- Μηνύματα
- 2.565
- Reaction score
- 5.465
Δεν υπάρχει διπλό sub, εννοώ σε ένα κουτί να συνυπάρχουν 2 γούφερ-1 για κάθε κανάλι, να κυττά το ένα μπροστά το άλλο πίσω ή το ένα δεξιά το άλλο αριστερά; Έτσι δεν χρειάζεται να έχεις 2 κουτιά. Για χωροταξικούς λόγους το αναφέρω.Αν έχεις ένα σαμπ για το κάθε ηχείο, τότε ναι μεν το μονοφωνικό μπάσο θα είναι σωστό, καθότι 2 σαμπ στο χώρο, την παλεύουν αλλά το στερεοφωνικό μπάσο δε θα είναι σωστό, δε γίνεται, διότι για το μπάσο που θα βγαίνει μόνο από το ένα κανάλι, θα βγαίνει μόνο από ένα σαμπ, κι η μόνη διαθέσιμη ουσιαστικά επιλογή, είναι στη γωνία πίσω από το ηχείο.
Η λύση είναι 4 σαμπ, οπότε τα 2 δεξιά θα παίζουν του ενός καναλιού (ή το σύνολο των δεξιών) και τα δύο αριστερά το άλλο κανάλι (το αντίστοιχο σύνολο).
Αυτά βέβαια εφόσον υφίσταται τέτοια δυνατότητα διαχείρισης.
Γι'αυτό μαζεύονται μάνι μάνι 4 σαμπ και φαντάζει δελεαστικό το σενάριο της τετράδας..
Με 2 (μονοφωνικά) σαμπ, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά ο ντιμιφουτ, ένα μπρος κέντρο κι ένα πίσω κέντρο, βέβαια με πολύ ενασχόληση και με ντιρακ. Δείχνει όμως η καλύτερη επιλογή.
Και τα έχει στη μέση, ανάμεσα στα 2 κυρίως ηχεία, εκτιμώ πως δε γίνεται διαφορετικά καλύτερη τοποθέτηση για μονοφωνικό σαμπ..
Έτσι γίνεται bass management όλων των δορυφόρων, στη συνέχεια προστίθεται σε στάθμη +10 ντεσιμπέλ το .1 κανάλι, και όλα μαζί, ως μονοφωνικό σήμα, τα παίζουν τα 2 διαθέσιμα σαμπ.
Προφανώς, είναι συμβιβασμός. Ο καλύτερος δυνατός μεν, αλλά θα ήθελε περισσότερα.
Θέλει πολλαπλά σαμπ για να γίνει σωστά δουλειά με κατευθυντικότητα σωστή στις χαμηλές συχνότητες, διότι αν ακούς το μπάσο να έρχεται από μια γωνία ή από πίσω, είναι σκατά.
Επίσης, ως γνωστόν, θέλει πολλαπλά σαμπ για κάθε κανάλι, για ομοιόμορφη κατανομή στο χώρο και αντιμετώπιση των βασικών ιδιοσυντονισμών του χώρου.
Επίσης θέλει πολλαπλά σαμπ για να φτάνουν όλα μαζί ασυμπίεστα και απαραμόρφωτα τις αναγκαίες στάθμες, όπως τις υπολογίζουμε με τα απλά νούμερα στο θρεντ περί δυναμικού εύρους, διότι αυτές οι στάθμες, κακά τα ψέματα, δεν βγαίνουν διόλου εύκολα..
Και η κατεύθυνση υπάρχει, δε γίνεται να ακούς μια σφαίρα από πίσω και να έρχεται το μπάσο από μπροστά, υπάρχει θέμα, όπως κι αν σου έρχεται το μπάσο από πίσω δεξιά, δε δουλεύει σωστά με μπάσο μόνο από μπροστά ή μόνο πίσω.. ξέρουμε ότι θεωρητικά η πρώτη τουλάχιστον οκτάβα δεν έχει κατεύθυνση, αλλά και πάλι υπάρχει δυνατότητα εντοπισμού της πηγής, είναι η κρουστική απόκριση, όχι της σταθεράς κατάστασης που λέει ο μπούτχιας.
Άρα, για να μη τα πολυλογώ τζαμπα κι άδικα, νομίζω 4-αδα είναι το καλό το νούμερο, ακόμα και στη διαχείριση μονοφωνικού μπάσου.
Σαφώς με 2 μπορείς να έχεις αξιόλογα έως άριστα αποτελέσματα, με ιδανικότερη τοποθέτηση ένα μπρος κέντρο κι ένα πίσω κέντρο. Με 3 σαμπ, παίζει το σενάριο 2 εμπρός στις γωνιές, κι ένα πίσω κέντρο.
Τα 4 μπορούν να παίξουν είτε 3 εμπρός κι ένα πίσω, είτε μοιρασμένα στις 4 γωνιες, αναλόγως προτεραιοτήτων.
Μην υποτιμάτε το κόστος και την οδήγηση των σαμπ. Θεωρητικά, αυτά τραβάνε το μεγαλύτερο ζόρι, το μεγαλύτερο δυναμικό εύρος, την μεγαλύτερη ισχύ, τα περισσότερα ντεσιμπελ, άρα δεν είναι παράλογο να κοστίζουν περισσότερο από το σύνολο των δορυφόρων.
Τι λέτε; Περιμένω τις σκέψεις σας και τις δικές σας προτάσεις.