Περί σαμπ το ανάγνωσμα...

Μηνύματα
2.564
Reaction score
5.464
Αν έχεις ένα σαμπ για το κάθε ηχείο, τότε ναι μεν το μονοφωνικό μπάσο θα είναι σωστό, καθότι 2 σαμπ στο χώρο, την παλεύουν αλλά το στερεοφωνικό μπάσο δε θα είναι σωστό, δε γίνεται, διότι για το μπάσο που θα βγαίνει μόνο από το ένα κανάλι, θα βγαίνει μόνο από ένα σαμπ, κι η μόνη διαθέσιμη ουσιαστικά επιλογή, είναι στη γωνία πίσω από το ηχείο.

Η λύση είναι 4 σαμπ, οπότε τα 2 δεξιά θα παίζουν του ενός καναλιού (ή το σύνολο των δεξιών) και τα δύο αριστερά το άλλο κανάλι (το αντίστοιχο σύνολο).
Αυτά βέβαια εφόσον υφίσταται τέτοια δυνατότητα διαχείρισης.
Γι'αυτό μαζεύονται μάνι μάνι 4 σαμπ και φαντάζει δελεαστικό το σενάριο της τετράδας..

Με 2 (μονοφωνικά) σαμπ, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά ο ντιμιφουτ, ένα μπρος κέντρο κι ένα πίσω κέντρο, βέβαια με πολύ ενασχόληση και με ντιρακ. Δείχνει όμως η καλύτερη επιλογή.

Και τα έχει στη μέση, ανάμεσα στα 2 κυρίως ηχεία, εκτιμώ πως δε γίνεται διαφορετικά καλύτερη τοποθέτηση για μονοφωνικό σαμπ..

Έτσι γίνεται bass management όλων των δορυφόρων, στη συνέχεια προστίθεται σε στάθμη +10 ντεσιμπέλ το .1 κανάλι, και όλα μαζί, ως μονοφωνικό σήμα, τα παίζουν τα 2 διαθέσιμα σαμπ.

Προφανώς, είναι συμβιβασμός. Ο καλύτερος δυνατός μεν, αλλά θα ήθελε περισσότερα.

Θέλει πολλαπλά σαμπ για να γίνει σωστά δουλειά με κατευθυντικότητα σωστή στις χαμηλές συχνότητες, διότι αν ακούς το μπάσο να έρχεται από μια γωνία ή από πίσω, είναι σκατά.

Επίσης, ως γνωστόν, θέλει πολλαπλά σαμπ για κάθε κανάλι, για ομοιόμορφη κατανομή στο χώρο και αντιμετώπιση των βασικών ιδιοσυντονισμών του χώρου.

Επίσης θέλει πολλαπλά σαμπ για να φτάνουν όλα μαζί ασυμπίεστα και απαραμόρφωτα τις αναγκαίες στάθμες, όπως τις υπολογίζουμε με τα απλά νούμερα στο θρεντ περί δυναμικού εύρους, διότι αυτές οι στάθμες, κακά τα ψέματα, δεν βγαίνουν διόλου εύκολα..

Και η κατεύθυνση υπάρχει, δε γίνεται να ακούς μια σφαίρα από πίσω και να έρχεται το μπάσο από μπροστά, υπάρχει θέμα, όπως κι αν σου έρχεται το μπάσο από πίσω δεξιά, δε δουλεύει σωστά με μπάσο μόνο από μπροστά ή μόνο πίσω.. ξέρουμε ότι θεωρητικά η πρώτη τουλάχιστον οκτάβα δεν έχει κατεύθυνση, αλλά και πάλι υπάρχει δυνατότητα εντοπισμού της πηγής, είναι η κρουστική απόκριση, όχι της σταθεράς κατάστασης που λέει ο μπούτχιας.

Άρα, για να μη τα πολυλογώ τζαμπα κι άδικα, νομίζω 4-αδα είναι το καλό το νούμερο, ακόμα και στη διαχείριση μονοφωνικού μπάσου.

Σαφώς με 2 μπορείς να έχεις αξιόλογα έως άριστα αποτελέσματα, με ιδανικότερη τοποθέτηση ένα μπρος κέντρο κι ένα πίσω κέντρο. Με 3 σαμπ, παίζει το σενάριο 2 εμπρός στις γωνιές, κι ένα πίσω κέντρο.
Τα 4 μπορούν να παίξουν είτε 3 εμπρός κι ένα πίσω, είτε μοιρασμένα στις 4 γωνιες, αναλόγως προτεραιοτήτων.

Μην υποτιμάτε το κόστος και την οδήγηση των σαμπ. Θεωρητικά, αυτά τραβάνε το μεγαλύτερο ζόρι, το μεγαλύτερο δυναμικό εύρος, την μεγαλύτερη ισχύ, τα περισσότερα ντεσιμπελ, άρα δεν είναι παράλογο να κοστίζουν περισσότερο από το σύνολο των δορυφόρων.

Τι λέτε; Περιμένω τις σκέψεις σας και τις δικές σας προτάσεις. ;)
Δεν υπάρχει διπλό sub, εννοώ σε ένα κουτί να συνυπάρχουν 2 γούφερ-1 για κάθε κανάλι, να κυττά το ένα μπροστά το άλλο πίσω ή το ένα δεξιά το άλλο αριστερά; Έτσι δεν χρειάζεται να έχεις 2 κουτιά. Για χωροταξικούς λόγους το αναφέρω.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.774
Reaction score
16.498
Από ό,τι βλέπω, ο πρώτος ρυθμός δεν μας χαλάει να υπάρχει, γιατί δίνει μια άνωδο στα 28-29 Hz. Έτσι δεν είναι; Σωστά δεν σκέφτομαι;
Δεν δίνει πάντα άνοδο στα 28-29 Hz. Εξαρτάται από τις διάστασεις του δωματίου.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.880
Δεν υπάρχει διπλό sub, εννοώ σε ένα κουτί να συνυπάρχουν 2 γούφερ-1 για κάθε κανάλι, να κυττά το ένα μπροστά το άλλο πίσω ή το ένα δεξιά το άλλο αριστερά; Έτσι δεν χρειάζεται να έχεις 2 κουτιά. Για χωροταξικούς λόγους το αναφέρω.
Αυτό θεωρείται ένα σαμπ
 



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.433
Από ό,τι βλέπω, ο πρώτος ρυθμός δεν μας χαλάει να υπάρχει, γιατί δίνει μια άνωδο στα 28-29 Hz. Έτσι δεν είναι; Σωστά δεν σκέφτομαι;
Κοίτα Πέτρο, πως το βλέπω εγώ: Κατά τα pdf ευαγγέλια, οι ρυθμοί δεν πρέπει να υπάρχουν ή αν υπάρχουν δεν πρέπει να διαγείρονται. Αυτό, χωρίς την κατάλληλη ισοστάθμιση και χωρίς βαρβάτα σαμπς στο σύστημα, δίνει την εντύπωση απουσίας μπάσου. Με την κατάλληλη ισοστάθμιση όμως αυτό αλλάζει.

Τώρα, αν κάποιος δε θέλει ισοστάθμιση ή δεν το έχει μεγάλο το σαμπ, ε, καλό είναι να εκμεταλλευτεί λίγο τους ρυθμούς του χώρου, να καβαλήσει λίγο το κύμα, μην τον πάρει αυτό από κάτω. Όσο πιο χαμηλά σε συχνότητα είναι το κύμα που θα καβαλήσει, τόσο καλύτερα. ΙΜΗΟ, ένα μικρό ηχείο, με 6αράκι γούφερ ασπούμε, όταν καβαλήσει κανένα χαμηλό ρυθμό π.χ. στους 30-40 κύκλους, ακούγεται σούπερ.
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.864
Σε αφρόντιστο χώρο με 2 δορυφόρους που κατεβαίνουν σχετικά χαμηλά, τι πιθανότητες έχεις να χειροτερέψει το τελικό αποτέλεσμα αν βάλεις 2 δεκάρια κλειστού τύπου στις μπροστά γωνίες;
Με σωστό κρος (μετρημένα), με χρήση ισοσταθμισης και με προσεκτική τοποθέτηση, δε γίνεται να μη βελτιωθεί το αποτέλεσμα.

Η τοποθέτηση στις πίσω κάτω γωνίες, είναι χρηστικά η ευκολότερη, καθώς αυτός ο χώρος είναι συνήθως ο διαθέσιμος.

Η τοποθέτηση στο 1/4 του πλάτους του δωματίου, είναι επίσης συνήθως εύκολα υλοποιήσιμη, διότι χονδρικά εκεί είναι τοποθετημένα τα κυρίως ηχεία, άρα πίσω από τα ηχεία.

Η τοποθέτηση του σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου, είναι σχετικά δύσκολη σε κάθε περίπτωση, αλλά γλυτώνεις πλήρως έναν βασικό ιδιοσυντονισμό, οπότε αν μπορείς να το κάνεις, το κάνεις χωρίς πολλά πολλά.


Σημαντικό:
Πάντα υπολογίζουμε το κέντρο του μεγαφώνου ως κέντρο του σαμπ, για όλες τις αποστάσεις, κι όχι το κέντρο της καμπίνας.

Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε το σαμπ να απέχει περισσότερο από 80cm από τον πίσω τοίχο, και γενικά, όσο πιο κοντά στον πίσω τοίχο, τόσο το καλύτερο. Και φυσικά μιλάμε για το μεγάφωνο του σαμπ να μην απέχει τόσο πολύ από τον πίσω τοίχο, όχι για το πίσω άκρο της καμπίνας, προσοχή σε αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.864
Το ένα θα μπεί μέσα στην οθόνη και το άλλο θα κλείσει το παράθυρο :roflmao:
Δύσκολα σχεδόν πάντα, όπως το έγραψα:
Η τοποθέτηση του σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου, είναι σχετικά δύσκολη σε κάθε περίπτωση
Ακόμα και στο 1/4 να το έχεις, πάλι μπορεί να σου κάθεται μέσα στην οθόνη σε συμμαζεμένο χώρο.

Στη γωνία κάτι γίνεται, και πάλι είναι θέμα η στήριξη ενός μεγάλου βάρους και όγκου σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου (χονδρικά στο 1,5μ. από το δάπεδο πρέπει να έρθει το μέσο του μεγαφώνου) και να διαχειριστείς και τους κραδασμούς του σαμπ..

Δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Προσωπικά, όπως έχω ξαναπεί, έχω στόχο να το υλοποιήσω, αλλά στο θέμα της στήριξης, θέλει σημαντική δουλειά και σκέψη...

Όμως τα σχεδιαγράμματα που ανέβασε ο νταποστ, τα έχω ως θεωρία μέσα στο μυαλό μου εδώ και χρόνια, εξ'ου και η πρόταση τοποθέτησης που έκανα παλιότερα, άνευ σχεδιαγραμμάτων τότε. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.864
Στον καναπέ, δίπλα σου, αγκαλιά, :p
Παίζει το σενάριο του σαμπ στη μέση των 3 διαστάσεων του δωματίου. Τυπικά λίγο πίσω από τη θέση ακρόασης, και ψηλότερα από αυτήν.
 

Μηνύματα
3.439
Reaction score
11.418
Στη γωνία κάτι γίνεται, και πάλι είναι θέμα η στήριξη ενός μεγάλου βάρους και όγκου σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου (χονδρικά στο 1,5μ. από το δάπεδο πρέπει να έρθει το μέσο του μεγαφώνου) και να διαχειριστείς και τους κραδασμούς του σαμπ..

Δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Προσωπικά, όπως έχω ξαναπεί, έχω στόχο να το υλοποιήσω, αλλά στο θέμα της στήριξης, θέλει σημαντική δουλειά και σκέψη...


Έ γι αυτο είμαστε εμείς εδώ :D
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
446
Ολα αυτα που διαβαζω φανταζομαι αφορουν home cinema ετσι;
Γιατι για μουσικη, αν εχεις ενα ζευγαρι ηχεια που κατεβαινουν χαμηλα πχ στα 35-40hz ανετα, φανταζομαι ειναι αρκετα.
 


TERMATOGAZI

Bass!
Μηνύματα
2.148
Reaction score
4.881
Ολα αυτα που διαβαζω φανταζομαι αφορουν home cinema ετσι;
Γιατι για μουσικη, αν εχεις ενα ζευγαρι ηχεια που κατεβαινουν χαμηλα πχ στα 35-40hz ανετα, φανταζομαι ειναι αρκετα.
αν εχεις τα παρακατω ηχεια και παλι υπο προυποθεσεις ...
https://www.data-bass.com/data?page=system&id=132
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.815
Reaction score
43.023
στη ζώνη του οποίου βρίσκεται κατά κανόνα αρκετή μουσική πληροφορία.
Αυτή η διατύπωση νομίζει αξίζει το δικό της τόπικ και περαιτέρω διερεύνησης.
Ψυχανεμίζομαι σε ότι αφορά μουσικό περιεχόμενο ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανά είδος μουσικής.
Επίσης πιστεύω ότι είναι άλλο θέμα το ενεργειακό περιεχόμενο που μπορεί να υπάρχει στις πολύ χαμηλές οκτάβες και ως τέτοιο και να είναι μεγαλύτερο από το ενεργειακό περιεχόμενο ανωτέρων βαθμίδων και άλλο πράγμα η μουσική πληροφορία που μας δίνει το μεγαλύτερο ποσοστό της απόλαυσης ενός θέματος (η μελωδία, ο ρυθμός κ.α.). Το πόσο είναι αυτό το ποσοστό κατανομής ίσως να είναι και το κλειδί που πρέπει να βρει κάποιος πριν αποφασίσει να επενδύει σε χρήμα, χρόνο, γνώση για να μπορέσει να ακούσει σωστά τις πληροφορίες που υπάρχουν εκεί κάτω.

Σε ότι αφορά τώρα τις ταινίες, όπου πράγματι υπάρχει αρκετή πληροφορία σε κάποιες ταινίες εκεί χαμηλά, λίγο πολύ ισχύουν τα ίδια νομίζω (π.χ. να βλέπει σε μεγάλο ποσοστό φασαριόζικες ταινίες). Απλά πιστεύω ότι μπορεί να πάρει κάποιος μια καλή αίσθηση των χαμηλών συχνοτήτων ακόμα και με ένα σαμπ από τη θέση που βλέπει. Εδώ είναι δύσκολο να γίνει κουβέντα για ατάκα και σωστό χρονισμό των χαμηλών με τις μεσαίες και διάφορα τέτοια που είναι απαραίτητα στο μουσικό περιεχόμενο.

Το καταστάλαγμα από όσα διαβάζω και από την εμπειρία μου είναι ότι υπάρχει κάπου ένα βέλτιστο σημείο κόστους-οφέλους το οποίο πρέπει να βρει ο κάθε χρήστης ώστε να φτιάξει ένα σύστημα που θα το ευχαριστιέται. Να σημειωθεί δε ότι ευχαρίστηση για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι και αυτό καθεαυτό το κυνήγι της απόλυτης συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ολα αυτα που διαβαζω φανταζομαι αφορουν home cinema ετσι;
Γιατι για μουσικη, αν εχεις ενα ζευγαρι ηχεια που κατεβαινουν χαμηλα πχ στα 35-40hz ανετα, φανταζομαι ειναι αρκετα.
Έχεις χάσει...επεισόδια καρδιά μου.;)
Αυτή η διατύπωση νομίζει αξίζει το δικό της τόπικ και περαιτέρω διερεύνησης.
Ψυχανεμίζομαι σε ότι αφορά μουσικό περιεχόμενο ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανά είδος μουσικής.
Επίσης πιστεύω ότι είναι άλλο θέμα το ενεργειακό περιεχόμενο που μπορεί να υπάρχει στις πολύ χαμηλές οκτάβες και ως τέτοιο και να είναι μεγαλύτερο από το ενεργειακό περιεχόμενο ανωτέρων βαθμίδων και άλλο πράγμα η μουσική πληροφορία που μας δίνει το μεγαλύτερο ποσοστό της απόλαυσης ενός θέματος (η μελωδία, ο ρυθμός κ.α.). Το πόσο είναι αυτό το ποσοστό κατανομής ίσως να είναι και το κλειδί που πρέπει να βρει κάποιος πριν αποφασίσει να επενδύει σε χρήμα, χρόνο, γνώση για να μπορέσει να ακούσει σωστά τις πληροφορίες που υπάρχουν εκεί κάτω.

Σε ότι αφορά τώρα τις ταινίες, όπου πράγματι υπάρχει αρκετή πληροφορία σε κάποιες ταινίες εκεί χαμηλά, λίγο πολύ ισχύουν τα ίδια νομίζω (π.χ. να βλέπει σε μεγάλο ποσοστό φασαριόζικες ταινίες). Απλά πιστεύω ότι μπορεί να πάρει κάποιος μια καλή αίσθηση των χαμηλών συχνοτήτων ακόμα και με ένα σαμπ από τη θέση που βλέπει. Εδώ είναι δύσκολο να γίνει κουβέντα για ατάκα και σωστό χρονισμό των χαμηλών με τις μεσαίες και διάφορα τέτοια που είναι απαραίτητα στο μουσικό περιεχόμενο.

Το καταστάλαγμα από όσα διαβάζω και από την εμπειρία μου είναι ότι υπάρχει κάπου ένα βέλτιστο σημείο κόστους-οφέλους το οποίο πρέπει να βρει ο κάθε χρήστης ώστε να φτιάξει ένα σύστημα που θα το ευχαριστιέται. Να σημειωθεί δε ότι ευχαρίστηση για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι και αυτό καθεαυτό το κυνήγι της απόλυτης συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές.
Έχουν γίνει σχετικές αναφορές σε πάμπολλες ευκαιρίες.Εκτός από μουσικούς τόνους σε όργανα ή διάφορα περιεχόμενα εφέ των παραγωγών,στις πρώτες οκτάβες περιέχονται πληροφορίες που διευρύνουν τη χωρική αίσθηση για όλη την έκταση της ηχητικής σκηνής αλλά και μεμονωμένα είδωλα όπως την προσέδωσε ο μηχανικός ήχου.


Ανεξάρτητα από τις επιδράσεις που θα είχαν οι ανώτερες οκτάβες στη συνείδηση δεδομένου ακροατή,η ποιότητα ταλάντωσης στο κάτω όριο απόκρισης καθορίζει την ολική συμπεριφορά σε οποιοδήποτε σύστημα.Ένα σύστημα καθυστερημένο στις πρώτες οκτάβες δεν διορθώνεται οτιδήποτε και να συνέβαινε στις ανώτερες.

Έχουν εκτελέσει άλλοι τη ΄΄βρώμικη δουλειά΄΄ για δική μας χάρη.Ενδεικτικώς,κατατίθεται σύνδεσμος που φανερώνει πόση σημασία θα είχε η συμπεριφορά στο κάτω όριο απόκρισης -εντεταγμένο στην τρίτη οκτάβα - για μια απλή ακουστική κιθάρα:
http://www.tar.gr/content/content/print.php?id=1246

Και στην παρακάτω μελέτη για ποικιλία ακουστικών οργάνων :
https://eclass.teicrete.gr/modules/document/file.php/TA160/ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ - ΟΡΓΑΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (2).pdf

Όλα τα ανωτέρω δείχνουν γιατί είναι τόσο σημαντική η έγκαιρη απόδοση των μεταβατικών φαινομένων στο κάτω όριο απόκρισης από το σύστημα αναπαραγωγής,έστω και αν δεν φαινόταν εκ πρώτης όψεως να είναι η πληροφορία πυκνοκατοικημένη στις πρώτες οκτάβες.

Και οι πλέον καθοριστικοί κρίκοι γι αυτήν δεν είναι οι πηγές,ενισχυτές,καλώδια και τα συναφή,αλλά η ποιότητα της ηλεκτρομηχανικής μετατροπής και το πώς θα γίνεται η σύζευξη αυτής με τις ιδιότητες του χώρου.Όλοι οι υπόλοιποι κρίκοι θα μπορούσαν να κάνουν την κατάσταση χειρότερη,αλλά ποτέ καλύτερη.

Ο δε β' αξονικός ρυθμός ως προς το πλάτος σε τυπικούς οικιακούς χώρους κείτεται συνήθως στη ζώνη της τρίτης οκτάβας,όπου βρίσκονται και τα τυπικά ύψη κροσαρίσματος των κύριων ηχείων με τις υποβαθύφωνες μονάδες.
 
Last edited:


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.815
Reaction score
43.023
Έχεις χάσει...επεισόδια καρδιά μου.;)

Έχουν γίνει σχετικές αναφορές σε πάμπολλες ευκαιρίες.Εκτός από μουσικούς τόνους σε όργανα ή διάφορα περιεχόμενα εφέ των παραγωγών,στις πρώτες οκτάβες περιέχονται πληροφορίες που διευρύνουν τη χωρική αίσθηση για όλη την έκταση της ηχητικής σκηνής αλλά και μεμονωμένα είδωλα όπως την προσέδωσε ο μηχανικός ήχου.


Ανεξάρτητα από τις επιδράσεις που θα είχαν οι ανώτερες οκτάβες στη συνείδηση δεδομένου ακροατή,η ποιότητα ταλάντωσης στο κάτω όριο απόκρισης καθορίζει την ολική συμπεριφορά σε οποιοδήποτε σύστημα.Ένα σύστημα καθυστερημένο στις πρώτες οκτάβες δεν διορθώνεται οτιδήποτε και να συνέβαινε στις ανώτερες.

Έχουν εκτελέσει άλλοι τη ΄΄βρώμικη δουλειά΄΄ για δική μας χάρη.Ενδεικτικώς,κατατίθεται σύνδεσμος που φανερώνει πόση σημασία θα είχε η συμπεριφορά στο κάτω όριο απόκρισης -εντεταγμένο στην τρίτη οκτάβα - για μια απλή ακουστική κιθάρα:
http://www.tar.gr/content/content/print.php?id=1246

Και στην παρακάτω μελέτη για ποικιλία ακουστικών οργάνων :
https://eclass.teicrete.gr/modules/document/file.php/TA160/ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ - ΟΡΓΑΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (2).pdf

Όλα τα ανωτέρου δείχνουν γιατί είναι τόσο σημαντική η έγκαιρη απόδοση των μεταβατικών φαινομένων στο κάτω όριο απόκρισης από το σύστημα αναπαραγωγής,έστω και αν δεν φαινόταν εκ πρώτης όψεως να είναι η πληροφορία πυκνοκατοικημένη στις πρώτες οκτάβες.

Και οι πλέον καθοριστικοί κρίκοι γι αυτήν δεν είναι οι πηγές,ενισχυτές,καλώδια και τα συναφή,αλλά η ποιότητα της ηλεκτρομηχανικής μετατροπής και το πώς θα γίνεται η σύζευξη αυτής με τις ιδιότητες του χώρου.Όλοι οι υπόλοιποι κρίκοι θα μπορούσαν να κάνουν την κατάσταση χειρότερη,αλλά ποτέ καλύτερη.

Ο δε β' αξονικός ρυθμός ως προς το πλάτος σε τυπικούς οικιακούς χώρους κείτεται συνήθως στη ζώνη της τρίτης οκτάβας,όπου βρίσκονται και τα τυπικά ύψη κροσαρίσματος των κύριων ηχείων με τις υποβαθύφωνες μονάδες.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι μέχρι τα 60Hz περίπου αν φτάσει κάποιος είναι πολύ καλά για τα περισσότερα ακούσματα. Αν έχει απαιτήσεις που υποστηρίζονται από το περιεχόμενο τότε ψάχνεται και για παρακάτω που είναι η 'πιο δύσκολη πίστα'.
Επίσης διάβαζα κάπου προχθές (νομίζω σχετικά με το feature που έχει η audyssey για να κόβει τις πολύ χαμηλές συχνότητες που ταξιδεύουν στα δίπλα σπίτια και δωμάτια) πως υπάρχει η θεωρία που λέει ότι ο εγκέφαλος μπορεί και να αναπαράγει τις πιο χαμηλές συχνότητες και ας μην υπάρχουν βασιζόμενος στις αρμονικές που ακούει.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.832
Μηνύματα
2.953.282
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top