε στο χρόνο που μας αναλογεί,ας διατυπωθεί στην κατάλληλη συγκυρία,κατά προτίμηση αραδιάζοντας και καμιά από τις γνωστές εξυπνάδες...΄΄
(Λες και θα έσκαγε ο χαρακτήρας άμα δεν ξεφούρνιζε την εξυπνάδα που θα του ερχόταν εκείνη τη στιγμή) :p
μην παιρνεις και ορκο...
Απο οτι ξερω, η μεση πραμορφωση ενος οποιουδηποτε καλου ηχειου ειναι 2-3%+
Οποτε Το 1-3% παραμορφωση, γιατι ειναι κατι το οποιο κανει εναν ενυσχητη αχρηστο ενω στα ηχεια δεν το συζηταμε;
Η παραμορφωση στην πραξη, σε αυτα τα νουμερα , τι επιδραση εχει στον ηχο; Πχ τι επιδραση εχει , πρακτικα, στην αναπαραγωγη μιας καλης και τι στην αναπαραγωγη μιας κακης ηχογραφησης;
Θελω να πω, μηπως υπο προυποθεσεις, η συγκεκριμενη παραμορφωση ειναι κατι το επιθυμητο;
Περνάμε ακολούθως στην πιο σημαντική μέχρι στιγμής αντίρρηση...Στο ηχείο πραγματοποιείται μετατροπή ηλεκτρομηχανικής φύσης (ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια),οπότε θεωρούνται κανονικά τα ανώτερα ποσοστά παραμόρφωσης σε σύγκριση με τους ενισχυτές που δεν έχουν ως αποστολή τέτοιες μετατροπές στο σήμα,αλλά απλές αυξήσεις στο πλάτος του στο ηλεκτρικό πάντα πεδίο.

Επιπροσθέτως,στους δεύτερους τιμές παραμόρφωσης άνω του λίαν επιεικούς ορίου 1% γίνονται ισχυρώς αντιληπτές παρά το διακριτικό πέρασμα σε καθεστώς αποκοπής ισχύος .Στις περιπτώσεις μάλιστα όπου δεν θα επικρατούσαν οι πρώτες άρτιες αρμονικές - όπως ισχύει κατά κανόνα σε push-pull τοπολογίες - δεν θα γίνονται αντιληπτές κατ'ανάγκην με ευχάριστο τρόπο από τον τυπικό ακροαματικόφιλο.

Επειδή κιόλας εθίγη πρωτίστως η συμπεριφορά στις επίμαχες τέσσαρες πρώτες οκτάβες (αντί για τη ζώνη...αγνότητος) η ανεπάρκεια οδήγησης ακόμα και σε μέσες στάθμες ως προς την κρίσιμη ρυθμική βάση οποιουδήποτε κομματιού οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ακόμα και σε δηλωμένες τιμές ισχύος που θα έφταναν θεωρητικώς στο χρήστη,΄΄ τα μεταξωτά οπίσθια πνέουν τα λοίσθια΄΄ (ορίστε και η δέουσα εξυπνάδα) :p
 
Last edited:

Μηνύματα
5.359
Reaction score
6.483
Έχουμε τον Μπούτια και ψάχνεστε αλλού; :gotcha:

Εγω θα συμπληρώσω ποιο απλά, ότι στο μέτρο του απόλυτου ναι, δεν επιθυμητή καμία παραμόρφωση, ασχέτως κατηγοριοποίησης της, έχουμε που έχουμε των ηχείων γιατί να αθροισουμε κι άλλες; :o
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Έχουμε τον Μπούτια και ψάχνεστε αλλού; :gotcha:

Εγω θα συμπληρώσω ποιο απλά, ότι στο μέτρο του απόλυτου ναι, δεν επιθυμητή καμία παραμόρφωση, ασχέτως κατηγοριοποίησης της, έχουμε που έχουμε των ηχείων γιατί να αθροισουμε κι άλλες; :o
Οι οποίες παρεμπιπτόντως δεν αλληλοεπικαλύπτονται (δηλαδή η μεγαλύτερου μεγέθους κατηγορία να προκαλεί αντιληπτική έκλειψη σ'εκείνες με το μικρότερο),αλλά συσσωρεύονται όλες και καθεμία ξεχωριστά αθροιστικώς...;)
 


Μηνύματα
1.989
Reaction score
4.697
Καποιες ενστάσεις απο ενα ταλαντούχο μηχανικό τον Λυν Όλσον υπαρχουν εδώ:

The hidden harmonics behind THD
http://www.nutshellhifi.com/library/FindingCG.html

"...So, depending on the type of music you listen to, the spectral distribution and class of distortion
(symmetric vs asymmetric) will affect the subjective tonal character.
It is much more complex than the simplistic "2nd Harmonic is Always Better"
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Καποιες ενστάσεις απο ενα ταλαντούχο μηχανικό τον Λυν Όλσον υπαρχουν εδώ:

The hidden harmonics behind THD
http://www.nutshellhifi.com/library/FindingCG.html

"...So, depending on the type of music you listen to, the spectral distribution and class of distortion
(symmetric vs asymmetric) will affect the subjective tonal character.
It is much more complex than the simplistic "2nd Harmonic is Always Better"
Διαβάστηκε το άρθρο,περιέχει κάποια ενδιαφέροντα σημεία,κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα με τον εαυτό μας όσοι διατηρούμε setup με άμεσης θέρμανσης τριοδική μονοτελική τοπολογία στην ενίσχυση,αλλά δεν γίνεται λόγος περί της επίμαχης... ταμπακέρας,δηλαδή την ανεπάρκεια υπό οιεσδήποτε τυπικές συνθήκες και τυπικά ηχεία κατά την οδήγηση στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες.

Μας αναλύει κυρίως την αντιληπτική βαρύτητα ανάμεσα στις τάξεις αρμονικών συνιστωσών στη ζώνη της...αγνότητος και κάνει αντιπαραβολή με σχετικές συνιστώσες από ενδοδιαμόρφωση.Ο κρίσιμος ρόλος της ενδοδιαμόρφωσης έχει - σημειωτέον και όχι...σημειωτόν:) - θιγεί σε σχετικά νήματα στον παρόντα ιστότοπο.

Στη διαδρομή παραθέτει και μεταφορική επιχειρηματολογία,ενώ εξηγεί πόσο γραμμικότερη εγγενή συμπεριφορά θα διέθεταν εκλεκτές λυχνιακές τοπολογίες αναπτύσσοντας κιόλας σεβαστές τιμές διαφοράς δυναμικού πάνω στους ακροδέκτες του πρωτεύοντος από το μετασχηματιστή εξόδου.Δυστυχώς όμως ο μετασχηματιστής διαθέτει και δευτερεύον τύλιγμα,οπότε χάρη στην Αρχή Λειτουργίας η διατήρηση των υψηλών τάσεων και η χορταστική παροχή γραμμικής ισχύος και υπό ικανοποιητικό συντελεστή απόσβεσης εκεί όπου θα έχει ανάγκη οποιοδήποτε σχεδόν πρόγραμμα εκλείπουν.

Ας προσεχθεί κιόλας ότι στα λινκ των μετρητικών σελίδων που έχουν παρατεθεί στο αρχικό μήνυμα,οι παραστάσεις θα έχουν προκύψει με αρκετά μικρότερες εφηρμοσμένες τιμές τάσεων στα φορτία αναφοράς και προπαντός...διαφορετικές ανάλογα με την περίπτωση.

Στις δε περιπτώσεις άλλων δοκιμασμένων συσκευών όπου δεν θα έχουν δημοσιευθεί καθόλου μετρήσεις,τα πιθανά αποτελέσματα φαίνονται αφημένα στη...φαντασία του αναγνώστη.:sneaky:

Υπόψιν ότι η ανεπάρκεια οδήγησης στις πρώτες οκτάβες θα έχει καθολικό και όχι υποκειμενικό χαρακτήρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
131
Reaction score
165
Ποιος μίλησε για λάμπες, solid state ο παππούς. Εξήγησε κατα λάθος γιατί οι παλιοί krell "έπαιζαν" και οι νεώτεροι δεν...
Αν και ποτέ δεν συμπάθησα τη συγκεκριμένη εταιρεία. Βέβαια ο 100αρης έπαιζε σούπερ.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.597
Μηνύματα
2.945.521
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top