Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
Άρα, κυνηγάμε το σταθερό RT 60 στο φάσμα, και εντός των προβλεπόμενων ορίων (0.2-0.4 sec).
Ένα διάγραμμα τηs jbl με τo σωστό rt σε αναλογία σε σχέση με το μέγεθος τού χώρου
Screenshot_20191026-083518_Drive.jpg

Για τούς χώρους μας το 0.2 είναι καλά , το 0.4 είναι υπερβολή, είναι για 270 τετραγωνικά.
Υ.Γ
Θύμισε ποιόν επαγγελματία έφερες να σού στήσει τον χώρο :p:lolsign::laugh: έχεις βαλθεί να τούς καταστρέψεις οικονομικά όλους όσους θέλουν να στήσουν ένα σύστημα για να ακούσουν ένα τραγούδι κ να δούνε μία ταινία :lol:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Η διάχυση έχει ένα "πρόβλημα": απαιτεί μεγάλη έκταση για να δουλέψει.

Με 2-3 διαχυτές εδώ κι εκεί, κάνεις μια τρύπα στο νερό...

Αντιθέτως, με 2-3 απορροφητικά πάνελ, γίνεται δουλειά μετρήσιμη, πέφτουν οι χρόνοι αντήχησης, αλλά έχεις σκοτώσει την ενέργεια, οπότε σκατά στα μούτρα σου καραμήτρο ε καραμητροοοοοοο :lol: :lol: :lol:

Που χρειάζεται διάχυση; Χρειάζεται στους 4 τοίχους του χώρου ακρόασης, και στο ταβάνι.

Σε ποια σημεία χρειάζεται διάχυση;

Στα κεντρικά σημεία των τοίχων, εκεί που πέφτει πρώτη ανάκλαση και κει που είναι πιο ζωντανός ο ήχος, αλλά και στο ευρύ πεδίο άνωθεν της θέσης ακρόασης.

Πόσης έκτασης πρέπει να είναι η διάχυση;

Χονδρικά η επιφάνεια της διάχυσης πρέπει να είναι ίση με τουλάχιστον το 1/4 της συνολικής επιφάνειας των 4 τοίχων του χώρου ακρόασης, και το 1/3 της συνολικής επιφάνειας του ταβανιού.

Πότε σταματάμε να βάζουμε διάχυση στο χώρο, αφού έχουμε βγάλει τα χαλιά όλα από τον δάπεδο; Πώς βρίσκουμε το σημείο "κλειδί" ώστε να μη ρίξουμε τους χρόνους στα πρίμα;

Μόλις σταματήσει να υπάρχει φλατερ Έκο στο χώρο.

Όσο υπάρχει φλατερ Έκο, βάζουμε κι άλλη διάχυση. Ασταματήτως.

Τι είναι το φλατερ Έκο; Ένα μπζνννν που ακούς από το χώρο, αφού χτυπήσεις παλαμάκια. Για πιο πολλά, γκουγκλαρετε flutter echo.

Συνεχίζεται....
 





susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
Σε 270 κυβικά τι σινεμά να στήσει? Για χώρους σινεμά αναφέρετε, m3 είναι τετραγωνικά το ft είναι κυβικά, cube feet για την ακρίβεια
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.452
Κυβικά είναι αρχηγέ...

Όπως τα λέω είναι, μην την ψάχνετε.

Take it, μασημένη τροφή.
Άσε το chatting παιδάκι μου και τελείωνε! :tongue:
Post automatically merged:

Σε 270 κυβικά τι σινεμά να στήσει? Για χώρους σινεμά αναφέρετε, m3 είναι τετραγωνικά το ft είναι κυβικά, cube feet για την ακρίβεια
Ρε αγόρι , m3 είναι κυβικά μέτρα ,τα τετραγωνικά μέτρα είναι m2.
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
Άσε το chatting παιδάκι μου και τελείωνε! :tongue:
Post automatically merged:


Ρε αγόρι , m3 είναι κυβικά μέτρα ,τα τετραγωνικά μέτρα είναι m2.
Ναι έχεις δίκαιο το έβλεπα 2 κ μετά το άλλαξα σε αυτό πού έγραψα το είχα γράψει m2
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Σε 270 κυβικά τι σινεμά να στήσει? Για χώρους σινεμά αναφέρετε, m3 είναι τετραγωνικά το ft είναι κυβικά, cube feet για την ακρίβεια
m3 είναι κυβικά και m3 είναι τετραγωνικά cubic feet είναι κυβικά ποδια square feet τεραγωνικα ποδια
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Πάμε λίγο στα "ψιλά γράμματα" της εμφανούς διάχυσης.

Πολλοί θα ρωτήσετε ποια διάχυση να πάρετε, του Ντι, θρι Ντι, χελμχολτζ και που συντονισμένη.

Η απάντησή μου είναι απλή: όποια σας αρέσει εμφανισιακά ή στα λεφτά που έχετε.

Αδιαφορώ πλήρως.

Γιατί; Γιατί δεν έχει νόημα. Κανένα.

Γιατί κατά βάση θέλουμε απλό σκατερινγκ, μπορείτε κι αυτό να το γκουγκλάρετε (scattering) και ταυτόχρονα τυπικά η διάχυση δεν λειτουργεί σε συνήθεις οικιακούς χώρους, διότι δεν έχει επαρκή απόσταση από τη θέση ακρόασης.

Δηλαδή θα είναι σα να έχετε διάχυση, αλλά δε θα έχετε. Δρ Όντιοπαΐσιος. :lol:

Κατά βάση δε σας νοιάζει να έχετε διάχυση, αυτό που χρειάζεται, όπως είπαμε, είναι να σπάσουν οι μεγάλες επίπεδες αντανακλαστικές επιφάνειες, που σαν καθρέφτες στέλνουν την πρώτη ανάκλαση έντονη προς μια κατεύθυνση και το γ@μουν κυριολεκτικά.

Χρειάζεται απλώς μια ανώμαλη επιφάνεια, να σπάσει ο ήχος, να μη καθρεφτίζεται ισχυρός προς τα μούτρα σας. Μόνο αυτό χρειάζεται.

Ξύλα, ρόμβοι, παράλληλα πηγάδια, φελιζολενια διαχυτόνια, όλα κάνουν. Σταματούν την ισχυρή άμεση, σπέρνουν τον ήχο ολόβερ, φτάνει αυτό.

Σκατερινγκ.

Όχι στα ίσια ντουβάργια. Αντισταθείτε.

Και πάμε στην συνέχεια, που είναι εξόχως ενδιαφέρουσα, διότι ως εδώ, μόνο μεσαιοπριμα είδαμε. Πάμε στα χαμηλομεσαια και στα μπάσα, να δούμε κι αυτό το θεματακι.
 


susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
Τα 270 κυβικά είναι 90 τετραγωνικά χώρος με τρία μέτρα ταβάνι για να έχεις 0.4rt
0.3 rt ταβνι
Post automatically merged:

@susano lx90
Τα Home cinema προτείνεται να έχουν χρόνους αντήχησης πιο κοντά προς το 0.2, παρά προς το 0.3 και 0.4s
:thumbsup: είναι πιο ξεκούραστο το 02 στην πολύωρη κ δυνατή ακρόαση
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Όλα τα ανωτέρω διαχυτικά σκευάσματα δια πάσα νόσο και μαλακία, πακέτο μαζί με την όποια διάχυση, δίνουν και μια απορρόφηση.

Είναι βασική αρχή λειτουργίας: η διάχυση εμπεριέχει απορρόφηση.

Δεν γίνεται διαφορετικά.

Όσο πιο μαλακά υλικά (φελιζολενια) τόσο υψηλότερη η απορρόφηση, και δη στις ανώτερες χαμηλής ενέργειας συχνότητες (πρίμα) και όσο πιο σκληρά υλικά (ξύλο λουστραρισμένο, σκληρό πλαστικό κλπ) τόσο λιγότερη απορρόφηση στα ανώτερα πρίμα.

Ακόμα και σε σκληρούς διαχυτές χελμχολτζ, οι αλλεπάλληλες αντανακλάσεις των πριμων στα παράλληλα τοιχώματα των πηγαδιών, οδηγούν υποχρεωτικά σε μείωση της ενέργειας των ηχητικών κυμάτων, ακόμα και μόνο και μόνο από την απόσταση που διανύουν.

Δηλαδή, δε θέλετε πουθενά αλλού απορρόφηση, και καθόλου μα καθόλου βελεντζες και μπουχαρες, τίποτα κάτω.
Βουλιάζουν τα πρίμα, χάνεται ο "αέρας", γίνεται μουντό και σκοτεινό το άκουσμα.
 
Last edited:

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
Δηλαδή, δε θέλετε πουθενά αλλού απορρόφηση, και καθόλου μα καθόλου βελεντζες και μπουχαρες, τίποτα κάτω.
Δεν γίνεται hc κ ειδικά dedicated χωρίς μοκέτα κάτω, να κοιτάμε κ την αισθητική τού χώρου, είναι μικρή η θυσία της μοκετας σε σχέση με αυτό πού χαλάει στον ήχο και φτιάχνει την εμφάνιση του χώρου κ την αποδώσει τού προβολέα.
Δεν είναι ντρακστερ πού για να κερδίσεις έβγαζες τα μισά πλαστικά την μια δισκοπλακα βίδες κτλ για να κερδίσεις κάποια κλάσματα :p :lolsign:
Post automatically merged:

Γι'αυτό βάζεις διάχυση μόνο ξύλο που δεν κάνει καθόλου απορρόφηση
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Δικαίως πολλοί προτείνουν να ξεκινήσει η θεραπεία του χώρου από τις χαμηλές συχνότητες, με "μπασοπαγιδες".

Εκεί γίνεται σχεδόν πάντα το έλα να δεις, και οι όποιες διατάξεις μπουν για τις χαμηλές συχνότητες, κάνουν δουλειά και στο υπόλοιπο φάσμα, και δεδομένου ότι στα πρίμα δεν υπάρχει τρελό πρόβλημα, μπορεί όντως να συνέλθει ο χώρος με επεμβάσεις μόνο στα μπάσα!

Ακούγεται ακραίο, αλλά ψιλοϊσχύει...

Στις χαμηλές χρειάζεται επιφάνεια. Εκεί κι αν χρειάζεται επιφάνεια...

Οι γωνίες του χώρου ακρόασης, είναι οι κόμβοι μαλακίας, εκεί μαζεύονται τα σκατά.

Αν μαζευτούν οι γωνίες, βασικά η δουλειά έγινε, τελείωσε το θέμα.

Αν στις γωνιές έχει κακία, αυτή μια χαρά ακούγεται παντού, και στη θέση ακρόασης.

Άρα μπορούμε να ξεκινήσουμε από τις γωνίες, να κλείσει η γωνία όλη με ένα ξύλο πάχους 1cm, να μπει από πίσω μπόλικη πυκνή απορρόφηση να μαζέψει τα σκατά, και μπροστά στο ξύλο βάζουμε από πάνω και κάνα διαχυτή, να μην έχουμε ίσιες επιφάνειες.

Και κατά βάση, τελείωσε το παραμύθι.

Μένει να δούμε τους χρόνους αντήχησης σε όλο το εύρος του φάσματος, και αναλόγως να ενισχύσουμε ή όχι τη διάχυση σε τοίχους και ταβάνι, ώστε να πιάνει και πιο χαμηλά στο φάσμα.

Πώς ενισχύεται;
Στη συνέχεια..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
ποσο πρέπει να πάει το rt60 κάτω από τα 100hz;
Άτιμη ερώτηση. :tongue:

Δε παίζεις τίμια. :roflmao:

Θα το σχολιάσω στο τέλος. ;)
Post automatically merged:

Η ενίσχυση των διαχυτικων διατάξεων σε τοίχους και ταβάνι, γίνεται ώστε να επεκτείνει τη δράση του σε όλο το φάσμα, ή τουλάχιστον σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του φάσματος.

Αυτό το έχω φτιάξει κατ'επαναληψιν με ένα φύλλο ξύλου, MDF, πάχους 1cm, πάνω στο οποίο τοποθετούνται οι εμφανείς διαχυτές, και πίσω από το ξύλο, ανάμεσα σε τοίχο και ξύλο, βάζω κάποιο απορροφητικό υλικό. Όλο αυτό το πανηγύρι μαζί, δρα σε πολύ μεγάλο εύρος του φάσματος, επεκτείνοντας τη δράση της εμφανούς διάχυσης προς τα κάτω. Πόσο προς τα κάτω; Αναλόγως του μεγέθους της ξύλινης επιφάνειας, δηλαδή η μέγιστη διάσταση του ξύλου αντιστοιχεί στο μισό μήκος κύματος της χαμηλότερης συχνότητας που θα κάνει δουλειά.

Είμαι κατά των συντονισμένων συνηχητων ή μπασοπαγιδων. Βλέπει λόγου χάριν κάποιος ένα πρόβλημα απόκρισης στους 60 κύκλους, και λέει θα φτιάξω αυτό, στους 60, και τέλος.
Μπουλσιτ.

Δεν γίνεται να μην έχεις πρόβλημα σε όλα τα παράγωγα, πάνω κάτω, όλες οι αρμονικές, δηλαδή αν βλέπεις πρόβλημα στα 60, έχεις στα 30, στα 15, στα 120, στα 180, στα 240, και δεξερωγωπουαλλού, και μπορεί το πρόβλημα να μην είναι στα 60, αλλά απλώς αυτό να βλέπεις. Φακ.

Παν πακέτο. Όλ τουγκεδερ.

Οπότε, προτιμώ γενικές ευμεγέθεις λύσεις, να πιάνουν όσο γίνεται παραπάνω, όσο γίνεται μεγαλύτερου μεγέθους, και θα έρθει, είναι σίγουρο.

Κατά βάση, δε χρειάζεται να μη βλέπεις ούτε μια διακύμανση στο φάσμα. Χρειάζεται απλώς να ρίξεις τη στάθμη της διακύμανσης, τόσο, ώστε να μην είναι ακουστή.

3-4 ντεσιμπέλ, συνήθως αρκούν.

Δηλαδή, κάνεις ισοστάθμιση στο κακό εκουαλαιζερ του χώρου με υλικά, κι όχι με dsp, και συνεχίζουν να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες, δε χρειάζεται πλήρης διόρθωση, να μην είναι ακουστή χρειάζεται, με το γάντι. ;)
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Στο τέλος, αν έχει έρθει σωστά το φάσμα πάνω από 40 κύκλους, χωρίς πολλά πολλά, είσαι άρχοντας, μπορείς να αδιαφορήσεις πλήρως για το τι γίνεται στην πρώτη οκταβα, αν δε βλέπεις σοβαρά θέματα στη δεύτερη.

Άσε που δε θα τα φέρεις με τίποτα, δηλαδή δεν υπάρχει καμία περίπτωση, ξέχνα το. Πάλεψέ το μόνο με πολλαπλές πηγές, πάρε πολλά σαμπ μάστορα.

Στην τελική, δε φτιάχνεις ρουμ ιν ε ρουμ για πιστοποιημένη κατά EBU στουντιακη χρήση, απλώς θες να συμμαζευτεί το χάος του untreated χώρου, για να ακούς όμορφα τη μουσική σου, δε χρειάζονται εμμονές και υστερίες, λίγα απλά πράγματα και dsp ισοστάθμιση στο καπάκι, κι όλα έχουν έρθει εκεί που προβλέπονται.

Οπότε φίλε μου Μπακ, για κάτω από 100, δε βλέπεις καν τους χρόνους αντήχησης, βλέπεις μόνο τους χρόνους που σβήνει το σπεκτογκραμ, και ναι, κάτω από 0.4 είναι απολύτως άριστη μέτρηση στη θέση ακρόασης, και είναι εφικτή τέτοια επίδοση, αρκεί να μη το παρακάνεις με τα αισχροϋποβαθύφωνα τα εντελοσυποηχοϊκά, και ο νοών νοείτω ή κάτι τέτοιο τελοσπαντων, γιατί ο,τι ξεκινάει από τους υπόηχους, τελειώνει στα πρίμα... Πουθενά δε σταματά. ;)
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.603
Μηνύματα
2.945.582
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top