Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

I

iason

Guest
Γενικώς επίσης, δεν μπορείς να φτιάξεις πολλές μπασοπαγιδες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Όσες και να έχεις, είναι πάντα λίγες.

Σα τα σαμπ...

Άρα, πάμε στις άκρως απαραίτητες, όπως και στα άκρως απαραίτητα σαμπ, αν τα καταφέρεις με 2, μείνε με 2, ειδάλλως 4, αν όντως αυτά είναι τα μίνιμουμ.

Δηλαδή, πάρτε το απόφαση, θέλει σημαντική ποσότητα και επιφάνεια για να δουλέψουν αυτά, δε γίνεται με 2-3 τεμάχια σκόρπια εδώ κι εκεί. Θέλει μπόλικο πράγμα, να συνεφέρει το χώρο.

Και μετά ισοστάθμιση. Μη ξεχνάτε, έχετε κι αυτό το εργαλείο.

Όλα γίνονται για την άμεση, να επικρατήσει της έμμεσης.

Ως γνωστόν, αυτό με απλά λόγια λέγεται πολυκάναλο με πολλαπλά σαμπ.
Τα ρέστα, διάχυση.

Οπότε, μικρόφωνο, μετρήσεις, τοποθέτηση, σαμπ, μετρήσεις, χώρος, διάχυση, μετρήσεις, ισοστάθμιση, target curve, game over.

Έτσι παιζ το πράγμα.

Cables not included. ;)



Κάτι σημαντικό δεν νομίζω να έχω να προσθέσω. Ερωτήσεις παύλα απορίες...
Από τις καλύτερες παρουσιάσεις που έχεις κάνει τα τελευταία χρόνια.
Εύγε. :hi:
Τυχεροί όσοι μπορούν να τα κάνουν πράξη.
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
955
Reaction score
817
Κορυφαίο νήμα καλό θα είναι να μαζευτούν όλα σε ένα πόστ.
Μπράβο ντόκτορ.

Να προσθέσω αν επιτρέπεται...


Μπασοπαγίδες στις κάτω γωνίες χρειάζονται τουλάχιστον μισό μέτρο βάθος
στο άθροισμα με πυκνή απορρόφηση για να γίνει δουλειά.
Αν είναι χαμηλές πχ 60εκ δεν χρειάζεται έξτρα μεμβράνη.

Επίσης θέλω να προσθέσω ότι οι πολύ μικροί χώροι που έχουμε κάποιοι
πιο άτυχοι από εμάς χρειάζονται απορρόφηση στις πρώτες ανακλάσεις εκτός ίσως από το ταβάνι.
Προσοχή μιλάω για χώρους που τα ηχεία είναι πολύ κοντά στους πλαϊνούς τοίχους , το ίδιο
και ο ακροατής και η απόσταση ακρόασης είναι κάτω του 1.5μ πχ μικρά δωμάτια 3x4μ κλπ.
Σε αυτές τις ιδιάζουσες περιπτώσεις η έμμεση ενέργεια είναι πάρα πολύ έντονη , η διάχυση δεν δουλεύει και ο σκεδασμός δεν επαρκεί.
Χρειάζεται επιλεκτική απορρόφηση με το κατάλληλο πάχος , ιδανικά να πιάνει και μέσο υψηλές χωρίς
να το παρακάνουμε και νεκρώσει τελείως ο χώρος.
Διάχυση ή σκεδασμός οπωσδήποτε πίσω από τα ηχεία αν γίνεται σε όλη την επιφάνεια του τοίχου.
 
Last edited:


Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
το aritherm είναι πιο υγεινο από το πετροβαμβακα;μπορεί ας πούμε να μπει χυμα στις γωνιες πίσω από το πάνελ η πρέπει να ντυθεί με κάποιο ύφασμα;
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Πατερ,εχω καποιες ενστασεις οπως για τον "αερα" και το χαλι η την επιβολη της ισοσταθμισης αλλιως δεν...

Γενικα τα ειπες ωραια παντως-ιδιως για τις μπασσοπαγιδες που ποτε δεν ειναι αρκετες!
Post automatically merged:

5 Σελίδες και ούτε μια αράδα για κουβέρτες :biggrin:
Ανοιξε κανα λεξικο βρε Stanley!

Κουβερτα:αποδοτικοτερη κατα ογκο diy μπασσοπαγιδα.
 
  • Like
Reactions: PMC

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Γεια και από μένα.
Εχω κάνει μελέτη πριν να τοποθετήσω τα εικονιζόμενα από μια εταιρεία στην Πορτογαλλία. Δεν έχω ακόμη τελειώσει τις εγκαταστάσεις αλλά το αποτέλεσμα είναι ενυπωσιακό τόσο οπτικά, όσο και ακουστικά. Οποιεσδήποτε εισηγήσεις ευρόσδεκτες. Θα συμφωνήσω ότι ο ειδικός θα κάνει πιο καλή δουλειά από ότι εμείς από μόνοι μας. Ευχαριστώ πολύ.
Παρουσίαση σε λίγες μέρες όταν θα ολοκληρωθεί ο χώρος.
Περιμένουμε αναλυτική παρουσίαση :thumbsup:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.441
Reaction score
57.227
Γενικώς επίσης, δεν μπορείς να φτιάξεις πολλές μπασοπαγιδες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Όσες και να έχεις, είναι πάντα λίγες.

Σα τα σαμπ...

Άρα, πάμε στις άκρως απαραίτητες, όπως και στα άκρως απαραίτητα σαμπ, αν τα καταφέρεις με 2, μείνε με 2, ειδάλλως 4, αν όντως αυτά είναι τα μίνιμουμ.

Δηλαδή, πάρτε το απόφαση, θέλει σημαντική ποσότητα και επιφάνεια για να δουλέψουν αυτά, δε γίνεται με 2-3 τεμάχια σκόρπια εδώ κι εκεί. Θέλει μπόλικο πράγμα, να συνεφέρει το χώρο.

Και μετά ισοστάθμιση. Μη ξεχνάτε, έχετε κι αυτό το εργαλείο.

Όλα γίνονται για την άμεση, να επικρατήσει της έμμεσης.

Ως γνωστόν, αυτό με απλά λόγια λέγεται πολυκάναλο με πολλαπλά σαμπ. 8-)

Τα ρέστα, διάχυση. :drinks:

Οπότε, μικρόφωνο, μετρήσεις, τοποθέτηση, σαμπ, μετρήσεις, χώρος, διάχυση, μετρήσεις, ισοστάθμιση, target curve, game over.

Έτσι παιζ το πράγμα.

Cables not included. ;)



Κάτι σημαντικό δεν νομίζω να έχω να προσθέσω. Ερωτήσεις παύλα απορίες...
:drinks:
Απολύτως θεμελιώδες το στοιχείο με τους ιδιορρυθμούς που θα εξακολουθούν να υφίστανται σε όλες τις αρμονικές με αυτές να γίνονταν οπωσδήποτε αντιληπτές και σε ανώτερα τονικά ύψη.

Δεν εθίγησαν όμως οι ακυρώσεις κατά SBIR οι οποίες αφενός μεν δεν διορθώνονται με λογισμικά,αφετέρου δε εκδηλώνονται ως ακυρώσεις στη θεμελιώδη συχνότητα αλλά ως τονώσεις πάνω στην τρίτη και έβδομη αρμονική.

Επόμενον ερώτημα,πότε θα...ζητήσεις το λογαριασμό.
 
Last edited:

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
955
Reaction score
817
Το SBIR αγαπητέ γκουρού όπως ίσως θα έλεγες και εσύ δυστυχώς διορθώνεται μόνο αν υπάρχουν οι ιδανικές διαστάσεις του χώρου σύμφωνα με την βιβλιογραφία ή με τεράστιους και ακριβούς συνηχητές.
Οι υπόλοιποι απλώς ζούμε με αυτό.
 

Μηνύματα
948
Reaction score
2.994
το aritherm είναι πιο υγεινο από το πετροβαμβακα;μπορεί ας πούμε να μπει χυμα στις γωνιες πίσω από το πάνελ η πρέπει να ντυθεί με κάποιο ύφασμα;
Tα επόμενα χρόνια μετά τον αμίαντο τα υλικά προς "αποψίλωση" είναι ο υαλοβάμβακας κ o πετροβάμβακας. Οι κίνδυνοι είναι μικροί αλλά λειτουργούν αθροιστικά.

Το aritherm (προς το παρόν) θεωρειται πιό ασφαλές. Ποτέ Χύμα.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.726
Reaction score
16.310
Εντάξει τα πράγματα δεν είναι τρομακτικά για τους συνηθισμένους οικιακούς χώρους (αρκεί να μη μας πιάνει η μανία της τελειότητας.... αν είναι έτσι πας σε άλλα χωράφια...).
Η λέξη κλειδί είναι το scattering...
Και δεν είναι απαραίτητο να αγορασθούν εξωτικά υλικά για αυτό.
Για αρχή, αρκεί να φροντίσουμε να υπάρχουν κάποια "καλά" πράγματα στο χώρο μας (βιβλιοθήκες, δισκοθήκες, περίεργα διακοσμητικά στους τοίχους κ.λπ.) και να μην υπάρχουν κάποια "κακά" (κρυσταλλιέρες, τεράστιοι καθρέπτες κ.λπ.)
Σε δεύτερο βήμα θα μπορούσαν να τοποθετηθούν ωραιότατοι (κάποιοι είναι όμορφοι και σα διακοσμητικά) διαχυτές στους τοίχους και το ταβάνι (κάποιοι είναι όμορφοι κρεμασμένοι εκεί).
Σε τρίτο βήμα για τους πιο τολμηρούς, μπορούν να "φαγωθούν" οι γωνίες του χώρου με τρόπους που αναφέρθηκαν παραπάνω - φυσικά και εδώ μπορεί να υπάρχει η ανάλογη διακόσμηση.
Έτσι, κρατώντας το χαρακτήρα του χώρου ως μέρος που ζει οικογένεια μπορούμε να έχουμε σημαντικότατες βελτιώσεις.
Αυτά για τα σαλόνια.... τώρα στους dedicated χώρους / home studios / γραφεία-εργαστήρια ....ισχύουν μεν τα παραπάνω αλλά εκεί γενικά ανοίγονται άλλοι δρόμοι... όρεξη και μπικικίνια να έχει κανεις.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Περιληπτικώς να συνεισφέρω και εγώ λίγο στο νήμα.

Οι χώροι ακρόασης μπορεί να είναι dedicated χώροι, home cinema, entertainment rooms, οικογενειακά σαλόνια, studios (αυτά ας τα αφήσουμε έξω απο την συζήτηση, υποχρεωτικά θέλουν επαγγελματία).

Επίσης ας διαχωρίσουμε την αναπαραγωγή πολυκάναλης και δικάναλης μουσικής.
Περαιτέρω μπορούμε να συζητήσουμε για διαφορετική αντιμετώπιση χώρων όπου ακούν κλασική με χώρους όπου ακούν ροκ/σύγχρονη μουσική.

Για όλους τους ανωτέρω συνδυασμούς, ακόμα και για τα είδη μουσικής, υπάρχει βιβλιογραφία.

Οι βασικές μου (όχι δικές μου απόψεις, αλλά φιλτραρισμένη βιβλιογραφία) συμβουλές, κοινές για όλους τους χώρους:
Φτιάξτε το μπάσο πάση θυσία. Δηλαδή ο,τι βρισκεται κάτω απο την συχνότητα Shroeder, την περιοχή όπου απο εκεί και κάτω επιβάλλεται ο χώρος επί του ηχείου.
Αυτό επιτυγχάνεται με τρεις τρόπους:

  1. Παθητικά, με bass traps, resonators (σαν αυτά που λέει ο Ear), tuned bass traps, helmoltz. Πρέπει να βρείτε τα σημεία όπου αυτά θα αποδώσουν- δεν μπαίνουν όπου νάναι- και να ρωτήσετε την συμβία για το αισθητικό κομμάτι.
  2. Με Room Εq software. Προφανώς έτσι δεν αλλάζεται τα χαρακτηριστικά του χώρου, μόλις σβήσετε το eq ο χώρος ακούγεται όπως και πριν- παραλλαγή είναι τα active bass traps
  3. Με πολλαπλά subs και κατάλληλο software
Ιδανικά, χρησιμοποιήστε και τα τρία!!!! Και κλέψτε και με την τοποθέτηση των ηχείων και των σαμπς απο τα τοιχωματικά όρια, αλλά και την τοποθέτηση της θέσης ακρόασης μακρυά απο ακυρώσεις και κορυφές.
Αν φτιάξετε το μπάσο, είστε αρχηγοί. Εγγυημένη απόλαυση.

Απο κει και πέρα (πάνω απο την Schroeder): Οχι πολλή απορρόφηση, ειδικά σε δικάναλο είναι σχεδόν απαγορευτική.
Αν είστε σε σαλόνι, βάλτε βιβλιοθήκες με βιβλία, και ότι άλλο όμορφο μπορείτε σε σημεία ανάκλασης για διάχυση. Σημαντική επίσης είναι η προσπάθεια για συμμετρικές ανακλάσεις, αλλιώς δεν δένει το γλυκό.

Σε dedicated σκεφτείτε διαχυτές/scattering.

Στο ταβάνι, κι άλλη διάχυση, είτε είναι σαλόνι, είτε όχι. Εχει όμορφα και για σαλόνι, θα την ψήσετε μην φοβάστε). Και κάνουν πολύ καλή δουλειά.

Και τέλος να θυμάστε πως αν σκοπεύεται να αγοράσετε treatments, καλό θα είναι αυτά να μην δρουν ως equaliser απορροφώντας πχ πολύ στα πρίμα και λιγότερο στα μπάσα, γιατί θα νεκρώσετε τον χώρο. Ζητήστε αναλυτικές μετρήσεις. Γενικά μιλώντας, τα πολύ λεπτά απορροφητικά πάνελς (κάτω απο 15 cm) είναι equalisers. Επίσης αποφεύγετε και τα πολύ ρηχά διαχυτικά. Και αυτά δυστυχώς δημιουργούν τέτοια θέματα, και σχετίζεται το ύψος τους με το μήκος κύματος των συχνοτήτων που θέλετε να λειτουργούν.

Τέλος να επαναλάβω πως το πολυκάναλο επειδή στηρίζεται στην άμεση ακτινοβολία ζητάει λίγο πιο νεκρούς χώρους απο το δικάναλο, όπου η αίσθηση του χώρου στηρίζεται στην "καραμπόλα" της έμμεσης, και εκει η απορρόφηση απαγορεύεται δια ροπάλου.

Και μην ξεχνάτε και αυτό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.766
Κορυφαίο νήμα καλό θα είναι να μαζευτούν όλα σε ένα πόστ.
Μπράβο ντόκτορ.

Να προσθέσω αν επιτρέπεται...


Μπασοπαγίδες στις κάτω γωνίες χρειάζονται τουλάχιστον μισό μέτρο βάθος
στο άθροισμα με πυκνή απορρόφηση για να γίνει δουλειά.
Αν είναι χαμηλές πχ 60εκ δεν χρειάζεται έξτρα μεμβράνη.

Επίσης θέλω να προσθέσω ότι οι πολύ μικροί χώροι που έχουμε κάποιοι
πιο άτυχοι από εμάς χρειάζονται απορρόφηση στις πρώτες ανακλάσεις εκτός ίσως από το ταβάνι.
Προσοχή μιλάω για χώρους που τα ηχεία είναι πολύ κοντά στους πλαϊνούς τοίχους , το ίδιο
και ο ακροατής και η απόσταση ακρόασης είναι κάτω του 1.5μ πχ μικρά δωμάτια 3x4μ κλπ.
Σε αυτές τις ιδιάζουσες περιπτώσεις η έμμεση ενέργεια είναι πάρα πολύ έντονη , η διάχυση δεν δουλεύει και ο σκεδασμός δεν επαρκεί.
Χρειάζεται επιλεκτική απορρόφηση με το κατάλληλο πάχος , ιδανικά να πιάνει και μέσο υψηλές χωρίς
να το παρακάνουμε και νεκρώσει τελείως ο χώρος.
Διάχυση ή σκεδασμός οπωσδήποτε πίσω από τα ηχεία αν γίνεται σε όλη την επιφάνεια του τοίχου.
Πολύ σωστά όλα. :hi:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.766
Περιληπτικώς να συνεισφέρω και εγώ λίγο στο νήμα.

Οι χώροι ακρόασης μπορεί να είναι dedicated χώροι, home cinema, entertainment rooms, οικογενειακά σαλόνια, studios (αυτά ας τα αφήσουμε έξω απο την συζήτηση, υποχρεωτικά θέλουν επαγγελματία).

Επίσης ας διαχωρίσουμε την αναπαραγωγή πολυκάναλης και δικάναλης μουσικής.
Περαιτέρω μπορούμε να συζητήσουμε για διαφορετική αντιμετώπιση χώρων όπου ακούν κλασική με χώρους όπου ακούν ροκ/σύγχρονη μουσική.

Για όλους τους ανωτέρω συνδυασμούς, ακόμα και για τα είδη μουσικής, υπάρχει βιβλιογραφία.

Οι βασικές μου (όχι δικές μου απόψεις, αλλά φιλτραρισμένη βιβλιογραφία) συμβουλές, κοινές για όλους τους χώρους:
Φτιάξτε το μπάσο πάση θυσία. Δηλαδή ο,τι βρισκεται κάτω απο την συχνότητα Shroeder, την περιοχή όπου απο εκεί και κάτω επιβάλλεται ο χώρος επί του ηχείου.
Αυτό επιτυγχάνεται με τρεις τρόπους:

  1. Παθητικά, με bass traps, resonators (σαν αυτά που λέει ο Ear), tuned bass traps, helmoltz. Πρέπει να βρείτε τα σημεία όπου αυτά θα αποδώσουν- δεν μπαίνουν όπου νάναι- και να ρωτήσετε την συμβία για το αισθητικό κομμάτι.
  2. Με Room Εq software. Προφανώς έτσι δεν αλλάζεται τα χαρακτηριστικά του χώρου, μόλις σβήσετε το eq ο χώρος ακούγεται όπως και πριν- παραλλαγή είναι τα active bass traps
  3. Με πολλαπλά subs και κατάλληλο software
Ιδανικά, χρησιμοποιήστε και τα τρία!!!! Και κλέψτε και με την τοποθέτηση των ηχείων και των σαμπς απο τα τοιχωματικά όρια, αλλά και την τοποθέτηση της θέσης ακρόασης μακρυά απο ακυρώσεις και κορυφές.
Αν φτιάξετε το μπάσο, είστε αρχηγοί. Εγγυημένη απόλαυση.

Απο κει και πέρα (πάνω απο την Schroeder): Οχι πολλή απορρόφηση, ειδικά σε δικάναλο είναι σχεδόν απαγορευτική.
Αν είστε σε σαλόνι, βάλτε βιβλιοθήκες με βιβλία, και ότι άλλο όμορφο μπορείτε σε σημεία ανάκλασης για διάχυση. Σημαντική επίσης είναι η προσπάθεια για συμμετρικές ανακλάσεις, αλλιώς δεν δένει το γλυκό.

Σε dedicated σκεφτείτε διαχυτές/scattering.

Στο ταβάνι, κι άλλη διάχυση, είτε είναι σαλόνι, είτε όχι. Εχει όμορφα και για σαλόνι, θα την ψήσετε μην φοβάστε). Και κάνουν πολύ καλή δουλειά.

Και τέλος να θυμάστε πως αν σκοπεύεται να αγοράσετε treatments, καλό θα είναι αυτά να μην δρουν ως equaliser απορροφώντας πχ πολύ στα πρίμα και λιγότερο στα μπάσα, γιατί θα νεκρώσετε τον χώρο. Ζητήστε αναλυτικές μετρήσεις. Γενικά μιλώντας, τα πολύ λεπτά απορροφητικά πάνελς (κάτω απο 15 cm) είναι equalisers. Επίσης αποφεύγετε και τα πολύ ρηχά διαχυτικά. Και αυτά δυστυχώς δημιουργούν τέτοια θέματα, και σχετίζεται το ύψος τους με το μήκος κύματος των συχνοτήτων που θέλετε να λειτουργούν.

Τέλος να επαναλάβω πως το πολυκάναλο επειδή στηρίζεται στην άμεση ακτινοβολία ζητάει λίγο πιο νεκρούς χώρους απο το δικάναλο, όπου η αίσθηση του χώρου στηρίζεται στην "καραμπόλα" της έμμεσης, και εκει η απορρόφηση απαγορεύεται δια ροπάλου.

Και μην ξεχνάτε και αυτό
Άριστα, έτσι ακριβώς! :drinks:

το aritherm είναι πιο υγεινο από το πετροβαμβακα;μπορεί ας πούμε να μπει χυμα στις γωνιες πίσω από το πάνελ η πρέπει να ντυθεί με κάποιο ύφασμα;
Ναι, ανετως. Σε χρειάζεται ντύσιμο, δε βγάζει τίποτα.
Δεν εθίγησαν όμως οι ακυρώσεις κατά SBIR οι οποίες αφενός μεν δεν διορθώνονται με λογισμικά,αφετέρου δε εκδηλώνονται ως ακυρώσεις στη θεμελιώδη συχνότητα αλλά ως τονώσεις πάνω στην
Τα sbir τα παλεύεις με την τοποθέτηση, δεν γίνεται αλλιώς.

On wall ή in wall, και φυσικά πολλαπλές πηγές χαμηλών.

Δε γίνεται να φτιάξεις συνηχηση στους 20 και 30 κύκλους, και να ακυρώσεις τις παρενέργειες των τοιχωματικων ορίων, δε παίζουν τέτοια σενάρια.

Η τοποθέτηση είναι η μισή αρχοντιά.

Η άλλη μισή, η διάχυση. ;)

Κερασάκι στην τούρτα, η ισοστάθμιση πακέτο με το , ταργκετ κερβ.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Tα επόμενα χρόνια μετά τον αμίαντο τα υλικά προς "αποψίλωση" είναι ο υαλοβάμβακας κ o πετροβάμβακας. Οι κίνδυνοι είναι μικροί αλλά λειτουργούν αθροιστικά.

Το aritherm (προς το παρόν) θεωρειται πιό ασφαλές. Ποτέ Χύμα.
Ο πετροβάμβακας που έχει τοποθετηθεί σε οικίες πριν το 2000 ενδέχεται να είναι καρκινογόνος και ισχύουν κατα την αφαίρεσή του τα ίδια που ισχύουν για τον αμίαντο.
Σήμερα χρησιμοποιείται ως μονωτικο υλικό στην Γερμανία κατά κόρον, κατά την τοποθέτηση του προτείνεται η χρήση απλής μάσκας κατακράτησης σωματιδίων κλαιν μαιν

Πάρτε από το ικεα bommull και ντύστε τον.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.441
Reaction score
57.227
Κορυφαίο νήμα καλό θα είναι να μαζευτούν όλα σε ένα πόστ.
Μπράβο ντόκτορ.

Να προσθέσω αν επιτρέπεται...


Μπασοπαγίδες στις κάτω γωνίες χρειάζονται τουλάχιστον μισό μέτρο βάθος
στο άθροισμα με πυκνή απορρόφηση για να γίνει δουλειά.
Αν είναι χαμηλές πχ 60εκ δεν χρειάζεται έξτρα μεμβράνη.

Επίσης θέλω να προσθέσω ότι οι πολύ μικροί χώροι που έχουμε κάποιοι
πιο άτυχοι από εμάς χρειάζονται απορρόφηση στις πρώτες ανακλάσεις εκτός ίσως από το ταβάνι.
Προσοχή μιλάω για χώρους που τα ηχεία είναι πολύ κοντά στους πλαϊνούς τοίχους , το ίδιο
και ο ακροατής και η απόσταση ακρόασης είναι κάτω του 1.5μ πχ μικρά δωμάτια 3x4μ κλπ.
Σε αυτές τις ιδιάζουσες περιπτώσεις η έμμεση ενέργεια είναι πάρα πολύ έντονη , η διάχυση δεν δουλεύει και ο σκεδασμός δεν επαρκεί.
Χρειάζεται επιλεκτική απορρόφηση με το κατάλληλο πάχος , ιδανικά να πιάνει και μέσο υψηλές χωρίς
να το παρακάνουμε και νεκρώσει τελείως ο χώρος.
Διάχυση ή σκεδασμός οπωσδήποτε πίσω από τα ηχεία αν γίνεται σε όλη την επιφάνεια του τοίχου.
Και ισχύει κάτι τέτοιο σε μικρά δωμάτια επειδή επικρατούν οι αλληλεπιδράσεις του άμεσου ήχου με τις πρώιμες ανακλαστικές συνιστώσες,με την κατανομή της ενέργειας στις δεύτερες συναρτημένη με τη σύσταση των αντίστοιχων επιφανειών και τις πολικές αποκρίσεις από τα εμπλεκόμενα σε κάθε setup ηχεία.

Λόγω επίσης των μικρών διαστάσεων τείνουν να είναι μικρές και οι αποστάσεις ακρόασης,ενώ δεν σχηματίζεται πεδίο αντήχησης με αξιόλογη ενέργεια η οποία να επικάλυπτε έστω και μερικώς σε δεδομένη θέση ακρόασης εκείνη από τις πρώιμες ανακλάσεις,

Αυτό το στοιχείο με τη σειρά του συνεπάγεται ότι ο χρόνος αντήχησης σε πολύ μικρά δωμάτια έχει ενδεικτικό κυριως χαρακτήρα,όπως και η παράμετρος της Κρίσιμης Απόστασης.
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
955
Reaction score
817
Και για αυτό στους μικρούς χώρους επιβάλλεται η ευλαβική τοποθέτηση των ηχείων με βάση το golden ratio που ουσιαστικά εξαρτάται μόνο από το πλάτος του χώρου ώστε να ελαχιστοποιηθεί όσο το δυνατόν η επίδραση του SBIR
Post automatically merged:

@Dimifoot

Μόνο μια πολύ μικρή ένσταση - οι βιβλιοθήκες ως επί το πλείστον είναι
ανακλαστικές επιφάνειες εκτός και αν έχουν πολύ άνιση κατανομή στα βιβλία
με διαφορετικά βάθη.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.491
Reaction score
7.875
Απορία Νο. 1 (από 1.528):

"Απαγορεύεται η απορρόφηση", αλλά οι μπασοπαγίδες "όσες και να έχεις, είναι πάντα λίγες". Tilt.
Άρα να υποθέσω πως όταν λέμε "μόνο διάχυση, καθόλου απορρόφηση" εννοούμε εξαιρώντας τις χαμηλές;

Απορία Νο. 2 (από 1.528):

Καθώς οι μπασοπαγίδες είναι πάντα (λόγω μεγέθους) το μεγαλύτερο pain point σε οικιακούς χώρους, υπάρχει κάποιος μπούσουλας εκτός από το "βάλτε όσο περισσότερες γίνεται"; Δηλαδή, ποιό είναι το ελάχιστο μέγεθος (το ελάχιστο λέω, όχι το ιδανικό) για να πεις ότι κάτι έκανες; Αν π.χ. βάλεις 2 κοντές (πόσο κοντές και πόσο βαθιές; ) χαμηλά σε 2 γωνίες θα είναι καλύτερα ή θα έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό;

Οι υπόλοιπες 1.526 σιγά σιγά :D
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.776
Reaction score
14.382
Περαιτέρω μπορούμε να συζητήσουμε για διαφορετική αντιμετώπιση χώρων όπου ακούν κλασική με χώρους όπου ακούν ροκ/σύγχρονη μουσική.
ανελυσε περαιτερω dimi το θεμα για εμας που ακουμε ΜΟΥΣΙΚΗ οχι σαν το αυτι που ακουει μεταλ η χαουζιες που ακουει ενας κορινθιος,εστω και εαν συμμετεχει σε ζωντανη ορχηστρα με αβγδ κτλπ παιζει αψογα κρουστα
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.559
Μηνύματα
2.944.254
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top